Ada Bayi 7 bulan Boleh Ber ‘Gangnam Style’?

on 23 Januari 2013


Seorang bayi berusia tujuh bulan sudah boleh melakukan sebuah tarian Gangnam Style.Tak percaya?
Bayi lucu itu melakukan sebuah tarian sederhana dengan gerakan-gerakan tangan yang mirip seperti penyanyi aslinya, PSY.
1949642
Video lucu ini diup load di Youtube oleh John Karam pada tanggal 18 Januari 2013. Video tersebut sudah ditonton hingga mencapai 734.527 orang, 4024 likes dan 127 dislikes.
Seperti apa video lucu tersebut, klik saja videonya di bawah sini.
[tyo/ timLB].


Wanita Ini Mencuri Sperma Anjing Tetangganya


dog
ilustrasi
Apa yang sebaiknya dilakukan pada seekor anjing yang ditinggal pergi oleh majikannya? Memberi makan, merawat, atau mengajaknya jalan-jalan?? Tapi ketiga cara itu tidak dilakukan oleh tetangga Jessica Pickering. Ia justru memanfaatkan momen tersebut untuk mengambil sperma anjing-nya.
Ya, ketika Jessica sedang pergi bercuti ke luar kota, Jessica yang tinggal di Darwin, Australia, mendapat laporan dari penjaga rumahnya, bahwa tetangga nya mencuri sperma Komet, anjing Jessica untuk dikembang biakan dengan anjing lain.
“Dia tidak meminta izin dan jika dia meminta izin saya akan setuju, tapi keuntungan hanya bonus tambahan saya membeli Komet sebagai haiwan peliharaan, tidak untuk meng-kembang biakkan nya.. Saya kira dia terlalu egois untuk berbagi keuntungan,” ungkap wanita berusia 24 tahun itu dikutip Digital Spy.

Uniknya Tanda Tangan Idola K-Pop Ini


Tanda tangan katanya boleh menunjukkan keperibadian seseorang. Tanda tangan kelima idola KPop berikut ini cenderung imut dan bahkan aneh. Siapa saja dan seperti apa tanda tangan mereka?


Sumber 

Siapa Berani Main GTA IV Lawan Nenek 85 Tahun?




Sumber

Ada Jalan yang Boleh Protes


Di sebuah kota kecil yang bernama Swanage, Dorset, Inggris ada cara yang unik untuk memperingati pemerintah terkait agar memperbaiki jalan yang rosak.
(Sumber: dailymail.co.uk)
(Sumber: dailymail.co.uk)
Seorang warga misteri menuliskan kata “Fix Me” (perbaiki aku) tepat disetiap jalan yang rosak pada 21 Januari 2013 kelmarin. “Kami telah menemukan beberapa jalan yang berlubang dan ditandai dengan tulisan oleh seseorang yang tidak dikenal. Ini adalah perbuatan ilegal dan siapapun pelakunya boleh dikenai tuntutan.” kata Martin Hill, Seorang Manager Pemeliharaan Jalan Raya di Dorset.
(Sumber: dailymail.co.uk)
(Sumber: dailymail.co.uk)
“Kami telah banyak mendapatkan laporan tentang jalan yang rosak dan pasukan inspeksi sudah datang untuk memeriksanya sebelum ada kejadian ini. Mereka akan mulai bekerja minggu depan untuk memperbaiki semua jalan yang berlubang” tambahnya.
Kejadian ini sempat diabadikan oleh Robin Boultwood, seorang pemandu truk pencen. “Kebetulan saya sedang berjalan dan mengambil beberapa foto ketika menemukan tulisan ini, tapi saya tidak tahu siapa yang melakukannya. Lubang ini sudah ada sejak beberapa minggu yang lau, mungkin akibat dari cuaca yang buruk akhir-akhir ini.”
(Sumber: dailymail.co.uk)
(Sumber: dailymail.co.uk)
“Saya mempunyai teman seorang pemandu eaksi yang keretanya menjadi rosak dan pasti akan mengganggu pemandu lainnya terutama yang memandu dimalam hari. Tetapi sejak adanya tulisan itu, jalan-jalan yang berlubang mulai diperbaiki.

Sumber : dailymail.co.uk, uniknya.com

Hotel Ini Besar Namun Belum Juga Mendapatkan Satu Tamu


Unic29 - Hotel Tersepi Di Dunia
The Colossus di Pomerania menyandang sebagai hotel terbesar di dunia. Apalagi 10.000 kamarnya semua menghadap ke pantai. Anehnya, tak ada tamu yang menginap di sini. Kenapa ya?
Pomerania adalah kawasan bersejarah yang berada di dekat Laut Baltik, berada di antara Jerman dan Polandia. 70 Tahun yang lalu, dibangunlah hotel sepanjang 4,8 kilometer di sana yang menjadi hotel terbesar di dunia. Nama hotelnya adalah The Colossus di Kota Rugen, Negara Bagian Mecklenburg-Vorpommern, Jerman. Anehnya, tidak pernah ada satu pun tamu yang menginap di sana.
Hotel ini dibangun atas kehendak Adolf Hitler, sang pemimpin Nazi. Tujuan awalnya memang ingin membangun hotel untuk sarana para pelancung yang ingin bercuti di tepian Laut Baltik.
Pembangunan hotel ini memerlukan waktu 3 tahun dengan 5.000 pekerja. Hitler telah memikirkan resort impiannya dengan sangat sempurna. Ia telah memikirkan di mana kapal-kapal pesiar boleh menepi dan juga berencana membuat jalur kereta dari Berlin dan Hamburg ke sini untuk memudahkan para tamunya.
Namun sayangnya, tak lama setelah resor impiannya jadi, Perang Dunia II pun pecah. Hotel ini malah jadi berek militer sebelum ada seorang tamu pun yang menjajal menginap di dalamnya. Setelah perang selesai, Hotel Colossus sudah tidak seindah awalnya.
Semenjak Hitler meninggal dunia dari kekuasaannya dan Jerman kembali bersatu, hotel itu kosong begitu saja. Sisa-sisa kekejaman perang masih terasa sehingga tak seorang pun ingin mencuba bermalam di sana.
Meski begitu, Pomerania tetap memiliki surga tersembunyi. Ribuan pelancung selalu memadati Pulau Usedom saat musim panas. Pantainya yang indah dan cuaca yang cerah jadi destinasi tepat untuk menghabiskan percutian  di bawah sinar mentari khas musim panas.

Pertandingan Berhenti 3 Minit Kerana Penjaga Gol Tak Tahan Ingin ke Toilet




Sumber

Inilah akibat jika bangunan tak diselenggara dengan betul


 Inside this building. 
This is a result of nine decades of cold storage without proper maintenance





Tutorial Makeup Mata Besar Ala Boneka Tanpa Kontak Lens

(c) youtube.com
Untuk Anda yang sering merias wajah untuk cosplay (costume playing) atau ingin membuat mata nampak bulat dan besar seperti boneka, mungkin sudah berfikir bahawa kontak lens besar akan menjadi kunci penampilan Anda. Namun tidak banyak orang yang berani dan betah menggunakan kontak lens berdiameter besar. Banyak orang yang takut akan iritasi atau kesulitan memasangnya.
Nah kali ini ada tutorial dan tips agar boleh membuat mata nampak lebih besar dan lebar, tanpa harus menggunakan lensa kontak. Anda hanya perlu menggunakan sedikit teknik riasan dan mengganti kontak lens dengan trik bulu mata palsu. Cuba tutorialnya.

Kenapa dengan awek ini?


kenapa awek ni agaknya???
jom kita lihat gambar selanjutnya...


v




v




v




v






oooo...kukunya panjang rupanya...


Majalah Vogue Dikecam Tampilkan Foto Fashion Bertema Badai Sandy




Sumber 

Jika Sebuah Logo Berkata Sebenarnya


Bagaimana jika logo untuk Facebook, Camel, Carlsberg dan Youtube di antara sekian banyak logo terlihat seperti mengatakan kebenaran tentang diri mereka sendiri?
Desainer Sweden Viktor Hertz telah membuat logo terkenal kembali ke logo yang jujur​​. Camel jenama rokok kini menjadi Kanser, Facebook adalah Procrastination, McDonald adalah McDiabetes, dll Apa yang harus dikatakan? Anda tidak boleh melawan kebenaran.

12345678910
(Sumber: awesomenator.com)
(Sumber: awesomenator.com)

Sumber : awesomenator.com, uniknya.com

Peristiwa yang memalukan Eva Longoria semasa Golden Globe 2013


Eva Longoria harus tertimpa malu lagi kerana gaun gapes yang dipakainya terbuka lebar. Alhasil payudaranya pun terekspos kamera.

Mengutip Thesun, Khamis (17/1), Golden Globe 2013 tampaknya menjadi tempat yang tak boleh dilupakan oleh Eva Longoria.

Pelakon The Desperate Housewives itu tak sedar ketika gaun yang dipakainya terbuka lebar, sehingga payudara bagian kanannya mengintip keluar.

Kejadian ini bukanlah yang pertama bagi Eva, pada 2001 ia juga pernah tak sengaja memakai jaket tuksedo yang membuat bagian paha dalamnya terlihat di acara  David Letterman.

Model Female Male Pertama di Dunia Berpose Jadi Lelaki di Iklan

Casey Legler ini dikenal sebagai model yang boleh menjadi wanita sekaligus lelaki saat menjalani pengambaran atau fashion show. Kini Casey dikontrak sebuah brand high-street Inggris untuk berpose sebagai lelaki di iklan.



Casey menjadi wanita pertama yang berpose dalam balutan busana lelaki untuk label high-street AllSaints. Wanita asal Prancis itu menandatangani kerjasama dengan agensi model lelaki berbasis di New York, Ford Models, pada musim panas lalu.

Dalam kempen iklan AllSaints tersebut, penampilan wanita 35 tahun ini dibuat edgy seperti lelaki mulai dari busana hingga tatanan rambutnya. Dalam salah satu posenya, Casey tampak mengenakan jaket biker dan skinny pants .

"Setahuku tidak ada model wanita yang secara ekslusif berkarier sebagai model lelaki. Itu terdengar aneh untuk dikatakan, kerana aku adalah wanita," ungkap Casey dalam sebuah wawancara, seperti dikutip Daily Mail.

Brand Allsaints yang mengontrak Casey sebagai model lelaki memang berusaha untuk terus kreatif dalam menampilkan produk-produk baru mereka. Label ini menjual produk dengan garis rancang yang terinspirasi dari tren saat ini.

Untuk koleksi spring/summer 2013 brand tersebut tidak hanya wajah Casey. Ada juga seniman asal Inggris, Barry Reigate, dan putri dari aktris asal Jerman, Sonja Kinski.

"AllSaints selalu tentang kreativitas dan akan selalu berhubungan dengan dunia kreatif muda," ungkap direktur kreatif AllSaints, Will Beedle.

sumber: wolipop

Selepas dipecat,lelaki ini kaya mendadak


Foto: Orange
Foto: Orange
OREGON - Seorang warga Amerika Syarikat (AS) merasa putus asa ketika dirinya dipecat dari pekerjaannya. Tetapi dalam keadaan tidak punya wang, ia menyempatkan diri membeli loteri yang membuatnya kaya mendadak.

Loteri yang dibeli oleh Riley Gunn di Wolf Creek, Oregon ternyata membawa keberuntungan baginya. Menurut pihak the Oregon Lottery, Gunn memenangkan lotere dengan hadiah USD1 juta.

Gunn dikhabarkan sudah mengambil hadiah loterenya 4 Januari lalu. Saat ini langsung membeli sebuah rumah untuk diri beserta keluarganya. Demikian diberitakan Fox News, Selasa (22/1/2013).

Kepada pihak the Oregon Lottery, Gunn mengatakan, pada awalnya dia mengetahui sudah memenangkan wang sebesar USD250 ribu  Namun, dia menyedari memilih loteri Megaplier yang membuatnya menang loteri hingga empat kali ganda

Kini, dengan hadiah wang sebesar itu, Gunn tentu boleh bernafas lega setelah dipecat dari pekerjaannya. Paling tidak, wang tersebut boleh memberikannya sebuah rumah

Inginkan S**s, Lelaki Ini Memohon di Internet


Foto: Orange
Foto: Orange
OSLO - Seorang lelaki asal Norway memohon untuk mendapatkan satu juta like atas fotonya di jejaring sosial Facebook. Ini dilakukannya agar ia boleh berhubungan seks dengan kekasihnya.

Seorang pelajar SMA bernama Petter Kverneng berencana untuk berhubungan seks dengan kekasihnya, Cathrine Johansen. Namun, Cathrine memberikan syarat atas keinginan Kvarneng. Demikan diberitakan New York Daily News, Selasa (22/1/2013).

Cathrine, mengajukan syarat yang unik, dimana Kverneng harus mendapatkan satu juta like dalam beberapa jam setelah ia memposting foto yang bertuliskan “Chatrine mengatakan kalau saya mendapatkan 1 juta like, dia mau berhubungan seks dengan saya. Jadi aku mohon like foto ini.”
 h
Namun Kverneng khuatir keinginannya ini tidak terendus orangtua kekasihnya. Ia pun berharap orang tua Cathrine bukan pengguna Facebook.

Lelaki berusia 20 tahun ini memiliki idea gila ini setelah ia berhasil mendapatkan like sebanyak 2,6 juta saat ia memegang foto yang bertuliskan “Untuk mendapatkan seekor anjing yang lucu, saya harus dapat likedari 2,6 juta pengguna Facebook.”

Wanita Ini Berpura-pura Menjadi Hantu agar boleh dapat Parking Percuma [Video]


Dalam video ini kita akan melihat seorang wanita Asia yang sukses mengelabui petugas parking dengan berpura-pura menjadi hantu. Metode yang cukup kreatif, tapi sebelum melakukan ini, sebaiknya pastikan dulu tak ada video keamanan yang mengintai.

Jimat belanja Tentera Mali mulut ketika latihan peperangan


Antara lucu dan kasihan, inilah yang dilakukan oleh tentera Republik Mali ketika mereka berlatih perang menggunakan senjata. 
foto: Reuters

Cincin tersekat jari OKU


Kuala Lumpur: Seorang remaja orang kelainan upaya (OKU) menahan sakit hampir dua jam selepas cincin yang baru dibeli dan dipakainya tidak dapat dikeluarkan dari jarinya dalam kejadian di Kuala Kubu Baru, di sini, kelmarin.
Cincin yang dipakai di jari tengah tangan kanan mangsa yang berusia 17 tahun itu menyebabkan jarinya bengkak hingga terpaksa dibawa ke hospital, jam 8.30 malam.

Bagaimanapun, cincin itu berjaya dibuka sepasukan anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Kuala Kubu Baru.
Ketua Operasinya Omar Mohd Yatim berkata, sepasukan bomba bertungkus-lumus selama setengah jam untuk membuka cincin berkenaan menggunakan gergasi besi selepas mangsa dibius pihak hospital.

Katanya, cincin dipakai mangsa gagal dibuka keluarganya sebelum dihantar ke Hospital Kuala Kubu Baru.

“Kami dimaklumkan kejadian itu jam 8 malam dan empat anggota bomba bergegas ke hospital untuk membantu membuka cincin itu.
“Kami menggunakan gergaji besi untuk memotong cincin itu yang memakan masa setengah jam.
sumber : mymetro

Budak lelaki maut dihempap TV


ALOR SETAR – Sebuah keluarga tidak menyangka keseronokan selepas pulang daripada makan malam berakhir tragedi apabila anak tunggal mereka maut akibat dihempap sebuah televisyen bersaiz 29 inci di Kampung Masjid Lama, Telok Chengai di sini kelmarin
Dalam kejadian pukul 10 malam itu, Muhammad Luqhman Hakim Lazzuan, 2, mati sebaik tiba di sebuah hospital swasta di sini kerana mengalami kecederaan parah di kepala dan dada.
Bapa mangsa, Lazzuan Ishak, 37, berkata, semasa kejadian dia sedang mandi, isterinya, Waida Kasim, 27, bersolat Isyak manakala mangsa menonton televisyen sambil bermain-main berhampiran rak televisyen di ruang tamu rumah sejurus pulang daripada makan.
Ketinggian rak tersebut kira-kira satu meter.
“Sebelum mandi saya menemani Luqhman sementara menunggu isteri solat namun disebabkan berasa panas saya pergi mandi dengan meninggalkan anak saya diperhatikan oleh neneknya,” kata Lazzuan ketika ditemui di sini semalam.

Lazzuan yang bekerja sebagai pemandu bas berkata, ketika sedang mandi dia mendengar bunyi dentuman kuat menyebabkan dia keluar bilik air.
“Saya terkejut apabila melihat televisyen berusia lebih 10 tahun bersama rak tempat letak televisyen telah rebah dengan Luqhman berada di bawah televisyen.
“Ketika itu juga saya lihat darah banyak keluar dari belakang kepalanya menyebabkan saya segera menghantarnya ke sebuah hospital swasta di sini,” ceritanya sedih.
Ketika tiba di hospital, Luqhman masih bernafas namun dia disahkan meninggal dunia ketika diperiksa oleh doktor di wad kecemasan.
Pemandu bas itu berkata, dia dan nenek mangsa tidak mengetahui bagaimana rak televisyen itu boleh jatuh.
Mayat Luqhman dipindahkan ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) untuk bedah siasat.
Sebelum ini, Lazzuan berkata, dia sering menegur Luqhman agar tidak bermain berhampiran rak televisyen kerana bimbang kejadian ini berlaku.
“Setiap kali saya nampak Luqhman bermain di rak televisyen saya akan panggil dan beritahu dia jangan bermain di situ namun tidak menyangka kejadian sebegini terjadi juga,” katanya.
Sementara itu, bapa saudara mangsa, Ariff Abu Bakar, 33, berkata, dia tidak menyangka aktiviti memancing yang dilakukan bersama anak buahnya pada waktu petang sebelum kejadian merupakan detik-detik terakhir bersamanya.
“Ketika memancing Luqhman kelihatan sangat manja berbanding hari-hari sebelum ini,” katanya.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Penjenayah larikan budak, Toyota Wish

KUCHING – Seorang budak perempuan melalui detik mencemaskan selama 30 minit apabila dia dilarikan bersama kereta milik ibunya oleh sekumpulan perompak di sebuah stesen minyak di Jalan Matang di sini semalam.
Sebelum kejadian pada pukul 6.15 pagi, Cheyanne Michcal, 8, ditinggalkan sendirian di dalam kenderaan Toyota Wish yang enjinnya dihidupkan tetapi berkunci selepas ibunya pergi ke tandas.
Kejadian tersebut disedari oleh ibu mangsa, Christinah Madan, 42, yang terkejut apabila mendapati kenderaan itu dan anaknya tiada selepas dia keluar dari tandas beberapa minit kemudian.
Bagaimanapun, Cheyanne bernasib baik apabila dia ditemui oleh seorang penjual kuih di kawasan Pasar Raya E-Mart kira-kira 500 meter dari lokasi kejadian sebelum mangsa dihantar ke Balai Polis Gita.
Ketika ditemui, murid Sekolah Kebangsaan (SK) Petra Jaya itu sedang menangis meminta pertolongan orang awam.
Christinah yang juga seorang guru di SK St. John, Bau berkata, sebelum kejadian, dia meninggalkan anaknya di dalam kenderaan kerana ketika itu mangsa tidur.
“Saya hanya mampu menjerit meminta tolong kerana telefon, komputer serta beg tangan mengandungi wang, kad bank dan dokumen peribadi ditinggalkan di dalam kereta yang hilang bersama anak saya,” katanya ketika ditemui di sini.
Bagaimanapun, menurut wanita itu, dia bernasib baik apabila terdapat orang awam sudi menghulurkan bantuan menghubungi suaminya sebelum dia pergi ke Balai Polis Gita untuk membuat laporan.
“Sebaik tiba di balai polis, saya terkejut melihat anak saya berada di situ,” katanya yang bersyukur kerana Cheyanne ditemui selamat selepas hilang kira-kira 30 minit.
Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Kuching, Superintendan Pauzi Bujang berkata, polis percaya suspek berjaya melarikan kenderaan itu selepas mengumpil pintunya dengan alat khas mencuri kenderaan.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my


DENPASAR - Sebuah mahkamah Indonesia semalam menjatuhkan hukuman mati ke atas seorang nenek dari Britain kerana menyeludup kokain ke pulau peranginan Bali.
"Kami mendapati Lindsay Sandiford bersalah membawa masuk narkotik (dadah) dan menjatuhkan hukuman mati terhadap defendan," kata Hakim Amser Simanjuntak di Mahkamah Daerah Denpasar di sini.
Sandiford, 56, ditangkap di lapangan terbang antarabangsa Bali bersama sejumlah 4.79 kilogram kokain bernilai AS$2.5 juta (RM7.5 juta) yang disembunyikan di dalam beg pakaiannya pada Mei lalu.
Polis berkata, dia kemudian membantu siasatan pihak berkuasa yang membawa kepada penahanan tiga rakyat Britain dan seorang warga India berhubung kes dadah.
Hukuman berat itu mengejutkan pihak pendakwa raya kerana mereka pada bulan lalu mencadangkan agar Sandiford dihukum penjara selama 15 tahun selepas dia mengakui kesalahannya dan berkelakuan sopan di mahkamah.
Namun, seorang hakim dalam panel berkenaan, Bagus Komang Wijaya Adi semalam berkata, tiada situasi yang membolehkan hukuman kes tersebut diringankan.
"Semua bukti menunjukkan defendan bersalah," katanya.
Indonesia melaksanakan hukuman berat terhadap penyeludup dadah dengan mereka boleh dihukum mati atau dipenjara seumur hidup.
Hukuman mati di Indonesia dilaksanakan oleh skuad penembak, biasanya, pada waktu malam di lokasi yang dirahsiakan. - Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

Dicekup edar dadah di stadium


KOTA BHARU - Hukuman penjara selama lebih lima tahun yang dilalui sebelum ini nyata tidak menginsafkan seorang pengedar dadah wanita apabila dia sekali lagi ditahan atas kesalahan sama.
Kali ini suspek berusia 42 tahun yang berasal dari Kampung Gual Tok Deh, Rantau Panjang berdepan hukuman mati selepas dia ditahan bersama 50 botol lut sinar yang mengandungi serbuk putih dipercayai dadah jenis heroin bernilai RM125,000.
Timbalan Ketua Polis Kelantan, Datuk Mazlan Lazim memberitahu, sepasukan pegawai dan anggotanya telah menerima maklumat mengenai suspek dan melakukan serbuan di pekarangan tempat letak kereta di Stadium Sultan Muhammad IV dekat sini kira-kira pukul 1.35 petang kelmarin.
Menurutnya, hasil pemeriksaan, polis menemui dadah tersebut yang dibalut menggunakan kertas surat khabar di dalam beg tangan suspek dan dia dipercayai sedang menunggu pelanggannya di kawasan berkenaan.
"Kita menemui wang tunai berjumlah RM282 dan mata wang Thailand berjumlah 7,770 bath (RM787). Ujian air kencing mendapati suspek negatif dadah, namun hasil soal siasat membawa kepada penahanan suaminya berusia 45 tahun yang positif dadah di Kampung Gual Tok Deh kira-kira pukul 8.15 malam.
"Selain itu, kita merampas sebuah kereta Perodua Myvi milik suspek yang dianggarkan berharga RM40,000 dan barang kemas bernilai RM5,133 di bawah Akta Perlucutan Harta Akta Dadah Berbahaya 1988 kerana dipercayai diperoleh hasil jualan dadah," katanya di sini semalam.
Mazlan memberitahu, dadah berkenaan dipercayai hendak diedarkan di pasaran tempatan khususnya kawasan Kota Bharu, Pasir Mas dan Bachok.
"Suspek direman selama tujuh hari bermula hari ini (semalam) dan kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 dan boleh dihukum gantung sampai mati jika sabit kesalahan," ujarnya.
Jelasnya, suspek yang tidak mempunyai sebarang pekerjaan pernah dipenjara selama lebih lima tahun sebelum dibebaskan dari Penjara Pengkalan Chepa pada 2 Januari 2004 atas kesalahan dadah.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my

PENAMPILAN S**SI SHAKIRA SAAT HAMIL BESAR [FULL PICT]


Dengan penuh kasih sayang, Gerard Pique memeluk mesra sang kekasih. 

Dengan penuh kasih sayang, Gerard Pique memeluk mesra sang kekasih.
Moment-moment bahagia saat menunggu kehadiran sang anak ke dunia.
 
 
Anggun dan elegan, itulah Shakira.



Pesakit Meninggal Dunia Saat Operasi, Kerana Doktor makan tengahari

Ilustrasi OperasiAkibat kekurangan oksigen, pasien lelaki itu mengalami kerusakan otak parah dan akhirnya meninggal seminggu kemudian.

Seorang lelaki Sweden diketahui meningal dunia setelah dirinya menjalani operasi pengangkatan tumor di sebuah rumah sakit di kawasan Lidkoping, Sweden.

Seperti dilaporkan koran The Local, saat dirinya tengah menjalani prosedur perawatan di meja operasi, seorang dokter anestesi dan perawatnya dikatakan pergi meninggalkannya untuk makan tengahari.

Doktor yang menangani lelaki berusia 72 tahun itu, diketahui berada dalam penanganan anestesi pada pukul 10 pagi.

Menurut The Local, doktor anestesi kemudian meninggalkannya pada siang hari untuk makan siang, yang kemudian diikuti oleh ketua perawat anestesi lima belas minit kemudian.

Sementara mereka pergi, tidak ada anestesi pengganti untuk mengambil alih perawatan. Seorang perawat anestesi lainnya kemudian dipanggil, namun dirinya tidak terbiasa dengan alat respirator yang menampal pada lelaki tersebut.

Walhasil, dengan segera pesakit yang sudah tua itu mulai mengalami pendarahan dengan tekanan darahnya mulai turun.

Perawat pengganti yang putus asa itu, mencoba untuk menemukan anestesi yang menanganainya sampai pukul 1 siang, ketika kondisi pria itu telah kritis.

Dokter dan perawat yang baru kembali dari makan siang, menemukan bahwa alat respirator lelaki itu telah dimatikan dan menyebabkan pesakit kekurangan oksigen selama lapan minit.

Mereka mencuba untuk menyadarkan pesakit, namun tidak berhasil. Kerana kekurangan oksigen, lelali itu mengalami kerosakan otak parah dan akhirnya meninggal seminggu kemudian.

Insiden yang menimpa  lelaki malang itu baru-baru ini dilaporkan kepada Dewan Nasional Kesehatan dan Kesejahteraan Sweden oleh putri pesakit tersebut. Pihak Dewan sendiri telah mengeluarkan kritik tajam soal kebijakan rumah sakit dalam menangani pesakitnya


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved