Pekerja restoran ini kutuk pelanggan gemuk

on 11 Disember 2012


  • detail berita





Sumber

Parfume-Parfume Paling Wangi di Dunia




Sumber

Wah, Anak Anjing Ini Ajari Bayi Mengunyah


  • detail berita






Sumber 

Gambar aneh tapi menarik nih ular anaconda naik truck

gambar aneh tapi menarik nih ular anaconda naik truck kerana terlampau besar ,bagaimana kalau telan manusia ya 

nih penampakannya




sumber 

OMG!! Casing iPhone 5 Ini Boleh Di Makan


Kota yang satu ini manusia memang genius suka menciptakan sesuatu yang belum pernah dimiliki negara lain.
Negara itu adalah Tokyo, Jepun. Kali ini mereka membuat sebuah inovasi unik yang dihadirkan dalam sebuah casing iPhone. Casing iPhone tersebut boleh dimakan jika kalian kelaparan.
Casing unik buatan Jepun ini diklaim boleh menyelematkan Anda dari rasa lapar yang terjadi pada Anda secara tiba-tiba. Didesain dan dibuat oleh Mariko, casing khusus iPhone 5 ini terbuat dari beras atau dalam bahasa Jepunnya Senbei.






Seperti yang dilansir dari DailyMail, casing yang mempunyai nama Survival Senbei Rice Craker iPhone 5 Cover ini tidak benar-benar berfungsi sebagai pelindung iPhone 5 Anda, kerana apabila casing ini jatuh maka di jamin casing tersebut akan pecah. Jadi, fungsinya hanya satu macam saja yaitu menyelamatkan perut Anda jika terjadi kelaparan pada Anda.
Mariko sang pembuat idea unik itu memang sengaja memilih Senbei Craker kerana makanan ini memang di gemari di negera tersebut, terutama untuk para orang tua. Dalam pembuatannya casing craker ini hanya dibuat dalam 3 buah sehingga tidak hairan jika casing craker ini jadi barang limited edition .
Kerana casing ini terbuat dari makanan ringan, maka casing ini juga memiliki masa luput satu bulan setelah pengiriman barang dilakukan ke rumah pemesannya.
Meskipun tergolong mahal, namun casing unik ini ternyata banyak sekali peminatnya. Terbukti produk ini mengundang banyak ketertarikan dan langsung habis terjual di situs Japan Trend Shop.

Haiwan Ini Terawetkan Lendir Lintah Selama 200 Juta Tahun


  • detail berita





Sumber 

Siapa Mahu Cuba Parfume Aroma Roket Hamas?


  • detail berita




Sumber

Rupanya Pakaian Dalam Sering Kali Tertinggal Di Pesawat


Ternyata, penumpang sering tinggalkan pakaian dalam di pesawat

Ada-ada saja barang yang terlupa atau mungkin sengaja ditinggalkan oleh penumpang di pesawat. Survei menunjukkan bahwa pakaian dalam termasuk dalam lima besar benda yang sering tertinggal.
Skyscanner, situs penerbangan melakukan polling dan menemukan bahawa sepertiga penumpang pesawat seringkali meninggalkan barang mahal, seperti kamera, iPad, dan video game, seperti dilansir oleh merdeka.
Beberapa penumpang bahkan meninggalkan dokumen penting seperti pasport atau dokumen perjalanan mereka.
Barang lainnya yang sering tertinggal di pesawat, antara lain:
1. Buku (18 peratus)
2. Telepon genggam (9 peratus)
3. Surat Khabar atau majalah (8 peratus)
4. Pakaian dan pakaian dalam (8 peratus)
5. Kacamata (8 peratus)
6. Headphone (6 peratus)
7. Pasport/ dokumen perjalanan (5 peratus)
8. Kamera (3 peratus)
9. iPad (3 peratus)
10. Makanan (3 peratus)
11. Mainan konsole (2 peratus)
12. Tas tangan (2 peratus)
13. Mainan anak (2 peratus)
Uniknya, survei ini menemukan bahawa lima orang penumpang bahkan pernah meninggalkan cincin kahwin mereka di pesawat.
Nah, bagi Anda yang sering bepergian menggunakan pesawat, berhati-hatilah. Selalu jaga barang Anda dan pastikan tak ada yang tertinggal sebelum turun dari pesawat.

Orang Seperti Inilah Yang Disukai Oleh Dajjal..

Tanda-tanda dan rahsia Hari Akhir



Satu alasan mengapa Rasulullah SAW menganjurkan orang-orang beriman membaca Surat Al Kahfi saat Dajjal Mencoba Membujuk Rayu adalah karena surat ini berisi isyarat penting mengenai Hari Akhir, seperti berbagai hal yang dibutuhkan untuk bertahan dan memerangi Dajjal, dan gerakan-gerakan anti-agama yang menimbulkan berbagai kejahatan atas kemanusiaan, yang ingin disebarkan oleh Dajjal ke seluruh dunia.
Surat Al Kahfi ini juga berisi berbagai pelajaran bagi kaum Muslimin.

Anjuran Rasulullah SAW untuk menghapalkan dan membaca surat ini dengan penuh perhatian adalah suatu isyarat kuat tentang hal ini. Seperti kita akan lihat di seluruh bab ini, pengalaman Ashabul Kahfi yang tinggal di sebuah masyarakat yang kafir, pelajaran bahwa Musa AS belajar dari Khidr, dan pemerintahan di atas dunia yang didirikan oleh Dzulkarnain AS agar dapat menyebarkan nilai-nilai Islam, adalah perkara-perkara yang perlu direnungkan oleh orang-orang beriman.

Lalu orang seperti apa yang sangat disukai oleh Dajjal?

1. Orang yang apabila kumandang adzan terdengar, ia mengacuhkannya.
2. Orang yang apabila dinasihati atau diberitahukan mengenai rencana-rencana Dajjal di dunia sebelum ia datang, dia tidak peduli.

Dajjal tidak langsung tiba-tiba datang, Atas Izin Allah SWT ia mempersiapkan semuanya dengan bantuan para pengikutnya (Freemasonry – illuminati) agar semakin banyak manusia yang akan menjadi pengikutnya. Dan jika seseorang sudah tahu mengenai rencana Dajjal ini, Dajjal sudah melihat-nya dan menandai hatinya.

Ini sesuai dengan doa Dajjal kepada Allah swt yang kelak akan di kabulkan:??”Ya rabb berikanlah aku kemampuan untuk menurunkan hujan, menghidupkan orang yang sudah mati, menyembuhkan penyakit yang ada di dunia, menyuburkan tanaman dan memperlihatkan surga dan neraka kepada manusia kelak,,, yang sesungguhnya surga ku adalah neraka-mu dan nerakaku adalah surga-mu ya Rabb agar aku boleh menguji keimanan manusia kelak….”

sumber : http://iniunic.blogspot.com

Gadis ini terkenal kerana rupanya

Seorang gadisyang terkenal kerana mirip dengan boneka



Wang Jia Yun – Seorang gadis (pelajar) yang terkenal kerana mirip dengan boneka.
Nama : Wang Jiayun
Lahir : Kowloon Hong Kong SAR
Tinggi:64 cm
Berat : 42kg
Jiayun bertempat tinggal di Shenzhen, China
Namanya masuk dalam ranking puncak pencarian di berbagai macam portal website Korea.


sumber : 

Uniknya Penahan Buku yang Artistik


Di kawasan pinggiran sudut Negara Bagian Kentucky, Amerika Syarikat, terdapat sebuah kilang peribadi bernama Creek Metal Arts. Sebuah kilang yang telah 15 tahun membuat berbagai produk berbahan logam, seiring dengan perkembangan zaman dan ketertarikan manusia, mereka tidak lagi memproduksi barang-barang dengan desain yang konvensional. Salah satu inovasi mereka dibuktikan melalui penahan buku berikut ini:

(Sumber: oddstuffmagazine.com)

Sumber: oddstuffmagazine.com, uniknya.com

Foto Perempuan Tak Dapat Di Lihat Dengan Mata Kasar


Seorang seniwati kelahiran Lima, Peru, Cecilia Paredes, pada tahun 1998 ia pindah ke Costa Rica, tinggal dan bekerja selama delapan tahun.  Pameran pertamanya diselenggarakan di Guatemala pada 1998. Ia mengecat dirinya sedemikian rupa hingga hampir tidak tampak secara mata kasar. Bagaikan bunglon yang pandai berkamuflase, tubuhnya seperti menyatu dengan lingkungan sekitarnya. Sebagai pelaku seni Cecilia melalui projek pertamanya bertajuk “Landscape’, mencuba memperlihatkan bahwa tubuh seorang perempuan adalah suci, dan pantas untuk dikagumi. Dan di saat bersamaan tubuh perempuan adalah media untuk berdialog antara jiwa dengan alam sekitarnya.

(Sumber: oddstuffmagazine.com)

Sumber: oddstuffmagazine.com, uniknya.com

Cadar Ini Boleh Menyala di Kegelapan




Sumber 

Gara-Gara iPhone Pemohonan Kerja Di tolak


Pernahkah merasa saat di wawancara kerja ternyata kalian malah ditolak kerana gara-gara sebuah HP?? Anehkan?
Nah, kejadian ini memang terjadi di dunia nyata. Ada seorang mahasisawa asal kota Changcun, China yang bernama Gao ditolak mentah-mentah disebuah perusahaan kerana dirinya menggunakan sebuah iPhone. Alasannya, kerana iPhone dianggap sebagai aksesoris kaum kaya. Sehingga sang pelamar dinilai tidak boleh bekerja keras untuk perusahaan yang bersangkutan.
Tidak terima diperlakukan seperti itu, Gao akhirnya menulis kisahnya tersebut di internet. Menurut Gao, sang pewancara menganggap bahwa mahasiswa yang memiliki sebuah iPhone bukan seorang pekerja keras.
Seperti dikutip Rocketnews24, “Semua yang kamu punya dibelikan orang tua. Kamu tidak membeli apapun dengan wang hasil jerih payah sendiri. Kamu adalah orang kaya dan tidak boleh stress. Bekerja di perusahaan kami ini harus tangguh. Kerja ini diperuntukkan bagi seseorang yang boleh menanggung rasa sakit dan penderitaan,” demikian perkataan sang pewawancara seperti ditirukan Gao.
Menurut pendapat Gao, memang iPhone tersebut memang pemberian orang tuanya, ia juga menambahkan bahwa iPhone itu hanya sebuah perangkat dan ia tidak berniat mempamerkan kekayaan orang tuanya sama sekali di perusahaan yang bersangkutan.
Postingan dari tulisan Gao di dunia maya itu mendapatkan sebuah respon, banyak kalangan yang memberikan komennya. Dan beberapa pemilik perusahaan pun ikut serta menanggapi bahwa tidak seharusnya orang dinilai dari kepemilikan telefonnya.
“Kami tidak peduli apa yang dimiliki seseorang. Kemampuan merekalah yang membuat kami tertarik untuk mempekerjakan orang itu di perusahaan kami,” demikian salah satu tanggapan dari seorang eksekutif perusahaan setempat.

Pemberontak Syria Menciptakan Kendaraan Lapis Baja dari Rangka Kereta dan PlayStation 2 [Video]


Cukup mengagumkan, meskipun sedang mengalami tekanan keras dari pemerintah diktator Syria, beberapa pejuang Syria berhasil membangun 'Sham II', sebuah kendaraan lapis baja yang terbuat dari rangka kereta dan mempunyai senjata mesin yang dapat digerakan melalui kontroler PlayStation 2. Yup, ini seperti game Battlefield versi Hardcore!

Mahasiswa Terbangun dari Mimpi Buruk di Dalam Kelas [Video]


Buat kamu yang masih kuliah dan gemar tidur lewat semalaman, sebaiknya hindari duduk di kerusi paling depan ketika kamu sedang berada di dalam kelas. Jika tidak, pengalaman menggelikan yang dialami oleh mahasiswa ini mungkin akan menimpamu suatu saat nanti.
Kejadian memalukan tersebut dialami oleh seorang mahasiswa dari Stony Brook University ketika mengikuti kelas mata kuliah Fisik. Untung bagi mahasiswa tersebut, nampaknya ia punya seorang professor yang ramah dan berselera humor tinggi.

Ilmuwan Australia Menciptakan Nanas Rasa Kelapa


Peneliti dari sebuah badan penelitian pemerintah di Queensland berhasil mengembangkan sebuah varietas nanas baru yang lebih manis, berair, rendah asam dan juga, tanpa sengaja, memiliki rasa segar buah kelapa.
Seperti diceritakan kepada ABC News, Para peneliti awalnya tak menduga dan tak merencakanan jika nanas yang sudah diteliti dan dikembangkan selama 10 tahun itu bakalan memiliki rasa khas buah kelapa.
"Nanas itu memiliki rasa enak seperti kelapa, yang tak akan boleh kalian temukan pada nanas lainnya di Australia."
Nanas tersebut saat ini masih terus diteliti, tapi diperkirakan dalam dua tahun kedepan, nanas yang diberi nama "AusFestival" atau "piƱa colada pineapple" itu sudah dapat dibeli di kedai.
foto: Alamy

Aceng cerai isteri tiada dara


JAKARTA: Seorang ahli politik meninggalkan isterinya, Fani Oktora, 18, empat hari selepas mereka berkahwin kerana dikatakan sudah tiada dara ketika kali pertama mereka mengadakan hubungan seks.
Ketua Daerah Garut di barat Jawa, Aceng Fikri berkata:“Saya rasa dia sudah tiada dara kerana tidak berdarah ketika kami mengadakan hubungan seks buat kali pertama.” 
Katanya, dia mahu berkahwin dengan wanita yang cantik di luar dan dalam.

Ahli politik berusia 40 tahun itu berkata, dia bersama isteri keduanya Fani Oktora sekali saja selepas membelanjakan Rp250 juta (RM79,550) untuk majlis perkahwinan mereka pada 14 Julai lalu.



“Tidur dengan artis pun tidak semahal itu dan selepas saya ‘membelinya’ saya dapati dia tidaklah seperti yang ‘diiklankan’ jadi saya pulangkan dia,” kata Aceng.

Perbuatan Aceng itu menyebabkan kemarahan orang ramai yang kebanyakannya pelajar dan aktivis hak wanita dan mereka berhimpun di hadapan Pejabat Majlis Perundangan Garut (DPRD) dan menuntut supaya dia meletak jawatan.

Malah, Presiden Susilo Bambang Yudhoyono juga menyatakan rasa bimbang terhadap perbuatan Aceng sementara Menteri Dalam Negara, Gamawan Fauzi mengarahkan rakan sekerjanya, Gabenor Jawa Barat, Ahmad Heryawan untuk menegur Ketua Daerah itu. - JP


sumber : mymetro

Lelaki pecah rumah tidur bogel dengan wanita gila


LAMPANG: Seorang lelaki menyelinap masuk ke sebuah rumah dan ditangkap berbaring bersama seorang wanita sakit mental, kata polis, semalam.
Lelaki itu, Thong Tomee memberitahu polis, dia tidak mengadakan hubungan seks dengan wanita berusia 30 tahun itu dan hanya berbogel dan baring di sebelahnya kerana dia merasa panas. 
Adik lelaki wanita pesakit mental itu memberitahu polis, dia dan anggota keluarganya keluar membeli-belah dan meninggalkan wanita itu berseorangan di rumah.

Apabila mereka pulang, mereka melihat sebuah motosikal di letak di hadapan rumah dan mengesyaki rumah mereka dipecah.



Mereka terus ke bilik adik perempuan mereka dan terkejut melihat Thong tidur dalam keadaan berbogel di sebelahnya.


Suspek didakwa menceroboh dan berkelakuan tidak senonoh. Wanita itu akan diperiksa sekiranya ada tanda dirogol. - JP


sumber : mymetro

Pelajar kolej dilarang pakai jeans, baju singkat


NEW DELHI: Tindakan sebuah kolej di India melarang siswinya daripada memakai jeans, baju singkat dan kemeja-T untuk membanteras gangguan seksual, mencetuskan kemarahan pelajar dan aktivis hak asasi kemanusiaan.
Kolej Wanita Adarsh dinegeri Haryana, kira-kira 110 kilometer di barat New Delhi berkata, pelajar akan didenda 100 rupee (RM5.60) setiap kali mereka melanggar etika berpakaian itu. “Kami mengenakan larangan terhadap pemakaian jeans dan kemeja-T kerana ia sangat kebaratan, begitu juga dengan baju singkat,” kata ketua kolej itu, Alaka Sharma kepada saluran berita NDTV.

“Pakaian singkat tidak menutupi tubuh mereka dan ia menjadi punca mengapa mereka berdepan masalah sering diganggu. - AFP


sumber : mymetro

Peniaga enggan serah RM30 dibelasah


KUALA LUMPUR: Kerana RM30, seorang lelaki yang juga peniaga berusia 42 tahun cedera dibelasah dua samseng dalam kejadian di Jalan Sultan Ismail di sini, kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam itu, mangsa dipukul dua lelaki berusia 20-an itu selepas enggan menyerahkan wang perlindungan yang diminta kumpulan terbabit.

Menurut sumber, mangsa yang meletakkan kenderaannya berhampiran sebuah bank di tempat kejadian untuk berniaga mendakwa didatangi dua lelaki tidak dikenalinya.


“Dua suspek kemudian mengarahkan mangsa menyerahkan RM30 kepada mereka.

“Mangsa yang enggan memberikan wang berkenaan kemudian dimaklumkan seorang daripada suspek bahawa kawasan terbabit dijaga mereka.


“Malah, seorang daripada suspek juga memaksa mangsa supaya memberikan wang berkenaan kepada mereka setiap hari sekiranya mahu berniaga di kawasan itu,” katanya.



Sumber berkata, keengganan mangsa menyerahkan wang berkenaan menyebabkan kumpulan terbabit berang sebelum memukul mangsa.

“Mangsa bukan saja ditumbuk sebaliknya disepak terajang dua suspek itu,” katanya.


Katanya, kumpulan terbabit kemudian mengarahkan mangsa meninggalkan kawasan berkenaan.

“Mangsa yang cedera di badan dan kepala membuat laporan di Balai Polis Tun HS Lee,” katanya.


Mangsa yang cedera dirujuk ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) di sini, namun hanya dirawat sebagai pesakit luar.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian berkenaan dan siasatan lanjut sedang dilakukan.


sumber : mymetro

Ubat maut RM40,000


BERBEZA...Bay (tengah) dan Chong menunjukkan ubat tradisional palsu serta tulen bersama wakil pengedar sah ubat berkenaan, Chong Wong Kim (kanan).
BERBEZA...Bay (tengah) dan Chong menunjukkan ubat tradisional palsu serta tulen bersama wakil pengedar sah ubat berkenaan, Chong Wong Kim (kanan).
KUALA LUMPUR: Seorang warga emas kecewa selepas mendapati ubat tradisional yang dibeli daripada seorang jurujual dengan harga RM40,000 untuk merawat kanser hati dihidap isterinya yang didakwa mampu mengubati penyakit itu ternyata ubat palsu selepas kematian wanita kesayangannya itu di rumah mereka di Sentul, September lalu.
Lelaki itu, Bay Fatt Soon, 73, mendakwa didatangi seorang pengamal perubatan tradisional Cina di rumahnya yang mendakwa mampu menyembuhkan penyakit mendiang isterinya pada 22 Ogos lalu.

Katanya, tabib terbabit menjanjikan penyakit mendiang isterinya yang dikahwini sejak lebih 50 tahun itu akan sembuh dan mampu hidup lebih lama sekiranya memakan ubat yang bernilai RM360,000 berkenaan.
“Tabib terbabit mendakwa mempunyai kedai ubat di Johor dan berjaya merawat ribuan pesakit menggunakan ubat berkenaan.

“Saya yang hanya mahukan lebih masa bersama mendiang isteri percaya kata-kata tabib terbabit dan membayar RM40,000 untuk ubat berkenaan,” katanya pada sidang media di Pejabat Biro Pengaduan Awam MCA, di Jalan Ampang, di sini, semalam.

Menurut Bay, penyakit isterinya bertambah parah sebelum meninggal dunia sebulan selepas menggunakan ubat berkenaan.
Dia yang berasa tertipu cuba menghubungi tabib terbabit, namun usaha mengesan lelaki itu gagal apabila diberitahu kedainya di Johor ditutup selepas diburu ramai pesakit yang membeli ubat berkenaan.

Bay menemui Pengerusi Biro Pengaduan Awam MCA, Datuk Seri Michael Chong di pejabatnya untuk mendapatkan bantuan sebelum diperkenalkan dengan pengedar sah ubat berkenaan yang mengesahkan ubat itu palsu.

sumber : mymetro

Alamak, treler masuk rumah


MASUK RUMAH...Mohd Yusabry memeriksa treler yang merempuh rumah ibunya.
MASUK RUMAH...Mohd Yusabry memeriksa treler yang merempuh rumah ibunya.
REMPUH...peralatan rumah rosak dirempuh treler.
REMPUH...peralatan rumah rosak dirempuh treler.
KUANTAN: Brek tangan sudah ditarik manakala tayar hadapan disendal dengan batu-bata menyebabkan seorang pemilik treler, Mohd Yusabry Mohd Yusof, 39, bingung bagaimana treler 13 tan miliknya itu boleh bergerak merempuh rumah ibunya hingga menyebabkan bahagian depan rumah itu rosak teruk.
Dalam kejadian jam 6.30 petang kelmarin, Mohd Yusabry sepatutnya menghantar peralatan solar yang sudah dimuatkan ke dalam treler itu ke Kuala Lumpur dan singgah di rumah ibunya di Felda Panching Timur, di sini, untuk menukar pakaian sebelum memulakan perjalanan.
“Selepas menghidupkan enjin treler bagi memanaskannya saya masuk ke bilik untuk menukar baju. Sebelum itu, saya sudah pastikan brek tangan ditarik manakala tayar disendal dengan bata.

“Tiba-tiba terdengar dentuman amat kuat dan sebaik keluar dari bilik, saya dapati kepala treler sudah berada dalam rumah. Saya hanya sempat melaungkan Allahuakbar sebelum kepala treler itu berhenti di ruang tamu.



“Saya benar-benar hairan dan terkejut dengan kejadian ini kerana kalau tidak diusik sesiapa, mana mungkin treler itu bergerak sendiri,” katanya.

‘Abah...tolong abah!’


RINDU...Mazlizan melihat buku dan beg sekolah anaknya, Fasha. Gambar kecil, Mazlizan menunjukkan tangannya yang cedera.
RINDU...Mazlizan melihat buku dan beg sekolah anaknya, Fasha. Gambar kecil, Mazlizan menunjukkan tangannya yang cedera.
ARAU: “Abah...tolong abah! Selamatkan Fasha. Akak takut!” antara jeritan yang masih terngiang-ngiang di telinga Mazlizan Md Isa, 28, ketika anak perempuannya, Nur Fasha Adriana, 10, dilarikan lelaki yang memecah masuk rumahnya di sini, awal pagi Sabtu lalu.
Dalam kejadian jam 1.30 pagi di rumahnya yang terletak di Ulu Pauh, Mazlizan parah dan terpaksa menerima lebih 10 jahitan di tangan dan dagu selepas ditetak suspek menggunakan pisau.
Ketika itu, katanya, dia cuba menyelamatkan anaknya dengan berpaut di tingkap kereta suspek sebelum dia jatuh selepas diseret lebih 100 meter.

Difahamkan, ketika kejadian, anaknya tidur nyenyak di rumah itu bersama nenek dan datuknya, manakala Mazlizan baru pulang daripada berniaga.



“Ketika itu Fasha, ayah dan ibu saya tidur nyenyak.


SUMBER : MYMETRO

Datuk R kena cekup


JOHOR BAHRU: Lelaki menyamar sebagai Datuk R bagi menipu orang ramai melalui facebook dan diburu polis sejak lebih setahun lalu, dicekup di sebuah hotel bajet di Taman Tampoi Utama, di sini, Sabtu lalu.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK), Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor, Asisten Komisioner Rosman Omar berkata, lelaki yang menggunakan nama Datuk R berusia 37 tahun itu memberi kerjasama ketika ditahan dan tidak cuba melarikan diri.

Katanya, polis menerima beberapa aduan daripada mangsa lelaki itu di beberapa balai polis sekitar bandar raya ini, kononnya lelaki itu yang menggunakan nama Datuk R serta nama sebenarnya menjejak rakan lama sejak 25 tahun lalu menggunakan facebook sebelum mengikis wang mangsa lebih RM100,000 sejak dua tahun lalu.


Menurut Rosman, pihaknya belum pasti sama ada lelaki itu memalsukan identiti dalam kes lain memandangkan masih ramai mangsa belum membuat laporan.

Beliau berkata, lelaki itu direman hingga hari ini dan kemungkinan dihadapkan ke mahkamah tidak lama lagi. Jumaat lalu, Harian Metro melaporkan Datuk R menawarkan peluang perniagaan kepada lebih 10 rakan sekolah sebelum memperdaya mereka.


sumber : mymetro

(Foto) Beginilah Kehidupan Dalam Penjara Di Sudan


Setiap orang tentunya ingin hidup bebas. Namun untuk mencapainya kita harus taat pada hukum agar hak-hak kita sebagai warga negara tidak dikebiri.

Apabila kita melanggar hukum dan berbuat kriminal maka tempat yang tepat bagi kita adalah sel penjara, dimana hak-hak kita dibatasi. Tidak ada seorang pun di dunia ini yang ingin menjadi tahanan dan hidup di penjara.

Walaupun mereka boleh menikmati "fasilitas tambahan" namun hidup mereka tetaplah tidak boleh tenang kerana bagaimanapun juga menjadi tahanan/narapidana adalah sama saja mencoreng nama baik.

Mari kita lihat keadaan penjara di Sudan dan kehidupan para tahanan di salah satu penjaranya.


Para tahanan pada waktu bebas


Sebagian dari tahanan kakinya harus dirantai terus-menerus


Keadaan sel tahanan yang amat memprihatinkan dan tidak layak


Pasukan airnya amt sulit sehingga para narapidana kerap berebutan untuk mengambil wudhu

Tidak ada sesuatu yang mudah di Afrika. Dan para narapidana di Afrika sudah barang tentu mengalami hal paling sulit dari yang pernah mereka bayangkan. Benar-benar hak mereka sebagai manusia sepenuhnya terenggut.

Komputer Ini Sebesar Flash Disk


  • detail berita





Sumber

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved