Sedang Tidur, Lelaki Ini Meninggal Tertimpa Lembu

on 15 Julai 2013

Jasad de Souza ketika disemayamkan keluarga. (Foto: Mirror)Jasad de Souza ketika disemayamkan keluarga. (Foto: Mirror)

CARATINGA - Seorang lelaki Brasil dilaporkan meninggal setelah lembu seberat 1,5 ton jatuh melalui atap rumahnya yang kemudian hancur dan menimpanya di tempat tidurnya.

João Maria de Souza, 45, kala itu sedang tidur dengan istrinya, Lena, ketika lembu bertanduk jatuh setinggi lapan kaki dari atap rumahnya di Caratinga, selatan timur Brasil. Demikian dilaporkan Mirror, Minggu (14/7/2013).

Haiwan tersebut meloloskan diri dari tanah penggembala lokal, lalu pergi turun dari bukit, meceroboh pagar rumah korban, kemudian naik ke atap  yang kemudian runtuh. Sebelumnya, de Souza sempat diselamatkan oleh pemadam kebakaran Caratinga dan dibawa ke rumah sakit dengan kaki patah, beberapa luka di dada dan perut serta mengalami pendarahan internal.

Menurut keluarganya, korban berteriak minta tolong sambil menunggu selama berjam-jam untuk menerima pengobatan, dan kemudian terdeteksi kencing darah. Dia kemudian meninggal dalam pelukan ibunya.

Hasil ujian menunjukkan bila de Souza meninggal kerana "perdarahan akut" dan trauma thoracoabdominal. Kakak ipar de Souza mengungkapkan kepada suratkabar Brasil, Hoje em Dia, "tertimpa lembu adalah cara terakhir yang Anda harapkan ketika meninggal."

Namun demikian, sang kakak ipar menolak bila lembui tersebut yang telah menyebabkan de Souza meninggal, namun erana penanganan yang lama sehingga membuatnya meninggal.

"Tapi dalam pandangan saya itu bukan lembu yang menewaskan João kami, itu adalah waktu yang tidak dapat diterima ia menghabiskan menunggu untuk diperiksa."

Sebuah penyelidikan atas kematian yang tak terduga ini pun telah dilakukan oleh Polisi Sipil di Caratinga dan keluarga yang mencari keadilan setelah diduga kelalaian perawatan de Souza sementara pada Municipal Emergency Care
Ranking: 5

{ 0 komen... read them below or add one }

Catat Ulasan

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved