Cara Penyajian Makanan Yang Unik Dan Menarik, Aneh

on 06 November 2012

Makanan tentunya hanya untuk dimakan, namun jika makanan disajikan dengan indah dan menarik mungkin akan menambah selera makan anda, tapi jika makanan kreatif di bawah ini, ya anda akan berfikir dua kali untuk memakan nya, dalam hal ini, anda akan merasa "sayang untuk dimakan" bagusnya dijadikan hiasan saja, bukan begitu?

Cara Penyajian Makanan Yang Unik Dan Menarik, Aneh Juga Sih

Cara Penyajian Makanan Yang Unik Dan Menarik, Aneh Juga Sih






















Aneh Tapi Nyata, Anjing Melahirkan Kucing


  • detail berita




Sumber

Bulu Mata Palsu Seharga USD 1.448


  • detail berita





Sumber

D’Aloisio, Remaja 17 Tahun Menjadi Jutawan berkat Aplikasi iPhone Summly


 Sebuah aplikasi iPhone dan iPad bernama Summly berhasil menghantar seorang remaja 17 tahun menjadi seorang jutawan. Remaja bernama Nick D’Aloisio tersebut total telah mendapatkan wang sebesar 1 juta USD setelah aplikasi miliknya menjadi top ten aplikasi terbaik di App Store.
Idea awal pembuatan aplikasi ini pun sangat unik. Pada saat mengerjakan sebuah kerja rumah di usia 15 tahun, D’Aloisio menemukan adanya sebuah trik dalam hasil pencarian Google ataupun Bing. Alih-alih daripada membaca keseluruhan artikel, dia pun berfikir akan lebih baik jika mengubahnya menjadi sebuah tweet 140 karakter.
Dari situlah lahir aplikasi Trimit yang kemudian menarik perhatian jutawan Hong Kong, Li Ka Shing. Lelaki Hong Kong tersebut pun akhirnya memberikan dana 300 ribu USD bagi D’Aloisio untuk mengembangkan aplikasi tersebut, dan akhirnya lahirlah Summly.
Seperti dilansir beritateknologi, Fungsi aplikasi ini pun sangat bermanfaat bagi para pengguna smartphone. Dengan memakai aplikasi Summly, pengguna smartphone boleh mencari berbagai jenis artikel sesuai dengan kategori yang diinginkan. D’Aloisio mengatakan bahwa layar kecil sebuah iPhone membuat orang tak terlalu suka membaca artikel di handphone. Terlebih untuk artikel dengan panjang mencapai 1500 kata.
Oleh kerana itu, dengan aplikasi Summly miliknya tersebut, pengguna iPhone bisa membaca sekilas headline dari masing-masing artikel. Aplikasi tersebut pun akan secara langsung menghadirkan daftar dari artikel dari kategori yang diinginkan.

Biola Terkecil Di Dunia Hanya 1,5 inchi




Sumber

Ilmuwan Menemukan Warna yang Tidak akan Pernah Pudar


  • detail berita





Sumber

Karya Seni Indah Dari Ratusan Gulung Tisu Toilet


Dengan kreativiti benda apapun dapat diubah menjadi sebuah barang dengan nilai seni yang lebih tinggi. Sudah berbagai macam benda unik yang tak lazim yang mampu diubah menjadi bahan baku utama dalam membuat berbagai karya seni.


Sumber 

Pelik beno jantan ni..


Justin Jedlica mungkin merupakan seorang lelaki yang paling terobsesi dengan operasi plastik. Di usianya yang baru 32 tahun, ia sudah menjalani sekitar 90 operasi plastik dalam 10 tahun terakhir. Ia bahkan sudah menghabiskan wang  hanya untuk memperindah tubuhnya agar mirip Ken, boneka barbie laki-laki..





Cara berpakaian didalam pengangkutan awam yang boleh mengundang perlecehan se*sual


Makin lama manusia makin individualistis dan tidak lagi peduli serta respek dalam kehidupan bermasyarakat. Mungkin hal ini memang sudah biasa di dunia barat, namun tetap saja bagi orang sana masih dianggap kurang berkenan.

Seperti yang dilakukan oleh wanita yang tertangkap kamera di sebuah pengangkutan awam di Mexico City.

Lihat saja cara berpakaian wanita ini

Wanita ini cara berpakaiannya amat serampangan dan mengundang terjadinya pelecehan. Lelaki yang hanya memandangnya saja sudah dianggap melecehkan.

Foto-foto yang pelik hari ini







Mengapa Gaun Pengantin Berwarna Putih?


Pasangan yang berencana menikah biasanya akan diberi pilihan jadi pengantin gaya modern atau tradisional. Bila busana pengantin tradisional memiliki bermacam warna cerah, tidak demikian dengan gaya modern. Busana pengantin modern - sesungguhnya berasal dari barat - selalu mengacu pada warna putih.

Mengapa selalu putih, mengapa tidak pink misalnya yang lebih melambangkan romantisme? Sebelum tahun 1800-an di beberapa daerah Eropa sebenarnya tidak mengakui warna putih dalam perkahwinan. Misalnya saja ketika Ratu Mary dari Scotland menikah, ia mengenakan gaun warna putih dan keputusannya ini dipandang buruk oleh banyak orang. Mengapa? Kerana warna putih dipandang sebagai warna untuk pakaian berkabung.
 
Ratu Victoria - Pangeran Albert
 
Bagaimanapun, beberapa tahun kemudian warna putih gaun pengantin dipilih lagi oleh Ratu Victoria saat menikahi Albert dari Saxe-Colburg. Publikasi yang bagus oleh fotografer yang mengabadikan acara pernikahan ini dan didukung "propaganda" soal pilihan Victoria akhirnya membuat gaun putih diterima masyarakat.

Dalam buku Godey's Ladys tahun 1849, tertulis soal keputusan Victoria: "Gaun telah dipilih dari warisan abad sebelumnya, bahawa warna putih ternyata yang paling sesuai Ini sebagai simbol kemurnian dan kepolosan perempuan, serta sebagai tanda hati yang suci sampai akhirnya diserahkan pada lelaki yang terpilih."

Apalagi berkembang anggapan bahawa gaun putih melambangkan kemakmuran. Di awal abad 20, hanya wanita dari golongan ekonomi mampu yang boleh memakai gaun putih di hari pernikahan. Di pedesaan dan bagi kaum ekonomi lemah masih banyak dijumpai gaun pengantin dengan warna selain putih.

Revolusi industri semakin membantu propaganda pemakaian gaun pengantin warna putih.  Sebegitu popularnya hingga Jurnal Ladies Home mengatakan: "Sejak zaman dulu gaun pengantin memang berwarna putih." Tentu saja pernyataan ini salah. Saat itu semua orang seolah menyetujui sehingga warna putih diputuskan sebagai warna perkahwinan. Terutama dalam pandangan pengeluar fashion. Coco Chanel boleh jadi yang punya kekuatan dalam merubah trend fashion saat itu. Pelancaran gaun pengantin pendek di tahun 1920 (yang tentu berwarna putih) jadi acuan busana pengantin di dunia.

Dunia dalam konteks ini tentu saja dunia barat. Kekuasaan mereka yang menjajah banyak negara mulai dari Afrika hingga Asia semakin mengukuhkan gaun pengantin warna putih. Hingga sekarang pun warna ini tetap dipandang sebagai pilihan paling elegan bagi perempuan-perempuan yang ingin menikah.






Sumber:
wisegeek

Bayi Lahir Tanpa Jenis Kelamin Hingga Berusia 3 Bulan


Seorang ibu yang baru saja melahirkan, dikejutkan oleh perkataan doktor yang mengatakan, mereka belum boleh mengidentifikasi jenis kelamin bayinya – apakah perempuan atau laki-laki – hingga bayi tersebut berumur 3 bulan.
 
Bayi Lahir Tanpa Jenis Kelamin Hingga Berusia 3 Bulan (sumber:blogspot.com,uniknya.com)

Awalnya, dokter mengkonfirmasi bahwa bayi mungil bernama Aolani Argyle ini berjenis kelamin perempuan ketika dilahirkan. Sang ibu, Emma Sohrabian (35), sangat gembira dan mengatakan kepada pihak keluarga dan kerabatnya bahwa ia melahirkan seorang putri.
Kegembiraan tak berlangsung lama, setelah doktor mengungkapkan bahawa mereka tidak yakin dengan jenis kelamin bayi tersebut dan para doktor memerlukan waktu untuk menjalankan test lebih lanjut.
Emma pun terkejut dengan perkataan dokter. “Saya tidak mengerti apa yang mereka bicarakan,” ucapnya.
Selama kehamilan, Emma menderita plasenta previa, iaitu komplikasi dimana plasenta tumbuh di bagian terendah dari rahim, dan doktor harus melakukan operasi caesar. Dan setelah bayi lahir, jantung Aolani sempat berhenti berdenyut dan ia harus di resusitasi. Emma juga kehilangan 14 liter darah dan memerlukan transfusi.
Doktor menjelaskan jika Aolani memiliki keadaan genetik yang langka – disebut Congenital Adrenal Hyperplasia. Keadaan ini mempengaruhi satu dari 15.000 jumlah kelahiran, dan saat ini belum ada ubat yang dapat menyembuhkannya.
Kecemasan sang ibu pun semakin menjadi, saat mengetahui bahwa keadaan genetik tersebut ternyata dapat mengancam jiwa putrinya. Sebab Aolani tidak memiliki enzim yang diperlukan untuk membuat hormon kortisol dan aldosteron. Kerana tanpa hormon tersebut, tubuh Aolani akan memproduksi lebih androgen – yang dapat menimbulkan hormon seks lelaki.
Hal itu dapat menyebabkan alat kelaminnya membesar. Itulah alasannya mengapa dokter mempertanyakan soal jenis kelamin Aolani.
Aolani, yang beratnya hanya 900 g saat dilahirkan, telah menghabiskan tiga bulan pertama hidupnya dalam perawatan intensif.
Emma merasa lega saat hasil menunjukan bahwa Aolani adalah seorang gadis, dan Emma kemudian diizinkan untuk membawanya pulang.
Aolani, sekarang berumur 14 bulan, lahir prematur 15 minggu di John Radcliffe Hospital, Oxford. Emma sangat senang bayi perempuannya itu kini tumbuh sehat.
Tapi Emma masih menunggu hasil lebih lanjut untuk mengetahui apakah putrinya itu benar-benar memiliki keadaan Congenital Adrenal Hyperplasia atau tidak. Ia akan memberikan pengobatan untuk mengelola keadaan tersebut, jika memang putrinya memiliki kelainan genetik. Emma juga akan mengoperasi Aolani untuk membantu memperbaiki alat kelaminnya yang abnormal.

Sumber : mirror.co.uk, uniknya.com

Kenapa Perempuan Korea Terobsesi Operasi Plastik?

Pasti ada saja yang dikeluhkan perempuan tentang wajahnya, entah hidung yang tak mancung, bibir kurang tebal, atau pipi yang tembam. Masalah ini dialami oleh sebahagian besar perempuan di dunia, termasuk Korea. Bezanya, ada yang lebih memilih untuk menutupi kekurangannya dengan make-up, perempuan Korea memilih jalan yang lebih ekstrim dan permanen, iaitu operasi plastik.

"Perempuan Korea punya keinginan yang sangat tinggi untuk boleh terlihat cantik sempurna. Mereka harus boleh tampil lebih aktraktif untuk boleh memikat lawan jenis," ungkap Dr MJ Kim dari Rejuve Dermatology, saat trip bersama Restylane di Busan, Korea Selatan, Minggu (28/10/2012) lalu.

Selain didasari keinginan untuk memiliki wajah cantik, booming operasi plastik juga dipicu adanya persaingan penampilan di antara perempuan Korea untuk memiliki fitur wajah sempurna. Bahkan banyak dari mereka yang beranggapan bahwa memiliki wajah yang menarik dan sempurna akan lebih mudah untuk mendapatkan pekerjaan, kesuksesan, dan pasangan yang tampan.


Hampir 20.000 perempuan Korea sudah melakukan prosedur untuk mempercantik wajah ini. Dr Kim juga menambahkan bahwa jumlah ini meningkat sekitar 10-15 peratus setiap tahunnya. Operasi plastik sangat digemari perempuan kerana dianggap boleh membantu mereka untuk memiliki bentuk wajah yang sempurna dan permanen. 



Peminat operasi plastik ini juga tidak hanya dari kalangan remaja saja, melainkan juga orang dewasa dan kelompok ABG. Bahkan di Korea sendiri banyak orang tua yang memberi hadiah operasi plastik sebagai hadiah ulang tahun ataupun kelulusan sekolah untuk sang anak. "Orang tua juga punya keinginan yang kuat untuk membuat anak-anak mereka terlihat cantik," jelasnya. 

Prosedur operasi plastik memang merupakan prosedur umum yang biasa dilakukan di berbagai klinik kecantikan Korea. Bahkan Dr Ye Shik Shin, MD, dari Navi Plastic Surgery Clinic, Seoul, mengungkapkan bahwa setiap hari kliniknya bisa melayani 7-8 operasi plastik sekaligus di berbagai bagian wajah. Prosedur operasi yang paling sering diminta pasien adalah rhinoplasty (operasi hidung) dan bone structure (mengubah struktur tulang).

Namun, tren yang berkembang di Korea sekarang ini adalah keinginan untuk memiliki bentuk mata yang lebih besar, hidung mancung dan dahi kecil seperti fitur wajah orang Eropah

sumber: kompas.com

Terlahir sebagai Mannequin, Remaja Ini Laris Jadi Model

KETERBATASAN tubuh tak menghalangi Louise Wedderburn untuk meraih impiannya. Meski terlahir dengan keadaan tubuh yang langka, dirinya justru sudah tampil di London Fashion Week dan majalah Elle.
 
Sejak usia tiga tahun, Louise Wedderburn didiagnosa menderita kelainan Fibrodysplasia ossificans progressiva (FOP). Keadaan ini membuat sendi-sendinya mengunci, sehingga ototnya mengeras seperti tulang. Keadaan ini praktis membuat gadis 19 tahun ini kesulitan untuk bergerak.
 
Hanya menunggu tahun saja nampaknya hingga Louise “membeku” dalam posisi tegak hingga dirinya memerlukan kerusi roda. Namun nyatanya, hal ini tak membuat gadis cantik ini menyerah.
 
“Hal ini tak akan membuat saya berhenti melakukan yang saya mahu,” tuturnya, seperti dilansir Dailymail.
 
Penyakit ini juga tak menyurutkan kecintaannya pada dunia fesyen. Hingga saat ini, Louise masih membeli berbagai produk fesyen terbaru dan menghabiskan waktu untuk bergaya di depan cermin.
 
“Saya suka semua itu. Saya ingin menjadi seorang stylist atau make up artist atau bekerja di Elle,” sambungnya.
 
Mimpinya pun menjadi kenyataan, Louise berkesempatan ambil bagian di London Fashion Week dan majalah Elle, keduanya bahkan diabadikan dalam film dokumenter.
 
“Sulit bagi orang untuk mengerti, Anda harus duduk dan menjelaskannya,” tuturnya. Namun, orangtua dan keluarganya selalu mendukung apa pun yang dilakukannya.
 
“Semua keluarga dan sahabat saya selalu berkata, kamu normal, kamu boleh,” jelasnya. Kepercayaan dirinya pun mulai tumbuh, bahkan Louise berencana untuk mengejar mimpinya menjadi fashion bloggerdan memiliki bisnis make up.
 
Cerita Louise Wedderburn ini telah diabadikan dalam sebuah film dokumenter berjudul The Human Mannequin.

Nonton Konsert, Model Ini ''Lupa'' Pakai Seluar


DINGINNYA udara London di malam hari bukan halangan bagi Abbey Crouch untuk tampil seksi. Buktinya, sang model hanya mengenakan sebuah jaket dan mengekspos kaki indahnya.

Sebagai seorang model yang biasa memperagakan lingerie, Abbey Crouch tentu ingin mengekspos tubuhnya yang seksi. Rupanya, kebiasaan ini terbawa hingga kehidupannya sehari-hari.

Saat menonton penampilan band dari adiknya, John, model 26 tahun ini mengumbar paha indahnya. Dalam balutan sebuah jaket berwarna abu-abu, Abbey terlihat sangat seksi. Kesan yang nampak saat itu, model Inggris ini seperti tidak mengenakan apa pun di balik jaketnya.

Meski "lupa" memakai seluar, sang model masih mengenakan dress di balik jaketnya. Hal itu terlihat kala isteri pemain bola Peter Crouch ini melepas jaketnya. Sebuah cokctail dress berwarna maroon terlihat cantik di tubuh rampingnya.

Menyempurnakan penampilannya yang begitu simpel, wanita berambut pirang ini hanya mengenakan stiletto berwarna hitam, serta clutch bag berwarna senada. Demikian sebagaimana dikutip Dailymail. (tty)

Lelaki mengaku Barack Obama setelah terbangun daripada koma


TRIBUNNEWS.COM, LONDON - Seorang lelaki yang pernah digigit dan ditikam, kini mulai menderita halusinasi dan psikotis.
Korban kriminalitas yang masih berusia remaja asal Northampton, Inggris, mengalami koma setelah diserang secara brutal.
Singkat cerita, lelaki berumur 19 tahun terbangun, dan meyakini bahwa dia adalah Barack Obama, Presiden Amerika Syarikat. Demikian dilansir The Sun dan dikutip lamanEmirates247.com, Isnin (5/11/2012).
Jaksa mengatakan kepada hakim, bahwa keadaan pesakit memburuk. Si korban bahkan mengaku boleh mendengar enam juta orang berbicara.
Korban yang tidak disebutkan identitinya kini masih menjalani perawatan di rumah sakit jiwa, untuk pemulihan selama empat bulan ke depan. (*)

Menteri wanita ada 8 kekasih


PARIS: Menteri kehakiman wanita pertama Perancis berpacaran dengan lapan teman lelaki ketika dia melahirkan anak luar nikah, dakwa satu laporan semalam.
Pendedahan mengenai kisah cinta Rachida Dati yang luar biasa itu timbul ekoran pertelingkahan mengenai siapakah bapa kepada anak perempuan wanita berusia 47 tahun itu. Ahli perniagaan dan jutawan, Dominique Desseigne, 68, enggan menjalani ujian DNA selepas dituduh sebagai bapa kepada kanak-kanak perempuan itu. Rachida sudah ke mahkamah untuk cuba membuatkan Desseigne mengakui bahawa dia bapa kepada Zohra, kini berusia tiga tahun hasil hubungan asmara mereka pada 2008. Namun, Desseigne memberitahu majalah Le Mode, hujung minggu lalu bahawa dia adalah seorang daripada ramai lelaki yang menjalin hubungan dengan Rachida. Dia juga tidak tahu jika dia bapa kepada Zohra. Tambahan pula, peguamnya menyarankan dalam bukti bertulis bahawa Rachida terbabit dengan lapan hubungan pada ketika itu. Mereka termasuk hos televisyen, menteri, ketua eksekutif pejabat, Perdana Menteri Sepanyol, adik lelaki kepada Nicolas Sarkozy, Peguam Negara Qatar dan pewaris empayar barangan mewah, lapor majalah itu.

Desseigne kini menolak permohonan Rachida yang dibuat di mahkamah Versailles dekat Paris agar menjalani ujian itu.
Menurut undang-undang Perancis, sesiapa yang diminta menjalani ujian itu boleh menolaknya walaupun Rachida dikatakan mempunyai bukti, termasuk kenyataan bersumpah daripada kakitangannya bahawa Desseigne melawat ‘anak mereka’ secara tetap sejurus selepas dia dilahirkan.

Mereka yang disyaki bapa kepada Zohra pada masa lalu, termasuk sebilangan tokoh masyarakat daripada Perdana Menteri Sepanyol, Jose Maria Anzar hingga kepada bekas Perdana Menteri Perancis, Nicolas Sarkozy. Rachida yang terkenal sebagai individu yang suka menonjolkan diri menggalakkan spekulasi dalam sebilangan wawancara di majalah seperti Paris Match di mana dia turut muncul dalam sesi fotografi yang glamor.

Pendedahan terbaru itu akan meningkatkan reputasi ahli politik Perancis dan tokoh masyarakat lain sebagai kaki perempuan yang tidak pernah berhenti menjalin hubungan seks secara haram. Bulan lalu, wanita pertama Perancis sekarang, Valerie Trierweiler didakwa pernah menjadi perempuan simpanan kepada bakal Presiden Parti Sosialis, Francois Hollande dan Menteri Parti Konservatif, Patrick Devedjiana.
Ketiga-tiganya termasuk Valerie telah berkahwin atau mempunyai hubungan jangka panjang dengan orang lain pada waktu itu.

Rachida yang berasal daripada keluarga pendatang dari Afrika Utara dan pernah gagal dalam perkahwinannya menjalani kehidupan sebagai wanita solo sejak berusia awal 20-an. Dia menjadi bintang dalam ‘kabinet pelangi’ Sarkozy yang terdiri daripada pelbagai etnik pada 2007 dalam usaha membabitkan golongan minoriti dalam kerajaan, tetapi dipecat pada 2009 kerana didakwa tidak layak memikul tugas diberikan. - DM

sumber : mymetro

Bangkai tikus dalam bijirin sarapan


LONDON: Seorang lelaki yang kelaparan terkejut dan seakan-akan tidak percaya apabila bijirin Rice Krispies yang ingin disuapnya untuk kali kedua mengandungi tikus mati.
Mark Hunter, 42, bapa kepada dua anak dari Maida Vale, London, terkejut apabila menyudu kepala tikus daripada bijirin Rice Krispies yang dimakan bersama susu. Dia kemudian mengeluarkan bangkai haiwan itu, mengeringkannya sebelum menghubungi pengilang makanan itu, Kellog’s.

“Saya sangat bimbang kerana saya sudah pun makan sesudu bijirin itu dan ingin menyuap makanan itu lagi.


“Namun, saya terlihat benda hitam dalam susu, tetapi tidak menyedarinya hingga saya mencedoknya dengan susu,” katanya.

Kellog’s mengakui mereka bimbang dengan apa yang berlaku dan akan pergi ke kediaman Hunter untuk mengambil tikus itu dan menyelidik dari mana ia datang.


Pakar daripada Universiti Liverpool percaya mereka dapat mencari puncanya. Ia bukan kali pertama tikus atau benda lain yang menjijikkan ditemui dalam makanan. - TS


sumber : mymetro

Kaki janin dimamah anjing


TEMERLOH: Sebak hati seorang lelaki apabila menemui janin yang kaki kirinya putus dipercayai akibat dimakan anjing liar di depan rumahnya di Jalan Jelutong 6, Taman Mutiara, Mentakab, dekat sini, petang kelmarin.
Janin itu dipercayai dibuang selepas 24 jam dilahirkan dan ditemui seorang lelaki berusia 50-an sejurus dia membuka pintu pagar rumah untuk ke kedai jam 4 petang. 
Lelaki itu memaklumkan penemuan itu kepada polis dan Pemangku Ketua Polis Daerah, Superintendan Zundin Mahmood berkata, anggotanya bergegas ke tempat kejadian sebaik menerima maklumat itu.

Katanya, janin berkenaan dibawa ke Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (Hoshas), di sini, bagi membolehkan bedah siasat dilakukan.



Zundin berkata, hasil bedah siasat di Hoshas pagi semalam, janin itu dianggarkan berusia lima bulan.


sumber : mymetro

Angkara ‘Botak’ kalah main snuker


KUALA LUMPUR: Angkara dendam dan hutang dipercayai menjadi punca anak bekas Ahli Parlimen Pasir Puteh, Kelantan, Datuk Wan Mohd Najib Wan Mohamad cedera parah ditetak dengan parang di sebuah restoran di Seksyen 6 Wangsa Maju, di sini, kelmarin.
Mangsa, Wan Mohd Faizal Wan Mohd Najib, 24, yang bekerja di syarikat menjual kenderaan mewah milik keluarganya di Cheras, kini menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Ampang Puteri, Ampang, dekat sini, selepas menjalani pembedahan membuang darah beku di kepalanya.

Wan Mohd Najib berkata, beliau percaya kejadian itu berpunca akibat dendam dan masalah hutang antara mangsa dan rakan baiknya yang dikatakan tidak puas hati selepas anaknya itu menuntut hutang lama.


“Anak saya pernah bercerita mengenai seorang rakan baiknya yang diberi gelaran ‘Botak’ ada berhutang dengannya sebanyak RM1,500 sejak beberapa tahun lalu.

“Namun, lelaki itu tidak pernah membayar hutang berkenaan. Saya pun mengenali lelaki itu kerana sering datang ke rumah kami,” katanya ketika dihubungi Harian Metro, semalam.


Menurutnya, beliau difahamkan sebelum kejadian anak lelakinya dan rakannya itu ada pergi bermain snuker bersama serta membuat pertaruhan dalam permainan berkenaan.



“Rakan anak saya itu dikatakan kalah menyebabkannya menjadi marah. Lelaki terbabit dipercayai mengupah empat lelaki lain untuk menetak anak saya,” katanya.

Wan Mohd Najib berkata, beliau dimaklumkan mengenai kejadian itu pagi kelmarin sebelum isterinya bergegas ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) dari Kelantan.


Namun, anak lelakinya itu kemudian dipindahkan ke Hospital Ampang Puteri akibat kecederaan parah dialaminya untuk menjalankan pembedahan dan kini dilaporkan stabil.

Wan Mohd Faizal selamat menjalani pembedahan kira-kira jam 11 malam kelmarin bagi membuang darah beku dalam kepala dan dimasukkan ke ICU untuk rawatan rapi.


Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, pihaknya kini sedang giat memburu lima lelaki yang dipercayai terbabit dalam kejadian itu.


sumber : mymetro

Tubuh bersepai atas jalan


RAWANG: Tubuhnya bersepai dan motosikalnya diseret kira-kira 100 meter, namun tiada satu pun kenderaan yang menggilisnya berhenti untuk memberi bantuan atau mengambil tanggungjawab di atas kemalangan yang berlaku.
Itulah nasib malang seorang penunggang motosikal yang maut dalam keadaan menyedihkan akibat kejadian langgar lari di Kilometer 429 Lebuhraya Utara-Selatan selepas susur keluar Bukit Beruntung, jam 6 pagi semalam.
Sumber polis trafik berkata, kejadian berlaku jam 6 pagi dan mangsa, M Velayutham, 46, dari Ipoh, Perak dipercayai maut akibat digilis beberapa kenderaan.

Menurutnya, siasatan awal polis mendapati mangsa yang menunggang motosikal Honda Wave dikatakan hilang kawalan sebelum terjatuh di laluan paling kanan.



“Mangsa kemudian digilis beberapa kenderaan yang mengekori motosikalnya kerana dipercayai tidak sempat mengelak. Berdasarkan kecederaan pada mayat mangsa dan kerosakan motosikalnya, mangsa mungkin digilis lebih daripada sebuah kenderaan.


sumber : mymetro

Tunang sengkek


BATU PAHAT: Pening memikirkan wang hantaran tidak cukup, seorang lelaki melakukan tindakan bodoh untuk menyelesaikan masalahnya apabila membuat laporan polis palsu kononnya dia disamun ketika mengeluarkan wang untuk dijadikan hantaran kahwin di bank, sebelum menghilangkan diri.
Lakonan lelaki berusia 24 tahun itu menyebabkan tunangnya serta keluarga menanggung malu apabila majlis perkahwinan mereka yang sepatutnya berlangsung Jumaat lalu, dibatalkan dan ditukar ditukar kepada majlis doa selamat.
Tunang lelaki terbabit yang hanya mahu dikenali sebagai Noor, 23, berkata, bakal suaminya menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) empat hari sebelum hari persandingan pada 29 Oktober lalu dan memaklumkan dia menjadi mangsa samun.

“Dalam SMS itu dia memberitahu disamun ketika mengeluarkan wang daripada bank di Sungai Dulang sebanyak RM18,000 untuk perbelanjaan majlis perkahwinan kami termasuk wang hantaran RM12,000.



“Curiga dengan mesej yang diberikan, saya membuat pemeriksaan di bank berkenaan dan diberitahu tunang saya tidak mempunyai akaun di bank itu,” katanya ketika ditemui Harian Metro.


sumber : mymetro

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved