Laptop Dijadikan Alat Memasak Oleh Nenek Ini

on 31 Disember 2012




Sumber 

Foto Sederhana yang Membuat Kita Tersenyum




Sumber 

Lucu, Bayi Ini Suka Peluk Kambing




Sumber 

Gara-Gara Menyanyi One Pund Fish, Pedagang Ikan Ini Jadi Penyanyi


Siapa tidak menyangka hidup sederhana sebagai pedang ikan kini nama sudah terkenal dimana-mana, orang itu adalah Muhammad Shahid Nazir, Shahid yang juga pedagang ikan menyanyikan sebuah lagu berjudul One Pound Fish (Ikan Seharga Satu Pound) ia melakukan hal tersebut tentunya untuk menarik para pembeli untuk datang ke kios ikan yang ia jaga di Queen’s Market, Upton Park, London.
Seseorang langsung merakam Shahid yang sedang menyanyikan lagu tersebut dan mengup loadnya ke You Tube. Hingga akhir Disember ini, video ini sudah ditonton orang kurang dari 6,5 juta kali dan Shahid pun langsung dikontrak oleh perusahaan rekaman Warner. Shahid pun mengakui bahwa ia tidak memerlukan waktu lama dalam membuat lagu One Pound Fish tersebut.
“Ini seperti hadiah dari Tuhan untuk saya. Tiba-tiba saja ada di kepala dan saya langsung menyanyikannya,” ujar Shahid kepada kantor berita AFP.
Ternyata usut punya usut, lelaki asal Pakistan ini lagunya tersebut berawal dari permintaan bosnya agar ia boleh menarik sebanyak mungkin pembeli ke kedai yang ia jaga.
“Di hari pertama saya menyanyikannya pelan-pelan. Tapi kemudian makin lama makin keras,” kata Nazir.
Saat ini Shahid kembali ke Pakistan dan sedang mengajukan visa ke kedutaan Prancis. Saat dirinya tiba dibadar udara lahore, ratusan orang -termasuk beberapa politisi setempat- datang dan menyambutnya seperti pahlawan. Nazir telah menyanyikan versi rekaman One Pound Fish yang videonya digarap ala Bollywood. Video ini telah dilihat lapan juta kali di YouTube.
Di tangga lagu pop Inggris lagu Nazir berada di posisi 29 pada akhir Disember namun dia menegaskan tidak akan melupakan ‘akar’.
“Profesi saya sekarang adalah penyanyi, namun saya tidak akan pernah melupakan kios ikan di pasar di Upton Park,” kata Nazir.
ini dia videonya;
video klip;
Allah itu Maha Adil, dari orang yang hidup sederhana sebagai pedagang ikan sekarang sukses menjadi seorang penyanyi.

Bukti jangan jadi pak sibuk ?


LETAK MAKLUMAT IKLAN

ramai yang suka melihat kemalangan dari dekat tetapi perbuatan itu kadang-kadang mendatangkan bahaya...

Niat hanya nak test derive Lamborghini tapi lain yang jadi




Sumber

Rowan, Bayi Paling Lucu

Perkenalkan, nama bayi ini ialah Rowan Stone yang masih berusia 7 bulan. Anak lelaki dari pasangan  Becki dan Thomas Stone ini baru saja dinobatkan menjadi Bayi Paling Lucu di Inggris, dan ia memenangkan kontrak modelling selama satu tahun.


Awalnya, sang ibu, Becki yang melihat pengumuman ada pertandingan modelling untuk anak bayi. Akhirnya ia  mendaftarkan sang anak dan memberikan foto- foto dari Rowan untuk penjurian. Hasilnya ternyata juri sepakat bahawa Rowan memang sangat menggemaskan.


Untuk kontraknya selama satu tahun ke depan ini, Rowan akan sering tampil di iklan baik majalah ataupun televisyen. 


Betul atau sia-sia?


Bagaimana dengan pendapat anda?Berikan komen...

Hebat.. Kehidupan Kota London Yang Terbuat Dari Denim


Seorang seniman membuat lukisan kota London dengan menggunakan denim atau jeans tua. Ian Berry yang seorang Art director membuat lukisan dari jeans mendapatkan inspirasi setelah menemukan seluar jeans tua miliknya saat membersihkan apartmentnya pada tahun 2006.


Sumber

Wanita ini akan di voodoo jika tak mahu jadi pelacur


TRIBUNNEWS.COM - Polis Sepanyol, menangkap 17 orang yang diduga bertanggungjawab dalam penyelundupan perempuan Nigeria ke Sepanyol.
Menurut Kementerian Dalam Negeri Sepanyol, para korban diancam akan ditenung dengan sihir gelap Voodoo, jika mereka menolak permintaan para pelaku untuk menjadi pelacur.
Kes ini berhasil dibongkar ketika polis, mendapatkan informasi bahawa ada 10 perempuan Nigeria memasuki wilayah Sepanyol secara ilegal, dengan menempuh jalur laut menggunakan perahu kecil. Seperti diberitakan oleh Foxnews.com, Minggu (30/12/2012), dan dikutip Tribunnews.com.
Dalam penangkapan para pelaku, polis Sepanyol juga menyita peralatan komputer, telefon, kad identiti palsu dan dokumen izin kerja, serta benda-benda yang digunakan dalam ritual Voodoo.

Pamer Payu**ra di Catwalk, Model Cantik Kena Denda


TRIBUNNEWS.COM - Seorang supermodel di Vietnam didenda oleh pihak berkuasa lantaran menampilkan payudaranya dalam sebuah acara peragaan pakaian pada minggu lalu.
Si cantik Vo Hoang Yen dinilai oleh pihak berkuasa Vietnam, telah melanggar nilai kesusilaan, setelah ia mengenakan pakaian minim yang menampilkan sebagian besar payudaranya dalam pagelaran busana berjudul, Gairah dan Konvergensi, di Kota Ho Chi Miih, 20 Desember 2012.
Menurut pemberitaan Asiaone.com, Minggu (30/12/2012), dan dikutip Tribunnews.com, wanita berusia 24 tahun tersebut diinterogasi oleh pihak berkuasa di Departemen Kebudayaan, Olahraga dan Pelancungan Ho Chi Minh, lalu kemudian didenda 3,5 juta Dong Vietnam.
Sementara pihak penyelenggara peragaann busana dikenakan denda sebesar 7,5 juta Dong Vietnam . Wakil Direktur Departemen Kebudayaan, Olahraga dan Pelancungan Ho Chi Minh, Do Hoang Nam, mengatakan pihaknya menjatuhkan sanksi tersebut lantaran, kostum yang ditampilkan selama acara, termasuk pakaian yang dikenakan oleh Vo, tidak  disajikan untuk diperiksa  oleh pihak berkuasa.
"Mereka tidak menunjukkan kepada kami dengan maksud untuk meloloskannya dalam peragaan busana," katanya.
Sementara ketika dikonfirmasi, Vo, mengaku dirinya awalnya menolak untuk mengenakan pakaian tersebut, tapi kemudian ia dipaksa untuk mengenakannya oleh pihak penyelenggara.
"Ketika saya diminta untuk mengenakan gaun itu, saya merasa itu salah dan sangat gugup. Saya juga merasa bahawa pakaian itu terlalu minim. Awalnya saya tidak ingin memakainya, tetapi saya mengalah kerana saya tidak ingin menempatkan penyelenggara dalam situasi yang sulit," ujar runner up pertama Miss Universe Vietnam 2008 yang mewakili negara itu di acara Miss Universe 2009 di Bahamas.
"Saya diperingatkan sebelumnya tentang perlunya untuk mempertahankan tingkat tertentu kesopanan selama acara modeling, namun insiden ini terjadi secara tidak sengaja. Saya ingin meminta maaf kepada semua orang untuk tindakan saya," kata perempuan bertinggi 178 sentimeter ini.

Lelaki Mexico Lebih Memilih Dipenjara daripada Hidup Bersama Isteri


Setelah mengalami sebuah pertengkaran suami-istri yang cukup berat, lelaki Mexico ini mengaku kepada polis bahawa dirinya lebih memilih dipenjara daripada harus hidup bersama istrinya.
Peristiwa ini bermula pada 12 Disember . Saat itu Eustaqio Israel Morales-Hernandez sedang mabuk ketika dirinya dipergoki oleh sang Istri tengah membuka halaman akaun mantan kekasihnya di Facebook.
Isterinya kemudian berkomen jika mantar kekasih suaminya itu terlihat seperti seorang lelaki. Hernandez lalu mengatakan jika mantan kekasihnya tampak seperti seorang lelaki, maka istrinya ituterlihat seperti lembu.
Marah, sang istri membalas dengan menyebut suaminya sebagai burrito Mexico dan alien ilegal. Hernandez membalas lagi dengan menyebut isterinya gajah.
Setelah itu Hernandez mulai melemparkan berbagai benda di rumah seperti sekantong gula dan tin makanan kearah istrinya. Salah satu benda itu lalu mendarat di muka sang isteri.
Polis kemudian datang untuk melerai setelah mendapat panggilan darurat dari seseorang. Kepada polisi, Hernandez berkali-kali mengatakan jika dirinya lebih memilihi pergi ke penjara dibandingkan harus tinggal bersama istrinya.
Polisi akhirnya mengabulkan keinginan Hernandez setelah menemukan cukup bukti adanya kekerasan domestik. Hernandez menyambut keputusan itu dengan menyodorkan tangannya untuk ditahan. Pada catatan polis, ditulis jika Hernandez bersikap sangat kooporatif saat dirinya ditahan.
Jika terbukti bersalah di pengadilan, Hernandez sepertinya akan berhadapan dengan hukuman penjara selama 90 hari dan denda sebesar $1000.
foto: Kepolisian Minneapolis

Kambing AGGGHHHHHHH! [Video]


User AjQ2891 dari YouTube punya beberapa koleksi 'mbeeek-an' kambing paling aneh yang pernah didengar, tapi dibandingkan dengan kambing-kambing sebelumnya, kambing terbarunya inilah yang paling pantas mendapat  emas.
Sayangnya, tak tahu apakah suaranya yang mirip suara orang  itu asli atau cuma rekayasa. Mungkin ada yang punya peternakan kambing di sini?

2 organ suami selamat isteri


LONDON: Tidak mungkin ada hadiah yang begitu berharga daripada yang diberikan David Whaymand kepada isterinya pada Krismas lalu.
Apabila Carolyn yang menghidap fibrosis sista (cystic fibrosis) diberitahu buah pinggangnya gagal berfungsi dan satu-satunya harapan untuk pulih ialah dengan menjalani pemindahan, suaminya tanpa teragak-agak menawarkan satu daripada buah pinggangnya.

Ia satu tindakan penuh kasih sayang dan membuatkan David gembira untuk melakukannya selepas 15 tahun berkahwin dengan buah hatinya sejak kanak-kanak lagi.


Namun, apa yang menjadikan pengorbanannya lebih menakjubkan ialah, dalam keadaan terdesak yang sama 13 tahun lalu, dia memberikan sebahagian daripada peparunya kepada Carolyn.

Dua sumbangan itu dipercayai adalah yang pertama di dunia. Doktor dan pakar pemindahan berkata, setakat ini tidak ada kes seorang penderma yang masih hidup menyumbangkan dua organnya. Ini kerana bahaya yang dihadapi dalam pembedahan seumpama itu.


Hakikat bahawa penerima dalam kedua-dua kes itu ialah isteri David sendiri menjadikan kisah ini lebih menarik memandangkan adalah sesuatu yang luar biasa bagi seorang suami berupaya mendermakan kepada isterinya kerana untuk mencari organ yang sesuai bagi tujuan pemindahan amatlah sukar.



Pembedahan terbaru itu berjaya dilakukan di Hospital Hamersmith di London Barat pada 12 Disember lalu dan pasangan itu sempat merayakan Krismas bersama di kediaman mereka yang berharga RM2.5 juta di Ingatestone, Essex.

David, 39, akauntan di bank JP Morgan berkata: “Mereka berkata, perkahwinan adalah dalam sakit dan sihat. Apabila saya mengahwini Carolyn. saya tahu ia bukan perkara mudah kerana dia mungkin mati tanpa menjalani pemindahan peparu. Saya tidak teragak-agak untuk menjadi penderma.


“Saya sudah bersedia untuk melakukan pengorbanan yang boleh menyebabkan kedua-dua kami mati.

“Saya tidak sanggup untuk melihat Carolyn mati kerana tidak dapat penderma peparu.


“Dan apabila dia memerlukan buah pinggang, sudah tentu saya bersedia untuk berkorban sekali lagi. “Ia lebih mudah daripada pembedahan pertama,” katanya.


Bagi Carolyn, peguam yang berusia 42 tahun, ia amat sukar untuk menjelaskan pengorbangan David kepadanya.


“Dia lebih bimbangkan penderitaan saya daripada penderitaannya sendiri,” katanya. - DM


sumber : mymetro

Masih hidup walau dua kali diisytihar mati


TOMSK (Siberia) : Seorang nenek dua kali bangkit daripada mati, malah terselamat selepas tiga hari berada di sebuah rumah mayat.
Wanita Russia berusia 61 tahun itu diisytiharkan mati sebanyak dua kali oleh doktor tetapi hidup semula, termasuk beberapa minit sebelum dibedah siasat.
Hardy Lyudmila Steblitskaya menghabiskan masa tiga hari di rumah mayat yang sejuk ketika keluarganya meratapi kematian bekas tukang masak itu di rumah mereka.

Akhbar Siberian Times melaporkan, kali pertama Hardy mengejutkan doktor, rakan dan keluarganya ialah November tahun lalu dan kali kedua pada Oktober tahun ini.



Dalam kejadian tahun lalu, dia dibawa ke Hospital Wilayah Tomsk dan dirawat beberapa hari kerana tidak sihat.


Apabila anaknya, Anastasia, 29, menelefon hospital, dia diberitahu bahawa ibunya sudah mati.

Anastasia yang begitu sedih mula merancang majlis pengebumian ibunya dan menyampaikan berita itu kepada rakan dan anggota keluarga lain.

Dia membelanjakan RM6,000 untuk membeli bunga, keranda, urusan gali kubur serta makanan.

Apabila dia ke hospital untuk mengambil mayat Hardy, dia diberitahu supaya tunggu kerana doktor belum menjalankan bedah siasat.

Seorang doktor yang kelihatan terkejut kemudian memberitahu ibunya tidak mati dan masih bernafas di katilnya.

Anastasia yang hampir tidak percaya dengan kata-kata doktor itu, memasuki bilik ibunya dan mendapati wanita itu memanggill namanya. Dia menjerit sehingga beg yang dipegangnya terlepas.

“Saya begitu terkejut hingga terlupa untuk masuk semula ke bilik itu dan memeluk ibu saya. Sebaliknya saya menelefon rakan dan keluarga dan meminta supaya kerja menggali kubur dihentikan,” katanya kepada akhbar itu.

Ibunya hanya ingat bahawa dia berada di hospital itu pada hari Jumaat dan terjaga di rumah mayat pada Isnin.

Pada Oktober lalu, Hardy yang menghidap sakit jantung, dikatakan sudah tidak bernyawa lagi ketika dimasukkan ke sebuah hospital tetapi kali ini doktor berjaya menyedarkannya semula selepas beberapa jam. - DM


sumber : mymetro

Bayi dipijak atas sofa oleh bapa ayam


KUALA LUMPUR: Tangan kanannya patah manakala seluruh tubuh kecilnya dipenuhi kesan lebam dan berbirat. Itu penderitaan seorang bayi perempuan berusia setahun dipercayai akibat didera seorang bapa ayam di Lorong Haji Taib, di sini, sejak dua minggu lalu.
Mangsa dikatakan dipukul menggunakan penyangkut baju selain dipijak lelaki berusia lewat 30-an itu kerana kegagalan ibunya berusia 34 tahun untuk melacur seperti diarahkan. Malah, ibunya turut dipercayai dipukul lelaki berkenaan.
Kejadian menimpa bayi itu disedari bekas pengasuhnya selepas melawat mangsa di rumah berkenaan, jam 9 malam kelmarin.

Pengasuh itu yang mahu dikenali sebagai Ran, 35, berkata, selepas melihat kecederaan bayi itu, dia meminta supaya mangsa diserahkan kepadanya untuk dihantar ke hospital, namun bapa ayam itu tidak membenarkan sebaliknya menghalaunya.



Menurut Ran, dia merakamkan beberapa gambar menunjukkan kecederaan mangsa sebelum membuat laporan di Balai Polis Dang Wangi, di sini, untuk siasatan dan tindakan lanjut


sumber : mymetro

Cinta terhalang bersalut dosa


BATU PAHAT: Satu pasangan mendakwa keengganan keluarga perempuan merestui keinginan mereka untuk berkahwin menyebabkan pasangan itu mengambil jalan songsang mengenepikan dosa dengan bersekedudukan sejak lebih setahun lalu hingga melahirkan seorang anak lelaki sedangkan mereka boleh menggunakan wali hakim berikutan berada di luar kawasan.
Malah, pasangan berkenaan bersekedudukan di rumah keluarga lelaki berusia lewat 20-an itu yang tinggal bersama bapa dan tiga anak angkat bapanya.

Kelakuan sumbang mereka terbongkar apabila penguatkuasa Jabatan Agama Johor (JAJ) Batu Pahat menyerbu rumah berkenaan di Punggor Rengit di sini, menerusi Ops Ambang Tahun Baru, jam 1.30 pagi, semalam.


Dalam serbuan itu, wanita berusia 20-an terbabit mendakwa bersekedudukan selepas buntu hubungan bersama teman lelakinya tidak direstui keluarga di Kemunting, Perak.

Menurut wanita itu, dia mengenali teman lelakinya empat tahun lalu dan sudah banyak kali memberitahu keluarganya di Perak, mereka mahu berkahwin.


Dia mendakwa keluarga enggan menerima teman lelakinya itu menyebabkan mereka tinggal bersama setahun lalu hingga melahirkan anak lelaki.


sumber : mymetro

Si Cantik Kristen Stewart Dalam Gaun Tembus Pandang


Kristen Stewart merupakan aktris yang terkenal dengan tampilan cuek dan unik dalam red carpet. Hal ini dibuktikan dengan kostum yang dikenakan Kirsten dalam premier film On The Road yang dibintanginya beberapa saat lalu. Kristen terlihat mengenakan baju tembus pandang, dengan underwear yang mirip pakaian dalam khusus wanita tua.

Tampaknya Kristen mengalami kenaikan berat badan, jika dilihat dari lengan dan perutnya. Tapi hal tersebut tak menghalanginya untuk tetap tampil berani dan menawan.





FOTO: 10 Wajah Aneh Britney Spears Dalam X-Factor


Menjadi juri dalam acara X-Factor adalah hal yang baru bagi Britney Spears. Tampaknya, penyanyi yang satu ini sangat senang hingga membuat ekspresi-ekspresi yang.... aneh.

Selama menjadi juri, Britney memang selalu berkomen terang-terangan. Namun sepertinya, wajahnya lebih jelas mengatakan apa yang ada dalam pikirannya. Ingin lihat bagaimana ekspresi aneh Britney? Enjoy!

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Ini Dia Poster Anti-Pemerkosaan Dari Seluruh Dunia


Kes-kes pemerkosaan ternyata sudah menjadi sebuah permasalahan global. Di berbagai negara, sudah dilakukan berbagai macam usaha untuk memerangi hal ini. Salah satu bentuk usaha tersebut adalah menggunakan poster anti-pemerkosaan yang dibuat sedemikian rupa untuk membangkitkan kesadaran masyarakat di masing-masing negaranya.

PERINGATAN: GAMBAR-GAMBAR DIBAWAH MUNGKIN TERMASUK VULGAR BAGI SEBAHAGIAN ORANG

Milwaukee, Amerika Syarikat
1

2

Inggris
3

4

Perancis
5

Pennsylvania
7

Edmonton, Kanada
8

8
(FOTO: via Buzzfeed)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved