Pesakit Tewas Ditinju Doktor Sesaat Setelah Operasi Jantung

on 07 Julai 2013


 
Seorang pesakit di Rusia ditinju oleh doktornya sendiri, sesaat setelah menjalani operasi jantung. Si doktor yang merupakan ahli anestesi mengatakan ia tersinggung dengan sikap pesakit yang dianggap tidak menaruh hormat pada dirinya.
Aksi sang doktor yang bernama Dr Andrey Votyakov ini terakam oleh kamera sedang melayangkan tinjunya ke wajah pesakit. Tidak cukup hanya sekali, ia pun kembali membanting kepalan tangannya ke jantung pesakit yang baru saja dioperasi.

Insiden yang terjadi pada Februari 2013 tersebut akhirnya berujung pada tewasnya si pesakit.
Sebelum aksi sadis itu terjadi, sang dokter dan si pesakit tampak saling beradu argumen. Kepada penyidik, Dr Votyakov mengaku tersinggung kerana pesakit tidak menaruh rasa hormat lewat kata-kata yang diucapkan saat ia masuk ke ruangan tersebut.

"Begitu saya masuk, dia mulai memanggil saya dengan berbagai sebutan yang merendahkan. Saya tersinggung. Kami menghabiskan banyak waktu menangani kes rumit dan membantunya pulih, tapi dia tidak mengucapkan satu kata pun yang menunjukkan rasa syukur. Lalu juga saya sedang mengalami kelelahan kronis. Saya jengkel, saya pukul dia beberapa kali," kata Dr Votyakov seperti dikutip dari Daily Mail, Kamis (4/7/2013).

Dr Votyakov yang pada saat itu menjawat sebagai ketua bahagian anestesiologi dan layanan intensif, telah meminta maaf pada keluarga pesakit. Ia pun telah dipecat dari jawatannya kerana ulahnya sendiri yang akhirnya membuat nyawa si pesakit melayang sia-sia.
Kes ini telah ditangani oleh polis setempat untuk selanjutnya akan diinvestigasi.

Ranking: 5

{ 0 komen... read them below or add one }

Catat Ulasan

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved