Skill Luar Biasa Anak 6 Tahun

on 27 Mei 2013



Sumber 

Wanita Ini Berhasil Melahirkan Anak Pertama Setelah 19 Kali Keguguran

img 
Dok. The Sun
Mengalami keguguran menjadi hal yang paling tidak diinginkan wanita saat hamil. Tak terkecuali bagi wanita asal Inggris ini yang sudah 19 kali keguguran.

Jo Short, itulah nama wanita yang telah mengalami 19 kali keguguran selama 15 tahun terakhir hidupnya. Wanita 37 tahun itu hampir menyerah untuk mewujudkan mimpinya memiliki anak setelah berulang kali keguguran.

"Aku sampai mempertanyakan kenapa aku selalu keguguran. Apakah karena aku terlalu banyak minum teh atau kafein? Aku sampai mengira karena aku makan apel yang tidak dicuci," tutur Jo seperti dikutip The Sun.

Wanita asal Newport, Inggris ini berusaha untuk memiliki momongan sejak 1997, setahun setelah dia bertemu suaminya, Steve. Pada tahun itu juga dia mengalami keguguran pertamanya. 

Jo termasuk satu dari 1,5 juta wanita di Inggris yang menderita endometriosis atau kista pada dinding rahim. Endometriosis ini bisa menyebabkan sulitnya sperma dan sel telur bertemu.

Keajaiban dirasakan Jo setelah dia diberitahui tentang sebuah operasi yang bisa membuatnya hamil. Operasi tersebut digagas oleh ginekolog di Spire Cardiff Hospital, Richard Penketh. Dalam operasi tersebut sang dokter akan memotong jaringan yang menyebabkan wanita mengalami endometriosis. 

Operasi tersebut dilakukan Jo setahun lalu. Dalam dua bulan setelah operasi itu, Jo hamil untuk ke-20 kalinya. Kehamilannya yang ke-20 itu berjalan baik-baik saja hingga dia berhasil melahirkan anak pertamanya. Ketika dia melahirkan, Jo pun menolak diberi obat pereda rasa sakit kerana khuatir berbahaya untuk bayinya.

"Menjadi seorang ibu sangat luar biasa, seperti yang sudah aku harapkan bahkan lebih. Inilah yang kami inginkan sejak lama," ujar wanita 37 tahun itu.

Kerana Facebook polis dapat tangkap pencuri

Sekumpulan 8 orang remaja lelaki dari United Kingdom yang telah mencuri 9 mobil mewah diantaranya adalah BMW’s, Porsches, Range Rovers, dan Mercedes Benz. Anehnya mereka lalu foto-foto di depan mobil hasil curiannya dan mempostingkan foto-foto itu di akaun Facebook.
Tapi untunglah bagi para Polis, kerana berkat Facebook, para pencuri ini berhasil ditangkap. Bukti kalau terkadang teknologi juga boleh membantu.
 
Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)

Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)

Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)

Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)

Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)

Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)

 Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)

Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)

Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)

Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)

Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)

Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)

Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)

Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)  Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)  Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)

Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)  Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)  Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics) Gang Was Caught After Posting Photos on Facebook (21 pics)

Beginilah Keadaan Lelaki Saat Melahirkan

Dua lelaki yang ingin membuktikan bahwa isteri-isteri mereka ‘ telah melebih-lebihkan’ rasa sakit saat proses melahirkan ketika mengalami simulasi kerja yang dimaksudkan untuk meniru kontraksi yang dialami oleh perempuan.
Dalam perayaan Hari Ibu, laki-laki, dari Kensington Gereja yang berbasis di Troy, Michigan, menghubungi dokter kandungan Dr Julie Masters dan mereka sendiri yang memfilmkan pengalamannya tersebut.
“Aku mau muntah,” kata seorang lelaki di depan istrinya, yang berada di ruang menonton simulasi kerja .

Dalam sepatu wanita: Dua pria Michigan yang ingin membuktikan bahwa istri-istri mereka 'melebih-lebihkan' rasa sakit saat melahirkan mengalami simulasi kerja dimaksudkan untuk meniru kontraksi yang dialami oleh perempuan - dengan hasil yang lucu
Video, diposting di Vimeo , para lelaki ini dapat merasakan kerana mereka memiliki elektroda yang melekat pada perut mereka, yang mensimulasikan kontraksi – ‘dan apa pun yang di rasakan para wanita selama persalinan, “jelas Dr Masters.
Menatap dengan ‘persalinan dini,’ dua atau tiga pada skala nyeri dokter, laki-laki itu menggeliat kesakitan
Salah satu orang berseru: “Itu awal persalinan? Rasanya seperti seseorang mengambil gergaji dan hanya mengukir perut saya. ”
Pada saat mereka mencapai tahap ‘aktif’ kerja, badan yang menggeliat telah berubah menjadi teriakan.
Dalam perayaan Hari Ibu, laki-laki, dari Kensington Gereja yang berbasis di Troy, Michigan, menghubungi dokter kandungan Dr Julie Masters dan difilmkan pengalaman mereka




Dukungan emosional: "Aku ¿m akan muntah," kata seorang pria di depan istrinya, yang berada di kamar rumah sakit menonton simulasi kerja terungkap

Wajah Takut: Video, diposting di Vimeo, mengikuti pria karena mereka memiliki elektroda yang melekat pada perut mereka, yang mensimulasikan kontraksi 'dan apa yang istri Anda pergi melalui selama persalinan, "jelas Dr Masters
Wajahnya terlihat sangat kesakitan Akhirnya, orang-orang, menangani ibu mereka sendiri pada kamera sebagai ‘pahlawan’, menyimpulkan: “Itu jauh lebih buruk daripada yang saya .”
Ini bukan pertama kalinya pria penasaran telah menggunakan simulator untuk mengalami rasa sakit kontraksi persalinan, namun. Pada bulan Januari, Dennis Storm dan Valerio Zeno, laki-laki co-host dari TV Belanda Program Guinea Pigs, menjalani percobaan untuk kepentingan pemirsa mereka.
“Itu siksaan bagi saya,” kata Zeno sesudahnya. ”Aku tidak tahu apakah aku berani membuat istri saya hamil.”
Pasangan ini menjalani simulator selama dua jam – sekitar dua belas jam pendek dari tenaga kerja rata-rata. Dua laki-laki dan bayi! Simulator nyeri persalinan membantu orang dapat memahami betapa sakitnya proses persalinan …
Proses yang menyakitkan: Menatap dengan 'persalinan dini,' dua atau tiga pada skala nyeri dokter, simulasi naik menjadi tenaga kerja 'aktif', empat dalam skala nyeri
Proses yang menyakitkan: Menatap dengan ‘persalinan dini,’ dua atau tiga pada skala nyeri dokter, simulasi naik menjadi tenaga kerja ‘aktif’, empat dalam skala nyeri

Puas: Para istri pria tinggi lima sama lain sebagai orang-orang menyadari betapa salahnya mereka ketika mereka berkata perempuan membesar-besarkan 'rasa sakit saat melahirkan
Para isteri terlihat sangat puas kerana suaminya telah menyadari betapa skitnya proses persalinan yang sebelumnya mereka beranggapan kalau perempuan hanya membesar – besarkan rasa sakit saat melahirkan
Pada tahun 2009, Dr Andrew Rochford pergi melalui seluruh pengalaman melahirkan selama simulasi yang sama untuk acara TV Australia, Apa yang Baik Untuk Anda.
Setelah lebih dari dua jam kontraksi sambil memegang bantal, Dr Rochford mengakui bahwa ia sekarang boleh ‘memahami mengapa perempuan bersumpah. “ Namun beberapa dokter percaya simulasi tidak membandingkan pengalaman perempuan rasa sakit yang sebenarnya selama persalinan.


( Sumber )

Ini Lukisan Angelina Jolie Tanpa Payudara

img 
dok. Johan Andersson
Angelina Jolie beberapa saat lalu mengumumkan berita mengejutkan bahawa ia melakukan operasi pengangkatan kedua payudaranya atau mastectomi. Kagum dengan keputusan Jolie tersebut, Seniman asal Sweden, Johan Andersson membuat lukisan bintang 'Salt' tersebut tanpa payudaranya. 

Dalam lukisan tersebut, Jolie topless dan dadanya rata tanpa payudara. Seniman muda tersebut ingin menggambarkan keadaan tunangan Brad Pitt tersebut pasca operasi payudara. Meski kenyataannya, setelah melakukan operasi mastectomi, Jolie langsung memasang implan. 

Alasan di balik Anderson membuat lukisan bogel Angline tersebut adalah kerana ibunya juga menderita kanser payudara ketika ia berumur 15 tahun. Ia tidak menyangka Jolie berani mengangkat payudaranya padahal ia tidak terdeteksi kanser. 

"Pemikiran Jolie untuk mastektomi benar-benar mengejutkanku dan dia beruntung melakukan operasi tanpa mastektomi," ujar Anderson. 

Lukisan Jolie tersebut dipamerkan di National Portrait Gallery di London, Inggris. Hasil penjualan lukisan akan disumbangkan untuk mengkampanyekan perdamaian di Kongo. Seperti dikutip dari Daily mail, lukisan tersebut ditaksir sekitar US$22,000

Berpose Seksi, Lee Hyori Pamer Celana Dalam di Cosmopolitan

Diva seksi Korea, Lee Hyori berpose seksi di majalah Cosompolitan. Dalam salah satu foto dirinya tampak mempamerkan celana dalamnya.


Tips Malam Pertama Untuk Pengantin Baru

Courtesy ShutterStock.com
Membahagiakan suami di malam pertama adalah kewajiban para pengantin wanita. Untuk itu biasanya sebelum malam pertama dilakukan berbagai ritual seperti misalnya ratus, spa, atau massage yang membuat banyak wanita jadi bugar sekalipun setelah melangsungkan resepsi pernikahan.
Nah, menunjang performance Anda di malam pertama ada beberapa tips yang boleh Anda cuba.
Kamu dan aku
Momen ini adalah momen penting bagi Anda dan suami sehingga Anda tak perlu terlalu gugup, atau takut rasa sakit akan dialami, seperti yang diceritakan para ibu sebelumnya. Fokuskan pula perhatian pada pasangan sehingga tak salah juga apabila Anda menjauh dari keramaian.
Menghias ranjang
Tempat tidur adalah yang paling penting bagi pasangan yang baru menikah. Apabila memang Anda akan stay di hotel, umumnya pihak dekor atau hotel membantu menghias ranjang Anda. Tetapi apabila Anda ingin memotong budget, maka ranjang bisa dimakeover sesuai dengan budget.
Anda boleh menghadirkan beberapa bunga serta lilin aromaterapi dengan aroma tertentu yang dapat membangkitkan ghairah seksual berdua.
Kenakan busana seksi
Tak perlu malu lagi, inilah kesempatan Anda membuat suami semakin mencintai Anda. Pakai lingerie seksi dan jangan khuatir akan ada pendapat miring tentang Anda.
Memakai baju seksi di malam pertama akan membantu meningkatkan kepercayaan diri, serta mendapat mood untuk melayani suami dengan maksimal. Dan jangan lupa bahwa kepercayaan diri adalah kunci mencapai orgasme hebat.
Ekspresif
Pastikan diri Anda lebih ekspresif dan tak malu-malu lagi pada suami. Apalagi jika kegugupan itu sampai menyuruh suami pindah tidur di sofa. Tak perlu memberatkan hal tersebut pada pikiran, tetapi biarkan naluri alamiah Anda menuntut untuk memberikan ciuman, pelukan atau bisikan mesra pada suami.
Hindari makanan berlemak
Agar performa semakin baik, disarankan menghindari makanan berlemak yang akan membuat Anda semakin mudah lelah dan mengantuk. Konsumsi sayuran dan buah-buahan yang menunjang performa serta meningkatkan gairah seksual seperti sayuran pedas, semangka, cokelat, dan lain sebagainya.
Foreplay
Langkah awal agar mencegah rasa sakit akibat penetrasi mr P adalah menikmati foreplay. Semakin lama foreplay berlangsung maka miss V akan sudah siap kerana produksi cairan pelumas cukup tersedia. Di sinilah kemudian Anda boleh masuk ke babak selanjutnya.
Jujur pada pasangan
Anda harus berani jujur pada pasangan selama melakukan hubungan seks, sehingga seks menjadi lebih nikmat. Contohnya saja apabila ada gerakan yang Anda suka, tak perlu malu mengatakan padanya. Atau malah jika ada gerakan yang menyebabkan Anda sakit, Anda juga harus beritahu padanya.
Yang tak kalah penting lagi, malam pertama haruslah tidak terburu-buru, tetapi mengalir mengikuti perasaan berdua. Santai saja, kerana malam ini adalah malam milik Anda dan pasangan

Seluar terlondeh kerana awek cantik kat sebelah


Aksi kakak nak bunuh diri


Berhasilkah Lelaki Ini Minta Cium?



Sumber

Wanita Ini Saman McDonald’s kerana Suaranya Hilang

Unic29 - Wanita gugat MCD
 Seorang Penyanyi Gereja di New York menggugat atau menyaman restoran cepat saji McDonald kerana diduga merosak suaranya setelah ia tidak sengaja menggigit sepotong kaca yang berada di dalam sandwich ayam yang disajikan restoran tersebut.
Dilanisir tempo, Jacqueline Simpson, 52 tahun, mengatakan bahwa sandwich tersebut mengandung pecahan kaca yang berasal dari McDonald’s dekat World Trade Center pada bulan Mei tahun 2010 lalu.
Jacqueline Simpson melayangkan tuntutan hukum terhadap McDonald’s, pada hari Jumaat kelmarin. Penyanyi gereja ini mengeluh, sejak kejadian tersebut suaranya menjadi serak dan bergetar. Ia pun tak bisa lagi menyanyi sopran seperti dulu. Bahkan, wanita ini mengklaim orang – orang di telepon salah menduga bahwa ia adalah pria.
“Sekarang ketika aku bernyanyi, aku memiliki suara serak yang jelek,” kata Simpson. “Saya masih bisa bernyanyi suara alto, tapi aku sudah tidak bisa lagi menyanyi sopran seperti dulu.” Simpson yang bekerja di Kantor Jaksa Agung New York, pun sering dianggap bukan manusia pada saat di telpon karena suaranya yang aneh
Paul Goodman, pemilik dan operator beberapa restoran McDonald’s di Manhattan, mengatakan bahwa ia sedang mempelajari klaim ini. Ia pun segera bertindak mengumpulkan fakta dan memulai investigasi terkait perkara tersebut. “Yakinlah bahwa saya menanggapi masalah ini dengan sangat serius. Menyediakan makanan dan minuman yang aman adalah prioritas utama di restoran saya. Karena masalah hukum ini tertunda, rasanya tak tepat jika saya berkomentar lebih jauh,”. tulisnya lewat email ke Huffington Post hari Selasa Kemarin
Namun belum diketahui berapa banyak jumlah gugatan Simpson atas kerusakan suaranya pada restoran cepat saji tersebut.
Ini bukanlah kali pertama McDonald’s AS mendapat keluhan karena benda asing yang terkandung dalam sajiannya. Sebelumnya, Katherine Ashowo asal Oklahoma mengklaim bahwa ia menelan potongan plastik setajam silet dalam chocolate chip cookies McDonald’s yang telah membuat tenggorokannya terluka.Namun Katherine hanya meminta permohonan maaf dari McDonald’s dan tak berencana melayangkan tuntutan terkait atas insiden tersebut.

Tolong jangan berperangai macam mereka


Bila kemalangan buruk padah nya

Suami Rajin Minum Susu Bikin Isteri Lebih Cepat Hamil

Mungkin cara ini boleh dicuba bagi Anda yang saat ini mendambakan hadirnya buah hati dalam keluarga. Baru-baru ini penelitian di AS menemukan cara efektif dalam meningkatkan kesuburan lelaki.
Tim peneliti dari University of Michigan Health System menyatakan bahwa, pria yang rajin minum susu memiliki sperma yang mampu bergerak lebih aktif dan spontan, sehingga bisa memperbesar peluang kehamilan.
Peneliti menganggap bahwa tingginya kandungan kalsium pada susu dapat membantu meningkatkan produktivitas sperma dan fungsinya, seperti dilansir Livestrong.
Hasil penelitian serupa juga ditunjukkan oleh The American Pregnancy Association, yang menjelaskan bahwa kalsium pada susu dapat membantu perkembangan janin dan embrio pada masa kehamilan. Para pakar pun merekomendasikan agar wanita hamil mengonsumsi susu setiap hari untuk mendapatkan asupan kalsium yang memadai.
Bahkan mereka juga merekomendasikan untuk minum susu sebelum melakukan hubungan seks, agar kualitas sperma dan kebugaran tubuh boleh meningkat secara signifikan untuk memperbesar peluang kehamilan.

Taiwan Bikin Restoran Khusus Barbie Lovers

Dalam beberapa tahun terakhir, bila kita melihat informasi tentang cafe atau restoran yang berwarna serba pink, mungkin kita akan teringat pada Cafe Hello Kitty. Ya, cafe ini memang sudah menjamur di mana-mana.
Namun, ada sebuah cafe berwarna pink dan juga stunning di Taiwan. Sayangnya, ini bukan untuk Hello Kitty Lovers. Restoran ini merupakan restoran yang dibuat untuk para Barbie Lovers. Bahkan ini adalah restoran yang menggunakan ikon Barbie pertama di dunia.
Restoran unik ini berdiri pada bulan Januari lalu. Dibangun dengan lisensi langsung dari perusahaan pembuat Barbie, Mattel. Demi totalitas, desain restoran dan dekorasinya menghabiskan biaya hingga $ 1,7 juta .
(c) blog.udn.com
(c) blog.udn.com
Menurut CNN, restoran ini menggunakan dekorasi ala putri yang khas dengan kehidupan Barbie. Ada tempat lilin mewah, kerusi dengan dekorasi kain tutu, meja bar yang mirip stiletto dan berbagai desain mewah siap menyegarkan mata Anda.
(c) reuters.com
(c) Reuters.com
Para waitress di restoran ini menggunakan pakaian skirt tutu dan tiara untuk memberikan image seperti Barbie. Sementara itu, para waiter didandani ala Ken. Anda benar-benar akan dimanjakan bila Anda adalah Barbie Lovers.
(c) youtube.com
Semewah dekorasinya, makanannyapun disajikan dengan istimewa. Sebut saja Chicken Toast Box, Hazelnut tiramisu, Macaroons dalam gelas Martini, Philadelphia steak salad, Salmon beauty salad dan sebagainya.
Menurut perbandingan yang telah dilakukan, restoran Barbie ini lebih terjangkau daripada restoran Hello Kitty yang sudah ada.

Lahir anak kedua atas kerusi roda

Tallahassee (Florida): Amy Beth Cavaretta dalam perjalanan ke hospital untuk melahirkan anak kedua apabila bayi itu ‘tidak sabar’ menunggu lebih lama, memaksa proses itu berlangsung hanya di atas kerusi roda di luar hospital.
Jurugambar akhbar South Florida Sun Sentinel, Emily Robinson memilih Amy sebagai subjek fotografinya kerana menyedari wanita terbabit mempunyai sejarah mudah bersalin. 
Justeru, Emily menemani Amy dan suaminya, Joe Cavaretta, dari rumah ke hospital. 

Sebelum mereka sempat masuk ke hospital, Amy bersalin dengan bantuan bidan, Laurie Ross-Berke, yang memang sedia menunggu di luar bangunan.

Cavaretta meletakkan Amy di atas kerusi roda dan anak mereka, Sienna, disambut Laurie di kaki lima depan hospital.

Satu daripada gambar dirakam Emily menunjukkan Cavaretta begitu emosi menyambut kedatangan Sienna. - AP
sumber : mymetro

Padah ingin pinggul menarik

Los Angeles: Seorang ibu kepada dua anak semalam menceritakan bagaimana impiannya untuk memiliki pinggul lebih menarik berakhir dengan tragedi apabila dia terpaksa membuang kedua-dua tangan dan kakinya, selain hampir-hampir menemui ajal.
Apryl Michelle Brown tidak menyangka keputusannya memilih suntikan silikon di pasaran gelap menyebabkan dia berdepan maut.
Semua gara-gara bahan yang digunakan untuk menyuntik pinggul Apryl bukan silikon sebenar, sebaliknya hanya sejenis pelekat industri yang cuma sesuai digunakan di bilik mandi.

Sebelum itu, Apryl berasa pinggulnya tidak cukup menarik dan mahu menukarnya melalui suntikan silikon.
Foto
APRYL kini terpaksa meneruskan hidup tanpa tangan dan kaki.

Kata Apryl, 46, dia menyangka prosedur itu tidak membahayakan walaupun ketika itu dia mendapatkan khidmat daripada pihak yang tidak bertauliah.

“Hakikatnya, bahan yang digunakan itu tidak sesuai untuk manusia,” katanya.
Insiden yang mengubah keseluruhan hidup Apryl mengalami itu berlaku pada 2004 apabila dua wanita menemuinya di salun kecantikan yang diusahakannya.

Kata Apryl, wanita terbabit datang ke situ untuk mencantikkan rambut mereka.

“Seorang daripada mereka menawarkan suntikan silikon tanpa lesen yang sedia memberikan khidmat ke rumah pelanggan.

“Untuk membuktikan keberkesanan suntikan itu, wanita terbabit menunjukkan rakannya yang memiliki pinggul menarik,” katanya.

Melihat keadaan itu, Apryl berkata, dia menyangka keajaiban berlaku dalam hidupnya.

Namun, keputusan Apryl mempercayai wanita terbabit ternyata membawa dia ke ambang maut.

Apryl membayar upah kira-kira RM3,000 untuk dua suntikan pada pinggulnya.

Selama dua tahun selepas itu, kawasan suntikan berkenaan menjadi keras dan warna kulit menjadi kehitaman.

Tahun-tahun berikutnya, Apryl terpaksa menanggung kesakitan yang berterusan dan tidak dapat berbuat apa-apa kerana doktor berpendapat, terlalu bahaya jika silikon itu dibuang. 

“Saya terseksa sentiasa dan menjadi pengunjung biasa hospital kerana terpaksa bergantung kepada ubat penahan sakit. 

Pada 2011, satu pembedahan bagi membuang bahan itu dijalankan tetapi gagal, menyebabkan pinggul Apryl berlubang dan menjadi punca kepada jangkitan kuman yang nyaris meragut nyawanya.

Doktor terpaksa meletakkan Apryl dalam keadaan koma selama dua bulan dan sepanjang tempoh itu menjalankan 27 pembedahan - bermula dengan memotong pinggulnya.

“Mereka menyelamatkan nyawa saya tetapi berlaku gangren pada tangan dan kaki, memaksa doktor memotong kedua-dua tangan dan kaki saya,” katanya. 

Di sebalik insiden itu, Apryl mengakui tidak ada sesiapa yang boleh dipersalahkan kecuali dirinya sendiri. 

“Semuanya bermula kerana saya mahukan pinggul lebih besar,” katanya. - Daily Mail
sumber : mymetro

Pemuda didakwa bunuh nenek sendiri

Kota Bharu: Seorang lelaki berdepan hukuman gantung sampai mati di Mahkamah Majistret di sini, semalam terhadap tuduhan membunuh neneknya berusia 84 tahun di Wakaf Bharu, Tumpat, dua minggu lalu.
Tertuduh, Shahriman Mohd Shaidi, 35, hanya mengangguk faham terhadap pertuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah di hadapan Majistret Mohd Isa Mohamed.

Bagaimanapun tiada sebarang pengakuan direkodkan.
Mengikut pertuduhan, Shahriman didakwa melakukan pembunuhan iaitu menyebabkan kematian Che Minah Hassan, 84, di Lot 1545, Jalan klinik Desa, Kampung Pasir Pekan Hilir di sini pada jam 7.15 pagi, 11 Mei 2013.

Bagi kesalahan itu, dia didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati jika sabit kesalahan.

Mahkamah menetapkan 1 Julai depan untuk sebutan semula kes dan laporan kimia.
Metro Ahad sebelum ini melaporkan, seorang lelaki dipercayai kurang siuman mengamuk dan memukul neneknya hingga mati, manakala ibunya turut cedera dalam kejadian di rumah mereka.
sumber : mymetro

Aksi video bawah katil

Kuala Terengganu: “Saya rasa seperti dipukau dan diperalatkan kerana tidak sedar apa yang berlaku,” kata seorang pelumba basikal bertaraf antarabangsa kelahiran bandar raya ini yang mendakwa diugut seorang kenalan laman sosial Facebook (FB) supaya membayar RM5,000 jika tidak mahu gambar bogelnya disiarkan di Internet.
Pelumba berusia 20-an yang enggan dikenali dan disiarkan gambarnya itu berkata, dia tidak menduga perkenalan dengan seorang rakan di FB disangka terbabit dengan sukan lumba basikal kerana mempunyai ramai kenalan sama dengannya sebenarnya satu perangkap didalangi individu luar negara yang menyasar selebriti sukan untuk memeras ugut.

Katanya, pertengahan bulan ini, seorang individu menggunakan nama Fumiko Yamamoto memohon berkenalan dengannya di FB dan selepas membuat pemeriksaan awal serta mendapati individu itu turut mempunyai beberapa kenalan pelumba basikal sama dengannya, dia terus menerimanya tanpa sebarang syak apatah lagi wanita berkenaan memberitahu berasal dari Hokkaido, Jepun dan mungkin pernah berjumpanya ketika dia menyertai kejohanan di sana tahun lalu.
Kemudian katanya, pada Rabu lalu mereka bersembang di FB sebelum bertukar medium ke laman sosial Skype namun wajah wanita berkenaan kabur dan bermula dari situ dia seperti khayal sebelum dikejutkan ibunya kira-kira jam 12.50 malam.

“Setengah jam selepas itu baru saya tersedar serta membuka semula ruangan sembang FB menggunakan telefon pintar dan wanita berkenaan bertanya adakah saya mahu melihat video menarik sebelum dia menunjukkan gambar saya.

“Saya terkejut dan hairan kerana ketika bersembang menggunakan Skype dengannya saya berada di atas katil tetapi kemudiannya saya nampak diri saya berada di bawah katil dalam video berkenaan.
“Wanita itu seterusnya mengugut mahukan wang RM5,000 dimasukkan atas nama warga Filipina, Bernard Cruz menggunakan Western Union sebelum jam 2 petang hari sama jika hendak memintanya memadam gambar tidak senonoh itu,” katanya di sini, kelmarin.

Menurutnya, selepas berbincang dengan keluarga dia kemudian membuat laporan di Balai Polis Kuala Terengganu jam 10 pagi hari sama sebelum memaklumkan perkara berkenaan kepada pihak pengurusan pasukannya.
Katanya, selepas berbincang dengan rakan terdekat, dia terkejut mendapati beberapa rakan pelumba basikal di Selangor turut mengalami nasib sama dan lebih menyedihkan ada yang terpaksa membayar RM2,000 hingga RM3,000 demi menjaga maruah mereka.

Pelumba yang mula mewakili pasukan lumba basikal profesional sejak tiga tahun lalu itu berkata, ramai pihak termasuk rakan pelumba, peguam serta wakil Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia memberikan sokongan serta nasihat kepadanya termasuk langkah segera menutup akaun FB selepas mendapati ia digodam pihak tertentu selain dalam proses menutup laman sosial lain miliknya seperti Skype dan Twitter dalam masa terdekat.

“Saya percaya ramai lagi menjadi mangsa kerana individu terbabit menggunakan modus operandi sama menyasar selebriti sukan yang berduit dan turut dikenali di luar negara.

“Saya minta kerjasama mana-mana pihak yang terjumpa atau ternampak gambar tidak senonoh ini supaya memadam dan melaporkan kepada pihak berkuasa serta berharap orang ramai berhati-hati supaya tidak mengalami nasib sama,” katanya.
sumber : mymetro

Remaja hamil jejak kekasih di kelab malam

Kuala Lumpur: Seorang remaja perempuan berusia 18 tahun bertindak berani memperjuangkan nasibnya dan anak yang dikandung apabila menjejaki lelaki yang merogolnya di sebuah kelab malam, sebelum menyerahkannya kepada polis untuk tindakan lanjut.
Difahamkan, remaja berusia 18 tahun itu dirogol teman lelakinya yang berusia 21 tahun Mac lalu di rumah lelaki berkenaan dan selepas melakukan perbuatan terkutuk itu, lelaki berkenaan menyatakan kesanggupannya untuk bertanggungjawab.

Bagaimanapun, selepas mangsa memaklumkan dia sudah mengandung lelaki terbabit lepas tangan dan menyembunyikan diri, menyebabkan mangsa berusaha mencarinya dengan menghubungi rakan lelaki itu hingga berjaya menjejakinya.
Sumber polis berkata, anggota polis dari Cawangan Peronda (MPV) Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi mendapat maklumat mengenai pergaduhan di sebuah kelab malam di Jalan Doraisamy kelmarin jam 2.30 pagi.

“Sebaik anggota polis sampai di tempat kejadian, mereka nampak seorang wanita dan lelaki bergaduh di hadapan orang awam, malah lelaki berkenaan turut dipukul orang awam.

“Anggota polis bertindak meleraikan pergaduhan berkenaan dan mangsa akhirnya tampil dan memaklumkan lelaki berkenaan merogolnya Mac lalu,” katanya.
Menurutnya, anggota polis bertindak menahan lelaki.
sumber : mymetro

Penjenayah rempuh kenduri kahwin

Gopeng: “Saya bersama tetamu lain tidak dapat mengelak kerana kereta jenis Proton Pesona itu sudah terlalu hampir dan hanya menyedari kami sudah tercampak beberapa meter.
“Saya kemudian segera mendapatkan anak yang sudah terbaring di bawah khemah dalam keadaan tidak sedarkan diri sebelum membawanya ke Hospital Kampar.
“Bagaimanapun, kecederaan teruk menyebabkan anak saya terpaksa dipindahkan ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) sebelum disahkan meninggal dunia enam jam kemudian akibat kecederaan parah di kepala,” kata T Thenarasu, 24, bapa kepada Thamilarasan, 18 bulan yang maut dalam kejadian sebuah kereta dinaiki empat lelaki dipercayai penjenayah dikejar kereta peronda polis yang terbabas dan melanggar khemah majlis kenduri kahwin di Kampung Kopisan, jam 11 malam kelmarin.

Mangsa bersama bapa dan ibunya serta beberapa tetamu lain sedang menjamu selera di bawah khemah sebelum mereka dirempuh kereta dinaiki empat suspek berkenaan.
Foto
KERUSI dan meja berselerak selepas sebuah kereta yang dikejar polis merempuh majlis perkahwinan.

Insiden pilu itu menyebabkan mangsa, bersama bapanya, tercampak beberapa meter.
sumber : mymetro

Terlalu Panjang, Kim Kardashian Nyaris Tersangkut Gaunnya Sendiri

 Lagi, Kim Kardashian salah memilih baju hamil. Kali ini kekasih Kanye West tersebut memakai gaun yang sepertinya terlalu panjang.
Gaun berwarna hitam yang ia padu padankan dengan blazer berwarna putih itu nyaris membuatnya terjungkal. Untungnya Kim sedang memakai sandal flat, jadi ia tidak sampai terjatuh.
Kim Kardashian nyaris terjungkal karena gaun ini. @dailymail.co.ukKim Kardashian nyaris terjungkal karena gaun ini. @dailymail.co.uk

Menyedari gaunnya menghalangi langkahnya, calon ibu yang sudah mendekati hari persalinannya tersebut mengangkat sebelah gaunnya dengan tangan.
Kim sendiri baru pulang dari Paris, dan mengupdate status bahwa itu adalah penerbangan terakhirnya sebelum ia benar-benar tidak diijinkan terbang kerana hamil besar.

Apa yang anda buat jika penumpang di sebelah berkelakuan macam ini?

ADAKAH ANDA BERDIAM DIRI????

ATAU BUAT MACAM INI???

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved