Saat Dewa Photoshop Beraksi

on 11 Jun 2013

  • detail berita





Sumber

Bahagian Tubuh Artis Ini Tak Sempurna



Sumber

Inilah Hasil Tidur Pakai Korset Selama 3 Tahun

Memiliki ukuran lingkar pinggang kecil merupakan idaman bagi banyak wanita. Demi mendapatkan lingkar pinggang yang diidamkan, para wanita rela melakukan diet ketat dan banyak-banyak berolahraga.


Namun perlu diingat bahwa lingkar pinggang kecil di sini berarti tubuh yang ramping, tidak seperti pinggang yang dimiliki Michele Kobke di bawah ini.


Wanita berusia 24 tahun asal Berlin, Jerman, ini mengecilkan lingkar pinggangnya dari 64 cm menjadi hanya 40 cm dalam waktu 3 tahun. Rahasia ukuran lingkar pinggang Michele bisa sedemikian kecil adalah korset.


Michele mengaku selalu mengenakan korset tiap hari selama tiga tahun, terutama waktu tidur. Tapi Michele belum puas dengan ukuran lingkar pinggangnya yang sekarang. Ia ingin mengecilkannya lagi menjadi 38 cm.


Michele ingin menyaingi pemegang rekod lingkar pinggang dengan ukuran terkecil di dunia, Cathie Jung, yang memiliki ukuran 38 cm.



Meskipun memiliki lingkar pinggang tidak lazim, Michele justru merasa percaya diri.

“Beberapa orang berpendapat bentuk tubuh saya benar-benar menarik,” katanya.

Diet Ekstrim, Wanita Venezuela Rela Jahit Lidah

VENEZUELA,: Apa hal tergila yang pernah Anda lakukan demi usaha menurunkan berat badan? Mungkin wanita di Venezuela akan menjawab “Miracle Patch”. Para wanita di negara ini memang terkenal dengan tekad dan niat yang besar dalam merawat kecantikan diri. Namun mereka juga akan melakukan upaya apapun demi mendapatkan kecantikan yang mereka inginkan, dan salah satunya ialah dengan prosedur ini.



Miracle Patch merupakan lembar bertekstur kasar berukuran sebesar setem yang dijahitkan ke lidah agar membuat proses makan, mengunyah dan menelan menyakitkan sehingga mengurangi nafsu makan.

Seperti dilaporkan Odditycentral.com, metode penurunan berat badan ekstrim ini ditemukan pada tahun 2009 oleh Nikolas Chugay, seorang ahli bedah plastik dari Beverly Hills. Dia menciptakan cara ini dengan alasan ingin memberikan cara efektif bagi pesakitnya agar dapat menurunkan berat badan tanpa harus melalui prosedur operasi.

Walaupun dapat membantu menurunkan berat badan hingga 14 Kg setiap bulan, namun cara ini menimbulkan efek samping bagi penggunanya. Beberapa pesakit mengalami gangguan berbicara, sedangkan beberapa kesulitan tidur. Hampir semua pesakit mengalami kesulitan dan kesakitan saat menggerakan lidah setelah melakukan pemasangan lembaran ini.

Lembar kasar ini terbuat dari marlex, sebuah bahan yang digunakan dalam proses pengobatan hernia dan memiliki pori-pori yang membuatnya melekat kencang pada lidah.

Mungkin belum banyak wanita di dunia ini yang melakukan prosedur ini kerana hanya tersedia di klinik Dr. Chugay. Namun para wanita Venezuela sangat menyukai pilihan ini sebagai upaya menurunkan berat badan yang efektif. Salah satu pelanggan yang sudah mencobanya berbagi cerita, “Saya sudah mencoba makan, tapi terasa sangat mustahil. Ini memang tidak nyaman, namun saya merasa lebih baik kerana dulu saya gemuk sekali”. (**)

Siapa Lebih Baik: Heidi Klum vs Selena Gomez

Saat hadir di Billboard Music Awards beberapa waktu lalu, Selena Gomez jadi sorotan utama di karpet merah karena mengenakan gaun panjang berbelahan tinggi dan bergurat transparan di dada dan perutnya. Beberapa minggu kemudian, gaun serupa dengan warna yang berbeda dikenakan supermodel Heidi Klum. Mari kita bandingkan: 
Gaunnya: Koleksi Spring 2013 Atelier Versace dengan pipa neon, panel transparan di bagian dada, dan belahan tinggi hingga paha. Selena memilih warna putih untuk memunculkan aksen neonnya, sementara Heidi Klum tampil all-out dan memilih warna pink neon.

Acaranya: Heidi Klum mengenakan gaun ini di episode final Germany's Next Top Model di Mannheim, Jerman, 30 Mei. Selena mengenakannya di Billboard Music Awards di Las Vegas dua minggu sebelumnya.


Tata gayanya: Keduanya tampil dengan rambut ekor kuda, namun jika Selena membiarkan beberapa helai rambut jatuh di sisi wajahnya, Heidi memilih tampilan yang lebih sleek dengan mengikat seluruh rambutnya ke belakang. Keduanya juga sama-sama mengenakan sepatu Jimmy Choo. Heidi memilih warna kuning, Selena warna perak. Heidi juga menambahkan aksesori berupa gelang cuff dan anting hoop emas yang sewarna dengan pipa bajunya.


Siapa lebih baik: Kami memberi poin lebih untuk Heidi Klum karena berani memilih warna neon yang mencolok, serasi dengan sepatunya. Ia juga terlihat ramping dan seksi di usianya yang sudah 40 tahun, tak kalah dengan Selena yang usianya separuh usia Heidi. Namun mungkin pengaruh usia juga yang membuat Selena terlihat sedikit lebih baik dalam gaun ini, karena dengan adanya aksen transparan di bagian dada dan perut, tubuh Selena yang masih kencang terlihat lebih baik.


Bagaimana dengan kamu? Menurutmu siapa yang mengenakan gaun ini dengan lebih baik?

Sofia Vergara Klaim Pay*daranya Menggairahkan

Sofia Vergara mengaku bangga masih dianggap sebagai salah satu wanita terseksi di dunia saat usianya tak muda lagi.
"Ini tentu sangat fantastis berada di puncak sebuah jajak pendapat wanita tercantik. Usiaku hampir 40 tahun dan aku suka bingung orang membandingkan punggungku dengan Kim Kardashian. Padahal, Kim 10 tahun lebih muda dariku. Harusnya dia marah kerana tidak seharusnya aku bersaing," kata Sofia seperti dikutip Contact Music, Jumat (30/12/2011).

Keindahan tubuh Sofia di usianya yang ke 39 tahun memang banyak menuai decak kagum. Bintang serial televisyen ini juga mengaku masih merasa seksi meski masih merasa ada beberapa hal yang kurang dalam tubuhnya.

"Aku punya payudara besar dan aku merasa orang yang menggairahkan. Aku suka banyak tertawa. Inilah aku. Tapi itu bagus kerana aku masih dianggap seksi," jelasnya.

Pakai Busana Menerawang Saat Konsert, Lekuk Tubuh Jessie J Terekspos

Penyanyi muda berusia 25 tahun ini kembali membuat sensasi. Setelah mencukur kepalanya hingga botak, ia tampil di atas pentas dengan busana menerawang yang mempamerkan lekuk tubuhnya.


Penjual sayur yang cun

Tak Mahu Gugur, Lelaki Ini Sewa Pembunuh Bayaran Habisi Nyawa Sang Kekasih

Seorang lelakimarah besar setelah tahu kekasihnya hamil dan tak ingin menggugurkan kandungannya. Karna itu, ia menyewa pembunuh bayaran demi menghabisi nyawa sang kekasih.
Dilansir NY Daily News, lelaki bernama Carlton Bryan (21) sedang berkendara bersama sang kekasih Shamari Jenkins (20) yang sedang hamil empat bulan ketika ia ditembak pada 29 April lalu di Hartford’s North End,Connecticut, Amerika Syarikat (AS).
Carlton Bryan
Lelaki yang menembak perempuan berusia 20 tahun itu bernama Matthew Allen Hall-Davis. Peluru menghantam pundak kemudian menghantam pinggangnya. Jenkins dan bayi yang dikandungnya dinyatakan meninggal dunia di RS.
Dalam persidangan awal, Jumaat minggu lalu, Jaksa Cathryn Krinitsky menyebutkan kejahatan Byran sungguh mengerikan dan menginginkan kematian sang kekasih kerana sebelumnya sang kekasih setuju untuk menggugurkan janin namun kemudian membatalkannya.
Polis mengatakan pistol revolver magnum kaliber 44 merupakan milik Bryan namun sang teman, Hall-Davis, adalah penembaknya. Hall-Davis mengaku sangat marah ketika Bryan memintanya untuk membunuh Jenkins kerana itu bermaksud menembak Bryan. Namun, tembakan itu meleset dan malah mengenai Jenkins.

Selain Cantik dan Seksi, Penyanyi Shakira Ternyata Sungguh Genius

Penyanyi Shakira (36) ternyata tidak hanya cantik dan seksi serta bersuara bagus. Ia pun ternyata memiliki otak encer alias jenius setelah lembaga IQ, Mensa International, menobatkannya sebagai selebriti yang memiliki IQ yang tinggi, 140. Demikian NY Daily News, minggu ini.
http://thepursuitoffitness.com/
Perempuan asal Kolombia ini dinobatkan oleh lembaga, yang berbasis di Inggris, bersama sejumlah selebriti lainnya termasuk Madonna (140), Quentin Tarantino (160), dan James Woods (180). Sebagai perbandingan, ilmuwan Albert Enstein memiliki IQ 160.
Selama berabad-abad, tes intelligence quotient (IQ) digunakan untuk mengetahui intelijensi seseorang dan lembaga internasional, Mensa International, dan hanya menerima anggota yang mencapai skor 98 persen atau lebih tinggi dengan kemampuan untuk melihat sesuatu dan berpartisipasi dalam beragam kegiatan sosial dan aktivitas kultural.

Pemain Biola Britain's Got Talent Melempari Simon Cowell Dengan Telur Untuk Mencari Sensasi

Pemain biola yang melempari Simon Cowell dengan telur dalam hidup final Inggris Got Talent menjelaskan tindakannya kelmarin.

Natalie Holt mengatakan dia memprotes karena Simon terlalu mendominasi di industri musik dan dunia pertelevisian.

Namun pada gilirannya, ia dituduh menargetkan maestro musik selama pertunjukan hari Sabtu sebagai bagian dari aksi publisiti untuk meningkatkan profilnya.

Jutaan penonton melihat musisi 30 tahun, seorang komposer BAFTA nominasi, berjalan ke depan pentas membawa sekotak telur, ketika Richard dan Adam sedang bernyanyi.

Dengan senyum lebar, ia kemudian mulai melemparkan telur di Simon Cowell (53 tahun). Holt adalah wanita muda yang terhormat dan berperilaku baik ini menurut ibunya mengklaim dia melampiaskan kemarahannya setelah tampaknya diminta untuk berpura-pura untuk bermain biola.

Holt saat bersipa melempari Simon dengan telur


Ia adalah mantan murid sekolah tata bahasa, yang memiliki gelar master dari The National Film dan Televisi Sekolah, adalah salah satu dari sejumlah musisi dan penyanyi backing diminta untuk tampil ketika Welsh bersaudara berada di atas panggung.

Dia mengatakan kepada Daily Mail: "Saya mengambil sikap terhadap orang-orang seperti Simon di televisi dan melawan Simon Cowell dan terhadap pengaruhnya pada industri musik."

Namun selagi Cowell tampaknya mengambil kejadian ini sebagai kejadian humor, ia dikatakan 'benar-benar marah' dari kamera setelah menyelamatkan dirinya dari serangan telur.

Holt dicegah oleh pihak kemanan



Seorang sumber mengatakan kepada surat khabar Daily Star: "Selama break, Simon menyerbu belakang panggung dan mengatakan kepada salah satu produser bahwa dia boleh memiliki pistol. Dia tidak begitu peduli tentang dirinya yang telah terkena telur tapi dia marah bahwa para kontestan dan penonton boleh saja berisiko terkena ancaman serupa."

Namun, setelah insiden itu, beberapa kritikus mengambil ke Twitter untuk menuduh Holt dari aksi publisitas. Dan teman-temannya mengaku itu bukan sebuah bentuk protes spontan dan bahwa ia telah membahas terlebih dahulu bagaimana dia bisa menarik perhatian pada di acara itu.

Dia bahkan mengatakan bahwa salah satu cara untuk melakukan hal ini mungkin untuk menghancurkan biola saat pertunjukan. 

Keadaan setelah Simon dilempari telur

Amanda Holden salah satu juri mengungkapkan kemarahannya

Holt dengan band nya saat audisi tahun lalu

Meskipun Holt sudah meminta maaf, namun pacarnya yaitu Chris Waitt mengatakan ia ditekan oleh pihak Britain's Got Talent untuk melakukan permintamaafan. 


Ada anggapan dia mungkin telah menargetkan Cowell sebagai balas dendam setelah ia mengikuti audisi untuk Inggris Got Talent pada tahun 2012 dengan kuartet string Raven, yang dilakukan dengan Madness pada upacara penutupan Olimpiade.

(Foto)Fashion Show Di New York Yang Tampak Buruk

Fashion week yang diadakan di New York City, yang di rancang oleh beberapa perancang busana yang membuat citra mode menjadi buruk, dari jaket kulit batman yg terispirasi dari kartun raksasa adalah penampilan terburuk.
newyork

newyork

nwyork

new york

new york

nwe york

nwe york

nwe york

new york

nw

new

nwe york

Pascamelahirkan, Kim Kardashian Bogel di Playboy?

Kim Kardashian (Foto: Ist)
Kim Kardashian (Foto: Ist)
LOS ANGELES - Kim Kardashian dikhabarkan mendapat tawaran dari majalah Playboy untuk tampil bogel. Bintang reality show itu diharapkan bersedia mempamerkan keindahan tubuhnya untuk pertama kali setelah melahirkan, Julai mendatang.

Kekasih Kanye West itu akan mendapat bayaran lebih dari USD1 juta, atau lebih dari jumlah yang diterima Lindsay Lohan saat tampil di Playboy.

"Mereka akan suka dengan Kim tampil di Playboy setelah melahirkan. Mereka tahu ini akan laris terjual," ungkap sumber.

Meski ingin melihat Kim menghiasi majalah tersebut, Playboy tidak akan mendesak bekas istri Kris Humphries itu. Mereka juga tak tertarik membeli gambar anak pertama Kim dengan Kanye.

Sekedar diketahui, keduanya meminta sejumlah uang sebesar USD3 juta kepada majalah bila ingin menampilkan wajah anak pertama mereka.

"Jika ini adalah sesuatu yang boleh mereka lakukan, ini akan sangat otomatis. Belum ada jumlah wang yang ditawarkan, tapi jika Lindsay Lohan mendapat USD1 juta, Kim akan mendapatkan lebih," papar sumber.

Sebelumnya, Kim pernah berpose bugil untuk majalah Playboy pada 2007. Dia mengaku tidak nyaman saat tampil tanpa busana, dan terpaksa menerima tawaran itu karena didesak sang bunda, Kris Jenner.

"Aku minta maaf, aku tampil di Playboy. Aku sangat tidak nyaman. Mereka mungkin tidak akan memanggilmu lagi. Acara kami (Keeping Up with the Kardashian) belum tayang saat itu. Tak ada yang kenal siapa kamu. Lakukan itu dan kamu akan punya gambar cantik untuk dilihat ketika sudah berusia sepertiku," kata Kim saat menirukan ucapan ibunya, seperti dilansir Femalefirst, Isnin (10/6/2013).

Tambah Tua, Cheryl Cole Merasa Makin Seksi

Cheryl Cole (Foto: wenn)
Cheryl Cole (Foto: wenn)
LOS ANGELES-  Cheryl Cole akan menginjak usia 30 tahun akhir bulan ini. Cheryl tak merasa takut dan menikmati pertumbuhan usianya saat ini.

Seiring bertambahnya usia, Cheryl tidak mahu dilanda ketakutan akan terlihat menjadi tua. Mantan isteri pesepakbola Ashley Cole ini justru merasa bersyukur tubuh seksi yang dia miliki saat ini masih alami tanpa harus operasi.

“Aku tidak takut. Aku memiliki  gaya hidup dalam diri ibu dan keluargaku. Semua botox dan operasi, mereka tidak melakukannya, mereka tidak menyukainya,” ujarnya seperti dikutip Femalefirst,Selasa (11/6/2013).

Cheryl justru antusias menghadapi usia kepala tiga seperti rakan satu gruopnya. Cheryl justru merasa usia 30 tahun merupakan momen di mana seorang wanita terlihat lebih seksi dan percaya diri. Karena itulah, dia lebih santai menjalani hidupnya.

“Aku tidak sabar bergabung dengan perkumpulan wanita berusia 30 tahun. Aku tahun ini akan terjadi kerana aku selalu melihat wanita 30 tahun dan berfikir, ini adalah momen ketika perempuan paling cantik, mereka paling seksi dan percaya diri. Itulah yang menjadi impianku,” terangnya.

Jiah hamil anak Sooraj

Mumbai: Keluarga Jiah Khan yang membunuh diri minggu lalu, semalam berkongsi surat enam halaman didakwa ditulis untuk Sooraj Pancholi yang mempunyai hubungan bermasalah dengan aktres itu.
Ahli keluarga berkata, mereka tidak gembira dengan siasatan polis. Ibu Jiah, Rabiya menyerahkan surat itu kepada polis Sabtu lalu.

Adik bongsu Jiah, Kavita yang pulang ke Mumbai dari London turut bercakap dengan Newsline. “Surat enam halaman sudah diserahkan kepada polis. Kami mahu suara Jiah didengari dunia,” katanya.
Ahli keluarga berkata, terdapat beberapa petunjuk dalam surat Jiah mengenai hubungannya yang bermasalah dengan anak lelaki aktor Aditya Pancholi, Sooraj tetapi siasatan polis sangat lambat dan kurang cekap.

“Ibu dan kakak saya sudah merakamkan kenyataan kepada polis dan memberitahu mereka mengenai hubungan antara Jiah dan Sooraj,” katanya.

Ditanya sama ada Sooraj hadir dalam upacara pengebumian Jiah, Kavita berkata, dia tidak hadir.
“Sooraj tidak diundang dan tiada sesiapa di antara kami mahu dia datang,” katanya.

“Kami kini menunggu laporan forensik bagi mengesahkan tulisan tangan Jiah untuk melihat sama ada kes ini boleh berubah daripada “kematian akibat nahas” kepada “mendorong kematian”, kata seorang pegawai polis. Surat enam halaman itu ialah luahan rasa hati Jiah terhadap hubungan cintanya bermasalah.
“Saya tidak punya alasan lagi untuk terus hidup. Apa yang saya inginkan ialah cinta. Saya lakukan apa saja untuk kamu. Saya gugurkan anak kita, ia amat menyedihkan. Kebahagiaan diragut daripada saya. Kamu tidak pernah menghargai cinta saya. Tendang saya di muka. Saya tiada keyakinan lagi. Apa juga bakat, apa juga impian, kamu ambil semuanya. Kamu musnahkan hidup saya.

“Apa yang kamu inginkan dalam hidup hanya berparti, wanita, sikap penting diri kamu. Apa yang saya mahu hanya kamu dan kebahagiaan. Kamu ambilnya daripada saya.

“Tiada apa lagi yang tinggal di dunia ini. Saya sangat berharap kamu mencintai saya seperti saya cintakan kamu. Saya tinggalkan tempat ini tanpa apa-apa kecuali impian yang musnah dan janji kosong. Apa yang saya inginkan sekarang ialah tidur dan tidak bangun lagi.” - Indian Times
sumber : mymetro

Jiah hamil anak Sooraj

Mumbai: Keluarga Jiah Khan yang membunuh diri minggu lalu, semalam berkongsi surat enam halaman didakwa ditulis untuk Sooraj Pancholi yang mempunyai hubungan bermasalah dengan aktres itu.
Ahli keluarga berkata, mereka tidak gembira dengan siasatan polis. Ibu Jiah, Rabiya menyerahkan surat itu kepada polis Sabtu lalu.

Adik bongsu Jiah, Kavita yang pulang ke Mumbai dari London turut bercakap dengan Newsline. “Surat enam halaman sudah diserahkan kepada polis. Kami mahu suara Jiah didengari dunia,” katanya.
Ahli keluarga berkata, terdapat beberapa petunjuk dalam surat Jiah mengenai hubungannya yang bermasalah dengan anak lelaki aktor Aditya Pancholi, Sooraj tetapi siasatan polis sangat lambat dan kurang cekap.

“Ibu dan kakak saya sudah merakamkan kenyataan kepada polis dan memberitahu mereka mengenai hubungan antara Jiah dan Sooraj,” katanya.

Ditanya sama ada Sooraj hadir dalam upacara pengebumian Jiah, Kavita berkata, dia tidak hadir.
“Sooraj tidak diundang dan tiada sesiapa di antara kami mahu dia datang,” katanya.

“Kami kini menunggu laporan forensik bagi mengesahkan tulisan tangan Jiah untuk melihat sama ada kes ini boleh berubah daripada “kematian akibat nahas” kepada “mendorong kematian”, kata seorang pegawai polis. Surat enam halaman itu ialah luahan rasa hati Jiah terhadap hubungan cintanya bermasalah.
“Saya tidak punya alasan lagi untuk terus hidup. Apa yang saya inginkan ialah cinta. Saya lakukan apa saja untuk kamu. Saya gugurkan anak kita, ia amat menyedihkan. Kebahagiaan diragut daripada saya. Kamu tidak pernah menghargai cinta saya. Tendang saya di muka. Saya tiada keyakinan lagi. Apa juga bakat, apa juga impian, kamu ambil semuanya. Kamu musnahkan hidup saya.

“Apa yang kamu inginkan dalam hidup hanya berparti, wanita, sikap penting diri kamu. Apa yang saya mahu hanya kamu dan kebahagiaan. Kamu ambilnya daripada saya.

“Tiada apa lagi yang tinggal di dunia ini. Saya sangat berharap kamu mencintai saya seperti saya cintakan kamu. Saya tinggalkan tempat ini tanpa apa-apa kecuali impian yang musnah dan janji kosong. Apa yang saya inginkan sekarang ialah tidur dan tidak bangun lagi.” - Indian Times
sumber : mymetro

Wanita pontianak

Wilkes Barre (AS): Seorang ibu dua anak mendedahkan dia minum darah manusia dengan ‘gaya pontianak,’ kadang kala sehingga dua liter sebulan.
Julia Caples, 45, menghisap darah daripada penderma sukarela sejak lebih 30 tahun lalu.

Dia bertemu rakan peminat pontianak di satu majlis tempatan, tempat dia mengelar mereka dengan pisau ala zaman jahiliah sebelum menghisap darah mereka.
Julia percaya dengan berbuat demikian dia akan kekal muda dan bertenaga, seperti penghisap darah dalam filem seperti Twilight.

Bagaimanapun, dia berusaha menjauhkan minat peliknya itu daripada anaknya, Alexi, 11. Anak perempuannya, Ariel, 24, bencikan ketaksuban Julia dan mendesaknya supaya berhenti.

Wanita itu yang berasal dari Wilkes Barre, Pennsylvania, Amerika Syarikat berkata: “Apabila menghisap dan minum darah seseorang, saya berasa muda dan lebih sihat. Saya tahu secara saintifik, darah tidak mengandungi zat. “Bagaimanapun, mungkin ada khasiat lain yang kita belum temui. Saya berasa diri saya lebih cantik setiap kali minum darah. Saya juga amat sihat, tidak menghadapi masalah kesihatan dan sentiasa bertenaga. Ada ketikanya saya minum lebih dua liter sebulan.” Minat Julia pada darah bermula sejak dia masih muda, ketika bercium kali pertama semasa berusia belasan tahun.
Foto
JULIA bersama Alexi dan Donald.
“Saya terdorong untuk menggigit kekasih saya ketika kami bercium. Hasrat itu datang tiba-tiba dan saya sukakan rasanya. Saya tidak dapat menjelaskannya dengan kata-kata dan minat itu tidak pernah berhenti. Dan kekasih saya itu tidak pernah mencium saya lagi.” katanya.

Bagaimanapun, Julia tidak minum darah sebegitu kerap sehingga menemui Donald, 49, lelaki yang kini bekas suaminya.
Mereka berkahwin dalam majlis yang bertemakan pontianak pada Oktober 2000 dan minum darah satu sama lain untuk meraikan upacara itu.

Pasangan itu menjadi sebahagian daripada budaya peminat pontianak yang mengunjungi kelab malam dan minum darah satu sama lain.
sumber : mymetro

Tetapi apabila pasangan itu mempunyai anak, Alexi, Donald berikrar untuk tidak lagi minum darah.

Donald berkata: “Saya berhenti tetapi Julia tidak perlu berbuat demikian kerana kami bersetuju seorang daripada kami perlu berhenti dan memberi tumpuan sepenuhnya kepada keluarga.

“Julia masih berminat untuk minum, tetapi dia juga ibu yang baik dan memberi keutamaan kepada anak. Dia tidak membiarkan minatnya itu menyekatnya menjadi ibu.” Meskipun wanita itu berusaha merahsiakan gaya hidupnya daripada Alexi, kanak-kanak itu sudah mula mengesyaki tabiat ibunya.

Alexi berkata: “Kami mempunyai pelbagai hiasan, seperti keranda dan anak patung di rumah. Saya mula berfikir dia ialah pontianak. Anak perempuannya, Ariel pula berkata: “Saya dapat merasakan dia terdedah dengan banyak masalah kesihatan. Saya bimbang dia akan dijangkiti penyakit daripada seseorang menerusi darah.” Julia yang menulis dalam blognya mengenai pontianak dengan mengguna nama Lady DarkRose berkata, dia sedar bahaya yang dihadapinya. “Tetapi semua penderma diuji sebelum saya minum darah mereka. Saya berkenalan dengan beberapa penderma menerusi Internet. Tetapi saya pasti akan menemui mereka terlebih dulu. Mereka perlu menjalani ujian darah untuk memastikan mereka tidak menghidap AIDS atau HIV,” katanya. - Daily Mail

Toreh paha anak ugut ibu serah barang berharga

Kulim: Seorang ibu menempuh detik mencemaskan apabila bukan saja diikat tiga penjenayah, malah turut dipaksa melihat kedua-dua paha anak lelakinya dihiris tiga penjenayah menggunakan parang dalam kejadian samun di Taman Cendana, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 8.30 malam, mangsa, 18, yang juga pelajar kolej swasta, di sini, mengalami dua luka akibat hirisan masing-masing sepanjang 10 sentimeter pada paha kanan, selain lima sentimeter pada paha kiri.

Difahamkan, tindakan tiga penjenayah terbabit bertujuan mengugut ibu mangsa berusia 48 tahun supaya menyerahkan semua barangan berharga milik keluarga itu, selepas usaha mereka menggeledah rumah berkenaan gagal menemui barangan dicari.
Malah, penjenayah itu turut mengugut bertindak lebih kejam termasuk mencederakan remaja berkenaan jika ibunya enggan bekerjasama.

Ketua Polis Daerah Kulim Superintendan Ghuzlan Saleh, ketika dihubungi, mengesahkan kejadian itu yang bukan saja menyebabkan remaja lelaki terbabit cedera, tetapi menyebabkan kerugian mencecah RM15,000.

Beliau berkata, ketika dua beranak itu berehat di ruang tamu rumah, tiga penjenayah bersenjatakan parang tiba-tiba menyerbu masuk sebelum terus mengikat kaki dan tangan mangsa menggunakan kabel elektrik.
“Tiga suspek itu menggeledah rumah, namun tidak berpuas hati dengan hasil samun sebelum mengarahkan wanita terbabit menyerahkan semua simpanan barangan berharga.

“Wanita itu yang ketakutan mengakui tiada lagi barangan bernilai dalam rumah itu, sebelum seorang daripada suspek terus menghiris kedua-dua belah paha anak lelakinya, sambil mengugut bertindak lebih kejam jika wanita itu terus berdegil dan tidak mahu bekerjasama.
“Selepas ugutan mereka tidak berhasil, ketiga-tiga suspek melarikan diri menggunakan Perodua Kembara milik mangsa dan meninggalkan dua beranak terbabitdalam keadaan terikat, termasuk seorang daripadanya cedera pada kedua-dua belah paha akibat dihiris,” katanya.

Difahamkan, wanita terbabit yang berjaya melepaskan diri menghubungi suaminya yang berada di luar bagi memaklumkan kejadian terbabit, sebelum anak mereka yang cedera dikejarkan ke Hospital Kulim untuk rawatan lanjut.

Ghuzlan berkata, pihaknya percaya penyamun terbabit mengambil kesempatan apabila pintu utama rumah mangsa terbuka walaupun keadaan pagar luar rumah berkunci.
sumber ; mymetro

Mantera ragut dara

Klang: Bermula dengan urusan menjual kad tambah nilai telefon prabayar, seorang pekerja kedai serbaneka akhirnya menjadi perempuan simpanan kepada lelaki pertengahan usia selepas mendakwa dijampi dan diberi minum ubat seri wajah.
Mangsa yang mahu dikenali sebagai Nurul, 28, berkata, lebih setahun lamanya dia hanya mengikut segala arahan lelaki berumur 50-an itu termasuk menyerahkan tubuh dan semua wang gajinya.
Menurutnya, lelaki berperwatakan alim yang digelar Abang Aji itu dikenalinya pada Disember 2011 selepas suspek kerap datang ke kedai tempat dia bekerja di bandar ini untuk membeli kad tambah nilai telefon prabayar.

“Satu hari ketika berurusan dengan Abang Aji saya berasa seperti dipukau selepas dia membaca jampi atau mantera di depan saya. Selepas itu, fikiran saya seperti dikawalnya dan saya terus menuruti segala arahannya.
Foto
NURUL dakwa dijampi lelaki pertengahan usia.

“Apabila mahu meniduri saya, dia yang sudah berkahwin dan mempunyai anak mengarahkan datang bermalam di rumahnya. Saya hanya mengikut saja dan langsung tidak berdaya membantah,” katanya ketika ditemui Harian Metro.
sumber : mymetro

Pengorbanan sejati cucu

Pekan: Seorang remaja bertindak berani menyelamatkan neneknya dalam kebakaran rumah mereka kelmarin, biarpun dia sendiri akhirnya parah apabila lebih 50 peratus badannya melecur.
Mohd Irham Abu Bakar, 13, melecur dari dada ke bawah selepas seluar dipakainya disambar api ketika dia menyelamatkan neneknya, Sum Harun, 72, apabila rumah mereka di Kampung Permatang Durian 1, Merchong, dekat sini, terbakar pada jam 9 pagi.
Berikutan itu, Mohd Irham yang juga anak ketiga daripada enam beradik kini menerima rawatan di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan dan keadaannya dilaporkan stabil.

Bapanya, Abu Bakar Abu Seman, 52, berkata, anaknya yang belajar di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Nenasi, di sini, disambar api ketika cuba menyelamatkan neneknya yang terjatuh ketika keluar dari rumah mereka yang terbakar.
Foto
MOHAMAD Fakhruddin (dua dari kanan) meninjau tempat kejadian.

Menurutnya, selepas melihat neneknya tidak boleh bangun, Mohd Irham masuk ke dalam rumah walaupun ketika itu api sedang marak.
sumber : mymetro

Wanita ini Melahirkan Dengan Penuh Perjuangan

courtesy shutterstock
Vemale.com - Kasih Ibu sepanjang masa, adalah ungkapan yang memiliki arti dalam dan penuh makna. Bagaimana seorang ibu berjuang untuk melahirkan anaknya hingga bertaruh nyawa dan tidak menuntut balas apapun juga. Melahirkan bukanlah proses yang mudah bagi sebagian wanita dan membutuhkan banyak pengorbanan, salah satunya adalah nyawa. Namun menjadi ibu adalah anugerah yang tidak boleh ditukar dengan apapun di dunia Ini. Salah satu bukti bahwa kasih ibu kepada anaknya tidak boleh dihitung dengan angka adalah perjuangan seorang wanita asal Amerika Syarikat ini.
Erica Nigrelli adalah warga Negara Bagian Texas, Amerika Syarikat. Ketika proses melahirkan bayinya, Erica dinyatakan secara medis telah meninggal dunia. Detak jantung Erica sudah tidak ada selama beberapa saat namun keajaiban Tuhan bekerja, denyut nadi Erica berdetak lagi dan Erica dinyatakan hidup kembali. Proses melahirkan Erica pun bisa dibilang mendebarkan karena berawal dari Erica jatuh kemudian pingsan. Erica berprofesi sebagai seorang guru. Erica jatuh ketika berada di sekolah kemudian jatuh pingsan di dekat tangga sekolah saat hendak mengajar. Suami sekaligus rekan satu profesi nya, Nathan Nigrelli mendapatinya tergeletak di lantai dan sudah tidak bernafas lagi.
Nathan berujar bahwa ketika mendapati istrinya sudah tergolek di lantai,  Erica mengalami kejang. "Erica terbujur di lantai. Mulutnya berbusa dan sudah tidak sadarkan diri" ungkap Nathan. Tanpa menunggu lama, Nathan pun menelepon bantuan medis dan segera membawa istri tercintanya itu ke rumah sakit. Sepanjang perjalanan ke rumah sakit, Nathan berkali-kali membisikkan ke telinga istrinya bahwa istri tercintanya itu harus kuat dan pasti bisa bertahan. Sesampainya di rumah sakit, Erica langsung mendapat pertolongan medis. Namun sayangnya Erica sudah tidak ditemukan detak jantungnya, sehingga dokter mengambil keputusan Erica dioperasi caesar untuk mengeluarkan bayinya padahal Erica sudah tiada.
Menurut dokter yang menangani Erica, Erica Nigrelli mempunyai sindrom kondisi jantung serius bernama Hypertrophic Cardiomyopathy. Kondisi ini membuat Erica tampak seolah sudah meninggal dunia padahal masih bisa tertolong dengan alat pacu jantung. Alat pacu jantung bisa membuatnya kembali berdetak namun jangan sampai telat memberikan bantuan. Tim dokter pun dengan segera memberikan pertolongan pacu jantung kepada Erica. Dengan kuasa Tuhan, Erica pun selamat dan jantungnya kembali berdetak. Pihak rumah sakit pun kagum lantaran Erica Nigrelli bisa bertahan untuk tetap hidup.
Tidak hanya pihak rumah sakit, Nathan sang suami mengaku kagum dan bangga kepada istrinya itu. "Saya menikahi pejuang dan bayi ini juga akan menjadi pejuang," kata Nathan sembari menggendong bayi mungilnya. Bayi yang dilahirkan Erica dengan penuh perjuangan itupun lahir dengan sehat dan tanpa kurang suatu apapun. Bayi mungil itu diberi nama Elayna Negrilli. Elayna menjadi salah satu anak yang dilahirkan dengan penuh perjuangan dan memacu adrenalin kedua orangtuanya. Kasih Ibu yang begitu besar kepada anaknya membuat Tuhan tidak berdiam dan memberikan Mukjizat Tuhan. Begitu besar perjuangan dan pengorbanan Erica untuk buah hatinya, sudahkah Anda mengucapkan terima kasih kepada ibu Anda karena telah menghadirkan Anda ke dunia?

Selama 5 Minggu Wanita Ini Hanya Minum Air Putih

  • detail berita





Sumber 

Kejadian ini sangat mengerikan

Satu lagi foto-foto kecelakaan konstruksi bangunan saya posting untuk dapat kita lihat bersama, tak lain saya hanya inginkan anda semua selalu berhat-hati dalam menjalankan setiap tugas-tugas anda.  Seorang lelakiterjatuh pada saat bekerja sebagai tenaga kasar dalam sebuah pembangunan rumah tinggal. Nahas menimpa lelaki ini, dia jatuh tepat di atas besi beton hingga besi beton tersebut menusuk pinggul dan pahanya.




Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved