Mengenakan Singlet Bergambar Seksi, Pemuda Dilarang Naik Bus

on 14 Julai 2013

Gara-gara mengenakan singlet bergambar wanita seksi, pemuda yang satu ini dilarang menaiki bus.
Saat itu, Daniel Willis (20), dan kekasihnya hendak naik bus pada Minggu (7/7) petang di Darwin Australia, tetapi pemandu bus mengatakan padanya dia tak diperbolehkan naik bus kerana mengenakan singlet bergambar wanita yang dianggap terlalu seksi.

ljhxxqgp copy
Daniel Dilarang Menaiki Bus Karena Mengenakan Singlet Bergambar Seksi (Sumber : news.com.au)

Daniel mengenakan singlet berukuran panjang dengan gambar susuk wanita mengenakan celana dan bra di dadanya. Wanita pada gambar di singletnya itu ialah model pakaian dalam Victoria’s Secret. Singlet itu dibelinya dari took di New South Wales.
“Gambar ini tak menyinggung siapapun. Itu hanya foto yang dicetak, dan selama ini tak ada yang protes. Tak seorang pun menganggap hal ini buruk sebelumnya,” ujarnya, seperti yang dikutipnews.com.au (10/7).
“Model Victoria’s Secret ada di televisi dan papan iklan sepanjang waktu. Mungkin sopir bus itu hidup di masa lalu. Sekarang abad 21 dan waktu berjalan,” jelas Daniel.
Setelah berargumen panjang lebar, pemandu bus tetap melarangnya menaiki bus, sementara Daniel dan kekasihnya terpaksa berjalan kaki. Ada-ada saja!
Sumber : news.com.au, uniknya.com
Ranking: 5

{ 0 komen... read them below or add one }

Catat Ulasan

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved