Abang Ini Koleksi 3.000 Boneka Barbie

on 08 Mac 2013


Masih ingatkah Anda dengan Justin Jedlica yang terobsesi menjadi 'Ken', pasangan 'Barbie'? Ternyata selain Jedlica ada lagi seorang lelaki yang terobsesi pada mainan anak-anak tersebut. Bahkan ia menyebut dirinya sebaga 'Barbie Man'. Bezanya, jika Judlica melakukan operasi platik untuk mewujudkan impiannya, lelaki 41 tahun ini justru menjadi kolektor Barbie.


Sumber 

Gadis Broken Home yang Hidup Semewah Puteri Raja


 Biasanya seseorang wanita yang sudah berusia diatas 20 tahun akan belajar untuk hidup mandiri dengan bekerja. Namun ada berita aneh dari Inggris yang mengabarkan jika ada seorang wanita muda yang berusia 23 tahun yang hidup mewah bak putri raja namun sama sekali tak bekerja.


Sumber

Wanita Ini Tolak US$ 10 ribu Untuk Lakukan Pengguguran


Crystal Kelley adalah ibu pengganti atau surrogate mother yang dibayar oleh pasangan suami istri untuk mengandung anak mereka yang keempat. Namun di tengah kehamilan, janin yang dikandung Crystal ditengarai akan memiliki penyakit serius sehingga harus diaborsi(digugurkan). Tapi Crystal menolaknya.


Sumber 

Ada Tembok I Love You di Paris


Banyak yang menyebutkan bahawa Paris adalah kota yang romantis dengan pemandangannya yang indah. Terutama pemandangan Menara Eiffel di malam hari yang banyak sekali menjadi latar belakang foto-foto romantis berbagai pasangan.


Sumber 

Penampakan Kabin Kelas Satu Emirates Heboh di Youtube


 !


Sumber 

Traveler Ini Berkongsi Cerita Keliling Dunia Melalui Instagram


Media sosial tidak hanya untuk berbagi kisah keseharian namun juga cerita traveling. Rob Lutter misalnya, traveler asal London yang keliling dunia dan berbagi kisah lewat foto-foto hebat di Instagram.


Sumber

Anak Tak Boleh Diubati, Orangtua Dermakan Semula Sumbangan




Sumber 

Patung tak pakai seluar buat anak-anak ini takut


Penduduk Jepun yang tinggal di sekitar taman Okuizumo agak sedikit resah akan replika patung Michelangelo di taman tersebut.
Patung setinggi 16 kaki itu terkesan porno kerana posisinya dekat dengan wahana bermain anak.
WTF!! Patung Michaelangelo
“Patung itu akan menakutkan anak-anak yang melihatnya,” menurut salah seorang pengunjung taman.
“Beberapa orang sudah mengajukan usulan kepada pihak pengelola agar patung itu diberikan seluar.” Karena patung manusia tanpa busana sangat jarang dipertontonkan di wilayah itu.
Replika patung Michelangelo itu merupakan sebuah karya seni yang disumbangkan oleh seorang pengusaha ternama di kota tersebut.
Tapi usulan mengenai penutupan aurat itu sempat di sangkal juga oleh salah satu warga yang menginginkan warga lain untuk menghargai karya seni, menurut laporan Yomiuri Shimbun

Kasihan, Bayi Ini Akan Lupa Cara Berjalan Dan Berbicara




Sumber

Kerana model buat aksi terlampau,kereta tak laku dijual


kalau nak kereta cepat laku dijual jangan upah model begini....

CAT SEMBURAN YANG BOLEH DIMAKAN PERTAMA DIDUNIA, UBAH TAMPILAN MAKANAN


 Siapa pun pasti ingin merasakan pengalaman makan di restoran mewah dengan sajian makanan yang mewah di hiasi hiasan emas. Tapi kini ada terobosan baru bagi penggemar makanan kerana untuk mendapatkan sajian makanan mewah sudah tidak perlu menghabiskan wang banyak, cukup dengan cat semburan yang boleh dimakan!
Cat semburan makanan yang aman dimakan ini memiliki warna emas, perak, emas merah dan biru perak. Cat yang disebut Food Finish tidak memiliki rasa dan dapat ditambahkan pada setiap makanan untuk mempercantik tampilan. Cukup semburan perlahan hingga melapisi seluruh bagian, tunggu kering dan jadilah sajian mewah. Ide unik ini diibuat oleh perusahaan makanan Jerman, The Garage Deli.
Photobucket
Photobucket

Tips Agar Terlihat Fotogenik Saat di Depan Kamera


img 
dok. Thinkstock
Meski hampir semua wanita suka ketika di foto, tapi tidak banyak dari mereka yang merasa kecewa dengan hasilnya. Keith Lathrop, fotografer yang berbasis di New York mengatakan, agar menjadi fotogenik, Anda harus mengetahui tubuh Anda. 

"Setiap orang memiliki sudut terbaik, sehingga Anda harus terus mencari dan berani di foto untuk menemukannya," papar Lathrop.

Seperti dirangkum dari Glo.MSN, berikut beberapa tips agar Anda terlihat menarik saat di foto. Ini dia!

1. Ketahui Angle Terbaik
Menurut Lathrop, ketahui semua tentang angle. "Dasar praktis adalah sudut tiga per empat," paparnya. "Dalam posisi berdiri atau duduk, pastikan selalu posisi bahu dan pinggul berada di angle kamera," tambah Lathrop.

Dengan pose seperti ini, Anda terlihat lebih langsing. Untuk posisi duduk, Lathrop menyarankan untuk menyilangkan kaki Anda di lutut. Posisi ini akan mengkamuflase penampilan selulit.

2. Pose
Bingung tangan harus diletakkan di mana? Lathrop menyarankan, tempatkan tangan di pinggul dan tumpukan berat badan di salah satu kaki. Jika Anda lebih besar di tengah, cobalah tempatkan tangan Anda di pinggang, bukan pinggul. Pose ini untuk menonjolkan bagian terkecil dari pinggang Anda.

3. Tips Make-up
Fotografer dan make-up artist setuju untuk menggunakan warna-warna netral saat di foto. Gunakan make-up dan pakaian dengan warna hangat dan netral. Lathrop merekomendasikan nuansa coklat, kuning gading dan orange untuk pakaian.

Make-up artist, Travis Culberson menyarankan untuk menggunakan warna pink untuk rias wajah. "Warna pink muda merupakan make-up terbaik," tuturnya.

Pastikan, warna-warna yang digunakan dekat dengan warna kulit sehingga meminimalisir kesalahan fashion, terutama di bawah cahaya terang atau flash.

4. Membersihkan Wajah dan Menerapkan Make-up
Rahasia foto yang sempurna adalah wajah yang bersih. "Anda harus membersihkan wajah dengan make-up remover, sabun dan toner lalu terapkan pelembab."

Make-up artist yang pernah bekerja untuk Tyra Banks Show itu menyarankan untuk menggunakan concealer meskipun wajah Anda putih dan tanpa noda. Gunanya untuk meratakan warna kulit.

5. Percaya Diri
Banyak yang mengatakan, 'percaya diri adalah aksesori terbaik'. Lathrop mengatakan, cara terbaik untuk wajah rileks adalah senyum lebar dan angkat alis Anda. Memang tidak mudah untuk tetap menjaga ekspresi natural. Untuk mendapatkannya, sebelum memulai pose, hitung '1,2,3' lalu katakan, 'cheese!' untuk membuat senyuman lebih lepas.

Kakak ni selamba curi bag jenama Kate Spade depan customer





STOMPer Annie shared this CCTV footage showing a woman stealing a branded bag from her shop at Bukit Panjang Plaza. 

The woman stole the item by placing it in her own bag, even though there were customers nearby. 

The STOMPer wrote:

"Daring shoplifter.

"This woman stole a Kate Spade bag from my branded handbag shop at Bukit Panjang Plaza on February 24 at 3.45pm. 

"The CCTV caught the whole process. This has been reported to the police. 

"I urge all readers to share this to alert others. 

"I am pretty sure she knew a CCTV was installed but she still blatantly stole the bag. 

"I am speechless!"

sumber : stomp.com.sg

Hebat atau dah macam setan?

Freakshow
The weird and the wondrous: 'We're all freaks of the universe,' says Todd Ray. 'We're all individuals so unique that we're actually magical creatures'
Freakshow
Fire-breathing, contortion and sword-eating: AMC's new reality series Freakshow follows Todd Ray and his 'extended family' - a group of exhibitionists in Venice Beach, California
Marcus Boykin says of his appearance: 'Because of this dedication, the average person draws themselves away from me or grabs their kids in fear of me. My daughter is sacred of me'
Marcus Boykin says of his appearance: 'Because of this dedication, the average person draws themselves away from me or grabs their kids in fear of me. My daughter is sacred of me'


sumber

(Foto) Bukti artis China lebih daring daripada artis Hollywood








artis Hollywood semakin terancam....

Tiga Beradik Tinggal Bersama Tengkorak Ibu Selama 3 Tahun

Mengerikan! Tiga adik beradik di Jepun tinggal bersama tulang kerangka ibunya selama 3 tahun. Mereka meyakini bahwa sang ibu sebenarnya tidak meninggal, namun menjadi dewa.

Tiga beradik, yakni dua wanita berusia 59 tahun dan 52 tahun serta sang abang laki-laki yang berusia 65 tahun, akhirnya ditangkap oleh polis setempat. Mereka didakwa melakukan konspirasi dengan sengaja lalai mengurus jasad ibu mereka. Tindakan ini tergolong sebagai jenayah menurut undang-undang yang berlaku di Jepun.

Namun kepada polii, ketiganya membantah telah menelantarkan jasad sang ibu. Mereka berkeras bahwa ibu mereka yang berusia 88 tahun masih hidup.



"Ibu kami telah menjadi seorang dewa. Dia tidak meninggal, namun sedang dalam proses diangkat menjadi sosok yang lebih tinggi," tutur ketiga beradik tersebut kepada polis, seperti dilansir AFP, Kamis (7/3/2013).

Insiden ini terjadi di wilayah Usa, Jepun bagian barat daya. Juru bicara polis setempat menuturkan, pihaknya tengah menunggu hasil autopsi secara keseluruhan terhadap jasad tersebut.

Dugaan sementara, tulang-belulang tersebut berasal dari seorang wanita yang sudah meninggal sejak beberapa tahun lalu. Diyakini tulang kerangka manusia tersebut akan berumur 88 tahun jika masih hidup hingga sekarang.

"Kami mengetahui dari autopsi bahwa tulang kerangka manusia tersebut berasal dari seorang wanita yang meninggal dunia sejak 2 atau 3 tahun lalu, tapi kami harus menunggu hasil secara keseluruhan, tentunya setelah tes DNA untuk memastikan identitinya," tandas juru bicara yang enggan disebut namanya tersebut.

sumber: detikcom

Sksi ala Rihanna? Wajib Pakai Jeans Ini


detail berita
Rihanna (Foto: Cosmopolitan)
DALAM berpakaian, para selebriti memang terkadang berbeza dari orang kebanyakan. Contohnya adalah si seksi Rihanna.

Penyanyi yang terkenal berkat lagu “Umbrella” itu mengenakan seluar jeans double, satu berwarna terang sedang yang lain berwarna gelap. Itu ia lakukan ketika menghadiri sebuah pesta di London, Inggris untuk merayakan debut koleksi terbarunya “Rihanna” untuk lini pakaian River Island.

Namun, jeans yang mengingatkan para penyukafashion akan gaya denim-on-denim di era 80-an itu, tidak dipakai bertumpuk. Jins Rihanna itu hanya kelihatannya saja dipakai double, tapi sebenarnya hanya terdiri dari satu potong jeans.

Jeans ini merupakan salah satu koleksi pakaian “Rihanna”. River Island di toko daringnya mengklaim bahwa seluar jeans ini adalah "trend hebat di musim semi". Bahkan seluar ini terjual habis, seperti dilansir Cosmopolitan. 8 

Wajah Angelina Jolie Dianggap seperti Iblis



LOS ANGELES- Artis dan presenter Chelsea Handler kembali mengungkapkan kebenciannya terhadap Angelina Jolie. Kali ini, Chelsea menyebut teman hidup Brad Pitt itu memilik wajah seperti iblis atau setan. 

Chelsea hadir sebuah acara talk show. Kemudian penggemarnya menanyakan alasan Chelsea tidak suka dengan Angelina Jolie. Sebelumnya, Chelsea pernah menyebut Jolie sebagai perusak rumah tangga orang kerana merebut Brad Pitt dari Jennifer Aniston.  

Chelsea juga dikenal berteman dekat dengan Aniston. Namun, dia menampik kebenciannya kepada Jolie kerana persahabatannya dengan Aniston. Dia pun mengaku tidak tahu kenapa dirinya tidak suka melihat Jolie. 

“Dia terlihat seperti setan. Ini tidak ada hubungannya dengan Jennifer. Sebagai wanita, aku tahu ketika Anda melihat seseorang berjalan melewati  kamar itu gadis yang buruk. Aku hanya tidak suka Angelina Jolie. Aku tidak berpikir dia seorang perempuan,” jelasnya seperti dikutip Hollyscoop, Jumat (7/3/2013).

Dibaham singa ketika asmara


Harare: Seorang wanita maut dibaham singa ketika dia asyik mengadakan hubungan seks dengan teman lelakinya, lapor media semalam.
Laman sesawang My Zimbabwe melaporkan, mangsa dikenali sebagai Sharai Mawera.

Mangsa dilaporkan berasmara dengan pasangannya dalam kawasan belukar apabila seekor singa menerkam mereka di bandar Kariba.
Sumber berkata, teman lelaki Sharai dipercayai sempat melarikan diri dalam keadaan bogel ketika haiwan liar berkenaan membaham wanita terbabit. “Sharai mati di tempat kejadian,” katanya. Sementara itu, rakan pasangan terbabit berkata, Sharai bekerja di sebuah pasar tempatan manakala teman lelakinya seorang nelayan. “Singa itu menerkam dari belakang ketika pasangan itu sedang leka berasmara,” katanya. Menurut lelaki itu, pasangan Sharai hanya mampu melihat dari jauh bagaimana teman wanitanya dibaham singa berkenaan kerana terlampau terkejut dan ketakutan.

sumber : mymetro

Kekasih jadi juadah anjing


Brasilia: Penjaga gol yang disebut-sebut bakal bermain untuk skuad Brazil dalam Piala Dunia 2014 semalam mengaku membunuh bekas teman wanitanya sebelum memberi cebisan mayat itu kepada anjing.
Bruno Fernandes De Souza, 28, sebelum itu dituduh membunuh Eliza Samudio bagi mengelak dipaksa menanggung saraan anak mereka yang dilahirkan tanpa ikatan perkahwinan. De Souza sebelum ini menafikan terbabit dalam kematian Eliza, 25, tetapi ketika perbicaraan dilangsungkan di mahkamah semalam, bekas pemain kelab Flamengo itu menceritakan bagaimana pasangannya itu dibunuh.

Kata De Souza, kawan baiknya, Luiz Henrique Romao mengupah seseorang untuk membunuh Eliza. Walaupun tidak mampu mengarahkan bekas kekasihnya dibunuh, De Souza mengaku menerima bantuan Romao. De Souza dituduh merancang penculikan Eliza dan membunuh wanita terbabit dengan bantuan lapan orang lain, termasuk isterinya, Dayane, seorang lagi bekas kekasihnya, seorang sepupu dan bekas anggota polis, Marcos Santos.
Pendakwa berkata, De Souza melihat Santos menyeksa Eliza sehingga mati sebelum membantu bekas anggota polis itu memotong mayat mangsa. Sebahagian daripada cebisan mayat Eliza diberi kepada anjing De Souza sebagai makanan, manakala selebihnya ditanam di bawah lapisan simen. Dalam perbicaraan awal, Romao didapati bersalah membunuh Eliza dan dihukum penjara 15 tahun.

Santos pula akan mula dibicarakan bulan depan. Sebelum ditangkap, De Souza disebut-sebut akan berpindah ke kelab AC Milan.

Ketika disoal siasat, dia mendakwa, Eliza masih hidup dan berada di luar negara.
Foto

Namun, dia memberitahu mahkamah di Contagem, sepupunya, Jorge Rosa, menyaksikan pembunuhan itu dan menceritakan apa yang berlaku kepadanya. “Selepas diculik, Eliza dibawa ke rumahnya di Belo Horizonte dan Santos yang diupah sebagai pembunuh menunggu di situ,” katanya.

Eliza yang didakwa pernah menjalin hubungan dengan bintang Real Madrid, Cistiano Ronaldo berselisih faham dengan de Souza selepas hamil akibat hubungan sulit mereka.
De Souza dan Eliza bertemu kali pertama pada Mei 2009. - Daily Mail
sumber : mymetro

Dua amah jadi jutawan


Jeddah: Dua wanita Indonesia yang datang ke Arab Saudi untuk bekerja sebagai pembantu rumah menjadi jutawan selepas mewarisi jutaan riyal daripada suami masing-masing yang sudah meninggal dunia.
Lelaki Saudi terbabit mulanya mengambil mereka sebagai pembantu rumah tetapi kemudian mengahwini mereka.

Seorang daripada wanita itu yang menetap di Riyadh, menerima SR5 juta (RM4.1 juta) minggu lalu sementara dalam satu lagi kes, wanita yang berkahwin dengan hartawan hartanah menerima SR20 juta (RM16.4 juta) baru-baru ini selepas sebuah mahkamah Taif mengarahkan waris jutawan itu membayarnya jumlah berkenaan.
“Kedua-dua wanita itu menerima bahagian kekayaan suami masing-masing menerusi sistem undang-undang Syariah yang dilaksanakan di negara ini,” kata jurucakap kedutaan Indonesia di Riyadh, Shabda Thian.

Beliau bagaimanapun enggan menyebut nama kedua-dua wanita itu.

“Banyak lagi cerita positif mengenai Tenaga Kerja Indonesia di Arab Saudi, bukan setakat penderaan yang sering dilaporkan,” katanya.
Dalam kes pertama, wanita terbabit tiba di Saudi 11 tahun lalu untuk bekerja dengan jutawan hartanah, Ali Ayami di Taif. Mereka berkahwin dua tahun selepas itu.

Perkahwinan mereka tidak berpanjangan kerana lelaki itu meninggal dunia dan meninggalkan beberapa keping tanah serta bangunan apartmen di Taif.
Wanita Indonesia itu menetap di Arab Saudi sehingga dia memperoleh harta peninggalan suaminya itu.

“Dia sudah menerima SR20 juta (RM16.4 juta) dan menanti kira-kira SR90 juta (RM73.8 juta) lagi hasil daripada jualan harta suaminya,” kata satu sumber yang enggan dikenali.

Menurut Shabda, wanita kedua yang berusia 45 tahun mewarisi SR6.3 juta (RM5.17 juta) selepas suaminya meninggal dunia beberapa bulan lalu. Wanita itu sebelum ini bekerja sebagai tukang jahit untuk lelaki itu yang memiliki dan mengendalikan sejumlah besar kedai mainan di Riyadh, ‘ Al-Sogel Toys.’ “Mereka hidup bersama kira-kira 10 tahun sebelum suaminya meninggal dunia pada 2010,” kata Shabda.

Menurutnya, pihak kedutaan bekerja rapat dengan beberapa pihak, termasuk keluarga si mati untuk menyelesaikan tuntutan harta itu. - AN
sumber : mymetro

‘Kami tak berebut kekasih’


Foto

Kuala Lumpur: “Saya tidak mahu lagi memanjangkan kes ini. Sebenar-benarnya, saya tidak pernah bermasam muka dengan Fathia,” kata pelakon dan penyanyi Marsha Milan Londoh, 28.
Dia berkata demikian menjawab tuduhan kononnya hubungannya bersama pelakon, Nur Fathia Abd Latiff, 26, atau Nur Fathia renggang selepas dikatakan berebut teman lelaki.
Menurut Marsha, dia tidak mengenali pelakon drama Stanza Cinta itu secara rapat, bergaduh atau cemburu dengan kejayaan pelakon berkenaan.

“Tuduhan dilemparkan tidak berasas sama sekali kerana saya tidak mengenali atau berkawan baik dengannya (Fathia). Bagaimana pula untuk kami bermasam muka?” katanya.

Kata Marsha, bagaimanapun, dia tidak menafikan pernah bertemu pelakon terbabit dalam penganjuran majlis yang besar dan dihadiri ramai kalangan selebriti.
sumber : mymetro

‘Nasib baik minta rokok’


Lahad Datu: Seorang lelaki dari kampung Tanjung Batu melalui saat cemas apabila ditahan sekumpulan tujuh lelaki bersenjata ketika menunggang motosikal pulang ke rumahnya tetapi nasib baik kumpulan penceroboh bersenjata itu hanya meminta rokok, Isnin lalu.
Abdul Rahman Seilani, 53, yang berkata dia terserempak dengan sekumpulan kira-kira tujuh lelaki bersenjata berpakaian celoreng di jalan raya di kampung itu, kira-kira jam 9 pagi.

“Ketika lalu di depan mereka, seorang daripada mereka meminta rokok daripada saya dalam bahasa Melayu.
“Saya memberikan sekotak rokok yang saya ada dan mereka memberikan RM50 tetapi saya tidak mengambilnya,” katanya ketika ditemui Dewan Fajar Harapan di Felda Sahabat 130 kilometer dari sini, semalam.

Bimbangkan keselamatan dirinya, Abdul Rahman mengambil keputusan segera meninggalkan kampung menerusi pesisir pantai ke Kampung Tanjung Labian yang terletak bersebelahan.

“Saya kini tinggal bersama anak di kuarters pekerja FELDA di Fajar Harapan,” katanya.
Dewan FELDA Harapan di FELDA Sahabat itu menempatkan penduduk dari tujuh kampung yang berpindah berikutan tindakan pasukan keselamatan menggempur kedudukan pengganas di Kampung Tanduo.

Seorang lagi penduduk, Yusof Sarang, 58, berkata kira-kira 40 penduduk kampung meredah air pasang hingga paras lutut untuk ke Tanjung Labian melalui pantai sebelum ke Dewan Fajar Harapan.
Beliau mengambil keputusan membawa isteri dan tiga anak berpindah segera apabila mendengar berita mengenai kehadiran individu bersenjata di kampung itu. “Kami hanya membawa sedikit pakaian dan kini menumpang di rumah anak saudara di Fajar Harapan,” katanya. - BERNAMA
sumber : mymetro

Muallaf : Saya Tak Perlu Tuhan Dalam Bentuk Patung



Mohammed Robert Heft mulai tertarik dengan ajaran Islam ketika bertemu ulama asal Palestin, Hosam Taha.
Saat ditemui Heft, Taha melihat kalung salib melingkar di leher Heft. “Yesus bukanlah juru selamat Anda,” sebut Taha seperti dinukil dari Arabnews.com, Rabu (20/2).

Penasaran dengan pertanyaan Taha, Heft memberanikan diri meminta penjelasan. Melalui penjelasan yang memakan waktu tiga hari itu, Heft akhirnya memutuskan memeluk Islam.

“Saya menjadi sadar, tidak membutuhkan Tuhan dalam bentuk patung,” ucap Heft mantap.

Menurut Heft yang terpenting dari hal itu adalah eksistensi. “Tuhan yang sebenarnya ada dalam hati kita, itulah yang membuatku menjadi muslim,” ungkap dia.

Yang membuat Heft begitu yakin, setiap hal apapun itu memiliki panduan. Heft melihat Alquran, merupakan panduan hidup seorang muslim yang memberitahukan bagaimana konsep Ketuhanan, cara berhubungan antara manusia dan Tuhan, manusia dengan manusia. Wallahu a`lam (republika.co.id)


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved