Telepon 911 kerana Takut Laba-Laba

on 01 September 2013

OREGON - Seorang remaja wanita dilaporkan telah menelepon 911 hanya kerana takut dengan seekor laba-laba. Polis di Amerika Syarikat (AS) telah merilis kejadian yang tidak diduga tersebut.

Sang polis pun mengetahui hal tersebut ketika dirinya mendengarkan rakaman panggilan yang konyol kepada 911 yang mereka terima. Demikian dilaporkan Metro, Sabtu (31/8/2013).

"Saya menghabiskan waktu selama 20 minit hanya untuk panik, besar sekali (laba-labanya). Saya tidak tahu harus melakukan apa," terdengar suara gadis yang panik itu di hujung telepon.

Operator 911 pun setuju mengirimkan seorang petugas kepolisian untuk mengecek keadaan gadis remaja itu. Namun tak ayal muncul pertanyaan dari sang polis "apakah itu konyol?" ketika mengirimkan petugas ke rumahnya.

Munculnya arakhnida (laba-laba) terjadi pada 16 Ogos di kota Forest Grove, yang membuat gadis itu teramat sangat ketakutan. Tampaknya, anggota keluarga sang gadis sebelumnya juga pernah kedatangan "tamu" laba-laba besar.

"Aku biasanya tidak takut dengan hal-hal seperti ini, tetapi ini sangat besar," katanya, membandingkan ukurannya dengan tarantula.

Polis Forest Grove mengatakan sementara ini bukan protokol bagi mereka untuk menanggapi panggilan untuk menghadapi laba-laba, namun mereka memutuskan untuk membantu wanita muda itu dalam kes ini. 
Ranking: 5

{ 1 komen... read them below or add one }

yusri berkata...

Nak buat macam mana. Dia dah tak tahu nak buat apa kan.


Ahad, September 01, 2013

Catat Ulasan

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved