Video Lelaki yang Dilempar Gitar Saat Lamar Kekasih Ternyata Promosi Coklat

on 29 Ogos 2013

Sebelum ini sebuah video yang bercerita tentang lamaran gagal paling menyedihkan jadi perbincangan ramai di internet. Dalam video yang diiup load di Youtube itu, dikisahkan seorang lelaki yang berdarah India ditolak dan dipukul ukulele oleh kekasihnya kerana tak mahu dilamar di depan umum. 

Latarnya sendiri adalah sebuah mall di Dubai. Sang Romeo melamar kekasihnya yang baru ia temui 3 bulan lalu, lengkap dengan iringan musik dan microphone di tengah mal. Tapi bukannya mendapat jawaban 'Iya', si pria justru dipukul dengan ukulele milik salah satu musisi di belakangnya.

Sejak diup load, video ini telah ditonton ribuan orang dan mengundang ratusan komen. Kebanyakan komen jadi mengasihani si lelaki yang ditolak cintanya.

Namun sebenarnya, klip lucu itu sebenarnya adalah bagian dari kempen coklat Cadbury 'Not So Sweet'. Coklat yang ditujukan bagi orang dewasa yang tak terlalu suka coklat manis.

Seperti yang dilaporkan Daily Mail, hal ini terungkap setelah ada kereta anak-anak mengelilingi dua 'artis' itu. Di kereta itu terpampang logo coklat terbaru Cadbury Bournville dan slogan 'Not So Sweet' di kedua sisinya.

Kempen 'Not So Sweet' Cadbury difokuskan pada promosi di media sosial, termasuk kampanye Twitter yang dinamakan Tape Tweet. Hal ini mendorong para pengguna Twitter untuk tweet segala situasi yang terlalu 'manis'. Kemudian, perusahaan akan mengubahnya menjadi sebuah video pendek seperti yang satu ini.
Ranking: 5

{ 0 komen... read them below or add one }

Catat Ulasan

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved