Wanita ini dipecat kerana tak mahu bermake up ke tempat kerja

on 17 Januari 2013


Dipecat dari pekerjaan  kerana melakukan pelanggaran atau tindak kriminal, itu hal lumrah. Namun, jika dipecat kerana tak mahu bermake up saat bekerja, itu keterlaluan. Melanie Stark (24), pekerja perusahaan Harrods Inggris akhirnya harus berhenti bekerja kerana menolak menggunakan kosmetik. Dilaporkan, akibat perlakuan itu, Melanie mengalami stress. Saat ini, dia berencana mengadukan hal itu ke pengadilan dengan tuduhan diskriminasi. (**)
Melanie Stark (Sumber: guim.co.uk)

Pusat Belanja Harrods (Sumber: images.sodahead.com)

Sumber: Pikiran Rakyat, uniknya.com

Perubahan Wajah Wanita-Wanita Barbie




Sumber 

Semua Gigi Gadis Cilik Ini Jadi Logam Setelah Ditampal




Sumber 

Niat Foto Sama Badak , Wanita Ini Malah Ditanduk


Nasib Nahas dialami oleh Chantal Beyer. Niat mahu foto bersama Badak, mereka malah diserang oleh dua ekor Badak yang ada disana.
Kejadian tersebut bermula ketika Beyer bersama dengan teman dan pasangannya bercuti ke Afrika Selatan untuk mengunjungi ‘Nature Park’. Ketika disana, Beyer yang ingin mengabadikan momen tersebut lewat foto pun diminta sang guide untuk lebih mendekat ke arah sang badak agar foto yang didapatkan lebih bagus. Sang pemandu bahkan memancing badak supaya menghampiri mereka dengan makanan.
Chantal Beyer, detik-detik menjelang diseruduk Badak
Tak ada yang salah memang, pasalnya dalam website resort juga menyatakan kalau badak termasuk dalam hewan yang dapat dilihat lewat jarak dekat. Tapi yang menyedihkan adalah, sang badak dengan berat 2 ton itu justru berlari sangat kencang dan menyeruduk Beyer yang berpose bersama kekasihnya dengan sangat keras menggunakan tanduknya.
Akibatnya, wanita berusia 24 tahun itu pun harus dirawat di Rumah Sakit secara intensif kerana mengalami patah tulang rusuk serta paru-paru yang hancur. Dan hingga kini, pihak resort masih belum mahu memberikan keterangan.

Gambar-gambar Selebriti dengan Mata Googly


Pasti sudah sering melihat foto-foto ini, tapi bagaimana jika foto-foto artis-artis cantik dan hebat ini diubah memiliki mata yang besar atau googly? Lihat gambar-gamar di bawah ini:


Sumber 

Situs Ini Boleh Bikin Kekasih Makin Cemburu




Sumber 

Perpustakaan Tanpa Buku Pertama di Dunia


  • detail berita





Sumber

Kereta Ini Mahu Beli Apple Juga


Para pengunjung kedai Apple di Lincoln Park, Chicago, sempat terkejut ketika mereka sedang melihat-lihat display didalamnya. Yup, secara tiba-tiba saja sebuah sedan berwarna hitam menerobos masuk ke kedai yang terletak di pinggir jalan itu. Kereta itu menghentam kaca besar yang memang terpasang sebagai pembatas bagian luar dari kedai tersebut.
Saksi yang melihat, menyatakan bahawa kereta itu melaju sangat kencang saat masuk ke dalam kedai dan seketika berhenti mendadak di pojok aksesoris Apple di dalamnya.
Polis sempat mencurigai bahwa hal ini adalah sebuah perompakan, tapi ternyata hal itu memanglah kecelakaan yang dilakukan oleh seorang yang lanjut usia.
Untungnya, tak ada korban serius akan hal itu, hanya saja ada seorang mangsa yang mengalami luka ringan dan memerlukan sedikit perawatan di Illinois Masonic Hospital. Akibatnya kedai Apple itu pun harus tutup sementara kerana  memerlukan renovasi di beberapa bahagian, ungkap sang manager toko ke media setempat

Di larang bising jika shopping di tempat ini




Sumber

Design baju ni memang kurang ajar


memang kurang ajarkan???

Pekerja bank di China perlukan 40 hari untuk mengira wang penyimpan ini



Tiga pekerja Bank Zhengzhou di Henan China menghabiskan waktu berhari-hari menghitung jumlah wang seorang penyimpan bernama Cui. Pekerja itu harus bersabar menghitung tumpukan wang simpanan sambil mengenakan mask.

Surat khabar the Daily Mail melaporkan, Rabu (16/1),lelaki tu menabung  dalam bentuk wang  kertas pecahan terkecil. Wang itu dia kumpulkan selama enam bulan.

Tak disebutkan alasan mengapa dia baru menyimpan wangnya di bank selama itu. Dia diyakini memiliki kilang dan wang itu berasal dari para pelanggannya.

Cui telah mendatangi sejumlah bank untuk menyimpan wangnya itu tapi dia selalu ditolak hingga akhirnya Bank Zhengzhou bersedia menerima wangnya.

Wang pecahan dalam bentuk kertas di China ada senilai 1 Jiao, 5 Jiao, 1 Yuan, 5 Yuan, 10 Yuan, 20 Yuan, 50 Yuan dan 100 Yuan. Uang 1 Yuan.

Sejumlah media di China menyebutkan ketiga orang pekerja itu telah menghabiskan waktu tiga hari untuk menghitung.

Jika ketiga karyawan itu oleh  menghitung selama tiga hari maka diperkirakan semua wang itu akan selesai dihitung sekitar 40 hari kemudian.

Projek gila, ingin membuat jambatan antara benua Amerika dengan Asia


Anda boleh bayangkan bagaimana jika antara benua di seluruh bumi dihubungkan dengan jambatan? Nampak sebuah ide ayang mustahil. Namun jangan salah, mimpi seperti ini terlintas juga oleh banyak orang. Memang ini sebuah idea gila, namun sangat asyik jika diperbincangkan.
Idea gila pertama tentang hal ini, yang telah diperbincangkan, didiskusikan dan didokumentasikan dalam sebuah film adalah ide untuk membangun sebuah jembatan megastruktur yang melintasi selat Bering, sebuah laut pemisah antara daratan Rusia (Benua Asia) dengan daratan Amerika Utara.
Ide lebih gilanya lagi, jembatan tersebut tidak hanya menjadi jalur lalu lintas kereta, truk dan bas saja, namun juga menjadi lintasan kereta api supercepat dan juga menjadi jalur lintas pipa minyak bumi. Jambatan yang menjadi jalur 3 in one.
Dengan idea seperti itu akan seperti apa jambatan yang harus dibangun. Belum lagi berapa ratus kilometer panjang jambatan yang harus dibangun. Seberapa besar dana yang harus dihabiskan. Apakah akan menjadikannya lebih efektif bagi perekonomian dunia ataukah malah sebaliknya, malah hanya membuang-buang dana yang besar saja?
Pada dasarnya membangun jambatan tidak sekedar membangun sebuah bangunan. Diperlukan penelitian dan perancangan yang komprehensif sebelum mulai dibangun. Hal utama yang harus diteliti adalah keadaan alam tempat dimana jambatan akan dibangun. Kemudian diperlukan perancangan cara efektif apa yang perlu dilakukan untuk membangun jembatan.  Bahkan setelah jembatan selesai dibangun pun diperlukan pengawasan super-ketat terhadap kondisi bangunan jembatan setiap saat, dengan peralatan dan teknologi yang mendukung.
Selat Bering adalah selat (laut) dengan keadaan alam yang sangat ekstrem. Dengan posisinya yang berada di hampir kutub utara, keadaan alamnya sangat-sangat berbeza dengan tempat-tempat lain yang telah dibangun jembatan. Saat musim dingin, akan ada aliran bongkahan ais dari kutub utara, yang akan terus menerus menerjang tiang jembatan, rancangan tiang jembatan yang salah akan berakibat fatal. Bongkahan ais raksasa yang terus menerus menghantam tiang jambatan, boleh menghancurkannya.
Rancangan elastisitas rangka jambatan juga perlu penelitian yang akurat. Keadaan suhu ekstrem disertai angin yang kencang di tengah lautan akan berdampak buruk kepada kestabilan jambatan. Belum lagi seberapa dampak dari efek getaran hasil dari lintasan  kereta.
Suhu yang ekstrem juga akan berdampak pada bahan utama pembuat jambatan. Salah komposisi racikan bahan dapat mempercepat hancurnya jembatan.
Itulah idea gila dan bagaimana sebuah idea diperbincangkan. Apakah membangun sebuah jambatan di keadaan ekstrem seperti di Selat Bering hanyalah khayalan ataukah boleh dilakukan?

Megan Fox Kembali Pamer Tubuh Se*sinya

Kendati baru saja melahirkan beberapa bulan yang lalu, Megan Fox tetap berhasil mempertahankan bentuk tubuhnya. Megan bahkan tak ragu mempamerkan keseksiannya saat menjadi model majalah Esquire.

Aktris 'This Is 40' itu memang terpilih sebagai model edisi terbaru majalah Esquire. Di foto-fotonya yang dirilis, Fox tampil seksi dalam balutan lingerie. Ia tampak percaya diri memamerkan perutnya yang rata dengan mengenakan pakaian dalam tersebut. Saat menjalani pemotretan untuk majalah tersebut istri Brian Austin Green itu juga mengungkapkan perasaannya menjadi seorang aktris yang dikenal dengan dengan imej seksinya.

"Sebenarnya aku merasa lemah dengan imej itu. Aku tidak merasa tangguh keraa imej itu seolah menggilas kepribadian lain dalam diriku," ujar Fox. "Begitulah orang melihatku, seperti tak ada lainnya yang mereka ingin tahu. Itu membuatku tak berarti, seolah aku hanya sebuah imej, sebuah objek."

Bintang berusia 26 tahun , selain itu juga menceritakan mengapa ia menghapus tato Marilyn Monroe di lengannya. "Aku mulai membaca tentang dirinya dan menyadari dia menjalani kehidupan yang sulit. Seolah aku boleh membayangkan masa depanku dan aku tak ingin membayangkan hal yang negatif untuk masa depanku," jelasnya. (and/photo: ist)

Mereka Rela Berkorban Nyawa Demi Orang Lain


Pengorbanan terbesar dalam hidup adalah mengorbankan nyawa demi keselamatan orang lain. Pasti tak banyak orang yang mahu mengambil resiko seperti ini. Dalam kehidupan nyata, 7 di antaranya tersaji di bawah ini.


1. Takeshi Miura and Miki Endo
 


Takeshi Miura and Miki Endo adalah petugas keselamatan yang berperan penting saat tsunami Jepang terjadi. Mereka berdua terus bertahan di pos dan menyerukan siaran agar semua penduduk segera lari menyelamatkan diri.

Ketika ombak tsunami tinggal 10 meter lagi menerjang, dua petugas ini tetap meneruskan siaran peringatan, dan ini dilakukan hingga saat-saat terakhir tubuh mereka berdua tewas disapu gelombang besar.
 



2. Vincent Coleman

 


Ledakan Halifax adalah ledakan mematikan yang terjadi di Nova Scotia, Kanada. Ledakan ini terjadi saat sebuah kapal sarat dengan amunisi bertabrakan dengan kapal lain sehingga api berkobar dahsyat, dan menyambar hingga ke daratan.

Vincent Coleman, seorang operator lalu lintas kereta berada di stasiun saat api mulai menyambar. Ia bertahan dan memperingatkan kereta lainnya agar berhenti supaya terhindar dari kobaran api tersebut. Peringatannya memang berhasil mencegah makin jatuh banyak korban, namun dirinya hangus terbakar api.



3. Arland Williams

 


Ketika Air Florida Flight 90 menabrak sebuah danau beku di tengah badai salju, nyaris semua penumpang tewas dan hanya 6 orang yang bertahan hidup. Sekitar 20 menit kemudian, helikopter penyelamat tiba dan melemparkan ban penyelamat ke arah mereka.

Arland Williams yang pertama menerima ban penyelamat tersebut. Anehnya, ia segera memberikan kepada orang di sampingnya. Helikopter kembali datang dan melemparkan lagi ban penyelamat, namun Arland terus melakukan hal yang sama hingga tiga kali terulang. Akhirnya di saat terakhir helikopter datang lagi, Arland sudah tewas. Ia mengorbankan hidupnya untuk keselamatan orang lain.



4. 12 Ilmuwan Rusia

 


Pengepungan di Leningrad, Rusia saat Perang Dunia II mengakibatkan jutaan orang mati kelaparan. Sebenarnya, ada 12 orang ilmuwan yang bisa selamat karena di laboratorium bank benih Pavlovs ada banyak sumber pangan.

Nyatanya mereka memilih untuk mati. Alasannya adalah karena benih-benih tersebut memang disimpan agar generai masa depan Rusia terjamin hidupnya. Di antara para ilmuwan, terdapat Alexander Stchukin, seorang spesialis kacang-kacangan yang ikut tewas.

Kisah ini mengingatkan pada pepatah, "Ayam mati di lumbung padi." Bedanya, para ilmuwan Rusia tersebut memilih mati demi masa depan Rusia.



5. Richard Rescorla

 


Richard Rescola adalah direktur keamanan di gedung Morgan Stanley, letaknya sangat dekat dengan gedung kembar yang luluh-lantak saat serangan 9/11 di Amerika Serikat.

Saat bencana ini terjadi, ia langsung memerintahkan semua orang di dalam gedungnya keluar. Ia tetap bertahan sampai orang terakhir berhasil dievakuasi. Akibatnya, Rescola mati di tempat. Namun pengorbanannya telah berhasil menyelamatkan setidaknya 2.500 orang.


6. John Robert Fox

 


Saat Perang Dunia II, Letnan John Robert Fox bertugas di Italia. Di kota Sommoclonia, pasukannya harus menghadang laju tentara Jerman. Tanpa gentar, Fox maju sendirian dan menghadang dengan tembakan artileri.

Bagaimanapun, upayanya ini harus berakhir karena serbuan tentara Jerman. Ketika akhirnya anak buah Fox merebut kembali posisi tersebut, tubuh Fox sudah terbujur kaku di samping kira-kira 100 tentara musuh yang tewas. Walau harus berkorban nyawa, Fox berhasil menunda laju tentara Jerman hingga pasukan sekutu datang merebut kota tersebut.

 

7. Ryan Arnold

 


Ryan Arnold menjadi satu contoh sebuah pengorbanan mengharukan demi kelangsungan hidup saudara kandungnya. Ketika Chad divoni dokter harus menjalani transplantasi hati, Ryan segera memeriksakan dirinya dan hasilnya memang ia paling cocok sebaga donor.

Tanpa pikir panjang, Ryan merelakan hatinya diambil untuk disumbangkan pada Chad. Pengorbanan nyawanya ini penuh resiko, namun ia berhasil membuat saudaranya tetap hidup.




 

Sumber:



Berkhemah dalam hotel


Unik dan brilian. Itulah yang boleh menggambarkan konsep hotel ini. Penggabungan antara suasana khemah dan penginapan berpadupadan secara ciamik di hotel ini. Hotel bernama Huttenpalast atau Hut Palace ini mengusung tema urban camping, dimana Anda boleh merasakan berkemah meski tak berada di alam sungguhan.
Tak hanya itu, di sekitar ‘perkemahan’ juga telah disediakan dekorasi berupa pepohonan, sehingga pengunjung benar-benar merasakan nuansa berkemah di alam terbuka, seperti dilansir oleh Daily Mail.
Meski terlihat layaknya sebuah perkhemahan, tetapi fasiliti yang didapat di hotel ini sangatlah lengkap dan luar biasa. Karavan dan rumah kayu yang sering digunakan untuk berkemah didesain layaknya sebuah hotel berbintang. Anda akan merasakan suasana kemah yang nyaman dan menyenangkan di dalam hotel yang berlokasi di Berlin, Jerman ini.
 







Lelaki Ini Tewas Kehabisan Nafas Kerana Dibekap Buah Dad* Perempuan

Payu.dara berukuran ekstra ternyata boleh disalahgunakan untuk kejahatan. Seperti yang terjadi di Amerika Serikat, perempuan berpayu.dara besar menganiaya teman lelakinya. Wajah si lelaki dibenamkan di antara belahan dadanya sampai tewas.

Donna Lange, si perempuan berpay.udara besar mahu tidak mahu harus berhadapan dengan hukum dengan tuduhan penganiayaan. Perempuan dengan berat badan 87 kg tersebut melakukan aksinya setelah bertengkar dengan si korban yang tak lain adalah temannya sendiri.

Saksi  melihat, Donna mendorong korban yang tidak disebutkan namanya hingga jatuh ke lantai rumahnya di wilayah Everett, Washington. Saat korban masih terbaring, Donna langsung menaikinya dan membekap wajah korban dengan belahan dadanya.



Saat petugas paramedis datang, si korban yang berusia 51 tahun masih sempat mendapat pertolongan CPR (Cardiopulmonary resuscitation). Namun nyawanya tidak tertolong, lalu dinyatakan meninggal dalam perawatan di Swedish Medical Centre, Washington.

Seorang saksi  menduga si lelaki yang menjadi korban hanya mengalami serangan jantung. Namun saksi lain meragukan dugaan itu, sebab Donna tampak sengaja menahan si korban dengan payu.daranya.

"Dia mencekik korban sampai meninggal," kata salah seorang saksi seperti dikutip dari The Sun, Rabu (16/1/2013).

Tidak dijelaskan apa sebetulnya yang menjadi penyebab kematian korban. Jika bukan kerana serangan jantung, maka kemungkinannya korban kehabisan nafas lalu mengalami hipoksia yang dicirikan dengan wajah membiru sebelum akhirnya meninggal kehabisan nafas.

Kes serupa pernah terjadi di Jerman, menimpa Tim Schmidt yang akhirnya masih boleh meloloskan diri dari bekapan payu.dara mantan kekasihnya yang berukuran 38 DD. Bezanya seperti diberitakan detikHealth sebelumnya, dalam kasus tersebut Tim memang hendak berhubungan seks dan mantan kekasihnya berdalih bekapan itu bagian dari permainan seks.

sumber: detikcom

Sudah Punya Anak Kembar 4, Seorang Ibu Lahirkan Bayi Kembar 6

IBU yang satu ini dijamin buat iri para pasangan yang mendambakan anak kembar.
Salud Romero, seorang ibu asal Morelia, Mexico, lahirkan bayi kembar enam minggu lalu.


Khabar bahagia ini membuat Romero menjadi sorotan media, kerana 12 tahun lalu Romero melahirkan bayi kembar empat.
Wanita 31 tahun itu melahirkan empat bayi laki-laki dan dua perempuan lewat operasi caesar.


Seperti diberitakan Huffington Post, Isnin (14/1), bayi-bayi mungil itu lahir di usia kehamilan 27 minggu dengan berat masing-masing sekitar satu kilogram. Sayangnya, keenam bayi Romero memiliki gangguan pada fungsi paru-paru.
Juru bicara keluarga Romero, Atzimba Rosiles menuturkan, proses kehamilan Romero terjadi secara normal, tanpa bantuan metode kesuburan apapun.
12 tahun lalu, Romero juga pernah melahirkan bayi kembar empat. Namun, seperti diberitakan Agencia Reforma, satu dari bayi kembar empat itu meninggalkan dunia.


Sayang, menambah momongan tidak selalu membawa kabar baik. Suami Romero, Yosio Salinas Rodriguez, mengaku kuatir dengan keadaan kewangan keluarganya.


Lelaki yang hanya bekerja sebagai buruh itu mengaku bingung bagaimana harus menghidupi anak-anaknya.
Untung saja, penduduk setempat berinisiatif untuk memberikan sejumlah sumbangan berupa pakaian dan peralatan bayi.

Doktor 'Masukkan' 16 Benda Asing dalam Tubuh Pesakit Saat Operasi

Keadaan Dirk Schroeder seharusnya semakin membaik setelah doktor melakukan tindakan operasi untuk mengubati penyakitnya. Namun yang terjadi justru sebaliknya. Bagaimana tidak, saat operasi doktor malah meninggal 16 benda asing di dalam tubuhnya.

Dirk Schroeder (74 tahun) mengalami penderitaan yang mengerikan setelah menjalani operasi untuk kanser prostat. Dengan operasi tersebut, doktor memberitahu setidaknya ia boleh bertahan hidup hingga 6 tahun.

Tapi dalam beberapa bulan ia kembali ke rumah sakit setelah seorang perawat terkejut saat berkunjung ke rumahnya di Hanover, Jerman. Sang perawat melihat ada kasa besar  keluar dari bekas luka operasinya.

Dokter bedah kemudian mengeluarkan 16 benda asing dari dalam tubuh Schroeder, yang semuanya merupakan peralatan yang ada di ruang operasi, seperti jarum, gulungan perban sepanjang 6 inci, kompres sepanjang 6 inci, penyeka dan beberapa potongan masker bedah.



Insiden ini terjadi pada tahun 2009 dan Schroeder selamat. Namun kansernya telah menyebar dan ia pun meninggal tahun lalu.

Keluarga kini telah menyaman  rumah sakit dan menuntut sebesar 80.000 poundsterling sebagai ganti rugi penderitaan yang dialami Schroeder dan biaya yang dikeluarkan keluarga untuk melakukan dua kali operasi demi mengeluarkan semua puing-puing benda asing yang nyasar ke tubuh Schroeder.

"Banyaknya benda asing yang tersisa dalam tubuh pesakit adalah 'unik' dalam literatur media," jelas pengacara keluarga dan ahli medis Annette Korintus, seperti dilansir Dailymail, Rabu (16/1/2013).

Rumah sakit, yang tidak disebutkan namanya, diklaim telah memasukkan benda-benda asing ke dalam tubuh pesakit pasca operasi.

"Keluarga siap menuju semua jalan dan menuntut di pengadilan. Keluarga telah menghabiskan banyak wang untuk mendiang guna perawatan, obat-obatan dan rekonstruksi rumah mereka untuk merawat orang ini. Telah ada kelalaian di sini yang paling mungkin telah menyebabkan komplikasi dan kematian lebih cepat," tutup Korintus.

sumber: detikcom

Penerbit filem rogol ‘aktres’


Mumbai: Seorang penerbit filem India didakwa di mahkamah semalam selepas ditahan kerana disyaki merogol seorang wanita yang dijanjikan satu peranan dalam produksinya, kata polis.
Ramesh Singh, 49, ditahan kelmarin selepas wanita terbabit mengadu kepada polis di Oshiwara, Mumbai mengenai insiden berkenaan.

Sumber polis berkata, Ramesh berjanji memberi satu watak kepada wanita itu dalam filem terbarunya.
“Suspek menghubungi wanita itu dengan alasan supaya dia boleh membaca skrip disediakan.

“Apabila tiba, suspek menyerahkan skrip berkenaan kepada pelakon terbabit di sebuah bilik sebelum mengunci pintu,” katanya.

Ramesh kemudian mengarahkan wanita itu berbaring untuk cuba melakonkan ‘adegan ranjang’ tetapi mangsa tersedar dia diperdaya.
Menurut sumber, wanita itu lari ke bilik mandi dan mengurung dirinya di situ.

Bagaimanapun, katanya, Ramesh memecahkan pintu bilik mandi berkenaan dan merogol mangsa.
Akhbar Indian Express melaporkan, Ramesh adalah penerbit filem berbahasa Marathi dan tidak terbabit dalam pembikinan filem Hindi seperti kebanyakan orang lain. Kes keganasan seksual ke atas wanita menjadi perhatian utama di India sejak seorang mahasiswa perubatan maut akibat dirogol beramai-ramai dalam sebuah bas bulan lalu. - AFP
sumber : mymetro

Upah 3 lelaki bunuh suami


Chiang Mai: Polis menahan dan mendakwa seorang wanita yang mengupah tiga lelaki untuk membunuh suaminya pada Oktober 2011.
Nittaya Jirayanigoon, 37, serta tiga lagi tertuduh, Nattchai Puaksong, 47, Tonnarat Ratanasupa, 38, dan Sarjan Mejar Tanachai Suapraem, 52, didakwa melakukan konspirasi terhadap satu kes bunuh.

Nittaya mengakui dia membayar 200,000 baht (RM20,000) kepada mereka yang kemudian menembak suaminya, Somchai Terjaa.
Menurut Nittaya, dia menjual aset dan melabur wang suaminya ketika Somchai dipenjara atas kesalahan dadah.

Selepas suaminya dibebaskan, dia mendapat tahu mengenai perbuatan Nittiya. Dia mendera dan mengancam akan membunuhnya. Jadi, Nittiya memutuskan membunuh mangsa terlebih dahulu. - Bangkok Post
sumber : mymetro

Doktor ‘amuk’ 7 kali ditahan


Subang Jaya: Berang anaknya ditukar ke kelas lain, sepasang suami isteri masing-masing berusia 40 dan 35 tahun yang juga doktor ‘mengamuk’ di Balai Polis Subang Jaya, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 8 pagi itu, pasangan terbabit turut dilapor memaki hamun dan mengugut pegawai serta anggota polis menyebabkan suasana di balai polis berkenaan kecoh.
Berikutan itu, pasangan terbabit ditahan untuk siasatan lanjut.

Difahamkan, pasangan sama dilaporkan pernah ‘mengamuk’ di sekolah anaknya lebih enam kali sejak 2010 namun berjaya ditenangkan dengan kehadiran polis.

Bagaimanapun, dalam kejadian kelmarin, polis tidak lagi mampu bertolak ansur dengan pasangan terbabit yang bukan saja memaki hamun sebaliknya mencabar serta mengugut pegawai serta anggota polis di balai polis berkenaan.
sumber : mymetro

Perangai liar macam ibu


Johor Bahru: Tiga beradik menjadikan pusat hiburan di sekitar bandar raya ini umpama rumah kedua sejak beberapa tahun lalu berpunca daripada pengaruh negatif ibu mereka berusia 47 tahun yang sehingga kini masih terus mengunjungi pusat hiburan terbabit.
Pada masa sama, tiga beradik terbabit turut membawa pulang kekasih masing-masing ke rumah keluarga di Skudai di sini, malah ibu mereka juga tidak mahu kalah dan turut melakukan perkara sama.
Sejak beberapa tahun lalu, kediaman keluarga berkenaan umpama hotel murah dengan lelaki serta wanita keluar masuk khasnya menjelang awal pagi.

Perkara terbabit diakui ibu kepada tiga beradik berkenaan yang hanya mahu dikenali sebagai Safiah

Ketika ditemui, Safiah berkata, dia menganggap berhibur di pusat hiburan selain membawa kekasih pulang ke rumah sebagai hiburan semata-mata.
sumber : mymetro

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved