Wanita Pengkhianat Perang Dunia II Ditelan*angi di Jalan Lalu Digantung

on 18 Mac 2013


Inilah nasib para wanita pengkhianat saat negara mereka justru memihak negara penjajah. Negara-negara Eropah Barat pada Perang Dunia ke dua pada umumnya dapat dikuasai oleh Jerman. Diantara rakyat dan para pejuang yang ingin mengusir tentara pendudukan Jerman terdapat juga para pengkhianat yang justru memanfaatkan situasi dengan berpihak atau membantu Jerman. Namun malang kekuasaan Jerman akhirnya runtuh. Negara-negara Eropa Barat seperti Perancis dan Belanda akhirnya dapat dibebaskan oleh tentara sekutu, dan sial nasib para pengkhianat tersebut. Mereka dipukuli, disiksa, diarak keliling kota dan yang lebih parah digunduli dan ditelanjangi di tengah keramaian. 

 

 

 


Kelakuan lucu kambing sebelum disembelih



Sebelum Di sembelih Para kambing Update status,Ngopi, berbual, Reunian sambil berinternet dulu 

Remaja 12 Tahun Ini Sudah Pandai Memakai MakeUp




Sumber 

Koleksi Kereta Mewah CR7




Lamborghini Aventador LP700-4 yang baru saja dibeli Cristiano Ronaldo sebagai hadiah ulang tahunnya tahun ini sejatinya bukanlah kereta mewah pertama yang ia miliki.

Aventador LP700-4 tersebut menjadi kereta mewah ke-12 yang dikoleksi oleh pemain yang musim lalu menjadi El Pichichi (top skor) La Liga tersebut.

Sebelum ini Ronaldo yang memang terkenal gemar mengoleksi kereta mewah itu, juga punya memiliki empat mkereta Audi, dua Bentley, dua Mercedes Benz, Aston Martin, Maserati, dan juga Porsche




Inilah 5 Domain Tertua di Dunia


domain tertua di duniaMemiliki domain dengan umur register yang cukup lama, merupakan sebuah kebanggan bagi seorang webmaster atau perusahan. Saat ini, ada lima domain berekstensi .com yang telah terdaftar cukup lama di ranah jagad maya. Mereka adalah Symbolics.com, BBN.com, Think.com, MCC.com, DEC.com.
Diurutan pertama, Symbolics.com teregister sejak 15 March 1985 oleh XF.com Company. Yang berarti, 15 March ini, sudah berusia 28 tahun. Diurutan kedua ada BBN.com teregist 24 April 1985 oleh Raytheon BBN Technologies Corp.
Diurutan ketiga ada Think.com yang diregister 24 mei 1985 oleh Oracle Corporation. Diurutan empat ada MCC.com yang diregister 11 Julai 1985. Diurutan lima ada situs milik Hewlett-Packard Company, DEC.com yang teregister 30 Ogos 1985.
Sebenarnya, selain kelima domain tersebut, Nordu.net adalah yang terlama diregister di dunia maya. Domain berekstensi .net ini diregister sejak 1 Januari 1985. Selain itu, untuk tanggal register 24 April 1985, ada enam domain berekstensi .edu yang teregister ditanggal tersebut, masing-masing berkeley.edu, cmu.edu, purdue.edu, rice.edu, ucla.edu dan rutgers.edu.

Tradisi Cinta Paling So Sweet di Dunia


Sejak zaman dulu hingga sekarang, masyarakat mempunyai cara tersendiri untuk mengungkapkan rasa cintanya pada pasangannya. Mulai dari yang umum seperti menyatakan secara langsung, mengajak kencan, makan malam romantis dan lainnya. Tapi ternyata, beda negara, beda pula cara menyatakan cinta.


Sumber

Digantung bermain bola seumur hidup kerna gaya ini


Seorang pemain tengah AEK Athens, Giorgos Katidis telah digantung dari segala permainan untuk negara Greece sepanjang hidupnya kerana satu tabik Nazi. Tabik Nazi ini telah ditunjukkan oleh pemain ini sebagai sambutan selepas menjaringkan gol. Tetapi FA Hellenic telah menjatuhkan hukuman ini ke atas dia kerana tabik ini telah menyinggung ramai pihak. Hukuman ini berkuat kuasa pada hari ini walaupun pemain itu menyatakan dia tak tahu apa maksud sebenar tabik itu. Selain itu, dia juga mengaku yang tabik itu hanya untuk menunjuk pada rakan sekelabnya yang tengah menonton perlawanan itu di bangku penonton. Jadi apa kata anda?










Sanggup anda berpakaian seperti kakak ini pergi ke kelas


Suatufakta.com -


betul-betul seksi...


V

V

V

V

V

V

V





Sumber 

Dewi Perssik : Dua Suamiku, Jepit Sedikit Sudah Keluar... DAHSYAT




Kendati telah menikah dua kali namun pedangdut Dewi Perssik mengaku tidak mendapatkan kepuasan di atas ranjang bersama kedua mantan suaminya, Saipul Jamiell dan Aldiansyah Taher. Untuk itu, wanita kelahiran 18 Disember 1985 ini mencari calon suami yang lebih kuat.



"Di tempat tidur gitu doang, plek. Soalnya apa? Dua suami aku, sedikit aku sepit sudah keluar. Jadi susah deh," ujar Depe saat ditemui di Studio Hanggar, Pancoran, Jakarta Selatan, Kamis (14/3).



Dewi Perssik ternyata belum menemukan kepuasan di ranjang



Dia menambahkan bila ingin bertahan kuat dalam bercinta sebenarnya mudah. Salah satunya minum jamu. Karena itu jika kelak kembali menikah, Depe akan mencekoki suaminya dengan jamu.



"Makanya nanti aku pengen punya cowok yang rajin minum jamu, biar kuat. Soalnya mas Ipul gak suka jamu sih padahal biar bisa imbangi akunya," tutup Depe. (kpl/aal/dis/rth)



Cara nak ajar selingkuhan suami



Seorang wanita di Guangzhou, Cina, terlihat secara terbuka menyerang wanita lain, tampaknya wanita yang diserang adalah selingkuhan suaminya. Insiden itu terjadi di tengah jalan raya yang ramai.


Wanita penyerang memukul wanita yang diserang sampai jatuh dan merobek bahagian atas pakaian wanita yang diserang. Anggota keluarga lainnya tampaknya juga terlibat. Seorang gadis muda terlihat membantu memegang korban. Sang suami kemudian datang untuk mencoba menghentikan pertarungan, tapi ia juga diserang.




Halle Berry Menyembur Parfume di Kelengkangnya



Halle Berry senang menciptakan parfum dengan mencampur aroma-aroma yang sudah ada.

Sebagai salah satu aktris yang telah melancarkan lima jenis wewangian, Halle Berry tahu betul bagaimana harus mengaplikasikan parfum. Namun tipsnya mengenai pemakaian parfum belum lama ini ternyata malah membuat lawan bicaranya terkejut.

Awalnya, Halle hadir dalam acara bincang-bincang bersama Conan O'Brien untuk membahas film terbarunya, The Call. Halle lalu menerima pujian dari sang pembaca acara, yang mengatakan bahwa penampilan aktris berusia 46 tahun tidak pernah berubah, dalam arti selalu awet muda.

Obrolan lalu beralih ke produk parfum terbaru Halle, Closer. O'Brien, yang berniat mencuba aroma Closer, menyemprotkan parfum tersebut di pergelangan tangannya. Melihat aksi O'Brien, Halle langsung menegurnya.

"Sebaiknya Anda tidak menyemburkan parfum di telapak tangan Anda!" ujar Halle.
Parfume, menurut Halle, seharusnya disemprotkan di antara paha, atau di area selangkangan. "Parfum itu akan memanas, sehingga aromanya akan keluar sepanjang hari. Dengan demikian ketika Anda memeluk seseorang, parfum Anda juga tidak akan menempel di pakaian orang itu. Itulah cara menyembur parfum yang benar," papar ibu satu putri ini.

Penjelasan yang tidak disangka-sangka itu  membuat O'Brien yang biasanya cerewet menjadi terdiam.


"Ya ampun, saya tak pernah mendengar hal itu sebelumnya," ucapnya sambil tertawa.

Halle mengatakan bahwa ia menciptakan parfum dengan mencampur aroma-aroma yang sudah ada. Closer sendiri merupakan kombinasi yang lebih menggoda ketimbang aroma bunga-bungaan ringan yang ia gunakan dalam parfum-parfum sebelumnya. Closer memiliki sedikit kesan maskulin lewat aroma kayu mahogani dan kasmir.

"Wewangian itu sangat terkait dengan hasrat dan daya tarik, dan saya suka anggapan bahwa sebuah wewangian bisa mendekatkan pria dan wanita," tutur Halle. "Saya ingin menciptakan wewangian untuk wanita yang juga menarik bagi pria."

Closer yang merupakan parfum kelima Halle ini menyusul empat produk wewangian sebelumnya, yaitu Halle by Halle Berry, Pure Orchid, Reveal, dan Reveal the Passion.


Ahli politik yang menggantikan alat kela**nnya


Model, aktris, aktor, selebriti  merupakan ranah biasa untuk kaum transgender. Mereka yang mempunyai disorientasi seksual berbeza dengan jenis kelamin dianugerahkan Tuhan. Namun apa jadinya jika para para pengganti kelamin ini masuk di ranah politik?

Ternyata dunia mencatat lima orang pelaku transgender paling dikenal sejagat. Mereka menjadi orang-orang pertama mengakui perubahan kelamin pada publik, bahkan pernah beredar film tentang mereka.

Seperti apa sosok politisi transgender itu? Dilansir dari situs listverse.com, berikut ulasannya.

1. Georgina Beyer

Georgina Beyer lahir dengan nama George Bertrand. Dia berkelamin laki-laki dan mulai berganti menjadi perempuan pada 1985 lewat operasi bedah.

Beyer dikenal sebagai datuk bandar New Zealand sekaligus anggota parlimen dari Partai Buruh pertama kali mengakui seorang transgender.

2. Vladimir Luxuria

Vladimir Luxuria terlahir dengan nama Wladimiro Guadagno. Dia menjadi anggota parlemen Italia pada 2006 dari Partai Komunis berkoalisi dengan Partai Uni Italia. Dia politisi transgender paling tersohor di Eropah lantaran menjadi yang pertama mengakui kalau dirinya berubah kelamin dari lelaki menjadi perempuan.

Meski sudah berhenti menjadi politisi, Vladimir masih menjadi pegiat untuk hak pecinta sesama jenis.

3. Anna Grodzka

Lelaki tapi perempuan ini terlahir dengan nama Krzysztof Begowski, dia berganti nama menjadi Anna Grodzka sekaligus mengganti kelaminnya pada 2010 lewat meja operasi. Anna merupakan anggota parlemen Polandia dan transgender kedua dalam jajaran politisi Eropa.

Sebelum menjadi politisi, Anna bekerja sebagai pembuat film independent dan menjadi pegiat lesbian, gay, biseksual, dan transgender (LGBT).

4. Stu Rasmussen

Stu Rasmussen tetap menggunakan nama asli sebab secara biologis, dia masih lelaki sebab belum merubah kelaminnya. Namun dia sudah membentuk payudaranya dan berpakaian seperti layaknya perempuan.

Rasmussen pernah menjabat walikota Silverton, Negara Bagian Oregon, Amerika Serikat. Dia menjadi politisi pertama mengaku sebagai transgender di Negara Adidaya itu.

5. Shabnam Mausi

Shabnam Mausi Bano merupakan anggota parlimen India pertama mengaku dirinya seorang transgender. Terlahir sebagai lelaki, dia akhirnya merubah dirinya menjadi perempuan pada 1998.

Meski mendapatan diskriminasi, Mausi ternyata disukai banyak warga India memilihya menjadi anggota legislatif dari Negara Bagian Madhya Pradesh. Dia menjabat hingga 2003. Sekarang Shabnam menjadi pegiat untuk mengkampanyekan bahaya HIV-AIDS. Film tentangnya juga pernah diputar di Negeri Sungai Gangga itu berjudul sama dengan namanya.


Fesyen seluar awek yang bakal trend pada 2013


Fashion

memang tidak dapat dipisahkan dari kaum wanita. Bagi mereka,

fashion merupakan cara mereka mempercayai diri dan aktualisasi diri.

Oleh kerana itu mereka suka bereksperimen dengan

fashiondan menciptakan gaya mereka sendiri. Dan kadang-kadang eksperimen yang mereka lakukan terlihat fatal seperti yang terlihat pada gambar di bawah ini

[imagetag]

[imagetag]

Dapatkah hal tersebut dikatakan kreatif? Ataukah itu merupakan sebuah bencana dalam fashion?

Satu lagi bukti penipuan

macam-macam cara nak mengemis...

walaupun terpaksa nak menipu...

Rupanya dia ini yang punya kaki cun


memang seksi....

Datuk Bercucu Tiga Ini Dipenjara kerana Meraba-raba Pembantunya


Tribunnews.com, Singapura - Walaupun sudah bercucu tiga, Ibrahim Mahamad tidak mampu mengendalikan nafsu birahinya.
Lelaki berumur 51 ini kemudian melakukan pelecehan seksual terhadap pembantu rumah tangganya, yang berasal dari Indonesia.
Akibat perbuatannya itu, Pengadilan Singapura kemudian mengirim sang datuk ke penjara selama 22 bulan.
Pembantu malang ini yang tidak disebutkan identitinya ini memang masih sangat muda, dia baru berumur 24 tahun. 
Perempuan Indonesia baru bekerja selama seminggu di rumah keluarga Ibrahim. Namun, tak perlu waktu lama bagi Ibrahim untuk "mendekati" pembantu barunya ini.
Ketika korban sedang menelefon keluarganya di tanah air, tiba-tiba saja Ibrahim masuk ke kamar dan tanpa basa basi langsung memeluk pinggang korban.
Selanjutnya, tangan lelakitua itu mulai meraba-raba tubuh korban yang tidak berdaya dan hanya boleh menangis menerima perlakuan ini.
Pelecehan seksual itu tak berhenti di sana. Sminggu berselang, Ibrahim kembali berbuat mesurm ketika korban sedang mempersiapkan susu untuk cucunya.
Tidak tahan terus digerayangi, korban akhirnya melaporkan perbuatan majikannya kepada agennya.
Saat agen pembantu rumah tangga mengancam akan melaporkan masalah ini ke polis, Ibrahim ketakutan dan berjanji tidak akan mengulangi perbuatan mesumnya itu.
Namun, janji tinggal janji. Pelecehan seksual terus berlanjut dan bahkan semakin menjadi-jadi. Ibrahim bahkan mengancam korban jika melaporkan perbuatannya.
Suatu hari, korban mendapati Ibrahim merekamnya dengan video saat tengah mandi. Akhirnya, kesabaran korban habis dan melaporkan majikannya yang bejat itu ke polisi.
Polis bergerak cepat dan menahan Ibrahim. Dalam proses persidangan Ibrahim masih mencuba membela diri danmenyangkal semua tuduhan.
Ibrahim malahganti menuduh korban yang disebutnya mengada-ada dan dan sedang berusaha untuk memeras semua hartanya.
Sayangnya, pengadilan tidak memercayai celotehan Ibrahim dan tetap menjatuhkan hukuman penjara untuk datuk tiga cucu itu.

Di Jepang, Pay*dara Terbesar di Kyoto dan Terkecil di Saitama


TRIBUNNEWS.COM - Survei sebuah perusahaan kosmetik Jepun akhir tahun lalu, dilakukan oleh perusahaan yang berada di Tokyo, LClove cosmetic, produsen alat-alat keperluan seks di Jepun, memperlihatkan hasil menarik. Buah dada wanita Jepun terbesar adalah wanita yang berada di Kyoto, sekat Osaka, sedangkan buah dada terkecil adalah wanita yang berada di Saitama, dekat Tokyo, hanya sekitar 15 minit berkereta dari Tokyo.
Perusahaan tersebut melakukan survei (di tiap perfektur masing-masing) kepada 50 responden  dari 47 perfektur yang ada di Jepun. Demikian dilaporanTribunnews.com, dari Jepun, Minggu (17/3/2013).
Hasil survei menunjukkan bahwa banyak wanita di Kyoto dan Gifu memiliki ukuran buah dada E-cup. Lalu sembilan perfektur memiliki D-cup, 17 perfektur memiliki rata-rata C-cup, 18 perfektur memiliki B-cup dan yang terkecil A-cup rata-rata berada di Saitama perfektur.
 
Shinichi Yano, Ketua Lembaga Penelitian dan pengarang buku “Onna no Kenminsei” (Karakteristik Wanita), diterbitkan oleh Kobunsha, mengungkapkan kepada majalah Josei Seven terbitan 15 Maret 2013, bahwa besaran buah dada tersebut ada waktunya, jadi tidak selalu sepanjang tahun besar demikian.
"Pengaruh regional ada pada besar kecilnya buah dada, jadi tak selalu besar sepanjang tahun atau tak selalu kecil sepanjang tahun. Di Saitama ada kecenderungan banyak sekali yang melakukan diet, tetap kurus karena pengaruh dekat Tokyo yang banyak melakukan Diet para wanitanya," papar Yano.
Kerana mereka banyak yang mencari tubuh ramping atau kurus maka berpengaruh pada buah dada juga yang semakin kecil.
Selain buah dada, perusahaan tersebut juga melakukan survei kepada celana dalam wanita untuk malam yang romantis. Hasilnya, kalangan wanita Kyoto suka sekali celana dalam romantis. Bahkan ada yang mengatakan bahwa mereka demi keromantisan tersebut membeli celana dalam mahal dengan harga 10.000 yen per lembar atau sekitar Rp 1,08 juta dengan kurs Rp 101 per yen.
“Ada ekspresi khusus dari mereka tampaknya untuk sesuatu yang romantis bagi wanita Kyoto, meskipun hal itu bisa menjatuhkan keuangan mereka sekali pun. Bayangkan beli barang mahal sekali untuk sebuah kepuasan. Jadi tampaknya ada kecenderungan kuat tidak terlihat yang berada di bawah sadar mereka selama ini," papar Yano lagi.
Karena itu Yano memperkirakan hal ini berkait juga dengan ukuran payudara yang kemungkinan wanita Kyoto tetap menginginkan payudara yang besar tampaknya. Itu sebabnya ukuran terbesar E-cup dimiliki mereka dan daerah Gifu memiliki ukuran lebih kecil sedikit yaitu F-cup.
"Masyarakat Kyoto tampaknya memiliki dua wajah. Mereka berusaha memiliki badan dan buah dada yang besar agar bisa menarik bagi lelaki dan beda dengan kalangan wanita di Osaka maupun dari Hyogo, daerah tetangganya.
 
Hasil lain dari survei juga menunjukkan pemeliharaan buah dada sering dilakukan khususnya masyarakat daerah  Chubu (Nagoya dan sekitarnya) serta daerah Kinki (Osaka dan sekitarnya), "Pijat payudara tampaknya sering mereka lakukan yang akan meningkatkan besaran payudara pada akhirnya sehingga menjadikan mereka semakin terasa hidup dan elastis."
Di lain pihak dari pengamatan Tribunnews.com di Jepun, tidak sedikit pula klinik spa atau urut untuk hal tersebut, membesarkan payudara, akhirnya malah menjadi tempat terlarang, baik hubungan lelaki dan wanita, mahupun hubungan lesbian sesama wanita.
Biaya pijat satu jam di Jepang sekitar 6.000 yen sehingga satu menit dapat dihitung sebagai 100 yen atau sekitar Rp.10.000,- per menit.

Gadis 12 tahun lebih genius daripada Einstein, Hawking


Olivia Manning
Manning menunjukkan penyelesaian matematik di sekolahnya di Everton.
LONDON - Institut cerdik pandai antarabangsa, Mensa, mengiktiraf seorang budak berusia 12 tahun sebagai budak genius selepas mendapat skor 162 pada ujian IQ.

Olivia Manning dari Liverpool juga dikatakan lebih genius daripada saintis fizik terkemuka Jerman, Albert Einstein dan Profesor Stephen Hawking.

Media tempatan melaporkan dengan catatan IQ sebanyak itu,  Olivia muncul sebagai sebahagian daripada satu peratus orang paling pintar di dunia.

Murid sekolah North Liverpool Academy di Everton itu kini menjadi tumpuan ramai untuk mendapatkan penyelesaian teori matematik dan fizik.

“Ramai orang datang minta bantuan untuk menyiapkan kerja rumah mereka. Saya menerima mereka dengan hati terbuka kerana dengan cara ini otak saya sentiasa berfikir dan membuatkan saya lebih cerdas," katanya dalam laporan Dailymail

Olivia mengaku, beliau mudah mengingati formula atau apa juga formasi malah media juga menyifatkan, sekiranya ukuran IQ beliau mencecah skor sedemikian maka beliau mempunyai kemampuan menghafal novel karya Shakespeare, Macbeth, dalam masa 24 jam.
sumber : sinar harian

Rahsia ‘pelacur terhormat’ didedah


London: Di sebalik perwatakannya yang disegani, seorang wanita secara rahsia menjual dirinya melalui sebuah agensi pelacuran ekslusif dengan bayaran £100 (RM500) sejam.
Menduduki jawatan pengerusi di satu daripada pusat akademi terbaik di Britain, Marie-Louise Couzens-Abbott juga sering mendengar pelbagai isu disiplin membabitkan pelajar dan kakitangan institusi berkenaan.

Pada masa sama, ibu kepada seorang anak itu juga menjalani hidup yang berbeza di luar pengetahuan ramai.

Foto

Untuk mencari pelanggan, Marie mengiklankan dirinya di banyak laman sesawang lucah dan memuat naik gambar bogel dengan mengaburkan wajahnya bagi mengelak dikenali. Wanita berusia 48 tahun itu berkunjung ke seluruh Britain untuk memenuhi tempahan di kalangan pelanggan lelaki atau wanita.

Menurut sumber, Marie memberikan khidmatnya melalui kamera komputer. Dalam satu daripada iklan mengenai dirinya, Marie menyatakan, dia suka menemani lelaki, wanita atau mana-mana pasangan yang berminat.

“Saya ada ramai kawan yang mahu menyertai kita semua,” katanya. Marie juga menganggap dirinya sebagai “ghairah, intim, seksi dan erotik.” Sumber berkata, Marie membahagikan masanya untuk memenuhi keperluan dua dunia yang berbeza itu.
“Marie menyewa sebuah rumah pangsa di Leeds bersama dua wanita lain untuk menawarkan khidmat seks, selain menetap di rumahnya di Huddersfield dan dikenali sebagai pegawai kanan Akademi Moor End.

Kegiatan Marie itu dibongkar selepas seorang wartawan menyamar untuk mendapatkan khidmatnya.
Ekoran pendedahan itu, Marie dipercayai menyerahkan surat peletakan jawatan di sekolah berkenaan. Apabila dihubungi wartawan, Marie menafikan dia pernah menjadi pelacur. - The Sun
sumber : mymetro

Suami dirampas rakan artis!


Noniswara
Saat indah selepas majlis pernikahan Noniswara dan Rosman.
Hampir empat tahun mendirikan rumah tangga bersama, Datuk Rosman Ridzwan, 54, akhirnya Nonis atau nama sebenarnya, Noniswara Baharudin, 42, akur dengan kehendak suaminya supaya menuntut cerai.MENGHARAPKAN panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari. Mendambakan kebahagiaan berkekalan hingga ke akhir nyawa, namun pelakon, Noniswara mengakui tiada siapa mampu menidakkan ketentuan Tuhan.

Menurut wanita kelahiran Pasir Mas, Kelantan ini, dia amat terkilan kerana kawannya sendiri yang menjadi duri dalam daging memusnahkan hubungannya bersama suami.

"Saya tidak sangka, kawan sendiri sanggup melakukan perkara sedemikian kepada saya. Apatah lagi, dia di kalangan rakan artis juga.

"Saya mengenalinya dengan rapat dan sebelum ini, dia pernah meminta saya untuk cari kawan lelaki untuk dikenalkan kepadanya sedangkan dia memiliki ramai kenalan lelaki.

"Artis itu mula memberi perhatian kepada suami saya ketika saya sibuk dengan kerja-kerja di lokasi. Dia mula meracuni fikiran Datuk dan cuba memburuk-burukkan saya dengan menganggap saya sering mengabaikan suami," katanya yang mendirikan rumah tangga bersama Pengerusi U Mobile itu, pada 1 Ogos 2009.

Sebelum berkahwin, Nonis punyai tiga anak hasil perkahwinan terdahulu manakala Rosman yang berstatus duda ketika itu memiliki lima anak daripada dua perkahwinan terdahulu.

Kena 'buatan orang'?

Mula menghidu perubahan suaminya sejak enam bulan lalu, Nonis mengakui, dalam masa itu, Rosman mula tiada keinginan untuk pulang ke rumah.
Menurut Nonis, dia cuba untuk menyelamatkan hubungan itu dan turut mendapatkan khidmat perubatan tradisional daripada beberapa ustaz.

"Setelah berbincang dengan suami, dia mengakui yang dirinya mencintai wanita itu dan tidak mahu melepaskannya. Jadi, buat apa saya tunggu lagi jika dia sendiri akui ketika melihat saya, wajah saya menyerupai 'hantu'.
"Saya tidak kisah sekiranya dia ingin kahwini wanita itu dan menjalani kehidupan poligami. Namun dia tak mahu (poligami) dan suruh saya failkan tuntutan cerai. Dia berjanji akan beri kerjasama," katanya kesal dengan tindakan suami gagal hadir pada kes sebutan pertama minggu lalu di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur.

Menurut Nonis, dia memfailkan penceraian terhadap suaminya pada Februari lalu dan sebutan semula kes akan berlangsung pada 26 Mac ini di mahkamah sama.
"Saya berharap agar dia memberikan kerjasama dalam kes ini kerana ia adalah kemahuannya sendiri," katanya.

Pernah dilamar kerabat
Tabah menghadapi apa yang berlaku, Nonis bagaimanapun menepis dakwaan yang dirinya pernah merampas kebahagiaan orang lain untuk memiliki Rosman.

"Tiada istilah rampas suami orang. Saya berkawan dengan Rosman ketika dia berdepan dengan masalah rumah tangga. Ketika itu, dia tidak terurus dan perniagaan mula merudum.

"Setelah dia bercerai dengan kedua-dua isterinya, barulah saya mula bantu dia memulihkan semangat. Setelah melihat kesungguhannya, saya yakin dialah yang terbaik untuk saya walaupun sebelum ini, ada di kalangan Datuk dan
kerabat yang melamar saya," katanya yang kini sedang menjalani penggambaran drama 13 episod, Lara.

Mengakui rezekinya dalam bidang seni semakin murah sejak akhir-akhir ini, Nonis menganggap perpisahan ini adalah jalan terbaik untuk mereka berdua.

"Saya yakin, saya boleh hidup sendiri tanpa dia (Rosman). Lagipun, sebelum ini, memang saya jenis yang berdikari dan tidak mengharapkan bantuan orang lain.

"Alhamdulillah, saya bersyukur dengan rezeki yang diterima dan ruang saya dalam industri lakonan masih ada. Lagipun, sudah lebih 15 tahun saya berkecimpung dalam bidang lakonan dan ia menjadi mata pencarian saya.

"Saya tidak menyesali dengan apa yang berlaku dan menganggap ianya ketentuan ALLAH SWT. Sebagai manusia, kita hanya mampu berdoa dan mungkin setakat ini sahaja jodoh saya bersama dia," katanya yang turut menerima beberapa tawaran drama selepas ini.
sumber : sinar harian

‘Saya bukan pelacur’


Foto

Kuala Lumpur: “Saya bukan pelacur. Saya hanya pakai skirt ini dalam kereta, bukan di tempat umum,” dakwa seorang lelaki lembut berpakaian wanita selepas ditahan di Tasik Permaisuri, Cheras dalam Ops Bersepadu Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) dan Unit Kuatkuasa Khas Trafik Kuala Lumpur (U3K), semalam.
Difahamkan, pondan berusia 30-an itu baru saja menghadiri sebuah parti khas bersama rakan-rakannya sebelum ke Tasik Permaisuri untuk melepak tanpa menyedari ada sekatan jalan raya dan sebaik ditahan, dia enggan turun dari kereta Perodua Myvi.

Bagaimanapun, selepas diarah pegawai JAWI untuk menyerahkan dokumen pengenalan diri, lelaki terbabit akur bagaimanapun mula naik angin selepas jurugambar merakam gambarnya.
Penguasa Penguat Kuasa DBKL Mohd Hisham Izhar berkata, lelaki itu antara enam pondan yang ditahan dalam operasi bermula jam 12 malam hingga 3.30 pagi itu. “Turut ditahan dua lelaki berusia 20-an yang mabuk dan memiliki minuman keras bersama mereka.

“Enam pondan itu ditahan mengikut Seksyen 7 Kanun Jenayah Syariah Negeri Kelantan Bilangan 2/85 kerana berpakaian tidak senonoh dan jika sabit kesalahan, boleh didenda maksimum RM1,000 atau penjara enam bulan atau kedua-duanya,” katanya.

Beliau berkata, dalam operasi sama, U3K mengeluarkan 59 saman ke atas penunggang motosikal dan kereta atas pelbagai kesalahan jalan raya.
Katanya, turut disita 23 motosikal dan sebuah kereta Perodua Kancil atas kesalahan tidak memiliki lesen memandu dan cukai jalan tamat tempoh.

“Selain itu, U3K mengambil tindakan ke atas dua penunggang motosikal yang masing-masing melakukan kesalahan menggunakan nombor pendaftaran palsu dan memalsukan cukai jalan,” katanya.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved