Tak Sengaja Memakan Anting Berlian, Wanita ini Harus Menunggu Sampai 8 Tahun

on 10 September 2013

 Kisah yang satu ini mungkin lucu sekaligus mengharukan. Tidak sengaja menjatuhkan anting berlian miliknya, wanita ini harus menunggu hingga 8 tahun untuk mendapatkannya kembali. Bukan kerana ia berhutang ataupun tak sanggup memebeli lagi . Ia hanya tidak tega harus membunuh ayam peliharaannya yang tidak sengaja menelan anting miliknya.
Seorang wanita bernama Claire Lennon yang berasal dari Berkshireasal, Inggris sungguh tidak beruntung. Ayam jantan peliharaan putrinya tidak sengaja menelan anting berlian miliknya. Dilansir oleh Dailymail, ayam jantan yang diberi nama Sarah tersebut tidak sengaja menelan anting berlian seharga £300 . Anting berlian itu sangatlah berharga bagi Claire kerana merupakan hadiah dari suaminya.

(c) dailymail(c) dailymail
Sebenarnya tidak ada cara lain selain mengorbankan nyawa ayam jantan itu, namun ibu satu anak ini tak tega untuk melakukan hal tersebut. Selain kerana membunuh hewan yang tidak bersalah, hal ini pasti akan sangat mengecewakan bagi putrinya.
Wanita ini berusaha untuk datang ke dokter hewan untuk melakukan operasi pembedahan pada Sarah. Namun dokter hewan menjelaskan bahwa operasi pembedahan pada ayam dapat mengakibatkan ayam tersebut sekarat. Akhirnya tidak ada pilihan lain bagi Lennon untuk menunggu sekitar lapan tahun sampai Sarah mati kerana sebab yang alami. 
Kini Sarah mendapatkan pengawalan lebih ketat dari ayam jenis apapun di dunia ini. Keluarga ini menjaga haiwan ini dengan ketat. Mereka memastikan ia tidak terluka ataupun dimakan oleh rubah. Kerana bila hal itu terj
Ranking: 5

{ 0 komen... read them below or add one }

Catat Ulasan

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved