Kisah Pilu Valeria, Wanita Terkurus di Dunia

on 18 Disember 2012




Sumber 

Ini Dia Phiona Sang Ratu Catur Dari Kampung Kumuh Uganda




Sumber

Waduh, Sekolah Ini Hanya Punya 1 Murid




Sumber

Hii,, Ribuan Orang Berguling di Atas 'Ludah' Demi Minta Berkat




Sumber 

Flashdisk Termahal Di Dunia Berbentuk Cendawan


  Beberapa flashdisk dijual mahal kerana punya kapasiti mencapai 1 TB (TeraByte). Namun,flashdisk berbentuk cendawan ini dijual sangat mahal kerana memiliki lapisan yang terbuat dari berlian dan batu-batu perhiasan lain. Bahkan, flashdisk ini dinobatkan menjadi flashdisk termahal di dunia.
Seperti dikutip Sibukforever, flashdisk ini dirilis produsen perhiasan mewah Swiss, La Maison Shawish, dengan nama Magic Mushroom USB. Meski hanya berkapasitas 32 GB, flashdisk unik ini dijual berdasarkan warna dengan harga termahal 37 ribu dolar AS .
Flashdisk ini tersedia dalam tiga warna dengan harga berbeda-berbeda, yakni pink, merah, dan hijau. Versi warna pink yang dihiasi batu safir pink dan berlian putih dibanderol 16.500 dolar AS, sementara versi warna merah dengan hiasan batu rubi dan berlian putih dibanderol 24 ribu dolar AS . Dan, versi hijau termahal yang dihiasi batu zamrud dibanderol 37 ribu dolar AS.
Menurut La Maison Shawish, desain j ini terinspirasi novel Alice In Wonderland. Pihak perusahaan yakin, “menyatukan” novel klasik dengan sesuatu yang modern seperti flashdisk akan menguntungkan.

5 Tempat Terlarang Menyimpan Handphone


Sebagai pengguna handphone sebaiknya kamu jangan sembarangan menyimpan telefon sebab jika salah menyimpan maka kamu akan menanggung resiko yang ditimbulkan contohnya saja telefonl hilang, rosak dan bahkan boleh saja merosak kesihatan kamu. Nah kamu mau tahu tempat tempat mana saja yang terlarang untuk menyimpan ponsel simak 5 Tempat Terlarang Menyimpan Handphone  berikut ini. Seperti yang dilansir palingseru
1. Jangan Simpa Dalam Saku Seluar
Sebagai pengguna handphone biasa nya kita selalu menyimpan telefon di dalam saku seluar namun asal kamu tahu saja paparan medan elektrostatik & elektromagnetik yang dihasikan telefon boleh membuat lelaki mandul lho, Selain itu jika kita lupa menaruh telefon diseluar maka boleh saja telefon ikut tercuci.
2. Jangan Letakkan Bersama Barang Elektronik
Jangan simpan handphonel kamu dekat dengan barang elektronik lainya seperti di dekat tv sebab barang elektronik boleh mengeluarkan medan elektonik yang tinggi yang boleh membuat ponsel kesayangan kamu menjadi rosak.
3. Dilarang Dekat Kunci Kereta
Dalam keadaan tertentu, telefon yang digunakan dalam kendaraan akan memberikan impak merosak terhadap peralatan elektronik kendaraan. Telefon yang diletakkan terlalu dekat dengan kunci kereta ternyata boleh menghapus kode elektronik yang ada di kunci tersebut.
4. Jangan Posisikan Dekat Komputer
Komputer telefon sama-sama memancarkan gelombang elektromagnetik. Jika berada dalam jarak yang dekat, maka keduanya akan saling merosak. Anda tidak ingin kan langsung kehilangan dua benda favorit anda ?
5 Jangan Tempatkan Dekat Gas yang Mudah Terbakar
Pasti kamu mengira dengan menaruh telefon dekat dengan gas boleh membuat gas meledak ya padahal ini tidak melainkan jika telefon berada dengan gas yang mudah terbakar boleh mengakibatkan telefon tidak dapat berfungsi dengan baik.
Nah itulah beberapa tampat yang sebaiknya jangan kamu jadikan untuk menyimpan handphone.

Jambatan Paling Menakutkan Dibangun di Pegunungan Alpen




Sumber

Mengintip Mewahnya Bungker Kiamat 2012


Satu lagi berita unik tentang  persiapan diri akan kiamat yang di jadualkan oleh beberapa orang akan terjadi pada hari Jum'at nanti. Tentunya sampai hari berita unik tentang kiamat masihmenjadi topik menarik untuk diperbincangkan.  


Sumber

BlackBerry Akan Haramkan 106 Password Ini


Password yang kuat memang menjadi salah satu unsur penting agar keamanan data yang ada dalam perangkat tetap boleh dijaga oleh para penggunanya.

Walaupun dalam hal membuat password, semua kata yang dijadikan sandi merupakan hak sepenuhnya dari pihak pengguna. Namun untuk menghindari mudah diceroboh password tertentu, sejumlah produsen perangkat pun akhirnya melangkah lebih jauh guna memberi saran untuk menghindari kata-kata tertentu untuk dijadikan password, salah satunya adalah RIM.

Sebagaimana diketahui, untuk mencegah terjadinya hal yang tak diinginkan, RIM kerap memberikan kemampuan kepada para penanggung jawab IT di perusahaan untuk mencegah penggunaan beberapa jenis password tertentu.

Selangkah lebih maju, ternyata di sistem operasi BlackBerry 10 yang akan datang, RIM juga akan menerapkan hal yang sama, di mana penggunanya dilarang untuk membuat password dengan nama tertentu.

Secara keseluruhan ada sekitar 106 kata yang terdaftar sebagai ‘kata sendi’ yang dilarang untuk digunakan, apa saja, yuk kita lihat satu per satu.

Terlepas dari reputasi RIM yang begitu baik dalam hal keamanan, nah bagi Anda, baik pengguna BlackBerry atau pun bukan pengguna BlackBerry yang saat ini menggunakan nama yang terdaftar di atas sebagai password, mungkin ada baiknya untuk mengubah nama password Anda. (@ozipage)
 
Password yang dilarang BB 10:





sumber : http://iniunic.blogspot.com

Dua tahun lelaki macho ni transfer diri jadi awek

It took this guy 2 years to transform from a boy into a girl. He went to HRT, and this is the most unusual transformation ever.

People say that it is possible to lose the mass you got in the gym by switching out the testosterone for estrogen (and this is what you do with HRT) and stopping working out. Human muscles can atrophy within a couple of months if you are out of the gym, and your body can seriously deflate… and surprise everybody.

3Incredibly Dramatic Male-to-Female Transformation

9Incredibly Dramatic Male-to-Female Transformation
1
2Incredibly Dramatic Male-to-Female Transformation
Incredibly Dramatic Male-to-Female Transformation



sumber : http://iniunic.blogspot.com

Cara potong roti tingkat dewa


CARA POTONG ROTI nya tingkat DEWA ...


 




sumber | iniunic.blogspot.com | 

Pekerja Kafetaria Dipecat Kerana Beramal




Sumber

Gila!! Ibu dan Anak Bersama-sama Membuat Video ‘Panas’

Seorang ibu dan puterinya ini telah melakukan sesuatu yang ekstrim. Demi menyelamatkan rumah mereka yang akan disita oleh bank, mereka nekad memutuskan untuk membuat video porno bersama-sama.


Sang ibu, Jessica (52), adalah seorang mantan pelayan restoran, sedangkan putrinya, Monica (22), adalah lulusan SMA.
Ibu dan anak asal Florida ini pergi ke rumah industri film ‘panas’ dengan maksud mengaut wang. Menurut laporan, Monica mengusulkan idea tersebut kepada ibunya untuk meringankan masalah kewangan  keluarga.
Ibu dan anak ini mengklaim bahwa meskipun mereka akan berhubungan seks dengan orang lain pada saat yang sama, namun mereka tidak berinteraksi satu sama lain. Meski dalam video tampak seolah-olah mereka menyentuh atau mencium, namun mereka mengklaim bahwa itu tidak terjadi.
Mereka membuat video panas itu untuk sebuah situs web selama kurun waktu satu tahun, dan sekarang mereka telah merilis adegan-adegan tersebut dalam sebuah DVD. (**)
Sumber : yourjewishnews.com, uniknya.com,

Foto yang “dihapus” oleh Facebook


 Ada banyak foto yang di upload pengguna atau pemilik akaun Facebook, kemudian foto tersebut dilarang dan disensor oleh pihak Facebook. Mungkin etika sosial dan kepatutan menjadi standard yang dilakukan pihak Facebook, kenapa melarang beberapa foto dimuat dalam akun jejaring mereka. Berikut beberapa foto yang dimaksud:

1. Foto wanita “terbelah”

Facebook menghapus foto seorang wanita yang menunjukkan payudaranya dan punggungnya. Pada bulan Oktober 2012, majalah lelaki Australia Zoo Weekly mem-posted sebuah foto seorang wanita berbikini dalam keadan “terpotong”, sebagai bagian dari jejak pendapat, dimana meminta pembaca untuk memilih sisi mana yang mereka sukai dari kedua bagian tubuh itu. Foto “payudara atau punggung” tersebut, sejak itu telah dihapus oleh pihak Facebook kerana menyangkut etika .

2. Foto wanita “bogel”
Sebuah foto di Facebook yang memuat foto seorang perempuan tengah berendam di bathtube, dimana siku lengannya agak menyerupai payudara. Hal itu merupakan kesimpulan dari percubaan Facebook baru-baru ini dilakukan oleh operator Theories of the Deep Understanding of Things (TOTDUOT), yang berangkat pada kes kesalahan sensor dari media sosial raksasa.
Untuk membuktikan perkataan mereka, orang-orang di belakang Tumblr ini memposting sebuah foto yang memperlihatkan seorang wanita di bak mandi dengan sikunya bersandar di sebuah bathtube yang dipenuhi busa sabun mandi. Namun, pada pandangan pertama salah satu siku boleh menciptakan ilusi mata yang seolah-olah seperti bentuk payudara. Dalam waktu 24 jam dari posting nya, foto itu dihapus dan email dikirim ke TOTDUOT, memberitahu bahwa gambar mereka telah melanggar Pernyataan situs tentang Hak dan Tanggung Jawab. Setelah melihat kesalahannya, Facebook mengirimkan pernyataan ke situs meminta maaf atas kesalahan.

3. Foto bayi tanpa tengkorak dan otak
Seorang ibu yang marah menuntut jawaban dari Facebook perihal foto anaknya yang diposting olehnya, akibat lahir dengan cacat lahir langka, dihapus oleh pihak Facebook. Dan disaat yang bersamaan, account si ibu tersebut juga dihapus pihak Facebook.
Grayson James Walker dari Memphis, Tennessee lahir pada 15 Februari 2012 dengan menderita Anencephaly, cacat lahir langka tanpa bagian dari otak dan tengkorak.
Setelah berulang kali menempatkan gambar foto anaknya dan kemudian dihapus pada profilnya, account-nya untuk sementara dinonaktifkan. Heather mengatakan dia tidak tahu bahawa gambar anaknya tanpa topi telah meluncurkan protes banyak orang yang ditujukan dengan menghubungi Facebook.

4. Foto dan nama kota di Ireland
Facebook telah melarang nama sebuah kota di Ireland, digunakan dalam jejaring sosial ini. Kota, Effin, memiliki ejaan yang sama dengan kata lainnya yang menggunakan “F” kata tertentu, namun sebenarnya merupakan tempat yang nyata di County Limerick di Ireland yang telah ada selama ratusan tahun.
Bahkan, nama ini berasal dari pengucapan Ireland Saint Eimhin, seorang Uskup dari sejarah Kristen awal Irlandia. Karyawan University of  Limerick, Ann Marie Kennedy, telah berkempen untuk mendapatkan kota kelahirannya diakui oleh jaringan sosial.

5. Foto anak yang terkena sindrom down
Seorang wanita Amerika dilarang dari Facebook setelah dia memasang foto anaknya terpengaruh dengan sindrom Down. Jaringan sosial yang pernah menyebut gambar ini “tidak pantas,” kini telah meminta maaf.
Diana Cornwell, dari North Carolina, mem-posting foto-foto anaknya yang berusia tujuh tahun bersaing di acara Olimpiade lokal khusus di Facebook. Ketika dia selanjutnya login, dia menerima pesan dari tim pemantau situs web yang mengatakan gambar-gambar melanggar perjanjian penggunanya.
Bahkan akaun Cornwell yang telah dinonaktifkan selama tiga hari sampai dia menurunkan foto-foto. Facebook kemudian meminta maaf atas insiden tersebut dan mengatakan “human error” yang harus disalahkan.(**)
Sumber: oddee.com, uniknya.com









Keruntuhan Samurai Boleh Jadi Disebabkan oleh Make Up Wanita


Selama ini kita mengira jika masa kedigdayaan para pengguna katana tersebut runtuh dari peradaban dunia disebabkan faktor politik ataupun perkembangan zaman, namun para peneliti dari Jepun menemukan satu lagi masalah lain yang berpotensi menjadi penyebab keruntuhan kaum Samurai: Make up wanita.
Selama berabad-abad, ksatria berpedang asal Jepun ini selalu ditakuti dan dihormati oleh penduduk Jepun. Selain dikenal kerana keahlian mereka dalam mengayunkan katana, mereka juga dikenal amat disiplin, dan tak takut mati. Namun sayang, kegagahan para samurai itu mulai menghilang semenjak adanya penetrasi barat pada pertengahan abad ke-19 di Jepun.
Itulah sejarah yang diajarkan oleh guru kita, namun mungkin ada satu lagi penyebab menghilangnya para samurai yang baru kali ini dapat kita ketahui.
Setelah melakukan analisis secara kimiawi dan analisis x-ray pada tulang belulang para samurai yang telah mati, baik itu anak para samurai mahupun kaum dewasanya, tim peneliti dari Universiti Kesihatan Kerja dan Lingkungan (産業医科大学) Jepun, yang dipimpin oleh Dr Tamji Nakashima, berhasil menemukan adanya kandungan timbal di dalam tulang para samurai. Kadar timbal tersebut ditemukan dalam kadar yang lebih tinggi di dalam tulang anak-anak.
Darimana timbal ini berasal? Timbal ini dipercaya berasal dari make-up putih tebal yang sering digunakan oleh wanita-wanita Jepun zaman Edo. Make up pada zaman tersebut ternyata dibuat dari zat berbahaya seperti raksa khlorida dan timbal putih. Kadar timbal pada tulang wanita dewasa ditemukan dua kali lipat dibandingkan pada tulang kaum lelaki.
Zat kimia berbahaya ini juga mengkontaminasi air susu para ibu, inilah yang menyebabkan tingginya kadar timbal pada tulang belulang anak-anak samurai.
Menurut WHO, timbal dalam tubuh manusia dapat menyebabkan kerusakan sistem saraf dan reproduksi, tekanan darah tinggi dan anemia, sifat anti sosial hingga kerusakan pendengaran, dan zat ini menempel dan terakumulasi dalam tulang. Dalam kadar yang tinggi, timbal dapat menimbulkan keracunan yang menyebakan kematian.
Dr Nakashima menyebutkan jika efek ini telah menyebabkan banyaknya anak-anak samurai pada zaman tersebut yang menderita pelemahan intelektual dan kerosakan mental, itupun jika mereka berhasil hidup melewati masa kanak-kanak tanpa meninggal kerana keracunan.
Uniknya, zat-zat berbahaya ini tidak ditemukan pada sampel tulang milik lelaki mahupun wanita dari golongan petani atau rakyat biasa. Hal ini disebabkan kerana pada zaman itu make up putih dianggap sebagai barang mewah yang hanya boleh dinikmati oleh golongan bangsawan, termasuk isteri-isteri dari kasta samurai.
Lebih lanjut, Dr Nakashima mengatakan jika efek dari hal ini boleh jadi telah menyebabkan terjadinya ketidakseimbangan politik pada dunia kekaisaran Jepun di tahun 1867. Diduga banyak penguasa dari kalangan samurai yang meninggal kerana keracunan. Pada tahun itu tercatat telah terjadi perubahan peta kekuasaan secara besar besaran dari yang sebelumnya dikuasai oleh shogun, berpindah ke tangan kaisar.

Pertunjukan Live CGI Paling Hebat yang Pernah Ada? [Video]


Dalam video ini kita akan melihat sebuah adegan dimana Ted, boneka beruang CGI dalam film dengan nama yang sama, berinteraksi secara langsung dengan komedian Jimmy Kimmel dalam acara Jimmy Kimmel Live yang disiarkan stesen televisi ABC. Bagaimana interaksi dari dua karakter dari dua alam yang berbeza ini boleh tampak seperti nyata?
Note: Pada akhir video ini terdapat adegan yang mungkin sedikit tak sesuai untuk semua umur.
Jujur saja, sampai saat ini  memikirkan bagaimana cara adegan ajaib ini dibuat. Sampai sekarang nampaknya belum ada banyak informasi yang boleh dicari dari internet. Yang pasti, suara Teddy bear super genit itu diisi secara langsung oleh sang sutradara, Seth MacFarlane, dari balik pentas. Khabarnya pertemuan ini dimanfaatkan sebagai acara promosi untuk perilisan film Ted pada media DVD / Blu-ray.
Mungkin ada diantara kamu ahli CGI yang boleh memberikan kita sedikit pencerahan?

Si Belang gagal terbang


LEICESTER: Satu rancangan seorang pembunuh dan seorang ketua dadah melarikan diri dari penjara dengan helikopter berjaya digagalkan pengawal.
Ketua kumpulan dadah, Mark Osborne dan pembunuh, Wayne Collins merancang untuk melarikan diri dari Penjara Gartree di Leicester, tempat yang pernah menyaksikan satu-satunya tindakan melarikan diri dari penjara di Britain pada 1987.

Bagaimanapun, pengawal di penjara Kategori B itu mendapat maklumat mengenai rancangan itu dan bertindak ke atas kedua-dua banduan dengan memakaikan mereka pakaian berbelang yang biasa diberikan kepada tahanan yang berpotensi melarikan diri.


Menurut akhbar Daily Star, mereka dipindahkan ke penjara kawalan ketat, Osborne ke Whitemoor di Cambridgeshire dan Collins ke Full Sutton di Yorkshire Timur.

Satu sumber penjara memberitahu akhbar itu: “Osborne dan Collins merancang melarikan diri dan mengutip dana sejak beberapa bulan lalu.” Pasangan itu dipercayai membayar operasi itu menerusi hasil perniagaan dadah dari dalam dan luar penjara.


Osborne, 29, dan abangnya, Tony pernah terbabit membekalkan kokain bernilai ratusan ribu paun di kawasan Romford di Essex.



Mereka mengupah Collins untuk membunuh Mark Tredinnick di depan anaknya berusia empat tahun pada Jun 2007.

Osborne menggunakan telefon diseludup masuk ke bilik kurungannya untuk mengarah pembunuhan Tredinnick, 39.


Mangsa ditembak sembilan kali selepas diserang hendap di Romford di depan teman wanitanya, Kerri Ann Shanahan dan anak mereka.

Tredinnick berhutang kepada Osborne yang dipenjarakan kerana kesalahan mencederakannya ketika pembunuhan itu. Dia percaya Tredinnick mencuri dadahnya.


Adik beradik Osborne itu dan Collins dihukum penjara seumur hidup atas kesalahan membunuh Tredinnick pada 2009.


Rayuan mereka ditolak dan ia mendorong mereka melarikan diri dari penjara.


Sumber itu berkata lagi: “Mereka dipercayai masih terbabit dalam perniagaan dadah dan dikatakan berusaha mendapatkan orang luar menerbangkan sebuah helikopter dan mendaratkannya di perkarangan penjara,” kata sumber. - DS


sumber : mymetro

Penggodam dipenjara papar gambar bogel selebriti AS

LOS ANGELES: Mahkamah Amerika Syarikat (AS) semalam menjatuhkan hukuman penjara 10 tahun terhadap seorang penggodam komputer kerana menceroboh emel selebriti terkemuka, termasuk gambar bogel Scarlett Johansson dan membocorkannya di laman online. 

Hakim Mahkamah Persekutuan Los Angeles juga mengarahkan Christopher Chaney, 36, dari Florida, membayar sejumlah AS$76,000 kepada Johansson, Christina Aguilera dan Renee Olstead, antara berpuluh selebriti yang digodamnnya. 

Chaney mengaku bersalah atas tuduhan pada Mac lalu selepas berunding dengan pendawa raya. 


Beliau boleh dikenakan hukuman penjara maksimum 121 tahun jika didapati bersalah atas semua 26 pertuduhan yang dikenakan terhadapnya. 

Hakim S James Otero, berkata Chaney terbukti menganiaya mangsanya terutama dua selebriti yang diekorinya sejak 10 tahun lalu. - AFP


sumber : berita harian

Kondom dalam dompet suami


KUALA LUMPUR: Reaksi spontan seorang wanita yang tiba-tiba naik angin sebaik menemui sehelai kondom dalam dompet suaminya menyebabkan wanita itu dibelasah, malah turut dicekik suaminya itu.
Sumber berkata, mangsa lebam di muka, badan dan kedua-dua tangan sebelum membuat laporan polis, kelmarin.
“Dalam kejadian jam 9 malam pada 26 Oktober lalu, mangsa berusia 33 tahun mengesyaki suaminya mempunyai hubungan sulit dengan wanita lain lalu memeriksa dompet suaminya sebelum menemui sehelai kondom.

sumber : mymetro

Maut dipercayai didera


ALOR SETAR: “Ketika berbual melalui telefon bimbit ibunya malam tadi (kelmarin), dia memberitahu mahu pulang ke rumah kerana rindu neneknya. Tak sangka pula ia perbualan terakhir kami,” kata Norhanisha Othman, 23, ibu saudara Muhammad Faiz Iqhmal Iskandar, 2, yang mati dipercayai akibat didera teman lelaki ibunya.
Mangsa dipercayai meninggal dunia jam 3 petang ketika berada dalam jagaan ibunya di rumah mereka di Kampung Berjaya, Mergong, dekat sini, semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar, Deputi Superintendan V Saravanan berkata, pihaknya mendapati ada beberapa kesan kecederaan termasuk lebam di muka, bahu dan tangan mangsa.


“Polis akan menyiasat dari segala sudut termasuk kemungkinan mangsa menjadi mangsa dera hingga menyebabkan kematiannya, namun masih menunggu keputusan bedah siasat sebelum mengklasifikasikan kes,” katanya ketika dihubungi. Norhanisha berkata, kakaknya, Nurhafiza, 25, yang juga ibu mangsa menghubungi keluarganya bagi memaklumkan anaknya terjatuh dari tangga sebelum dibawa ke sebuah klinik.

“Bagaimanapun, mangsa disahkan meninggal dunia sebaik tiba di klinik berkenaan sebelum kes dirujuk ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB),” katanya.


Menurutnya, sebelum ini arwah pernah mengadu dipukul ibunya dan suspek yang berusia 20-an, malah terdapat kesan lebam di beberapa bahagian badannya setiap kali pulang ke rumah ibunya di Flat Simpang Kuala, di sini.



Norhanisha berkata, arwah dijaga oleh ibunya, Padzilah Ismail, 46, sejak dilahirkan sehingga kini disebabkan kakaknya yang bekerja sebagai pembantu restoran sudah berpisah dengan suaminya, Iskandar Abu Bakar, 29, ketika mangsa berusia lima bulan.

“Muhammad Faiz memang tinggal dengan ibu saya, tetapi sejak beberapa bulan lalu kakak kerap membawanya pulang ke rumahnya selepas mengenali lelaki terbabit yang tidak mempunyai pekerjaan tetap.


“Malah, saya pernah membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar pada Ogos lalu selepas menemui beberapa kesan gigitan dan lebam di badan Muhammad Faiz yang dipercayai dilakukan lelaki terbabit,” katanya ketika ditemui di Jabatan Forensik HSB, di sini.

Padzilah pula berkata, dia terkilan kerana tidak sempat bertemu dengan cucu sulungnya yang sepatutnya pulang ke rumahnya semalam, walaupun baru dua hari kanak-kanak itu tinggal bersama ibu kandungnya dan lelaki terbabit.


Menurutnya, dia sememangnya tidak merestui hubungan anaknya dengan lelaki terbabit kerana tidak mempunyai pekerjaan tetap.


“Saya menghalang mereka berkawan rapat. Apa yang saya bimbangkan selama ini akhirnya berlaku apabila cucu saya menjadi mangsa dan meninggal dunia dipercayai akibat didera.


“Bagaimanapun, saya reda dengan apa yang berlaku, tetapi pasti akan merindui arwah kerana dia seorang yang petah bercakap, aktif dan comel,” katanya. Dalam pada itu, Iskandar berkata, kali terakhir dia bertemu dengan anak tunggalnya itu selepas Aidilfitri lalu berikutan Muhammad Faiz dijaga keluarga bekas mentuanya.


“Saya terkejut apabila dimaklumkan arwah meninggal dunia dan tidak menyangka perkara seumpama ini berlaku, malah langsung tidak tahu mengenai hubungan bekas isteri dengan lelaki itu. Namun, saya reda dengan apa yang berlaku,” katanya dalam nada sebak.


Jenazah Allahyarham dijangka akan dikebumikan di tanah perkuburan Islam Masjid Al Ghufran, Jalan Pegawai, di sini, pagi ini.


Dalam pada itu, pekarangan luar wad kecemasan HSB kecoh apabila datuk dan ibu saudara mangsa berang terhadap suspek.


Suspek yang dilihat menaiki kerusi roda mendakwa kakinya turut patah akibat terjatuh dari tangga bersama mangsa menyebabkan berlaku pertengkaran mulut dengan datuk dan ibu saudara mangsa, sebelum dileraikan polis.


sumber : mymetro

Habis RM300,000 diperdaya


JOHOR BAHRU: “Saya sanggup berbelanja sehingga RM300,000 kerana dia kata saya boleh dapat untung RM500,000 jika jual semula cicak tokek itu,” kata lelaki dikenali sebagai Zainal, 40-an, seorang daripada mangsa penipuan Zaid.
Zainal berkata, dia berkenalan dengan Zaid pada Februari tahun lalu dan lelaki itu memberitahu dia mempunyai tiga cicak tokek berbintik merah dan mempengaruhinya membeli haiwan itu dengan mendakwa harganya akan melambung tinggi pada masa depan. “Zaid menawarkan tiga cicak masing-masing seberat 440 gram, 460 gram dan 520 gram dengan harga kira-kira RM300,000,” katanya.

Menurutnya, Zaid yang berperwatakan sopan juga memberitahu boleh mendapatkan haiwan itu pada Mac lalu.


“Pada mulanya saya membayar RM17,000 kepada Zaid, namun dia tidak menyerahkan haiwan berkenaan, sebaliknya memberi pelbagai alasan ketika kami bertemu.

“Selepas itu, kami bertemu kira-kira enam kali dan setiap kali berjumpa, saya akan menyerahkan wang kepada Zaid hingga semuanya hampir RM300,000,” katanya. Zainal berkata, bagaimanapun suspek gagal menyerahkan cicak tokek sebagaimana dijanjikan, malah turut tidak mengembalikan semua wang apabila diminta.


sumber : mymetro

Upacara pukau dalam bilik hotel


KUALA LUMPUR: Seorang lelaki warga asing cukup licik apabila memilih hotel sebagai ‘markas’ untuk memudahkannya melakukan amalan pemujaan bagi memukau mangsa yang datang ke biliknya sebelum menghilangkan diri sebaik mangsa menyerahkan wang dan barang berharga.
Lelaki terbabit juga menjadikan pekerja dan tetamu hotel sebagai mangsa.

Lebih mengelirukan, lelaki berusia 30-an itu menggunakan kad pengenalan palsu ketika mendaftar bilik selain mempunyai pelbagai nama.


Menurut pengurus sebuah hotel di Jalan Ipoh yang mahu dikenali sebagai Munira, 27, empat pekerjanya sudah menjadi mangsa ekoran terpedaya dengan kata-kata lelaki terbabit selain seorang tetamu hotel yang hampir ditipu RM10,000.

“Tetamu hotel saya nyaris menjadi mangsa lelaki terbabit ketika mereka terserempak di lobi hotel ketika lelaki itu memberitahu kononnya selepas ditilik mangsa terkena sihir. “Bagi memulihkan penyakit itu, mangsa diminta bertemunya di bilik hotel bersama wang tunai iaitu bayaran perubatan RM10,000,” katanya.


Bagaimanapun, Munira berkata, mangsa meminta diri pulang ke biliknya untuk membersihkan diri dan berjanji datang ke bilik lelaki terbabit selepas mengeluarkan wang simpanan.



“Ketika itu, mangsa seolah-olah tersedar dengan tindakannya dan mencurigai kata-kata lelaki itu. Saya mengesyaki lelaki terbabit mungkin menggunakan ilmu hitam sebagai taktik menipu mangsa supaya arahannya dituruti,” katanya.

Selain itu, seorang mangsa yang mahu dikenali sebagai Halimah, 43, yang bekerja di hotel berkenaan berkata, dia tidak menyangka kebaikan yang ditunjukkan lelaki itu hanya lakonan sebelum dia ditipu.


“Saya dan rakan mengenali lelaki itu selepas beberapa kali terserempak dengannya di kawasan hotel. Memandangkan dia sudah lebih seminggu tinggal di sini, hubungan kami semakin rapat sebelum saya meminta pertolongannya untuk menguruskan permohonan mendapatkan Projek Perumahan Rakyat (PPR) di bawah Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL),” katanya.

Katanya, lelaki itu memberitahu akan menghantar permohonan Halimah kepada kenalannya di DBKL selain meminta bayaran RM430 dan sebentuk cincin.


“Saya ternampak beberapa peralatan pemujaan di atas katil bilik lelaki terbabit selain bau asap kemenyan ketika menemuinya, tetapi masih menurut arahannya untuk menyerahkan wang dan cincin berkenaan,” katanya.


Selain Halimah, tiga lagi rakannya turut menjadi mangsa kaki belit itu yang menyebabkan kerugian lebih RM3,000 sebelum mereka membuat laporan di Balai Polis Komuniti Putra semalam.


sumber : mymetro

Warga emas gementar anak ugut bunuh


MARANG: Seorang warga emas lari menyelamatkan diri ke rumah abang iparnya selepas anaknya yang mengamuk, mengancam mahu membunuhnya dalam kejadian di Kampung Barat, Bukit Jejulong, di sini, Sabtu lalu.
Menurut sumber, suspek turut mengancam mahu membakar rumah bapanya sebelum dia ditahan sepasukan anggota Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Marang, jam 4 petang kelmarin, susulan laporan dibuat bapanya.
“Mangsa berusia 74 tahun berada di rumahnya apabila dikejutkan dengan tindakan anaknya berusia 29 tahun yang tiba-tiba mengamuk sebaik sampai ke rumah itu pada jam 9 pagi, Sabtu lalu

sumber : mymetro

Hah? lelaki Ini Beraktiviti Seks Saat Tidur


Seorang pria membantah memperkosa seorang remaja berusia 15 tahun dengan alasan menderita sexsomnia.
Seperti dilansir Mirror, mantan aktor Hollyoaks, Simon Morris menyangkal tuduhan pemerkosaan dan penyerangan saat mengikuti persidangan di pengadilan Cardiff Inggris.

Simon Morris (sumber : mirror.co.uk, uniknya.com)

Simon mengatakan tidak mengingat insiden yang dituduhkan, yang menurutnya, terjadi saat ia sedang tidur. Ia beralasan menderita sexsomnia.
Morris yang juga bermain dalam film Shiner ini mengatakan kepada hakim: “ Saya pernah terlibat hubungan seks dengan mantan pacar saya baru-baru ini. Saya naik ke atas tubuhnya di tengah malam dengan kepala kosong.”
“ Saya juga hanya berada di depan kaki pacar saya, saat tengah malam baru-baru ini,” tambahnya.
Penjelasan Morris ini direspons jaksa penuntut Sue Ferrier, dan mengatakan alasan Morris adalah lemah untuk melarikan diri dari tuduhan pemerkosaan.
Ferrier menjelaskan, Morris memang tertarik dengan remaja berusia 15 tahun saat berlangsung pesta di Newport Gwent tahun lalu. Saat pesta berlangsung, Morris menuangkan minuman dan menawarkan tinggal bersamanya di London.
Akhirnya, remaja itu mabuk dan tidur di lantai dua. Keesokan harinya, sekitar pukul 06.30 waktu setempat, remaja itu mengaku telah diperkosa.
Pihak pengadilan meminta Morris untuk melakukan tes DNA untuk membuktikan bahwa dirinya tak memperkosa gadis di bawah umur itu. (**)
Sumber : mirror.co.uk, uniknya.com

FOTO: Justin Bieber Lempar Wartawan Dengan Botol


Entah ada apa dengan Justin Bieber dengan paparazzi, idola remaja wanita tersebut sepertinya sering sekali  terlibat perselisihan dengan paparazzi. Setelah dulu memukul wartawan, kali ini Justin melempar mereka dengan botol yang diremasnya!

Justin keluar dari kedai dengan meremas sebuah botol.
`

Dia meremukkan botol tersebut sepenuh hati!
2

Lihat saja otot-ototnya keluar semua!
3

Kemudian, dia membuang airnya (ya, itu termasuk perbuatan yang dilarang disana)
4

Dan....

Dia melemparnya ke wartawan!
6
(FOTO: via Buzzfeed)

Ada apa gerangan dengan Justin?

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved