Tutorial Hijab Pashmina Panjang Menutup Dada

on 04 April 2013


Memakai hijab tetap boleh tampil cantik tanpa meninggalkan ketentuan yang berlaku. Tutorial kali ini akan mengajarkan bagaimana cara memakai hijab dari pashmina panjang yang mudah, praktis dan menutup dada. Anda boleh memakai hijab praktis ini untuk acara santai atau kuliah.
Agar hasil lebih bagus, Anda boleh memakai pashmina yang terbuat dari bahan tshirt atau pashmina kain yang lembut sehingga mudah dipakai. Hanya dalam waktu 2 minit, Anda boleh tampil modis dan santun.
Bahan:
Pashmina panjang
Anak tudung ninja
Jarum 
(c) ModernHijabLook/youtube.com
Cara Aplikasi:
  1. Pakai ciput ninja.
  2. Ambil bagian pendek pashmina, simpulkan di bagian puncak kepala dengan cara mengikatnya.
  3. Ambil bahagian pashmina panjang, bawa ke atas kepala.
  4. Rapikan bagian depan pashmina.
  5. Sematkan jarum pentul di puncak kepala agar pashmina tidak merosot.
  6. Rapikan kembali hijab di bagian depan, samping dan belakang.
Mudah bukan? Anda boleh memakai hijab ini dalam waktu kurang dari 2 menit dan mendapatkan hasil hijab modis yang menutup dada.
Selamat mencuba!

Agar Selalu Kurus Dan Tahan Lapar, Model-model Catwalk Makan Tisu


img 
ist.
 Mantan editor in chief majalah Vogue Australia, Kirstie Clements, akan menerbitkan buku tentang industri fashion. Dalam buku tersebut salah satu yang akan diungkapkannya adalah tentang bagaimana para model kerap memakan tisu untuk menahan lapar.

Bukan hanya itu saja, dalam bukunya Kirstie juga mengatakan kalau para model kerap sengaja tidak makan dan rela kelaparan selama seharian agar terlihat kurus ketika fashion show. Dia sering melihat model hanya makan sekali dalam sehari ketika fashion week sedang berlangsung. Begitu lamanya menahan lapar saat fashion week akan berakhir, model harus berjuang sekuat tenaga menahan diri tidak drop atau sakit. Agar bertahan meski makan hanya sekali sehari, model-model ini biasanya diinfus.

Seperti diktuip Daily Mail, dalam buku berjudul 'The Vogue Factor' tersebut, Kirstie menyebutkan ada satu sebutan untuk para model yang sangat kurus ini yaitu Paris thin. Istilah itu untuk menggambarkan ukuran para model yang membuat dirinya sendiri kelaparan agar tubuhnya turun dua ukuran lebih kecil. Hal tersebut dilakukan agar mereka bisa dicasting untuk show di luar negeri.

Buku yang mengungkap berbagai hal di industri fashion termasuk perilaku model itu ditulis Kirstie berdasarkan pengalamannya bekerja di Vogue Australia selama 25 tahun. Dia menjadi pimpinan di media tersebut selama 10 tahun sebelum akhirnya mendadak diberhentikan.

Cerita Kirstie tentang perilaku negatif model yang sengaja menahan lapar itu bukan pertamakali terungkap. Sebelumnya seorang jurnalis Inggris, Imogen Edwards-Jones, yang dikenal sebagai penulis buku seri Babylon juga mengungkapkan hal serupa dalam bukunya 'Fashion Babylon'. Dalam buku yang ditulisnya berdasarkan penuturan tiga figur penting di dunia fashion itu Imogen membeberkan bahwa para mode sering mengonsumsi laksatif (obat sembelit) dan obat diet agar ukuran tubuh tetap kurus.

Bayi - Bayi Lucu ini Memakai Kostum Binatang yang Jadi Trend


Kostum unik dan lucu untuk bayi kini tengah naik daun di Inggris. Permintaan akan kostum tersebut meningkat secara signifikan pada tahun 2013 ini. Kostum paling populer adalah yang bertema binatang. Bayi - bayi yang memakai kostum bertema binatang ini memang jadi tampak semakin menggemaskan. Penasaran? Yuk, kita lihat gambar lucu di bawah ini :


Sumber :

Kolaborasi Unik Batman dan Lady Gaga




Sumber 

Perajurit-Perajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Belakangan ini yang dikenal dari para perempuan Korea adalah kepiawaian mereka sebagai penyanyi K-Pop dengan wajah-wajah yang cantik dan tarian gemulai diatas pentas. Tapi bagaimana jika negara mereka dilanda perang seperti saat ini? Para perempuan Korea tersebut dengan semangat Nasionalisme yang tinggi, mereka mengangkat senjata dan maju di medan peperangan dengan menenteng senjata dan maju ke medan laga dengan gagah dan penuh keberanian.

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

Prajurit-Prajurit Cantik Korea Di Medan Peperangan

tekanan menganggur 3 Tahun, Artis Korea Kim Soo Jin Bunuh Diri


Depresi Nganggur 3 Tahun, Aktris Korea Kim Soo Jin Bunuh Diri
Kim Soo Jin bunuh diri

Aktris Korea Kim Soo Jin, yang terkenal dengan peranan dalam sitkom era 90-an ditemukan bunuh diri pada Jumaat (29/3) lalu.

Dilansir dari Soompi, Soo Jin ditemukan oleh kekasihnya dalam keadaan gantung diri di rumahnya. Menurut polisi, Soo Jin meninggalkan sebuah pesan singkat bertuliskan, "Aku minta maaf, depresi ini terlalu berat,".Menurut agensi Soo Jin, aktris tersebut mengalami depresi berat. "Dia menjadi pemabuk berat dan mengalami depresi. Soo Jin mengalami masa yang berat dalam hidupnya," ungkap manajer lama Soo Jin.

"Film yang dia rencanakan untuk comeback selalu ditunda, itu memperburuk depresi dirinya. Bahkan dia belum bisa mendapatkan pekerjaan apapun selama 3 tahun terakhir," tambah sang manajer.

Soo Jin memulai karirnya sebagai aktris tahun 1994 dengan drama Challenge. Dirinya semakin popular kerana kecantikannya yang unik dan peranan dalam beberapa drama seperti Soonpoong Clinic dan City Men and Women.

Emma Watson Dan Saat Skirtnya Tertiup Angin

Emma Watson mungkin merupakan salah satu wanita yang sangat di idam-idamkan oleh para lelaki saat ini. Wajahnya yang sangat cantik dengan tubuh yang sangat sexy membuat perempuan berusia 22 tahun terkesan tampil sebagai sosok wanita sempurna secara fisik.

Foto-foto di bawah ini memperlihatkan bagaimana kesexy-an pemeran Harmione dalam film Harry Potter ini. Sebuah foto memperlihatkan bahagian paling sensitifnya terlihat di balik skirt hitamnya yang tertiup angin






Kurang Ajar, Pemuda Ini Kerjakan Ibunya Sendiri




Sumber

Isteri Gugat Cerai Suami Kerana dituduh Tidak Perawan


istri tidak perawan
Istri menggugat cerai suaminya sendiri kerana suaminya telah menuduhnya tidak perawan lagi sebelum menikah.


Seorang wanita berusia 20 tahun asal Jawa Timur ini dituduh oleh suaminya sudah tidak perawan lagi, tidak hanya dituduh tidak perawan lagi wanita ini juga di tinggalkan suaminya selama 5 bulan sebelum ditinggalkan pasangan suami istri ini sering bertengkar pertengkaran mereka elalu terjadi ketika sang suami mengatakan jika istrinya tidak perawan sebelum dinikahinya.

Kerana tidak tahan dengan perlakuan suaminya akhirnya wanita ini memilih untuk menggugat cerai suaminya sendiri di pengadilan agama Pengadilan Agama Pasuruan, Jawa Timur.

“Penggugat cerai adalah seorang wanita berusia 20 tahun yang menggugat suaminya yang berusia 26 tahun. Mereka menikah 10 Mei 2011 lalu,” kata ketua majelis hakim Pengadilan Agama Pasuruan, Jawa Timur, Akhmad Khoiron.

Pengadilan agama yang menerima kasus ini berusaha memediasi dua pasangan ini agar tidak jadi cerai namun usaha ini gagal karena sang suami yang dipangil tidak mau datang ke pengadilan, dan akhirnya pengadilan memutuskan Menjatuhkan talak 1 sang suami kepada si istri.

“Menjatuhkan talak 1 sang suami kepada si istri. Sesuai dengan pasal 19 f dan pasal 22 ayat 2 Perpu No 9/1975 serta pasal 116 f Kompilasi Hukum Islam (KHI), talak dapat dijatuhkan karena si suami tidak pernah menghadiri persidangan akan tetapi dapat sah dengan kehadiran para saksi,” jelas Akhmad.

Satu Keluarga di India Bakar Diri Kerana Rumah Mahu Diroboh


aksi bakar diri di india
Tahu jika rumah mereka mahu di roboh satu keluarga di India ini memilih untuk nekad melakukan bakar diri sebagai salah satu cara untuk memprotes aksi perobohan terhadap rumah mereka.


Di India satu keluarga memilih untuk membakar diri kerana menolak rumah mereka untuk di roboh mereka yang melakukan bakar diri adalah Bharat Mansingh , Rekha, Asha, Vasumati, dan Girish Mansingh.
Dalam aksi bakar diri Ini terjadi korban jiwa Bharat Mansingh tewas karena mengalami luka bakar serius ketika dirawat dirumah sakit sakii di Kota Rajkot, India, semantara angota keluarga lainya Rekha, Asha, Vasumati, dan Girish Mansingh hanya mengalami luka bakar.

Pihak yang akan melakukan pengusuran Chotu Nagar Coorperative Housing Society sebenarya tidak berniat mahu melakukan perobohan terhadap keluarga ini.
Keluarga Mansingh bersengketa dengan pihak  Chotu Nagar Coorperative Housing Society atas tepat tinggal  Keluarga Mansingh, Keluarga Mansingh sendiri sudah tinggal di tanah itu selama bertahun tahun.
Kerana tidak menapatkan kepastian yang jelas akhirnya bakar diri pun harus diambil sebagai cara satu satunya mengatasai masalah mereka.

Lelaki Aneh Ini Hobi Mencuri Seragam Sekolah Budak Perempuan


 Ada-ada saja kelakuan lelaki yang satu ini. Beberapa siswi di Jepun pasti pernah dipusingkan oleh kelakuannya, iaitu mencuri seragam sekolah murid perempuan. Lelaki ini tampaknya senang mengoleksi berbagai jenis seragam sekolah gadis-gadis muda. Dia bahkan sangat serius hingga berkeliling Jepun untuk memperbanyak koleksi seragam curiannya.
Dilansir Japandailypress, lelaki bernama Yasushi Uehara dari Kanagawa Prefecturem, Jepun berurusan dengan pihak polis kerana hobi anehnya. Lelaki berusia 40 tahun itu ditangkap ketika sedang melakukan aksinya mencuri seragam sekolah murid perempuan di sebuah SMA.
Saat pihak berwajib menggeledah rumahnya di daerah Sagamihara, polisimenemukan lebih dari 90 potong seragam sekolah dari beberapa wilayah di Jepun. Seragam itu antara lain blazer, kemeja, skirt, pakaian olahraga, seragam cheerleader dan sebagainya. Semua koleksi itu tertata rapi di sebuah ruangan khusus layaknya museum.
amazonaw
Seragam yang dicuri Yasushi (c) amazonaw
Dari proses interogasi, diketahui bahwa Yasushi telah berkeliling Jepun untuk melengkapi koleksi-koleksinya. Dia bepergian jauh ke seluruh negeri untuk memenuhi hobi anehnya. Belum diketahui sejak berapa lama Yasushi beraksi dan membuat susah siswi-siswi yang pakaian seragamnya dicuri.

Emma Watson berpose nakal di majalah GQ


img 
Dok. GQ
 Aktris Emma Watson berusaha melepaskan imej Hermione Granger yang diperankannya dalam seri Harry Potter. Emma pun tampil nakal dalam sampul sebuah majalah lelaki.

Emma tampak sangat berbeda dalam sampul majalah GQ terbitan Inggris edisi Mei 2013. Di majalah tersebut, dia menjadi gadis nakal, seperti yang diperankannya dalam film terbarunya garapan sutradara Sofia Coppola, The Bling Ring. Di film tersebut, dia berakting sebagai Nicki.

Wanita 22 tahun itu terlihat mengenakan busana yang memperlihatkan betapa langsing perut dan pinggangnya. Busana berpotongan mini tersebut juga menunjukkan Emma memiliki tato di dekat pinggulnya.

Emma kini memang bukan lagi Hermione Granger. Dia telah menjelma menjadi wanita muda yang sudah duduk di bangku kuliah dan siap mencoba berbagai peran sesuai usianya, termasuk peran sebagai wanita nakal dalam The Bling Ring.

"Karakter dalam film ini benar-benar aku tidak sukai, dia materialistis, dangkal, amoral dan sembrono. Dia punya semua itu dan aku menyadari aku membencinya. Bagaimana kamu bisa memerankan karakter yang kamu benci?," katanya dalam wawancara dengan GQ. Namun karakter tersebut membuat Emma sangat tertarik. Peran baru itu memberikan wawansan baru dalam karirnya sebagai aktris

Ketua kelab wanita gemuk di buli selepas turun berat badan


img 
Dok. The Sun
 Kebahagiaan yang dirasakan Shadoe Grey pasca berhasil menurunkan berat badannya sebanyak 107 kg tidak terasa lengkap. Penyebabnya Shadoe yang pernah menjadi ketua kelab wanita gemuk dibully teman-temannya kerana sudah langsing.

Wanita 49 tahun itu merupakan pendiri sekaligus mantan ketua Club Curves. Dia mendirikan kelab tersebut kerana merasakan betapa beratnya diskriminasi pada orang-orang gemuk.

"Tapi ketika aku berhasil menurunkan berat badan, aku malah di-bully kerana terlalu kurus," curhatnya seperti dikutip The Sun.

Shadoe kini sangat kecewa. Dia merasa terus-menerus diasingkan dari orang-orang yang dikenalnya. Padahal dia berharap boleh tetap berteman dengan orang-orang yang ada di klubnya.

"Aku kehilangan banyak teman sekarang ini karena mereka tidak bisa menerima fakta aku tidak gemuk lagi," tutur wanita asal Los Angeles, California itu.

Berat badan Shadoe kini memang sudah turun drastis. Dia berhasil memangkas 108 kg, dari berat badan sebelumnya yang mencapai 159 kg. Sekarang dia tampak sangat langsing dengan berat hanya 51 kg. Penurunan berat berhasil dilakukannya setelah menjalani operasi gastric (pengecilan lambung).

Setelah langsing, Shadoe bukan hanya kehilangan teman-temannya. Kehidupan percintaannya pun dirasa lebih buruk ketimbang saat dia gemuk. 

"Aku sering diajak kencan saat aku gemuk, tapi sekarang berhenti. Aku tidak pernah berhubungan intim lagi sejak menjalani operasi," keluhnya.

Shadoe mengungkapkan saat bertubuh gemuk, dia menjadi pebisnis wanita yang cukup sukses. Klub yang didirikannya sejak 1997 mendatangkan banyak keuntungan untuknya. Dia pun sebenarnya merasa nyaman-nyaman saja dengan bentuk tubuhnya yang gemuk. Namun masalah kesehatan memaksanya untuk menurunkan berat badannya.

"Aku merasa kesakitan di lututku, astma dan tulang punggung belakangku bermasalah karena berat badanku. Dokter bilang kalau aku tidak melakukan sesuatu untuk menurunkan berat, aku akan kehilangan kemampuanku untuk berjalan," urai Shadoe.

Sebenarnya sudah sejak 10 tahun lalu dokter menyarankannya untuk melakukan operasi. Namun Shadoe menolak karena dia tahu akan banyak kritikan datang padanya. Selama ini dia bilang ke orang-orang di seluruh dunia untuk mencintai diri mereka, tidak peduli gemuk atau kurus.

"Dan aku melakukan operasi penurunan berat badan. Itu keputusan yang sangat berat untuk dilakukan," ujarnya.

Operasi dilakukan Shadoe pada 2005. Setelah operasi pengecilan lambung, konsumsi makanannya memang jadi lebih sedikit. Dia hanya bisa makan makanan sebanyak 150 gram. Makanya tubuhnya cepat langsing. Namun kini operasi itu disesalinya.

"Operasi itu membuatku kecewa setiap hari. Seandainya saja aku tidak pernah melakukan operasi itu. Aku merindukan diriku sebelumnya," sesalnya.

Wow se*si posenya


Coco Austin yang memang kerap kali mempamerkan keindahan tubuhnya. Kali ini pose Coco lebih liar daripada pose dirinya yang sebelum-belumya. Kali ini Coco berpose sambil mengenakan sebuah baju renang yang sangat seksi serta bertali tipis.
coco_1702870a
Coco tak segan-segan memperlihatkan bentuk payudaranya yang padat serta ia juga memperlihatkan bokong yang padat itu.
Foto nan seksi dirinya itu ia unggah di twitter pripadinya.

Mabuk, Lelaki Ini Bergayut di Kabel Elektrik


Foto : Youtube
Foto : Youtube
LINFEN – Seorang lelaki China menggantungkan dirinya di kabel elektrik setelah menenguk minuman beralkohol. Aksi lelaki mabuk itu tertangkap kamera CCTV dan video itu disiarkan di televisyen.

Dalam rakaman video itu menunjukkan lelaki mabuk yang tidak diketahui namanya ini menggantung pada kabel elektriksetinggi 9 meter di Linfen, China.

Petugas pemadam kebakaran berusaha memujuknya untuk turun, tapi ia menolaknya. Pada akhirnya lelaki mabuk itu menyerah juga dan mendarat si atas bantal pengaman yang dipasang oleh petugas pemadam kebakaran.

Seperti diberitakan Metro, Rabu (3/4/2013), lelaki mabuk itu sangat beruntung, ia selamat tanpa cedera sedikitpun.

Bayat tambang pesawat mengikut berat badan


sYARIKAT PENERBANGAN Samoa Air menjadi syarikat penerbangan pertama di dunia yang menerapkan besar kecilnya tarif penerbangan berdasarkan berat badan penumpang.
Khabar baik buat kamu yang bertubuh langsing dan ingin berpetualangan di kepulauan pasifik, kerana Samoa Air kini menetapkan sistem pembayaran baru yang besar kecil tarifnya dipengaruhi oleh berat badan penumpang.
Menurut Chris Langton, keptua eksekutif maskapai tersebut, sistem seperti ini diberlakukan untuk mempromosikan gaya hidup yang lebih sihat dan mengurangi tingkat obesitas di masyarakat. Samoa sendiri termasuk ke dalam 10 besar negara yang tingkat obesiti penduduknya tertinggi.
Selain alasan kesehatan, Langton juga berpendapat bahwa sistem seperti ini merupakan sistem teradil untuk menetapkan tarif perjalanan.
Dalam sistem baru ini, calon penumpang harus menuliskan berat badan mereka plus barang bawaan yang mereka bawa. Nantinya angka tersebut akan dikalikan dengan jarak penerbangan ke lokasi yang mereka tuju. Contoh untuk rute domestik terdekat, Samoa Air akan mengalikan setiap 1kg berat penumpang dengan wang $1. Jangan cuba membohongi petugas dengan menulis berat badan yang salah, kerana di lapangan terbang tujuan setiap penumpang akan ditimbang untuk memastikan kebenaran data yang mereka tulis.
Kelebihan lain dari sistem ini, menurut Langton, dapat mengurangi beban biaya untuk keluarga yang terbang membawa anak kecil.
Bagaimana menurutmu, apakah sistem terbang "kiloan" seperti ini bakalan populer di syarikat penerbangan terbang lainnya?

Tevez dihukum jalani kerja-kerja komuniti




MACCLESFIELD, England - Penyerang kelab bola sepak Manchester City, Carlos Tevez diarahkan untuk melakukan kerja-kerja kemasyarakatan selama 250 jam.
Dia dihukum melakukan kerja-kerja itu selepas Tevez mengaku bersalah semalam kerana memandu dengan menggunakan lesen yang digantung dan tanpa insurans.
Pemain pasukan kebangsaan Argentina itu turut menerima hukuman dilarang memandu selama enam bulan.
Dia juga diarah membayar kos mahkamah sebanyak AS$1,730 (RM5,330) selepas membuat pengakuan bersalah di Mahkamah Majistret Macclesfield dekat Manchester.
"Anda (Tevez) perlu sedar bahawa anda menjadi contoh kepada ribuan orang jika tidak berjuta-juta orang peminat.
"Bagaimanapun, tiada sesiapa pun yang berada di atas undang-undang," kata Majistret Elizabeth Depares.
Tevez yang berusia 29 tahun ditahan polis semasa dia memandu sebuah kereta sport dekat rumahnya pada 7 Mac lalu.
Ketika kejadian, dia dalam perjalanan pulang dari sebuah kelab golf.
"Saya tinggal tidak jauh dari sini. Dua minit sahaja (pemanduan ke rumahnya)," katanya kepada anggota polis yang menahannya.
Tevez yang bermain di England sejak tahun 2006 masih tidak mempunyai lesen memandu kerana dia tidak lulus ujian teori pemanduan dalam bahasa Inggeris. - AP


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/

Si mati ‘hayati’ hari berkabung


Beijing: Seorang mahasiswa mengadakan majlis pengebumian untuk dirinya sendiri kerana tidak mahu ‘terlepas’ daripada mengalami peristiwa itu.
Untuk membolehkan ia berlangsung, Zeng Jia menggunakan wang simpanannya dan mengupah syarikat yang berkenaan mengadakan majlis itu sama seperti yang dilakukan terhadap orang yang sudah mati.

Selain dihiasi bunga-bungaan, majlis itu juga berlangsung di Wuhan dengan dihadiri sejumlah orang yang meratapi ‘kematian’ berkenaan serta dirakam jurugambar. Kata Zeng, berdasarkan apa yang dilaluinya majlis itu tidak menyebabkan dia takut atau ngeri.
“Sebaliknya ia memberi kesan positif kepada saya,” katanya. Untuk menjayakan majlis itu, Zeng berbaring kaku dalam keranda berhias bunga selama sejam sambil satu anak patung Hello Kitty diletakkan di atas dadanya.

Di atas Zeng, digantung beberapa lipatan kertas berbentuk burung merpati. Zeng mengupah sekumpulan jurusolek yang mahir menghias mayat bagi membolehkan dirinya benar-benar menyerupai orang mati. Seorang lelaki berpakaian seragam tentera berdiri mengawal ‘mayat’ Zeng ketika rakan dan keluarganya memberi penghormatan terakhir.

Kata Zeng, dia terfikir mengapa orang lain menghabiskan masa dan penat lelah untuk seseorang apabila mereka sudah mati dan tidak lagi dapat menghargainya. “Saya mahu melihat bagaimana orang mengingati saya.
Foto

“Justeru, saya mengatur majlis pengebumian sendiri dan ternyata ia menyeronokkan,” katanya. Selepas majlis itu berakhir, Zeng keluar dari keranda dan memberikan ucapan kepada semua yang hadir. “Mengalami kematian membolehkan saya menghargai hidup dengan lebih bermakna.

“Saya benar-benar gembira selepas keluar dari keranda,” katanya. - Daily Mail
sumber : mymetro

Babak 'ranjang' Pelakon kita, Finas mohon LPF lebih tegas


filem Mencari Cinta
Filem Mencari Cinta
SEBELUM ini, aksi 'panas' pelakon cantik, Nora Danish bersama Rusdi Ramli menerusi filem Mencari Cinta, mendapat kritikan hebat di kalangan masyarakat.

Namun, belum reda kontroversi itu, peminat dikejutkan lagi dengan adegan ranjang yang dilakonkan pelakon hebat, Remy Ishak dan Diana Danielle, menerusi filem Sembunyi: Amukan Azazil.

Walaupun babak itu dipotong dari tayangan asal, namun tindakan syarikat produksi, Grand Brilliance Sdn Bhd, yang memuat naik video berdurasi 1:07 pada 29 Mac lalu, mendapat perhatian segelintir peminat.

Ramai mula mengkritik adegan itu, malah ada yang mendakwa adegan ini sengaja dipertontonkan untuk meraih perhatian penonton.

Menganggap ianya berpunca daripada sikap pelakon dan pihak penerbitan sendiri, Ketua Pengarah Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas) memandang serius mengenai perkara ini.

Menurut Raja Rozaime Raja Dalnish Shah, perkara sedemikian sepatutnya tidak berlaku di dalam industri seni tempatan.

"Memang saya akui, kebanyakan pelakon dan produksi semakin berani dengan menampilkan babak-babak yang tidak bersesuaian dengan budaya kita.

"Namun, Finas hanya mampu menasihati dan menegur tindakan itu kerana ia menjadi tanggungjawab Lembaga Penapisan Filem (LPF).

"Selain pihak produksi, pelakon juga harus bijak memilih untuk melakonkan sebarang aksi. Kita tidak boleh menuding jari menyalahkan sesiapa, jika artis itu sendiri sanggup melakukan aksi sedemikian," katanya yang berharap agar LPF lebih memainkan
peranan dalam memastikan babak-babak yang sepatutnya tidak terlepas daripada tapisan.
sumber : sinar harian

Bakal mempelai dicekup khalwat


Bakal mempelai dicekup khalwat
JOHOR BAHRU - Seorang pemuda memberi pelbagai alasan kerana bimbang dirinya diambil tindakan selepas ditangkap khalwat bersama teman wanita di sebuah hotel bajet, di sini, awal pagi semalam.

Dalam serbuan pertama sekitar jam 12.45 pagi, lelaki terbabit bersama teman wanita masing-masing berusia 21 tahun itu mengakui sudah bertunang dan bakal melangsungkan perkahwinan pada tahun ini.

Bagaimanapun, mereka ditahan ketika sedang berdua-duaan dalam bilik hotel terbabit.

Lelaki terbabit ditemui tidak berbaju dan sekadar memakai seluar panjang, manakala pasangannya hanya berbaju dalam serta menutup tubuh menggunakan tuala.

Bimbang dikenakan tindakan lanjut, pemuda terbabit memohon maaf serta merayu kepada anggota dan pegawai penguatkuasaan Jabatan Agama Islam Johor (Jaij) supaya tidak menahannya.

“Saya hanya teman dia (teman wanita) mandi sahaja. Kami tidak buat apa-apa dan cuma mahu tidur. Tolonglah jangan ambil tindakan ke atas saya.

“Saya minta maaf dan bersedia membayar denda sekarang. Saya tidak mahu ditahan kerana ibu bapa saya sekarang sedang sakit, tolonglah encik,” katanya.

Sementara itu, di lokasi sama, sepasang kekasih tergamam apabila bilik hotel yang disewanya diketuk anggota dan pegawai penguatkuasaan Jaij dalam serbuan kedua sekitar jam 1.05 pagi.

Oleh kerana bimbang untuk membuka pintu, lelaki berusia 26 tahun bertindak meninjau kehadiran anggota ops menerusi tingkap bilik air hotel terbabit.

Dia bersama teman wanitanya berusia 23 tahun yang ditemui berpakaian lengkap hanya membenarkan anggota dan pegawai penguatkuasaan Jaij masuk ke dalam bilik selepas 10 minit menunggu.

Kadi Daerah Johor Bahru, Ahmad Hanif Naim berkata, berdasarkan aduan orang awam, sepasukan anggota yang diketuai Pegawai Penguatkuasa Jaij, Khairudin Mat Ali memeriksa hotel berkenaan.


sumber : sinar harian

Yasmin diragut kali kedua


Foto

Kuala Lumpur: “Saya masih trauma dengan apa yang berlaku. Kejadian itu berlaku terlalu pantas dan nasib baik saya sempat menyelamatkan beg tangan saya,” kata pengacara dan pelakon, Yasmin Hani Ismail Richardson yang mengalami kejadian diragut pada 1 April lalu.
Menurutnya, kejadian berlaku di persimpangan lampu isyarat Persiaran Surian di Sunway, di sini, jam 9.45 pagi itu membuatkan dia trauma untuk memandu seorang diri.
Dia yang ketika itu dalam perjalanan ke lokasi penggambaran drama bersiri, Kisah Cinta Uda dan Dara terpaksa bergelut beberapa saat dengan peragut yang menaiki motosikal sebelum peragut melarikan diri.

“Ini pengalaman kedua saya diragut. Dulu, saya diragut ketika melintas jalan, tetapi kali ini saya sempat menarik beg tangan saya yang diletakkan di kerusi sebelah pemandu,” katanya ketika dihubungi, semalam.
Pelakon popular drama bersiri Pucuk Muda Kerabu Taugeh ini menyatakan peragut terbabit bertindak menumbuk dan memecahkan cermin keretanya yang ketika itu berhenti menunggu lampu isyarat.

Bayi Ini Bermata Kucing...


Tumor di mata sebelah kanan Cullum Holmes membuat bola matanya tampak besinar seperti 'mata kucing'. Menurut ibunya, mata Holmes terlihat bersinar saat usia putranya berusia 6 bulan.

"Awalnya kami pikir ini hanya pantulan cahaya di matanya, tapi ternyata saya salah ini adalah penyakit yang mematikan," ujar Erin, ibu Holmes pada Daily Mail.

Saat dirujuk ke rumah sakit klinik spesialis mata, dokter menuturkan  Holmes menderitaretinoblastoma, jenis kanker mata yang mempengaruhi 40-50 anak setiap tahunnya di Inggris.

Penyakit ini umumnya berkembang pada anak-anak di usia 5 tahun, namun ada juga yang membawanya saat mereka lahir. Kondisi ini mempengaruhi sel-sel pada retina, lapisan yang peka pada cahaya. Gejala penyakit ini ditandai dengan tampilan fisik yang abnormal, seperti yang terjadi pada Holmes.

Satu-satunya pengobatan yang tersedia adalah dengan jalur operasi dengan mengangkat mata sebelah kanannya. Tujuannya adalah agar sel-sel kanker tidak menyebar lebih jauh.

Saat usia 11 bulan, Holmes melakukan operasi di Rumah Sakit Anak Birmingham untuk menghapuskan kanker di matanya. Ini artinya ia akan kehilangan mata sebelah kanan seutuhnya.

Tak mau anaknya hidup cacat, orang tua Holmes juga memesan mata buatan sebelum putranya jalani operasi kanker.
"Saya merasa dengan mata buatan tersebut, saya akan melihat dua mata anak saya kembali. Dan ini nyata," ceritanya. (adi)

Deadly: Callum Holmes was just six months old when his right eye began to glow, due to rare cancer called retinoblastoma
Deadly: Callum Holmes was just six months old when his right eye began to glow, due to rare cancer called retinoblastoma

Glowing: His mother Erin caught a glance of the tumour when he turned his head at an angle, unaware that she was looking at a potentially lethal disease
Glowing: His mother Erin caught a glance of the tumour when he turned his head at an angle, unaware that she was looking at a potentially lethal disease

Ordeal: Callum's cancer was so advanced that the only treatment available was to have his whole eye removed, to ensure the disease didn't spread any further
Ordeal: Callum's cancer was so advanced that the only treatment available was to have his whole eye removed, to ensure the disease didn't spread any further

Surgery: Callum aged 11 months, covering from the operation to remove his eye at Birmingham Children's Hospital
Surgery: Callum aged 11 months, covering from the operation to remove his eye at Birmingham Children's Hospital
Rare: Retinoblastoma, the type of cancer that Callum (pictured here with mother Erin) was suffering from, affects just 40-50 children each year in the UK
Rare: Retinoblastoma, the type of cancer that Callum (pictured here with mother Erin) was suffering from, affects just 40-50 children each year in the UK

Replacement: After losing his right eye, Callum (with father Dan) was fitted with an artificial one
Replacement: After losing his right eye, Callum (with father Dan) was fitted with an artificial one
Callum will be given replacement artificial eyes as he gets older and his eye socket expands


Kartun yang terinspirasi dari beberapa artis


Ternyata para tokoh kartun Disney ini teinspirasi dari beberapa Artis, berikut adalah pic dari Walt Disney/Everett Collection. 

1. Snow White/Marge Champion


2. Alice/Kathryn Beaumont
Anak Aktor Kathryn Beaumont ini juga memberikan suara untuk Alice kedua-duanya dalam "Alice in Wonderland" (1951) dan Wendy dalam "Peter Pan" (1953).


3. Ursula/Divine


4. Ariel/Alyssa Milano


5. Pocahontas/Irene Bedard
Aktris Amerika yang cantik dan penyanyi yang memiliki vokal yang baik dan visual untuk Pocahontas (1995).


6. Aladdin/Tom Cruise


7. Peter Pan/Bobby Driscoll


8. Princess Aurora /Helene Stanley


9. Captain Hook/Hans Conreid


10. Chernabog/Bela Lugosi


11. Wicked Stepmother dan Maleficent/Eleanor Audley


Read more: wisbenbae: Apr 2, 2013 

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved