Extreme Kuliner: Sashimi Katak

on 03 Disember 2012


Kedai makan sashimi katak ini diberi nama Asadachi. Kita boleh menemukan sebuah kedai makan yang menyediakan menu ini di dekat stesen kereta api Shinjuku, Jepun. Katakk yang digunakan sebagai hidangan ini bukan katak yang ditangkap dari sembarang tempat, melainkan katak yang memang sengaja dipelihara dan dibudidayakan sebagai bahan sashimi. Asadachi hanya memasak 5 ekor katak perhari, jadi persediaannya terbatas.
Katak yang disajikan sebagai sashimi hanya akan disembelih jika ada yang memesan, jadi boleh dipastikan daging katak yang disajikan masih segar. Selain sashimi, ada beberapa masakan lain yang juga terbuat dari daging katak. Hmmm di bawah ini ada beberapa foto dan video proses penyajian sashimi katak. 
http://rocketnews24.com

Kenapa dibuat begini?


Berlagak betul pemain bole ni,jadikan duit buat lap bont**nya


According to foreign reports, xuanfu always been despised and crowd, however, the Premiership defender Liam Ridgewell residual brain xuanfu of enraged people even their own fans, as he piles £ 20 denominations. backside.
West Bromwich Albion defender ridgeville squatting on the toilet, and the money as toilet paper to wipe. Also littered the ground around him with a lot of 20 pounds denominations, with a total value of about 1000 pounds. It is reported that this photo is sent to the Sun by an anonymous West Bromwich Albion fans.
Ridgeville responded that he was just joking with friends, disclosing did not expect such a big blunder. He also publicly apologize for their actions, "This picture was shot in my house eight months ago, when my friend and I was joking, I won a bet from him, so took this photo before I did not expect The photos will be published, and now I can imagine people what vision to see this photo, I apologize for the consequences. "

10 pemotretan model terburuk


 foto-foto model tergokil?berikut adalah 10 pemotretan model terburuk.

model ini adalah tersangka model dalam pemoteretan terburuk.;D

pose yang sangat canggung! 

berpose di walmart,membuat produk di belakangnya jadi tidak enak di lihat.

model ini berpose sangat menggoda di makam datuknya.sungguh salah tempat! 

Tidak mampu menyewa pengasuh anak,hingga menjadi model seperti itu. 

pose dengan penempatan tangan yang salah. 

model ini mengambil keuntungan dengan pose menggoda dari kecelakaan mobil sebagai latar belakangnya. 

Model ini jadi tidak glamour lagi. 

Apa pesan yang disampaikan dari foto berikut ini? 

pose yang sangat tidak tepat.


Burger Armageddon Untuk Sambut Hari Kiamat


  • detail berita





Sumbe

Wow !! Minuman Ini Terpedas Di Dunia


  • detail berita





Sumber

Gadis Muka Cantik Tapi Nyanyi Dengan Suara Menyeramkan


Gadis Muka Cantik Tapi Nyanyi Dengan Suara Menyeramkan.

Seorang gadis cantik bernama Rachel telah mengejutkan pengadil semasa France's Got Talent kerana bernyanyi dengan suara yang agak 'jantan'.




Nenek ini maniac tato

Nenek Helen memiliki 50 tato ditubuhnya

Kira-kira apa yang akan anda berikan saat nenek anda berulang tahun,.?? mungkin yang akan anda berikan adalah baju atau sebuah kard ucapan, tapi nenek Helen mungkin tidak akan menerima baju atau kartu ucapan yang akan anda berikan tapi dia akan senang jika anda membawa dia ke studio tato.
Nenek begitu tergila-gila dengan tato walaupun usia sudah sangat tua, dia memiliki tato pertamanya pada saat usianya menginjak 75 tahun, mulai pada saat itu dia sekarang telah memiliki 50 tato yang tersebar ditubuhnya,..Wow ..

Nenek Helen memang sangat berani untuk mentato tubuhnya, mengingat usianya yang sudah sangat tua, kerana untuk membuat sebuah tato pasti rasanya sangat sakit, dia mengatakan bahwa tato pertama yang dia buat adalah sebuah gambar pistol.


Inilah Foto Pejabat Pusat Youtube


Sekarang ini, YouTube menjadi situs yang sangat berjasa untuk membuat seseorang menjadi terkenal. Banyak orang yang memiliki ID di situs video terbesar ini guna untuk dowload ataupun upload video peribadi mereka sendiri supaya boleh menjadi terkenal. Tapi tahukah kamu, seperti apa pejabat  pusat YouTube yang berpusat di San Bruno, California itu? Kini saatnya kita dapat melihat pejabat pusat YouTube tersebut. Berikut adalah beberapa foto bagian-bagian dalam  pusat YouTube.

OMG!! Anak Ini Membawa Singa Ke Dalam Kelas


  • detail berita





Sumber

Berani Cuba Cokelat Putih Bentuk Kepala Bayi




Sumber

Patutkah mak merayu sampai berlutut pada si anak?

Kerana diejek guru ,wanita ini nekad tambah tinggi


Tiffanie Didonato.

Tiffanie Didonato memiliki impian untuk hidup mandiri dan tak bergantung pada orang lain. Misalnya, memandu kereta, membuat secangkir kopi sendiri, menyalakan lampu, serta kegiatan harian lainnya. Terlahir dengan perawakan pendek, menyulitkan dirinya untuk hidup sendiri. 

Berkat sebuah operasi yang kontroversi, kini ia telah mengubah penampilannya. Didonato menjalani sebuah penyambungan tulang di bagian organ terlarang untuk menambah 10 inci atau 25,4 cm tingginya. 

Sewaktu usianya 15 tahun ia hanya memiliki tinggi tubuh 3,5 kaki, sekita 1 meter. Usai menjalani operasi, wanita 27 tahun telah memiliki tinggi 4 kaki 10 inci. 

Sejak dilahirkan, ia menderita dislasia diastropic. Gangguan tulang rawan dan perkembangan tulang. Orang yang memiliki gangguan ini akan memiliki ukuran tubuh dengan lengan dan kaki pendek. Mereka juga akan menderita nyeri sendi saat menggerakan bagian tubuh. Inilah yang membuat mereka membatasi gerakan dalam beraktivitas. 

Operasi yang dijalani dipicu oleh sikap gurunya. Saat di bangku sekolah, ia dipermalukan dan dikatakan sebagai seorang kerdil, seperti yang dilansir Medical Daily. 

Didonato, menjalani operasi peningkatan tinggi pada bagian tertentu dan berbahaya. Tulang-tulang dikaitkan dengan skru dan nat. Ia menjelaskan, operasi yang dijalani bukan untuk penampilan, tapi kerana ingin hidup mandiri dan alasan medik.


sumber  

Foto Ribuan Mayat Abad ke-16 Tersimpan di Itali

Mayat  bangsawan, dan keluarga berasal dari pertengahan abad ke-16 ini masih terawat karena proses pengawetan.



Ribuan mayat yang yang telah diawetkan dipajang di dinding-dinding Catacombs Kapusin. Mayat ulama, bangsawan, dan keluarga yang berasal dari sekitar pertengahan abad ke-16 masih terawat karena proses pembalseman kuno yang dikenal dengan Katakombe di Palermo,Italia. 



Salah satu mayat yang telah diawetkan masih dengan pakaian saat meninggal berdiri di sudut Catacombs Kapusin. Ribuan sisa-sisa  bangsawan, dan keluarga yang berasal dari sekitar pertengahan abad ke-16 masih terawat karena proses pembalseman kuno yang dikenal dengan Katakombe di Palermo,Itali.



Beberapa mayat yang telah diawetkan terlihat dalam posisi berbaring di Catacombs Kapusin. 



Puluhan mayat yang telah diawetkan berada dalam posisi berbaring dan berdiri
 di rak penyimpanan Catacombs
 Kapusin.



Salah satu mayat anak kecil yang telah diawetkan disimpan di dalam peti di Catacombs Kapusin.






Mayat yang paling muda yang diawetkan pada tahun 1920 bernama Rosalia Lombardo berusia dua tahun.
  

sumber 

Kah..kah...ada jugak macm ni

Seorang Pemanjat Tebing Melakukan Hal yang Lebih Ekstrim dari Memanjat Tebing [Video]


Apa yang akan dilakukan pemanjat tebing ketika mereka bosan menaiki tebing? Awwh, apa yang dilakukan oleh pemanjat tebing gila ini mungkin gila...
Menurut deskripsi videonya, lelaki itu untungnya bukan sedang bunuh diri, melainkan sedang melakukan "porch swing". Entah apa itu porch swing, mungkin semacam permainan Rusian roullete para pemanjat tebing. Tapi tenang saja, lelaki tersebut masih hidup.

Perubahan Wajah yang Terjadi Setelah Menggunakan Sabu [Foto]


Buat yang tak percaya bahawa metamfetamina, atau disini kita kenal dengan istilah sabu-sabu, adalah salah satu obat penua terbaik di dunia, silakan lihat foto-foto perubahan wajah yang terjadi pada para penggunanya berikut ini.

Gambar dari rehabs.com via Buzzfeed

Adik belasah abang sampai mati



SEBUAH rumah kelamin di Kem Sungai Ara, Bayan Lepas inilah lokasi seorang remaja maut dibelasah oleh adiknya sendiri kelmarin.


GEORGE TOWN – Perkelahian dua beradik lelaki yang bermula dengan gurauan berakhir dengan tragedi apabila si abang maut akibat terkena tumbukan bertubi-tubi di belakang kepala oleh adiknya.
Kejadian pukul 8 malam kelmarin berlaku di ruang tamu kediaman kelamin warga tentera di Kem Sungai Ara, Bayan Lepas di sini menyebabkan mangsa, Muhamad Asyraf Muhamad Shukri, 17, cedera di kepala.
Asyraf yang dikejarkan ke Hospital Pulau Pinang (HPP) oleh jiran disahkan meninggal dunia pada pukul 9.30 malam.
Mangsa yang merupakan anak sulung daripada tiga beradik kepada seorang anggota tentera itu baru selesai menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada Isnin lalu dan merupakan pelajar Sekolah Kebangsaan Raja Tun Uda, Jalan Tengah di sini.
Suspek anak kedua yang berusia 16 tahun pula dikatakan hanya bersekolah hingga tingkatan tiga dan kini bekerja sambilan membantu seorang rakan berniaga di sebuah gerai burger di Sungai Ara.
Pertengkaran tersebut tercetus pada pukul 7 malam apabila suspek yang sedang bermain komputer riba tiba-tiba mengusik adik perempuannya yang berusia empat tahun yang ketika itu baru masuk ke rumah selepas bermain.
Si abang yang ketika itu sedang baring di atas sofa sambil menonton televisyen tiba-tiba bangun lalu marah suspek sebelum menendang adiknya itu di badan.
Si adik yang berang dengan tindakan abangnya terus menerkam dan menumbuk mangsa di bahagian kepala berkali-kali hingga mangsa rebah ke lantai lalu pengsan.


sumber : kosmo online

Dibaham ikan lumba-lumba


ORLANDO: Walaupun biasanya ikan lumba-lumba adalah haiwan yang jinak dan tidak berbahaya, dalam keadaan tertentu ia sebenarnya boleh mengancam nyawa.
Seorang budak perempuan berusia lapan tahun, misalnya, mengalami detik mencemaskan ketika dia dibawa melawat Sea World di Orlando, Florida, minggu lalu.

Menurut media semalam, Jillian Thomas sedang memberikan ikan lumba-lumba di taman tema itu makan apabila haiwan berkenaan tiba-tiba menyerangnya. Kanak-kanak dari Georgia itu mengalami kecederaan apabila dia digigit ikan lumba-lumba berkenaan.


Akibatnya, Jillian luka sebesar wang syiling di tiga tempat, selain bengkak tangan kiri.

Bapa Jillian, Jamie Thomas, berkata dia sempat merakamkan insiden itu dengan kamera videonya.


Berdasarkan rakaman itu, kata Thomas, Jillian jelas nyaris ditarik ke dalam air selepas pergelangan tangannya digigit ikan lumba-lumba berkenaan secara mengejut.


“Serangan itu tidak dijangka kerana ia berlaku ketika Jillian memandang ke tempat lain,” katanya. Klip video itu dimuat naik Thomas di Internet sebagai langkah menasihati ibu bapa lain supaya lebih berhati-hati. Kata Thomas, perkara pertama terlintas di fikirannya ketika Jillian diterkam ialah mahu terjun ke kolam berkenaan untuk menyelamatkan nyawa anaknya. “Saya sangkakan ikan itu akan mengheret Jillian,” katanya. Walaupun luka Jillian akan sembuh, Thomas dan isterinya tetap kecewa kerana kakitangan pusat rekreasi itu menganggapnya tidak serius. Kata Thomas, dia lega kerana Jillian tidak ditarik ke dalam kolam, tetapi tidak mustahil ada orang lain akan menerima nasib lebih buruk pada masa depan. “Ia bukan serangan pertama ikan lumba-lumba di situ,” katanya. Walaupun tidak bercadang mengambil tindakan undang-undang ke atas Sea World, Thomas berkata, dia berharap pusat rekreasi itu wajar menaikkan had usia bagi kanak-kanak yang ingin menyuap makanan kepada haiwan berkenaan.

Pada 2006, dua pengunjung dewasa terpaksa membuka mulut seekor ikan lumba-lumba yang membaham tangan seorang budak lelaki berusia tujuh tahun. Sementara itu, jurucakap Sea World berkata, tiada sebarang perubahan dijangka dilakukan di situ. - DM


sumber : mymetro

Sepupu hairan status pelik di facebook


MUAR: Beberapa status pelik mengenai kematian dan pengorbanan seorang ibu yang ditulis mangsa kemalangan maut di Sungai Pelek Sepang, semalam, Ahmad Fikri Mohd Salihudin, 21, dalam facebook menyebabkan sepupunya, Mohd Taufiq Mansor, 22, kehairanan.
Mohd Taufiq ketika ditemui di rumahnya di Kampung Tengah, Jeram Bakri di sini, semalam, berkata Jumaat lalu arwah menulis mengenai kematian dan pengorbanan seorang ibu pada status facebook dan sejak minggu lalu, banyak lagi status pelik ditulisnya.

“Saya pelik kerana sebelum ini dia tidak pernah menulis status sedemikian.


“Kali terakhir saya menghubungi arwah, petang Jumaat lalu untuk bertanya sama ada dia akan pulang ke kampung di Kampung Tengah, Jeram Bakri, dekat sini, dengan saya, tetapi Ahmad Fikri menyatakan dia ada peperiksaan.

“Saya bekerja di Klang dan biasanya kami pulang bersama ketika cuti semesternya,” katanya.


sumber : mymetro

Lembu mengamuk disangka perompak


ALOR GAJAH: Tiga sekeluarga terpaksa berkurung hampir dua jam dalam bilik di rumah mereka apabila terdengar bunyi bising di luar rumah yang disangka dilakukan perompak sebelum menyedari ia sebenarnya angkara sekumpulan lembu yang mengamuk dalam kejadian di Kampung Padang Kemunting, Tanjung Bidara di sini, awal pagi semalam.
Dalam kejadian jam 4 pagi itu, Rasol Ahmad, 46, bersama isteri, Norliza Wil, 42, dan anak tunggal mereka, Mohd Fakrullah, 4, tidur sebelum terdengar bunyi mendengus diikuti bunyi benda berkecai di depan rumah mereka.

Menurut Rasol, dia menyangka rumahnya dimasuki perompak segera mengejutkan isterinya dan mereka mendiamkan diri kerana bimbang keselamatan keluarga.


“Saya terdengar bunyi pasu bunga pecah, meja dan kerusi diletakkan di anjung rumah diterbalikkan hingga menyebabkan anak yang lena turut terjaga.

“Kami tidak mampu bersuara dan turut mematikan suis lampu bilik sehingga terdengar bunyi azan Subuh. Saya memberanikan diri keluar dari bilik dan mengintai dari tingkap rumah,” katanya di sini, semalam.


Beliau berkata, sebaik membuka pintu rumah jam 7 pagi, dia terkejut mendapati 12 lembu dewasa menggeledah depan rumah dan sebahagiannya menyondol pagar kawat duri di rumahnya hingga rebah.


“Siapa tidak marah melihat keadaan sama berulang dan ini adalah kali keempat kumpulan lembu tidak bertuan ini mengganas dalam kawasan rumah saya yang berpagar,” katanya.

sumber : mymetro

Tersalah tetak orang


KOTA KINABALU: Kegembiraan seorang lelaki menyambut kemenangan skuad Harimau Malaya dalam perlawanan bola sepak berakhir tragedi berdarah apabila diserang secara tiba-tiba di sebuah restoran di Putrajaya, Telipok, tengah malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 12.30 tengah malam, mangsa berusia 28 tahun sedang minum selepas menonton perlawanan bola sepak di restoran itu bersama tiga rakannya. 
Bagaimanapun, tiba-tiba seorang lelaki berusia awal 20-an meluru ke arah mangsa dan menyerangnya dengan parang.

Mangsa yang terkejut dengan tindakan lelaki tidak dikenalinya itu gagal mengelak sehingga mengalami kecederaan di bahagian tangan dan kepala.


Akibat kecederaan itu, mangsa dikejarkan ke Hospital Queen Elizabeth (HQE) untuk rawatan.

sumber : mymetro

Tumbukan ragut nyawa abang


GEORGETOWN: “Walau apapun yang berlaku, saya tetap maafkan dia,” kata Nayati Man, 33, ibu Muhammad Asyraf Muhammad Shukri, 17, yang maut apabila ditumbuk adiknya selepas kedua-duanya bergaduh di rumah mereka di Kem Sungai Ara, Bayan Lepas, di sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 8 malam itu, Asyraf yang menghidap penyakit asma sejak kecil ditumbuk adiknya hingga mulut berdarah dan tersembam.
Asyraf mengalami sesak nafas sebelum disahkan meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital.

Ketika kejadian, menurut Nayati, dia berada di rumah dan anak sulungnya itu berbaring di sofa sambil menonton televisyen di ruang tamu manakala anak keduanya bermain permainan video di komputer riba.




“Anak bongsu saya yang berusia empat tahun menangis kerana mahukan mainan.

Namun, anak kedua saya mengusik adik perempuannya dan ini menimbulkan kemarahan Asyraf yang menegur perbuatan itu,” katanya ketika ditemui di Hospital Pulau Pinang (HPP), malam kelmarin.


sumber : mymetro

Kaku lepas tiupan wisel penamat bola sepak AFF


ALOR SETAR: “Sejak beberapa hari lalu, arwah menjadi pendiam dan tidak banyak bercakap, tetapi beliau beritahu tidak sabar untuk menonton perlawanan bola sepak penentuan separuh akhir Piala Suzuki AFF antara Malaysia menentang Indonesia, malam tadi (kelmarin).
“Tak sangka pula itu perlawanan bola sepak terakhir yang arwah tonton sebelum dia disahkan meninggal dunia,” kata Mohd Sobri Ahmad, 30-an rakan Jasuky Jahury Jaafar, 36, yang meninggal dunia sejurus menonton perlawanan itu jam 11 malam.

Difahamkan, arwah meninggal dunia selepas pengadil meniup wisel tamat 90 minit masa perlawanan antara dua negara itu yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur, malam kelmarin.


Perlawanan itu memihak kepada Malaysia apabila menewaskan pasukan Indonesia 2-0 dalam perlawanan itu menyebabkan Jasuky sangat gembira dengan kemenangan itu sebelum dia disahkan meninggal dunia.

Mohd Sobri berkata, beliau tidak pasti sama ada arwah mengambil cuti kelmarin hanya untuk menonton bola sepak itu atau sebaliknya kerana sebelum ini arwah mengadu mengalami masalah kesihatan.


Beliau berkata, Jasuky yang juga Pembantu Perawatan Kesihatan di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), di sini, selama 10 tahun adalah seorang yang ceria dan minat menonton bola sepak, tetapi disebabkan sibuk dengan tugas, dia terlepas menonton beberapa kali perlawanan bola sepak yang membabitkan Malaysia.



“Saya kenal dia sudah lama, tetapi dia tidak pernah memberitahu dia sakit apa menyebabkan saya terkejut apabila dimaklumkan arwah meninggal dunia selepas dihubungi rakan malam tadi (semalam),” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

sumber : mymetro

Ini Dia Para Aktor Yang Kurus Demi Filem


Menjadi aktor memang bukanlah sebuah pekerjaan yang mudah. Untuk bisa menjadi aktor yang baik, mereka harus rela melakukan apa saja demi menghayati sebuah peranan, termasuk menjadi sangat kurus. Termasuk yang terakhir dilakukan oleh Jared Leto yang berpuasa selama satu bulan, aktor-aktor ini ternyata juga melakukan hal yang serupa!

Siapa saja mereka? Ini dia!

1986: Gary Oldman dalam “Sid and Nancy”
gary

1996: Matt Damon dalam “Courage Under Fire”
matt

2000: Tom Hanks dalam “Cast Away”
3

2004: Christian Bale dalam “The Machinist”
chris

2008: Michael Fassbender dalam “Hunger”
michael

2011: 50 Cent dalam “Things Fall Apart”
50cent

2012: Jared Leto dalam “Dallas Buyer’s Club”
jared

(FOTO: berbagai sumber via Buzzfeed)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved