Bagaimana Cara Bikin Foto- foto ini??

on 25 Mei 2013

Mungkin bagi yang pernah lihat hantu, akan berfikir bahwa ini adalah foto-foto hantu,, tapi tunggu dulu.

Gambar-gambar ini adalah ulah atau karya dari Úbeda Hervàs yang membuat foto dan mengeditnya dengan tema bayangan,, karena temanya bayangan maka dia mengedit gambar orangnya,, jadinya fot-foto super keren seperti ini:




Operasi Sukses Transplatasi Wajah Tercepat Dalam Sejarah Kedoktoran

 Daily Mail melaporkan pada tanggal 22 Mei ahli bedah Cancer Center telah berhasil melakukan operasi transplatasi wajah seorang lelaki berusia 33 tahun yang mengalami luka yang sangat parah pada wajahnya. Operasi dilakukan dalam situasi darurat dan berhasil dalam waktu yang singkat.

Menurut laporan pria ini mengalami kecelakaan pada tanggal 23 April bulan lalu, wajahnya terkoyak dan terancam akan kehilangan wajahnya, pada tanggal 15 Mei Cancer Center melakukan operasi transplatasi wajah atas lelaki ini dalam waktu 27 jam. Operasi meliputi rekonstruksi wajah, dagu, rahang atas dan rongga mata bagian bawah. Setelah operasi berlangsung Pasien menunjukkan kondisi baik bahkan sempat mengacungkan jempol kepada kamera wartawan yang meliput peristiwa ini.
  
Menurut tim dokter yang menangani kasus ini menyebutkan bahwa operasi kali ini terhitung sebagai operasi yang sukses dimana umumnya operasi serupa biasanya membutuhkan waktu beberapa bulan atau bahkan sampai betahun-tahun untuk mempersiapkannya. tapi kali ini kerana keadaan. Pesakit membutuhkan penanganan segera dan mendesak berkaitan dengan keselamatan jiwanya, operasi dilakukan hanya beberapa Minggu setelah Pesakit mengalami cedera. Keberhasilan ini tercatat sebagai operasi transplatasi wajah pertama tercepat sepanjang sejarah.

Editor Raheem- Realifact Post

Operasi Sukses Transplatasi Wajah Tercepat Dalam Sejarah Kedokteran

Operasi Sukses Transplatasi Wajah Tercepat Dalam Sejarah Kedokteran

Operasi Sukses Transplatasi Wajah Tercepat Dalam Sejarah Kedokteran

Operasi Sukses Transplatasi Wajah Tercepat Dalam Sejarah Kedokteran

Operasi Sukses Transplatasi Wajah Tercepat Dalam Sejarah Kedokteran

Aksi tunjuk perut hamil Kim Kardashian



Kim Kardashian pamer perut hamil. Kim yang sedang menikmati waktu liburannya di Greek Islands bersama sang ibu dan adiknya terlihat mengenakan bikini dan juga model rambut kepang dua.

Kim tampil penuh percaya diri memamerkan tubuh seksinya yang kini membesar dalam balutan bikini 3 warna. Secara bergantian, Kim mengenakan bikini dengan warna merah marun, hitam dan juga putih. Kim tampak sangat menikmati waktu bersama keluarganya.

Kekasih Kanye West ini juga mengungkapkan bahwa dirinya saat ini mengenakan apa yang pantas ia kenakan. Ia juga mengaku harus menyerah dengan sepatu-sepatu berhak tinggi kesayangannya, karena kakinya terlalu besar dan bengkak untuk saat ini.

Tapi Kim juga menambahkan bahwa ia tidak merasa kehilangan percaya diri atas tubuhnya yang membesar kerana kehamilan kali ini.

Pening abang ni lihat pakaian kakak ini

1.jpg

betul ke tak betul kakak ini?

Sahabat Selamanya, 2 Gadis Kecil Ini Tak Terpisahkan Hingga Akhir Hayat


Sahabat selamanya. Rupanya kalimat ini paling cocok untuk mendeskripsikan apa yang terjadi pada Antonia Lee Candelaria dan Emily Conatzer.
Jika Anda mengetahui bahwa baru saja sebuah badai tornado menyerang Oklahoma beberapa waktu lalu dan meninggalkan banyak bekas luka dan duka yang mendalam untuk banyak orang. Entah berapa banyak orang yang menjadi korban dari tragedi ini. Pihak berwenang mengatakan bahwa lebih dari 2400 rumah hancur dan rusak parah akibat tornado ini.
Antonia dan Emily, Korban Tornado Oklahoma
Yang menyedihkan lagi datang dari keluarga Antonia dan Emily. Ibu Antonia mengatakan bahwa saat ia pergi untuk melihat jasad anaknya terdapat bekas kecil, seperti seseorang memegang anaknya saat kejadian. Ternyata benar, itu adalah bekas 'pegangan' Antonia kepada Emily, sahabatnya. Ia mengatakan bahwa mereka berdua, Antonia dan Emily memang tidak pernah terpisahkan semasa hidupnya. Saat keluarga Conatzer pindah ke daerah tempat Candelaria tahun lalu, mereka pertama kali bertemu dan akrab sekali.
Antonia adalah anak tengah dari tiga bersaudara. Saat tragedi itu terjadi, ia tidak berhasil diselamatkan. Sedangkan Trinity, adiknya, berhasil diselamatkan oleh sang ayah. Saat ia akan kembali mencari anak-anak mereka, ia dihentikan untuk menggali. Naasnya, ia tidak bisa mendekati lokasi mereka. Hingga kemudian, Antonia dan Emily ditemukan dalam keadaan tewas dan saling bergandengan tangan.
Badai Tornado di Oklahoma
Kejadian ini tentu memukul kedua keluarga. Mereka sempat tidak habis pikir mengapa di dalam Plaza Tower Elementary tidak terdapat bunker atau tempat untuk menyelamatkan diri dari ancaman seperti ini. Namun, apa yang terjadi memang sudah terjadi. Kini, tidak ada lagi tawa dan canda dari kedua sahabat kecil ini.
Persahabatan sederhana mereka memang telah mengikat dua keluarga dengan satu penuh rasa. Ibu Antonia mengatakan , " Aku mungkin tidak di sana bersamanya namun dia telah bersama sahabat terbaiknya dan sekarang ia juga bersamanya (di surga), itu sudah cukup melegakan." Ibu dari Emily juga menuliskan rasa kehilangannya, "Aku berharap saat aku membuka mata, ia masih melompat ke sana kemari, namun aku tahu sekarang ia berada di surga tersenyum. Anakku, aku tahu kau berada di tempat yang indah sekarang. Sleep well, my angel."
Tragedi ini sungguh memukul banyak pihak. Sudah sepatutnya kita mengucapkan bela sungkawa dan empati yang besar untuk ini. Semoga tragedi ini memberi pelajaran untuk kita semua

Tiduri Siswanya, Guru Perempuan Hiperseks Hanya Dihukum Ringan


Seorang guru perempuan bernama Kathleen Cawthorne berusia 33 tahun dan mengajar di William Campbell Combined School, Virginia, Amerika Syarikat (AS) divonis ringan setelah berhubungan intim dengan siswanya yang berusia 17 tahun. Demikian dilansir NY Daily News, Jumat (24/5/2013).
Alasannya divonis ringan kerana sang hakim menilai sang guru mengidap hiperseks dan tak boleh mengontrol keinginan seksualnya. Ia hanya divonis empat bulan penjara. Dalam persidangan terungkap jika sang guru menggoda siswa tersebut pada March 2012.

NY Daily News
Keduanya kemudian mengirimkan foto intim sebelum akhirnya sang guru hiperseks menjemput sang siswa dan kemudian berhubungan seks. Ketua sekolah kemudian curiga dan Cawthorne ditangkap. Dalam persidangan pada Januari lalu, ia menyatakan bersalah kerana berhubungan seks dengan anak bawah umur.
Kamis lalu, Hakim John T. Cook di Pengadilan Campbell County Circuit menjatuhkan hukuman 11 tahun penjara namun kemudian membatalkan dan hanya menghukumnnya empat bulan penjara setelah ia meminta maaf dan mengungkapkan keadaan kejiwaannya.
Cawthorne, yang suaminya ikut memberikan dukungan selama persidangan, akan dimasukkan ke daftar orang-orang yang melakukan pelanggaran seks.

Pakai Narkoba, Ibu Pegang Parang Ancam Penggal Kepala Anak Kandungnya


Seorang ibu yang diduga terpengaruh ubat terlarang masuk ke rumah mantan pacarnya dan akan memenggal kepala anak kandungnya, setelah tinggal di hutan selama dua minggu. Demikian diberitakan NY Daily News, Jumaat (24/5/2013).
NY Daily News
Sang ibu bernama Alisa Lynn Williams (32) merosak pintu rumah di DeLand, Florida, Amerika Serikat (AS), yang pernah ditempatinya tinggal bersama sang mantan pacar, Carlos Quinones, Selasa lalu.
Ia kemudian mengancam akan memenggal kepala anak kandungnya, masing-masing kembar laki-laki berusia tujuh tahun dan anak perempuannya yang berumur enam tahun dengan parang. Para tetangga mendengar sang ibu berteriak akan memenggal kepala sang anak sebelum akhirnya dibekuk sama Quinones dan sang ayah lalu mendorongnya keluar.
Ia kemudian berusaha masuk ke rumah dengan memecahkan jendela dan akhirnya polisi pun di panggil dan menemukannya duduk di beranda dengan tubuh bersimbah darah. Williams dilaporkan keluar dari rumah karena masalah obat-obatan dan alkohol. Ia kemudian ditangkap dan ditahan di Volusia County Branch Jail.

Kisah Isteri yang Sangat Setia


Cheryl mungkin termasuk dalam salah satu istri paling setia di dunia. Meski sang suami tak dapat melakukan apa-apa, ia tetap melayani nya dengan penuh kesabaran.
Cheryl bersama dengan sang suami, Ricky
Cheryl bersama dengan sang suami, Ricky
Tinggal di kepulauan pasifik, Guam, Cheryl yang hanya berdua dengan suami nya itu melewati hari-harinya dengan terus mengurusi suami, Ricky Naputi. Ia memang bukan lelaki yang lumpuh, tapi menjadi salah satu lelaki tergemuk di dunia membuat Ricky tak boleh bergerak sedikit pun, bahkan untuk beranjak dari kamarnya pun ia harus di bantu oleh sang istri.
Ricky, salah satu pria tergemuk di dunia
Ricky, salah satu pria tergemuk di dunia
Sudah menikah selama 10 tahun, baru 5 tahun yang lalu berat tubuh Ricky benar-benar ‘over’ hingga membuat nya sulit untuk bergerak. Sejak saat itu, Cheryl lah yang terus berperan aktif dalam kehidupan keluarga mereka, bahkan sampai memandikan Ricky, mengkeramasinya, mengelapnya dengan handuk, memberi bedak, hingga membantunya ke toilet.
Cheryl yang membantu Ricky untuk keramas
Cheryl yang membantu Ricky untuk keramas
Hingga akhirnya, kru TV asal US menyambanginya dan merekam keseharian serta berjanji membiayainya untuk melakukan operasi penurunan berat badan. Merasa datang secercah asa, mereka berdua pun menyambutnya dengan senang hati.
Tapi untung tak dapat diraih dan malang tak dapat ditolak, Ricky kemudian meninggal pada bulan November 2012, sebelum operasi itu dilakukan. Penyebab kematiannya dicatat sebagai obesitas morbid.
Kasian Cheryl. Tetap semangat menjalani hari ya…

Helen Flanagan Berpose Tanpa Busana Untuk PETA


article-2329562-19F48072000005DC-307_634x423
Model asal Inggris yang juga terpilih sebagai wanita terseksi versi FHM, dimana saat ini Helen baru berumur 22 tahun dan  terpilih dari PETA untuk kempen bahawa bintang itu harus disayang jangan diperlakukan kasar oleh manusia, Helen juga berpose bogel diposter  PETA dimana seluruh tubuh Helen Flanagan dicat menjadi acara tersebut diadakan di London Covent Garden pada hari Khamis (23/5).

Bulu Seukuran Bola Bersarang di Perut Harimau

Harimau yang tengah dirawat (Foto: AP)Harimau yang tengah dirawat (Foto: AP)

TAMPA BAY - Seekor Harimau harus rela terbaring lemah di meja operasi setelah bulu seukuran bola basket menyumbat sistem pencernaan di perutnya. Keadaan tu benar-benar menyiksa haiwan buas tersebut.

Harimau seberat 12,7 kilogram ini harus dilarikan ke rumah sakit Wildlife Rescue dan pusat rehabilitasi di Tampa Bay, Florida, Amerika Syarikat (AS) setelah mengalami penyumbatan sistem pencernaannya yang diakibatkan oleh bulu-bulu seberat 1,5 kilogram yang tidak sengaja dihirupnya.

Hal itu ketahui setelah para staf konservasi haiwan di Florida ini melihat dia menjadi malas makan dan hanya mau memakan sepertiga daging dari asupan biasanya setiap hari.

Dokter di Wildlife Rescue dan pusat Rehabilitasi melakukan tindakan dengan memeriksa menggunakan rontgen dan USG pada harimau itu sebelum menggunakan kamera kecil yang dimasukkan ke dalam tubuh harimau tersebut.

"Dia seperti bayi terbesar saya. Ini adalah anak saya," jelas pendiri balai konservasi hewan Falorida, Vernon Yates, seperti dikutip Oddity Central, Sabtu (25/5/2013)

"Saya sangat bersyukur bahwa kita dapat mengambil bulu-bulu itu. Saya tenang kalau itu bukan tumor atau kanser,” tambahnya

Aksi Datukk Kenakan Seragam Sekolah Perempuan


Kobayashi dan seragamnya (Foto: Oddity Central)Kobayashi dan seragamnya (Foto: Oddity Central)

TOKYO – Hideaki Kobayashi melakukan aksi yang nyeleneh dengan mengenakan seragam sekolah untuk anak perempuan. Aksi lelaki  tua ini membuat heboh para pengguna internet di Tokyo, Jepun.

Seperti diketahui, beberapa waktu ini bergaya seragam sekolah sangat populer di Jeun, dan sebagian besar hanya gadis-gadis yang memakainya. Namun, Kobayashi memutuskan untuk melakukan aksi konyolnya dengan memakai pakaian sekolah untuk anak perempuan yang telah dia buat sendiri.

Setelah memakai pakaian seragam itu kemudian dia mendokumentasikannya. Kobayashi berfoto disetiap sudut kota Tokyo yang ramai, kemudian posting foto-fotonya itu di akaun Facebook miliknya. Akibat aksinya ini, Kobayashi di juluki sebagai "Sailor suit Old Man". 

Aksi unik pria berambut putih ini dikarenakan dia merasa pakaian seragam yang menyerupai seperti ikon film kartun terkenal di Tokyo, Sailor Moon ini sangat sesuai ditubuhnya.

“Saya pikir seragam sekolah itu terlihat baik jika saya pakai. Saya ingin mengejutkan masyarakat dan saya juga ingin menghibur masyarakat Jepang," kata Kobayashi, seperti dikutip Oddity Central, Sabtu (25/5/2013).

Seperti diketahui, aksi memakai pakaian perempuan ini bukan yang pertama di dunia. lelaki bernama Liu Xianping asal China menjadi sensasi di internet setelah dirinya menjadi model pakaian wanita pada 2008 

Lahir anak ketika ‘mati’ sebelum kembali hidup


Austin (Texas): Keluarga seorang guru yang terhenti jantungnya atas sebab tidak diketahui, semalam meraikan keajaiban pemulihan serta kelahiran bayi perempuannya.
Erica Nigrelli yang bertugas sebagai guru bahasa Inggeris, tidak sedarkan diri ketika di sekolahnya pada Mac lalu.

Ketika itu, Erica, 32, sedang hamil 36 minggu.
Tindakan pantas rakan sekerjanya di Sekolah Tinggi Elkins di Missouri City melakukan bantuan pernafasan membolehkan Erica terus mendapat oksigen sehingga dia dapat dipindahkan ke hospital.

Kini Erica dan bayinya yang berusia tiba bulan, Elayna, didapati tidak menghadapi sebarang masalah kesihatan.

Keluarga Erica juga terlalu gembira melihat keadaan itu. Menceritakan pengalamannya, Erica berkata, dia sempat memberitahu rakan sekerja bahawa dia berasa seperti mahu pitam sejurus sebelum dia tidak sedarkan diri. Suami Erica, Nathan Nigrelli yang mengajar di sekolah sama segera dimaklumkan.
Ketika itu, kata Nigrelli, dia mendapati mulut Erica berbuih, matanya terbeliak dan terdengar bunyi mengerang dari kerongkongnya. Pada masa itu juga jantung Erica berhenti berdegup.

Seorang pembantu klinikal, jururawat sekolah dan jurulatih atlet sekolah itu melakukan bantuan pernafasan.
Mereka juga menggunakan defibrillator untuk menggerakkan semula degupan jantung Erica. Dia kemudian dikejarkan ke hospital tempatan oleh pasukan paramedik yang tiba sejurus kemudian.

Di hospital, Erica menjalani pembedahan bagi mengeluarkan bayinya - sebulan lebih awal daripada sepatutnya.

Dalam keadaan begitu, Erica dianggap mati secara klinikal, tetapi dia sedar semula tidak lama kemudian. - DM
sumber : mymetro

Main gitar ketika dibedah


Los Angeles: Sebuah hospital semalam mencipta sejarah kerana menyiarkan secara langsung pembedahan otak pesakit mereka melalui kemudahan perkongsian video terkini Twitter, Vine.
Melalui siaran langsung itu, orang ramai dapat melihat Brad Carter, 39, gembira memetik gitar di atas katil ketika doktor membedah kepalanya. Dalam pembedahan itu, pakar bedah memasukkan perentak (pacemaker) ke otak Carter bagi mengatasi kesan penyakit Parkinson dialaminya. Tidak sesuai untuk orang yang lemah semangat, tweet mengenai pembedahan itu turut disertakan dengan video memaparkan setiap tahap prosedur berkenaan.

Walaupun klip itu cuma singkat, kandungannya tetap mengerikan. Carter disahkan menghidap Parkinson selepas dia mengalami masalah goyangan tangan tak terkawal pada 2006 yang menyebabkan dia tidak mampu bermain gitarnya. Pembedahan itu membabitkan rangsangan di kawasan otak dan mengimplan perentak otak bagi merawat pergerakan tangan Carter. Ketika pembedahan berlangsung, Carter tidak dibius keseluruhan badan bagi membolehkan dia bermain gitar dan membantu doktor meletakkan elektrod ke tempat yang tepat. Siaran langsung itu diadakan kerana meraikan pembedahan otak ke-500 di Pusat Perubatan UCLA Ronald Reagan. Ketika kepalanya dibedah, Carter bukan saja boleh bermain gitar, malah mampu menyanyi ketika doktor selesai meletakkan beberapa elektrod ke tempat otaknya. Bercakap kepada kamera, Carter berkata, dia teruja untuk bermain gitar semula.
“Ini adalah lagu asli berjudul Mabuk Kembali,” katanya. - Daily Mail
Foto
CARTER mampu bermain gitar kegemarannya semasa pembedahan otak dijalankan.
sumber : mymetro

‘Jadi bodoh’ beli azimat


Ipoh: Bertopengkan kaedah perubatan Islam, seorang bomoh menggunakan ‘kepakarannya’ untuk memperdaya seorang peguam wanita hingga kerugian lebih RM120,000 ketika menjalani rawatan penyakit misteri dan gangguan aneh dialami mangsa.
Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Suzana, 33, bertemu bomoh berkenaan selepas tidak tahan dengan penyakit aneh selain dikatakan kerap diganggu makhluk halus.

Menurutnya, dia mengalami penyakit dan gangguan mistik itu selepas bercerai dengan suami menyebabkan tumpuannya pada kerjaya terjejas.
“Saya mulanya tidak percaya dengan benda ghaib ini, namun selepas kehidupan dan kerjaya saya terganggu, saya menemui bomoh berusia 50-an itu yang cukup dikenali ramai di bandar raya ini.

“Saya terdorong mendapatkan khidmat rawatannya kerana dia mendakwa mengamalkan kaedah perubatan secara Islam,” katanya yang kali pertama menemui bomoh terbabit pada Februari lalu.

Ketika menemui bomoh itu, kata Suzana, dia disuruh membeli empat azimat yang setiap satu berharga RM20,000 kerana didakwa mampu melindunginya dan keluarga daripada perbuatan khianat serta gangguan makhluk halus.
Awal bulan lalu, mangsa berkata, bomoh itu menawarkan pula sejenis batu cincin bernilai RM30,000.

“Dia mendakwa didatangi mimpi yang menyuruhnya memberikan batu itu kepada saya atas alasan tertentu,” katanya ketika ditemui.
Peguam itu berkata, dia seolah-olah jadi bodoh dan percaya semua kata-kata bomoh itu sebelum menyerahkan wang diminta tanpa banyak soal. Selain membeli azimat dan batu cincin daripada bomoh terbabit, dia membuat bayaran rawatan lebih RM10,000 kepada bomoh itu menjadikan nilai keseluruhan wang dibelanjakan lebih RM120,000. Bagaimanapun, Suzana mula menyedari diperdaya apabila ibu menegur tindakannya yang percaya kepada azimat dan batu cincin berkenaan.

“Ibu kata perbuatan itu syirik kerana menyekutukan Allah. Saya seperti baru tersedar kesilapan saya, apatah lagi penyakit saya masih tidak menunjukkan tanda sembuh,” katanya.

Berikutan itu, Suzana amat kesal dengan tindakan segelintir bomoh yang disifatkannya hanya memperdagangkan nama perubatan Islam sedangkan apa yang mereka lakukan jelas satu penipuan, selain bertentangan dengan syariat.

“Ini bukan kali pertama saya ditipu kerana sebelum ini saya pernah disogok dengan pelbagai produk sampingan ketika menjalani rawatan di sebuah pusat perubatan Islam lain.

“Saya yakin bukan saya saja yang menjadi mangsa penipuan ini, malah ramai lagi pesakit turut mengalami kerugian sama,” katanya yang meminta pihak berkuasa melakukan siasatan serta mengambil tindakan sewajarnya.

Ditanya mengapa dia tidak membuat laporan polis berikutan penipuan dan kerugian besar dialaminya, Suzana berkata, sebagai pengamal undang-undang, dia sedar tindakan itu tidak banyak membantu disebabkan kekurangan bukti.
sumber : mymetro

Lelaki dihentak tunang cemburu terima 10 jahitan


Kuala Lumpur: Seorang lelaki berusia 35 tahun menerima 10 jahitan di kepala selepas dihentak dengan kayu oleh tunangnya dalam kejadian di sebuah hotel di Kepong, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 8 pagi itu, wanita terbabit bertindak demikian selepas mengesyaki mangsa curang terhadapnya.

Sebelum kejadian, wanita itu menghubungi mangsa dan meminta bertemu dengannya di bilik hotel di kawasan berkenaan kerana mendakwa ada perkara mustahak perlu dibincangkan.

Menurut sumber, sebaik mangsa tiba di bilik hotel berkenaan, suspek terus menyerangnya.

“Suspek yang bersenjatakan kayu dilaporkan memukul kepala mangsa lebih 10 kali. Ketika itu, mangsa hanya mampu menutup kepalanya menggunakan kedua-dua tangan.

“Mangsa yang kesakitan merayu dikasihani, namun rayuan itu tidak diendahkan. Lelaki terbabit bagaimanapun bernasib baik apabila pekerja hotel itu mendengar jeritannya sebelum tampil memberikan pertolongan,” katanya.
Katanya, suspek kemudian mendakwa mangsa curang terhadapnya dan menjalin hubungan sulit dengan wanita lain biarpun tempoh perkahwinan mereka makin dekat.

“Mangsa yang cedera dibawa ke klinik berhampiran dan menerima 10 jahitan di kepala sebelum membuat laporan di Balai Polis Kepong, di sini.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian itu.
sumber : mymetro

Surat mayat reput


Foto

Tampin: Seorang posmen yang mahu menyerahkan surat berdaftar kepada pemiliknya terkejut apabila mendapati orang yang dicarinya itu sudah mati dalam keadaan tertiarap dengan keadaan hampir reput dan berulat di sebuah rumah di Kampung Baru, Air Kuning Selatan, Gemencheh, dekat sini, kelmarin.
Ketua Polis Daerah Tampin Superintendan Wooi Kooi Cheang berkata, dalam kejadian pada jam 1.30 petang itu, posmen berkenaan yang melakukan tugas rutinnya ke rumah milik Yap Kuet Kiang, 58, untuk menyerahkan surat berdaftar.
Bagaimanapun, menurutnya, setiba di lokasi itu, posmen berkenaan berasa hairan kerana beberapa keping surat yang dimasukkan dalam peti surat tidak diambil.

“Dia mendapati pintu rumah warga emas itu terbuka, tetapi tidak melihat kelibat sesiapa dalam rumah itu lalu dia membunyikan hon motosikalnya sambil memanggil mangsa, tetapi tak berjawab.

“Berikutan itu, posmen terbabit menjenguk ke dalam rumah mangsa dan terperanjat melihat mayat mangsa tertiarap di atas lantai di ruang tamu dalam keadaan hampir reput dan berulat,” katanya.
sumber : mymetro

Waspada, Kentang Goreng McDonald Mengandung Setengah Keperluan Kalori Anda Perhari


Perlu anda ketahui bahwa kandungan kalori pada kentang goreng milik Mc Donals sangat besar.

Sekitar setengah dari kalori yang kita butuhkan setiap harinya.

Kalori yang dibicarakan disini adalah untuk kalori standar wanita. Di Jepun, akan dilancarkan mega potatoes dimana ukuran kentang goreng yang akan dijual berkali-kali lipat lebih besar dari ukuran biasa.

Mc Donald tetap berkeras bahawa kentang goreng miliknya aman untuk wanita. Besar French Fries mengandung 460 kalori, Big Mac 540, dan bahkan seperempat penumbuk ganda dengan keju mengandung 740 kalori.

Dr Cindy Goody telah bekerja untuk Golden Arches sejak 2008. Tugasnya adalah untuk mengevaluasi informasi gizi dari item pada menu dan untuk berkonsultasi pada pilihan sehat untuk memasukkan. Dalam sebuah wawancara dengan The Salt Lake Tribune pada bulan Maret, ketika ditanya point blank jika makanan di McDonald sehat, dia menjawab dengan yakin 'saya yakin.'


Ia menambahkan bahwa akan ada lebih banyak pilihan pada menu, seperti telur putih pada sarapan sandwich, buah dan sayuran lebih musiman dan sandwich mulai 350 kalori.

(dailymail)

Orang Jepun Ciptakan Suntik Tanpa Rasa Sakit


Kanji Takada, seorang profesor farmakokinetik dari Kyoto Pharmaceutical University, Jepun menciptakan sebuah alat dengan ukuran 1,5 cm yang berisi 300 jarum mikro.

Alat ini mampu mentransfer obat ke dalam tubuh tanpa merusak lapisan dermis kulit, sehingga tidak menimbulkan rasa sakit.

"Dengan penetrasi hanya sekitar 0,5 milimeter sebelum jarum akhirnya larut dan mengirimkan vaksin ke dalam darah, pasien tidak akan merasakan apapun dan tidak ada pendarahan," kata Profesor Takada kepada Telegraph.

Alat ini digunakan untuk memberikan semua jenis vaksin kepada pasien atau orang yang takut suntikan.

Profesor ini telah menghabiskan enam tahun untuk mengembangkan sistem vaksin obat ini.

Sebelumnya, dirinya telah mencuba penelitian menciptakan jarum mikro yang terbuat dari gula. Namun, perangkat dari gula tersebut gagal karena terdegradasi pada suhu di atas 100 derajat celcius.

Kemudian, dirinya mengganti gula dengan polimer larut air yang dapat larut ketika ditekan ke dalam epidermis (lapisan terluar kulit) saat melepaskan vaksin ke dalam sistem peredaran darah.

Jarum mikro ini hanya memiliki panjang 0,5 mm dan lebar 0,3 mm. Perangkat ini tidak menimbulkan efek terhadap efisiensi vaksin.

Supermodel Cantik Hollywood di Masa Kecilnya


Sebelum nama mereka dikenal banyak orang, sebelum mereka menghabiskan puluhan jam berjalan di atas runway, dan sebelum mereka berkencan dengan seleb Hollywood, para supermodel ini hanya seorang anak kecil dari berbagai belahan dunia. Simak galeri yang dikumpulkan oleh TheCut.com. 

Bar Rafaeli
 

Anja Rubik
 

Arizona Muse
 

Chanel Iman
 

Constance Jablonski
 

Josephine Skriver
 

Natalia Vodianova
 

Selita Ebanks

Liu Wen

12 Makeup Nude di Karpet Merah Cannes Festival


Meski Cannes Film Festival adalah event yang glamor, tak berarti dandanan harus menor. Sejumlah selebriti berikut ini justru terlihat cantik dan elegan dengan makeup "nude".

Jessica Chastain
'All Is Lost' Premiere - The 66th Annual Cannes Film Festival

Liya Kebede
Liya Kebede

Nicole Kidman
Nicole Kidman

Ahna Oreilly
Ahna Oreilly

Eva Longoria
Eva Longoria

Aishwarya Rai
'Blood Ties' Premiere - The 66th Annual Cannes Film Festival

Zhang Yuqi
Blind Detective Premiere - The 66th Annual Cannes Film Festival

Cheryl Cole
'Jimmy P. (Psychotherapy Of A Plains Indian)' Premiere - The 66th Annual Cannes Film Festival

Marion Cotillard
'Blood Ties' Premiere - The 66th Annual Cannes Film Festival

Fan Bingbing
Chopard Lunch - The 66th Annual Cannes Film Festival

Doutzen Kroes
'Le Passe' Premiere - The 66th Annual Cannes Film Festival

Emma Watson
Emma Watson at Cannes

Abang ni memang sempoi



Awek terbalik ke ni?



Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved