Aksi Protes Model Filipina

on 09 Februari 2013

Mereka memegang poster bertuliskan 'naked truth; mali the elephant is suffering' dalam sebuah sesi foto untuk organisasi perlindungan etis untuk hewan (peta).

Model dan artis Filipina memegang poster bertuliskan 'naked truth; mali the elephant is suffering' (kenyataan telanjang; si gajah Mali tengah menderita) dalam sebuah sesi foto untuk organisasi perlindungan etis untuk haiwan (peta) asia di sebuah studio foto di Makati, sebuah distrik kewangan di selatan Manila, Filipina 5 februari 2013.

Mereka menuntut pemindahan Mali dari kandang pengasingan di kebun binatang manila. kondisi Mali, gajah berusia 38 tahun dari Sri Lanka, yang dipercaya menjadi lebih parah di kebun binatang milik pemerintah kota tersebut membuat kongres Filipina yang berurusan dengan komite parlemen untuk sumber daya alam mendukung upaya untuk segera memindahkannya ke suaka gajah di Boon Lott, Thailand. beberapa organisasi non pemerintah memaksa parlemen untuk membuat keputusan tersebut.

beberapa kelompok lain menentang pemindahan itu kerana akan memperburuk keadaan sang gajah. hampir setahun lalu, presiden Filipina Benigno Aquino III memerintahkan biro industri hewan (BAI) untuk mempelajari apakah Mali cukup sehat untuk dipindahkan ke suaka margasatwa. akan tetapi BAI kesulitan untuk mengambil darah mali untuk diperiksa keadaannya.




Seluar Dalam Berjenama, Lelaki Lebih ''Gagah'' di Ranjang



KEBUTUHAN pakaian dalam diperlukan oleh semua orang baik lelaki ataupun wanita. Namun realitinya, wanita ternyata lebih banyak memerlukan pakaian dalam. Bahkan, bajet terbesar mereka pun banyak tersita untuk membeli item seksi tersebut.

Cuba lihat almari pakaian Anda dan pasangan dan tengok seberapa banyak pakaian dalam Anda berdua. Tentu pakaian dalam wanita jauh lebih banyak ketimbang Anda bukan. Ya, menurut sebuah survei memang diketahui rata-rata wanita memenuhi laci pakaian mereka dengan pakaian dalam.

Survei tersebut juga merilis bahwa wanita memiliki 42 pasang seluar dalam di mana 31 di antaranya merupakan seluar dalam khusus dan sisanya digunakan untuk kepentingan sehari-hari. Sementara lelaki, mereka hanya memiliki kurang lebih tiga pasang seluar dan 10 pasang seluar dalam kasual di laci pakaian mereka.

Bagi wanita, memiliki pakaian dalam dengan rancangan desainer mewah membuat mereka mudah berfantasi sensual yang sedikit cabul. Biasanya, pakaian dalam yang membantu imajinasi ekstrem mereka ialah seluar dalam berenda atau seluar thong hitam.

Sementara bagi plelaki, memiliki pakaian dalam berkualiti biasanya mereka hanya tertuju pada satu jenama yang dibintangi oleh tampilan David Beckham.

Menurut statistik terbaru yang dirilis oleh penjualan Debenhams, kesenjangan seluar dalam saat ini makin berkembang. Pasalnya, wanita berinvestasi lebih banyak kepada celana dalam rancangan desainer setiap tahun ..

Survei menunjukkan bahwa wanita membeli seluara desainer dalam jumlah besar setiap beberapa bulan.

"Dengan mengenakan pakaian dalam rancangan desainer mereka merasa dapat membuat banyak orang terkesan. Mengenakan satu set lingerie desainer dapat membuat Anda merasa lebih percaya diri dalam kehidupan sehari-hari," tutur Lingerie Designer di Debenhams, Aliza Reger.

Perasaan berkesan itu nyatanya juga dirasakan lelaki. Ketika mengenakan seluar desainer, lelaki  merasa lebih gagah.

"Hal itu boleh menjadi senjata rahsia dalam berhubungan," tutupnya, sebagaimana dilansir Dailymail.

10 Wanita Cantik Penggoda Suami Orang

Sejak dulu, ada istilah yang menyatakan wanita adalah 'racun dunia'. Anggapan ini dapat ditelusuri mulai dari mitologi Yunani, yang berkisah tentang Helen of Troy, yang kecantikannya membuat semua pria berhasrat memilikinya.

Atau, Cleopatra dalam kisah cintanya dengan Julius Caesar dan Marc Antony. Hingga, Anne Boleyn, yang membuat Raja Henry VIII dari Inggris bercerai dari permaisurinya (pada abad ke-16 perceraian masih tabu). Mereka semua dianggap sebagai wanita perusak rumah tangga

Saat ini, beberapa wanita yang sempat membuat kehebohan dunia juga mendapatkan julukan seperti itu. Berikut Hollyscoop mengungkapkan 10 urutan wanita dengan gelar “wanita penggoda suami orang.” 

10) Maria Belen Shapur 



Wanita Argentina ini dikenal sebagai pengganggu rumah tangga, Mark Sanford, Gubernur South Carolina, AS, beberapa tahun ini. Sanford sempat menghilang ke Buenos Aires bersama Shapur. Tapi, gubernur ini menyangkal dan mengatakan dia hanya melakukan hiking di daerah itu. Namun, akhirnya Sanford bercerai. Shapur masih tinggal di Argentina. Kabarnya, pasangan ini masih menjalani hubungan 'diam-diam.'

9) Rielle Hunter 



Wanita ini 'naik jabatan' dari salah seorang pekerja kampanye John Edwards, hingga menjadi ibu dari bayi Edwards. Tidak hanya sebagai penghancur rumah tangga Edwards, Hunter juga dianggap sebagai wanita yang membuat Edwards kehilangan kesempatan mencalonkan diri sebagai presiden.

8) LeAnn Rimes 



Saat syuting film 'Lifetime Northern Lights' dengan Eddie Cibrian, Rimes digosipkan mengalami cinta lokasi. Keduanya meninggalkan pasangan masing-masing, dan kerap terlihat bermesraan di depan publik tanpa malu-malu.

7) Jamie Grubbs 



Wanita ini merupakan salah seorang dari 17 selingkuhan Tiger Woods. Wanita yang juga berprofesi sebagai pramusaji ini mengaku sempat menjalin hubungan dengan Woods selama 31 bulan. Pengakuan Grubbs cukup meyakinkan karena dia punya rekaman pesan suara dari Woods.

6) Ashley Dupre 



Sosok Dupre menjadi sorotan internasional setelah Gubernur New York Eliot Spitzer mundur karena terlibat skandal prostitusi dengannya.

5) Katelyn Faber 



Wanita yang berprofesi sebagai karyawan hotel ini menuntut pebasket Kobe Bryant karena melakukan penyerangan seksual terhadap dirinya. Ia pun menerima uang dalam jumlah besar. Kabarnya dengan uang itu Faber bisa membeli sebuah hotel, bukan lagi melayani tamu hotel.

4) Camilla Parker 



Wanita ini mungkin tidak secantik dan seanggun Putri Diana. Namun, Pangeran Charles meninggalkan istrinya demi cinta lamanya ini. Sempat beredar rumor, pasangan ini melakukan hubungan intim bahkan ketika Charles masih menikah dengan Diana. Kini, pernikahan Camilla dan Charles sudah berusia 5 tahun.

3) Michelle McGee 



Wanita ini mengungkapkan perselingkuhannya Jesse James, suami Sandra Bullock pada satu majalah. Ia pun mendapat bayaran sebesar US$ 30 ribu dari majalah tesebut. Namun, saat ini dia bersembunyi dari publik, dan menerima banyak email berisi kecaman dan makian setiap hari akibat perselingkuhan itu.

2) Rachel Uchitel 



Uchitel adalah salah satu nama yang pertama muncul saat isu perselingkuhan Tiger Woods pertama merebak. Pelayan di sebuah klub di New York tersebut diduga menjadi bahan perdebatan Woods dengan istrinya yang kemudian berbuntut kecelakaan hampir tiga pekan lalu. Ia dikabarkan diberi wang sebesar US$ 10 juta untuk tetap bungkam mengenai hubungannya dengan Woods.

1) Angelina Jolie 



Aktris cantik ini sukses memikat hati Brad Pitt saat shooting 'Mr & Mrs Smith'. Saat itu, Pitt masih menikah dengan Jennifer Aniston. Skandal ini termasuk kes perselingkuhan terbesar di Hollywood, dan masih menjadi perbincangan hangat hingga sekarang

Aksi Maut Di China yang Extreme!

Ini merupakan pertunjukan maut yang diadakan di China, dimana seorang manusia tertidur kemudian tubuhnya dilewati oleh trak.
ini bukan dalam rangka permainan semata tapi ini merupakan acara pembukaan sebuah pusat perbelanjaan di China.







Baik hati betul pak cik ni


Jenama International yang Menjangkiti Arab




Sumber

Perempuan Ini Hampir Terlanggar Kereta Api Saat Foto di Rel Kereta




Sumber 

Wanita Ini Berbagi Suami Dengan Wanita Lain




Sumber

Artis Hollywood Perosak Fashion




Sumber

Wah, Doktor Gunakan GPS untuk Operasi Jantung


  • detail berita




Sumber

Siapa dia long lastingg couple di Hollywood?




Sumber 

Serangan Harimau Dalam Sebuah Sarkis Sebabkan Pelatihnya Tewas

Inilah kisah tragis yang dialami oleh seorang pelatih harimau di Suarez Circo yang terletak di kota Sonora, Meksiko. Kejadiannya saat pertunjukan Sircus itu berlangsung tiba-tiba seekor harimau mengamuk dan menyerang salah seorang pelatih bernama Alexander Crispin, 35 Tahun. Crispin menderita luka parah pada bagian leher karena digigit oleh harimau sirkus tersebut. Segera setelah serangan tersebut Crispin di bawa ke rumah sakit, namun malang nyawanya tidak tertolong karena luka dileher yang sangat parah dan kehabisan darah.

Pertunjukan Sarkis memang salah satu hiburan yang sangat menarik untuk di tonton, namun sebenarnya sarkis juga merupakan sebuah hiburan yang penuh kejutan yang membahayakan apalagi jika berhadapan dengan binatang buas dengan gigi dan cakar yang tajam





Begini Ekspresi Wajah Gorilla Saat Sedang Marah

Gorilla mungkin adalah salah satu binatang yang paling tempramental apalagi saat mengasuh anaknya. Pada saat marah biasanya binatang ini menunjukkan expresi wajah yang sangat menakutkan, menyeringai sambil berteriak-teriak dengan bahasa mereka tentunya. Seperti dalam foto-foto dibawah ini, wajahnya menakutkan dengan dua gigi taring yang terkesan siap merebek siapapun yang mengusiknya.

Begini Expresi Wajah Gorilla Saat Sedang Marah

Begini Expresi Wajah Gorilla Saat Sedang Marah

Begini Expresi Wajah Gorilla Saat Sedang Marah

Begini Expresi Wajah Gorilla Saat Sedang Marah

Begini Expresi Wajah Gorilla Saat Sedang Marah

Begini Expresi Wajah Gorilla Saat Sedang Marah

Suami Masukan Telur Rebus Kedalam Kemal*an Isteri?


Unic29 - KDRT
Unic29.com - Kekerasan dalam rumah tangga (KDRT) dilakukan Suryana Sitisna (36) karena menduga sang istri selingkuh. Suryana tanpa rasa tega, menyiksa dan menggunduli rambut istrinya, bahkan Warga Bakanjati, Desa Gunturmekar, Kecamatan Tanjungkerta itu memasukkan potongan telur rebus ke kemaluan istrinya.
Kerana KDRT yang ia lakukan pada isterinya (26), Suryana dilaporkan ke polis. “Saya kesal kerana istri saya selingkuh, tapi dia tak mengakuinya,” kata Suryana ketika diperiksa di Unit Pelayanan Perempuan dan Anak (PPA) Reskrim Polres Sumedang, Rabu (6/2/2013). Dilansir kabartop.
Isteri Suryana mengaku baru merasakan ada benda aneh di alat paling peribadinya, ketika sedang mandi pagi.
“Saya merasa sakit, dan ternyata ada potongan telur ayam. Saya lapor ke ibu saya, dan akhirnya diminta dilaporkan ke polisi,” ungkapnya pada polisi.

Ia mengaku suaminya kerap menuduhnya selingkuh, dan punya lelaki idaman lain.
“Saat menanyakan tuduhan selingkuh itu, suami saya kerap menyiksa dan menendang perut dan memukul wajah,” jelasnya.
Bahkan,  dua hari setelah melakukan hubungan suami istri dan memasukkan potongan telur rebus, suaminya juga masih menyiksanya.
“Saya disuruh mengaku selingkuh dan rambut saya dibotakkan,” ucapnya.

Polis menjerat Suryana dengan UU Nomor 23 Tahun 2004 tentang Penghapusan Kekerasan dalam Rumah Tangga (KDRT) pasal 44 ayat 1.
“Pelaku dijerat pasal 44 ayat 1 UU Penghapusan KDRT,” ucap Kasatreskrim AKP Suparma di Mapolres.
Suryana terancam ditahan paling lama lima tahun penajara, atau denda Rp 15 juta.

Bintang Film Panas Paling Berpendidikan Tinggi

1. Asia Carrera

Nama Asia Carrera yang berwajah oriental sangat dikenal di belantara film porno.

Asia Carrera yang sangat top di tahun 1990-an ini mulai belajar bermain piano sedari kecil. Ia telah tampil dua kali di aula Carnegie, New York, sebelum usianya 15 tahun. Aula Carnegie adalah gedung konser yang setiap tahunnya menyelenggarakan 250 pertunjukan musik klasik, pop, dan jazz, dari para musisi bertalenta.

Saat berusia 16 tahun, Asia Carrera menjadi pengajar bahasa Inggris di Tsuruga College, Jepang. Ia juga mendapatkan beasiswa penuh di Rutgers University, dimana mengambil jurusan ganda di Fakultas Bisnis dan Bahasa Jepang. Tidak hanya itu, dengan IQ 156, Asia Carrera bahkan menjadi anggota Mensa, organisasi khusus untuk orang-orang yang memiliki IQ tinggi.

Setelah menikah dan tidak lagi terjun di dunia film porno, Asia Carrera menjadi bintang porno pertama yang membuat situs web sendiri.

2. Nina Hartley

Dunia perfilman khusus dewasa dirambah Nina Hartley di pertengahan tahun 1980-an. Perempuan cantik ini merupakan lulusan cum laude dari sekolah perawat di San Francisco State University.

Meski berkecimpung dalam pembuatan film porno, Nina Hartley juga aktif berkeliling dunia sebagai pembicara dalam kuliah umum dan debat di berbagai kampus, sebagai pakar dalam seks. Tahun 2006 ia menulis buku "Nina Hartley's Guide to Total Sex" atau panduan Nina Hartley untuk kepuasan sex.

3. Tera Patrick

Perempuan yang besar di Idaho ini mungkin akan menjadi perawat seksi bila ia menekuni dunia kerja berdasarkan latar belakang pendidikannya. Tera Patrick merupakan perawat yang telah teregristasi dan mengantongi sertifikat EMT. Selain itu, gelar sarjana muda fakultas Mikrobiologi di sandangnya.

Ketika pindah ke California selatang, Tera Patrick sebenarnya bermaksud untuk melanjutkan pendidikannya. Namun, dunia model lebih menarik minatnya, yang berujung pada terjunnya Tera Patrick di industri perfilman porno.

Munculnya Tera Patrick sebagai bintang porno menjadi magnet yang membius pecinta film khusus dewasa. Tak puas menjadi bintang porno, ia mendirikan perusahaan industri porno dan agen pencari bakat bernama Teravision. Ia merupakan bintang porno yang berjaya dalam dunia industri film dewasa.

4. Sharon Mitchell

Berkarir di industri film porno dimulai Sharon Mitchell di pertengahan tahun 1970-an. Ia meraih gelar Ph.D di bidang seksualitas manusia dari suatu perguruan tinggi.

Perempuan cantik ini juga mendirikan organisasi bagi para bintang porno bernama Adult Industry Medical Health Care Foundation. Organisasi ini menyediakan tes STD dan merekam data kesehatan para bintang porno.

5. A.J Baily

Keterlibatan A.J. Baily dalam industri video porno disebabkan kesulitan untuk membayar biaya kuliahnya. Profesi bintang film porno pun menjadi pilihan yang mau tak mau harus dilakukan oleh perempuan cantik yang memiliki dua gelar Master, di bidang Antropologi dan Museum yang diperolehnya dari St. Andrews University di Skotlandia.

Sumber

Ada Pertandingan Bog** untuk Sambut Valentine di Facebook

Sebagai jejaring sosial terpopular di dunia, Facebook memiliki banyak pengguna. Namun nampaknya kepopularan ini terkadang dibuat salah  oleh beberapa pihak. Termasuk pengadaan pertandingan bogel untuk menyambut valentine di Facebook. 

Idea nyeleneh tersebut datang dari perusahaan perkakas rumah tangga bernama Isak. Mereka mengadakan pertandingan bogel untuk hari Valentine. Dimana pesertanya harus memposting foto bogel bersama pasangannya di Facebook. Pemenang diambil dari pose paling menarik. 

Dan bukan sambutan hangat yang diberikan pengguna Facebook, melainkan malah mengecam petandingan tersebut. Kontan saja pertandingan yang semula diharapkan sukses kini malah gagal. Menanggapi banyak kecaman, pendiri Isak, Sandra Isaksson, menuturkan bahwa sebenarnya pertandingan tersebut diadakan hanya sekedar lucu-lucuan semata.

 Dan hal ini tak kan membuatnya mundur, tahun depan ia akan mengadakan pertandingan yang sama. "Kami hanya mencuba menemukan pasangan terbaik, semua ini hanya untuk lucu-lucuan dan tidak untuk serius," kata Isaaksson seperti kutip dari DailyMail, Jumat (8/2/2013). "Melepas busana Anda adalah sesuatu yang fun. Kita yang secara natural memang seperti itu dan kami sedih bahwa telanjang masih saja dianggap tabu," lanjutnya.

Burka Dibuka Ternyata Taliban Berjanggut

Petugas imigresen Afganistan berhasil menangkap seorang anggota Taliban yang mencuba melintasi perbatasan menuju Pakistan. Meski menyamar dengan menggunakan burka perempuan, upaya ini tak boleh mengelabui petugas.

Laki-laki bertubuh tinggi dan berjanggut tebal itu cuba melintasi perbatasan Torkham yang memisahkan Provinsi Nangarhar, Afganistan; dan Provinsi Khyber Pakhtunkhwa, Pakistan.

Bersama seorang temannya, laki-laki ini mengenakan burka berwarna coklat yang menutupi seluruh tubuh dan wajahnya. Burka itu menutupi pakaian lelaki tradisional Afganistan yang dikenakannya.



Namun, ternyata burka itu terlalu pendek untuk orang itu sehingga kasut, mata kaki, dan pakaian di balik burka itu terlihat. Sementara itu, lelaki berjanggut ini mengenakan kasut lelaki.

Petugas perbatasan kemudian menahan orang itu dan membawanya ke ibu kota  Nangarhar, Jalalabad, untuk menjalani pemeriksaan.

Laki-laki yang identitinya belum diungkap itu ditampilkan ke muka publik untuk mencegah orang lain melakukan upaya serupa untuk melintasi perbatasan.

Sementara itu, rakannya yang mengenakan pakaian tradisional Afganistan juga ditahan dan dipamerkan di hadapan media massa. Namun, sebelum dipertontonkan, mata keduanya ditutup dan dijaga ketat.

sumber: kompas.com

Remaja 15 tahun bapa kerana nak kahwin lagi


TRIBUNNEWS.COM, MUMBAI - Kesal kerana ayahnya berniat menikah untuk kelima kalinya, seorang anak-anak laki berusia 15 tahun mengambil kapak dan membunuh ayahnya. Si anak kesal karena sebelumnya sudah mengingatkan ayahnya agar tidak lagi melanjutkan niat untuk kahwin lagi.
Pejabat berita AFP, Jumaat (8/2/2013) melaporkan, anak laki-laki itu menyerang ayahnya yang sudah berusia 65 tahun di rumahnya di Kota Palghar, sekitar 120 kilometer utara Mumbai. Ia kini ditahan oleh polis setempat.
Inspektur polis senior AJ Sindkar kepada pejabat berita India, PTI menjelaskan, kejadian tragis itu berlangsung Selasa (5/2/2013). Anak laki-laki yang tak dirinci namanya ini kesal kerana sang ayah nak kahwin lagi setelah sebelumnya sudah tiga kali bercerai dan kini hidup dengan isterinya yang keempat.
Sang ayah sudah diperingatkan namun karena sudah kesengsem, sang ayah bertekad dalam waktu dekat akan segera kawin lagi.
Menurut polisi, anak laki-laki itu dan saudara-saudaranya sudah memperingatkan sang ayah bahawa jika kahwin lagi maka akan mempengaruhi pembagian harta yang akan diwariskan kepada mereka. (*)

Budak 12 tahun lahirkan kembar


Buenos Aires: Seorang murid perempuan yang hamil pada usia 11 tahun kini menjadi ibu selepas melahirkan bayi kembar lelaki.
Kanak-kanak itu melahirkan anak hanya sebulan selepas menyambut hari jadinya yang ke-12.

Berita kelahiran itu tersiar sehari selepas kanak-kanak perempuan berusia sembilan tahun di Mexico melahirkan anak perempuan pada 27 Januari lalu, hari sama kembar lelaki itu dilahirkan di Argentina.

Seorang guru di sekolah tempat kanak-kanak itu bersekolah adalah individu pertama yang menyedari bahawa dia sedang hamil sebelum mengambil keputusan untuk memaklumkan kepada ibu kanak-kanak terbabit mengenai kecurigaannya.

Polis di bandar Chilecito, 650 batu di barat laut Buenos Aires berkata, mereka menganggap kes itu sebagai penderaan kanak-kanak dan menyoal siasat dua remaja berusia 16 dan 20 tahun. Bayi kembar itu dilahirkan lima minggu lebih awal melalui pembedahan Caesarean dan masing-masing berat 1.6 kilogram.

Pihak berkuasa berkata, kakak kanak-kanak itu yang berusia 14 tahun turut melahirkan anak tiga bulan lalu. Penduduk tempatan juga mengadakan kutipan dana khas untuk membantu bapa kepada dua kanak-kanak itu bagi membantunya untuk membesarkan bayi terbabit.
Sementara itu, di Mexico polis memburu remaja berusia 17 tahun yang menjadi bapa kepada seorang bayi perempuan selepas dia meninggalkan rumah untuk mencari kerja.

Maklumat lanjut mengenai kehidupan ibu baru itu didedahkan, kelmarin apabila ibu dan anaknya dibenarkan meninggalkan hospital di Jalisco. Kanak-kanak yang dikenali sebagai Dafne itu baru berusia lapan tahun ketika dia hamil. - Agensi
sumber : mymetro

Bahana foto artistik


Seorang pelajar China nyaris maut selepas dirempuh kereta api ekspres yang berkelajuan 144 kilometer sejam ketika bergaya untuk foto ‘artistik’ di tepi landasan kereta api.
Xiao Li, 20, meminta rakannya, Xiao Qing mengambil beberapa gambar menarik dengan rambutnya mengerbang apabila kereta api berkenaan melewatinya di Shaodong, Hunan di selatan China.

Bagaimanapun, ketika Li cuba melakukan gaya yang sesuai, dia tersandung di landasan yang berbatu itu betul-betul di laluan kereta api dan tercampak apabila kereta api melanggar bahu kanannya. Bimbang dengan keadaan yang lebih buruk, pemandu kereta api itu segera membrekkan kenderaan terbabit, tetapi Li terselamat dan hanya mengalami lebam di bahu.
Li berkata: “Saya rasa tiba-tiba dilanggar dan saya tercampak di tepi landasan. Kereta api itu berhenti dan pemandunya menyangka dia mungkin telah membunuh saya. “Saya tidak menyedari saya hampir dirempuh. Bahu saya benar-benar lebam tetapi saya bertuah kerana masih hidup.

“Mungkin lain kali kami akan mengambil gambar di tempat yang tertutup,” katanya. Jurucakap polis berkata: “Menceroboh masuk ke kawasan landasan adalah dilarang dan Li sudah pun mendapat pelajaran daripadanya.” - Agensi
sumber : mymetro

Belasah dalam tandas sekolah


Dipukul, ditumbuk dan ditendang. Itulah ‘hadiah’ yang diterima seorang pelajar sebuah sekolah menengah, hanya kerana menegur jam tangan rakannya itu terkena najis dalam kejadian di sebuah sekolah menengah di Pulau Indah, di sini, Rabu lalu.
Dalam kejadian jam 6.30 petang itu, mangsa yang juga pelajar tingkatan satu dipukul lima rakan sekolahnya yang tidak berpuas hati dengan teguran mangsa yang dianggap sengaja mempersendakannya.

Akibat digusti dalam tandas sekolah berkenaan, mangsa cedera termasuk bengkak di beberapa badan termasuk muka, mulut dan hidung.
Ibu mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Jamilah, 47, berkata, anaknya dipukul lima pelajar selepas ditarik ke dalam tandas.

Dia berkata, anaknya tidak dapat melawan kerana jumlah pelajar yang memukulnya ramai dan bimbang dicederakan lebih teruk lagi sekiranya cuba mempertahankan diri.

“Selepas dipukul, ditumbuk dan disepak bertubi-tubi, anak saya akhirnya tidak dapat menahan kesakitan dan menjerit agar perlakuan lima rakannya itu diketahui pelajar lain.
“Jeritan anak menyebabkan pelajar terbabit berhenti memukulnya namun sebelum beredar, seorang daripada mereka mengugut memukulnya semula sekiranya memaklumkan kejadian itu kepada guru dan keluarga,” katanya.

Katanya, dia hanya mengetahui kejadian itu selepas diberitahu seorang lagi anaknya ketika mengambil adiknya itu pulang dari sekolah pada jam 6.45 petang.
Dia yang terkejut dengan kejadian itu tidak menyangka pelajar sekolah berkenaan sudah berani bertindak samseng hanya kerana perselisihan faham.

Menurutnya, bimbang anaknya terus menjadi mangsa, dia membuat laporan di Balai Polis Pandamaran sebelum kes berkenaan dirujuk ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Selatan untuk tindakan lanjut.

Selepas keterangan diambil, anaknya dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), di sini, untuk pemeriksaan lanjut.

“Saya bersyukur kerana laporan dikeluarkan doktor mengesahkan anak saya hanya mengalami bengkak dan lebam pada bahagian badan,” katanya.

Katanya, dia sudah bertemu dengan pihak pengurusan sekolah bagi mengetahui tindakan disiplin yang akan diambil untuk memastikan kejadian sama tidak berulang. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Mohamad Mat Yusop ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian.

Katanya, polis akan berjumpa guru disiplin sekolah terbabit untuk membincang mengenai kejadian itu dan meminta semua pihak terbabit menyelesaikan perkara itu secara baik.

“Kami harap ibu bapa pelajar dan pihak sekolah dapat selesaikan masalah secara rasional memandangkan mereka masih bersekolah.

“Saya nasihatkan ibu bapa sentiasa mengawasi tindak tanduk dan pergaulan anak mereka. Guru juga tidak terkecuali untuk memantau setiap pergerakan pelajar di sekolah,” katanya.
sumber : mymetro

CEMBURU KRONIK



Angkara cemburu, seorang suami sanggup memasang kamera litar tertutup (CCTV) di rumah bagi mengawasi gerak-geri isteri keduanya, selain melakukan pemeriksaan di seluruh tubuh bagi memastikan wanita itu tidak melakukan hubungan seks dengan lelaki lain.
Tindakan keterlaluan suami yang cemburu tahap kronik itu menyebabkan isterinya yang mahu dikenali sebagai Wahida, 36, hidup dalam keadaan tertekan dan urusan kerjayanya turut terjejas. “Dia akan memeriksa seluruh tubuh saya kerana sentiasa curiga dan mengesyaki saya ada hubungan asmara dengan lelaki lain.

“Pernah sekali, badan saya lebam kerana terjatuh di pejabat, tapi suami tuduh ia kesan saya melakukan hubungan intim dengan teman sepejabat.

“Paling tidak masuk akal, dia pernah menuduh saya melakukan hubungan intim dengan pengkid,” katanya yang ditemui Harian Metro ketika membuat aduan kepada bekas Pengerusi Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM) Mohd Isa Ralip, di sini.

Wahida berkata, disebabkan suaminya bekerja sendiri, lelaki berusia 40-an itu mempunyai banyak masa untuk memerhatikan pergerakannya termasuk di pejabat selain bertanyakan pergerakannya dengan semua rakan sekerjanya.

“Jika saya keluar dan masuk ke stor atau tandas, suami akan menuduh saya melakukan perbuatan terkutuk dengan sesiapa saja termasuk pengawal keselamatan serta kakitangan di pejabat berhampiran tempat kerja saya.
“Tuduhan dan tindakannya itu amat melampau serta memalukan saya sampai nak buat kerja pun susah, malah saya juga tidak dapat membuat apa-apa aktiviti dengan bebas,” katanya.

Menurutnya, mereka berkahwin pada 2006 dan dia tidak kisah walaupun bergelar isteri kedua kerana pernikahan mereka mendapat restu isteri pertama yang tidak mampu melahirkan zuriat.
“Saya juga bertuah kerana mereka menerima kehadiran dua anak saya hasil daripada perkahwinan sebelum ini, namun sikap suami mula berubah cemburu buta sejak dua tahun lalu. “Saya masih menyayanginya, tapi kalau hampir setiap hari gerak-geri saya diawasi dengan CCTV dan seluruh tubuh diperiksa, perempuan mana yang boleh tahan. Mungkin, perpisahan jalan penyelesaian terbaik untuk kami,” katanya.

Wahida berkata, dalam menjalani kehidupan berpoligami, sudah menjadi kebiasaan wujud penggiliran untuk bersama suami, namun pada hari dia sepatutnya berada di rumah isteri pertama, suaminya itu akan tetap mengawasi pergerakannya dan melakukan ‘pemeriksaan’. “Pada hari suami sepatutnya berada di rumah madu saya, dia tetap mengekori saya untuk memeriksa seluruh badan saya termasuk pada hari saya datang bulan,” katanya.
sumber : mymetro

Digigit lintah gergasi


Mengerikan apabila seorang ahli perniagaan bukan hanya dikelar dan ditikam penjenayah yang menculiknya di Jalan Kamunting di sini, malah leher mangsa yang cedera turut digigit lintah gergasi.
Dalam kejadian jam 12 tengah malam kelmarin, Chua Hock Hee, 34, dikejarkan ke hospital bagi membolehkan doktor mencabut lintah besar itu yang menghisap darah pada lehernya.

Difahamkan lintah hitam itu melekat pada leher selepas mangsa yang cedera menyorok dengan merendamkan badannya dalam paya di sebuah belukar.

Menurut Chua, kejadian berlaku ketika dia memandu bersendirian untuk pulang ke rumahnya di Kamunting, di sini apabila sebuah kereta dinaiki empat lelaki memintas dan menghalang keretanya.

“Semua lelaki tidak dikenali itu memaksa saya keluar dari kereta dan menggari tangan serta dipaksa berdiam diri sebelum leher dikelar dengan pisau.

“Saya meraung kesakitan sebelum mereka menikam belakang dan depan tubuh saya berulang kali,” katanya.
Menurutnya, kumpulan penjenayah itu kemudian memasukkannya ke bahagian tempat duduk belakang kereta selepas menyangka dia sudah mati.

Mereka merampas barangan berharga, termasuk dompet dan telefon bimbit. Saya berpura-pura tidak sedarkan diri nekad membuka pintu kereta sebelum melompat keluar.
“Walaupun sakit, saya berusaha bangkit sebelum berlari ke arah belukar berhampiran sungai. Saya merendamkan badan di dalam belukar berpaya itu berikutan bimbang ditangkap semula,” katanya.

Menurutnya, dia berada dalam paya itu selama hampir tiga jam sebelum merangkak keluar dari belukar dan berusaha mendapatkan bantuan.

“Saya sampai ke sebuah rumah kampung didiami keluarga Melayu yang segera menghubungi polis.

“Polis membuka gari pada tangan dan saya dihantar ke Hospital Taiping untuk rawatan kecemasan berikutan pendarahan teruk akibat ditikam,” katanya.

Menurutnya, kakitangan hospital terkejut apabila mendapati seekor lintah besar melekat pada lehernya.
sumber : mymetro

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved