6000 Liter Red Wine Tumpah

on 03 Mei 2013


  • detail berita




Sumber 

Museum LEGO yang di Ohio


Di tangan orang kreatif, kumpulan mainan anak-anak yakni LEGO itu dijadikan sebuah museum. Kalau berkunjung ke Bellaire di Negara Bagian Ohio, AS, wisatawan bisa menikmati museum LEGO terbesar dan terlengkap di dunia.


Sumber 

Gadis Kecil Ini Hafal Lagu Pearl Jam




Sumber 

Datang di Konsert Metallica Tapi Pakai Tshirt Justin Bieber




Sumber 

Judith Mommy To Be,Boneka yang Boleh Hamil Dan Melahirkan

Judith Mommy To Be merupakan inovasi boneka baru, boneka ini boleh hamil dan melahirkan boneka berupa bayi. Boneka ini memang mirip dengan Barbie, namun berbeza produk.

Boneka ini bisa di setting sesuka hati dimana perut hamilnya bisa dipasang dan dilepas lagi. Ajaibnya, boneka bayi boleh dimasukkan ke dalam perut hamil boneka ini. Perut boneka ini juga bisa dikembalikan datar seperti boneka pada umumnya.


Judith Mommy To Be @Dailymail.co.uk
Setiap boneka dapat dibeli melalui online dengan harga $ 19,95. Dalam satu paket telah dilengkapi dengan benjolan perut yang boleh dilepas dan bayi di dalamnya.

Mainan ini diklaim boleh membantu anak memahami proses kelahiran yang mayoritas sulit dijelaskan oleh orang tua.

Wow,, Gitar Ini Boleh Untuk Menulis Email




Sumber 

Kisah Para Wanita Juara Dunia yang Penebang Kayu


  • detail berita




Sumbe

Lelaki Ini Tak Akan Pernah Gemuk, Meskipun Makan Terlalu Banyak


  • detail berita




Sumber

Mirip Dengan Britney, Pelayan Ini Mendadak Jadi Kaya


Rezeki boleh datang dari mana saja. Juga dari wajah yang mirip. Tentu saja mirip dengan orang-orang terkenal. Dan itulah yang terjadi Michaela Weeks. Pelayan di Derbyshire Amerika Serikat ini, meraup uang miliaran lantaran wajahnya mirip dengan Britney Spears.
Rejeki dari wajah mirip, begitu Daily Mail menulis, membuat Michaela meninggalkan pekerjaan sebagai pelayan, lalu menjalani hidup mirip dengan dengan penyanyi 'Baby on More Time' itu. Keliling dunia dan menjadi model pada sejumlah acara dan video klip.
Selain rumah pertama yang berhasil dibeli pada usia 19 tahun, gadis berambut pirang ini juga memiliki armada mewah seperti Audi TT, Mercedes SLK, dan Toyota MR2.

"Saya merasa diberkati karena seperti Britney," ujarnya. Ia juga mengatakan, kalau ini adalah takdirnya dilahirkan mirip artis terkenal. "Jika saya bisa bertemu dengan Britney saya akan berterima kasih kepadanya."

Selama lapan tahun menjalani kehidupan mirip dengan sang bintang, Michaela telah berkeliling dunia untuk lomba mirip artis, membintangi video Kaiser Chiefs dan menjadi model fotografer selebriti ternama, Alison Jackson.

Saat Bertengkar, Gwyneth Paltrow Oral Seks Suaminya


Saat Bertengkar, Gwyneth Paltrow Oral Seks Suaminya
Gwyneth Paltrow tenangkan suami dengan oral seks @eonline.com

Bintang Iron Man, Gwyneth Paltrow mengungkapkan rahasia seksnya. Ketika suaminya marah, dirinya mengubah hal tersebut menjadi hal yang bergairah dengan memberikan oral seks.

Gwyneth Paltrow memilih memberikan oral seks kepada suaminya, Chris Martin, vokalis coldplay daripada harus berdebat dengannya.

Pernyataan ini dia ungkapkan saat tampil di acara TV Chelsea Lately dengan pembawa acara Chelsea Handler.

"Kami berada di sebuah pesta makan malam dan gadis ini (teman Gwyneth) meminta nasihat dan saran kepada Gwyneth" kata Chelsea.

"Wanita itu mengatakan 'aku bertengkar dengan suamiku dan aku ingin menjerit dan berteriak ketika sampai di rumah' " tambah Chelsea.

Dan, Gwyneth Paltrow memberikan saran yang luar biasa, "Apapun yang kamu inginkan lakukan sebaliknya, temui dirinya dengan cinta dan Anda memberikan blow job" ungkap Chelsea.

Gwyneth Paltrow langsung tertawa sambil memegang kepala dan berkata "Bagaimana jika ibu saya menonton acara ini".

Apa yang pelik dengan gambar awek cun ini?


Model Seksi Nan Cantik Bogel Demi Panggilan Seni di Dalam Kereta Api


Seorang model asal Jerman tampil bogel di dalam kereta api untuk sebuah karya seni X-rated yang dibuat oleh seorang seniman asal Swiss bernama Milo Moire. Demikian dilansir NY Daily News yang dikutip dari The Sun.
Orang-orang yang menggunakan kereta api melihat model cantik berambut brunette naik ke kereta hanya menggunakan kacamata dan sepatu, Selasa lalu.
Di sejumlah bagian tubuhnya tertulis, seperti bra, t’shirt, dan jaket di beberapa bagian tubuhnya. Moire mengatakan ini bagian dari pertunjukan seni untuk mengguncangkan apa yang menjadi normatif di masyarakat.

“Ketelanjangan radikal menjadi benteng penghalang dari stereotipe dan membuat seniman tak terlihat,” demikian tulisnya, di situs resmi miliknya.
NY Daily News

Sabun Dettol ‘Bakar’ Sebahagian Organ Kelamin Lelaki ini


Seorang lelaki Inggris bernama Raymond Cuss (42) menderita luka bakar di bahagian organ kelaminnya setelah menggunakan pembersih tubuh jenama Dettol seharga 1,50 dollar AS. Demikian diberitakan NY Daily News.
NY DAILY NEWS
Lelaki ini menjerit kesakitan dan sebahagian kulit dari organ kelaminnya mengelupas dan meninggalkan warna merah. Pembersih karpet ini mengaku kesulitan mengenakan seluar dalam dan susah tidur. Setelah mengolesi dengan pelembab selama sebulan, ia kemudian merasa lebih baik.
Cuss membeli produk tersebut di toko 99-pence Stores shop dan kini mendapat wang ganti rugi sebesar 1.500 dollar AS . Suplier toko, Kans & Kandy Wholesale Ltd, setuju untuk membayar semua biaya pengubatan,

Seorang Lelaki Simpan 300 Galon Urine di Dalam Rumah

Polis menemukan 300 galon urine di rumah seorang lelaki di Watertown, Connecticut, Amerika Syarikat (AS). Demikian dilansir Yahoo News, minggu  ini.

Juru bicara Connecticut Department of Energy & Environmental Protection (DEEP) Dennis Schain mengatakan pihaknya menemukan 200-300 galon urine saat melakukan penggeledahan di rumah tersebut. Polis menolak menyebutkan nama seorang lelaki dan belum memberikan tuduhan atas pelanggaran yang dilakukan oleh laki tersebut.



"Sebagai pihak yang bertanggung jawab atas keadaan lingkungan, kami berusaha menyelesaikan masalah ini," demikian disampaikan Schain sembari menambahkan mereka dipanggil untuk membantu menyelesaikan masalah di rumah pria tersebut.

Meski keadaan yang cukup menganggu lingkungan atas apa yang dilakukan pria itu, Schain mengatakan sepertinya pihak terkait tidak akan memasukkan laporan kejahatan. Ini bukan pertama kali seseorang menyimpan air kencingnya. Contoh, Howard Hughes menyimpan urine miliknya setelah kembali dari Las Vegas dan aktor James Franco mengaku menyimpan urine sebagai ajang lucu-lucuan saja.

Menjijikkan, Ada Noda Sperma di Baju Lady Gaga


detail berita
Lady Gaga (Foto: Dailymail)
BUKAN rahsia lagi bahawa selebriti Hollywood tidak pernah membeli gaun-gaun indah dan mahal rancangan desainer terkenal yang mereka kenakan di karpet merah, melainkan meminjamnya. Namun sayang, tak jarang gaun-gaun itu dikembalikan dalam keadaan tak seutuh ketika dipinjamkan.

Rihanna, Katy Perry, dan Lady Gaga adalah hanya beberapa bintang Hollywood yang terkenal dan memiliki reputasi suka menghilangkan, merusak, bahkan mencuri gaun desainer yang dipinjamkan kepada mereka.

Lady Gaga meminjam gaun Thierry Mugler untuk syuting sebuah video klip dua tahun yang lalu. Tapi beredar kabar bahwa Mama Monster mengembalikan gaun putih panjang itu dua minggu kemudian dalam keadaan robek dan kotor.

Seorang wanita yang bekerja untuk Mugler mengatakan kepada New York Post, "Tampaknya ada noda (sperma) di atasnya. Sangat menjijikkan. Saya bahkan tidak boleh memberitahu Anda. Kami tidak pernah tahu (noda) apa itu, tapi kami membayar tagihan USD500 untuk dry-cleaning.”

Meskipun punya kebiasaan buruk, Lady Gaga, adalah teman terbaik dengan mantan direktur kreatif label itu, Nicola Formichetti, terus memakai pakaian rancangan Theirry Mugler.

Namun kini, ada beberapa yang menolak untuk meminjamkan pakaian mereka pada selebriti yang tidak bertanggung jawab - terlepas dari pengaruh mereka atau apakah acara yang mereka hadiri adalah acara yang high profile.

Dan tampaknya, Lindsay Lohan adalah selebriti peminjam terburuk. Dia memotong gaun panjang bermanik dari Theia seharga USD1,750  menjadi mini dress setelah memakainya ke acara AmfAR awal tahun ini, seperti dilansir Dailymail. Seorang public relation dari Theia menyebut kelakuan penyanyi dan aktris ini mengerikan.

Lindsay juga pernah menghilangkan gaun yang dipinjamnya dari label Collette Dinnigan. Namun setelah diselidiki, Lohan terpegok memakai gaun itu beberapa minggu kemudian di pesta malam Tahun Baru di Miami.

Baru-baru ini, ketika stylist-nya mendekati Jovani (sebuah merek evening wear), label tersebut sampai harus mempertimbangkan pro dan kontra meminjami Lohan pakaian-pakaian dari koleksinya. Lianne Gourji, Direktur PR Jovani mengaku, “Apakah sepadan meminjaminya pakaian jika kita tidak pernah mendapat mereka kembali?"

Tapi Lohan bukan satu-satunya selebriti yang memotong pakaian bermerek dengan status pinjaman. Mariah Carey adalah penjahat kambuhan. Menurut mantan penata gaya Carey, Philip Bloch, desainer Elie Saab bahkan sampai melarang pemilik suara tujuh oktaf itu memakai desainnya karena takut pakaiannya akan digunting.

Penyanyi Rihanna juga pernah melakukan dosa terhadap barang pinjamannya. Pada 2010, Rihanna meminjam gaun warna beige Herve Leroux untuk pesta ulang tahunnya ke-22. Namun ketika dikembalikan, gaunnya berubah warna menjadi coklat. Sedangkan Katy Perry mengklaim kehilangan gaun couture rancangan Zuhair Murad senilai puluhan juta (bahkan mungkin ratusan juta) pada 2010.

Alamak, Payudara Bunga Citra Lestari Mengintip


detail berita
Bunga Citra Lestari (Foto: Indah/Okezone)
BUNGA Citra Lestari tampil menawan dengan balutan gaun hitam karya terbaru dari Ikat Indonesia by Didiet Maulana. Ibu dari Noah itu pun terlihat seksi.

Tampilan aktris yang kerap disapa BCL ini membuka pergelaran show kolaborasi pelancaran Samsung Galaxy S4 dan peragaan busana dari Ikat Indonesia by Didiet Maulana memang begitu mengagumkan. Selain kerana suaranya yang begitu merdu memanjakan tamu, satu tampilan yang menjadi perhatian ialah belahan dada yang rendah dan membuat payudaranya mengintip.

Long dress tanpa lengan berwarna hitam itu tampak anggun membalut tubuh ramping BCL. Istri Ashraf Sinclair yang bergaya era 1920-an itu pun tampak mengagumkan.

Gaun panjang itu secara sempurna memeluk tubuhnya. Warna hitam dalam busananya pun kian mengentalkan keanggunan sekaligus keseksiannya. Namun, satu hal yang tampak jelas di balik gaun itu ialah payudaranya yang mengintip di antara belahan baju yang rendah. (tty)

Dendam Isteri yang Berhujung Maut


(Foto: Tumblr)(Foto: Tumblr)

OGBADIBO – Selama ini banyak yang memandang isteri lebih lemah daripada suami. Namun nasib naas yang dialami kedua lelaki ini mungkin dapat mengubah pendapat tersebut.

Cerita pertama terjadi di Kota Ogbadibo, Nigeria, seorang pengusaha bernama Uroko Onoja tewas setelah diperkosa oleh keenam isterinya.

Lelaki itu menghembuskan nafas terakhirnya saat melayani isterinya yang kelima. Onoja tidak boleh menghindar kerana diancam dengan pisau oleh para isterinya itu. Demikian seperti diberitakan Huffington Post, Rabu (1/5/2013).

Setelah melihat suaminya sudah tidak bernyawa, keenam perempuan itu langsung melarikan diri ke tengah hutan. Kejadian yang terjadi Julai 2012 lalu itu cukup menghebohkan masyarakat Nigeria.

Cerita serupa terjadi di Rusia pada bulan yang sama. Kali ini sang suami tewas di tangan istrinya sendiri kerana menolak saat disuruh mandi.

Sang istri membunuh pasangannya itu dengan kejam. Dia memutilasi tubuh suaminya lalu membuangnya di tengah hutan secara terpencar.
Tetapi aksinya itu akhirnya diketahui juga oleh petugas. Perempuan itu pun dituntut melakukan pembunuhan yang memiliki masa hukuman hingga 15 tahun.

Pura-pura Jadi Polisi Lalu Tiduri Wanita


TRIBUNNEWS.COM, MAYS LANDING - Seorang lelaki warga New Jersey, Amerika Syarikat (AS), berpura-pura menjadi polisi kota Atlantic, untuk meniduri perempuan.
Dalam persidangan kesnya, terungkap Hiten Patel, (34), dari Egg Harbor City memperkosa lapan orang perempuan.
Ia disangkakan 36 tuduhan penyerangan seksual, penculikan, berpura-pura menjadi seorang petugas polis dan kejahatan lainnya. Dia telah berada di rumah tahanan sejak ia ditangkap pada bulan  taOgoshun lalu.
Aparat penegak hukum mengatakan Hiten melancarkan aksinya dari tahun 2011 hingga 2012, yang terakhir terjadi pada tanggal 2 Agustus 2012.
Dalam kes itu, korbannya yang berusia 21 tahun mengaku diminta oleh Hiten untuk masuk ke dalam van, dan kemudian dibawa sejauh 70 mil ke kota Atlantic tempat dimana ia diperkosa. (upi.com

Sesak nafas lepas sapu ‘ubat kutu’


Alor Setar: Kesilapan seorang anak membeli ubat menghapuskan serangga perosak tanaman membawa padah apabila ibunya menemui ajal selepas mengalami sesak nafas sebaik menyapu cecair yang disangkakan ubat kutu di Kuala Kedah, di sini, semalam.
Dalam kejadian jam 1 tengah hari, mangsa berusia 77 tahun yang juga ibu kepada empat anak dikatakan menyapu cecair berkenaan pada kepalanya sebelum rebah dan meninggal dunia tidak lama kemudian.

Sebelum itu, mendiang menyuruh anak perempuannya berusia 40-an membeli ubat kutu rambut di farmasi berhampiran kerana tidak tahan menggaru di kepalanya akibat banyak kutu.
Bagaimanapun, anak perempuannya itu tersilap membeli cecair untuk racun perosak tanaman berharga RM18 sebotol lalu diberi kepada ibunya.

Difahamkan, warga emas itu menyapu cecair berkenaan pada rambutnya untuk mematikan semua kutu di kepalanya tetapi tidak menyangka tersilap menggunakan cecair itu yang hanya digunakan untuk tanaman.

Seorang anak lelaki mangsa berkata, sebelum itu, ibu mereka duduk di laman belakang rumah dan beberapa minit kemudian warga emas terbabit mengadu sesak nafas dan jatuh ke lantai.
sumber : mymetro

Sajian dari tong sampah


Sejak empat tahun lalu, tempat pembuangan sampah adalah lokasi kegemaran bagi Kelly Athena kerana ia membekalkan pelbagai bahan keperluan untuk hidangan sehariannya.
Dia mempelajari amalan itu selepas menonton sebuah filem dokumentari mengenai sekumpulan orang yang menyelongkar bahan buangan di luar kedai, restoran dan pasar raya untuk mendapatkan makanan luput tarikh.

Sejak itu, Kelly memperoleh pelbagai barang makanan bernilai hampir RM381,500 dari tong sampah, malah dia turut menggunakan bahan itu untuk menyediakan hidangan kepada rakannya. Bagaimanapun, amalan Kelly itu menyebabkan suaminya enggan dikenali atau dipaparkan wajahnya di televisyen. Kata suami Kelly, dia berasa malu atas perbuatan isterinya menyelongkar tong sampah bagi mendapatkan makanan.
“Saya sentiasa ketakutan jika satu hari nanti polis menghubungi saya,” katanya.

Perbuatan mencari bahan terbuang tidak dilarang di Arizona, tetapi beberapa perniagaan mungkin boleh menyaman Kelly yang sering menyamar sebagai pekerja sesebuah syarikat bagi mengelak aktivitinya disedari.

Walaupun berdepan tindakan undang-undang, Kelly sanggup memandu sejauh hampir 50 kilometer sehari bagi memeriksa 20 tempat pembuangan sampah berbeza.
Secara purata, Kelly membawa pulang 12 kotak makanan sehari.

Peti sejuk Kelly pula sentiasa penuh dengan bekalan makanan yang lazimnya sudah luput tarikh, tetapi diyakininya masih sesuai dimakan.
Namun, dia tidak memberitahu mana-mana rakannya mengenai aktiviti itu sehinggalah dia menjemput sebahagian daripada mereka untuk menghadiri parti diadakannya. Kelly kemudian menghidangkan makanan daripada bahan buangan itu kepada tetamunya.

Antara hidangan itu ialah piza yang sudah luput tarikh selama empat bulan bersama keju yang sudah dua minggu melepasi tarikh luput. Kata Kelly, kebanyakan rakannya memuji hidangan itu.

“Mereka memakan semuanya seperti biasa tetapi terkejut apabila diberitahu saya memperoleh bahan itu dari tong sampah,” katanya.
sumber : mymetro

BADI MANTERA


“Saya melakukan adegan itu atas arahan produser dan pengarah. Kata mereka, pelakon perlu berani berlakon apa jua cabaran diberikan,” kata pelakon pembantu yang hanya dikenali sebagai Farah.
Menurutnya, dia tidak menyangka dan terkejut apabila diminta pengarah melakonkan adegan membaca mantera sehingga memberi kesan jangka panjang pada kesihatan dirinya. “Penggambaran adegan itu dijalankan sebelum azan Subuh. Ketika itu saya tidak fikir perkara bukan-bukan dan hanya melakonkan apa yang diminta, tetapi selepas selesai melakonkannya, badan mula terasa lemah,” katanya.

Sebagai bakat baru, Farah pasrah menempuh dugaan melakonkan adegan terbabit. Namun, dia terpaksa menanggung akibat apabila sering menangis, badan lemah dan menggeletar.
sumber : mymetro

Buluh tusuk leher


Seorang pelajar nyaris maut selepas lehernya tertusuk batang buluh tiang bendera parti politik yang patah ketika menunggang motosikal di Kampung Mak Mayong, Melor, Selasa lalu.
Muhammad Arif Fikri Rosli, 14, bernasib baik kerana tusukan buluh itu tidak mengenai saraf utama, tetapi terpaksa menerima hampir 20 jahitan di lehernya ketika dirawat di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUMS) Kubang Kerian.
: mymetro

Peluru berebut kasih


Akibat cinta tiga segi, seorang lelaki meninggal dunia selepas terkena tiga das tembakan di muka dan perutnya dalam kejadian di tempat letak kereta sebuah pasar raya di Jalan Kuala Selangor 3/1, di sini, semalam.
Shah Zuan Rashidi, 22, dipercayai terbabit dalam pergaduhan antara dia, teman wanitanya berusia 19 tahun serta seorang lagi lelaki di sebuah kelab malam di Jalan Doraisamy, di ibu negara.

Ketua Polis Daerah Sungai Buloh, Superintendan Junaidi Bujang berkata, mangsa ke kelab berkenaan bersama teman wanitanya itu pada jam 11.30 malam kelmarin sebelum keluar sebentar untuk bertemu seorang rakannya.
“Bagaimanapun, sebaik mangsa masuk semula, dia berang selepas melihat teman wanitanya berbual mesra dengan seorang lelaki lain hingga mencetuskan pertengkaran di antara mereka.
sumber : mymetro


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved