Sungai saksi cinta

on 25 Ogos 2013

Bota: “Sungai ini menjadi saksi percintaan kami yang terjalin sejak di bangku sekolah. Hasrat kami untuk berarak di sungai pada hari istimewa ini akhirnya menjadi kenyataan,” kata Mohammad Kamil Zolkapely, 26, yang diarak menyusuri Sungai Perak bersama pasangannya, Norsila Radzuan, 23, di sini.
Menurut Kamil, tujuan utama perarakan itu untuk mengabadikan hari perkahwinan mereka di sungai itu berikutan kisah percintaan mereka bermula di situ. 
“Dulu, jambatan bagi menghubungkan kami ke kampung Bota Kiri belum dibina dan bot adalah pengangkutan utama bagi kebanyakan penduduk untuk menyeberangi sungai. 

“Namun apabila hari pernikahan makin hampir, tiba-tiba terdetik melakukan satu kelainan dan secara tidak langsung muncul idea untuk menaiki rakit ke rumah pengantin perempuan,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.
Foto
PASANGAN pengantin diarak oleh anggota penyelamat menaiki rakit ketika menuju ke rumah pengantin perempuan.

Menurut Kamil, perarakan sejauh lima kilometer itu bermula di jambatan Cempaka Sari menuju ke rumah pasangannya di Sungai Sadang, di sini, sambil diiringi beberapa anggota penyelamat bertauliah.
sumber : mymetro
Ranking: 5

{ 0 komen... read them below or add one }

Catat Ulasan

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved