Orang Gemuk dan Jelek Dilarang Masuk di Kedai Pakaian Ini

on 08 Mei 2013


  • detail berita




Sumber 

5 Hotel Mewah Ini Buat Awek


Semua wanita pasti selalu ingin mendapatkan sesuatu hal yang istimewa dan sempurna. Seperti halnya saat akan bercuti, memilih tempat menginap yang nyaman dan mewah jadi keinginan utama bagi sebagian traveler wanita.

Sumber 

‘She Hulk’ Melakukan Penganiayaan


Jika kamu salah satu ‘fanboy’ (fans komik Marvel), kamu pasti tahu She Hulk. Yup, dia adalah Hulk wanita. Dan kabarnya, salah satu superhero wanita ini melakukan penganiayaan di sebuah jalan.
PANews+BT_N0324911367942800506A_I1
Dengan kulit berwarna hijau, pakaian compang-camping, dan rambut merah, wanita yang berdandan bak She Hulk ini menghajar wanita remaja berusia 17 tahun. Entah bagaimana awal kejadiannya, yang jelas menurut laporan The Sun, wanita yang menjadi korban itu menderita luka lebam di matanya.
Hulk wanita yang diduga baru pulang dari pesta kostum itu pun kini sedang dicari oleh pihak polis setempat.
Layaknya dalam komik serta film Incridible Hulk, seperti nya ia akan mengamuk jika sudah berubah. Mungkin saat itu emosi nya sedang tidak stabil kali ya, yah namanya juga Hulk.

Novelis tertua dunia lancarkan buku ke-124 di usia 105 tahun


  • detail berita




Sumber

Awek cantik ini buat persiapan perkahwinan walaupun belum ada calon pengantin lelaki


  • detail berita




Sumber

Beginilah Kelakuan Heidi Klum Saat Kehausan



Seperti halnya semua orang, Heidi Klum pun akan mencari air minum saat haus. Namun apa yang dilakukannya kali ini terlihat agak berlebihan. Penasaran?
Lihat saja penampilan supermodel asal Jerman ini usai berkunjung ke Whole Foods Market .Heidi yang saat itu berjalan-jalan dengan kekasihnya, Martin Kristen, dan Lou tampak membawa bergelas-gelas minuman.
Martin Kristen, Lou dan Heidi Klum @ dailymail.co.ukMartin Kristen, Lou dan Heidi Klum @ dailymail.co.uk
Bisa dipahami bahwa ketiga orang itu tentunya sangat lelah setelah berjalan-jalan di sekitar kota Los Angeles. Namun minuman yang mereka bawa sepertinya terlalu banyak untuk mereka minum sendiri.
Selain beberapa gelas di tangan Heidi, dua gelas minuman juga dipegang oleh Martin. Kekasih yang juga bodyguard Heidi itu juga sibuk menggendong Lou yang tampaknya sudah lelah berjalan.
Dalam kesempatan itu, Heidi memang tidak menunjukkan sisi glamournya sebagai model. Dia pun tampak nyaman dengan pakaian kasual dan make-up minimalis

Umur 50 Tahun, Demi Moore Masih Tampil 'Buka-Bukaan'

Sepertinya usia tak menyurutkan hasrat Demi Moore untuk tampil seksi. Lihat saja penampilannya saat hadir di ajang AFI Night at the Movies..
Mantan istri Bruce Willis ini mengenakan busana hitam yang tipis dan transparan. Sontak saja pandangan publik langsung mengarah pada 'asetnya' yang terlihat jelas.
Busana seksi Demi Moore @ thesun.co.ukBusana seksi Demi Moore @ thesun.co.uk
Meski demikian, Demi tampak sangat percaya diri dengan penampilannya. Wanita 50 tahun ini bahkan sesekali melemparkan senyum pada kamera fotografer yang ada di sana.
Dua puluh tahu lalu, penampilan seksi mungkin hal yang aneh bagi ibu tiga anak ini. Selain sempat berpose bogel di majalah, dia juga sempat membintangi sejumlah film panas.
Beberapa bulan lalu, dia juga sempat jadi sorotan kerana perilaku gila-gilaan di salah satu pesta. Dia bahkan sempat dijauhi anak-anaknya kerana dianggap mengganggu.

Emma Watson Nyaris Terjungkal Kerana Gaunnya

Gaun yang cantik terkadang merepotkan pemakainya. Setidaknya itulah yang terjadi kepada aktris cantik, Emma Watson.
Emma yang hadir di Met Gala, Isnin (06/05), memakai gaun panjang berwarna hitam. Gaun dengan belahan tinggi dan ekor yang cukup panjang itu ternyata cukup merepotkan Emma saat berjalan di red carpet.
Gaun yang cukup bikin repot. @dailymail.co.ukGaun yang cukup bikin repot. @dailymail.co.uk
Emma bahkan membutuhkan bantuan seorang asisten untuk memegang bagian belakang gaunnya agar ia bisa berjalan dengan nyaman. Sudah dibantu asisten pun ternyata langkah Emma masih tersendat.
Bintang HARRY POTTER tersebut malam itu memakai gaun rancangan Prabal Gurung. Tema pesta malam itu adalah 'punk', namun Emma memilih untuk mengartikan punk dalam tampilan gaun yang berpotongan cukup menantang.

Lee Seung Gi sentuh area terlarang Suzy


Dalam episode 6 Mei GU FAMILY BOOK, dua bintang utama drama ini, Suzy dan Lee Seung Gi terjebak dalam situasi yang sangat canggung.
Choi Kang Chi (diperanankan Lee Seung Gi) dan Dam Yeo Wool (Suzy) bersembunyi di belakang pintu rahsia di mana mereka menyembunyikan perak yang boleh menyelamatkan negara Joseon dari invasi Jepun.
Lee Seung Gi dan Suzy terjebak dalam situasi canggung. ©soompi.com
Mereka mencuba memindahkan secara hati-hati sebelum penjahat dalam drama ini, Jo Gwan Woong menemukannya. Namun ketika mencuba memindahkan, Yeo Wool (Suzy) mendadak limbung dan Kang Chi (Lee Seung Gi) mencuba menangkapnya.
Dalam situasi tersebut tangan Kang Chi mendarat di area yang tidak semestinya. Yang semakin membuat canggung, Kang Chi awalnya mengira Yeo Wool adalah lelaki.

Ini Dia Iklan-Iklan Selebriti Yang Kontroversi


Selama bertahun-tahun, para selebriti eksis di dunia hiburan dengan tampil di televisyen, film, mahupun iklan. Konon sih, penghasilan terbesar yang diperoleh para selebriti justru berasal dari iklan atau kempen yang dipromosikannya.
Bahkan, dengan menjadi brand ambassador saja sudah cukup membeli mobil atau rumah mewah.
Tetapi, kerja keras para selebriti ini kadang dirasa tak sebanding dengan cercaan atau komen tak sedap yang dilontarkan masyarakat atau tokoh. Sudah bersusah payah dan memberikan penampilan maksimal, malah dicerca dan dinilai negatif. Terutama apabila iklan tersebut mengundang kontroversi tertentu yang tak sesuai dengan norma masyarakat. Si seleb tentunya harus mempertaruhkan reputasi demi menunjukkan profesionalismenya. Padahal, kalau dipikir-pikir, yang salah adalah konsep iklan atau selebnya sih?
Lihat beberapa iklan  yang mengusung brand terkenal, namun ternyata justru dianggap kontroversi.
Iklan Parfume Heat, Beyonce
beyonce 

Courtesy beyoncefans.com 
Pada tahun 2010, Beyonce meluncurkan produk parfume yang kemudian disiasat pemerintahan Inggris. Pasalnya, iklan tersebut dianggap tidak layak ditonton oleh anak-anak. Iklan parfume yang menampilkan sosok seksi tubuh wanita ini memang tergolong iklan dewasa.
Pemerintahan Inggris kemudian memotong iklan ini menjadi 30 saat, dan hanya diperbolehkan ditayangkan di atas pukul 19.30 saja.
Billboard Julianne Moore
Sebenarnya iklan billboard ini menjual produk tas mewah. Namun, pose tasnya diletakkan di atas tubuh Julianne yang telanjang. Ia berpose dengan dua anak singa yang digendong di atas tubuhnya. Semua bagian intim tubuh tertutup, namun tetap dianggap dapat menimbulkan imajinasi yang liar.
Untuk itu, gubernur di Venice (tempat dipasangnya billboard) meminta agar billboard itu segera diturunkan.
Iklan Calvin Klein, Eva Mendes
Tak ada yang bisa melupakan iklan Calvin Klein Secret Obsession yang dibintangi Eva Mendes 2008 silam. Dalam iklan parfum tersebut, Eva tampil bugil dan berpose seksi.
Iklan ini langsung mendapat cekalan dan dianggap sebagai iklan paling berani dan kontroversial.
Iklan yang dibintangi Taylor Swift
Salah satu iklan Taylor Swift Covergirl dicekal dan dianggap sebagai penipuan publik karena terlalu banyak menggunakan efek photoshop. Iklan ini dianggap membuat publik bingung dan dibohongi karena promosi produk.
Iklan parfume Truth or Dare, Madonna
Penyanyi pop Madonna memang seringkali menuai kontroversi sepanjang kariernya. Namun, bakat dan keprofesionalannya patut diacungi jempol.
Kali ini, dalam sebuah iklan parfum yang diberi nama Truth or Dare ia dianggap terlalu berpose vulgar. Saat itu ia terlalu banyak memperlihatkan bagian dada serta pantatnya. Akibatnya, iklan harus dipotong sepanjang 30 detik dan hanya ditayangkan di channel tertentu setelah pukul 21.30.
Iklan PopChip Ashton Kutcher
Iklan snack PopChips dengan nuansa India Amerika ini justru diban karena dianggap mengandung rasisme. Iklan ini segera ditarik dan dilarang tayang agar tidak menimbulkan perselisihan paham.
Iklan Nivea, Rihanna
Iklan ini sebenarnya adalah iklan tentang keindahan kulit Rihanna setelah memakai produk Nivea. Namun, di dalam iklan tersebut Rihanna mempamerkan tubuhnya yang nyaris bogel.
Iklan ini kemudian diban dan dianggap terlalu seksi.
Iklan kempen PETA, Eva Mendes
Sekali lagi, Eva Mendes menjadi artis yang menuai iklan kontroversial. Pada penampilannya menjadi model iklan PETA tahun 2010, ia tampil benar-benar tanpa sehelai benang apapun di tubuhnya.
Terang saja iklan ini langsung diban karena dianggap soft porn.

Pakai Gaun Motif Bunga, Kim Kardashian Disebut Mirip Gorden Berjalan


img 
Dok. Getty Images
 Kim Kardashian masuk dalam daftar selebriti berbusana terburuk dalam acara Met Gala yang digelar oleh majalah Vogue. Kim yang mengenakan gaun motif bunga disebut mirip gorden berjalan.

Situs the sun termasuk salah satu media yang menyebut Kim mirip gorden. Menurut media Inggris tersebut, Kim tampak salah kostum dengan mengenakan gaun motif bunga di acara yang bertema punk itu.

Situs daily telegraph malah menyebutkan penampilan Kim dengan gaun bunga tersebut mirip lima hal. Daily Telegraph membuat perbandingan berdasarkan pembicaraan di situs jejaring sosial Twitter mengenai gaun rancangan Givenchy tersebut. 

Selain mirip gorden berjalan, Kim juga disebut seperti sofa, Mrs. Doubtfire dan wallpaper. Gaun panjang motif bunga itu sepertinya benar-benar membuat bintang reality show ini jadi korban cemooh di Twitter.

Terlepas dari cercaan orang tersebut, Kim tetap menikmati kehadirannya di acara tahunan yang diadakan di Metropolitan Museum of Art, New York, Isnin (6/5/2013) itu. Dia tampak akrab dengan Beyonce dan mempamerkan foto kebersamaan mereka di akun Twitternya.

Saat acara berlangsung, kekasihnya, Kanye West, juga memberikan dukungan pada wanita 32 tahun tersebut. Kanye ngerap sebuah lagu yang liriknya menyebutkan 'Don't let nobody bring you down, you're so awesome'. So sweet...

Wanita Ini Rela Mengorbankan Rahim Untuk Cucunya

(c) Daily Mail
 Wanita dikatakan lengkap ketika ia sudah melahirkan seorang buah hati dari rahimnya. Menjadi ibu dari rahim sendiri memang keinginan dari setiap wanita. Namun rupanya, hal ini tidak akan boleh diwujudkan oleh Sarah Donaghey. 2 tahun yang lalu, ia diagnosa terkena kanser yang langka dan agresif. Dan, yang lebih menyayat hati adalah ketika dokter mengatakan bahwa satu-satunya cara untuk menghilangkan kanser ini adalah dengan membuang rahim.
Ini tentu menjadi momen yang menyedihkan untuk Sarah kerana ia harus kehilangan impiannya untuk mempunyai anak dari rahimnya. Padahal, februari lalu ia sempat bahagia kerana ovariumnya berhasil diselamatkan.
Ia dan suaminya, Stuart Simpson pun akhirnya mulai mencari 'pengganti'.
Dikatakan kepada Sunday Mirror, mereka khawatir walaupun bayi yang akan dikandung oleh ibu 'pengganti' ini adalah anak mereka namun secara legal, wanita itulah ibunya. Kemudian, mereka memutuskan untuk mendiskusikan hal ini dengan ibunya. Kerana merasa terluka melihat anaknya harus mengalami hal ini, Linda Donaghey memutuskan untuk meminjamkan rahimnya.
" Aku tidak perlu berpikir dua kali untuk ini. Sangat menyakitkan ketika mengetahui anakku harus melewati cobaan seberat ini di usianya yang masih muda," ucap Linda pada Sunday Mirror.
Kini permasalahan lain harus mereka hadapi, dokter dan pihak setempat yang berwenang mengatakan bahwa mereka harus mengumpulkan wang sebanyak £7,000 sebelum Linda menginjak usia 50 tahun. Ini disebabkan kerana Stuart telah mempunyai anak dari pernikahan sebelumnya dan menurut peraturan yang berlaku, pemerintah lokal tidak berwenang untuk memberikan bantuan. Terlebih, setelah usia 50 para doktor tidak akan menjamin mereka akan mengizinkan Linda sebagai rahim 'pengganti'.
Begitu nyata kasih sayang yang ditunjukkan oleh ibu dari Sarah Donaghey ini. Memang betul jika pepatah mengatakan kasih ibu tiada batas. Tidak peduli apa yang dikatakan orang lain, tidak peduli resiko apa yang akan terjadi, melihat kebahagiaan anak lah yang paling penting bagi seorang ibu. Anda tidak perlu mengalami apa yang Sarah alami untuk mengetahui seberapa besar ibu Anda menyayangi Anda.
Lihat saja betapa hal kecil yang dilakukan oleh ibu Anda demi membuat Anda senang dan tercukupi. Sebagai wanita, Anda kelak juga akan menjadi calon ibu dari anak-anak Anda. Dengan menarik benang merah dari cerita ini, patutlah kita menyadari betapa mulia sosok ibu yang selama ini membesarkan dan berkorban untuk kebahagiaan kita, Ladies.
Tidak perlu menunggu momen perayaan hari ibu untuk mengatakan betapa Anda menyayangi ibu Anda. Ucapkan terima kasih untuk semua kasih sayang yang ia berikan dan mintalah maaf jika Anda telah menjadi sosok yang menyebalkan. Peluk dan sayangi ibu Anda,...

10 Selebriti yang Tampil Terlalu Seksi di Karpet Merah Acara Vogue

Hamparan karpet merah Met Ball kembali diadakan oleh majalah Vogue dengan tema Punk tahun ini, Isnin(6/5/2013). Selebriti hingga model papan atas pun bertaburan dengan mengenakan rancangan terkini dari para desainer dunia. Ingin menjadi pusat perhatian, sebahagian dari mereka tampil dengan busana super seksi yang mengekspos keindahan tubuhnya. Seperti apakah visualnya?













Cara Unik Putus Dengan Kekasih, Melalui Pesan di Kotak Pizza


img 
ist.
Banyak yang berkata, 'sentuh hati orang tersayang, lewat perutnya'. Tapi kini, beberapa orang justru memanfaatkan makanan untuk mematahkan hati seseorang, Ouch!

Tulisan 'Aku putus denganmu' di kotak pizza, mungkin tidak pernah diharapkan ketika Anda menerima pesanan makanan, yang justru datang dengan rasa sakit hati. Seperti yang dikutip dari Daily Mail, tren satu ini dipost oleh seseorang dengan akaun Kansas12 di situs Imgur dengan caption: 'Best Breakup ever!'

Para pengirim pizza yang memutuskan hubungan itu, berharap 10 potong pizza hangat yang enak akan membuat pasangan lebih tenang ketika diputuskan. Mereka juga meminta pengantar pizza menuliskan pesan sebelum pizza diantar ke rumah yang bersangkutan.

Ini bukan satu-satunya cara unik yang pernah dilakukan untuk putuskan kekasih. Ada juga seorang wanita yang memutuskan kekasihnya yang bernama Kevin Maxey melalui kolom iklan di surat khabar. Bertuliskan, "Kevin Maxey: Permainan telah selesai, aku harus move on dan semoga kau juga begitu. Jangan pernah mengetuk pintuku lagi atau menelefonku."

Memutuskan dengan cara unik lainnya, juga datang dari seorang isteri yang memasang iklan di billboard besar di suatu bangunan. Tampaknya ia menangkap suaminya berselingkuh lewat kaset video. Pesan billboard itu bertuliskan, "Hi Steven, Apa aku mendapat perhatianmu sekarang? Aku tahu semua tentang wanita itu. Kau kotor, immoral, tidak setia. Semuanya terakam di video. Your (soon-to-be-ex) wife, Emily. Ps: Aku membayar billboard ini dengan wang KITA di bank."

Fesyen baru ke ni?


Operasi Plastik, Amanda Bynes Perbaiki Bahagian Ini


Amanda Bynes (Foto: Hollyscoop)
Amanda Bynes (Foto: Hollyscoop)
LOS ANGELES - Amanda Bynes ternyata baru saja melakukan operasi plastik mengangkat selaput tipis di antara hidung dan matanya. Sebelumnya, Amanda sering mengatakan ingin menghapus kulit tipis yang dianggap cukup mengganggu penampilannya.

"Saya telah melakukan operasi di hidung untuk menghilangkan kulit yang seperti anyaman di antara mata saya. Awalnya saya tidak akan memberitahu siapa pun, tapi aku terlihat jauh lebih cantik di foto baru saya," tulis Amanda di akun Twitter-nya.

Bekas bintang cilik ini juga merasa kecewa banyak media masih menggunakan foto lamanya saat memuat berita tentangnya.

"Alasan saya meminta semua majalah, dan blog untuk berhenti menggunakan foto-foto lama saya adalah saya tidak terlihat seperti itu lagi! Jadi saya tidak ingin foto-foto lama digunakan lagi!," imbuhnya, dikutip dariHollyscoop.

Amanda juga tidak menyesal dengan tindakannya di atas meja bedah. Bahkan, dia mengaku lebih percaya diri setelah melakukannya.

"Operasi plastik merupakan hal paling menakjubkan untuk meningkatkan kepercayaan diri saya!," tutupnya.

Lukisan Unik Ini Dibuat Menggunakan Tenaga Mesin Jet


Lukisan dengan jet (Foto: Flexjet)Lukisan dengan jet (Foto: Flexjet)

FLORIDA - Seorang seniman bernama Princess Tarinan von Anhalt, menciptakan karya seni abstrak dengan melemparkan cat ke udara dan membiarkan angin kencang yang dihasilkan oleh mesin jet memercikan cat tersebut ke atas kanvas.

Karya seni lukis unik dengan menggunakan arus udara mesin jet ini pertama kali diciptakan pada 1982 oleh Prince Jurgen von Anhalt dari Austria. Setelah meninggal, teknik melukis ini diwarisi kepada isterinya, Princess Tarinan von Anhalt yang telah menjadi wanita pertama yang menggunakan teknik unik ini sejak 2006 .

Princess Tarinan melukis dengan menggunakan mesin jet untuk menciptakan suatu karya seni yang unik. Meski hasilnya menarik, tapi praktiknya berbahaya.

Minggu lalu, Princess Tarinan diundang untuk merayakan HUT ke-50 Learjet, jenama pesawat peribadi, dengan membuat 101 lukisan hanya dalam waktu dua hari. 

Pembuatan lukisan ini memiliki kesulitan yang luar biasa, Princess Tarinan harus menahan angin dari pesawat jet itu dan juga harus menahan hawa panas yang mencapai 500 derajat Fahrenheit.

Hasil lukisan Princess Tarinan dijual dengan harga USD50.000 atau sekira Rp 486 juta hanya untuk menontonnya membuat sebuah karya seni.

"Saya beruntung dan senang dapat menggunakan mesin jet ini," kata Princess Tarinan. Demikian seperti dikutip dari Oddity Central, Rabu (8/5/2013).

"Saya akan melukis sampai saya pingsan!. Tujuan utama saya menggunakan kekuatan jet ini untuk memberikan hasil yang benar-benar unik pada setiap karya seni lukis saya,” tambahnya. (faj)

Ketua balai bunuh diri depan drebar


Pattani: Ketua balai polis daerah Kapo di Pattani semalam menembak dirinya sendiri di depan pegawai bawahan ketika menunggu untuk bertemu pakar psikiatri bagi membincangkan masalah tekanan berkaitan kerja.
Insiden tembakan itu berlaku dalam kereta dipandu Korporal Tawan Saikiri, ketika Kolonel Adul Peenaba-ngo, 45, dalam perjalanan dari Pattani ke wilayah Yala dengan isterinya untuk bertemu pakar psikiatri di sebuah klinik di Siroros. Tawan memberitahu polis bahawa dia memarkir kereta itu kira-kira 50 meter dari klinik dan isteri Adul keluar untuk bertemu dengan petugas di dalam klinik itu, meninggalkan suaminya menunggu di dalam kereta.

Adul kemudian mengeluarkan pistol .357-calibre miliknya dan melepaskan satu das tembakan di pelipisnya.
Adul yang berada dalam keadaan kritikal dikejarkan ke Hospital Yala, di mana dia kemudian disahkankan meninggal dunia. Tawan berkata, tekanan berkaitan kerja mungkin menjadi punca kejadian bunuh diri itu kerana Adul begitu serius dengan kerjanya. - Bangkok Post
sumber : mymetro

10 tahun dikurung penculik


Foto

Cleveland (Ohio): Tiga wanita yang diculik lebih sedekad lalu ditemui hidup dalam tingkat bawah sebuah rumah di Ohio yang menjadi tempat tahanan mereka selama ini.
Amanda Berry, 26; Gina DeJesus, 23, dan Michelle Knight, 32, diselamatkan dari rumah berkenaan hanya beberapa kilometer dari tempat mereka disahkan hilang 10 tahun lalu.

Penahanan mereka terbongkar selepas seorang jiran lelaki terdengar Amanda - yang hilang ketika berusia 16 tahun - menjerit meminta tolong selepas lelaki yang mengurung mereka tiada di rumah. Selepas 10 tahun menjadi tahanan, Amanda, Gina dan Michelle akhirnya dibebaskan apabila Charles Ramsey terdengar jeritan itu ketika menikmati hidangan di rumahnya. Ariel Castro, 52, ditahan polis kerana dipercayai ada kaitan dengan kes penculikan berkenaan bersama dua saudara kandung lelakinya yang masing-masing berusia 50 dan 54 tahun.
Saudara Amanda mengesahkan seorang daripada kanak-kanak dalam rumah berkenaan adalah anaknya yang dilahirkan ketika dia dikurung.

Sumber berkata, kanak-kanak itu dipercayai berusia enam tahun. Ketiga-tiga wanita dan kanak-kanak terbabit dibawa ke Pusat Perubatan MetroHealth dan dilaporkan mereka mengalami kekurangan air yang serius, selain tidak mendapat makanan berkhasiat mencukupi.

Kehilangan Amanda dan Gina menarik perhatian seluruh penduduk Cleveland sejak sedekad lalu apabila keluarga mangsa terus mengadakan majlis memperingati mereka.
Berita kehilangan itu juga disiarkan secara berterusan dalam media tempatan.

Mangsa diculik di sebatang jalan sama sebelum ini dan ditemui di sebuah rumah yang terletak kira-kira 4.8 kilometer dari situ.
Penculik mereka juga sering dilihat orang ramai dari semasa ke semasa. Sementara itu, Ramsey berkata, dia ternampak Amanda - tetapi tidak mengenalinya - di pintu yang terkuak sedikit.

Katanya, Amanda meminta tolong supaya dikeluarkan dari rumah itu kerana dikurung sejak sekian lama.

“Kami terpaksa menendang bawah pintu untuk membukanya.

“Nasib baik pintu itu diperbuat daripada aluminium murah,” katanya.

Selepas terbuka, kata Ramsey, Amanda merangkak keluar bersama anaknya. Amanda kemudian berlari ke seberang jalan untuk menghubungi polis sambil memperkenalkan diri melalui talian kecemasan 911.

“Tolong, nama saya Amanda Berry. Saya telah diculik dan hilang sejak 10 tahun tetapi sekarang saya sudah bebas,” katanya.

Amanda juga menyatakan identiti lelaki yang menahan mereka sebagai Ariel Castro.

Kehilangan Amanda disedari sejurus selepas dia menghubungi kakaknya untuk memaklumkan dia dalam perjalanan pulang menumpang seseorang dari tempat kerjanya di restoran Burger King. Media tempatan melaporkan, Castro ditahan di sebuah restoran McDonald’s berhampiran. Menurut The Plain Dealer, suspek tinggal di rumah itu sejak 1992 dan pernah ditahan polis atas kesalahan keganasan domestik pada 1993.

Sumber berkata, wanita terbabit dirantai sepanjang tempoh mereka di kurung di rumah berkenaan. “Polis menemui beberapa rantai yang digantung dari siling dalam rumah itu,” katanya.- Daily Mail
sumber : mymetro

Padah suntikan minyak masak


Seoul: Seorang wanita yang ketagihan pembedahan plastik menyuntik minyak masak ke wajahnya apabila doktor enggan memberikan suntikan silikon lagi.
Bekas model Hang Mioku mengalami kecacatan kekal ekoran rawatan kecantikan yang dilakukan sendiri itu.

Selepas menyuntik sebotol silikon dari pasaran gelap ke wajahnya, Hang menggunakan minyak masak hingga menyebabkan wajahnya membengkak dan berparut.
Kegetirannya itu disiarkan televisyen Korea dan penonton memberi sumbangan jutaan won bagi bayaran pembedahan memulihkan wajahnya.

Ketika 10 pembedahan pertama, pakar bedah mengeluarkan 60 gram silikon, minyak serta bahan asing lain dari mukanya dan 200 gram dari lehernya.

Bagaimanapun, Hang masih kelihatan cacat dan dia berkata, dia berharap dapat memiliki wajah lamanya semula.
Hang menjalani prosedur pembedahan plastik pertama ketika berusia 28 tahun dan kemudian berpindah ke Jepun, di mana dia mendapatkan rawatan berulang kali. Dia serta-merta ketagih untuk memperoleh kulit yang lembut dan licin. Doktor akhirnya enggan melakukan pembedahan terhadapnya selepas wajahnya membesar dengan ketara.

Bagaimanapun, dia dapat membeli sebotol silikon dan picagari untuk menyuntik dirinya tetapi apabila sudah habis, dia menggunakan minyak masak.
Wajahnya jauh berubah hinggakan ibu bapanya tidak dapat mengenalinya dan kanak-kanak menggelarnya ‘kipas angin berdiri’ kerana wajahnya amat besar berbanding dengan tubuhnya yang kecil. Pelbagai pembedahan yang dibayar dengan wang sumbangan berjaya mengecilkan saiz wajah dan lehernya, tetapi dia masih mengalami kecacatan.

Baru-baru ini, bekas model itu bekerja di kedai pakaian kitar semula bernama ‘The Beautiful Shop’ dan menerima bantuan daripada kerajaan.- Daily Mail
sumber : mymetro

Wanita tampar polis


Ampang: Seorang pegawai polis cedera dipukul dan ditampar seorang wanita yang dikatakan berang selepas terbabit kemalangan dengan kenderaan dipandu pegawai terbabit, pagi semalam.
Difahamkan, dalam kejadian jam 8 pagi itu, wanita berusia 40-an berkenaan yang mengalami luka dan lebam mata kanan selain sakit di bahagian kepala dan perut mendapatkan rawatan di Hospital Ampang, di sini, sebelum membuat laporan polis.

Menurut sumber, ketika kejadian, mangsa memandu kereta jenis Myvi dalam perjalanan ke tempat kerja dilanggar kereta Suzuki Swift dari belakang di Taman Muda, di sini.
“Mangsa yang keluar melihat kerosakan dihampiri seorang wanita yang melanggar keretanya itu sebelum naik angin,” katanya.

Katanya, wanita itu kemudian bertindak lebih agresif apabila memukul dan menampar muka mangsa.

Sumber berkata, berikutan tindakan agresif wanita itu, mangsa terpaksa memperkenalkan dirinya sebagai pegawai polis namun sebaliknya mangsa dimaki wanita terbabit.
“Dia bagaimanapun melarikan diri selepas itu. Mangsa cedera memandu ke Hospital Ampang mendapatkan rawatan sebelum membuat laporan polis mengenai insiden itu,” katanya.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin mengesahkan menerima laporan itu dan kes disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan.
sumber : mymetro

Dibunuh di rumah urus mayat


Sandakan: Hasrat seorang bapa untuk menaiki kereta baru milik anaknya tidak kesampaian apabila dia ditemui mati dipercayai dibunuh dalam kejadian rompakan di rumah pengurusan mayat di Batu 1/2, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 10.30 malam, Lakompet Lakasau, 80, yang juga pengawal keselamatan di rumah pengurusan mayat berkenaan ditemui terbaring berlumuran darah selepas dibelasah tiga lelaki menggunakan kayu dan penyodok pasir ketika tidur di situ.

Berdasarkan rakaman kamera rakaman litar tertutup (CCTV) di tempat kejadian menunjukkan warga emas itu diserang tiga lelaki bertopeng yang membelasahnya ketika tidur.
Ketua Polis Daerah Sandakan Asisten Komisioner Rowell Marong berkata, sebaik menerima laporan, sepasukan polis bersama Unit Anjing Pengesan (K9) bergegas ke lokasi kejadian untuk melakukan siasatan.

“Hasil rakaman CCTV (kamera litar tertutup) mendapati jam 10 malam, mangsa didatangi tiga lelaki yang menutup muka dengan kain dan bersarung tangan dengan dua daripadanya bersenjatakan penyodok pasir dan kayu.

“Kedua-dua suspek menghentak kepala mangsa yang sedang tidur di atas meja dengan kayu dan penyodok sehingga mati,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.
Menurutnya, mangsa rebah dan terbaring di lantai sebelum dua suspek mengambil dompet mangsa lalu melarikan diri bersama seorang lagi rakan mereka.

“Jumlah kerugian belum dapat dipastikan,” katanya.
Namun, Rowell berkata, hasil keterangan seorang anak mangsa mendakwa bapanya sepatutnya menemuinya hari ini (semalam) untuk memberi wang deposit untuk membeli kereta.
sumber : mymetro

Foto Seksi Jupe Yang Beredar Di Situs Porno

Artis serta penyanyi dangdut, Julia Perez memang kerap bernampilan seksi. Perempuan yang sempat terjerat masalah hukum lantara perkelahianya dengan Dewi Persik ini kembali membuat heboh dunia maya.


Beberapa foto seksi Julia Perez atau akrab disapa Jupe kembali beredar di dunia maya. Kali ini, foto penyanyi lagu belah duren ini beredar di salah satu situs porno.

Dalam foto terebut Jupe memakai baju berwarna ungu dan berpose di sebuah kamar mandi. Bukan hanya itu saja, himpitan baju sempitnya tersebut membuat belahan dada pemain yang kerap bermainin film horor ini hampir keluar.

Ditinggal Orang Tua, Remaja 14 Tahun Sewa Pelacur Online

Sewa PSK lewat iPad

Seorang remaja 14 tahun di Amerika Serikat yang ditinggal sendiri di rumah nekat menyewa PSK (pelacur)online disebuah website yang menyediakan jasa PSK.

Orang tua sepertinya harus hati hati jika meningalkan anak anak mereka berada di ruamah sendirian sebab dengan kemajuan teknologi boleh saja mereka melakukan hal hal yang seharusnya tidak dilakukan seorang bocah yang belum dewasa.

Sepeti yang terjadi di Amerika Syarikat ini seorang bocah yang ditinggal pergi orang tuanya sendiri di rumah memilih untuk menyewa psk secara online di situs penyewaan psk dengan menggunakan iPad milik remaja ini.

PSK yang bernama Dareka Brooks yang dipesan remaja ini pun kemudian datang menuju rumah nya, ketika berada di rumah psk ini kemudian menyuruh remaja itu untuk masuk kamar, bocah ini pun menuruti apa kemahuan sang psk. 

Setelah remaja ini masuk ke kamar apa yang terjadi PSK ini bukan asyik bercinta dengan remaja di dalam kamar malah melakukan pencurian di dalam rumah remaja tersebut.

Remaja14 tahun yang merasa dibohongi dan menjadi korban pencurian oleh PSK kemudian melaporkan kejadian ini ke polis. Dareka Brooks akhirnya ditangkap polis disekitar rumah remaja ini.

[Foto] Serunya Shooting Video Klip Jennifer Lopez di Pantai

Cuaca panas Florida makin bertambah 'hot' seiring digelarnya proses syuting video klip Jennifer Lopez yang berkolaborasi dengan PitbullLive It Up. Syuting yang digelar di Pantai Fort Lauderdale menampilkan Lopez dengan busana yang seksi dan menggoda.
Hari itu Lopez yang mengenakan gaun yang mirip piyama hijau tampak seksi. Beberapa bagian gaun itu sengaja tidak ditutup rapi sehingga menampakkan bikini hitam penyanyi yang akrab disapa J-Lo ini.
Lopez @foto: PopcrushLopez @foto: Popcrush
Kolaborasi keduanya kerap kali melahirkan single-single besar. Sebelumnya, duet Pitbull dan Lopez sempat mencetak hits besar, yakniOn The Floor dan Dance Again.
Lopez @foto: PopcrushLopez @foto: Popcrush
Sebelum proses pengambilan gambar itu, Lopez sempat dihantui dengan suara tembakan ketika melakukan interview dengan media. Beruntung, penyanyi seksi ini masih selamat dari ancaman bahaya.

Pamer Belahan Dada, Model Seksi Korea, Clara Buat Kontroversi


Pamer Belahan Dada, Model Seksi Korea, Clara Picu Kontroversi
Clara pamer belahan dada di acara tv @soompi

Clara, model sekaligus aktris seksi dan cantik yang muncul dalam video klip Jay Park berjudul Joah menimbulkan kontroversi saat tampil di acara MBC Every1.

Dalam episode Singles 2, Clara sering tampil dengan mengenakan pakaian seksi yang mengekspos belahan payudaranya. Dalam acara tersebut, dirinya melakukan kegiatan sehari-hari seperti bersih-bersiha, bekerja dan yoga.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved