Hello Kitty Pamer Punggung untuk Peringati Festival di Jepun

on 23 Jun 2013

Unic29 - Hello Kitty
 Hello Kitty sudah menjadi ikon yang imut dengan penampilannya yang manis. Namun untuk kali ini Jepun membuat Hello Kitty tampil agak tak senonoh. Pasalnya, si kucing tanpa bibir ini mempamerkan punggungya.
Dilansir wowkeren, Rupanya penampilan nyeleneh Hello Kitty tersebut untuk memperingati festival musim panas di Jepun. Festival Hakata Gion Yamakasa yang digelar di Fukuoka melibatkan ratusan lelaki mengenakan fundoshi. Benda itu adalah sebutan untuk celana dalam tradisional untuk lelakidi era kuno yang terbuat dari selembar kain dililitkan ke pinggang.
Hello Kitty kali ini juga mengenakan fundoshi sehingga pantatnya terpampang jelas. Karakter kucing imut itu juga didandani mengenakan apa yang dipakai para pria peserta festival seperti ikat kepala tradisional. Desain baru tersebut dicetak di handuk yang dijual seharga USD 8,84 .
Festival Hakata Gion Yamakasa berlangsung setiap tahun pada 1-5 Juli yang berpusat di Kushida Jinja. Di sana ada patung ikonik seberat 1 ton yang diarak oleh ratusan lelaki mengenakan fundoshi. Atraksi yang sudah menjadi warisan budaya nasional ini menarik perhatian banyak wisatawan dalam negeri maupun asing.
Ranking: 5

{ 0 komen... read them below or add one }

Catat Ulasan

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved