Orang Tua Tolak Berubat dan Hanya Berdoa, Bayi Sakit Ini Meninggal

on 24 April 2013


  • detail berita




Sumber 

Ada Tshirt Lelaki Dijual Seharga US$ 91.500 , Apa Istimewanya?


img 
Ist.
Tshirt biasanya digunakan untuk acara santai kerana materialnya yang sejuk dan cenderung murah. Tapi lihat dulu koleksi tshirt dari high end brand asal Paris, Hermes.

Tshirt warna hitam yang terbuat dari kulit buaya yang mewah itu adalah salah satu koleksi musim semi 2013 Hermes yang lalu. Kini, satu kaosnya dihargai sampai US$ 91.500 .

Dikutip dari Daily Mail, harga yang cukup fantastis untuk sebuah tshirt lelaki itu ditemukan oleh seorang blogger dari situs The Awl di butik Hermes di Madison Avenue.

Keseluruhan harga koleksi musim semi itu memang cukup tinggi, iaitu berkisar antara US$ 60.000 sampai US$ 100.000 . Namun harga sebenarnya untuk tshirt kulit ular itu adalah US$ 8.000 . 

Selain Hermes, cukup banyak rumah mode lain yang menjual barang fashion dengan harga hingga puluhan. Di antaranya adalah rumah mode Balmain yang pernah menjual  seluar jeans seharga US$ 1.600 , dan si kembar Olsen yang menjual tas ransel seharga US$ 55.000 .

13 Tahun Disimpan, Burger McD Masih Utuh




Sumber 

Wanita ini Menjalani Diet Khusus Kerana Sering Makan Sambil Tidur


  • detail berita




Sumber

Reaksi Anak-anak Tentang Video Klip Baru Psy




Sumber 

Merasa Tersakiti, Wanita Potong Alat Kelamin Suami Yang Hiperseks


Unic29 - Potong Kelamin
Unic29.com - Seorang wanita di Amerika Serikat tega memotong organ vital suaminya sendiri. Dilatarbelakangi rasa sakit hati yang terus menerus, Catherine Kieu Becker pun nekat menyakiti sang suami.
“Ini adalah kasus tentang seorang suami yang ingin menceraikan istrinya, namun enggan untuk menerimanya. Untuk melakukan penolakan perceraian, ia melakukan perbuatan keji itu. Dia mengambil kejantanannya,” kata jaksa John Christl pada awal persidangan seperti dikutip dari Liputan6.
Jaksa John pun kemudian menyebut Catherine sebagai seorang wanita yang penuh dengan kendali dan manipulatif. Ia mengatakan Catherine benar-benar tahu persis apa yang dia lakukan.
Namun, pengacara Catherine, Frank Bittar mengatakan kliennya itu menderita trauma seumur hidup akibat pengalaman masa kecil yang buruk. Ketika itu Catherine berada saat perang sipil Vietnam, ia juga pernah diperkosa oleh kakaknya berulang kali saat berusia 6 tahun.
Setelah pindah ke California pertama kali pada 1984, Catherine menikah namun pernikahannya berakhir pada tahun 1997. “Dia tidak cemburu dan dia tidak jahat dan dia bukan penyihir,” desak Frank.
Kemudian, papar Frank, kliennya itu menikah dengan suami keduanya – yang identitasnya belum terungkap – pada Desember 2009. Suami keduanya itu mengalami hiperseksual atau memiliki keinginan berhubungan seks berlebihan, dan selalu menggunakan obat disfungsi ereksi lalu memaksa Catherine berhubungan seks. Catherine pun mengaku tersakiti saat melakukan hubungan seks tersebut.
“Kau akan belajar bahwa dalam pikiran Catherine, dia memotong organ vital itu karena dia ingin suaminya berhenti menyakitinya dengan organ vital itu,” terang si pengacara dalam pernyataan pembukaan persidangan.
Jika terbukti bersalah, Catherine menghadapi hukuman penjara seumur hidup tanpa kemungkinan pembebasan bersyarat.
Kronologi
Awalnya Catherine mencoba membuat skenario penjebakan, agar dirinya memiliki bukti saat si suami berselingkuh dengan wanita lain. Namun tak terjadi apa pun. Rekaman itu justru menjadi bukti baginya di persidangan.
“Anda dapat mendengar dia berkata, ‘Oh, itu baik’. Anda juga dapat mendengar dia berkata, ‘Ini sedikit asin’ sebelum pergi tidur lebih awal sekitar pukul 20.10. Lalu ia mengikat suaminya dengan tali di tempat tidur,” ujar Jaksa John.
Ketika suaminya terbangun, jelas Jaksa John, Catherine mengatakan, “kamu layak mendapatkannya” sebanyak 3 kali. Kemudian Catherine memotong alat kelamin suaminya, lalu berjalan ke dapur membuang potongan penis yang putus dan membuangnya di tempat sampah.
Jaksa penuntut juga mengatakan, dalam rakaman yang dibuat pada 11 Julai 2011. Catherine juga terlihat mencapurkan obat tidur Zolpidem ke dalam mangkuk sup tahu suaminya

Salah Tulis, Artis Ini Disebut Sebagai Dalang Bom Baston


unic29 bostom
Media juga sering salah tulis, tapi bagaimana apabila media besar yang melakukannya, untuk kes besar dan tersebar luas di internet?
Saluran berita Fox4 di tayangan beritanya salah menulis tersangka pelaku pemboman Boston, dari yang aslinya adalah Dzhokhar Tsarnaev ditulis menjadi aktris & penyanyi Hollywood ternama ‘Zooey Deschanel’. Demikian seperti yang dikutip dari Inilah.com.
“Wow! Sungguh sebuah caption gambar yang epik. Gagal!” retweet Zooey Deschannel melalui akun Twitter @ZooeyDeschanel, menimpali nernagaitweet sebelumnya dari @peterogburn dan @joelmchale.
Hingga saat ini belum ada konfirmasi resmi dari pihak Fox4, mengenai kasus salah tulis fatal tersebut.
Klik ke sini untuk melihat screen-shot kes tersebut.

Berani Menghabiskan Ais Krim Sepanjang 248 Meter?




Sumber 

Ciuman-Ciuman Gemas Dan Penuh Nafsu Paling Lucu Di Dunia

Untuk mengungkapkan rasa cinta dan sayang kepada seseorang, manusia sering melakukannya dengan memberikan ciuman. Namun ciuman juga sering bukan hanya sekedar bentuk pengungkapan rasa sayang lebih dari itu kadang ciuman juga merupakan bentuk pengungkapan nafsu birahi terhadap lawan jenisnya. Dua jenis ciuman ini tentu juga mempunyai perbedaan dalam rasa, bagi yang pernah melakukannya pasti dapat merasakan perbedaannya.

Kadang ciuman juga melahirkan perasaan gemas terhadap obyek ciuman, hingga menjadi hal-hal yang lucu seperti adegan ciuman dalam beberapa foto dibawah ini.

Ciuman-Ciuman Gemas Dan Penuh Nafsu Paling Lucu Di Dunia

Ciuman-Ciuman Gemas Dan Penuh Nafsu Paling Lucu Di Dunia

Ciuman-Ciuman Gemas Dan Penuh Nafsu Paling Lucu Di Dunia

Ciuman-Ciuman Gemas Dan Penuh Nafsu Paling Lucu Di Dunia

Ciuman-Ciuman Gemas Dan Penuh Nafsu Paling Lucu Di Dunia

Ciuman-Ciuman Gemas Dan Penuh Nafsu Paling Lucu Di Dunia

Ciuman-Ciuman Gemas Dan Penuh Nafsu Paling Lucu Di Dunia

Ciuman-Ciuman Gemas Dan Penuh Nafsu Paling Lucu Di Dunia

Ciuman-Ciuman Gemas Dan Penuh Nafsu Paling Lucu Di Dunia

Ciuman-Ciuman Gemas Dan Penuh Nafsu Paling Lucu Di Dunia

Ciuman-Ciuman Gemas Dan Penuh Nafsu Paling Lucu Di Dunia

Ciuman-Ciuman Gemas Dan Penuh Nafsu Paling Lucu Di Dunia

Korang rasa pasangan ini binatang atau manusia?

Kalau manusia mereka tidak melakukan perkara yang tak senonoh ini di khalayak ramai ,lagi-lagi di kenderaan awam.Hanya binatang sahaja yang tak ada perasaan malu....


Wajah Kim Kardashian Saat Penat, Masih Cantik?

Selama ini, Kim Kardashian hampir selalu tampil sempurna saat muncul di depan umum. Namun apakah wanita 32 tahun ini tetap terlihat sempurna saat dilanda lelah atau penat?
Lihat saja penampilan bintang KEEPING UP WITH THE KARDASHIANS ini saat melintas di New York pada Isnin (22/4) kemarin. Make-up dan baju mahal sama sekali tak boleh menyembunyikan wajah lelahnya.
Kim Kardashian yang kelelahan @ dailymail.co.ukKim Kardashian yang kelelahan @ dailymail.co.uk
Mata yang hampir terpejam membuat orang berfikir bahwa kekasih Kanye West ini sudah tak kuat menopang tubuhnya. Belakangan ini, dia memang harus mengeluarkan energi ekstra untuk menghadapi sidang perceraian dengan mantan suami, Kris Humphries.
Kehamilan yang sudah berlangsung enam bulan juga menjadi salah satu alasan kelelahannya. Terlebih lagi, Kanye sempat tak menemaninya kerana harus ada urusan bisnis di kota Paris.
Well, bahkan bintang setenar Kim Kardashian saja tidak selalu tampil sempurna. So, tak ada lagi alasan bagi kalian untuk merasa tak percaya diri, kan? :)

Supermodel Pertama di Dunia Mengaku Bankrup


img 
ist.
 Wanita yang pernah sukses menjadi model 70-an dan 80-an, Janice Dickinson mengalami kebankrupan. Janice yang mengklaim sebagai supermodel pertama di dunia ini memiliki hutang yang nilainya mencapai US$ 1 juta .

Janice sudah mengakui kebankrupannya itu pada negara. Dia berhutang cukai pada pemerintah kota New York lebih US$ 500 ribu atas cukai yang belum dibayarkannya selama satu dekad belakangan ini.

Bukan hanya cukai saja Janice berutang. Wanita yang pernah menjadi juri America's Next Top Model itu juga tak mampu membayar biaya operasi plastik yang sudah dilakukannya. Dia memiliki hutang biaya operasi pada seorang doktor kulit yang terkenal kerana perawatan botoksnya, Arnold Klein. Hutangnya pada Klein lebih dari US$ 8.000. Hutangnya dalam jumlah sama juga ada pada Dr. Uzzi Reiss yang memiliki klinik anti-aging di Beverly Hills.

"Aku punya beberapa masalah, ya, memang itu benar," ujar Janice mengakui kebankrupannya pada Radar Online. "Aku kecewa dan mencoba segala cara untuk membayar hutangku pada semua orang dan aku merasa sangat buruk soal ituu," ucapnya lagi.

Pada zamannya di era 70-an, Janice merupakan model yang sangat sukses. Dikontrak oleh Ford Models pada 1978, wanita 58 tahun itu pernah tampil 37 kali sebagai sampul majalah Vogue. Dia pun memiliki agensi model sendiri yang didirikannya pada 2005. Pada 2008, dia juga merilis lini perhiasan rancangannya.

Janice mengklaim dirinya sebagai supermodel pertama di industri tersebut. Dalam acara E! True Hollywood Story, dia menceritakan bagaimana menemukan kata supermodel pada 1979. Saat itu manajernya mengkhawatirkan dirinya yang terlalu banyak bekerja. "Kamu bukan Superman," begitu kata sang manajer. Janice kemudian menjawab, "Aku bukan Superman, aku Supermodel."

Vogue Belanda Dituding Rasis kerana Model Kulit Putih Di Make up Jadi Hitam


img 
Dok. Vogue
Majalah fashion, Vogue Belanda menuai kontroversi atas pemotretan di edisi terbarunya. Pemotretan ini memicu isu rasisme kerana Vogue mendandani model kulit putih, Querelle Jansen, menjadi berkulit hitam.

Model berusia 27 tahun itu juga didandani dengan wig afro yang membuatnya tampak seperti Grace Jones dan Josephine Baker. Keduanya adalah model asal Jamaika di tahun 1980-an, yang juga inspirasi koleksi Fall/WInter Louis Vuitton di tahun 2008.

Apa yang dilakukan Vogue ini menuai perdebatan. Salah satunya datang dari Dhani Mau, editor di situs Fashionista.com yang menulis, "Banyak idea alternatif lainnya, yaitu menggunakan model yang memang mirip Grace Jones dan Baker tanpa harus mengecat wajahnya," ungkapnya seperti yang dikutip dari Daily Mail.

Komen lainnya datang dari blogger bernama Laura Beck. "Kulit hitam adalah rasis. Sangat tidak mungkin berpenampilan seperti ini dan akan terasa sakit bagi wanita muda dengan kulit berwarna gelap untuk berkarier di dunia modeling," tuturnya.

Namun tidak semuanya setuju akan hal itu, seorang wanita bernama Alexandra Merill menganggap fashion adalah seni dan kebebasan berekspresi. "Kenapa begitu tersinggung dengan semua warna hijau, kuning, merah? Apakah karena itu hitam maka dibilang rasis? Aku tidak ingat orang-orang berkomentar ketika ada pemotretan bergaya Asia dengan melukis wajah dan rambut bergaya Asia," ungkapnya wanita itu menanggapi pernyataan disitus Fashionista.

Isu rasisme seperti ini bukanlah yang pertama kali terjadi. Majalah asal Perancis, Numero pernah minta maaf karena mengecat model berkulit putih dengan warna hitam. Saat itu model berambut pirang, Ondria Hardin didandani untuk pemotretan bertema 'African Queen'. Di tahun 2010, pemotretan serupa juga pernah dilakukan oleh Vogue Paris. Mereka mendandani supermodel Claudia Schiffer dengan makeup warna gelap dan rambut afro besar.

Naik geli tengok fesyen pakaian abang ni





Foto-foto Ini Sungguh Mengharukan dan Menyentuh Perasaan

Luka tak boleh bermain, skateboarding, menyelam, bermain basket, atau memanjat, dan naik tangga. Namun, semua impiannya itu menjadi kenyataan setelah seorang fotografer asal Slovenia mewujudkan impiannya itu melalui karya fotografi yang kemudian diberi judul Little Prince. Demikian diberitakan The Huffington Post yang dikutip The Grind TV.













Anak berusia 12 tahun ini mengidap penyakit yang disebut muscular dystrophy dan tak boleh melakukan kegiatan seperti mencuci, memakai pakaian, bahkan makan. Dari kursi rodanya ia hanya boleh bermimpi melakukan semua itu.

Melalui sentuhan fotografer Matej Peljhan, yang juga psikologi di sekolah Luka, impian anakiu terwujud. Peljhan menolak memakai photoshop dan kemudian Luka meminta jika ia boleh bermain sejumlah aktiviti di dalam foto. Karya ini kemudian memenangkan penghargaan.




sumber

Baru Sehari Bekerja, Pembaca Berita Dipecat


Peresenter yang dipecat (kanan) (Foto: NBC)
Peresenter yang dipecat (kanan) (Foto: NBC)
NORTH DAKOTA – Seorang pembaca berita yang baru bekerja satu hari harus rela dipecat. Hal itu dia terima setelah mengucapkan kata-kata yang tak pantas ketika siaran berita sudah dimulai.

Pembaca berita dari acara KFYR, A.J Clemente tak pernah menyangka hari pertamanya bekerja menjadi hari terakhirnya bekerja juga.

Dia melontarkan kata-kata umpatan seperti f***, S*** saat acara berita sudah mulai live dan mikrofon menyala. Kata-kata yang tak pantas itu dilontarkannya kerana merasa gugup di hari pertamanya.

Akibat kata-kata yang dilontarkan Clemente, maka KFYR langsung memecat pembaca berita yang baru bekerja kurang dari 24 jam itu.

Seperti diberitakan Daily Mail, Selasa (23/4/2013), Clemente menuliskan permohonan maaf pada akaun twitternya kalau dia sangat menyayangkan keputusan KFYR TV telah memecatnya.

“Sayangnya KFYR TV telah memutuskan untuk membiarkan saya pergi. Saya minta maaf atas semunya. Terima kasih kepada semua orang yang telah memberikan saya kesempatan dan juga atas dukungannya,” tulis Clemente di akaun twitternya.

Kesalahan yang dilakukan oleh Clemente ini menjadi perbincangan semua orang, bahkan menjadi bahan tertawaan di internet.

Tetris boleh sembuhkan amblyopia


game_tetris
Peneliti mengatakan metode pengobatan baru menujukan hasil yang lebih baik.
Doktor di Kanada mengatakan telah menemukan cara kreatif untuk mengubati penyakit mata malas atau amblyopia dengan menganjurkan para pengidapnya bermain game tetris.
Tim dari Universitas McGill menemukan bahawa permainan game popular ini boleh melatih kedua mata untuk boleh bekerja sama.
Dalam sebuah kajian kecil yang melibatkan 18 orang dewasa menunjukan bahwa metode latihan dengan menggunakan permainan tetris bekerja lebih baik ketimbang cara konvensional yang selama ini dilakukan.
Cara lama mengharuskan salah satu mata yang menderita amblyopia berlatih keras mengikuti kerja mata normal.
Para peneliti berkeinginan untuk melakukan uji cuba apakah metode ini boleh menjadi cara yang tepat untuk mengubati amblyopia pada anak-anak.
Penelitian yang dilakukan di Inggris memperkirakan kes amblyopia terjadi pada satu dari 50 anak.

Aneh! Tanaman Ini Dapat Berdansa Tanpa Bantuan Angin

SOUTHCAROLINA - Sepasang suami istri asal South Carolina, terkejut ketika menemukan sebuah tanaman yang dapat bergoyang dengan sendirinya tanpa bantuan hembusan angin ketika mereka tengah berplesiran ke wilayah pedesaan di South Carolina. 

Jason Freeman dan istrinya tengah berkendara di dekat wilayah Hilton ketika mereka menemukan tanaman aneh itu. "Tanaman itu membuat saya ketakutan," ujar Jason, yang segera merakam aksi tanaman itu menggunakan kamera telepon genggamnya, seperti dikutip dari Dailymail, Selasa (23/4/2013).

Dia kemudian, mendekatkan kamera telepon genggamnya ke arah tanaman itu, yang masih berayun dari sisi ke sisi. 
"Ya Tuhan ini gila, lihatlah betapa cepatnya tanaman itu bergoyang," ujar Jason, dalam rekaman itu. 
Pada suatu titik, Jason, mencoba menghentikan goyangan tanaman itu menggunakan tanggannya, dan berhasil mendiamkannya, walau hanya untuk sejenak. 

Jason, memposting video rakaman tanaman itu di situs YouTube pada tanggal 9 April kelmarin, dan hingga kini sudah ditonton sebanyak 264.550 kali. 
Dia kemudian meng up load video lainnya, yang memperlihatkan isterinya berusaha mencari tahu apa yang ada di balik ayunan keras tanaman itu.

Istrinya coba menghentikan goyangan tanaman itu, degan telapak tangannya. Hasilnya goyangan tanaman itu mulai melambat, dan pada akhirnya benar-benar diam.

"Mungkin saya melepaskan sesuatu," ujar istri Jason.
Seorang pengguna Youtube dalam komennya cuba menjelaskan fenomena tersebut."Hal ini terjadi ketika frekuensi resonansi sebuah tanaman diperbesar oleh angin yang tidak boleh rasakan," tulisnya mengacu pada sebuah makalah di American Journal of Botany berjudul 'frekuensi Osilasi dari batang tanaman. "
 (dailymail)

Tamara rebut Lamborghini dengan bekas kekasih


London: Pewaris F1, Tamara Ecclestone semalam terbabit dalam perbicaraan untuk mendapatkan semula kereta Lamborghini model Aventado yang berharga RM1.9 juta daripada bekas kekasihnya.
Model berusia 28 tahun itu, anak bilionair F1, Bernie Ecclestone, hadir di Mahkamah Tinggi untuk menuntut kenderaan itu daripada bekas kekasihnya, Omar Khyami. 
Tamara yang meninggalkan bekas broker saham berkenaan Julai lalu selepas kemunculan pita seks yang menunjukkan Omar curang terhadapnya bertegas menyatakan dia adalah pemilik kereta itu. 

Bagaimanapun, Omar mendakwa, Tamara menghadiahkan kereta berkenaan sempena hari jadinya yang ke 38 pada April tahun lalu.

Mahkamah menetapkan kereta itu yang sudah dijual dua kali sejak dirampas perlu disimpan secara selamat sehingga pertikaian mengenainya berakhir.

Tamara yang memutuskan hubungannya dengan Omar selepas menonton pita seks 30 saat itu yang menunjukkan lelaki itu turut memakai dua gelang emas Cartier berharga RM150,000 yang diberikan kepada lelaki itu. 

Dia membeli kereta itu daripada Elite Performance Cars Ltd. 

Omar yang mendakwa video itu dirakam beberapa tahun lalu tidak memberitahu Tamara bahawa dia menggunakan kereta itu sebagai jaminan untuk meminjam wang berjumlah RM1.25 juta daripada Elite, syarikat yang dimiliki rakannya dengan kadar faedah 70 peratus. 

Peguam Tamara, Andreas Gledhill berkata, kereta itu didaftarkan atas nama Omar semata-mata untuk membolehkannya mendapat permit parkir di kediaman mereka di Chelsea. 

Kereta itu dirampas dari sebuah garaj oleh pegawai mahkamah selepas Tamara membawanya untuk penyelenggaraan. 

Omar dilapor berusaha memujuk kakitangan mahkamah supaya melepaskan kereta berkenaan. 

Apabila dia membawanya ke Elite, Tamara mendapat perintah mahkamah untuk menghalangnya daripada dijual. 

Tetapi perintah itu dilanggar dan Elite menjualnya kepada Four Seasons Autos. - The Sun
sumber : mymetro

‘Saya tidak akan berhenti menari’


Boston: Seorang guru tari yang hilang sebelah kaki dalam serangan bom Maraton Boston berikrar untuk menari lagi dan lari dalam acara itu tahun depan.
Doktor gagal menyelamatkan kaki kiri Adrianne Haslet-Davis selepas dia terkena bom kedua ketika menonton perlumbaan itu minggu lalu. Mereka terpaksa memotong kakinya sebanyak lima inci dari bawah lutut.

Meskipun menjalani pembedahan yang mengubah hidupnya, wanita berusia 32 tahun itu berkata, dia tidak akan meninggalkan minatnya.
“Ketika menari, saya merasakan tidak perlu melakukan apa-apa lagi. Saya mencapai kegembiraan sepenuhnya,” kata Adrianne kepada media.

“Saya tidak boleh membiarkan orang lain datang dan meragut seluruh kehidupan saya. Kerana itu saya akan menari lagi. Dan tahun depan, walaupun tidak pernah berlari, saya akan menyertai acara maraton itu.

Gambar yang dibekalkan oleh Studio Arthur Murray Studio di Park Plaza menunjukkan Adrianne begitu bersemangat mengajar orang lain untuk menari dan dia sendiri menari dengan lemah lembut
Foto

Perasaan kehilangan kakinya jelas pada fikiran Adrianne apabila dia dan suami, Kapten Tentera Udara Adam Davis, merasai kesan letupan itu. “Saya masih ingat letupan bom pertama. Ketika itu saya memegang Adam, suami saya dan terfikir, pasti ada bom kedua.

“Saya tahu sesuatu akan berlaku dan saya mula menjerit. Kemudian bom kedua meletup. Saya masih ingat jatuh ke belakang kerana kesan letupan itu,” katanya dalam wawancara dengan CNN.
Dia bangkit dan menyangka semuanya berjalan dengan baik sehingga suaminya menunjukkan ke arah kakinya. - Dailymail
sumber : mymetro


Lelaki warga Malaysia gantung diri lepas masuk lokap


Yala: Seorang lelaki warga Malaysia menggantung dirinya awal pagi semalam hanya lima minit selepas dia dimasukkan ke lokap di balai polis daerah Betong.
Menurut sumber polis, Satish Kumar Sungara, 43, menggantung seluar panjangnya di satu daripada besi lokap sebelum mengikat lehernya untuk membunuh diri.

Seorang pegawai polis yang hendak memeriksa keadaannya lima minit selepas dia dimasukkan ke dalam lokap mendapati mangsa sudah meninggal dunia.

Sungara ditahan selepas mencetuskan kekacauan dan memusnahkan harta benda ketika cuba untuk pulang ke Malaysia menerusi pusat imigresen di Betong. Teman wanitanya, Jaruwan Puangchaona, 31, memberitahu polis bahawa kekasihnya itu mabuk.

Katanya, Sungara memusnahkan dua pintu kaca pejabat imigresen dengan penumbuknya dan menjerit sebelum dia ditahan pihak berkuasa Thailand kerana mencetuskan kekacauan. Polis mengesyaki dia membunuh diri kerana tertekan akibat ditahan di lokap. - Bangkok Post
sumber : mymetro

Dukung isteri berdarah


Marang: “Saya tergamam melihat kepala isteri berlumuran darah sebelum mendukungnya dan menahan beberapa kereta untuk meminta bantuan, tetapi langsung tidak diendahkan mereka.
“Lebih menyedihkan ada sebuah kenderaan pacuan empat roda yang memandu perlahan apabila melihat saya meminta tolong, tetapi terus memecut sebaik melihat keadaan kepala isteri berlumuran darah,” kata Mohd Azri Che Ali, 26, yang sebak apabila usaha menyelamatkan isteri, Tuan Syarifah Nur Fadzlena Tuan Safei, 22, gagal selepas mereka terbabit kemalangan jalan raya.
Isterinya disahkan meninggal dunia sebaik tiba di Unit Kecemasan Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini, kelmarin.

Ketika ditemui di Unit Forensik HSNZ, bapa tiga anak itu berkata, dalam kejadian jam 3.45 petang itu dia menjemput isterinya yang bekerja di kedai serbaneka di Rhu Muda, di sini, untuk makan bersama keluarganya di Kampung Kelulut, di sini.
Malang apabila kereta Proton Saga dipandunya terbabas dan merempuh Perodua Kancil diletak di bahu jalan di selekoh berhadapan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Marang.
sumber : mymetro

Nyaris maut terperangkap

Foto

AMPANG: Seorang kanak-kanak lelaki berusia lima tahun hampir rentung selepas rumahnya di tingkat 4 Rumah Pangsa 700 Kencana, di sini musnah dalam kebakaran petang semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 2 petang itu, kanak-kanak berkenaan ditinggalkan di rumah seorang diri selepas ibunya keluar untuk membeli keperluan harian di kedai berhampiran.
Menurut sumber, ketika ditinggalkan, kanak-kanak terbabit dikatakan bermain api menyebabkan bahagian dapur rumahnya terbakar sebelum merebak ke seluruh rumah.

Katanya, menyedari rumahnya terbakar, kanak-kanak berkenaan yang gagal menyelamatkan diri kerana pintu depan dikunci ibunya menjerit sekuat hati meminta tolong sebelum ia didengari jiran yang kemungkinan menghubungi bomba.

“Tindakan pantas bomba berjaya menyelamatkan kanak-kanak terbabit daripada rentung. Bagaimanapun, kanak-kanak itu dipercayai banyak terhidu asap,” katanya.
sumber ; mymetro

Foto Eksklusif! Suasana Kamar Ganti MU Saat Perayaan Keberhasilan Meraih Trophy Ke 20 Di EPL


Manchester United mengalahkan Aston Villa 3-0 di Old Traford Isnnin malam dan meraih gelar ke 20 MU dalam keikut sertaan mereka di liga primer Inggris.

Striker asal Belanda RVP20 menjaring 3 gol MU termasuk tendangan volly dari sudut jauh.

Dan kegembiraan dilapangan dilanjutkan di kamar ganti, dimana sang manager memimpin perayaan tersebut.

Inilah suasana ruang ganti untuk perayaan kemenangan mereka yang ke 20 di EPL 2013.



 
• Saya akan minum untuk kemenangan kita! Sir Alex Ferguson memimpin perayaan Manchester United memenangkan Barclays Premier League


• Manchester United skuad merayakan atas keberhasilan mereka meraih kemenangan ke-20 di EPL sampai di ruang ganti





• Robin van Persie memegang kostum No 20 kebanggaannya tinggi-tinggi di ruang ganti dalam perayaan keberhasilan meraih trophy ke-20 Manchester United di EPL


• Danny Welbeck, David De Gea, Robin van Persie, Michael Carrick, Patrice Evra, Jonny Evans dan Rafael merayakan di lapangan Old Trafford





• Papan skor di Old Trafford berubah dalam waktu cepat  untuk mencerminkan merebut gelaran United


• Ryan Giggs dan Wayne Rooney bergabung dalam kegembiraan sebagai sesama pemain United saling merangkul di lapangan


• Rio Ferdinand mencoba untuk menarik celana pendek Robin van Persie bawah


• Michael Carrick memegang bendera tinggi-tinggi 


• Sir Alex Ferguson berjabat tangan dengan asistennya Mike Phelan di peluit akhir


• Kapten  Patrice Evra menikmati momen di penuh waktu sebagai timnya juara


 
• Rio Ferdinand mengambil ke Twitter untuk mengirim gambar ini


• Rafael dan Rio Ferdinand berpose untuk foto


• Robin van Persie memberi Manchester United memimpin di menit kedua


• Pemain asal Belanda menggandakan golnya dan keunggulan United dengan tendangan voli yang menakjubkan ke sudut jauh melewati Brad Guzan


• Robin van Persie menyelesaikan hat-trick di menit ke-33 saat United melaju untuk atas penerbangan judul ke-20 mereka

# TWM | DM

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved