Kecantikan Bunga di Taman Hitsujiyama

on 10 Mac 2013


Setiap tahun di minggu awal bulan terakhir di musim semi, semua bunga-bunga yang tumbuh di Jepun mengembang mekar dengan berbagai warna. Dan salah satu tempat yang paling popular untuk menyaksikan warna-warni bunga yang indah adalah di Taman Hitsujiyama yang lokasinya berada di Kota Chichibu, Perfektur Saitama. ‘Tak percaya? Nikmati foto-foto berikut:























Read more: wisbenbae 

Gaun Pengantin Dan Aksesori Ini Terbuat dari Bulu Haiwan Dan Tulang Manusia


img 
ist.
Penyanyi Lady Gaga pernah menjadi pusat perhatian ketika ia mengenakan gaun yang terbuat dari daging saat menghadiri ajang MTV Video Music Awards 2010. Lalu ada juga gaun yang terbuat dari makanan khas Jepang, nori, yang dirancang oleh George Nemsadze. Kedua gaun tersebut mungkin hanyalah salah satu busana aneh di dunia. 

Berbeda pula dengan yang satu ini. Desainer Jess Eaton kini sedang menjadi perbincangan hangat di dunia fashion. Sebab, perancang busana asal Inggris itu membuat gebrakan yang aneh dengan membuat gaun pengantin dan aksesorinya dari bulu haiwan dan tulang manusia. Hii..

Bulu binatang yang digunakannya bukanlah dari binatang hidup yang sengaja dibunuh untuk diambil bulunya. Jess memastikan bahwa bahwa bulu dari binatang tersebut diambil dari haiwan yang sudah disembelih untuk dimakan, ataupun binatang yang sudah mati secara alami. 

"Saya tidak pernah membunuh binatang untuk mendesain busana ini dan pihak kami tidak akan menerima apapun (binatang) yang telah dibunuh untuk tujuan mengubahnya menjadi sebuah fashion item. Apa yang saya lakukan adalah mengambil hewan-hewan ini yang sudah mati secara alami," ungkap Jess, seperti dikutip dari Dailymail.

"Setiap hari semua orang tentunya makan daging haiwan. Pada haiwan berbulu, biasanya bulu dan tulangnya hanya dibuang dan menjadi sampah. Daripada dibuang, bulu dan tulang ini bisa menjadi kreasi aksesori dan detail busana yang unik. Saya mengubah potongan sampah ini menjadi berbagai benda yang indah dan dapat dinikmati sampai bertahun-tahun" tambahnya. 

Terinspirasi dari dunia dongeng dan buku-buku yang pernah dibaca di masa kecilnya, membuat perancang busana kontroversi itu meluncurkan karyanya yang cukup indah, namun mengerikan. Hasil karya Jess di bawah label Roadkill Couture ini pun akan dipamerkan di White Gallery, London.

Ia menampilkan busana pengantin yang dilengkapi dengan detail replika burung di bagian lehernya, hiasan kepala dari bulu burung, bolero bulu burung, dan sebuah gaun pengantin putih dengan bulu angsa yang dinamakan Swan Princess.

Yang lebih ekstrem dan mengerikannya lagi, Jess juga membuat kreasi kalung yang berasal dari tulang manusia. Tulang-tulang ini diperolehnya dari fakulti kesihatan di beberapa universiti. Dalam koleksi pertamanya di tahun 2011 silam, Jess membuat berbagai busana dari kulit tupai, bulu tikus, bahkan topi dengan telinga kuda buatan. 

Kesepian menunggu pelanggan dengan pakaian se*si


Lagi aksi mak bapak tak reti mengajar anak


macam tak ada toilet berdekatan...mana perginya otak mak bapak budak ni???

Menurut Anda Gambar Ini Lucu Tak?


Uniknya Lukisan yang Terbuat dari Daun Teh


Hanya dengan menggunakan daun teh seniman asal Inggris Carne Griffiths  boleh membuat sebuah karya lukisan yang luar biasa. Dengan menggunakan daun teh Carne Griffiths boleh membuat lukisan dengan menimbulkan efek warna cerah yang sangat unik dan mengagumkan.
lukisan yang Terbuat dari Daun Teh
ukisan yang Terbuat dari Daun Teh
ukisan yang Terbuat dari Daun Teh

5 Selebriti Dengan Busana Terburuk di Oscar


Ada beberapa selebritis yang datang dalam acara Oscar 2013 dengan penampilan dan busana yang sangat buruk mau tahu siapa saja mereka ?
Oscar 2013 tidak hanya dihadiri oleh para selebriti dengan busana terbaik namun banyak juga para selebritis yang datang dengan busana terburuk yang terkadang sengaja untuk memperlihatkan bagian tubuhnya dan ada juga yang telihat busanaya berantakan. Nah berikut ini ada beberapa selebritis  Dengan Busana Terburuk di Oscar mau tahu siapa saja mereka simak 5 Selebritis Dengan Busana Terburuk di Oscar berikut ini.
1. Naomie Harris
Naomie Harris yang kian dikenal setelah membintangi film ‘Skyfall’ tampil di red carpet dengan gaun rancangan Michael Badger. Gaun yang menggunakan material organik itu tampak anggun, tapi belahannya yang tinggi hampir saja membuat Naomie pamer bagian intim tubuhnya.
2. Anne Hathaway
Anne Hathaway
Aktris yang mendapat penghargaan Best Supporting Actress hadir dengan gaun merah muda dari Prada. Sayangnya, garis potongan di bagian dada justru membuat puting aktris cantik ini tampak jelas. Sampai-sampai dibuat akun Twitter bernama @HathawayNipple yang kini sudah memiliki 3.000-an follower.
3. Kelly Rowland
Kelly Rowland
Belahan gaun yang tinggi memang terlihat seksi, namun tidak jika belahan sampai memamerkan pangkal paha. Seperti personel Destiny’s Child, Kelly Rowland, dengan gaun rancangan Donna Karan di foto ini.
4. Brandi Glanville
Brandi Glanville
Aktris yang membintangi ‘The Real Housewives’, Brandi Glanville mengundang perhatian di red carpet. Namun bukan karena  tampil memukau, tapi gaunnya yang hampir mempamerkan seluruh payudaranya itu. Gaun tersebut adalah hasil rancangannya sendiri yang berlabel “B”.
5. Helena Bonham Carter
Helena Bonham Carter
Salah satu aktris yang bermain di drama musikal ‘Les Miserables’ memilih gaun yang menunjukan sisi personalnya yang ‘fun’. Gaun layer rancangan Vivienne Westwood dan rambut berantakan membuatnya masuk dalam daftar artis berbusana terburuk.
Nah itulah beberapa selebritis dengan busana terburuk di acara Oscar 2013.

Laki-laki Tinggalkan Foto Diri Mengenakan Pakaian Dalam Perempuan

Polis di Ohio, Amerika Syarikat (AS), mengatakan mereka terkejut ketika seorang pengunjung toko Walmart di Fremont store meninggalkan fotonya di rak toko. Laki-laki bernama Rodney Kunkel dan berusia 44 tahun itu dikenakan tuduhan melakukan perbuatan tak senonoh kerana meninggalkan fotonya yang berpose mengenakan pakaian dalam perempuan di toko dan di sejumlah kendaraan di lapangan parking.

Luar Biasa Perempuan Ini, Siapa yang Boleh Mengalahkannya?

OMG, lihatlah betapa kuatnya perempuan ini.


Body Memang Se*si, Tapi Kelakuan Benar-benar Tak Sopan

Kalau tak percaya, lihat saja...



Ini Foto Keluarga Teraneh, Mahu Melakukannya?


Apa yang Salah dari Foto Ini? Cuba Teka

Benar-benar aneh di sini, cuba teka apakah itu?


Foto Facebook Ini Sungguh Aneh, Cuba Baca Saja Komen di Foto


Penumpang Ini Benar-benar Aneh, Lihat Saja Dandanannya


lawak betul atuk ni....

Patung tak senonoh ini hanya ada di Singapura

Nama taman ini adalah Haw Par Villa adalah taman hiburan paling aneh di Singapura kerana menyimpan 1.000 patung dan 150 diorama yang memperlihatkan segala bentuk cerita kuno China.


Mungkin Ini Pungg*ng Paling Besar di Dunia, Sungguh Tak Masuk Akal


Sanggup buang air di toilet macam ni?


ada tak yang sanggup..kalau setakat kencing sanggup tapi buang air besar tak sanggup kot...

Lelaki ini sanggup habis 70 ribu poundsteling beli patung s*ks

BRASILIA - Seorang lelaki asal Brasil rela mengeluarkan wang sebesar 70 ribu poundsterling  demi perawani sebuah boneka seks. Boneka itu disebut amat mirip dengan manusia.

Penjualan boneka seks itu dilakukan oleh toko seks online Sexonico, yang menawarkan "keperawanan" dari Valentina. Sosok Valentina dikhabarkan layaknya seorang perempuan seksi sebenarnya.

Sexonico mencabar siapa pun yang boleh memberikan penawaran tinggi terhadap boneka tersebut. Pemenangnya, akan mendapatkan kesempatan untuk melakukan kencan romantis dengan boneka itu. Demikian dilansir dari Huffington Post, Sabtu (9/3/2013).

Pakej pemenang termasuk makan malam yang mahal disertai dengan mandi dengan bunga mawar. Selain itu, Valentia akan menggunakan pakaian dalam seksi serta menginap di presidential suite di sebuah hotel.

Sexonica mengklaim Valentina bukanlah boneka seks pada umumnya. Mereka mengklaim boneka itu memiliki tekstur kulit yang sama dengan manusia. Bahkan boneka itu memiliki warna pupil mata hijau, bibir mengkilap serta dada dan tubuh yang boleh membuat perempuan di dunia merasa iri.

Toko seks itu memulai pelelangan di internet sebelum merilis Valentia di konvensi internasional boneka seks di Brasil.

Corvette terperosok bawah trak


London: Seorang pemandu bernasib baik apabila terselamat selepas kenderaannya terperosok di bawah trak.
Mangsa yang hanya luka kecil di kepala berjaya ditarik keluar oleh anggota bomba. 
Pemandu yang tidak diketahui identitinya itu berkata, dia terselamat kerana sempat menundukkan kepala ketika kereta Corvette dipandunya merempuh belakang trak berkenaan sebelum terperosok sedalam dua meter di bawah trak terbabit. 

Anggota bomba, Rick McClure, 60, yang pertama tiba di tempat kejadian di lebuh raya San Diego di Los Angeles itu berkata: “Dia sangat bertuah.”

“Dia dalam keadaan baik. Tubuh pemandu biasanya berkecai selepas terperosok di bawah trak.

“Tetapi, dia tidak mengalami kecederaan serius,” katanya dalam satu kenyataan akhbar, semalam. 

Bagaimanapun, bumbung kereta Corvette hitam bernilai RM231,797 itu ranap dan kereta itu dikategorikan lupus. -AFP
sumber : mymetro

Kek sambut orang baru


Foto

London: Bagaimana dengan kek hari jadi ini? Tukang masak kini meraikan keajaiban hidup dengan membuat kek berupa bayi yang baru dilahirkan.
Rekaan aneh itu kelihatan seolah-olah hidup termasuk bayi yang masih mempunyai tali pusat melekat pada tubuhnya. 
Sebilah gunting yang dibuat daripada gula aising melengkapkan hadiah selamat datang ke dunia yang cukup pelik itu. 

Sebiji kek menunjukkan kepala, lengan dan kaki muncul dari kek berbentuk glob bumi yang dihias dengan corak bunga.

Manakala kek lain menunjukkan seorang bayi yang bogel meniarap sambil menghisap puting.

Satu lagi rekaan agak menakutkan apabila menunjukkan dua kepala bayi bercantum dengan mata putih tersembul. 

Hidangan kek berkenaan dibuat bagi menyambut kehadiran insan cilik yang baru lahir. 

Bagaimanapun, mungkin terdapat anggota keluarga yang tidak tergamak untuk memotong kek berupa bayi seakan-akan hidup itu.

Satu rekaan yang mungkin boleh dimakan ialah buah tembikai berbentuk bakul yang diisi dengan pelbagai jenis buah-buahan kelihatan seolah-olah seperti bayi di dalam kereta sorong. - The Sun
sumber : mymetro

Hercules, anak buah ditangkap


Jakarta: Polis Indonesia semalam menangkap 51 anggota kumpulan samseng yang diketuai Hercules Rozario Marcal kerana disyaki melakukan peras ugut di sekitar Jakarta.
“Jumlah wang yang diperas kumpulan itu mencecah beberapa juta rupiah,” kata Ketua Polis Jakarta Barat, Hengki Hariadi kepada wartawan semalam. 
Mereka yang menjadi mangsanya adalah usahawan. 

Kegiatan Hercules tidak dapat dikesan pihak berkuasa sebelum ini kerana mangsa enggan melaporkan jenayah itu.

“Mereka takut membuat laporan polis,” kata Hengki.

Operasi memburu suspek dilakukan selepas polis memperoleh bukti dan laporan daripada penyiasat yang membongkar kegiatan Hercules. 

“Jenayah pemerasan dilakukannya sudah lama berlaku dan semakin meningkat dari semasa ke semasa. 

“Bukti yang dikumpul pegawai kami juga sudah banyak,” katanya. 

Hercules dan orang bawahannya kini ditahan untuk disoal siasat di lokap balai polis Metro Jaya. 

Operasi menjejaki dan menahan kumpulan berkenaan bermula malam kelmarin. 

Satu sumber berkata, polis turut menemui senjata api ketika menyerbu rumah Hercules. - Agensi
sumber : mymetro

Pencuri tersepit celah jeriji besi


Kuala Terengganu: Cubaan seorang pemuda memecah masuk pejabat Sekolah Kebangsaan Pusat Chabang Tiga dipercayai untuk mencuri bukan saja tidak berhasil tetapi bertukar tragedi selepas lehernya tersepit di celah jeriji besi pintu di sekolah berkenaan semalam.
Dalam kejadian jam 4.20 pagi itu, suspek berusia 21 tahun dari Kampung Laut, di sini dipercayai cuba memecah masuk pejabat sekolah berkenaan ketika pengawal keselamatan sedang tidur untuk mencuri peralatan di bilik berkenaan.

Menurut sumber, mangsa dikatakan cuba memecah masuk bersama seorang rakannya berusia 20-an tetapi cubaannya gagal apabila lehernya tersepit di celah jeriji besi pintu selepas gagal dikeluarkan rakannya yang turut sama menceroboh.
“Kejadian itu menyebabkan suspek menahan kesakitan hampir 30 minit sebelum berjaya dikeluarkan anggota bomba yang turut dibantu Rakan Cegah Jenayah Terengganu menggunakan pemotong besi.

“Suspek dipercayai menceroboh masuk ke sekolah berkenaan melalui jalan belakang kira-kira satu jam sebelum kejadian itu bersama rakannya yang kemudian melarikan diri sebaik melihat leher suspek tersepit.

“Sebaik berjaya dibawa keluar, suspek yang cedera di kepala dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kuala Terengganu untuk tindakan lanjut,” katanya.
Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Kuala Terengganu Pegawai Bomba Kanan II Abdul Razak Abidin berkata, seramai enam anggota dikejarkan ke tempat kejadian sebaik pihaknya menerima maklumat mengenai kejadian itu jam 4.23 pagi.

Katanya, sebaik tiba di tempat kejadian, pihaknya mendapati leher seorang lelaki tersepit di pintu besi sebelum berjaya dikeluarkan 30 minit kemudian.
Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Superintendan Abdul Halim Mohd Ishak ketika dihubungi mengesahkan ada menerima laporan berhubung kejadian itu.
sumber : mymetro

Mati ditetak bertubi-tubi


Seremban: Dipercayai bermotifkan dendam, seorang lelaki mati mengerikan selepas ditetak bertubi-tubi oleh tiga lelaki bertopeng yang memecah masuk rumahnya di Kampung Bukit Pelanduk, Port Dickson, di sini, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 3.30 pagi itu, mangsa, T Ganesan, 37, yang juga anak saudara kepada Ahli Majlis Perbandaran Port Dickson (MPPD), Datuk M Velu mati serta-merta di tempat kejadian akibat pendarahan teruk di kepala. 
Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superintendan Abd Wahab Harun berkata, ketika kejadian, mangsa yang berada di dalam biliknya didatangi tiga lelaki tidak dikenali memakai topeng dan menaiki sebuah kereta. 

“Ketiga-tiga suspek bertindak meluru ke arah mangsa sebelum menetak bahu, pangkal leher dan tangan menggunakan senjata tajam sebelum melarikan diri. “Kebetulan, bapa mangsa yang mendengar bunyi bising bergegas ke bilik anaknya dan melihat mangsa sudah tidak sedarkan diri dalam keadaan berlumuran darah,” katanya kepada Harian Metro, di sini, semalam.

Abd Wahab berkata, mangsa kemudian disahkan meninggal dunia sebelum mayatnya di hantar ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) untuk bedah siasat.

“Kita percaya motif serangan ialah dendam dan menolak kemungkinan mangsa dirompak, bagaimanapun kita masih menyiasat bagaimana suspek memecah masuk rumah itu.

“Siasatan awal juga mendapati, mangsa kemungkinan sedar ketika suspek menyerbu biliknya berdasarkan luka di bahagian tangan dipercayai cuba mempertahankan diri,” katanya. 

Menurutnya, kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan meminta orang awam yang mengetahui maklumat berhubung kejadian itu supaya tampil di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Port Dickson atau hubungi 06-6472222 untuk membantu siasatan. 

Sementara itu, Datuk M Velu ketika ditemui di Unit Forensik HTJS berkata, anak saudaranya itu tinggal di Perak dan baru tiga hari pulang ke daerah ini. 

“Dia pulang berikutan mahu berjumpa dengan anak perempuannya, G Lakshana, 10, yang tinggal bersama ibu bapanya sejak kecil di Bukit Pelandok. 

“Menurut adik ipar saya yang juga bapa mangsa, ketika kejadian, dia dapat melihat tiga lelaki bertopeng berlari keluar dari bilik anaknya lalu bergegas ke bilik anaknya dan terkejut melihat anaknya sudah meninggal dunia,” katanya. Adik lelaki mangsa, T Krishnan, 35, berkata, kali terakhir dia berjumpa dengan abangnya itu enam bulan lalu. 

“Abang dan kakak ipar tinggal di Perak dan hanya pulang ke sini sekali sekala untuk berjumpa anaknya. 

“Tidak sangka kepulangannya kali ini menyebabkan dia mati dibunuh,” katanya.
sumber : mymetro

Inilah Para Perempuan Produktif Di Usia 60 Tahun.


Semakin banyak perempuan di Inggris bekerja di atas usia 60 tahun kerana meningkatnya usia pencen resmi, menurut Institute for Fiscal Studies (IFS).

Studi menemukan bahwa ada tambahan 27.000 orang perempuan berusia 60 tahun ke atas yang memutuskan terus bekerja sejak peraturan pensiun diubah tiga tahun silam.

Saat ini usia pencen ditetapkan pada 61 tahun dan lima bulan.

"Meningkatnya usia pencen membuat semakin banyak perempuan yang tetap produktif di usia lanjut," kata Jonathan Cribb dari IFS.

"Hampir separuh perempuan yang berusia 60 tahun kini termasuk dalam angkatan kerja, untuk pertama kalinya," tambahnya.

Pada April 2010, usia pencen resmi untuk pemerintah naik dari 60 ke 61. Studi ini melihat dampak peraturan itu pada wanita yang menunda mengklaim pensiun mereka sebagai dampak perubahan tersebut.
IFS menemukan bahwa jumlah perempuan usia itu yang bekerja meningkat menjadi 7,3% atau 27.000 orang.

Tetapi angka menunjukkan bahwa 5.000 perempuan lainnya juga tetap ingin bekerja tetapi tidak bisa menemukan pekerjaan.

Berdasarkan penelitian ini, pemerintah Inggris menghemat lebih dari £2 miliar karena tidak harus membayar pensiun di usia 60

Dampak pada suami


IFS mengatakan alasan kenapa perempuan tetap memutuskan bekerja di usia itu adalah kewangan.

Namun studi juga menemukan bahwa peraturan usia pencen menjadi semacam "jangkar" untuk seorang perempuan sebelum memutuskan pencen.

"Perubahan di usia pencen dapat mengubah norma-norma sosial," kata dia.

Menurut IFS, semakin banyak suami yang kini juga memutuskan untuk terus bekerja karena pensiun istri mereka tertunda satu tahun lebih lama.

Selain itu ada tambahan 8.300 pria yang memutuskan terus bekerja karena kebanyakan pasangan suami istri ingin pensiun di saat yang sama.


youthehandrich

Inilah Parking Kereta Terburuk di Dunia


Kita semua memiliki saat-saat di jalan di mana keterampilan parkir akan anda lakukan, dan akhirnya seseorang meninggalkan mobilnya dalam posisi yang buruk dan sangat memalukan.
Tapi mudah-mudahan tidak semua dari kita yang pernah berakhir dalam situasi yang cukup rumit seperti foto-foto memalukan ini.  Foto-foto yang diupload oleh pengguna web menunjukkan pilihan pilihan Parker malang yang telah berhasil untuk mendorong mobil mereka ke goresan yang terlihat hampir mustahil ketika akan melarikan diri.  Beberapa bertengger di atas dinding atau pusat reservasi, sementara yang lain terjepit di antara dua ruang parkir, jauh di luar garis
Photobucket
Bagaimana itu bisa terjadi? Pemandu ini bermanuver keretanya ke posisi yang mustahil
Photobucket

Selanjutnya … lanjut … Tapi siapa pun mengarahkan mobil ini yang sedikit terlalu bersemangat, dan menyebabkan bencana
Photobucket
Overshot: Pengendara yang satu ini mungkin telah mencoba untuk parkir pada kecepatan tinggi tetapi tidak tepat

Photobucket
Crunch: Kita semua bisa berempati dengan parkir yang buruk ini
Photobucket
Berambisi: Tapi Anda harus mengakui bahwa driver ini berhasil dalam mendapatkan tempat parkir walaupun sangat sempit
Photobucket
Ugal-ugalan: Dan bukan hanya itu, tapi bagaimana mobil ini bahkan masuk ke slot parkir nya
?
Photobucket

Dalam masalah: Sungguh sulit dibayangkan, mobil ini seakan tidak mampu menghindari keadaan mobil yang akan diparkirnya
Photobucket
Terlalu jauh: Mobil ini tidak dapat keluar dalam waktu dekat setelah mendapati dirinya dalam keadaan terjepit
Photobucket
Busted: Semua gambar-gambar lucu yang dikirim oleh pengguna web malu ketika mereka parkir dalam posisi yang mengerikan
Photobucket
Photobucket
Bergegas untuk mengisi bensin: yang mencoba untuk menyapu ke halaman depan untuk mengisi bensin dengan cepat namun harus berakhir bencana bagi sopirnya
Photobucket
Parkir depan toko : Mungkin Sedikit terlalu bersemangat untuk mendapatkan belanja driver ini pergi langsung ke jendela dan memarkir keretanya didepan jendela

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved