Unik, Tisu Toilet di Jepun Beraroma Teh

on 28 Mac 2013


  • detail berita




Sumber 

Pertama Kali Ditemukan Dalam Sejarah, Ikan Yu Berkepala Dua


  • detail berita




Sumber 

Nenek Ini Bangkit Dari Kematian


  • detail berita




Sumber 

MOMEN FAIL TERBAIK David beckham JATUH di CHINA

David Beckham tentu sudah terbiasa menendang bola. Pemain Paris Saint-Germain itu bahkan memiliki tendangan bebas yang sangat mematikan. Namun, Beckham mengalami kejadian lucu ketika memperlihatkan keahliannya itu di tempat latihan Wuhan Zall pada Sabtu, 23 March 2013 waktu setempat. 

Beckham tengah berada di China untuk menjalankan tugasnya sebagai duta sepak bola Negeri Tirai Bambu itu. Dalam salah satu kegiatannya sebagai duta, Beckham mengunjungi salah satu klub Liga Super China itu, Sabtu kemarin. Sambil mengenakan setelan resmi; kemeja abu-abu, dasi, dan sepatu pantofel berwarna hitam, Beckham menendang bola. Namun ia terpeleset sehingga jatuh.

Boleh jadi gara-gara ia tidak mengenakan sepatu bola, Beckham hilang keseimbangan. Beckham terjatuh dengan posisi telentang. Untungnya, tangan kiri Beckham bisa menahan badannya. Rasa sakit yang dialami mungkin tak seberapa, tapi Beckham bangun sambil tertawa.

Sementara itu, beberapa pemain Wuhan, yang merekam aksi Beckham lewat ponsel mereka, beserta para anggota stafnya, tak mampu menahan senyum. Namun mereka tetap memberikan tepuk tangan kepada mantan pemain Manchester United, Real Madrid, AC Milan, dan LA Galaxy itu.

Beckham ditunjuk sebagai duta sepak bola China sejak awal March lalu. Pemain berusia 37 tahun itu mengaku siap membawa Liga Super China diperhitungkan dunia. “Kami sangat bersemangat tentang mengubah mentalitas kompetisi dan membawa anak-anak berkembang, serta membuat liga ini menjadi populer seperti beberapa liga besar di dunia,” kata Beckham.


1Not David Beckham’s Best Moment
2Not David Beckham’s Best Moment
3Not David Beckham’s Best Moment
4Not David Beckham’s Best Moment
5Not David Beckham’s Best Moment
6Not David Beckham’s Best Moment
7Not David Beckham’s Best Moment

TRICK SIMPLE buat RAMBUT AWEK terlihat jadi CANTIK ?

This simple trick will be very useful to all the girls out there…

1A Quick Guide to the Perfect Hairstyle!
1
#2A Quick Guide to the Perfect Hairstyle!

AWEK JELEK ini berubah jadi BIDADARI setelah 3 TAHUN ..


A Few Years Made All the Difference for this Ugly Duckling



AWEK JELEK ini berubah jadi BIDADARI setelah 3 TAHUN berusaha....MANTAB !!! 


.





.




.





.





.





.


 


2A Few Years Made All the Difference for this Ugly Duckling
0
#3A Few Years Made All the Difference for this Ugly Duckling

GILA! Turis Ini Nekat Foto di Depan Gunung Meletus




Sumber

Lelaki Aneh Lepas Baju di Jalan dan Masuk Kedai Curi Stoking Kaki

Betul-betul lelaki aneh,



Foto Bog*l Shiri Appleby Bocor di Dunia Maya


Aktris cantik nan manis Shiri Appleby saat ini dirinya sedang tertimpa sial. Shiri yang bermain dalam serial Beverly Hills 90210 beredarlah foto bogel dirinya di dunia maya.
shiri-appleby-picture
Seperti yang dilansir dari Gizmodo (25/3) dimana foto tersebut Shiri Appleby berpose bogel disebuah kamar mandi.
Foto tersebut diduga bocor di dunia maya dan disebarluaskan di internet oleh pihak yang tidak bertanggung jawab. Jika benar foto tersebut milik Shiri Appleby maka dibutuhkan identifikasi yang lebih mendalam lagi soal foto tersebut.
Dari pihak Shiri Appleby hingga sampai saat ini belum berbicara mengenai perihal foto bogelnya yang beredar di dunia maya.

CL '2NE1' Diminta Operasi Plastik



detail berita
CL 2NE1 (Foto: OhKpop)
MESKIPUN dikenal sebagai salah satu penyanyi wanita paling hebat, namun ternyata CL ‘2NE1’ pernah diminta untuk melakukan operasi plastik pada wajahnya. Benarkah?

Pemimpin dari girlband wanita Korea 2NE1, CL mengungkapkan bahawa dirinya pernah diminta untuk melakukan operasi plastik guna memuluskan kariernya di dunia hiburan. Seperti yang banyak orang ketahui, berprofesi di dunia hiburan Korea penuh dengan tekanan terhadap penampilan diri.

CL menyebutkan bahwa Korea lebih ketat mengenai kecantikan. Sementara yang dipilihnya ialah tak ingin tampil berbeda. "Jadi bagi saya, tampil di depan umum akan menjadi pusat perhatian bagi masyarakat banyak. Saya merasa sedih ketika CEO kami menyuruh saya untuk melakukan perubahan pada wajah saya agar terlihat cantik,” ungkapnya pada wawancara eksklusifnya dengan majalah Elle.

Dengan tekanan untuk menjadi wanita cantik, CL menceritakan bahwa dirinya memang pernah berpikir mengenai operasi plastik.

"YG [label rekaman 2NE1] menyuruh saya melakukannya juga. Mereka mengatakan kepada saya untuk melakukan operasi plastik sebelum debut dimulai. Tapi saya langsung berkata 'Tidak, saya tidak mau melakukannya,'” kata CL. "Saya suka diri saya, tapi saya masih ingin menjadi Chaerin (Nama aslinya),” 

Lelaki Ini Pakai Topeng Rusa Setiap Hari


Topeng rusa (Foto: Metro)
Topeng rusa (Foto: Metro)
BEIJING - Seorang lelaki memakai topeng kepala rusa setiap hari selama lima tahun. Aksi aneh ini dia lakukan untuk menemukan inspirasi dan kedamaian dalam dirinya.
Seorang seniman asal China, Luo Dan mengenakan topeng kepala rusa sejak 2009 silam dan saat ini dia merasa sudah terbiasa memakainya.

Lelaki berusia 32 tahun ini memakai topeng haiwan bertanduk itu saat ia bekerja atau bersantai di waktu luangnya.

Seperti diberitakan Metro, Khamis (28/3/2013), topeng rusa itu dapat membantu Luo Dan menemukan inspirasi dan kedamaian dalam batinnya.

Pelukis dan desainer itu juga menambahkan ketika memakai topeng itu ia menemukan kedamaian yang telah lama hilang di dalam batinnya.

"Rusa adalah binatang yang jinak. Ketika mengenakan topeng itu, saya bisa menemukan kedamaian dan saya merasa seperti rusa yang sesungguhnya," ungkap Luo Dan.

Tidak jelas berapa lama ia berencana untuk memakai topeng rusa tersebut, tetapi sepertinya dia tidak akan melepasnya dalam waktu dekat.

Budak 12 tahun diharam guna FB


Manitoba (Kanada): Seorang hakim di Kanada mengharamkan seorang murid sekolah berusia 12 tahun daripada menggunakan Facebook selama setahun.
Media tempatan melaporkan, keputusan itu dibuat selepas dia mengancam dua remaja menerusi rangkaian sosial berkenaan .

Menurut stesen radio CJOB, tertuduh memuatnaikkan ancaman dengan berkata dia mahu mencekik hingga mati dua bekas rakannya kerana berebutkan seorang budak lelaki.
Murid itu mengaku bersalah membuat ancaman itu dan diletakkan di bawah pengawasan polis selama setahun di samping 50 jam kerja kebajikan. Selain itu, hakim juga mengarahnya memadamkan akaun Facebooknya.

Ibu murid itu menyokong keputusan mahkamah tetapi peguamnya membantah dengan alasan Facebook adalah kehidupan sosial remaja masa kini. - AFP
SUMBER :MYMETRO

Pelajar mati dibaham 5 anjing


Foto

Manchester: Seorang pelajar Jade Lomas-Anderson dibaham lima anjing hingga mati semalam selepas dia berjalan masuk ke dalam bilik sambil memakan pai daging.
Seekor haiwan berkenaan menerkam makanan itu dan ketika Jade, 14, cuba merampasnya semula anjing berkenaan menerkam lehernya hingga dia jatuh ke lantai.

Empat lagi haiwan berkenaan kemudian datang dan menyerang remaja itu.
Polis yang bergegas ke kediaman itu terpaksa menembak mati empat anjing itu yang dikatakan daripada spesies kacukan anjing pit bull Staffordshire kerana terlalu ganas.

Haiwan kelima dipercayai juga jenis pit bull berjaya ditenteramkan.

Rakan Jade yang terkejut memberitahu dia dibaham di kediaman temannya, Kimberley Concannon di Atherton, Manchester tengah hari semalam selepas bermalam di rumah itu.
Seorang rakan berkata: “Jade pergi ke kedai untuk membeli pai daging dan membawanya ke kediaman Kimberley. Kami dengar anjing itu menyerangnya ketika dia makan pai itu. Dia cuba mengelak tetapi anjing berkenaan berang dan menerkam lehernya.

“Dia tewas diserang haiwan itu di dalam rumah Kimberley.
“Ketika polis tiba, empat anjing berkenaan berada di luar rumah.

“Jade berada di dapur. Kami dengar bunyi tembakan. Kami percaya anjing terbesar ditembak sembilan das sebelum ia mati.” Thomas Jefferies, 18, berkata: “Sepupu saya kata, dia dengar bunyi tembakan dan jeritan.” Seorang lagi rakan berkata: “Anjing itu memang menakutkan. Tetapi Jade kenal dengan haiwan itu. Saya tidak faham mengapa haiwan itu menyerangnya. “Mungkin ia terbau darah selepas anjing pertama menyerang Jade. Ia satu tragedi. Jade benar-benar gadis yang baik.” Seorang penduduk berkata: “Anjing itu selalu menyalak dalam rumah kecil itu. Semua kanak-kanak di sini takut dengan anjing itu.” Oliver Carrick, 15, berkata: “Ia betul-betul anjing yang jahat - ia tidak pernah dibiarkan di taman dan tiada siapa pun masuk ke situ.” Anjing berkenaan milik ibu Kimberley, Beverley. Kedua-dua beranak itu berada dalam kediaman terbabit ketika kejadian. - Agensi

'Tak tahu di mana ibu'


AMPANG: “Saya sendiri tidak tahu di mana ibu dan ayah berada. Kakak dan abang hilang entah ke mana. Mujur ada mak cik, dapat saya dan adik menumpang kasih,” kata Aina Basirah Azahar, 10, yang ditinggalkan ibu dan bapanya sejak empat bulan lalu.
Dia yang tinggal bersama ibu saudaranya bingung memikirkan masa depan selepas ibu bapa dan tiga adik beradik lain menghilangkan diri.

Ibu bapanya yang sudah bercerai sejak 2007 tidak lagi memperdulikan mereka menyebabkan masing-masing membawa haluan sendiri.
Bagi menampung kehidupan selepas ibu bapa bercerai, mereka lima beradik mengutip sampah serta menjual besi buruk untuk mencari sesuap nasi.

Beliau berkata, selepas bercerai, ibunya menghantar mereka lima beradik ke sebuah pusat jagaan kanak-kanak milik kerajaan di Manjoi, Perak kerana tidak mampu menjaga mereka lima beradik pada pertengahan 2008.

“Pada awal Januari lalu, kakak sulung saya yang berusia 15 tahun nekad melarikan diri mengikut teman lelaki dari pusat berkenaan manakala abang saya yang berusia 14 tahun yang turut ditempatkan di pusat sama terpaksa dihantar ke sebuah pusat pengajian agama di Golok, Thailand bagi memulihkan semula akhlaknya kerana terbabit dalam aktiviti tidak bermoral dalam bulan sama,” katanya ketika ditemui baru-baru ini di rumah mak ciknya di Ampang, di sini.
Sementara itu, ibu saudaranya yang mahu dikenali sebagai Fadillah, 40-an, berkata, dia menjaga tiga beradik berkenaan sejak awal tahun ini selepas dia mengambil keputusan menjaga mereka walaupun pada masa sama terpaksa menjaga ibunya yang terlantar sakit.
Katanya, dia menghadapi kesukaran mengawal pergerakan seorang daripada tiga anak saudaranya itu kerana nakal dan kerap menimbulkan masalah termasuk mencuri basikal milik jiran, malah menceroboh ke dalam kawasan Kem Wardieburn, Wangsa Maju.

“Berang dengan tindakan itu, saya memarahinya menyebabkan anak saudara itu yang berusia 12 tahun melarikan diri dari rumah dan gagal dikesan. Saya khuatir anak saudara itu bercampur dengan budak nakal dan terbabit dengan kegiatan tidak berfaedah,” katanya.
“Sebagai satu-satunya waris yang tinggal untuk menjaga mereka, saya cuba sebaik mungkin memastikan mereka mendapat pelajaran secukupnya tapi pengalaman hidup lampau mereka mempengaruhi setiap perbuatan seharian,” katanya.

Menurut Fadillah, dia hanya mahukan nasib anak saudaranya itu terbela dan sanggup menjaga mereka walaupun pada masa sama terpaksa menjaga ibunya yang terlantar sakit sejak tiga tahun lalu.

“Dengan adanya mereka di sini, dapat juga membantu saya menguruskan ibu kerana sejak kecil, hubungan mereka sangat rapat kerana pernah tinggal bersama,” katanya.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Selangor, Adnan Abu Bakar berkata, pihaknya menerusi pejabat JKM daerah Gombak sudah melawat rumah ibu saudara kanak-kanak berkenaan.
sumber :mymetro

Ketagih suntikan

Foto
Bayan Lepas: “Mula-mula doktor toreh kulit, kemudian dia seperti mengoyak bahagian dagu hingga menampakkan tulang. Selepas itu doktor kikis kolagen yang sudah menjadi lemak.
“Sakitnya susah saya nak gambarkan. Pada masa itu, saya terfikir itulah hukuman ke atas saya kerana cuba mengubah ciptaan Allah,” kata bekas mak nyah, Mohd Khariri Ramli, 35, menceritakan pengalamannya untuk kembali ke pangkal jalan.
Dia yang sebelum ini dikenali sebagai Erin bergelumang dalam dunia mak nyah selama 20 tahun dan pernah mengambil bermacam-macam suntikan untuk mengubah wajah serta penampilan supaya kelihatan seperti wanita.

Akibatnya, kata Mohd Khariri, dia mengalami pelbagai kesan sampingan antaranya dagu menjadi ‘luruh’ dan kerap dilanda kekejangan otot di beberapa bahagian badan hingga sekarang.


Menurutnya, kini dia dalam proses menjalani pemeriksaan saraf kerana dipercayai kekejangan dialaminya itu kesan daripada suntikan kecantikan dijalaninya sebelum ini.
sumber : mymetro

Berubah lepas didera kekasih


Bayan Lepas: Pengalaman pahit disihir, dibelasah dan dikurung ‘teman lelaki’, menjadi titik tolak kepada Mohd Khariri Ramli, 35, atau Erin untuk kembali menjadi lelaki sejati dan meninggalkan dunia mak nyah yang penuh noda.
Mohd Khariri berkata, ketika menjadi mak nyah dia bukan saja ada teman lelaki, malah mereka tinggal bersama seolah-olah suami isteri selama hampir setahun.

“Mula-mula bersama memanglah bahagia, tapi lama kelamaan saya hanya menjadi mangsa belasahannya hingga cedera teruk dan separuh mati.
“Daripada situlah saya mula terfikir untuk bertaubat kerana mula sedar teman lelaki saya hanya mengambil kesempatan dan menggunakan saya untuk kepentingan dirinya,” katanya.

Menurutnya, kejadian dia dibelasah dan dikurung teman lelakinya berlaku 10 tahun lalu yang mengakibatkan batang hidung plastik yang digunakannya untuk kelihatan cantik patah, berulat dan terpaksa dibuang.

“Keadaan saya ketika itu cukup sengsara kerana turut disihir menggunakan bomoh Siam dan banyak duit saya dikikisnya,” katanya.
Mohd Khariri yang bertugas sebagai guru di Selangor, menceritakan pengalaman pahitnya itu ketika ditemui Harian Metro pada Program Perkhemahan Muhibah 2013 anjuran Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), di sini, baru-baru ini.

Program itu diadakan dengan kerjasama Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) dan Yayasan Ihtimam Malaysia, dihadiri 30 mak nyah sekitar Pulau Pinang, Kedah dan Perlis.
Mohd Khariri berkata, berikutan kesengsaraan yang dialami dia seperti tersedar daripada mimpi dan mula memikirkan sampai bila dia akan berkeadaan sebegitu.

“Bermula detik itu, saya tekad meninggalkan dunia mak nyah peringkat demi peringkat. Mula-mula insaf lapan tahun lalu, saya masih berpakaian wanita, tapi mula kurangkan pergaulan dan aktiviti dengan kawan mak nyah.

“Kira-kira empat tahun lalu, baru saya ubah terus penampilan dengan berpakaian seperti lelaki dan mendapatkan bimbingan serta rawatan daripada ahli agama di Tanjung Rambutan, Perak,” katanya.
sumber : mymetro

Ivy Dirumorkan Payudara Miliknya Hanya Implan


Setelah dirinya dirumorkan melakukan operasi plastik, akhirnya Ivy pun merespon rumor yang beredar mengenai dirinya itu dan dia menyatakan bahwa payudaranya itu alami bukan hasil operasi plastik.
ivy-res
Ivy menulis di blognya, “Banyak yang menanyakan ke saya apakah payudara saya ini adalah hasil dari sebuah operasi. Uhm.. Orang berpikir kalau saya terlihat sangat menawan. Payudara saya ini asli karena mewariskan dari Ibu saya. Saya sudah memberitahu ukuran payudara saya kepada kalian semua, saya tidak akan sampai sejauh itu untuk melakukan operasi plastik.”
Dia juga menambahkan, “Mereka yang gagal di meja operasi malah mereka bertanya pada diriku tentang info mengenai operasi plastik. Aku mewarisi sebuah keindahan secara alami dan akhirnya semua orang percaya.” Ivy meninggalkan beberapa saran dan ia berkata, “Jangan pernah Kamu melakukan operasi plastik. Dan jangan pernah percaya pada semua ahli bedah yang ada.” [tyo/tim LB].

Busana Melorot, Pay*dara Britney Nyaris Terlihat


detail berita
Britney Spears (Foto: Dailymail)
GAYA busana Britney Spears memang selalu menjadi sorotan. Apalagi tak jarang, penyanyi Baby One More Time itu juga dinilai tidak boleh berbusana dengan baik.

Ya, Britney memang berulang kali mengalami insiden memalukan kerana pilihan busananya. Seperti belum lama ini, misalnya. Payudaranya hampir saja terlihat saat busana yang dikenakannya melorot. Tapi, ibu dia anak tersebut rupanya cukup sigap mengatasi kejadian yang bisa mempermalukannya.

Saat itu, Britney tampak dalam balutan strapless dress warna hitam. Belahan dadanya juga cukup terlihat. Selain tidak memakai bra, busana yang dikenakan wanita 31 tahun itu memang punya aksen berlubang di tengahnya.

Alhasil, banyak yang menilainya tidak menarik. Apalagi penampilannya terasa kurang karena dia hanya mengenakan sandal . Padahal saat itu, dia cukup cantik dengan make up dan rambut yang tertata rapi. Namun seperti biasa,Britney cukup cuek dengan apa yang tengah dialaminya. Demikian dilansir dari Dailymail. (tty)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved