Hamster Lucu Ini Jadi Penyebab Keretakan Hubungan Cinta

on 02 Julai 2013

(c) shutterstock
Vemale.com - Siapa yang tidak suka dengan haiwan kecil berbulu yang suka makan biji-bijian? Jika Anda mengingat serial kartun Hamtaro, haiwan kecil ini memang menyukai biji bunga matahari.
Tapi sepertinya tidak semua orang menyukai haiwan kecil ini. Beberapa orang mungkin tidak menyukai kerana geli atau alergi dengan bulu, tapi Andrew Walsh tidak menyukai hewan kecil bernama hamster ini kerana satu alasan yang konyol yaitu cemburu. What? Cemburu dengan hamster? Bagaimana?
Sebelumnya, Andrew menjalin sebuah hubungan dengan Julie Hanson. Namun, hubungan mereka sepertinya tidak berjalan mulus dan Andrew mengira ini kerana Julie terlalu mencintai hamsternya. Ia pun terbakar api cemburu. Sakit hati ini rupanya membuat Andrew melakukan suatu tindakan bodoh.
Suatu hari, Andrew mengetahui bahwa Julie sedang menginap di rumah orang tuanya. Ia memanfaatkan keadaan ini dengan menceroboh rumah Julie dan melepaskan hamster lucu ini dari kandangnya. Anyway, nama hamster ini adalah Harry. Sayangnya, tak hanya itu yang ia lakukan, ia juga melarikan sebuah televisyen.
Tentu Julie sangat terkejut mendapati rumahnya dalam keadaan yang porak poranda. Terlebih, ia juga mendapati kandang hamster kesayangannya dalam keadaan terbuka. Ia kemudian melaporkan kejadian ini kepada pihak berwajib kerana dia telah menjadi korban perampokan dan Harry menghilang. Ia sangat sedih kerana kejadian ini.
Ini mungkin dilatarbelakangi oleh motif balas dendam dan cemburu. Pihak pengadilan setempat juga mengatakan bahwa sebelumnya, Andrew memang tidak suka ketika Julie harus membagi perhatian dan cintanya ke hamster yang bernama Harry ini. Walaupun ketika ditangkap, Andrew mengaku melepaskan hamster ini kerana hanya ingin memberikan kebebasan. Kerana perompakan yang ia lakukan, Andrew harus menjalani 150 jam bekerja tanpa bayaran, membayar £85 atau setara dengan $ 129  dan mengganti £60 yang setara dengan $ 91 kepada korban.
Untungnya, si hamster lucu ini dinyatakan telah ditemukan terselip sembunyi di bawah karpet dalam keadaan aman dan baik-baik saja.
Ranking: 5

{ 0 komen... read them below or add one }

Catat Ulasan

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved