Dioperasi Plastik, Wanita Ini Mirip Jessica "SNSD"

on 05 Ogos 2013

Shim Yura  sebelum operasi plastik (kiri) dan setelah operasi

SEOUL - Gadis bernama Shim Yura tampil di episode terbaru Let Me In 3 yang tayang di salah satu tv show di Korea Selatan. Gadis yang sering di-bully kerana punya wajahnya dianggap jelek itu telah bertransformasi secara mengagumkan kerana kini secantik selebritis melalui operasi plastik.

Shim Yura sebelumnya sering mendapatkan bullying saat tinggal di Amerika Syarikat. Dia adalah wanita cerdas yang mendapatkan surat penerimaan dari Harvard, Princeton, dan Columbia. 

Yuri sendiri mengambil jurusan pemasaran. Meskipun cerdas, namun ia merasa menderita kerana punya wajah yang jelek. Shim Yura adalah  seorang imigran di AS. Sepanjang tinggal di Negeri Uncle Sam, dia sering mendapatkan diskriminasi dengan mendapat julukan "Ugly Korea".

Teman-temannya akan bertanya, apakah semua warga Korea sejelek dirinya? Dagu menonjol dan postur tubuh bungkuk. Walau sudah lulus, ia sulit mencari pekerjaan kerana perusahaan mempertimbangkan setelah melihat fotonya. Seperti dilansir Soompi.

Para dokter di acara itu merasa simpati mendengar kisah hidup Yura, sehingga menjadikan Yura sebagai projek mereka berikutnya. Ketika Yura melangkah kembali ke studio setelah dilakukan make over, penonton terdiam. Dia dibandingkan dengan Jessica "SNSD", dengan rambut panjang untuk mencocokkannya.

Dari yang terbuang di lingkungan sosial, dia berubah jadi seorang yang baru. Penonton pun menyaksikan Yura yang telah bertransformasi juga dalam hal bersikap, yang awalnya sedih menjadi seorang ceria.
Ranking: 5

{ 1 komen... read them below or add one }

master slave berkata...

korea tak boleh dipisahkan dengan penbedahan plastik dah...kecantikan kora yang menjadi kegilaan hanyalah plastik semata-mata...


Isnin, Ogos 05, 2013

Catat Ulasan

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved