Ada Wig Untuk Bayi

on 08 Julai 2013

Bayi umumnya memiliki kepala botak dan rambut yang jarang. Hal itu normal adanya karena mereka baru lahir. Untuk beberapa waktu biasanya bayi belum akan memiliki rambut sebanyak orang dewasa.
Sepertinya Inggris sedang memanfaatkan momen penantian bayi dari Kate dan William, sehingga membuat sebuah penemuan yang unik yaitu wig untuk bayi perempuan. Mengapa?
Kabarnya, wig ini dibuat untuk menghindari bayi perempuan yang disangka laki-laki karena memiliki kepala botak. Wig ini bernama Baby Bangs! yang memiliki tagline 'Di Baby Bangs! kami meyakini kecantikan akan masa kecil'.
(c) dailymail.co.uk(c) dailymail.co.uk
Mereka juga mempromosikan bahwa wignya bertaburan keajaiban dan terinspirasi dari dunia fantasi agar bayi-bayi perempuan ini nampak seperti putri. Dengan desain yang manis dan foto bayi mungil yang didandani bagai malaikat ini, mereka berusaha mempromosikan wig tersebut.
(c) dailymail.co.uk(c) dailymail.co.uk
Sayangnya, produk ini kurang mendapatkan respon. Menurut salah seorang komentator, Callies Beusman, hal ini menimbulkan pandangan bahwa bayi baru lahir dengan kepala gundul tidak terlalu menarik dan bayi sekarang sudah disuapi dengan 'princess syndrome'.
(c) dailymail.co.uk(c) dailymail.co.uk
"Bayi di manapun sama saja, gundul adalah hal yang wajar. Hal ini bukan cuma tidak penting, namun benar-benar gila. Mulai memforsir kosmetik dan aksesoris berlebihan pada bayi yang terlalu muda, meski hanya rambut di kepalanya.
Penjualan wig semacam ini mungkin dilakukan untuk seru-seruan. Namun sepertinya terlalu dini untuk bayi, apalagi dengan tagline yang mempersuasi konsumen bahwa bayi dengan wig ini akan lebih cantik. Selain kurang bagus untuk pertumbuhan si kecil, sudah menjadi situasi alami bahwa seorang bayi terlahir dengan kepala gundul.

KISAH NYATA:Anak ini meninggal dua hari setelah ia menuliskan kisah kematiannya




Bro & Sis pernah baca kisah nyata satu ini? Seorang anak 11 tahun bernama Asfand yang terjadi beberapa tahun lalu. Entah mendapatkan firasat apa, Asfand menuliskan ke sebuah program berjudul ‘The News’, sebuah kisah bahwa akan ada sebuah kecelakaan akibat mobil melaju dengan kecepatan tinggi. Kecelakaan itu akhirnya akan melibatkan dia.

Kisah tersebut dituliskan pada  3 Disember 2010. Entah kebetulan macam apa yang terjadi, kisah yang ditulis Asfand seolah menjadi kenyataan. Pertandingan lumna kereta yang terjadi 5 Disember 2010 diberitakan terjadi kecelakaan akibat mobil yang meluncur dengan kencang dan di luar kendali. Mirisnya, nama Asfand benar-benar muncul sebagai korban yang dilanggar oleh mobil tersebut.

Kecelakaan tersebut membunuh lima orang dan di antaranya adalah Asfand dan ayahnya. Ironisnya, dalam ceritanya, Asfand menceritakan bahwa ia boleh sembuh setelah mengalami kecelakaan tersebut. Namun dalam kenyataannya, ia justru meninggal dengan tragis. Sekalipun ia telah mengisahkan kematiannya, namun hubungan antara kenyataan dengan tulisan yang dibuat Asfand justru meninggalkan misteri yang sedikit membuat merinding.

Kita tak pernah tahu bila akan meninggal dan sewaktu-waktu hal itu boleh terjadi. Kehidupan seringkali meninggalkan misteri, namun dari situ kita boleh belajar untuk hidup sebaik-baiknya selama kita masih diberi kesempatan. Semoga arwah Asfandyar diberi tempat terbaik di sisi-Nya. Amin.

Sumber: vemale


Read more: http://www.layakbaca.com/2013/07/kisah-nyata-bocah-ini-meninggal-dua.html#ixzz2YQjIm6H9

Unta Panggang isi Kambing dan Ayam ! Bagaimana Rasanya?


Namanya Camel Turducken. Makanan tradisional ini berupa unta utuh yang dipanggang dan diisi dengan daging kambing, ayam, ikan, dan terkadang telur serta nasi.

Suku Badui di Arab Saudi konon gemar memasak makanan tradisional ini dan menghidangkannya di acara pernikahan. Namun, resep asli masakan ini masih misteri. Sebuah buku berjudul The Fearless Diner yang ditulis Richard Sterling memuat sebuah kisah tentang bagaimana makanan ini dimasak.


Richard menuliskan kejadian ketika dia bertemu dengan seorang tukang masak di Bangkok, Thailand, bernama Sven Krause. Dalam kesempatan itu Sven bercerita tentang pengalamannya memanggang unta utuh yang diisi beragam daging ketika bekerja di Arab Saudi.


Sven mengaku pernah diminta memasak Camel Turducken untuk hidangan pesta pernikahan seorang keluarga syeikh. Sven memasak unta utuh berisi enam dkambing yang sebelumnya sudah diisi daging ayam berisi ikan selama 24 jam.


Pada 2007, Christian Falco, seorang tukang masak asal Perancis, mendapati praktik penghidangan makanan tradisional ini ketika sedang berkunjung ke Safi, Marocco.

Falco memasaknya selama 15 jam. Makanan tersebut cukup dihidangkan bagi 500 orang.

Inilah Video Iklan Kontoversi Samsung Yang Menghina Apple

Perseteruan antara Samsung dan Apple nampaknya semakin meruncing saja. Samsung sering membuat iklan bertema anti Apple dimana dalam iklan tersebut mereka mengibaratkan Apple seperti buah Apple yang tidak bisa apa-apa.

Iklan baru ini dibuat Samsung cabang Ireland. Di awal iklan, tampak seorang lelaki memegang buah apple. Ia tampak menyentuhnya layaknya mengoperasikan smartphone.

Namun kemudian, sang plelaki kelihatan kecewa. Agaknya, ini merupakan sindiran dari Samsung bahwa gadget Apple tidak bagus.

Barulah ketika sang pria memegang Samsung Galaxy S4, ia tersenyum lebar. Bahkan kemudian menari-nari bersama ninja dan juga kambing.

Dalam iklan ini, Samsung menonjolkan fungsi perintah suara yang memahami bahasa Islandia. Sedangkan Siri dari Apple belum memahaminya. Di akhir iklan, sang lelaki nampak menggigit buah apple.

Inilah videonya:
Benar-benar kontroversial
(Crl/youtube)

Seksi gila baju pengantin kakak ni

Tolong kakak dan adik ,jangan tiru cara kakak ini duduk




Sumgguh kurang sopan...


Ada awek kat Malaysia ni buat macam ni?


terbaliklah pulak...sepatutnya lelaki yang dukung wanita...parah tul abang ni...

Fashion disaster awek di China







Trend Rambut 2013, Inspirasi Dari Bawah Laut

Courtesy Makarizo Indonesia
 Makarizo adalah brand ajeg yang selalu memberikan inspirasi akan perawatan dan trend rambut. Kali ini, Makarizo mengeluarkan kembali tren terbarunya dengan tema La Belleza Eterna, dengan memetik inspirasi dari kekayaan bawah laut.
Ada beragam keindahan alam yang bisa menjadi inspirasi bagi kecantikan, termasuk gaya rambut. Dan keindahan Under The Sea ini menjadi tren terbaru STI 2013 dengan pilihan warna yang mempesona dan guratan-guratan bawah laut yang terlihat dari sentuhan style rambut.
Dikutip dari web Makarizo.co.id, dijelaskan bahwa pada Salon Tour Indonesia 2013 ini, ada empat teknik rambut yang akan ditampilkan. Keempat teknik tersebut adalah gradation, repetition, transition dan contrast. Kesemuanya kemudian diaplikasikan lewat style dan cutting serta warna rambut. Uniknya, empat teknik tersebut akan dibantu diaplikasikan pada rambut sesuai dengan kepribadian individu masing-masing, sehingga semakin terlihat cantik.
Under The Sea
Inspirasi ini diambil dari guratan warna dasar laut yang indah, dan digambarkan melalui cutting, hairstyle serta warna. Di mana kesemuanya mewakili keceriaan warna, keanggunan, kecantikan, keindahan, keunikan dan membuat setiap kepribadian wanita semakin bersinar seperti warna-warna yang digunakan oleh Makarizo.
Sebuah model rambut dari Under The Sea terinspirasi dari hewan laut tak bertulang belakang, yaitu ubur-ubur. Dikutip dari ANTARA, model tersebut sangat ekspresif dan membuat wanita berani menunjukkan sisi dirinya.
"Pribadi yang ditampilkan dalam model ini yaitu mereka yang ekspresif, unik dan suka hal aneh, serta menunjukkan this is who I am," ungkap Verly Elinda, Manajer Pendidikan dan Ajang Makarizo dalam konferensi Pers La Belleza Eterna di Makassar, Selasa .
Verly juga menjelaskan bahwa guratan warna alam, khususnya kombinasi laut, gurun pasir, hutan hingga pegunungan berbatu membantu menciptakan kreasi yang berbeda. Membuat masing-masing pribadi lebih ekspresif dengan didasari oleh keindahan alam ini.
"Sama seperti alam, kecantikan juga harus kita jaga dan kembangkan setiap tahunnya," tutup Verly.

10 Artis latin paling seksi

Selain seksi, mereka juga terkenal dengan bakatnya, baik di dunia film mahupun acara hiburan lainnya.












Mengintip gaya para gadis Jepun nikmati liburan musim panas

Mereka beramai-ramai mengunjungi pantai untuk menikmati awal musim panas di 'Negeri Matahari Terbit ' tersebut.





(Foto) Inilah Penampilan Para Selebriti Hollywood Sehari-hari (Cantik Atau Jelek?)

Para bintang Hollywood identik dengan penampilan yang serba sempurna. Mereka selalu menjadi patokan dalam berpenampilan bagi banyak orang di dunia. Biasanya, apa yang mereka tampilkan langsung menjadi trend di masyarakat. Masihkah ingat dengan penampilan rambut pendeknya Demi Moore dalam film "Ghost" yang meledak di awal era 1990-an yang langsung diadopsi oleh para wanita di seluruh dunia?

Namun mereka tetaplah manusia biasa. Mereka juga boleh berpenampilan lebih buruk dari kita. Banyak selebriti cantik dan sexy yang tertangkap kamera fotografer. Para fotografer berhasil mengabadikan momen langka dimana para selebritis tampil apa adanya dan jelek. Dan banyak selebriti yang ketahuan bahwa sebenarnya paras mereka itu biasa-biasa saja, seperti:
Halle Berry

Kim Kardashian

Rosie Huntington-Whiteley

Salma Hayek

Uma Thurman

Mila Kunis

Cameron Diaz

Jennifer Love Hewitt

Beyonce

Nah, bagaimana, apakah mereka masih terlihat sempurna?
(dari berbagai sumber)

Mengerik Gambar Gempa Bumi Dalam Film Hollywood



Sumber

Macam ni pun ada

Budak 12 tahun diarah bayar RM765,000

Riyadh: Mahkamah mengarahkan seorang budak didenda sebanyak SR900,000 (RM765,511) kerana membakar rakannya ketika mereka menikmati barbeku tiga tahun lalu.
Fayez Mohammed Awwad yang berusia 12 tahun mendakwa kejadian itu berlaku secara tidak disengajakan.

Fayez berkata, dia tersilap mencurah petrol ke badan rakannya yang lebih muda dalam kejadian berhampiran rumahnya di bandar Turaif.
Fayez mendakwa sedang memanggang kentang dan mahu menjadikan api lebih marak. Dia kemudian mengambil petrol dari rumahnya dan mula mencurah bahan berkenaan ke api, tetapi sebahagian daripadanya terpercik ke badan mangsa. - AN
sumber : mymetro

Ditahan dua kali jalin hubungan seks dengan kuda

Austin (Texas): Seorang lelaki dari Hidalgo ditahan dua kali dalam tempoh dua minggu kerana didakwa mengadakan hubungan seks dengan seekor kuda, lapor media semalam.
Minggu lalu Cirilo Castillo, 43, didakwa menceroboh harta persendirian dan berkelakuan kejam ke atas haiwan milik jirannya.

Jurucakap polis berkata, Castillo dipercayai menyetubuhi seekor kuda bernama Nadia milik jirannya. Pada Januari 2012, Castillo juga pernah ditangkap atas kesalahan sama. Dia dibebaskan dari penjara pada April.
Ekoran sabitan itu, jiran Castillo mengambil sikap lebih berhati-hati dan memasang kamera litar tertutup (CCTV).

Sumber polis berkata, tindakan jiran terbabit memasang CCTV membolehkan perlakuan lucah melampau Castillo didedahkan. “Sebenarnya Castillo bukan lelaki yang berbahaya atau ganas - kecuali terhadap kuda,” katanya.

Justeru, kata sumber itu, pihak berkuasa terpaksa bertindak ke atas Castillo.
“Jika tidak, dia akan terus melakukan perbuatan itu,” katanya.

Katanya, kejiranan di situ semakin meluat dengan ketagihan aneh Castillo. Setakat ini tidak diketahui ikat jamin perlu dijelaskan Castillo bagi membolehkan dia dibebaskan sementara menunggu perbicaraan. - Agensi
sumber : mymetro

5 terperangkap atas pokok

Banda Aceh: Lima lelaki terperangkap di atas pokok sejak tiga hari lalu selepas dikejar oleh beberapa ekor harimau Sumatera.
Seorang rakan mereka mati dibaham haiwan berkenaan.

Polis berkata, lima harimau masih berada di bawah pokok itu selepas mengejar lelaki berkenaan Khamis lalu.
Kejadian berlaku selepas lelaki itu yang mencari kayu gaharu di Taman Negara Hutan Leuser di puncak Sungai Rengas, Tenggulun, kawasan Aceh Tamiang, membunuh seekor anak harimau secara tidak sengaja.

Konflik antara manusia dengan haiwan semakin menjadi-jadi di Indonesia. Tetapi, dalam kebanyakan kes, ia berakhir dengan padah menimpa haiwan terbabit.

Ketua Polis Tamiang, Dicky Sondani berkata, selain mencari gaharu, lelaki berkenaan turut memasang perangkap untuk menangkap rusa tetapi secara tidak sengaja memerangkap anak harimau berkenaan.
Foto
HARIMAU Sumatera.
Harimau dewasa itu menyerang keenam-enam lelaki terbabit dan membaham seorang daripada mereka yang dikenali sebagai David. Lima yang lain - Adi Susilo, Mujiono, Budi Setiawan, Suriadi dan Awaludin - menyelamatkan diri dengan memanjat pokok, kata Dicky.

Menurutnya, 30 orang terdiri daripada polis dan tentera sudah melancarkan gerakan menyelamat mangsa kelmarin selepas dia dan tiga anggotanya terpaksa berpatah balik setelah melihat harimau itu.
Dicky juga berkata, usaha untuk mendapatkan khidmat pawang harimau sehingga semalam masih belum berhasil.

Anggota penyelamat mungkin mengambil masa dua hingga tiga hari untuk tiba di kawasan terbabit. Lebih buruk lagi, mereka juga terpaksa berdepan dengan harimau dan binatang liar lain, termasuk gajah.

Harimau Sumatera adalah harimau paling kecil di dunia. Hanya 400 hingga 500 ekor dipercayai masih hidup.

“Jika harimau itu masih berada di bawah pokok, kami mungkin terpaksa menembak mereka, paling tidak dengan ubat pelali, untuk menyelamatkan kelima-lima mangsa,” kata Dicky. - Agensi
sumber : mymetro

Cinta bodoh

Alor Gajah: Bukan saja hasrat untuk menamatkan zaman bujangnya berkecai, malah seorang kontraktor perumahan kerugian RM36,000 selepas diperdaya ‘bakal isteri’ yang menghilangkan diri selepas mengikis wangnya, tanpa sekali pun bersua muka.
Mangsa yang mahu dikenali Azlan Md Rani, 39, berkata, wanita berusia 25 tahun itu mendakwa dirinya doktor pelatih dan mereka berkenalan melalui laman sembang sosial di Internet sejak enam bulan lalu.
Menurutnya, pada awal perkenalan, wanita itu mendakwa baru menamatkan pengajian di sebuah universiti tempatan di Pulau Pinang Februari lalu, berstatus anak yatim piatu dan berdepan masalah kewangan.

“Dia menaburkan pelbagai janji termasuk bersedia menjadi isteri saya dan itu menyebabkan saya terpedaya serta simpati kepadanya, apatah lagi selepas dia memberitahu baru saja kematian ayah dan ibu,” katanya.
Foto
AZLAN menunjukkan sebahagian daripada 64 resit transaksi wang kepada wanita terbabit.

Azlan berkata, pada hari pertama perkenalan, wanita terbabit mengirim SMS menyatakan hasrat meminjam RM30 bagi menampung perbelanjaan di kampus dengan alasan kesempitan wang.
sumber : mymetro

Menggigil sebelum koma

Kuala Lumpur: Belum selesai siasatan membabitkan kematian bayi lelaki di sebuah pusat asuhan di Bandar Baru Bangi, seorang lagi bayi di premis sama dilaporkan koma sejak Isnin lalu.
Ahmad Adam Abqary Ahmad Hassan, dua bulan, dirawat di Hospital Kuala Lumpur (HKL), di sini, kerana mengalami pendarahan otak.
Dia sebelum ini dihantar ke pusat asuhan sama dengan bayi berusia tiga bulan yang dilaporkan maut, Jumaat lalu.

Bapa Ahmad Adam, Ahmad Hassan Shahbudin, 30, berkata, dia mengesyaki terdapat unsur kecuaian penjaga pusat asuhan itu sehingga menyebabkan anaknya mengalami pendarahan otak.
Foto
AHMAD Adam Abqary mengalami pendarahan otak.

“Ini bukan kejadian pertama sebaliknya seperti dilaporkan Harian Metro Jumaat lalu, seorang bayi lelaki mati di situ,” katanya yang membuat laporan di Balai Polis Kajang, di sini, untuk siasatan dan tindakan lanjut.
sumber : mymetro

Si Cantik Ini Jadi Penyandang Autis Pertama Yang Jadi Peserta Miss America 2013

Penderita autisme sering dianggap sebagai beban kerana mereka dianggap tidak boleh melakukan apa-apa. Namun Alexis Wineman asal Montana, Amerika Syarikat adalah perkecualian.


Percayakah anda kalau ia ini menyandang autis

Wineman yang lahir pada 6 Mei 1994 menuai pujian dan penghargaan dari berbagai pihak terkait keberaniannya memngikuti kontes kecantikan Miss Montana. Hebatnya lagi, dia berhasil memenangi babak final kontes tersebut yang diadakan pada 16 Jun 2012.

Alexis saat bersiap-siap di belakang pentas

Berpose bersama kontestan lainnya, Miss Delaware

Percaya dirinya tinggi

Para juri menilai Alexis yang berkepribadian jujur, teliti dan mempunyai bakat luar biasa. Rasa percaya dirinya pun tinggi serta sangat antusias.

Siapa yang tidak terhipnotis akan kecantikannya?

Atas keberhasilannya ini, dia menjadi wakil Montana pada pemilihan Miss America di Las Vegas pada 12 Januari 2013 lalu. Walau tidak berhasil memenangi kontes berskala nasional, namun Alexis Wineman pantas mendapatkan apresiasi khusus.
(ABC, KRTV, Beauty Pageant News)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved