Anak 2 Tahun Dibiarkan Main Snowboard Sendirian

on 07 Mac 2013


Edan memang kelakuan orang tua asal Portland, Oregon ini. Anaknya yang masih berumur 2 tahun dibiarkan bermain snowboard sendirian tanpa pengawasan sang ahli. Bahkan ia menuruni lereng di Gunung Hood Meadows Ski Resort, Oregon sendirian.
Eden-rev
Tapi gila memang si Eden, anak yang baru genap 23 bulan itu bahkan sudah mulai belajar snowboard sejak ia belum bisa berjalan. Ketika itu, anak perempuan tersebut dibawa oleh orangtuanya ke Cascades saat menginjak usia 6 minggu. Walau belum boleh berjalan, Eden sudah menunjukkan ketertarikannya akan permainan ekstrim yang menggunakan salji itu.
“Dengan snowboarding, kami selalu ingin di jalur pertama, jadi kami sengaja bangun jam 5.30 pagi, dan keluar dari tempat tidur,” tutur Sharon Covaciu, ibu dari Eden, seperti yang dilaporkan oleh Koin News.
“Segera setelah kami mengatakan salji, dia selalu bersemangat dan tahu dia akan pergi ke pegunungan,” tambahnya lagi.

Wanita Ini Sukses Jadi Doktor Cinta




Sumber 

Apa penyakit pak cik ni?


agaknya apa penyakitnya?????

Georgia Salpa, kembali berpose panas



 Model yang pernah dinobatkan sebagai wanita terseksi kelima versi FHM tahun lalu, Georgia Salpa, kembali berpose panas.

Mengutip Thesun, wanita berdarah Yunani itu terlihat seksi saat berpose hanya mengenakan pakaian dalam berwarna krem.

Dalam foto itu terlihat jelas, tubuh seksi Georgia dan belahan payudaranya yang sensual berhasil terabadikan lensa kamera.

Selain menjadi wanita terseksi versi majalah lelaki dewasa, Georgia juga terpilih sebagai model terpanas yang pernah dilihat dan dibaca oleh pembaca Sun.

Pencuri Ditahan Setelah Tampil di Acara X Factor



Seorang gadis pencuri kereta akhirnya ditahan polis setelah tampil dalam acara X Factor versi Inggris. Plaige Flaherty ditangkap setelah seorang saksi mengenalinya ketika ia ada di televisyen.

Gadis berusia 19 tahun itu mencuri kereta di wilayah South Tyneside dua tahun yang lalu. Saat ia membawa lari kereta  curiannya, Flaherty sempat melanggar seorang pejalan kaki bernama Chris Brown.

Flaherty pun meninggalkan Brown setelah ia memberikan nama dan nombor telefon palsu kepada lelaki itu.

Namun pelarian Flaherty akhirnya berakhir saat dia mengikuti acarspencarian bakat X Factor bersama bandnya. Brown yang menonton acara itu segera mengenali Flaherty dan menelefon polisi

“Ia berusaha menelofon nombor yang diberikan oleh Flaherty, namun ternyata nombor itu palsu. Beberapa minggu kemudian ia melihat gadis itu dalam acara X Factor di televisyen dan langsung menghubungi polis,” ujar jaksa penuntut, Jeanne Smith, seperti dikutip The West, Rabu (6/3/2013).

Saat ini Flaherty sedang menjalani proses pengadilan, hakim dijadualkan akan memutuskan hukuman untuk gadis itu pada April mendatang.

Bahasa Isyarat Paling Aneh di Dunia




Sumber

Bayi Ini Lahir Dengan Jantung di Luar Tubuh


jantung bayi di luarSeorang bayi di Texas  lahir dengan keadaanjantung berada di luar tubuh hal ini harus membuat dokter melakukan tindakan operasi untuk memasukan jantung yang keluar di luar tubuh.
Seorang bayi bernama Audrina  ketika dilahirkan pada bulan Oktober lalau mengalamai kelainan yang jarang terjadi yakni keadaan dimana sebagian jantung bayi ini berada di luar tubuh bayi.
Sebelumnya dokter telah membeitahukan kepada ibu bayi yang bernama Janet jika bayi yang ada dalam kandunganya mengalami masalah. Berdasarkan hasil pemindaian ultrasound, dokter menemukan bahwa janin yang ada di kandungannya memiliki kelainan langka pada bagian jantung. Kelainan langka dan fatal ini menyebabkan jantung berkembang dan tumbuh di bagian luar tubuh bayi.
“Aku sangat terkejut, awalnya aku tak mengerti apa yang dimaksud dokter dengan jantung di luar tubuh,” ungkap Janet Shamlian, ibu bayi tersebut.
Namun Janet tidak mahu menggugurkan kandunganya tersebut walaupun tahu jika bayi yang ada di perutnya jika lahir akan mengalami kelainan pada jantungnya.
Akhirnya kekhawatiran dokter akan bayi yang akan dilahirkan Janet benar terjadi ketika dilahirkan Bayi Janet memiliki jantung yang berada di luar tubuh.
Jantung Bayi Ini Di luar Tubuh
Doktor yang mengetahui keadaan ini pun segera melakukan tindakan operasi untuk memasukan kembali jantung Audrina. Dokter tak bisa begitu saja menempatkan jantung yang ada di luar dan menutup dada bayi tersebut.
“Ini tidak semudah membuat ruang, lalu memasukkannya dan menutup pintu,” ungkap Dr Charles Fraser, dokter bedah jantung di Texas Children, seperti dilansir oleh Today Health (05/03).
Walaupun operasi yang dilakukan sedikit rumit akhirnya dokter berhasil memasukan jantung bayi ini kedalam tubuh bayi. Setelah enam minggu dirawat, Janet berhasil kembali bertemu dan memeluk buah hatinya.
Keadaan Audrina ini tergolong langka dan hanya mengenai satu dari satu juta bayi. Sekitar 90 persen bayi yang mengalaminya meninggal setelah tiga hari. Namun Audrina mendapatkan keajaiban dan bisa bertahan hidup hingga saat ini.

Ciuman Sayang Sang Ayah Membuat Bayi Ini Meninggal Dunia


bayi mati di CiumBayi ini meninggal Dunia kerana dicium oleh ayahnya sendiri, kamu mau tahu bagaimana kisah kematiian bayi ini.
Seorang ayah mencium bayinya mungkin hal yang wajar ya kerana ciuman merupakan simbol kasih sayang ayah dengan anaknya namun apa jadinya jika ciuman tadi berhujung kematian sehinga ciuman sayang berubah menjadi ciuman maut.
Nah kejadian ciuman maut ini terjadi pada bayi bernama Kaiden ia harus meninggal akibat ketidak tahuan orang tua ketika mencium bayinya.
Pasangan Carl Maclaren dan Marrie-Claire McCormick mungkin tidak akan menyangka jika bayi mereka yang baru lahir  dengan sehat tiba tiba harus mati kerana ciuman ayahnya sendiri. Kejadian ini bermula ketika sang ayah yang sedang sankit tengorokan mencium bayinya yang baru lahir tanpa disadari ternyata sakit tengorokanya ini menularkan virus herpes.
Namun sang ayah tidak sadar jika ciuamnya ini adalah ciuman maut hal ini baru diketahui setelah dokter malakukan pemeriksaan dan mencari penyebab kenapa bayi ini boleh terkena Herpes ditemukan fakta jika ayahnyalah yang membuat bayinya terserang virus herpes, yang menyebabkan bayinya harus dirawat 6 minggu dengan mesin bantu nafas sebelum akhirnya meninggal.
Pada akhirnya Carl dan Marrie harus merelakan Kaiden pergi. Sekalipun mereka masih merasa tak percaya bayi yang dilahirkan sehat itu harus pergi dengan cara yang tak pernah mereka duga.
Nah untuk para orang tua yang baru memiliki bayi sebaiknya berhati hati jika sedang sakit jangan suka mencium bayi jika ingin dekat dengan bayi sebaiknya mengunakan masker agar kejadian bayi Kaiden ini tidak terjadi.

Wanita Ini Rela Gaun Pengantinnya Dihiasi Iklan Demi Menutupi Biaya Pernikahan




Sumber 

Dua Model Cantik "Disiksa" di Lampu Merah



MAGELANG - Cara unik dilakukan sebuah komuniti fotografi di Magelang, Jawa Tengah, untuk memprotes kekerasan dalam rumah tangga (KDRT) dan penganiayaan terhadap perempuan.

Puluhan fotografer yang tergabung dalam Guyub Fotografi Magelang melakukan foto session di lampu merah serta tengah di Jalan Pemuda, Kota Magelang. Mereka mendatangkan dua model cantik.

Para model tersebut dililit rantai sambil diseret, dicekik, dan dianiaya oleh seorang lelaki berambut panjang. Ini melambangkan maraknya aksi kerasan terhadap para perempuan.

Koordinator aksi, Begawan Prabu, mengatakan, aksi tersebut dilakukan bentuk kempen antikekerasan sekaligus sebagai sidiran kepada pelaku kekerasan terhadap perempuan.

“Aksinya dilakukan di jalan agar dapat dilihat orang ramai,” ungkap Prabu, Selasa (5/3/2013).

Selain itu, para fotografer juga membagikan selebaran berisi ajakan menolak kekerasan terhadap perempuan dan perbuatan KDRT.

Unik, Katil Ini Penuh Dengan Ukiran Aktiviti Sexual

Mungkin ini satu-satunya tempat tidur yang desain khusus untuk para penikmat sex, bayangkan saja pada empat sisi tempat tidur ini terdapat empat patung kayu alat kelamin lelaki yang kesemuanya di hiasi dengan ukiran-ukiran aktivitas sexual dengan berbagai macam gaya.












Selama 30 Tahun, Lelaki India Membuat Hutan Seorang Diri


 Manusia memang terkadang tenggelam dalam rangkaian kegiatan yang terlalu berlebih hingga mereka lupa akan kelestarian lingkungan. Namun usaha seorang Lelaki asal India ini sungguh luar biasa. Ia berhasil menata kelestarian lingkungan sekitarnya dengan membuat hutan seorang diri.
Ya, masalah penghijauan akan segera berakhir jika saja kita termotivasi oleh Jadav ‘Molai’ Payeng – seorang lelaki yang dilaporkan memiliki 1.360 hektar hutan yang ia rawat seorang diri selama 30 tahun.

dbmlm380 copy
Selama 30 tahun, Jadav Payeng menanam pohon bambu se-area 1.360 hektar hutan seorang diri (Sumber : blogspot.com, uniknya.com)

Payeng yang ketika itu masih berusia 16, memutuskan untuk menanam pohon di wilayah Assam India Utara setelah ia menemukan hidupan liar yang hidup di daerah itu menderita kerana hutan gundul.
“Ular-ular tewas kepanasan karena tak adanya pohon. Aku duduk dan menangisi kematian mereka. Hewan liar itu seperti dibantai. Saya memberitahu hal ini kepada departemen kehutanan dan meminta mereka untuk menanam pohon di sana,” ucapnya, seperti dikutip Metro.
Namun permintaan Payeng ditolak. Sebaliknya, Departemen Kehutanan malah meminta Payeng untuk menanam bambu.
Merasa sakit atas perlakuan tersebut, Payeng merasa tertantang untuk menanam pohon bambu di area hutan gundul tersebut seorang diri. “Tak ada seorang pun membantu saya. Tidak ada yang tertarik,” imbuhnya.
Payeng yang kini berusia 47, mulai menanam pada tahun 1979 dan mengabdikan hidupnya untuk menanam pohon. Ia meninggalkan pendidikan, rumah dan mulai tinggal di area gundukan pasir. Saat itu Payeng rela untuk hidup terisolasi. Kegiatan yang dilakukannya hanyalah merawat bambu yang ia tanam. Setelah beberapa tahun, usahanya berhasil. Gundukan pasir itu berubah menjadi semak belukar. Flora dan fauna pun mulai hidup disana. Termasuk haiwan langka seperti badak bercula satu dan harimau.
Namun ironisnya, prestasi Payeng yang luar biasa itu baru disadari oleh pejabat departemen kehutanan pada tahun 2008. Mereka terkagum-kagum dengan apa yang telah dilakukannya. “Kami kagum pada payeng,” ucap seorang asisten Konservator Hutan, Gunin Saika.
“Dia telah berada di sana selama 30 tahun. Seandainya ia berada di negara lain, ia akan dianggap sebagai pahlawan.” (**)
Sumber : Metro.co.uk, uniknya.com, 

Cassidy Hooper, Meski Terlahir Tanpa Mata dan Hidung, Gadis Ini Berhasil Menjadi Penyiar Radio

Keterbatasan fisik kerana cacat mungkin dapat menghambat tetapi tidak akan memupuskan cita-cita jika Anda mahu berusaha. Seorang remaja di New York, berhasil menjadi seorang penyiar radio(dj) meski dirinya lahir dengan cacat fisik, yaitu tidak memiliki mata dan hidung.

Cassidy Hooper kini berusia 16 tahun dan dirinya berhasil mewujudkan cita-citanya sebagai penyiar radio di tengah kondisi fisik yang serba terbatas. Sejak usia 11 tahun, Cassidy telah menjalani serangkaian prosedur cangkok kulit dan operasi rekonstruksi wajah di Levine Children's Hospital di Charlotte.

Kini Cassidy masih harus menjalani 3 operasi terakhir yang akan dilakukan selama 2 sampai 3 minggu, dimana dokter meregangkan kulit di atas tulang pipi dan melakukan cangkok tulang rawan dari bagian tubuh lainnya.
Cassidy Hooper is preparing for surgery to give her a real nose built from cartilage and bones from her skull after five-years of preparations


Cassidy sangat gembira menyambut operasi tersebut kerana dirinya akan segera memiliki hidung yang nyata dan mampu bernafas dan mencium bau dari hidung barunya. Selama ini dirinya bernapas melalui bantuan alat yang disambungkan ke mulut.

Dokter tidak tahu mengapa Cassidy lahir tanpa mata dan hidung, hal ini merupakan cacat lahir langka yang mungkin terjadi selama 2 minggu pertama kehamilan.

"Jantung dan otak Cassidy normal sejak lahir, hanya saja dirinya tidak memiliki mata dan hidung" ungkap Susan Hooper(42), ibu dari Cassidy yang bekerja sebagai guru TK, seperti ditulis ABC News, Rabu (6/3/2013).

Dr. David Matthews, dokter bedah rekonstruktif yang menangani kasus Cassidy menyatakan bahwa operasi harus dilakukan ketika Cassidy telah berhenti tumbuh. Prosedur tersebut dilakukan dengan meregangkan kulit di atas mulut, melebarkan wajah dan kemudian membuat celah pada tulang untuk saluran napas.





Born with no nose or eyes, doctors have never answered why she was born that way - but believe that she did not develop them int he first two weeks of pregnancy in her mother's womb
Born with no nose or eyes, doctors have never answered why she was born that way - but believe that she did not develop them int he first two weeks of pregnancy in her mother's womb



Setelah operasi hidung Cassidy lengkap, Dr. David akan melakukan operasi mata prostetik. Operasi pembentukan hidung tidak sesederhana yang dibayangkan, karena tidak semudah menarik kulit wajah dan membentuknya agar terlihat seperti hidung.

"Bagian dalam hidung harus dibentuk dari jaringan lunak dan selaput lendir agar hidung dapat berfungsi sebagai indra penciuman," terang Dr. Sherard A. Tatum III, ahli bedah dan rekonstruksi wajah di Upstate Golisano Children's Hospital di Syracuse, New York.

Jadi dokter mengambil langkah demi langkah pendekatan seperti meletakkan membran yang menggunakan kombinasi tulang dan tulang rawan dari tengkorak atau bagian lain dari tubuh dan menutupinya lagi dengan kulit.

Meskipun terlahir dengan kondisi fisik yang tidak sempurna, hal tersebut tidak membuat Cassidy mengurungkan cita-citanya sebagai seorang jurnalis. Casdidy berhasil lulus kuliah jalur khusus di bidang jurnalisme program studi penyiaran, dengan kondisinya yang serba terbatas tersebut.

"Baru-baru ini, seorang penyiar radio lokal menawarkan kepada saya untuk melakukan siaran selama satu jam. Kesempatan itu langsung saya ambil dan hari itu adalah hari pertama saya bekerja sebagai penyiar radio," kata Cassidy penuh dengan rasa haru, karena dirinya berhasil mewujudkan cita-cita meski kondisi fisiknya tidak sempurna.



Cassidy hopes one day for a career in radio and has recently spent time at her local radio station for experience

sumber 

DAHSYAT Nya Efek Make-Up Dalam Mempercantik WANITA

Tak  percaya kalau makeup dapat merubah total penampilan seorang wanita ???

INI BUKTI nya !!!


cekidottt..................



blog-apa-aja.blogspot.com

blog-apa-aja.blogspot.com

blog-apa-aja.blogspot.com

blog-apa-aja.blogspot.com

blog-apa-aja.blogspot.com

blog-apa-aja.blogspot.com

blog-apa-aja.blogspot.com

blog-apa-aja.blogspot.com




bagaimana.....

benar-benar berubah kan ???


Sumber

Awek cun menunggu untuk di temani

Ada yang sanggup menemankan awek cun ini?

Jessica Alba ''Lupa'' Pakai Seluar


detail berita
Jessica Alba (Foto: Dailymail)
SIAPA bilang mesti banyak persiapan untuk tampil fashionable? Tengok saja gaya Jessica Alba yang stylish namun effortless.

Sebagai salah gelaran mode terbesar di dunia,Paris Fashion Week sudah pasti dinanti oleh para fashionista. Tak hairan jika para penikmatnya datang dari segala penjuru dunia, demi menyaksikan event bergengsi ini.

Salah seorang penggemar fashion yang tak ingin absen adalah Jessica Alba. Dirinya hadir dengan mengenakan atasan berwarna biru elektrik, stoking hitam, dan kasuy tinggi. Penampilan Jessica sangat simpel, namun mengundang perhatian.

Wanita 31 tahun ini tak terlihat mengenakan seluar mahupun skirt lagi untuk menutupi outfit seksinya tersebut. Sementara itu, rambut cokelat bintang film Fantastic Four ini menata rambutnya dengan gaya high bun, serta riasancat eye.

Seperti dilansir Dailymail, Jessica Alba menjadi salah seorang fashionista yang menghadiri peragaan busana rancangan Shiatzy Chen untuk koleksi Autumn Winter 2013. 

Dituduh Ditiduri 20 Lelaki, Rita Ora "Balas Dendam"

LOS ANGELES-  Rita Ora punya cara sendiri membalas perlakuan bekas kekasihnya, Rob Kardashian yang menuduhnya telah ditiduri lebih dari 20 lelaki selama mereka bercinta. Caranya, Rita mengaku tidak pernah bercinta dengan adik Kim Kardashian itu. 

Ketika putus, Rob secara meledak-ledak menumpahkan kekesalannya kepada Rita melalui akaun Twitternya. Rob menyebut Rita telah selingkuh dengan banyak lelaki dan rela ditiduri siapa saja agar kariernya di dunia musik berjalan mulus. Padahal, Rob mengaku sangat mencintai Rita. Tak mahu terjadi kontroversi, Rob kemudian mengapus kicauannya itu. 

Rita membantah semua tuduhan Rob. Tak mahu ambil pusing dengan tudingan Rob, Rita menyebut hubungannya dengan Rob bukan hubungan istimewa. Kerana itulah, Rita mengaku biasa saja ketika banyak orang menyebut mereka putus. 

“Aku tidak pernah berpikir kalau itu benar-benar sebuah hubungan . Sejujurnya, secara perasaan aku tidak pernah mendefinisikan ini cunta,” kata Rita seperti dikutip Femalefirst, Rabu (6/3/2013).

“Ketika kami berpisah dengan Rob, aku berkata, ‘kerana aku tidak pernah merasa ada di sana, aku tidak tahu apa yang aku lakukan’. Itu saja, kemudian sisanya terjadi. Aku tidak memikirkan soal itu (tuduhan). Aku tidak akan menyuarakan hal yang tidak pantas mendapat perhatian. Bagiku, hal seperti itu tidak penting,” tandasnya.

Kemahiran Wanita Ini Mencuri Kereta Polis


TRIBUNNEWS.COM, PHILADELPHIA - Seorang wanita ditangkap oleh polis New Jersey, lantaran mencuri dua buah kereta polis Selasa (5/3/2013).

Menurut Ketua Pois Camden, John Thompson, wanita yang namanya dirahsiakan itu, diduga mencuri satu unit kereta polis Camden dari depan bangunan administrasi polis pada puku 10 pagi di hari Selasa. Saat itu diketahui lalu lintas jalan sangat padat.

Saat melakukan aksinya ia dibantu oleh seorang laki-laki yang diduga merupakan rakannya. Mereka sempat melukai seorang anggota polis saat melakukan aksinya.
Petugas polis itu dilarikan ke rumah sakit Cooper dengan luka di bahagian kakinya.

Polis Camden kemudian melakukan operasi pengejaran dan pencarian terhadap pelaku, dan mendapati para pelaku di dekat jembatan Ben Franklin di Philadelphia.
Wanita itu kemudian keluar dari dalam kereta dan melarikan diri, namun ia berhasil lolos dari kejaran petugas setelah ia mencuri sebuah kereta polis Philadelphia.

Setelah kembali mengejarnya polis akhirnya berhasil menahan wanita itu, namun tidak diketahui apa yang menimpa rakan laki-lakinya.

5 tahun perkosa ibu kandung


Yogyakarta: Seorang pemuda berusia 19 tahun yang dikenali dengan nama singkatnya, TG, ditangkap kerana memperkosa ibu kandung dan empat adik tirinya.
Peliknya perbuatan keji itu dilakukan sejak lima tahun lalu. 
“Saya melakukannya sambil baring ketika menonton televisyen bersama-sama,” kata TG ketika disoal polis, semalam. 

Pemuda berkenaan bagaimanapun tidak ingat berapa kali dia melakukan perbuatan terkutuk itu.

Dia mengaku lupa berapa kali melakukan tindakan senonoh itu kepada ibunya yang kini sudah berusia 40 tahun. Dia mengaku pernah memberi wang Rp5,000 kepada ibunya yang kini sudah berusia 40 tahun supaya bersetuju untuk melakukan seks.

Selain ibu kandung, empat adik tirinya juga menjadi korban nafsu seksnya. 

“Saya tidak pernah mengancam atau mengajak mereka. Mereka yang menggoda dan mengajak saya melakukannya,” katanya. 

Seorang adiknya itu ialah lelaki berusia 16 tahun sementara yang lain, perempuan, berusia empat, 10 dan 12 tahun. 

Ketua Polis Yogyakarta, Dodo Hendro Kusumo berkata, TG ditangkap selepas pihaknya menerima aduan daripada sepupunya. - Lensa
sumber : mymetro

Gila..Pencuri kereta cekik bayi hingga mati


Beijing: Seorang pencuri kereta mencekik seorang kanak-kanak berusia dua tahun selepas mencuri sebuah kereta dengan kanak-kanak berkenaan di dalamnya.
Kanak-kanak itu berada di dalam kenderaan dicuri Zhou Xijun, 48, di wilayah Jilin, timur laut China, Isnin lalu. Kejadian itu mencetuskan kemarahan orang ramai di seluruh China. Gerakan memburunya membabitkan ribuan polis dan pemandu teksi dilancar sehingga dia menyerah diri dan mengaku melakukan kekejaman itu kelmarin.

Zhou menyedari kehadiran kanak-kanak itu di tempat duduk belakang selepas melarikan kereta itu. Dia berhenti di tepi jalan sebelum mencekik kanak-kanak itu hingga mati dan menanam mayat berkenaan dalam salji,” kata polis.
Tiada maklumat mengenai sama ada mayat itu sudah ditemui semula.

Media China memberi liputan besar-besaran terhadap kes itu dan berita mengenainya menguasai laman sosial media. Ibu bapa kanak-kanak itu meninggalkannya dalam kereta selama 10 minit sebelum menyedari kenderaan itu dicuri. - AP
sumber : mymetro

Diseksa depan anak, isteri


Teluk Intan: “Saya tidak dapat bayangkan detik ngeri apabila arwah suami diseksa dan dicekik sekuat hati oleh perompak hingga mati di depan mata saya dan anak,” ujar isteri mangsa pembunuhan kejam, Mohd Suhaili Abd Salim, 27, Masitah Zamri, 26.
Dalam kejadian jam 3.30 pagi semalam, mangsa seorang petani dibunuh ketika cuba melawan empat penjenayah yang menceroboh rumahnya di Kampung Sungai Badak, Ulu Dedap, Mukim Kota Setia, di sini. Masitah berkata, beberapa jam sebelum kejadian, suaminya sempat menghadiahkan ciuman tanda sayang sebelum dia dan anak perempuannya, Nor Farah Izzati Mohd Suhaili, 7, tidur.

“Kejadian berlaku ketika kami semua sedang nyenyak tidur di dalam bilik sebelum terkejut apabila pintu bilik ditendang hingga pecah.
“Empat lelaki bersenjata parang dan bertopeng muncul sebelum mengacukan senjata ke arah kami. Suhaili cuba melawan, namun dipukul sebelum tangannya diikat,” katanya.

Dia mendakwa tangannya diikat penjenayah bersama anak perempuannya itu.

“Penjenayah kemudian memukul semula suami bertubi-tubi dengan batang paip dan seterika hingga tidak bermaya. Malah, penjenayah turut menyumbat seluar ke dalam mulut arwah suami saya.
“Mereka turut memukul suami saya sekali lagi sebelum mencekik lehernya tanpa belas kasihan. Suami saya hanya dilepaskan selepas dia rebah dan tidak sedarkan diri,” katanya.

Masitah berkata, dia merayu supaya suaminya dilepaskan dan meminta penjenayah mengambil semua barang kemas dipakainya, namun tidak diendahkan.
“Penjenayah kemudian merampas semua barang kemas yang saya pakai termasuk rantai, subang, rantai kaki, cincin dan dua telefon bimbit sebelum melarikan diri menaiki kereta Proton Waja milik kami.

“Saya kemudian membuka ikatan sebelum meminta bantuan bapa mentua. Bagaimanapun, suami disahkan sudah meninggal dunia,” katanya.

Sementara itu, Nor Farah yang juga murid tahun satu Sekolah Kebangsaan Sungai Renggam, Ulu Dedap, di sini, hanya mampu menangis ketika mengingati tindakan zalim penjenayah ke atas bapanya.

“Saya melihat sendiri penjenayah itu memukul bapa dengan batang paip selain menjerut lehernya dengan tali pinggang sehingga pengsan. Saya harap penjenayah terbabit mendapat hukuman setimpal,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Perak Datuk Mohd Shukri Dahlan berkata, suspek memasuki rumah mangsa pada jam 3.30 pagi dengan menendang pintu sebelum mengikat mangsa dengan tali serta memukulnya dengan batang besi dan seterika.

“Sejurus ambulans tiba di lokasi kejadian, mangsa sudah tidak bernyawa sebelum dibawa ke Hospital Teluk Intan untuk bedah siasat,” katanya.

Katanya, siasatan mendapati, rumah mangsa terletak agak terpencil di dalam ladang kelapa sawit.

Mohd Shukri berkata, pihaknya masih menyiasat kejadian itu termasuk memburu keempat-empat suspek.
sumber ; mymetro

Suami ‘hilang’ di ibu kota


Foto


Shah Alam: Ada pelacur yang mahu pulang ke pangkal jalan, tetapi tidak tahu kepada siapa mahu mengadu. Ada keluarga merempat bawah jambatan bersama anak kecil, ada pula yang mahu mengundi, tapi kehilangan kad pengenalan. Desakan hidup menyebabkan golongan ini mesti dibantu.
Itu antara 1001 rencah hidup gelandangan yang direkodkan Pertubuhan Bantuan Malaysia Bersatu Selangor (PBMBS) dalam usaha badan bukan kerajaan (NGO) itu turun padang dan membantu golongan berkenaan, terutama di Klang, Banting, Petaling Jaya dan Kuala Lumpur.

Dalam banyak kes dikesan, PBMBS berdepan satu kes menyedihkan apabila seorang isteri yang mengandung tujuh bulan dan berasal dari Kelantan ditemui merayau-rayau sekitar sebuah masjid di Kuala Lumpur dalam misi mencari suaminya yang menghilangkan diri dipercayai berada di ibu negara.
Mendedahkan perkara itu, Presiden PBMBS Datin M Mageswary berkata, isteri berusia 27 tahun itu ditemuinya dua kali sejak beberapa hari lalu dalam keadaan keletihan kerana menyusur jalan di Kuala Lumpur mencari suami kesayangannya.

“Ini adalah antara rencah kehidupan golongan yang memerlukan pertolongan. Kami cuba membantu wanita itu, tetapi dia keberatan kerana mahu mencari suaminya sehingga dapat walaupun dalam keadaannya yang berbadan dua. “Begitu juga beberapa kes lain yang unik, misalnya membabitkan pelacur. Dia mendakwa ditinggalkan suami dan sudah mempunyai anak yang ditinggalkan di kampung.

“Mereka amat memerlukan bantuan terutama dari segi pekerjaan dan tempat tinggal, tetapi kami sebagai NGO tidak mampu membantu semua kerana dihalang ketiadaan dana mencukupi. Golongan ini membabitkan 65 peratus Melayu dan 30 peratus India,” katanya.
Mageswary memberitahu Harian Metro, sebelum ini pihaknya melakukan kerja amal serupa di beberapa bandar lain seperti Pelabuhan Klang.

Menurutnya, dalam kerja amal itu pihaknya menemui golongan gelandangan yang layak mengundi, tetapi tidak pernah melaksanakan tanggungjawab mereka kerana terlalu dihimpit desakan hidup.
“Mereka tinggal di bawah jambatan melakukan kerja seperti mencuci kereta selama bertahun-tahun. Mereka tiada rumah dan lebih menyedihkan pengaruh persekitaran yang tidak sihat menyebabkan ada antara mereka terbabit kegiatan jenayah dan penyalahgunaan dadah,” katanya.

Sehubungan itu, beliau mencadangkan pihak yang lebih berkemampuan membantu golongan terbabit dengan segera kerana dibimbangi jumlah mereka meningkat, sekali gus mencetuskan gejala sosial luar biasa di beberapa bandar sekitar Lembah Klang.

Menurutnya, sehingga kini PBMBS sudah kehabisan dana untuk membantu golongan itu kerana terbabit beberapa kerja amal menyediakan makanan dan perlindungan sewajarnya sebelum ini.

“Kalau boleh kami mohon agensi atau pihak yang lebih mampu berhubung dengan PBMBS menerusi talian 03-33418021 atau e-mel di alamat mages_pbmbs@ yahoo.com. Kita mesti membantu golongan itu kerana sebahagian besar mereka mahu kembali ke dalam masyarakat,” katanya.
sumber : mymetro

Gangguan seksual latihan renang


Georgetown: Seorang anggota wanita sebuah pasukan keselamatan membuat laporan polis selepas mendakwa diganggu secara seksual oleh rakan sekerja lelaki ketika menjalani latihan renang di Pantai Miami, Batu Ferringghi, kelmarin.
Kejadian berlaku sejak Januari lalu apabila mangsa berusia 23 tahun menjalani latihan bersama suspek berusia 20 tahun di pantai berkenaan, selain mendakwa menerima kiriman sistem pesanan ringkas bergambar (MMS) lucah daripada suspek.

Pemangku Ketua Polis Daerah Timur Laut Superintendan Ismail Idris berkata, berdasarkan siasatan, mangsa mendakwa menerima gambar kemaluan lelaki yang dihantar suspek.
Beliau berkata, mangsa memberitahu suspek mencabulnya dengan memegang payudaranya ketika menjalani latihan renang, selain suspek melondehkan seluarnya dan meminta mangsa melakukan seks oral.
sumber : mymetro

Oopss! Bra Madonna akan dipamerkan


Pameran ini diadakan untuk merayakan karya-karya perancang busana terkenal asal Prancis, Jean Paul Gaultier, yang juga merupakan perancang kutang tersebut.

Pada berbagai tur keliling dunianya di tahun 1990, Madonna mengenakan bra berbentuk kerucut tersebut untuk mendukung pelanacaran albumnya ke empat yaitu Like A Virgin.

Kutang itu sendiri telah terjual senilai £ 30.000 di rumah lelong Christie pada November 2012 lalu.

Keliling dunia

Bra berwarna keemasan itu rencananya akan dipamerkan di gedung pameran Barbican, London, yang merupakan bahagian dari rencana pameran keliling dunia.

"Warga Inggris merupakan pihak pertama yang saya undang untuk menyaksikan dan menghargai karya-karya saya," kata Gaultier.

"Saya amat gembira bahwa pameran karya-karya saya ini digelar pertama kali di London. Jika tak ada tempat lain selain Paris, saya ingin tinggal di London..." katanya, menambahkan.

Selama 30 tahun, Gaultier banyak terlibat dalam pembuatan  busana pentas Madonna.

Jutaan Belalang Menyerang Mesir



Berjuta-juta belalang telah menyerang  ladang pertanian yang terletak di Giza, Kaherah. Video di bawah menunjukkan serangan belalang tersebut pada 3 Mac lalu. Menurut Menteri Pertanian Mesir, Salah Abad Almoman berkata kumpulan belalang itu dianggarkan sebanyak 30 juta ekor dan ia telah mengakibatkan pelbagai kerosakan terhadap tanaman.
Di Kaherah, penduduknya cuba membuat pembakaran tayar untuk mengelakkan serangga hijau itu daripada terus menyerang kawasan penempatan mereka. Perpindahan besar serangga itu turut dilaporkan sudah sampai sehingga ke Zafarana, 200 kilometer daripada Kaherah.

Selain itu, belalang-belalang tersebut turut dikhabarkan sudah melanda kawasan Qena di mana mereka telah dikesan menyerang tiga kampung utama yang terletak di situ.

Sumber Al-Ahram melaporkan sejak Januari lalu, perpindahan serangga bermula di Sudan terus melangkaui kawasan Laut Merah, Selatan Timur Mesir, Utara Timur Sudan, Eritrea dan Arab Saudi.






 

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved