Cinta Ditolak, Lelaki Ini Menculik Si Wanita

on 30 Mei 2013

Jatuh cinta memang sangat wajar, cinta ditolak juga wajar, kerana kamu memang tidak boleh memaksakan perasaan seseorang. Tapi tidak demikian bagi Jamie Reynolds, 22 tahun, meski telah ditolak oleh Georgia Williams, ia tetap terobsesi bahkan hingga menculiknya.
georgia
“Georgia mengatakan Jamie suka dia (Georgia), tapi dia (Georgia) jelas-jelas tidak tertarik,” kata Kate Lafferty, salah seorang sahabat Georgia seperti dikutip dari The Sun.
Kejadian itu berlangsung pada hari Minggu pukul 20.00 waktu setempat. Menurut keterangan teman-temannya, ketika itu Georgia berencana untuk pulang ke rumahnya yang terletak di Wellington, Shropshire, Inggris, namun kemudian tak kunjung kembali.
jamie
Baru kemarin polis berhasil menemukan wanita berusia 17 tahun itu di Glasgow bersama dengan Jamie. Glasgow sendiri letaknya 200 mil dari Wellington, Shropshire. Polisi pun menduga bahwa Jamie telah menculik Georgia yang merupakan seorang anak dari detektif kepolisian.
Setelah berhasil lolos dari jeratan Jamie, Georgia kemudian menulis sebuah tweet di akun pribadinya, “Worst nights sleep in ages. #needsleep #stuffonmind now can’t get back to sleep.”

Lelaki Ini Turunkan 107,9 Kg Berat Badannya

  • detail berita





Sumber 

Wanita ini Sudah Kumpul 9000 Boneka Winnie-the-Pooh

  • detail berita





Sumber 

Inilah Kisah Ibu yang Sangat Mengagumkan,MUST READ


Ini adalah beberapa contoh ibu yang luar biasa dan tidak seperti kebanyakan ibu di planet ini. Keibuan adalah salah satu hadiah yang paling luar biasa dari Tuhan. yang melahirkan cinta bayi-bayi suci tanpa syarat,dan Anda harus mengalaminya untuk percaya.

Mereka adalah perempuan biasa (meski ada yang terlalu tua,untuk punya anak atau terlalu banyak bayi) yang unik dalam segala hal.Mereka tidak menyerah pada rintangan, dan mereka memiliki bayi bahagia yang sehat.

1. Ibu Yang Mengoperasi Caesar Perutnya Sendiri dengan pisau dapur Saat Mau melahirkan


ni adalah salah satu ibu yang sangat tangguh: Ines Ramirez adalah satu-satunya wanita diketahui telah melakukan operasi Caesar sukses- pada dirinya sendiri!
Matahari sudah terbenam jam yang lalu. Klinik terdekat 80 km melalui jalan kasar, dan suaminya, satu-satunya asisten selama setengah lusin kelahiran sebelumnya, sedang minum-minum di sebuah bar. Dia tidak punya no telp dan begitu di bar.
Jadi pada tengah malam, setelah 12 jam rasa sakit yang konstan, ibu, mungil 40 tahun yang telah punya enam anak, duduk di bangku kayu. Dia mengambil beberapa teguk botol alkohol, mengambil pisau 15 cm dan mulai memotong. Dengan cahaya lampu redup , Ramirez mengirisi kulit, lemak dan otot sebelum mencapai di dalam rahimnya dan menarik keluar anak bayinya.
Dia bilang dia memotong tali pusat dengan gunting, kemudian pingsan. Ketika dia sadar, dia membungkus sweter sekitar perut nya yang mengalami perdarahan dan meminta anaknya 6-tahun, Benito, untuk membantunya berjalan. Beberapa jam kemudian, asisten kesehatan dari desa, Leon Cruz, dan seorang pekerja kesehatan menemukan Ramirez berbaring di samping bayinya.

Cruz menjahit sayatan 17 cm dengan jarum dan benang biasa. Kedua orang mengangkat ibu dan anak itu ke sebuah tikar jerami tipis, menyeret mereka dengan kuda untuk sampai ke jalan yang menuju kota, kemudian membawa mereka ke klinik melalui perjalanan selama dua jam !!

Sekarang Ines Ramirez diakui secara internasional sebagai mukjizat modern: Dia diyakini menjadi satu-satunya wanita yang telah melakukan caesar sukses pada dirinya sendiri 

2. Ibu Terkecil Di Dunia

Cristianne Ray, dari Seattle, adalah ibu terkecil di dunia.Tingginya 68 cm dan ia melahirkan seorang bayi perempuan bernama Kyrsten bahagia. Dia ditimbang £ 4 8 oz dan 14 inci setelah ia lahir, sekitar setengah tinggi ibunya.
Ketika ia melihat putrinya untuk pertama kalinya, ia berkata: "Dia kecil, tapi pada saat yang sama dia sangat besar dibandingkan dengan saya." Dia mencoba untuk menjalani hidup bahagia dan sehat; dia bermain bowling berusaha untuk tetap fit sambil merawat bayinya yang baru lahir.
tunangan nya Jeremy Bowden adalah dengan tinggi 210 cm dan dia memelihara bayi mungil dan ibunya.

3. Ibu dari bayi terkecil Dunia


Bayi dunia terkecil lahir setelah ibunya mengandungnya selama 25 minggu dan 6 hari.
Beratnya kurang dari satu kaleng bir. Pada tanggal 19 September 2004, Mahajabeen Sheikh melahirkan Rumaisa Rahman, putri nya yang sangat mungil dan menggemaskan. Pada ulang tahunnya yang pertama Rumaisa Rahman baik-baik saja beratnyai 2 £ 10 ons karena ia hanya 8.6 oz dan tingginya hanya 10 inci .

4. Ibu Yang Mempunyai 69 Anak Kandung 

Bayangkan tinggal di sebuah keluarga dengan anggota 71 orang, ibu itu pasti hobi melahirkan ataukah dia adalah hadiah bagi kehidupan agar anda tidak kesepian ...
Valentina Vassilyeva, memecahkan rekor untuk anak terbanyak yang dia lahirkan sendiri. Wanita ini Rusia melahirkan total 69 anak-anak. Namun, beberapa detail lainnya hanya diketahuinya selama hidupnya, seperti tanggal kelahirannya atau kematian.
Dia melahirkan 16 pasang anak kembar, 7 set kembar tiga dan 4 set kembar empat antara 1725 dan 1765, dalam total 27 kelahiran.67 dari 69 anak yang lahir selamat dalam masa pertumbuhan.

5. Ibu dengan jarak terpanjang antara kedua anaknya 

Elizabeth Ann Buttle melahirkan dua anak, tapi yang spesial adalah interval antara kelahiran mereka. Belinda Buttle lahir pada 19 Mei 1956 ketika Elizabeth Ann Buttle adalah berusia 19.
Joseph Buttle lahir pada tanggal 20 November 1997 ketika Elizabeth Ann Buttle 60, selang waktu 41 tahun 185 hari. kakak Joseph 'sudah cukup tua untuk menjadi nenek sendiri.


6. Ibu yang melahirkan 8 bayi dengan selamat dalam 1 kelahiran 


Nadya Denise Doud-Suleman Gutierrez alias Octomom melahirkan 8 anak-anak dari kelahiran tunggal.Dia melahirkan kembar delapan pada bulan Januari 2009 yang menarik perhatian dari banyak media.

7. Ibu yang berjenis kelamin Laki-laki yang pertama di dunia 

Thomas Beatie terlahir sebagai seorang wanita tapi setelah operasi ganti kelamin dia memutuskan untuk memiliki seorang bayi.

Istri 34 tahun, Nancy, tidak dapat hamil karena histerektomi sebelumnya. Oleh karena itu Beatie memutuskan untuk memiliki bayi sendiri, melalui inseminasi buatan menggunakan donor sprerma dari telur Beatie sendiri itu. hal itu Tampaknya tidak menjadi solusi sehat dalam hal apapun.

Daggering, Tarian Jamaica yang Boleh Menyebabkan Patah Penis




Masyarakat Jamaica rupanya memiliki tarian erotis yang disebut Daggering. Pelancung diminta jangan ikut-ikutan kerana berisiko menyebabkan patah penis pada lelaki. Pemerintah Jamaica sampai turun tangan melarang.

Tarian erotis ada dalam berbagai bangsa dan budaya, pasti traveler yang sudah keliling dunia pernah mengetahuinya. Nah, di Jamaica tarian erotis ini adalah Daggering, dimana seorang sepasang lelaki dan wanita menari sambil pura-pura memperagakan adegan seksual sambil diiringi musik.

Musiknya kencang, penuh irama dan gerakannya cepat serta kasar. Masalahnya adalah, banyak warga Jamaica yang melakukan joget Daggering yang cepat dan kasar ini sampai ke atas ranjang, alias berhubungan seksual sambil joget. Akibatnya fatal, para dokter melaporkan kejadian fraktura penis. Bukan patah sungguhan, tapi penis tertekuk secara ekstrem.

News.com pernah mengulas bahwa kasus patah penis di Jamaika meningkat sampai 3 kali ganda. Dilongok dari Matador Network, Rabu (29/5/2013) Pemerintah Jamaica sudah berusaha melarang lagu dan video dengan konten tarian Daggering. Namun, memang susah melarang kebiasaan seperti ini.

Pemerintah mendefinisikan Daggering sebagai istilah dalam budaya tarian yang mengambil referensi dari adegan seksual. Penari berjoget sambil menyimulasikan adegan dan posisi seksual. Rupanya, budaya tari erotis ini memang menyebar di kawasan Karibia.

Vanitytours juga pernah mengulas, sejumlah artis Jamaica berperan langsung dalam mempopulerkan Daggering. Mereka menciptakan lagu dan video klip yang mempopulerkan tarian erotis ini di masyarakat Jamaica. Sebut saja Bragga, duet Vybz Kartel dan Spice, serta beberapa penyanyi lain.

Di negara-negara Karibia lain di luar Jamaika, tarian ini disebut Cabin Stabbing. Tapi intinya sama saja, adegan dan posisi seksual dijadikan gerakan tari yang kasar. Di Youtube, banyak bertebaran video mengenai Daggering. Masyarakat Jamaica pun terbelah antara pro dan kontra.

Sambut Musim Panas, Bebas Peluk Awek Seksi di Rusia

Sambut Musim Panas, Bebas Peluk Cewek Seksi di Rusia

Seorang turis memeluk gadis di Rusia 


Ingin merasakan sensasi berdekatan dengan gadis cantik Rusia, bahkan boleh memeluknya? Para turis yang mengunjungi pusat wisata Arbat, di pusat kota Moscow, pada musim panas sekarang ini dimanjakan dengan bebas memeluk gadis-gadis cantik Rusia berpakaian seronok. 
Seperti pada Minggu petang, ketika sinar matahari menyengat panas, para gadis Rusia tumpah ruah di kawasan pejalan kaki mirip Pasar Baru itu untuk merayakan sinar matahari yang langka di negeri Kutub Utara tersebut.
Para gadis yang bergerombol antara dua sampai lima orang itu hilir mudik di Arbat dengan membawa poster bertuliskan "Free Hug Me" alias "Bebas Peluk Saya".

Turis-turis leluasa memeluk dan bahkan mencium pipi kanan dan pipi kiri dengan para gadis berpakaian terbuka dan bercelana pendek itu. "Asyik boleh memeluk awek-awek cantik macam Ana Kournikova dan Maria Sharapova. ," kata Petrus, seeorang turis dari Ambon, Indonesia.
Dubes RI untuk Rusia, Djauhari Oratmangun, mengatakan, bebas memeluk gadis di kawasan Arbat merupakan tradisi Rusia yang unik dan menarik. Para kawula muda Rusia merayakan datangnya musim panas dengan bersenang-senang ke luar rumah. Ada yang main musik ala pengamen, menari, dan main akrobat, atau sekedar lalu lalang membawa poster "Peluklah Daku".

Menurut Djauhari, musim panas di Rusia hanya sebentar, iaitu dua sampai tiga bulan saja. Kebanyakan waktu rakyat Rusia dihabiskan di dalam rumah atau gedung karena cuaca sangat dingin.
"Saatnya bersenang-senang ke luar rumah. Saatnya juga memberi kesenangan kepada orang lain dengan memberi pelukan hangat," kata Yelena Gagarin, seorang gadis Rusia berambut blonde

Wanita-wanita Dengan Bibir Terseksi

Wanita diciptakan dengan segala kelebihan. Semua inci ditubuhnya bagaikan lukisan terindah yang harganya tak ternilai, bahkan untuk bagian yang terkecil sekalipun. Dari sekian banyak bagian tubuh wanita yang paling disukai pria, bibir menjadi daya tarik tersendiri. Wanita yang memiliki bibir terseksi bisa disebut wanita sensual. 


Disadur dari berbagai sumber, Berikut adalah daftar wanita yang memiliki bibir terindah.



  • 1. Aishwarya Rai


Artis dan model asal India ini sempat menyandang gelar Miss India dan Miss World. Walaupun kini tubuhnya mulai menggemuk, namun tak bisa dipungkiri bibirnya sangat indah. Keindahan bibirnya dibalut dengan kulitnya yang cokelat eksotik.

2. Liv Tyler 


Anak dari vokalis band rock legend Aerosmith ini memiliki bentuk bibir yang indah. Seperti ayahnya, bibir Liv Tyler terlihat sedikit besar namun masih proposional dengan wajahnya.
 

3. Dian Sastrowardoyo 


Hanya sedikit artis wanita Indonesia yang memiliki bentuk bibir terseksi, salah satunya adalah Dian Sastrowardoyo. Artis yang mulai tenar saat memerankan karakter Cinta di film Ada Apa Dengan Cinta? (AADC) ini memiliki bentuk bibir khas orang Asia.
 

4. Anne Hathaway 


Pemeran karakter Fantine di film Les Miserables ini juga memiliki bentuk bibir yang seksi. Dalam film Les Miserables keseksian bibirnya tersebut ia perlihatkan saat ia menyanyi. Walaupun beradegan sedih namun ia tetap terlihat menawan dengan bibir sebagai penentunya.
 

5. Keira Knightley 

Artis dan model kelahiran Inggris ini memang sangat cantik, namun bentuk bibirnya menjadikan ia lebih terlihat seksi. Berkat keseksiannya tersebut, ia langganan bermain bersama aktor kawakan Johnny Depp di rangkaian film Pirates of the Caribbean.


Baca Selanjutnya : http://www.suatufakta.com/2013/05/wanita-wanita-dengan-bibir-terseksi.html#ixzz2Uk1QiaD4

Cuba lihat video ini tanpa menangis... 99% pasti GAGAL




Adegan kemaruk yang jangan di contohi

Lipstik Siapa di Leher Baju Presiden Barack Obama?


Setelah mencium pipi Gubernur New Jersey, Chris Christie, di Jersey Shore, Presiden Barack Obama muncul di Gedung Putih, dengan bekas lipstik yang terlihat di leher bajunya. Ia pun menegaskan bekas lipstik itu bukan milik sang istri, Michelle. Lalu siapakah dia?
NY Daily News
“Saya hanya ingin berterima kasih kepada siapapun yang ada di sini atas penerimaan yang hangat ini. Tandanya, adalah lipstik di leher baju saya,” kata Obama, yang kemudian mengundang gelak tawa dari East Room, Rumah Putih, dalam acara Asian-American Pacific Islander Heritage Month.
NY Daily News
“Saya kira, saya tahu pelakuya. Mana Jessica Sanchez?
Sanchez, juara dua American Idol tahun lalu, adalah keturunan Filipina dan Mexico dan ikut menghadiri acara di mana Obama mendorong reformasi undang-undang imigrasi.
“Jessica. Pelakunya bukan Jessica, tapi mak ciknya. Mana dia,” kata Obama. Ia kemudian menunjuk ke lipstik yang ada di lehernya. “Mak Cik, lihat apa yang Anda lakukan. Saya hanya ingin semua orang menjadi saksi. Saya tak ingin punya masalah dengan Michelle. Itulah sebabnya saya menyebut Anda di depan semua orang,” katanya, seperti dilansir NY Daily News.

Samsung Galaxy Meledak Saat Pemiliknya Sedang Tidur


Seorang pemilik telefon pintar Samsung Galaxy 3, memposting di Reddit jika ia dibangunkan suara ledakan dan bau zat kimia pada saat tengah malam. Demikian diberitakan NY Daily News.
User yang menggunakan nama Vizionx1208 mengatakan, telefon pintar itu meledak ketika sedang mengisi bateri dan dirinya tertidur. Sebagai bukti, ia pun ikut memposting telefon tersebut di situs sosial media itu.
NY Daily News
NY Daily News
NY Daily News
Ledakan kecil itu juga membakar tilam tempatnya tidur. Ketika ia berusaha membuang ponsel itu ke air, tangannya ikut terbakar. Samsung tidak memberikan komen namun sang lelaki pemilik telefon itu bertanya jika ia kemungkinan boleh menyaman perusahaan raksasa asal Korea Selatan tersebut.

Foto terkini bayi yang dibuang ke dalam paip

Perempuan berusia 22 tahun diidentifikasi sebagai ibu bayi yang dibuang ke dalam toilet dan tersangkut di dalam paip di Provinsi Zhejiang, China. Bahkan, sang ibu menyaksikan saat para penyelamat berupaya menyelamatkan bayi tersebut dari dalam paip. 
Dilansir Daily Mail, perempuan itu awalnya dicurigai namun baru mengaku setelah mereka memeriksa kamar yang disewanya dan menemukan banyak mainan dan tisu toilet berlumuran darah. Bayi berusia dua hari itu mengalami retak di bagian kepala dan juga lecet-lecet yang sangat parah.
Daily Mail
Daily Mail
Daily Mail
Daily Mail
Daily Mail
NY Daily Mail
Daily Mail
Polis mengatakan perempuan itu menyembunyikan kehamilannya dan  jatuh saat ia melahirkan. “Perempuan itu ada saat proses penyelamatan dan mengaku saat ditanyai mengenai bayi tersebut,” kata sang polisi.
Berita yang cepat menyebar membuat warga setempat datang ke RS dengan membawa pakaian dalam, baju, susu, dan bahkan ingin mengadopsinya. “Saya tidak tahu mengapa ia ingin membuang bayi itu,” kata seorang suster bernama Zhang Songhe sembari menambahkan saat ini sang ibu bersama bayinya di RS.

Model Cantik Ini Buat Foto Pernikahan Tanpa Kehadiran Mempelai Lelaki

Wanita cantik ini sehari-harinya berkarir sebagai model untuk gaun pengantin. Dia pun terbiasa foto memakai gaun pengantin tanpa ada mempelai pria. Menyedihkannya di saat melakukan foto untuk pernikahannya sendiri, hal yang biasa ia lakukan itu harus dialaminya.



1. Claudia Nallely Agres

Claudia merupakan nama model cantik yang terpaksa menjalani foto pernikahan sendirian. Wanita 21 tahun ini tadinya berencana menikah pada Ogos 2011. Pernikahannya menjadi dipercepat kerana pasangannya, Matthew Agres yang baru diterima menjadi anggota Angkatan Udara Amerika Syarikat harus menjalani pelatihan. Ketika pernikahan diadakan, Claudia dan Matthew sama sekali tak sempat membuat foto pernikahan.

2. Ryan Brenizer

Claudia tidak pernah tahu bila dia boleh membuat pesta pernikahannya dengan Matthew karena sang suami kemudian dipindahtugaskan ke Jerman selama tiga tahun. Ryan Brenizer, seorang fotogafer pernikahan yang kerap bekerjasama dengan Claudia merasa kasihan pada temannya itu. Sering melakukan pemotretan untuk gaun pengantin, ketika menikah Claudia justru sama sekali tak punya foto pernikahan. Ryan pun ingin membuatkan Claudia foto pernikahan yang unik

3. Foto Tanpa Mempelai Lelaki

Menjelang hari-H pemotretan dengan Ryan, suami Claudia ternyata tidak mendapat izin dari atasannya di Angkatan Udara AS karena ada rekan kerja yang tiba-tiba sakit. Ryan awalnya sedikit bingung bagaimana caranya dia boleh melakukan pemotretan dengan Claudia yang sehari-harinya sudah sering difoto sendirian saat memeragakan gaun pengantin. "Bagaimana menjadikannya spesial? Tentunya aku tidak mau ini terlihat seperti dia sedang melakukan pekerjaannya," ujar fotografer pernikahan ternama di New York itu.

4. Properti

Ryan kemudian memanfaatkan lantai studio yang sudah disewanya untuk menjadikan foto pernikahan Claudia spesial. Dia juga banyak menggunakan properti mulai dari sepeda, baju model hingga koper.

5. Unik

Dengan segala properti yang sederhana dan bekas pakai, Ryan bisa membuat foto Claudia tetap unik. Kreativiti adalah kunci dari pembuatan foto ini. Ryan bisa menjadikan barang bekas seperti tisu toilet menjadi awan putih yang menggantung di atas Claudia.

6. Foto Berdua





sumber: wolipop

Biar Tenang, Milla Jovovich Kirimi Suami Foto Telanjang

Milla Jovovich (Foto: wenn)
Milla Jovovich (Foto: wenn)
LOS ANGELES- Milla Jovovich punya cara unik untuk mengatasi kerinduan sang suami ketika mereka sedang dipisahkan jarak. Tanpa diminta, Milla mengirimkan suaminya, Paul Anderson foto telanjangnya.

Kesibukan Paul sebagai sutradara dan Milla sebagai artis membuat mereka sibuk di tempat yang berbeda. Ketika menghadiri Festival Film Cannes di Perancis, artis 37 tahun itu paham sang suami merindukannya.

Bintang film Resident Evil itu pun mengirimkan sang suami foto-foto telanjang dirinya. Hal itu dilakukan Milla agar Paul yang sedang sibuk menggarap film menjadi lebih tenang meski mereka sedang berjauhan.

"Paul mengirimkan aku pesan lucu di hari lain dari lokasi syuting. Dia bilang, 'di sebuah lapangan, di tengah guyuran hujan, berdiri di atas lumpur.' Dan aku menjawab, 'Di Cannes, minum  dan berdiri di kaviar'. Aku mengirimkan dia foto telanjangku juga untuk membuatnya lebih baik," ujar Mlla seperti dikutip Daily Rabu, (29/5/201).

Patah Hati, Remaja Ini Nekad Cuba Bunuh Diri

Remaja yang coba bunuh diri (Foto: New York Daily News)Remaja yang coba bunuh diri (Foto: New York Daily News)

HANGZHOU - Seorang remaja berusia 19 tahun mencuba melakukan aksi bunuh diri dengan melompat dari tingkat tiga sebuah apartment di Hangzhou, China. Aksi nekatnya itu disebabkan dia patah hati setelah mengetahui bahwa kekasihnya telah menikah dan memiliki anak berusia 10 tahun.

Upaya bunuh diri yang dilakukan oleh remaja perempuan yang tidak diketahui namanya itu berhasil digagalkan oleh bantal pengaman yang dipasang di bawah bangunan oleh pihak polis China.

Seperti dilansir New York Daily News, Khamis (30/5/2013), remaja nekad ini naik ke tingkat tiga sebuah apartment dengan perasaan putus asa dan mengancam untuk terjun bunuh diri. 

Namun, pihak polis telah sigap mempersiapkan bantal tiup yang ditaruh di bawah, sehingga aksi bunuh diri remaja perempuan ini behasil digagalkan.

Sakit kepala kerana ada pensil di dalam kepala

Dokter bedah
Para dokter Jerman mengatakan pensil berada di kepala lelaki Afghanistan selama 15 tahun.
Para dokter Jerman mengatakan seorang lelaki Afghanistan yang selama bertahun-tahun mengalami sakit kepala, hidung beringus dan masalah mata, ternyata kerana ada pensil di dalam kepalanya.
Pensil yang ditemukan dan dicabut para dokter itu berukuran 10 centimeter.
Para dokter bedah dari Universiti Aachen yang melakukan operasi terhadap lelaki berusia 24 tahun itu mengatakan pasiennya dalam pemulihan.
Pensil itu menyebabkan gangguan mata serta hidung yang mengakibatkan sinus.
Saat ditanya mengapa sampai pensil masuk ke dalam kepalanya, lelaki itu mengatakan ia pernah jatuh saat masih kecil dan menyebabkan hidung berdarah.
Lelaki yang tidak disebutkan namanya itu mulai berubat tahun 2011 kerana selalu merasakan sakit kepala dan masalah mata yang terus memburuk.
Kes itu diajukan dalam konperensi medis di Essen Jerman oleh Profesor Frank Hoelze dari Universiti Aachen, kata juru bicara rumah sakit Mathias Brandstaedter Rabu (29/05).
Pensil ditemukan setelah pemeriksaan medis secara rinci dengan menggunakan tomografi komputer, teknik gambar melalui pemindai, menurut media Jerman.
Hasil pemindaian menunjukkan pensil di dalam kepalanya dan diperkirakan telah berada selama sekitar 15 tahun.

Bunuh diri kerana gagal matematik

Jeddah: Seorang pelajar India di Dammam, Arab Saudi dilaporkan membunuh diri selepas gagal dalam peperiksaan, lapor media semalam.
Memetik seorang saksi, Mir Ameer Ansari dilaporkan gagal dalam peperiksaan satu daripada mata pelajaran yang didudukinya.

Kata saksi, Mir Ameer, 18, dikenali sebagai pelajar pintar di sekolahnya, tetapi tidak dapat menerima hakikat dia hanya memperoleh 17 markah daripada 100 dalam matematik.
“Kami mendoakan keluarga Mir Ameer tabah menghadapi insiden ini,” katanya. Mayat Mie Ameer kini disimpan di Hospital Pusat Dammam dan polis masih menjalankan siasatan berhubung punca kejadian. Sementara itu, sumber polis berkata, keluarga pelajar itu berada di Hyderabad, India. - AFP
sumber : mymetro

Letak anak dalam penyejuk beku untuk hentikan tangisan

Washington: Dalam satu kes penderaan yang mengejutkan, seorang lelaki dihadapkan ke mahkamah semalam atas tuduhan meletakkan anaknya di dalam penyejuk beku dengan tujuan untuk menghentikan tangisannya.
Tyler James Deutsch, 25, mengaku tidak bersalah atas tuduhan mendera kanak-kanak, salah laku jenayah dan menghalang laporan mengenai keganasan rumah tangga. Mahkamah menetapkan ikat jamin sebanyak AS$1 juta (RM3 juta) ke atasnya.

Pendakwa raya Pierce County, Mark Lindquist memberitahu mahkamah, Deutsch tertidur selepas meletakkan anaknya di dalam penyejuk beku itu Sabtu lalu. Dia terjaga sejam kemudian dan mengeluarkan bayi itu apabila ibu kanak-kanak berkenaan pulang.
Dia merampas telefon si ibu yang berusia 22 tahun itu ketika wanita berkenaan cuba menelefon untuk meminta bantuan dari kediaman di Roy, Washington.

Wanita itu kemudian membawa kanak-kanak itu dan meminta bantuan jiran untuk menelefon polis.

Suhu badan kanak-kanak itu jatuh 84 darjah Fahrenheit di dalam pembeku ais itu. Deutsch akan berdepan dengan hukuman penjara seumur hidup jika didapati bersalah. - AP
sumber : mymetro

5 lelaki perkosa remaja bergilir-gilir

Klang: Kegembiraan seorang pelajar perempuan sebuah sekolah menengah, di sini, menghabiskan waktu selepas sesi persekolahan dengan bertemu kawan lelakinya bertukar detik hitam dalam hidupnya apabila dia dirogol remaja terbabit dalam sebuah rumah di daerah ini, 23 Mei lalu.
Lebih malang, pelajar berusia 13 tahun itu turut dirogol empat lagi rakan temannya itu termasuk dua daripada mereka adalah adik beradik dalam dua kejadian berasingan dalam rumah berkenaan, lebih menyedihkan mangsa dirogol secara bergilir-gilir. Kejadian menakutkan itu berlaku selepas mangsa terpedaya dengan helah seorang daripada remaja itu yang membawanya ke sebuah pasar raya di Pandamaran jam 1.30 petang.

Sebaik tiba di situ, remaja itu bertemu dengan dua remaja lelaki lain dipercayai rakannya lalu membawa mangsa ke rumah seorang daripada mereka di kawasan berhampiran.
Sumber berkata, sebaik tiba di rumah berkenaan, mangsa diminta berehat dalam bilik selain diarahkan agar tidak membuat bising manakala semua remaja itu meninggalkan mangsa kononnya untuk melepak di luar.

Bagaimanapun, kira-kira jam 3.30 petang, ketiga-tiga remaja itu pulang semula ke rumah sebelum masuk ke bilik mangsa yang ketika itu dikatakan sedang tidur.

“Remaja itu kemudian mengetuk pintu bilik menyebabkan mangsa terjaga sebelum diminta melayan nafsu ketiga-tiga remaja berkenaan secara bergilir-gilir,” katanya.
“Mangsa sekali lagi diminta pula melayan nafsu dua lagi remaja lain yang turut tinggal di rumah berkenaan.

“Selepas semua mereka selesai melempiaskan nafsu, mangsa dihantar pulang ke rumahnya dan diminta merahsiakan kejadian itu daripada pengetahuan sesiapa,” katanya.
Harian Metro difahamkan, mangsa dihantar pulang oleh rakan sama yang membawanya dari sekolah kira-kira jam 11.30 malam dan mangsa memaklumkan kejadian itu kepada ahli keluarga yang kemudian membuat laporan polis.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan Asisten Komisioner Mohamad Mat Yusop sewaktu dihubungi mengesahkan laporan daripada mangsa.
sumber : mymetro

Tanggal seluar, tinggal beg

Belaga: “Bukan saja meninggalkan beg pakaian, saya juga menanggalkan seluar jeans dipakai untuk menyelamatkan diri,” kata Emerita Benggau, 27, seorang daripada mangsa terselamat dalam tragedi bot ekspres karam di kawasan Jeram Tukok/Jeram Bungan, Tanjung Giam, Bungan di sini.
Dalam kejadian jam 8.30 pagi kelmarin itu, bot ekspres yang dalam perjalanan ke Kapit dan Sibu itu dikatakan mengalami kerosakan selepas kipas enjin terkena sebatang kayu hanyut sebelum terlanggar batu besar menyebabkan bot yang sarat penumpang itu karam.

Emerita dari Nanga Sut, Baleh berkata, tiada perkara lain dalam fikiran ketika itu selain mati, namun nekad mahu menyelamatkan diri dan enggan menyerah kalah sebelum berjaya keluar dari bot dan berenang ke tebing.
“Walaupun tahu berenang, tetapi hampir lemas kerana tidak bertenaga apatah lagi arus sungai yang deras ketika itu menyukarkan saya berenang.

“Malah, sebelum terjun saya terpaksa melupakan beg pakaian dan menanggalkan seluar jeans bagi memudahkan berenang untuk menyelamatkan diri,” katanya ditemui di rumah panjang Uma Tevok, di sini, semalam.

Katanya, dia masih trauma dan masih terbayang saat bot itu ditenggelami air sebelum karam serta jeritan penumpang lain yang ketakutan.
“Kalau ada pilihan pengangkutan lain seperti jalan darat dan udara, saya tidak teragak-agak menggunakan perkhidmatan itu walaupun terpaksa membayar harga yang tinggi,” katanya.

Berkongsi pengalaman sama, seorang lagi penumpang yang selamat, Along Bit, 42, dari Sungai Pagu, Kapit menyifatkan tragedi itu sebagai peristiwa sedih yang tidak akan dapat dilupakan seumur hidupnya apatah lagi ketika menjelang sambutan Gawai Dayak pada hujung minggu ini.
“Kegembiraan meraikan Gawai Dayak bersama keluarga kali ini musnah sama sekali selain wang gaji RM4,000 untuk membeli barang keperluan sambutan perayaan itu turut hilang.

“Bagaimanapun, saya bersyukur kerana terselamat dalam nahas itu, namun sedih apabila mengetahui ada mangsa yang mungkin terkorban,” katanya.

Dalam pada itu, Along yang bekerja di sebuah kem pembalakan di Belaga itu mengakui, bot ekspres terbabit sarat dengan penumpang yang mahu pulang ke kampung masing-masing untuk menyambut Gawai Dayak.

“Kami tiada pilihan kerana terpaksa menggunakan bot ekspres itu untuk pulang ke rumah panjang. Jadual perjalanan perkhidmatan bot ekspres yang terhad menyebabkan ramai penumpang sanggup mengambil risiko duduk di atas bumbung bot kerana tidak mahu menunggu hari esok untuk meneruskan perjalanan,” katanya.

Sehingga jam 6 petang semalam, operasi mencari dan menyelamat masih tidak menemui mangsa yang dilaporkan hilang.
sumber : mymetro

Elak anak hilang

Tip supaya tidak terpisah dengan anak ketika bercuti
Sepanjang cuti persekolahan ini, membawa anak ke tempat menarik dan menyeronokkan adalah agenda utama hampir semua ibu bapa saat ini. 
Saat ini jugalah dimanfaatkan sepenuhnya ibu bapa yang kebanyakan­nya sibuk dengan kerja seharian di pejabat. 

Memanfaatkan sepenuhnya cuti persekolahan ini untuk membawa anak bercuti bagaimanapun mengundang kepada kesesakan di tempat yang menjadi tumpuan ramai.

Keadaan yang bersesak-sesak ini juga adalah situasi sukar dan menyebabkan perkara tidak diingini, contohnya anak terpisah daripada ibu bapa.

Apabila anak terpisah daripada ibu bapa terutama kanak-kanak di bawah usia lima tahun, tanyalah apa saja, hanya air mata yang mengalir. 

Justeru, bagi mengatasi masalah ini terutama di musim cuti ini, tip melancong kali ini mungkin dapat membantu. 


Ajar anak mengingat nama anda 

Ada kanak-kanak masih tidak tahu atau mengingati nama ibu atau bapa. Perkara ini juga merumitkan untuk mencari keluarga si kecil. 

Jadi, ajar anak mengi­ngati nama anda atau pasangan supaya jika terpisah, petugas dapat mencari anda. 


Tanda nama 

Tanda nama yang leng­kap dengan nama anda dan pasangan serta alamat dan nombor telefon untuk dihubungi ditulis di atas kertas atau kad kecil cukup membantu terutama terpisah dengan si kecil. 

Dengan meletakkan kad nama itu di dalam poket seluar anak atau beg anak, ke mana pun anda pergi dapat membantu sesiapa yang menjumpai mereka menghubungi anda. 

Ajar mereka untuk menunjukkan tanda nama itu kepada petugas atau individu yang menjumpai mereka. 


Dukung anak 

Mendukung anak dalam keadaan yang sesak adalah langkah paling bijak daripada memegangnya apatah lagi jika anak masih kecil. 

Selain itu, ketika berjalan di dalam kesesakan, adalah lebih baik isteri di depan, anak di tengah dan bapa di belakang lebih-lebih lagi jika mempunyai anak lebih daripada dua. 

Dalam apa juga situasi, awasi anak anda dan jangan sesekali leka. 


Tetapkan tempat berjum­pa 

Jika bercuti dalam kumpulan, pastikan anda menetapkan lokasi untuk berjumpa pada masa sudah ditetapkan. 

Walaupun masing-masing punya telefon, tetapkan tempat berjumpa untuk mengelak sebarang masalah seperti bateri telefon bimbit habis atau sebaliknya. 

Jika berkunjung ke taman tema atau kompleks beli-belah, jadikan kaunter pertanyaan sebagai tempat pertemuan jika terpisah dari kumpulan atau sebaliknya. 


Jangan panik 

Ketika terpisah dengan anak, jangan panik. Carilah mereka sebaik mungkin dan dapatkan bantuan daripada pihak yang sepatutnya di mana juga anda berada. 

Panik hanya membuatkan anda hilang fokus dan bukan menyelesaikan masalah dengan sebaiknya. 


Gambar terkini anak 

Gunakan kemajuan tek­nologi yang ada dengan merakam gambar terbaru anak. Gambar ketika keluar pada hari itu adalah yang terbaik. 

Sekurang-kurangnya, apabila anda mencari mereka, anda boleh tahu warna pakaian, kasut, beg dan banyak lagi petunjuk untuk mencari anak anda ketika mereka terpisah.
sumber ; mymetro

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved