Gara-gara Memandu Selaju 160 Km/Jam, Lelaki Ini Batal Menikah

on 14 Disember 2012

Sungguh malang nasib  Timothy Thompson. Belum genap sehari dibebaskan dari penjara, Thompson harus kembali mengenakan seragam penjara berwarna orange, gara-gara lajusaat perjalanan menuju gereja tempat seharusnya dirinya menikah pada Sabtu (8/12) waktu setempat.


Menurut laporan media lokal Northwest Indiana Times seperti dilansir yahoonews, lelaki asal Indiana, Amerika Syarikat (AS) ini telah menggeber Jeep Grand Cherokee-nya dengan kecepatan hingga 160 km/jam guna menuju gereja tempat upacara pernikahannya. Tak hanya ngebut, Thompson, 23, didakwa melawan aparat penegak umum, melakukan kecerobohan dan memandu secara sembrono.
Sayangnya, meskipun telah memandu laju dan melawan polis, Thompson tetap melewatkan upacara pernikahannya. Bahkan dirinya harus kembali meringkuk di penjara Porter County akibat aksi nekadnya di jalanan itu. (**)
Sumber : news.yahoo.com, solopos.com, uniknya.com,

Pemain Ini Gunakan Kasut Kristal Swarovski untuk Pemanasan




Sumber

Rayakan 12-12-12, Ayah Ini Gambar Pentagram di Tubuh Anaknya




Sumber 

Doktor di China Bakar Otak Pesakit untuk Ubati Gangguan Jiwa




Sumber 

Lagu Romantis Tak Boleh Diputar di Mesir




Sumber

Lintah dan Cacing Ini Boleh Dimakan


Iiiiihhhh,,, membayangkan bentuk lintah atau cacing, rasanya sangat menjijikkan. Lalu apa ada yang berniat untuk mahu memakannya? Tetapi jangan khuatir, lintah mahupun cacing tersebut bukan haiwan sebenarnya, melainkan cokelat yang diproduksi oleh kedai roti Cake for Breakfast.
Kedai roti yang terletak di Westerham, Inggris, tersebut bukan cuma menciptakan cokelat bentuk lintah dan cacing saja, tetapi juga siput, kadal air, dan haiwan menjijikkan lainnya.
Sebelumnya, seniman Annabel de Vetten juga memperkenalkan cokelat bentuk kepala bayi yang benar-benar mirip seperti aslinya.
Lihat  gambar-gambarnya berikut ini.





Lucunya,, Foto Anjing Terbuat Dari Rantai


Siapa sangka, hal kecil seperti rantai basikal yang biasa dibuang jika rosak boleh diubah menjadi karya seni yang unik. Nirit Levav Packer, seorang seniman Israel berhasil menyulap potongan rantai sepeda menjadi anjing-anjing lucu.
Levav yang lulus dari Parsons School of Design di New York tertarik untuk membuat karya seni menggunakan bahan-bahan metal.
Sebelumnya, Levav menggunakan banyak materi seperti paku, kunci, bohlam, besi, dan lainnya. Namun suatu hari ketika dia datang ke sebuah toko sepeda dan menemukan sekotak penuh rantai basikal.
Hal ini membuatnya memutuskan untuk membuat karya seni dari rantai basikal itu. Sejauh ini dia telah membuat patung Rotweiler, pudel, greyhounds, dan banyak lagi. Ingin tahu seperti apa hasil karya Levav? Ini dia!






Anak Derhaka! Biarkan Ibunya Tinggal di Kandang Babi




Sumber

Ibu Ini Alergi Janinnya Hinga Kulit Melepuh




Sumber

Ini bukan awek biasa tapi luarbiasa

 lihat gambar diatas memang biasa je...
tapi cuba lihat gambar dibawah...



v


v


Koleksi lensa MATA BUATAN yang UNIK


Take a look at these: A tray of example glass eyes on display at the medical shop of ocularist Gerhard Greiner who makes prosthetics for people who lost theirs eyes.
















Ada Simbol Se*s Di Sajadah?Betul ke?

Subliminal message atau pesan bawah sedar merupakan signal atau pesan yang terdapat dalam media lain, yang dirancang untuk melewati di atas normal fikiran / presepsi manusia. Pesan itu sebenarnya tidak dapat disedari/ diketahui, namun dalam situasi tertentu dapat mempengaruhi fikiran, perilaku, tindakan, sikap, sistem kepercayaan dan sistemnilai secara positif mahupun negatif. Istilah bawah sadar berarti “ beneath a limen “ (ambang indrawi).
Subliminal berasal dari bahasa Latin, kata sub yang berarti di bawah, dan limen, yang berarti ambang (This is from the Latin words sub, meaning under, and limen, meaning theshold).


Nah sekarang, entah sengaja atau memang tidak tahu, ada gambar yang menampakkan pesan seks pada gambar Sajadah, karpet alas untuk sholat di masjid-masjid. Sajadah sejenis ini sudah tersebar ke masjid-masjid, namun sayang masyarakat/ jama’ah masjid tidak menyedari bahwa karpet/sajadah yang mereka pakai tiap hari bergambar porno.



 Mungkin sepintas itu tidak terlihat jelas dan pastinya tidak menyadari bahwa sebenarnya gambar yang kita tahu adalah sebuah pintu ternyata kalau kita perhatikan dengan teliti akan menyerupai (maaf) seperti organ vital laki-laki. Cuba perhatikan kembali gambar sajadah atau karpet masjid ! ini seperti sudah di desain sedemikian rapi oleh si pembuat di pabrik pembuat sajadah atau karpet masjid.


sumber

Unik, Seluar Dalam Tembus Pandang


Perusahaan pakaian dalam asal Sweden, Bjorn Borg, memperkenalkan produk barunya dengan cara yang cukup nyeleneh. Pasalnya ada dua model yang berlarian di pusat kota Stockholm sambil satu per satu melepas pakaiannya hingga bogel seluruhnya!

Seperti yang dilansir dari The Local, meskipun model lelaki dan wanita di iklan tampak telanjang, sebenarnya mereka memakai seluar dalam panjang 'pixel pants'.

Disebut pixel pants kerana warnanya memang menyerupai kulit dan tampak tembus pandang ketika dipakai. Seluar dalam itu juga sengaja diproduksi dalam jumlah terbatas.

"Iklan itu sedikit provokatif," ujar salah satu asisten kedai di kota Stockholm. "Tetapi Bjorn Borg memang seperti itu dan pelanggan menyukainya."

Sebelumnya Bjorn Borg juga pernah mempromosikan produk pakaian dalamnya melalui aksi dua lelaki telanjang yang melompat hanya demi mendapatkan produk Bjorn Borg. Gara-gara hal itu, banyak orang mendorong Bjorn Borg untuk menghapus gambar-gambar tersebut dari halaman Facebooknya.

Seluar dalam 'tembus pandang' ini sebenarnya sama dengan produk pakaian dalam pada umumnya. Namun cara berpromosi Bjorn Borg mungkin sedikit berlebihan. Tertarik membelinya? Cuba lihat iklan video promosinya dulu...disini

Kata Terpanjang di Dunia, Perlu 3,5 Jam Mengucapkannya


Sebuah kata biasanya tersusun dari beberapa huruf yang jumlahnya tidak lebih dari 10 kata. Tapi, percayakah Anda jika ada sebuah kata yang tersusun dari 189.891 huruf?


Ternyata, seperti dilansir Odditycentral, kata tersebut memang ada. Kata ini adalah nama untuk sebuah senyawa kimia yang merupakan protein pada tubuh manusia.

Senyawa ini dikodkan oleh gen TTN dengan nama pendek Titin. Nama lengkap Titin inilah yang memiliki huruf sepanjang 189 ribu. Di Wikipedia, senyawa ini tertulis dalam bentuk singkat "Methionylthreonylthreonylglutaminylarginyl...isoleucine". Tak hairan, jika perlu waktu 3,5 jam untuk mengucapkannya.

Saking panjangnya, tidak ada satu pun kamus yang memuat kata ini. Kamus Inggris hanya memuat singkatan dan formula dari senyawa tersebut.

Kenapa bisa panjang?

Kata Titin ini terdiri dari 244 unsur terpisah dengan bilangan exon terbesar, yaitu 363. Nama Titin sendiri diambil dari dewa Yunani bernama Titan yang dipercaya memiliki kekuatan sangat besar.

Bagi yang masih belum percaya, Anda boleh melihat video berikut. Video berdurasi 3 jam 33 menit ini memperlihatkan seorang lelaki Rusia mengucapkan bentuk asli dari Senyawa Titin. 

Awalnya, lelaki ini mengucapkan kata tersebut dengan jelas. Namun, lama-lama, ia mengucapkannya seperti sedang kumur-kumur hingga bosan dan mengantuk. Berikut videonya ( durasi 3,5 jam lebih ) 



sumber

Uniknya Vending Machine yang Boleh Menduplikat Kunci [Video]

Vending Machine atau mesin penjual automatik, kebanyakan menjual minuman, makanan, buah dan lain sebagainya. Tapi untuk Vending Machine kali ini, Anda boleh membuat duplikasi Kunci rumah, pejabat hanya dalam waktu 1 minit saja. Kalau ditempat kita, dipinggir jalan banyak tukang kunci untuk membuat duplikat kunci. Dan itupun perlu waktu yang cukup lama, tentunya lebih dari 1 minit.





Vending Machine pembuat duplikat kunci ini diberi nama Minute Key. Selain itu kunci yang ditawarkan ada berbagai macam desain, dan pembayarannya boleh dengan menggunakan kad kredit.
Caranya mudah sekali, kita hanya memasukkan kunci yang hendak kita duplikat ke dalam lubang kunci, dan tunggu waktu selama 1 minit, maka kunci yang akan diduplikat akan selesai dibuat.
Harga 1 buah kunci hanya US$ 1,49. 
Sumber: dvice.com, uniknya.com,

Jenis-Jenis Cinta Di Dunia


Kita hidup di dunia ini memang tidak akan pernah lepas dari namanya cinta, dimana mana kita akan selalu memerlukan cinta atau kasih sayang. Tanpa hal tersebut, mungkin kita tidak akan merasakan indahnya dunia ini, dimana kita akan hidup sendiri dan tidak merasakan indahnya cinta dan kasih sayang, apakah anda mahu hidup tanpa cinta???
 90% bakalan berkata “tidak kuat”, akan tetapi, ternyata dalam cinta itu terdapat “bumbu-bumbu” lain yang membuat cinta itu boleh manis dan pahit. 
1. Cinta kerana kasih sayang
Cinta inilah yang biasanya sangat sulit sekali ditemukan sekarang ini. Akan tetapi, cinta kerana kasih sayang masih boleh ditemukan pada pasangan yang benar-benat tulus saling mencintai antara satu dengan yang lain. Cinta ini terkadang tidak peduli dengan apa yang terjadi di sekitar mereka atau dengan kata lain mereka tidak terpengaruh dengan harta atau jawatan. mereka hanya merasa saling menghargai satu sama lain, dan merasa saling memerlukan.
2. Cinta kerana nafsu
Cinta inilah yang berbahaya, cinta kerana nafsu biasanya terjadi pada seseorang yang hanya ingin memenuhi nafsunya belaka. mereka mengatakan cinta kepada seseorang hanya untuk memenuhi “nafsu” mereka belaka. Cinta ini biasanya terjadi pada masa-masa dewasa, dimana kita misalkan ingin mendapatkan seseorang yang di anggap paling cantik/tampan di kampus/sekolahan . maka dengan mendapatkanya, boleh  memuaskan nafsu  untuk memilikinya. Akan tetapi, “biasanya” hubungan seperti ini tidak bertahan lama, kerana tidak desertai dengan rasa cinta yang tulus.
3. Cinta kerana harta
kalau yang ini tak  usah di deskripsikan lagi ya???dah pada tahu kan artinya??hehehe…cinta seperti ini sudah makin banyak terjadi di lingkungan kita, akan tetapi juga tidak boleh  menyalahkan orang yang mencintai seseorang kerana harta. Sekarang beberapa orang mulai berfikir realistis, mereka memerlukan harta/wang untuk mencukupi kehidupanya sehari-hari. Jadi, mereka mencari pasangan yang jauh lebih kaya dari mereka.
4. Cinta kerana kasihan

Untuk yang satu ini, biasa kita temuin sehari-hari di lingkungan kita. Cinta ini desebabkan kerana seseorang merasa kasihan kepada orang lain atau dengan kata lain merasa iba.
5. Cinta kerana paksaan

Kalau yang ini kayaknya dari zaman siti nurbaya sampai sekarang masih ada ….Cinta kerana paksaan biasanya terjadi kerana mereka di dorong atau di paksa mencintai seseorang yang tidak dicintainya. misalkan contohnya perjodohan , disini tidak menutup kemungkinan, gadis sama lelaki  tersebut tidak saling suka satu sama lain, bahkan terkadang tidak sesuai sama sekali. Akan tetapi mereka tepaksa mencintai satu sama lain kerana adanya paksaan dari orang tua mereka. Tapi dalam hal ini tidak menutup kemungkinan pasangan tersebut boleh menjadi suka satu sama lain, keraa ada pepatah mengatakan “suka kerana terbiasa”.
6. Cinta karena balas dendam
 Cinta karena balas dendam adalah cinta yang hanya ingin menyakiti, tanpa ada rasa ingin saling melindungi satu sama lain (kan harusnya kalau sayang atau cinta harus melindungi satu sama lain ya.
sumber

Perempuan Ini Seludup Kokain di Dalam Pay**ara

BARCELONA - Seorang perempuan asal Panama terpaksa ditangkap di Lapangan Terbang  El Prat, Barcelona, kerana menyeludupkan 1,8 kilogram kokain di payudaranya. Perempuan itu dipaksa untuk menjalani operasi selayaknya implan payudara.

Saat perempuan itu digeledah, polis menemukan perban berdarah yang menutupi payudaranya. Perempuan itu mengaku, darah itu adalah darah dari operasi yang ditujukan untuk menyelundupkan dua kilogram kokain ke tubuhnya.

Perempuan tersebut langsung dilarikan ke rumah sakit dan dokter berhasil mengambil kokain seberat 1,8 kilogram yang dibungkus plastik di dalam payudara perempuan itu. Kokain itu sendiri boleh menghasilkan keuntungan sebesar 240 ribu Poundsterling .

"Dia dalam keadaan  yang buruk ketika tiba. Dia mengatakan bahwa, dia tidak sedang sakit namun dia terluka dengan cukup parah," ujar kepolisian, seperti dikutip Vozpopuli, Kamis (13/12/2012).

Polis pun mengaku, kes ini merupakan kes kedua yang pernah dijumpainya. Pada 2011 lalu, seorang model ditangkap oleh polisi Italia kerana menyelundupkan kokain di payudara dan bokongnya.

Meski demikian, polis sampai saat ini tidak menyebutkan identiti perempuan itu ke publik. Polis mengatakan, perempuan itu boleh meninggal dunia kerana kokain yang disimpan di dalam payudaranya.(AUL)

Adakah ini vacum cleaner masa depan?

Wanita menunjukan bagaimana cara vacuum cleaner wireless bekerja

Kembar derita penyakit tulang rapuh


LONDON: Sepasang kembar bakal menghadapi masa depan yang kabur apabila disahkan menghidap Osteogenesis Imperfecta (OI) yang menyebabkan tulang mereka sangat rapuh.
Bayi dari Cambuslang, South Lanarkshire itu dikenali sebagai Amy dan Ava Cowan, baru berusia lima bulan.

Penghidap OI boleh berdepan masalah patah tulang berkali-kali dan mungkin mengalaminya ratusan kali sepanjang hidup. OI jarang dihidapi dan hanya dihidapi seorang daripada setiap 15,000 penduduk Britain. Sementara itu, ibu kembar terbabit, Charmaine, berkata Amy dan Ava sangat sukar dijaga.


“Tidak kira bagaimana ada berhati-hati, tulang mereka mungkin patah,” katanya. Melalui X-ray pertama kembar itu yang dijalankan sejurus selepas dilahirkan, kata Charmaine, doktor mengesan 12 tulang patah dan bayi terbabit sangat sukar dialihkan. Kata Charmaine, keadaan itu memang menyedihkan kerana dia memang tidak tahan melihat anak-anaknya menanggung kesakitan.

Justeru, Charmaine, 29, dan suaminya, John, 30, terpaksa mengambil langkah tambahan setiap kali menguruskan Amy serta Ava. “Satu hari, saya memandikan Ava dan perlahan-lahan menggosok lengannya apabila ia tiba-tiba patah.


“Saya menjerit memberitahu suami dan kami membawa Ava ke hospital,” katanya. Namun, masalah tidak berakhir di situ.



Hanya lima minit selepas kembali ke rumah, kaki Amy pula patah ketika dia bergerak-gerak di atas katilnya. - DM

sumber : mymetro

Komplot bunuh Bieber gagal


LOS ANGELES: Satu rancangan sulit untuk menculik, memotong kemaluan dan membunuh penyanyi pop remaja, Justin Bieber, berjaya digagalkan polis.
Menurut laporan media semalam, rancangan itu sepatutnya dilaksanakan ketika Bieber, 18, mengadakan konsert di Madison Square Garden, New York, bulan lalu.

Sumber berkata, dua lelaki ditahan dan seorang daripadanya didapati memiliki sepasang gunting pemangkas di dalam kereta.
Kata sumber, suspek dikenali sebagai Mark Staake dan anak saudaranya, Tanner Ruane.

“Staake dan Ruane diupah untuk membunuh Bieber oleh seorang banduan, Dana Martin, yang kini menjalani hukuman penjara selama 978 tahun atas kesalahan merogol dan membunuh,” katanya. Martin sebelum ini disabitkan kesalahan merogol dan membunuh seorang remaja perempuan berusia 15 tahun pada 2000.

Menurut sumber, Staake adalah rakan satu penjara Martin dan rancangan itu dibuat ketika mereka sama-sama ditahan di Las Cruces, New Mexico.
Selain Bieber, katanya, Staake turut dilatih untuk membunuh tiga individu lain.

Sumber lain berkata, Martin menawarkan imbuhan bernilai AS$2,500 (RM7,600) bagi setiap zakar mangsa yang diserahkan Staake dan Ruane kepadanya.
Katanya, Staake dan Ruane merancang menculik Bieber sebelum membunuh penyanyi itu menggunakan tali leher.

“Mereka juga akan memotong kemaluan Bieber,” katanya. Sementara itu, polis berkata, Martin dipercayai terlalu taksub kepada Bieber, malah dia turut memiliki satu tatu yang sama seperti yang ada di kaki penyanyi Kanada berkenaan. Kata polis, Martin mengarahkan Staake melaksanakan “pembunuhan dan memotong kemaluan Bieber serta pengawal peribadi selebriti terbabit.” Bagaimanapun, rancangan itu terdedah apabila Martin sendiri membocorkan maklumat mengenainya kepada polis, membolehkan pihak berkuasa kemudian menahan Staake di Vermont.

Ruane pula diberkas ketika dalam perjalanan ke New York. Kata polis, mereka mencuri dengar perbualan Ruane ketika dia menghubungi Martin.

Dalam perbualan itu, kata sumber, Ruane meminta maaf kerana banduan terbabit rancangan mereka belum dijalankan seperti sepatutnya.

Sementara itu, ibu Ruane, Kristin Cashman, menganggap kes itu “mengarut.” - TS

sumber : mymetro

Guru mengaku nabi ditahan


KALIMANTAN: Polis di timur Kalimantan menahan seorang guru agama yang mengisytiharkan dirinya sebagai nabi dan memperdaya pengikutnya agar memberikan dia wang serta membenarkannya melakukan hubungan seks dengan isteri mereka.
Kira-kira 50 orang menjadi pengikut Bantil, 48, yang tinggal di sebuah desa di Kutai Timur.

Polis mendedahkan, pengikut Bantil diberitahu mereka perlu membayar zakat kepadanya untuk menyucikan diri daripada dosa.


Pengikut yang tidak mampu berbuat demikian diarah agar membenarkan dia meniduri isteri mereka sebagai kaedah lain penyucian.

“Kami menahan suspek selepas menerima laporan penduduk,” kata Ketua Polis Kutai Timur, Adjutan Komisioner Kanan Budi Santoso kepada Jakarta Globe. “Setakat ini, hanya seorang pengikut dilaporkan diperdaya oleh penipu itu apabila menyerahkan 170 juta rupiah (RM53,949) untuk menyucikan dosanya. “Kami mengesyaki puluhan isteri pengikutnya tidur dengan suspek untuk disucikan. Kami masih melakukan siasatan lanjut mengenainya,” katanya.


Bantil mengakui meniduri isteri pengikutnya untuk menyucikan dosa mereka sejak 2006. - JG


sumber : mymetro

Pelajar berang nama kolej ditukar nama Malala


MINGORA: Pegawai kerajaan Pakistan berkata, beberapa ratus pelajar berhimpun dan membantahnama kolej mereka ditukar sempena nama aktivis pelajar sekolah perempuan yang ditembak oleh Taliban dengan alasan ia akan membawa risiko keselamatan.
Anggota kumpulan Taliban menembak dan mencederakan Malala Yousufzai, 15, Oktober lalu di Mingora, bandar utama di barat daya Lembah Swat kerana mengkritik kumpulan militan itu dan menyokong pendidikan untuk budak perempuan.
Pegawai Kanan di Swat, Kamran Rehman berkata, kira-kira 300 pelajar mengambil bahagian dalam bantahan di Kolej Sarjana Muda Kerajaan Malala di Mingora.

Katanya, mereka merosakkan papan tanda bertulis nama baru kolej itu, mengoyakkan gambar Malala, memboikot kelas dan memecahkan tingkap bas kolej.



Kamran berkata, dia menyiasat sama ada ada kumpulan bermotif politik yang bertanggungjawab. - AP


sumber : mymetro

Haid tak menentu bongkar rahsia


SEGAMAT: Gara-gara bimbang kisah lampaunya bersama bekas teman lelaki dijaja rakan sekolah, seorang remaja perempuan berusia 18 tahun terpaksa membiarkan dirinya diperkosa dua kali oleh rakan lelaki berkenaan dalam tempoh sejam, 19 November lalu.
Dalam kejadian antara jam 8 hingga 9 malam itu, mangsa dikatakan diperkosa suspek di rumah keluarga mangsa di sekitar bandar ini.

Bagaimanapun, usaha mangsa menutup tragedi itu daripada pengetahuan keluarganya gagal apabila terpaksa memaklumkan kejadian itu kerana bimbang hamil selepas haidnya tidak menentu.


Ketua Polis Daerah Segamat, Superintendan Hanafi Daud berkata, keluarga mangsa kemudian membuat aduan kejadian itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Segamat sebelum suspek ditahan di rumah keluarganya, petang kelmarin dan kini direman bagi membantu siasatan.

“Berdasarkan laporan dibuat, mangsa mendakwa mengenali suspek setahun lalu ketika belajar bersama di sebuah sekolah menengah di daerah ini,” katanya, semalam.


Menurutnya, mangsa mendakwa pada hari kejadian, suspek datang ke rumahnya dan mengajak melakukan hubungan seks, namun menolak permintaan itu.



Katanya, ketika kejadian, ibu bapa mangsa tiada di rumah dan suspek didakwa mengugut menjaja kisah lampau mangsa dengan bekas teman lelakinya kepada orang lain jika terus menolak permintaan itu.

“Mangsa mendakwa terpaksa membiarkan dirinya diperkosa suspek kerana tidak mahu kisah lampaunya dijaja. Kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol dan mangsa sudah diarah menjalani pemeriksaan kesihatan di Hospital Segamat,” katanya.


sumber : mymetro

Uji bakat terlampau


KUALA LUMPUR: “Dia menyuruh saya melakonkan watak dicabul sebelum dia benar-benar mencabul saya,” kata seorang gadis berusia 21 tahun yang membuat laporan polis selepas mendakwa dicabul seorang pelakon tambahan ketika menjalani sesi uji bakat dikendalikan lelaki itu.
Kejadian berlaku di sebuah rumah di ibu kota kira-kira jam 5 petang kelmarin dan mangsa yang meminta identitinya dirahsiakan mendakwa, empat lagi gadis turut menjadi mangsa pelakon berusia 40-an itu. 
Menurutnya, dia tertarik untuk menyertai sesi uji bakat itu selepas terbaca iklan dibuat pelakon lelaki terbabit di dalam sosial facebook (fb) untuk mencari pelakon wanita baru bagi memegang watak heroin dalam satu filem yang bakal diusahakan.

Gadis itu berkata, selepas menghubungi pelakon terbabit, dia diarahkan datang ke sesi uji bakat berkenaan di sebuah rumah di ibu kota.



“Pelakon itu bagaimanapun mengarahkan saya supaya hadir ke sesi uji bakat bersendirian dan tidak boleh ditemani sesiapa. Biarpun agak pelik dengan arahan itu, tapi saya langsung tidak mengesyaki sesuatu yang buruk,” katanya ketika dihubungi Harian Metro.


sumber : mymetro

Dituduh rogol sampai mati


BENTONG: Tanpa sebarang reaksi di wajahnya, Rabidin Satir, 42, yang digari bersama dua anggota polis di kiri kanannya, dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini, semalam atas pertuduhan membunuh dan merogol sehingga membawa kepada kematian seorang gadis berusia 17 tahun di Kampung Ketari, di sini, pada 2009.
Dia yang berasal dari Tambunan, Sabah juga dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Raub atas empat pertuduhan rogol terhadap dua kanak-kanak, dua remaja dan melakukan seks luar tabii terhadap salah seorang mangsa antara tahun 2009 dan 2011. 
Bagi pertuduhan membunuh dan merogol remaja berusia 17 tahun itu, tiada pengakuan diambil. Rabidin juga digelar Rambo Bentong.

Kes itu ditetapkan untuk sebutan semula pada 17 Januari ini sebelum dipindahkan ke Mahkamah Tinggi.



Rabidin didakwa membunuh mangsa di sebuah rumah di Kampung Ketari di sini antara jam 11.30 malam (7 Mac 2009) dan 1.50 tengah hari pada 8 Mac 2009.


sumber : mymetro

Fashion Terburuk di Tahun 2012

Berikut Fashion terburuk selama tahun 2012 versi editor Fashion & Beauty Yahoo! UK, Joanna Douglas:











Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved