Inilah yang terjadi jika menyuntik insulin ditempat yang sama setiap hari

on 15 November 2012

Penghidap diabetes melitus tipe 1 harus berhati-hati saat menyuntikkan insulin. Gara-gara menyuntikkan hormon ini di tempat yang sama setiap hari selama 30 tahun, perut seorang pesakit  bengkak di 2 tempat hingga bentuknya mirip bontot.

Pesakit  laki-laki berusia 55 tahun yang tidak disebutkan namanya ini berasal dari Johannesburg, Afrika Selatan. Ia datang ke doktor beberapa waktu yang lalu dengan keadaan perut membengkak di 2 tempat hingga membentuk belahan besar mirip bontot.



Belahan yang menggantung persis di bawah pusar itu merupakan jaringan lemak yang membengkak dan sering dialami oleh para pengidap diabetes melitus tipe 1 yang harus menyuntikkan insulin setiap hari. Kebanyakan, hormon ini memang disuntikkan di bagian perut.

Pembengkakan lemak atau lipohypertrophy merupakan reaksi yang wajar pada penyuntikaninsulin, sehingga disarankan untuk selalu berpindah tempat penyuntikan. Namun yang terjadi pada pasien ini, selama 30 tahun ia menyuntikkan insulin di tempat yang sama setiap hari.


Dasar pemabuk,salah turun eskalator


Seorang pekerja Jepun yang mabuk, tertangkap kamera ketika berusaha menuruni tangga berjalan yang bergerak ke atas di sebuah stesen kereta api bawah tanah London. Dilansir dari the Sun, seorang lelaki berpakaian jaket dan membawa beg berusaha menuruni tangga eskalator yang bergerak ke atas di Stesen Kereta Api Tottenham Court Road.
Sam Napper (27th) asal London, berhasil merekam peristiwa lucu tersebut.


“Satu per satu pengunjung stesen berusaha mengarahkannya ke arah yang benar, namun tidak berhasil. Bahkan seorang perempuan yang berusaha membantunya pun akhirnya pergi, kerana lelaki tersebut tetap saja berjalan berlawanan arah,” ucap Sam.
“Namun akhirnya setelah beberapa detik setelah perempuan itu meninggalkannya, lelaki tersebut berbalik arah dan pergi begitu saja, bahkan tidak memperhatikan kami,” tambah Sam.(**)
Sumber: orange.co.uk, uniknya.com

Ini Kunci Atau Flash Disk ?


Jika Anda sedang mencari flash disk yang unik, maka FD keluaran Lacie ini boleh jadi pilihan FD yang unik untuk Anda miliki. FD yang dijuluki PetiteKey ini memiliki desain unik yang menyerupai kunci. Selain itu, FD ini juga diklaim mampu tahan akan air. FD ini memiliki variasi kapasiti mulai dari 8GB dengan harga $15 dan yang 32GB dengan banderolan $40. kalo mahu pesan di sini 

Inilah Bos Microsoft yang Baru Ms. Julie Larson Green


Silicon Valley mungkin memiliki stereotipe sebagai kutu buku komputer dan laki-laki alpha, tapi bos teknologi modern semakin mungkin untuk seorang wanita juga.
Sekarang wanita  seperti Sheryl Sandberg Facebook dan Marissa Mayer CEO Yahoo telah bergabung dengan Julie Larson Green, presiden baru dari Windows.
Raksasa software ini  mengumumkan pada hari Isnin bahwa Steven Sinofsky, yang bertanggung jawab atas pengembangan dan peluncuran terbaru dari sistem operasi Microsoft Windows 8, mengundurkan diri.
Microsoft mengatakan  bahwa mereka telah mempromosikan veteran Ms Larson-Green untuk memimpin semua perangkat lunak Windows dan rekayasa hardware.
Tami Reller akan mengambil alih tanggung jawab atas usaha Windows, sementara tetap mempertahankan posnya sebagai chief financial officer dan kepala pejabat pemasaran.
Mr Sinofsky mengatakan "Tidak mungkin untuk menghitung berkat-berkat yang telah saya terima selama bertahun-tahun di Microsoft. Saya kagum dengan profesionalisme dan kemurahan hati dari semua orang yang saya telah memiliki nasib baik untuk bekerja dengan mereka. "
Sejak tahun 1993, Ms Larson Green telah bekerja dan memimpin beberapa produk yang paling sukses untuk Microsoft, termasuk pengalaman pengguna untuk versi awal dari Internet Explorer, dan membantu mendorong pemikiran di balik refresh pengalaman pengguna untuk Microsoft Office.
Untuk Windows 7 dan Windows 8 dia bertanggung jawab untuk pengelolaan program, desain user interface dan penelitian, serta pengembangan semua rilis internasional.
Dia memiliki gelar master dalam rekayasa perangkat lunak dari Seattle University dan gelar sarjana dalam administrasi bisnis dari Universitas Washington Barat, menurut CNET.
Dalam peran barunya dia akan bertanggung jawab untuk semua pengembangan produk Windows masa depan selain hardware masa depan.
Ms Larson Green adalah wanita terbaru yang sebagian besar didominasi laki-laki tech.  Melissa Mayer diangkat CEO Yahoo pada bulan Juli. Pada tahun 2008, Sheryl Sandberg menjadi COO di Facebook dan sekarang wanita pertama di papan direktur perusahaan microsoft.


• Julie Larson Green akan menggantikan Steven Sinofsky sebagai CEO Microsoft

• Steven Sinofsky, keluar dari Windows dan Windows Live Divisi di Microsoft, berbicara di sebuah acara bulan lalu di New York

• Pada tahun 2008, Sheryl Sandberg menjadi COO di Facebook.

• Melissa Mayer diangkat CEO Yahoo pada bulan Juli

(Daily Mail | YhWp)

Faith Dickey Wanita Highliner Penantang Maut Dari Amerika


Faith Dickey, wanita 23 dari AS ini merupakan wanita paling berani. Dirinya bernai berjalan diatas seutas tali dari tebing tinggi atau trak yang berjalan.
Dirinya menjadi wanita pertama bahkan orang pertama yang melakukan aksi menantang maut, pada sebuah jalan tol baru yang belum dibuka di Crotia berjalan dari truk ke truk yang melaju dengan kecepatan tinggi diatas seutas tali.
Tantangan ini tiba-tiba menjadi jauh lebih sulit, kerana jalan dimana kedua truk ini melaju dipisahkan oleh pembatas jalan, namun dirinya berhasil.

Dickey yang merupakan pemegang rekor dunia untuk highlining. Saya sudah terbiasa dengan ketinggian, tali panjang yang bergoyang-goyang diterpa angin. Tetapi tali itu diikatkan di dinding tebing, dan berjalan diatas tali pada dua titik yang bergerak adalah sesuatu yang sangat berbeda. ungkap Dickey.


Kereta Mainan Ini Berusia 7.500 Tahun


"Kereta mainan" dipamerkan bersama boneka mainan dan peluit (semuanya terbuat dari batu) di Museum Mardin. Arkeolog Mesut Alp melaporkan bahawa kereta mainan itu paling tidak berusia 7.500 tahun akhir Zaman Batu. Ketika berbicara dengan wartawan, Alp berkeras bahwa benda itu adalah kereta mainan.


Direktur Kebudayaan dan Pelancungan Mardin, Davut Beliktay, menegaskan bahawa benda yang dipamerkan salah satunya adalah mobil mainan berusia 7.500 tahun. Beliktay mengatakan bahwa keretaitu "seperti salinan" kereta hari ini, menambahkan bahwa benda itu juga menyerupai traktor. Ia tidak menjelaskan bagaimana kereta mainan boleh berusia 7.500 tahun. Mengomentari mainan kuno lainnya, ia berkata: "Kami percaya bahwa peluit dan boneka berasal dari 5.000 hingga 6.000 tahun yang lalu. Peluit-peluit masih dalam kondisi baik". Beliktay mengatakan kepada wartawan bahawa informasi yang komprehensif mengenai kereta mainan 7.500-tahun itu akan segera dirilis.


Hal ini boleh menjadi anomali sejarah yang menarik; dan dengan melihatnya, mungkin mainan ini lebih menggambarkan sebuah kereta perang (chariot) daripada sebuah kereta. Tapi meskipun seandainya mainan ini memang kereta, tetap menjadi penemuan yang menarik kerana usianya yang 7500 tahun.
(Cihan, Todays Age)

WOW!! Motor Bertenaga Kotoran Manusia


Aneh bin ajaib, kesan pertama kali membaca berita tentang teknologi motor terbaru dari Jepun ini,  motor fantastik ini keluaran dari perusahaan TOTO. Perusahaan asal negeri sakura ini memproduksi toilet dan alat-alat kebersihan sebagai produk utama mereka. Namun di tahun 2012 ini, perusahaan tersebut mengenalkan motor teknologi biogas yang memanfaatkan kotoran hewan sebagai bahan bakar. Motor keluaran terbaru ini diberi nama panggilan Poop Powered ini diharapkan menjadi salah satu alat transportasi yang hemat dan ramah lingkungan.



Motor didesain dengan 3 roda, tempat dudukan dirancang seperti toilet. Dan juga tidak lupa di bagian belakang disertakan gulungan kertas ukuran jumbo. Motor Poop Powered milik perusahaan TOTO ini merupakan motor pertama yang dapat mengolah limbah sebagai bahan bakar utama. Seperti yang dituturkan oleh Kenji Fujita bahwa motor ini memakai bahan bakar biogas yang berasal dari kotoran hewan. Sayangnya motor cerdas dan ramah lingkungan ini belum direncanakan untuk terjun ke pasar automotif. Perusahaan TOTO telah lama melakukan kampanye tentang kesehatan lingkungan kepada masyarakat Jepang dan dunia. Kempen tentang lingkungan yang sehat tersebut juga disertai dengan produksi alat-alat kebersihan rumah dan pejabat yang ramah terhadap lingkungan.

Ini Cara Aneh Madonna Membantu Korban Badai Sandy


Madonna memang terkenal dengan “keluarbiasaannya” yang seringnya berarti sesuatu yang sensasional. Jika dirinya menari striptis untuk konsert sudah biasa, kali ini (setidaknya) dirinya menampilkan bentuk tubuhnya untuk sesuatu yang lebih berguna.

1
(Getty Images via Gossip Cop)

Dilansir dari Gossip Cop, Madonna sengaja memperlihatkan tubuhnya saat konser di Madison Square Garden hari Isnin lalu untuk mengumpulkandonasi bagi korban badai taufan Sandy yang melanda New York. Untuk boleh berdonasi, para penonton diminta untuk melemparkan wangnya ke atas panggung sembari dirinya menari-nari di atas.

“Wangnya bukan untukku. Kami mengumpulkan wang untuk korban badai Sandy. Jadi silahkan memberikan donasi kalian selama aku menampilkan punggungku di atas sini.”

1
(usmagazine.com)

2
(Bossip)


3
(Bossip) 
Memang, Madonna itu “luar biasa”!

Seorang Remaja Mampu Bertahan Hidup Setelah Kepalanya Ditembus Tombak



Terkadang luka kecil di kepala saja mampu membunuh seseorang, namun keajaiban benar-benar telah menyelamatkan Yasser Lopez yang kepalanya telah tertembus tombak sepanjang satu meter. Selain kuasa Tuhan, semangatnya, keselamatan hidupnya juga berkat perjuangan tim dokter di Rumah Sakit Jackson Memorial Miami.

Seperti dikutip Courier Mail, kecelakaan ini terjadi saat Yasser Lopez dan teman-temannya memancing ikan dengan menggunakan tombak kecil. Tanpa sengaja, seorang teman menembakkan pistol tombak ke arah Lopez dan menancaplah di bagian kepalanya. Kemudian ia dilarikan kerumah sakit dengan keadaan tombak sepanjang satu meter mencuat dari dahinya.

Dokter mengatakan, tombak menembus kepala Lopez lima sentimeter di atas mata kanan dan keluar di bahagian belakang tengkoraknya. Tombak tersebut dipotong dahulu untuk melakukan rontgen, sebelum akhirnya di operasi. Beruntung, tombak itu tak megenai pembuluh darahnya, namun akibat trauma pada otak,  Lopez tak mampu mengingat kejadian tersebut.


(Foto) Inilah Gambaran Susahnya Punya Rumah Di China


Kehidupan di China saat ini amat berat. Jumlah penduduk yang amat masif banyaknya berarti juga persaingan hidup yang amat keras. Saat ini, harga sewa tempat tinggal per bulan di China sudah melambung tinggi. Bahkan, beberapa orang harus rela tinggal di sebuah ruangan berukuran 4,5 meter persegi dan berbagai tempat dengan orang lain.

Siapa pun boleh mengintip cara hidup para kaun urban pekerja di Provinsi Hubei, China, ini. Seorang pemilik bangunan mengubah bangunan setinggi enam tingkat miliknya menjadi 55 "rumah kapsul". Setiap ruangan yang disebut dengan "kapsul" ini berfungsi sebagai ruang tidur, ruang keluarga, kamar mandi, dan sekaligus dapur.




Tentu saja ini terasa sempit dan sesak. Meski hanya berupa sebuah ruangan kecil, pemilik bangunan mematok biaya sewa per bulan Mahal sekali dan terasa mencekik.
(CNN, What's On Xiamen)

Wanita ini mandul kerana ketagihan gugur bayi


Siapapun yang mendengar ataupun membaca kisah hidup wanita ini pasti akan merasa sedih sekaligus hiba.

Irene Vilar (38 tahun), asal Puerto Rico mengaku telah melakukan 15 kali aborsi @PENGUGURAN dalam 15 tahun dilahirkan dari keluarga berantakan. Ibunya adalah seorang pecandu dan pernah menjalani operasi saluran kemih yang membuat depresi dan akhirnya meninggal dunia kerana bunuh diri. Ayah dan kedua kakak laki-lakinya pun merupakan pecandu heroin.

Pada saat duduk di bangku kuliah, Vilar bertemu dengan seorang profesor yang lebih tua 34 tahun darinya yang akhirnya menjadi suaminya. Pernikahannya tidak berjalan dengan baik kerana sang suami tidak pernah ingin memiliki anak. Ia percaya bahwa memiliki anak hanya akan menghilangkan keinginan dan kemampuan seksualnya. Dan selama menikah dengan profesor ini, ia total sudah melakukan aborsi sebanyak 12 kali.

Kisahnya sempat menjadi headline majalah Weekend

Sejak awal, suaminya selalu berkata bahwa ia menyukai wanita muda dan tidak gampang sakit hati. Ia pun mengatakan bahwa wanita yang punya anak hanya akan menjadi korban gender dan tidak bisa menikmati kebebasan.

Vilar pun menjadi stres dan selalu cuba membunuh jabang bayi yang dikandungnya setiap kali ia hamil. Namun anehnya, ketika ia sudah berhasil menggugurkan kandungannya, ia jadi ketagihan untuk melakukannya lagi. Ia merasa harus melakukan sesuatu untuk melukai dirinya sendiri.

"Saya selalu memakan pil aborsi @ gugur setiap kali hamil. Tapi setelah aborsi yang ke-9 dan 10, saya merasa ada sesuatu yang kurang jika tidak melakukannya lagi. Lalu ketika hamil lagi, saya merasa senang kerana dapat melakukan aborsi lagi," ujar Vilar. Dan akibat perbuatannya itu ia kini menjadi mandul kerana kerosakan pada organ reproduksinya.

Vilar akhirnya mengakhiri perkahwinannya dengan sang profesor pada tahun ke-8 pernikahannya. Ia merasa tidak tahan lagi dengan sikap suaminya yang narsis dan suka mengatur. Ia pun mengaku bahwa keberaniannya membuat buku yang berjudul Impossible Motherhood terinspirasi dari kisah keluarganya yang sebagian besar pecandu narkoba dan juga keadaan ekonominya yang terpuruk.

Namun dalam bukunya itu banyak pertanyaan yang tidak terjawab seperti bagaimana ia boleh hamil sesering itu? Apa yang terlintas di kepalanya saat melakukan aborsi atau sudah pernahkah ia mencoba cara lain untuk mencegah kehamilan seperti pemakaian kondom?

Para ahli mengatakan bahwa Vilar mungkin mengalami gangguan mental. Namun mereka tidak terlalu terkejut dengan kes ini, karena hampir 10% wanita yang melakukan aborsi berulang-ulang, biasanya akan kecanduan dan terus melakukannya lagi.
(Daily Mail)

ila! Awek Sekarang Pamer Br* Di Depan Umum (Foto Eksklusif)


Tren fashion selalu bergerak dengan cepat. Bagi para fashionista, khususnya para wanita, mengikuti tren fashion adalah wajib hukumnya agar selalu dibilang up to date.

Namun pada kenyataannya, tidak semua tren fashion termasuk aturan berpakaian itu bagus. Namun mereka yang selalu beralasan mengikuti tren tidak memusingkannya. Padahal seorang wanita adalah obyek fashion. Hampir semua karya perancang busana 90% berobyek pada wanita.

Akibatnya, banyak terjadi fashion disaster atau bencana dalam berpenampilan, begitu yang dikatakan oleh para kritisi mode. Dan sekali lagi, banyak perempuan tidak peduli.

Contohnya seperti kes ini. Pakaian dalam (underwear) pada hakikatnya adalah sebagai penunjang penampilan. Dan menurut etika berpenampilan yang namanya "pakaian dalam" adalah tabu untuk diperlihatkan. Tapi para wanita, banyak yang melanggar aturan dalam berpakaian. Meskipun begitu mereka selamba saja walau dikategorikan sebagain fashion disaster victims (korban bencana fashion).

Tidak perlu ke luar negeri atau repot-repot melihatnya di media gosip, kerana kita dapat melihatnya dengan jamak di sekitar rumah, supermarket, mall, terminal dan tempat-tempat umum lainnya, bahkan di rumah sakit sekalipun!

Seperti inilah penampilan mereka:




Benar-benar bencana fashion, bukan? Sekali lagi, tidak hanya di sekitar rumah, bandara, terminal, mall, rumah sakit, ATM, tetapi di semua tempat umum. Apakah yang demikian dapat di katakan (berpenampilan) terhormat walaupun dia membawa kereta mewah?




Pada hakikatnya, kes atau kejadian pemerkosaan memang bersumber dari (imajinasi) laki-laki. Namun para perempuan yang berpenampilan seperti inilah yang sesungguhnya "mengundang" terjadinya tindak perkosaan.

Brainstorming atau bra in storming? Yang pasti, bra seperti diatas dapat menyebabkan "badai" di fikiran lelaki. CMIIW

Gila...lelaki ini perjuang hak lelaki pakai skirt


Kineshma, Pertanyaan tentang “mengapa wanita boleh mengenakan seluar panjang, sedangkan lelaki dianggap aneh jika mengenakan skirt?”, selalu menjadi pertanyaan yang tidak memiliki jawaban yang pasti.

Rupanya, pertanyaan itu sangat diresapi oleh lelaki Rusia ini. Ia adalah Vladimir Fromin asal kota Kineshma.

Lelaki 44 tahun ini nekad berjuang untuk mendapatkan hak bahawa lelaki juga boleh mengenakan skirt ataupun gaun layaknya seorang wanita.

Vladimir mengaku iri dengan orang-orang Scotland yang boleh mengenakan kilt/skirt khas Scotland, dan juga orang-orang Yunani dan Roma kuno. Pada zaman dulu, mereka tidak mengenakan seluar, melainkan sejenis skirt.

Akan tetapi, lelaki beristeri ini bukannya mendapat dukungan dari ulah nekatnya itu, tapi malah mendapat masalah. Ia dikucilkan teman-teman dan keluarganya, bahkan sampai dikeluarkan dari universiti.

Dulunya, Vladimir mengambil jurusan matematik di Universiti Ivanovo. Ia mulai bertanya mengapa lelaki selalu dianggap aneh jika mengenakan skirt, sedangkan wanita bebas memakai seluar  panjang atau jeans.

Akhirnya, ia mulai memakai pakaian wanita setiap kali pergi ke kampusnya. Hingga suatu hari, seorang petugas kebersihan kampusnya, melihat ke arahnya dengan tatapan aneh saat melihat Vladimir mengenakan pakaian wanita.

Vladimir merasa sangat marah, sehingga ia menanggalkan seluruh pakaiannya dan berjalan-jalan di sekitar asramanya sambil telanjang di depan petugas kebersihan tersebut.

Kemudian, si petugas itu tidak terima dengan apa yang dilakukan Vladimir, ia melaporkan kejadian itu ke pihak kampus. Peristiwa itulah yang menyebabkan Vladimir dikeluarkan dari universiti tersebut.


Selama 25 tahun memakai pakaian wanita menjadi masa-masa yang sulit bagi  penganggur ini. Ia sering menerima hinaan, cemuh dari orang-orang di sekitarnya, dan berbagai kekerasan verbal lainnya.

Bukan hanya itu saja, apa yang dilakukan Vladimir, menimbulkan impak buruk yang cukup berarti bagi kelangsungan hidupnya. Selain dikeluarkan dari universiti, dia juga tidak dapat masuk ke universiti lain di Rusia sebelum dia berpenampilan seperti lelaki pada umumnya.

Demikian pula di dunia kerja, tidak ada perusahaan yang mahu mempekerjakan seorang lelaki yang tidak mahu mengenakan seluar seperti lelaki normal. Vladimir hanya menggantungkan hidupnya dari hasil berkebunnya.

Vladimir yang sekarang sudah memiliki lebih dari 30 pasang pakaian wanita, masih berharap bahwa suatu saat nanti, dirinya dapat mempelopori kebebasan lelaki untuk mengenakan skirt/gaun wanita tanpa ada diskriminasi lagi.

Vladimir mengatakan kepada Odditycentral.com bahwa di seluruh dunia ada ribuan lelaki yang setuju dan mendukung apa yang dilakukan Vladimir, namun mereka tidak berani untuk meniru apa yang dilakukannya.

Jadi, Vladimir memakai skirt bukan kerana dia banci, gay, atau transgender, tapi kerana ia menuntut keadilan bagi lelaki, yang dianggapnya harus memiliki hak yang sama dengan wanita, yaitu bebas untuk mengenakan skirt sebagaimana wanita bebas mengenakan seluar.

Inilah Panggung Wayang Terlengkap Dan Tercanggih Di Hong Kong


AMC Pacific Place Cinema dibuka pada 9 Disember 2006 di Hong Kong, China. Diperbaharui oleh James Hukum Cybertecture Internasional, Pacific Place Cinema berada di tingkat bawah mall Pacific Place di Queensway distrik di Pulau Hong Kong. Ruang yang digunakan menjadi dua auditorium UA Pacific Place Cinema.

Total teater yang dimiliki panggung wayang ini berjumlah 11 teater. Terdapat 6 teater diantaranya yang baru-baru ini interiornya dirancang khusus dengan mewah, yang menampilkan total 599 kursi. Pacific Place dianggap sebagai “Panggung wayang Asia yang paling maju secara teknologi”, dengan sistem audio “the best 3-way SRD-EX” yang paling baik di Hongkong, yang belum pernah kita lihat seperti di panggung wayang biasa.



Sebagai contoh, tiket box office tidak lagi berbentuk seperti sebuah kotak kaca konvensional (seperti tempat pembelian tiket di panggung biasa), namun malah “lebih mirip dengan patung modern atau lobi hotel butik yang hebat, luar biasa dan menggabungkan teknologi yang mampu digunakan untuk mengeluarkan tiket.” Kisaran harga tiket dari $ 50HK ($ 6,42 Amerika) sampai $ 75HK ($ 9,64 Amerika).

Semua keruso berlapis kulit dari Perancis dengan mewah , berukuran lebar 4 kaki kaki dan meninggalkan banyak ruang bersendar dan melonjorkan kaki. Teater VIP menyediakan tempat duduk hingga 39 kerusi  dan dapat disewakan untuk resepsi perusahaan dan pihak swasta. Salah satu teater paling besar memiliki hingga 142 kerusi.



Keyboard slide ini memang gempak


Keadaan meja pejabat yang berselerak dan tidak teratur sering membuat kita kesal .Salah satu barang yang sulit diatur adalah keyboard yang berukuran besar. Sekarang sudah ada keyboard yang boleh dilipat seukuran saku dan tanpa kabel.


Sumber

Ingin Bahagia, Mantan Tentara Ini Ganti Kel*min di Usia 47 Tahun

Transgender atau pergantian jenis kelamin bukanlah hal mudah yang dapat dilakukan semua orang. Bagi Jennine Jackson, keinginannya semenjak remaja untuk berubah menjadi wanita baru jadi kenyataan saat usianya 47 tahun.

Jennine yang dulu bernama Russell sudah merasa bahawa dirinya berbeza dan ingin menjadi wanita semenjak belia. Namun untuk menghindari keinginannya tersebut, ia pun bergabung menjadi tentara pada usia 16 tahun dengan berpikiran bahwa dirinya boleh menjadi lebih macho.

Sebagai anggota tentara Inggris Queen's Lancashire Regiment, saat itu Russell memiliki karier gemilang di bidang tentara dan sudah berkeliling dunia untuk menjalankan tugasnya. Walaupun begitu, ia cenderung pendiam dan tidak terlalu akrab dengan banyak lelaki seprofesinya.



Akhirnya kerana penyakit mata yang dideritanya, pada tahun 2005 Russell rasmi keluar dari anggota tentara setelah hampir 25 tahun melayani negaranya. Semenjak itupun ia semakin yakin untuk melakukan perubahan jenis kelamin yang telah diinginkannya sejak lama.

Saat melakukan terapi penggantian jenis kelamin, tidak semua orang di sekitarnya mendukung. Ada pihak yang mendukung, namun ada pula orang-orang yang merosak kereta dan rumahnya. Akhirnya pada tahun 2011, Jennine melakukan operasi terakhirnya dan kini fisiknya telah benar-benar menjadi wanita. Transgender asal Inggris yang kini tinggal di Darlington, County Durham tersebut mengaku bahagia dengan kehidupannya yang baru sebagai wanita.

Dengan pengalamannya saat menjadi tentara, kini Jennine membuka bisnis tayar kereta setelah mencuba berbagai profesi. "Saya mendapat idea dari mengerjakan mesin saat menjadi tentara. Tapi saya juga menderita dari kerusakan tayar kereta saat saya dalam masa transisi dan orang-orang merusak kereta saya, menaruh paku di tayar kereta saya," ujarnya seperti dikutip dari Daily Mail.


sumber: wolipop

Wanita Ini Pengsan Ketika Tahu Kekasihnya Berumur 60 Tahun


TRIBUNNEWS.COM, INDIA - Suara boleh menipu usia. Itu pula yang dialami seorang gadis berumur 23 tahun asal Kerala, sebuah negara bagian di India.
Selama lebih dari setahun, si gadis yang tak disebutkan namanya, terlena dengan hubungan asmara lewat telefon. Dia sangat jatuh cinta dengan 'kekasih teleponnya'. Tak puas hanya 'berhubungan di udara', si gadis lantas berniat bertemu dengan kekasih misterinya.
Lulusan pascasarjana teknik mesin, lantas bepergian ke Kannaur (masih di wilayah Kerala), untuk melihat dari dekat lelaki yang selama ini hanya ia kenal lewat suara. Demikian dilaporkan NDTV, seperti dikutip laman Emirates247.com, Rabu (14/11/2012).
Si gadis sebelumnya sudah sepakat akan bertemu lelaki  impiannya di sebuah perhentian bas. Namun, 'sang pangeran' tak kunjung muncul. Kerana menunggu berjam-jam, orang-orang curiga dengan kehadiran si gadis. Mereka lantas melapor ke polis tentang hal ini.
Si gadis kemudian dibawa ke kantor polis, lalu diinterogasi. Ketika wanita itu menceritakan kisahnya kepada polis, ia diminta menyerahkan nombor telefon kekasihnya.
Polis lalu memancing sang kekasih misteri, untuk datang ke balai polisi. Saat lelaki itu datang, si gadis pengsan, ketika melhat bahwa pacarnya ternyata seorang lelaki berumur sekitar 60 tahun.
Tanpa merasa bersalah, si datuk mengaku hanya ingin bersenang-senang dengan si gadis, dan tidak pernah berniat bertemu secara langsung. Polis kemudian meminta orangtua si gadis untuk menjemput putrinya pulang. 

Apa Yang Bakal Kita Lihat Jika Bumi Punya Cincin Seperti Saturnus? [Video]


Selama ini kita punya Bulan dan bintang-bintang sebagai aksesoris pelengkap keindahan malam. Tapi apa yang bakal kita lihat seandainya planet yang kita tinggali ini memiliki cincin layaknya Saturnus? Clue: Sangat indah.
Animasi ini dikerjakan oleh YouTuber Roy Pol menggunakan aplikasi 3D Max.

Telan 220 butir berlian


BERLIAN yang cuba diseludup dikeluarkan selepas lelaki itu diberi makan julap.
BERLIAN yang cuba diseludup dikeluarkan selepas lelaki itu diberi makan julap.
JOHANNESBURG: Seorang penyeludup menelan 220 butir berlian bernilai RM7 juta sebelum cuba menaiki sebuah pesawat, semalam.
Penyeludup warga Lubnan yang namanya tidak didedahkan dan berusia 25 tahun, ditahan ketika menaiki sebuah pesawat yang hendak berlepas dari Johannesburg ke Dubai.

Pegawai di Lapangan Terbang Antarabangsa OR Tambo memberinya makan julap untuk memaksa berlian berkenaan keluar dari sistem penghadamannya.


Polis mengesahkan menahan suspek di pintu masuk selepas menerima maklumat.

“Lelaki itu sudah bersiap sedia untuk menaiki kapal terbang dengan berlian di dalam perutnya.


“Pegawai kami menerima maklumat mengenai kegiatannya dan menahannya di lapangan terbang. “Dia kemudian dibawa untuk pemeriksaan dan kami menemui 220 berlian di dalam perutnya yang bernilai 20 juta rand (RM7 juta),” kata jurucakap polis, Paul Ramaloko.



Beliau bagaimanapun berkata, setakat ini tidak dapat dipastikan sama ada lelaki berkenaan menelan berlian itu sebelum tiba di lapangan terbang atau menelannya kerana cemas selepas nampak polis di pintu masuk ke pesawat.

“Tidak wajar bagi kami untuk meramalkan mengenai apa yang sebenarnya berlaku,” katanya.


Lelaki itu diperiksa secara menyeluruh sebelum berlian itu ditemui.

“Kami tidak pasti sama ada dia menelannya sebelum tiba di lapangan terbang atau ,ketika ditahan,” kata Ramaloko.


Suspek ditahan oleh pasukan unit elit polis Afrika Selatan, ‘Hawks,’ dan dijadual dihadapkan ke mahkamah esok.


Menurut Ramaloko, penahanan semalam adalah yang kedua selepas seorang lagi lelaki Lubnan berusia 27 tahun ditangkap di lapangan terbang sama Mac lalu. - DM


sumber : mymetro

Lelaki impi jadi harimau ditemui mati


TONOPAH: Seorang veteran tentera laut Amerika Syarikat yang menghabiskan beberapa tahun untuk kelihatan seperti seekor harimau, ditemui mati.
Dennis Avner (gambar), 54, membelanjakan beribu-ribu dolar untuk menjalani pembedahan dan tatu bagi mengubah dirinya menjadi haiwan itu.

Pengatur cara komputer itu sebelum ini menjalani pembedahan untuk menyumbingkan bibirnya, telinga tajam ke atas dan implan silikon pada pipi serta dahinya.


Dia juga menajamkan giginya untuk kelihatan seperti taring serta memiliki kuku jari yang tajam.

Avner yang berasal dari Tonopah, Nevada, memberitahu rakannya, dia suka dipanggil ‘Kucing Yang Merayau.’ Dalam satu laman web, dia menulis: “Saya ialah Huron dan dengan mengikuti tradisi lama, saya sudah bertukar menjadi harimau.” Avner, yang muncul dalam acara Ripley's Believe It or Not! di seluruh dunia, ditemui mati di kediamannya pada 5 November lalu.


Punca kematian tidak jelas tetapi rakannya, Shannon Larrat menulis dalam blognya, Avner membunuh diri. - DM


sumber : mymetro

Bayi ditemui di tempat buang sampah hospital


BANDAR SERI BEGAWAN: Bayi perempuan, dipercayai berusia tiga atau empat hari ditemui masih hidup di tempat pembuangan sampah dekat stesen elektrik hospital Raja Isteri Pengiran Anak Saleha (RIPAS), semalam.
Polis Diraja Brunei berkata, mereka menerima panggilan pada jam 9.23 malam mengenai bayi yang ditinggal dalam kotak di tempat buang sampah itu. - BT

sumber : mymetro

Ajal budak dalam raga


PASIR GUDANG: Seorang kanak-kanak lelaki berusia tujuh tahun terbunuh manakala ibu saudara dan sepupunya masing-masing berusia 19 dan sembilan tahun cedera ringan apabila motosikal yang dinaiki tiga orang itu hilang kawalan dan terbabas di Jalan Masai-Kong Kong di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 5.30 petang itu, mangsa, Mohammad Aqil Danesh yang duduk dalam raga meninggal dunia di tempat kejadian manakala penunggang yang juga ibu saudara mangsa, Nurfarain Adabiyah dan sepupu arwah, Syeril Aqila cedera ringan.

Ketua Polis Daerah Seri Alam, Superintendan Mohd Roslan Zainuddin berkata, siasatan awal mendapati kemalangan berlaku apabila ketiga-tiga mangsa dari arah pasar malam di Jalan Bacang dalam perjalanan pulang ke Felda Cahaya Baru.


“Ketika tiba di tempat kejadian, motosikal ditunggangi Nurfarain tiba-tiba hilang kawalan sebelum terjatuh ke bahu jalan.

“Kemalangan itu menyebabkan ketiga-tiga mangsa terjatuh dan arwah cedera parah di kepala dan badan sebelum disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.


“Dua mangsa lain hanya cedera ringan,” katanya kepada Harian Metro di sini, semalam.



Mohd Roslan berkata, jenazah Mohammad Aqil dan dua mangsa lain yang cedera dibawa ke Hospital Sultan Ismail (HSI). “Polis berharap orang ramai yang melihat kejadian itu tampil membantu siasatan dengan menghubungi balai polis berhampiran.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya.


sumber : mymetro

Padah gadis tidur rumah lelaki


PUCHONG: Seorang budak perempuan berusia 12 tahun mendakwa diperkosa lelaki dikenalinya serta beberapa lagi lelaki selepas dia dibawa bersiar-siar di sekitar ibu kota, Ahad lalu.
Difahamkan, budak perempuan itu ke rumah rakan perempuannya di Puchong Perdana, tetapi berlaku perselisihan faham menyebabkan dia keluar dan menghubungi seorang rakan lelakinya berusia 20-an yang tinggal berhampiran.

Malangnya, tindakannya itu membawa padah apabila dia bukan saja diperkosa lelaki itu, malah beberapa lagi rakan lelaki berkenaan.


Menurut sumber, dalam kejadian kira-kira jam 10 malam itu, mangsa dibawa ke rumah lelaki berkenaan terlebih dulu, sebelum dibawa berjumpa beberapa lagi lelaki, juga berusia awal 20-an.

“Dia dibawa menunggang motosikal ke ibu kota dan beberapa jam kemudian, mereka pulang ke rumah lelaki terbabit kerana kepenatan. “Lelaki itu menyuruh mangsa tidur di rumah berkenaan dan berjanji menghantarnya pulang esok dan budak perempuan itu tidur dalam sebuah bilik berasingan,” katanya.


Menurut sumber, seorang lelaki menyuruhnya membuka pintu bilik dengan alasan mahu mengambil bantal.



“Sebaik membuka pintu, mereka masuk ke dalam bilik lalu memegang mangsa, meraba tubuhnya sebelum memperkosanya bergilir-gilir,” katanya.

Katanya, mangsa berjaya menyusup keluar selepas suspek kepenatan sebelum meminta bantuan seorang rakan dan membuat laporan polis, kelmarin.


Timbalan Ketua Polis Daerah Serdang, Deputi Superintendan Lam Chien Fei mengesahkan menerima laporan kejadian.

sumber : mymetro

Angkara mercun


PARAH...seorang daripada mangsa yang cedera ditetak.
PARAH...seorang daripada mangsa yang cedera ditetak.
ALOR GAJAH: Kegembiraan satu keluarga menyambut Deepavali berakhir tragedi berdarah apabila tiga daripada mereka ditetak jiran dalam kejadian serangan di sebuah taman perumahan di pekan ini, malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 8.30 malam itu, mangsa, C Rajendran, 48, dan anak lelakinya, V Yoganadan, 20-an, serta ahli keluarga lain berkumpul di rumah berkenaan.
Mereka didatangi lebih 10 lelaki yang meluru masuk dalam rumah berkenaan lalu menyerang membabi buta sebelum menetak kedua-dua mangsa dengan senjata tumpul dan tajam sebelum melarikan diri.

Sumber berkata, kumpulan itu turut memusnahkan beberapa peralatan dalam rumah mangsa dan menggunakan serpihan pasu bunga menyerang ahli keluarga berkenaan menyebabkan tiga mangsa termasuk seorang wanita cedera di kepala dan badan.



“Kumpulan itu menyerang keluarga berkenaan berikutan tidak berpuas hati melihat ramai saudara-mara mangsa datang dari jauh dan berkumpul bagi meraikan Deepavali.


sumber : mymetro

‘Belilah bang...’


KUALA LUMPUR: ‘Abang, belilah (sambil menunjukkan iPhone 4s). Saya bagi abang harga RM800, siap kotak dan pengecas telefon sekali.’
Demikian tawaran seorang lelaki tempatan kepada wartawan Harian Metro ketika membuat tinjauan penjualan gajet secara haram di Taman KLCC, di sini, semalam.

Hasil perbualan bersama lelaki terbabit, gajet yang dijualnya tulen, tetapi tiada jaminan ganti rugi atau pertukaran sekiranya rosak seperti dijual di kedai telefon bimbit.


“Biasanya saya jual kepada pelancong asing sehingga RM1,800 sebuah telefon bimbit jenis ini dan mereka membelinya disebabkan harga murah.

“Kalau orang kita (tempatan) saya jual RM800. Tetapi, hari ini, saya boleh kurangkan harga, jika abang mahu,” katanya.


Tinjauan di sini, semalam, mendapati lelaki terbabit bergerak secara berkumpulan dan berlagak seperti pengunjung di taman berkenaan.



Mereka akan mengenal pasti pengunjung sebelum menghampiri dan menawarkan gajet berkenaan yang disimpan dalam sebuah beg kecil.

Pelancong dari Iran yang mahu dikenali sebagai Ahmed, 39, mengakui didatangi dua lelaki tempatan dan menawarkan iPhone 4s dengan harga RM1,500.


“Ketika itu, saya duduk berehat di kawasan taman ini. Tiba-tiba dua lelaki menghampiri saya sebelum seorang daripadanya mengeluarkan telefon terbabit dan mahu menjualnya.

“Malah, mereka juga meyakinkan saya telefon itu tulen dengan menunjukkan perisian didalamnya. Bagaimanapun, saya menolak untuk membelinya kerana saya sudah memiliki telefon itu,” katanya.


Selain Ahmed, warga tempatan Liza Osman, 35, turut mengakui didatangi kumpulan lelaki terbabit sebelum menawarkan telefon bimbit yang murah.


“Ketika itu, saya membawa rakan dari Indonesia untuk datang bersiar-siar di sini. Kemudian beberapa lelaki menghampiri kami dan menawarkan iPhone 4s dengan harga RM500.


“Harganya terlalu murah menyebabkan kami bimbang sekiranya ia tiruan ataupun dicuri,” katanya.


Menurut Liza, kehadiran kumpulan lelaki terbabit yang menjual gajet secara haram di situ boleh mencemarkan Taman KLCC sebagai antara pusat pelancongan utama Malaysia.


Pendapat itu dipersetujui Zuraidi Razak, 28. Beliau yang berasal dari Marang, Terengganu dan bercuti di sini menyifatkan orang ramai boleh ditipu memandangkan urusan dilakukan tanpa resit dan jaminan kerosakan barang.


“Jika ia terus berleluasa dan ramai pelancong yang tertipu, sudah tentu ia menyebabkan tempat ini tercemar. Sudah tentu mereka berasa tidak selamat untuk berkunjung ke sini kerana bimbang dikenakan dengan sindiket penjualan gajet seperti ini.


“Saya berharap pihak berkuasa memantau kawasan ini bagi memastikan kegiatan ini tidak berleluasa kerana sedikit sebanyak ia boleh menjejaskan imej KLCC,” katanya.


sumber : mymetro

Minyak Aroma Bon**t Anak Laki-Laki Dijual di Jepun


Minyak aroma dalam sebuah botol ini diproduksi oleh perusahaan Tamatoys, produsen produk-produk khusus dewasa. Nama produk ini adalah “The Smell of a Boy’s Anus.” Fungsi dari produk ini sendiri adalah untuk meningkatkan mood. Tinggal oleskan saja minyak ini ke tempat yang diinginkan.
Tamatoys menegaskan bahawa aroma dari minyak ini adalah aroma yang keluar dari bontot seorang anak laki-laki, bukan aroma kotoran. Sekedar informasi, tidak semua orang di Jepun menyetujui produk ini, bahkan ada juga yang tidak mengerti kenapa ada produk semacam ini.
Selain aroma bontot anak laki-laki, sebelumnya telah beredar minyak aroma ketiak anak SMA, bau kaki wanita pekerja kantoran, dan aroma air kencing gadis …. *speechless*
Sumber: kotaku.com

Pelayan Berkepala Anime


Nah ini dia orangnya (*`▼´*)
Sebuah Kafe di Akihabara yang memiliki pelayan mengenakan kostum anime serta kepala anime seperti Anna Amemiya (*’-')ゞ. Kafe itu disebut Kigurami Cafe yang diresmikan sejak tahun 2011 lalu dan telah mendapatkan popularitI di masyarakat (σ_σ)ゞ. Kafe ini terlihat seperti surga para otaku karena seluruh pelayan dan staff mengenakan kostum anime dan mereka juga bisa bermain dengan pengunjung, namun hanya menggunakan bahasa tubuh dan tulisan (▼о▼メ)ゞ.
Seperti ini para pelayan Kigurami Cafe yang mirib dengan Anna Amemiya ヾ(´▽`*)ゝ
Seperti anime yang benar-benar hidup...(⌒0⌒ゞ
Tapi mereka memang seorang manusia, lebih tepatnya mereka itu manusia anime
Sumber : http://www.odditycentral.com/

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved