Kelab Malam Khusus Orang Gemuk

on 27 Oktober 2012


Bertubuh gemuk bukan hambatan untuk tampil percaya diri. Ratusan lelaki dan wanita bertubuh gemuk justru bangga dengan keadaan tubuhnya saat berkumpul di Club Bounce, sebuah kelab malam di California, AS.

Ya, Club Bounce memang didirikan khusus untuk mereka yang memiliki berat tubuh mulai dari 125 kilogram, bahkan banyak di antara mereka yang berberat 150 kilogram.

"Saya menyukainya, saya akan pergi ke Club Bounce malam ini. Saya akan memakai baju terpendek yang pernah saya punya," kata Monique Lopez, wanita berusia 23 tahun bertubuh "subur" tersebut, akhir pekan lalu.

Lisa Marie Garbo (40) adalah pendiri Club Bounce, lima tahun lalu. Ia memang sengaja mengkhususkan kelbnya untuk orang-orang gemuk. "Tetapi saya tidak pernah berpikir bahwa gemuk adalah kata-kata jelek. Menurut saya, banyak orang kini berpendapat demikian," katanya.



Perempuan ini temukan kedamaian dalam Islam

Perubahan besar terjadi dalam diri Heather Matthews. Perempuan berprofesi guru ini kini mengenakan jilbab dan menutupi aurat setelah sebelumnya dikenal sebagai gadis pesta. Dia mengaku menemukan kedamaian dalam Islam.
Perempuan ini temukan kedamaian dalam Islam
Surat khabar the Daily Mail melaporkan, Sabtu (27/10), Heather merubah keyakinannya dan menjadi muslim lepas berpesta di sebuah kelab malam di Kota Ibiza, Sepanyol. Dalam sebuah gambar memperlihatkan dirinya dengan baju ketat dan dandanan tebal, gambaran kecantikan ala negara barat. Heather bilang, ini kesalahan.

Ibu dua anak ini mengaku menyesal pada gaya hidupnya lalu. Menurut dia, lelaki sekarang tidak akan menghargai perempuan dengan pakaian seperti itu. "Mereka tidak akan memandang Anda perempuan benar. Anda akan diperlakukan seperti pakaian yang Anda kenakan," katanya.
New faith: Heather Matthews, with daughters Ellah, 5, and Halle, 2, converted to Islam four weeks ago

New faith: Heather Matthews, with daughters Ellah, 5, and Halle, 2, converted to Islam four weeks ago
Perempuan 27 tahun ini bahkan melihat perkawinan dari sudut pandang positif setelah sebelumnya menganut kebebasan seks tanpa nikah. Sebuah studi dari kelompok kebebasan beragama di Inggris mengatakan banyak warga Britain berpindah ke Islam. Jumlahnya dua kali lipat lebih banyak sepanjang dekad terakhir. Rata-rata penganut muslim berusia kurang dari 30 tahun, seperti Heather.

Awal perkenalan Heather dengan Islam terjadi setelah perpisahannya dengan sang suami, Jerrome Matthews. Mantan pasangan hidupnya itu lebih dulu menjadi muslim. Heather kaget dan sempat bilang kalau pilihan agama Jerrome salah.

Lalu dia mempelajari Islam dari beberapa buku dan bertanya pada muslim di sekitarnya mengenai agama Samawi itu. Akhirnya Heather pun jatuh cinta pada keyakinan barunya. "Banyak orang bilang, aku sekedar ikut-ikutan mantan suami berpindah keyakinan. Tapi mereka salah. Dengan menjadi muslim dan menutupi tubuhku, setiap lelaki memandangku dengan baik dan aku bisa tersenyum pada setiap orang tanpa diartikan lain, mengajak bercinta misalnya," ujar Heather.

Before Islam: This picture of Heather taken earlier this year on the party island of Ibiza, which she now ways shows everything that is wrong about Western beauty
Before Islam: This picture of Heather was taken earlier this year on the party island of Ibiza, which she now says shows everything that is wrong about Western beauty

5 Brand yang Sukses Berpromosi via Instagram


Instagram telah melampaui angka 100 juta pengguna. Tak hanya untuk berbagi hasil bidikan ke orang lain, aplikasi ini telah meluaskan fungsinya.

Banyak brand telah memanfaatkan Instagram untuk memasarkan produknya dengan cara yang menarik. Kelima brand ini contohnya:

1. Free People
free

Label fashion milik Urban Outfitters ini mejadikan konsumennya sebagai 'marketing brand' dengan cara yang sederhana.

Konsumen hanya diminta untuk memotret dirinya sendiri yang sedang memakai jeans, lantas menguploadnya di Instagram dengan hashtag khusus.



Nantinya, pasukan dari Free People akan memilih foto-foto tertentu untuk di-publish di situs mereka. Bagi pengguna brand wanita ini, tentu saja melakukan hal tersebut bukanlah sesuatu yang sulit, mereka bahkan senang melakukannya dan menjadi 'model' dadakan.

2. Comodo

Restoran di Amerika bernama Comodo mempersilakan pelanggannya untuk memotret makanan yang mereka santap dari restoran ini, kemudian mempamerkannya ke Instagram.

Konsumen lainnya, akan mendapatkan manfaat dari aksi tersebut. Mereka boleh memesan makanan hanya dengan membuka Instagram, menelusuri hashtag #comodomenu dan menunjuk foto makanan yang mereka inginkan untuk dipesan.

3. Tiffany & Co

Di awal tahun ini, Tiffany merilis kempen Instagram yang menawarkan pada followernya 3 filter baru: Tiffany blue, peach serta black & white.

Follower juga didorong untuk mengambil foto mereka dengan pasangannya lantas diupload dengan hashtag #TrueLovePictures. Sama seperti Free People, foto yang terpilih akan dipublish di situs rasmi mereka, Khamis (25/10/2012).

4. Fashion’s Night Out

Perhelatan fashion dari majalah berjenama Vogue turut melancarkan kempen di Instagram.

Fashion’s Night Out LIVE mengundang orang untuk mengambil bahagian dengan cara mengetag foto mereka terkait event tersebut dengan hashtag #FNO guna mendapat kesempatan di-publish di microsite serta Tumblr.

Selain sukses menciptakan konten berbasis user-generated, Vogue juga berhasil merangkul banyak orang baik secara personal mahupun virtual.

5. Red Bull
Red

Dua tiket gpercuma pertandingan basketball akbar di San Fransisco, diberikan Red Bull pada para pemenang kontes Instagram mereka.

Untuk mengikutnya, follower diminta mengambil foto dengan pose membawa bola basket di tempat yang tidak 'normal' dan mengejutkan. Tak hanya membuat followernya bersemangat, namun hal ini juga ampuh untuk merangkul komuniti olahraga dengan cara yang fun.
 (DTK-mnf)

OMG!!! Ada Manusia Setengah Anjing


Adakah yang pernah melihat susuk manusia setengah anjing? Dengan kepala dan tubuh yang berbentuk anjing, serta tangan dan kaki yang berbentuk manusia, manusia setengah anjing ini melakukan aktiviti layaknya manusia biasa. OMG!!!
Eitss….tapi janganterkejut dulu, kerana ternyata ini hanyalah sebuah video yang kreatif. Entah untuk apa video tersebut dibuat, yang jelas video yang sudah dilihat oleh lebih dari 720 ribu viewers ini dibuat hanya untuk lucu-lucuan saja. Bagaimana aksi manusia setengah anjing ini mengawali harinya? Cek videonya disini.

Gila! Kartun vs Karya Seni Masterpiece


 Berikut ini adalah koleksi menarik dari karya seni terkenal karya seniman genius seperti Rembrandt, Raffaello, Michelangelo, Salvador Dali, dll. Tetapi dengan sedikit kreativiti jahil, karya-karya tersebut berubah tema menjadi sesuatu yang berkesan lucu. Beberapa tokoh kartun jenaka, dimasukan kedalam karya seni tersebut. Lihat fotonya!

sumber :uniknya.com

Hah!! Justin Bieber Mencuri Kad Kredit Untuk Membeli Alat Pembesar Kela***?


Kes hukum kembali menimpa penyanyi muda berbakat, Justin Bieber. Khabar yang beredar mengatakan bahwa ia telah disaman  oleh seorang lelaki yang mengatakan bahawa  Bieber menggunakan kad kredit miliknya secara ilegal untuk membeli beberapa keperluan memalukan, seperti dadah dan alat pembesar kelamin.

Justin Bieber (sumber:blogspot.com)

Penyanyi hits “Baby” itu disaman oleh seorang lelaki yang mengakudirinya sebagai ayah dari Selena Gomez.www.borakkosong.com
Seperti dilansir huffingtonpost (24/10), surat saman dari lelaki yang tidak dikenal itu sudah diajukan ke pengadilan Michigan, Amerika Syarikat.
Lebih mengejutkan lagi, si penggugat juga menyatakan bahawa Bieber telah menghamili Selena dan meminjam wang padanya untuk melakukan pengguguran. Disebut-sebut, Bieber berhutang lebih dari 400 dollar AS untuk membayar biaya pengguguran dan tidak pernah membayar hutangnya itu kepada si penggugat.
Pada akhir dari surat saman tersebut, si penggugat menuliskan bahawa dirinya sangat marah, dan ia mengharuskan Amerika memboikot semua lagu Justin Bieber. (**)
Sumber : huffingtonpost.co.uk, uniknya.com

Foto-Foto Menarik dari Balik Penjara Sierra Leone


Republik Sierra Leone adalah sebuah negara di Afrika Barat, tepatnya di pesisir Samudra Atlantik. Negeri ini beberapa kali dilanda perang saudara. Sebagai negara Afrika yang tergolong cukup miskin, tingkat jenayah di negeri ini juga lumayaan tinggi. Berikut sekumpulan foto  yang menggambarkan sekelumit kehidupan di penjara Sierra Leone.

(Sumber: visboo.com)

Sumber: visboo.com, uniknya.com

Aneh...Pelajar Ini Berkeras Miliki Rambut Panjang Demi Amal


  • detail berita





Sumber 

Wanita Pecahkan Rekor Dunia Kerana Sumbang 86 Galon Air Susu Ibu

Alicia Richman, itulah nama wanita asal Granbury, North Texas, AS itu. Dia mendapatkan gelar penderma air susu ibu (ASI) terbanyak kerana menyumbangkan 86 galon atau sekitar 326 liter ASI. 

ASI sebanyak 326 liter itu dipam Alicia sejak Jun 2011 hingga March 2012. ASI tersebut kemudian didermakannya kepada para bayi yang memerlukan melalui lembaga The Mothers Milk Bank of North Texas.

"Aku mengepam ASI saat bekerja, licuti, di kereta Aku tidak pernah membeli susu formula," ujar wanita 28 tahun itu seperti dikutip Daily Mail.www.borakkosong.com

Alicia menjadi penderma ASI sejak dia melahirkan putranya yang kini berusia 19 tahun. Dia sendiri berhasil memiliki simpanan ASI perah hingga memenuhi dua freezer di rumahnya. Jumlah tersebut sudah lebih dari yang diperlukan putranya. 

Sedar ASI yang dimilikinya cukup banyak, Alicia pun memutuskan untuk menggunakan 'kelebihan' tersebut untuk membantu mereka yang memerlukan. Dia mendermakan ASI untuk membantu bayi prematur atau yang tengah sakit. Dia sedar ASI boleh memberikan banyak manfaat yang tidak boleh disediakan susu formula.

"Aku merasa Tuhan sangat baik padaku dengan memberiku banyak ASI dan aku harus melakukan sesuatu yang istimewa dengan hal itu," ujarnya. "Banyak bayi-bayi kecil sakit dan mereka perlu ASI untuk bertahan dan aku ingin memberikannya pada mereka," tambah Alicia.

Alicia pastinya sangat bahagia kini dia bioleh memegang rekod penderma ASI terbanyak. Dia mengalahkan rekod yang dipegang seorang ibu sebelumnya iaitu mendonorkan 23 galon ASI.

Wanita berambut panjang ini berencana akan mengalahkan rekodnya sendiri saat punya anak kedua nanti. Dia pun mencabar para ibu lain yang mahu mendermakan ASI dan memecahkan rekodnya. Berani?

8 Hadiah Terbaik untuk Ibu yang Baru Melahirkan

Punya teman yang akan melahirkan dan belum menentukan akan memberinya hadiah apa? Berikut ini lapan hadiah yang akan disukai ibu saat baru memiliki bayi.

1. Perlengkapan Menyusui

img
2. Beg Perlengkapan Bayi

img
3. Gendongan Bayi

img

4. Perlengkapan Tidur Bayi
img

5. Rocking Chair

img

6. Mainan Bayi

img

7. Buku

img

8. Voucher Spa atau Salon

img

Ada adegan pelik dalam foto Obama ini



sayang betul dia dengan aweknya....

Unik, Kulit Kepala Pria Ini Mirip Seperti Otak


Jika dilihat secara sekilas bentuk kepala lelaku ini sangat mirip dengan bentuk otak padahal ini adalah kulit kepala yang mengalamai kelainan yang disebabkan oleh Cutis verticis .
Lelaki 21 tahun yang tidak disebutkan namanya ini memiliki kulit kepala yang sangat unik kulit kepalanya berlipat lipat dengan timbulan timbulan yang jika dilihat secara sekilas maka akan berbentuk seperti otak manusia.
Sebenarnya kulit kepala lelaki ini yang boleh berbentuk seperti otak ini diakibatkan oleh cutis verticis yang telah ia derita sejak berumur 19 tahun lalau. Cutis verticis sendiri sampai saat ini masih belum diketahui pasti apa penyebabnya namun penderita cutis verticis  tidak sadar mengenai keadaannya tersebut dan tidak perlu diubati.www.borakkosong.com

Untuk mengembalikan kodisi kepala yang terkena cutis verticis biasanya dokter harus melakukan pembedahan namun hal ini bisa mengurangi kulit kepala.
Cutis verticis gyrata (CVG) adalah istilah deskriptif untuk keadaan kulit kepala yang berbentuk seperti lipatan berbelit-belit dan lubang galian. Cutis verticis gyrata dibagi ke dalam dua bentuk yaitu primer dan juga sekunder.

Saat model profesional berada di bilik ganti






sumber : merdeka.com

Biar betul atuk ni???


ada sesuatu yang tak kena dengan atuk seorang ni...

Teruknya fesyen abang misai ni,rasa nak muntah

Kalau korang teror ni jantan ke tino?


panjang betul rambutnya....

Lelaki Mexico lakukan implan untuk 'percantik' te*tis


Nampaknya lelaki tak mahu kalah dengan wanita untuk persoalan 'mempercantik' bagian tubuh peribadi. Untuk pertama kalinya, seorang dokter di Mexico menggunakan implan dagu dari silikon untuk membuat testis lelaki terlihat simetris.
Menurut peneliti, bedah jenis baru ini merupakan cara untuk meningkatkan daya tarik tubuh lelaki kerana sejauh ini banyak lelaki yang tak percaya diri dengan alat genital mereka.
"Lelaki mulai memiliki masalah yang sama dengan wanita mengenai bentuk tubuhnya," jelas peneliti fernando Ugarte dari National Autonomous University of Mexico.
"Banyak lelaki yang mungkin tidak puas dengan ukuran testis mereka, dan sekarang mereka boleh melakukan sesuatu untuk mengubahnya," tambahnya, seperti dilansir oleh NBC News (24/10).
Lelaki berusia 45 tahun yang melakukan implan ini lahir dengan ukuran testis kanan yang lebih kecil. Kelainan ini disebut cryptorchidism. Salah satu testis yang kecil itu tidak berfungsi, sehingga dokter memutuskan untuk membuangnya dan menggantinya dengan testis implan yang lebih besar.
Karena besar kedua testis yang tidak sama akhirnya dokter kembali melakukan operasi plastik untuk memperbesar testis yang masih sehat. Dia menempatkan implan dagu dari silikon pada testis sebelah kiri.
Menurut dokter, operasi plastik ini aman dan tidak mengurangi tingkat kesuburan serta fungsi seksual lelaki. Bahkan sebenarnya, implan ini tidak menyentuh bagian penting testis sama sekali.
"Setelah satu tahun, fungsi testisnya membaik, dan dia baik-baik saja," terang Ugarte.
Bagaimana para lelaki, tertarik untuk melakukan operasi plastik pada bagian genital Anda?

Tela*jang, Anak Perempuan Bawah Umur Dipaksa Live Chatting


TRIBUNNEWS.COM - Bisnis seks di mana-mana memang sama, banyak menguntungkan kerana memang memperoleh  banyak permintaan. Dalam enam  bulan mendapatkan hasil 220 juta yen . Terdaftar 9.800 orang tamu. Berarti seorang mengeluarkan sekitar 22.500 yen  untuk sebuah kepuasan seks.
Keuntungan itu tidak bersentuhan wanita, tetapi hanya lewat internet saja, live chatting dengan gadis di bawah umur yang pakai baju renda-renda lucu. Kemudian lama-lama semakin panas pembicaraan, sang gadis semakin melepas bajunya dan telanjang tanpa sehelai benang pun di tubuhnya. Live chattingselama 10 ienit saja sudah bisa memeras banyak wang.
Dua tempat penayangan live chatting lewat internet, satu di Kagamigahara, perfektur Gifu dan satu lagi di Ebisuhonmachi, Naniwa-ku, Osaka telah digeledah polis Jepun, mempekerjakan 1500 gadis. Empat orang di antaranya gadis di bawah umur dengan usia antara 15-18 tahun. Usia dewasa di Jepun mulai 20 tahun.
Di perfektur Gifu juga demikian. Akibatnya Tsukasa Ishii (37) yang memulai usaha live chatting gadis telanjang sejak Oktober 2010 sampai dengan Januari tahun ini, jadi buruan. Setelah dalam pengejaran polis beberapa bulan, pada Oktober, Ishii ditangkap polisi dengan tuduhan pelanggaran undang undang tenaga kerja.
Demikian pula September lalu di sebuah mansion di Nagoya  sebanyak 12 kali telah dilakukan penayangan live chatting gadis telanjang di bawah umur, dan bahkan mempekerjakan selama 24 jam para gadis muda ini.
Yosuke Kamiyama, 26, ditangkap polis dengan tuduhan pelanggaran undang-undang tenaga kerja yang tak boleh mempekerjakan anak di bawah umur serta tak boleh mempekerjakan lebih dari 8 jam, apalagi sampai 24 jam. Polisi membuktikan penayangan chatting live gadis telanjang sampai jam 5 pagi antara March sampai dengan Ogos 2010.
 
Semua usaha seks tersebut sebagai sebahagian dari jaringan kejahatan Jepun yang sering dikenal dengan nama Yakuza. Namun dilakukan oleh bagian terbawah yang biasa kita sebut chimpila, para pelaksana di lapangan. Lalu mereka akan memberikan wang angnya kepada atasannya, dan atasannya itu akan memberikan "cukai" pula kepada yang lebih atas lagi, demikian seterusnya

3 pengikut ajaran sesat buat pai dengan daging beberapa wanita untuk dimakan, dijual


RIO DE JANEIRO: Sekumpulan kanibal membunuh dan memasak mayat mangsa mereka sebelum dijadikan pai untuk dijual kepada orang ramai.
Mahkamah diberitahu, Jorge Negromonte, 50, isteri, Isabel Pires, 51 dan kekasihnya, Bruna da Silva, 25, memujuk beberapa wanita ke rumah mereka dengan berjanji untuk memberi pekerjaan sebagai pengasuh.

Mangsa kemudian dipenggal dan dikerat.


Ketiga-tiga pengikut ajaran sesat itu kemudian menggunakan daging mangsa mereka untuk dijadikan pai yang dikenali dalam bahasa tempatan sebagai ‘empanadas’ untuk dimakan dan dijual kepada jiran tetangga dengan harga RM1.50 setiap satu.

Mereka dihadapkan ke mahkamah di bandar kediaman mereka di Pernambuco, timur laut Brazil, buat pertama kali semalam, atas tuduhan membunuh Jessica da Silva, Alexandra Falcao dan Gisele da Silva.


Polis sebelum ini berkata, ketiga-tiga tertuduh mengaku membunuh enam lagi mangsa yang tidak dikenali.



Dakwaan itu menyerupai cerita fiksyen mengenai tukang gunting bernama Sweeney Todd di Victorian London.

Dalam cerita berkenaan, tukang gunting berkenaan mengelar tekak mangsa sebelum rakannya, Puan Lovett memasak pai menggunakan daging mangsa dan menjualnya kepada pelanggan.


Negromonte, isteri dan kekasihnya didakwa membunuh Jessica da Silva pada 2008. Mangsa tinggal bersama mereka dan seorang anaknya berusia setahun.

Bayi berkenaan dipaksa memakan pai yang dibuat daripada daging ibunya sebagai sebahagian daripada ‘amalan penyucian.’ Polis menangkap ketiga-tiga tertuduh selepas seorang daripada mereka cuba menggunakan kad kredit milik seorang gadis yang dilapor hilang berhampiran rumah mereka.


Penyiasat menggali taman di kediaman tertuduh dan menemui dua mayat, dipercayai gadis tempatan, Alexandra Falcao, 20, dan Gisele da Silva, 30.


Kedua-dua mangsa dilapor dilihat berhampiran kediaman tertuduh sejurus sebelum mereka dilaporkan hilang.


Abang Negromonte, Irenaeus memberitahu mahkamah, adiknya tidak mungkin melakukan jenayah itu kerana dia tidak makan daging.


Dalam pada itu, seorang adik Negromonte, Emanuel, 17 berkata: “Ketika kanak-kanak, abang saya adalah remaja normal dan mempunyai ramai rakan. Tetapi selepas berusia 17 tahun, dia sering membuat komik yang mempunyai babak keganasan terhadap wanita.” - DM


sumber : mymetro

Rancang makan 100 wanita


NEW YORK: Seorang pegawai polis di sini merancang untuk menculik sehingga 100 wanita, panggang di dalam oven atau api dan memakan mereka, dakwa pihak berkuasa persekutuan, semalam.
Gilberto Valle, 28, seorang pegawai polis aktif di Jabatan Polis New York, dituduh berbincang untuk “menculik, memasak dan makan anggota tubuh wanita” bersama seorang saksi yang namanya tidak didedahkan. 
Kedua-dua mereka dikatakan berbincang menggunakan kloroform untuk membuatkan mangsa pengsan kemudian membawa mangsa ke dapurnya di mana Gilberto berkata dia mempunyai oven yang agak besar dan muat “sekiranya saya lipat kaki mangsa.”

Memasak dengan api yang perlahan atau panggang di atas api ketika mangsa masih hidup dan dikurung di dalam sangkar, adalah satu lagi cara yang difikirkan.



Gilberto yang dilaporkan bertugas di Harlem, ditahan kelmarin di rumahnya di Queens, New York.


Rakan komplot yang identitinya tidak didedahkan tidak didakwa dan tiada maklumat mengenai individu lain yang terlibat.

Pejabat Pendakwa Raya Amerika Syarikat di Manhattan berkata, ia merujuk kepada rakan komplot yang ramai.

Tiada wanita yang cedera setakat ini tetapi Pemangku Penolong Pengarah FBI, Mary Galligan berkata, dia tidak dapat memberi apa-apa komen mengenai dakwaan yang mengerikan itu.

“Kami tidak perlu beri apa-apa huraian dalam dakwaan aduan yang dibuat. Ia jelas. Kata-kata dan perbuatan Gilberto itu memeranjatkan,” katanya,

Ketua Polis New York, Ray Kelly menganggap kes itu “pelik.”

Menurut aduan itu, FBI mengetahui mengenai rancangan Gilberto, September lalu apabila mereka mendapat tahu dia merancang untuk melakukan perbuatan itu melalui e-mail dan mesej segera daripada komputer di rumahnya.

Hasil siasatan melalui komputer itu, dikatakan fail sekurang-kurangnya 100 wanita bersama nama, gambar dan butiran peribadi seperti alamat serta penerangan individu berkenaan, ditemui.

Gilberto dikatakan menyalah guna pangkalan data penguatkuasa undang-undang untuk membuat senarai mangsa wanita. - AFP


sumber : mymetro

‘Peminat seni’ ditahan jual alat se*s


KUALA LUMPUR: Seorang lelaki warga emas yang menjadikan kediamannya di Jalan Water Grenier off Jalan Imbi di sini, sebagai lokasi menjalankan perniagaan menjual pelbagai alat seks tiruan dan video cakera padat (VCD) lucah secara dalam talian ditahan polis dalam serbuan, kelmarin.
Lelaki berusia 71 tahun itu dipercayai sudah menjalankan kegiatannya sejak beberapa tahun lalu ditahan dalam anggota Bahagian Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi hasil maklumat orang ramai.

Sumber polis berkata, ketika ditahan, lelaki terbabit mengaku berkelulusan tinggi serta meminati seni fotografi menyebabkannya menyimpan ribuan gambar mengghairahkan dalam bilik tidurnya.


“Siasatan awal mendapati suspek menjalankan perniagaan menjual alat seks tiruan termasuk alat kelamin plastik lelaki dan perempuan, ubat perangsang seks dan kondom secara dalam talian selain jualan terus kepada pelanggan.

“Suspek dipercayai menjadikan kediaman itu yang turut disewakan kepada beberapa individu lain sebagai tempat simpanan barangan itu sejak beberapa tahun lalu,” katanya.


Menurutnya, keadaan bilik didiami suspek juga umpama stor barangan lucah apabila dipenuhi majalah dan DVD lucah yang berselerak. Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad berkata, serbuan dijalankan selepas pihaknya menerima aduan orang ramai kegiatan mencurigakan di premis itu.



“Hasil serbuan, polis merampas tiga kotak mengandungi alat kelamin plastik lelaki dan perempuan, satu kotak pelbagai ubat perangsang seks tidak mempunyai kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia serta lima kotak peralatan lain seperti gel dan kondom,” katanya.

sumber : mymetro

Jari nyaris hancur terbelit mesin penarik pukat bot


KUALA KURAU: Seorang nelayan pukat tunda nyaris putus dua jari apabila tangan kanannya itu hancur akibat terbelit pada mesin penarik pukat bot, 17 Oktober lalu.
Mangsa, Abu Bakar Jumri 49, berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 10.30 pagi ketika dia bersama dua rakan sekerjanya sedang menaikkan pukat tunda berkembar yang dipenuhi ikan dan udang di tengah laut.

Menurutnya, tanpa disedari dua jari tangannya tergulung bersama tali pukat itu semasa mesin penarik pukat yang sedang berfungsi. “Dalam sekelip mata, jari tangan saya dibelit dan digilis. Saya hanya mampu menjerit kesakitan apabila daging jari saya lumat dibelit tali kasar itu.


“Saya jadi panik apabila darah banyak keluar dari jari yang masih tersepit pada gulungan tali pukat itu,” katanya.

sumber : mymetro

‘Buat apa nak malu’


KUALA TERENGGANU: “Walaupun layak digelar datuk memandangkan usia saya dan anak jaraknya 65 tahun, namun saya tidak pernah menganggap ia sebagai perkara memalukan,” kata Mohd Salleh Ismail, 66, merujuk perbezaan umurnya dengan anak, Salwa Mohd Salleh yang berusia 13 bulan.
Menurutnya, dia mendirikan rumah tangga dengan isterinya, Suliza Ismail, 27, kira-kira 10 tahun lalu sebelum mereka dikurniakan Salwa yang lahir pada 16 September 2011.

“Apa yang hendak dimalukan dengan usia kerana semua itu ketentuan Ilahi.


“Saya menganggap anak anugerah Tuhan yang paling bernilai dan biarlah apa orang hendak kata kerana saya tidak mempedulikannya dan selagi hayat dikandung badan, saya akan berusaha membesarkan Salwa sebaik mungkin,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Ladang Sahat, di sini, kelmarin.

Menurutnya, dia tidak mengamalkan sebarang petua khas untuk mendapatkan zuriat pada usia emas sebaliknya hanya berserah sepenuhnya kepada Tuhan.


“Saya berkahwin dengan isteri ketika usia saya 55 tahun manakala dia 17 tahun. Kami menunggu sembilan tahun untuk mendapat anak.



“Apabila isteri disahkan doktor yang dia hamil tahun lalu, saya berasakan diri saya manusia paling bertuah ketika itu,” katanya.

Mohd Salleh berkata, Suliza adalah wanita ketiga dinikahinya selepas dua perkahwinannya sebelum ini gagal.


Katanya, dia berpisah dengan isteri pertama pada 1995 dan dikurniakan empat anak yang kini berusia antara 34 dan 40 tahun.

“Tidak lama selepas menduda, saya berkahwin lagi. tetapi jodoh kami tidak panjang apabila berpisah pada tahun 2000 dan kami tidak mempunyai anak,” katanya.


Mohd Salleh berkata, dia bersyukur kerana dalam kepayahan hidupnya bekerja sebagai pengayuh beca dengan pendapatan kira-kira RM300 sebulan, keluarganya turut menerima bantuan Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu sebanyak RM250 sebulan.


“Selain itu, Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Ladang Sahat juga banyak membantu menyalurkan bantuan kepada kami sekeluarga yang tinggal di kawasan setinggan ini.


“Begitupun dalam usia emas ini, saya sebenarnya gusar kerana tidak dapat menumpukan sepenuh perhatian pada kerja mengayuh beca kerana lutut kerap sakit sehingga membataskan peluang mendapatkan lebih wang untuk menyara keluarga,” katanya.


Sementara itu, Suliza berkata, dia tidak pernah menyesal dengan keputusannya berkahwin dengan lelaki yang jauh lebih berusia.


“Saya bahagia hidup dengan suami terutama kerana sikapnya penyayang walaupun kami serba kekurangan di kawasan setinggan ini.


“Biar apa orang hendak kata termasuk suami layak jadi datuk kepada anak saya itu namun saya tidak mempedulikannya kerana yang penting kami bahagia.


“Kami memang menunggu lama untuk mendapatkan cahaya mata dan sudah tentu sebagai ibu, saya mahu melihat anak saya berjaya dalam hidupnya,” katanya.


Kesusahan hidup keluarga itu turut mendapat perhatian JKKK Ladang Sahat yang menghulurkan bantuan barangan keperluan harian ketika mengunjungi mereka, baru-baru ini.


Pengerusinya, Adnan Salleh berkata, keluarga Salleh antara 10 keluarga yang masih menghuni kawasan setinggan di kampung itu.


“Begitupun segala bantuan dihulurkan kerajaan sampai kepada keluarga terbabit.


“Kerajaan tidak pernah meminggirkan semua keluarga terbabit yang tinggal berhampiran dengan kawasan tanah perkuburan, malah pada satu ketika dulu, terdapat lebih 100 rumah di kawasan itu namun atas keprihatinan kerajaan, mereka berpindah selepas ditawarkan penempatan lebih selesa,” katanya.


Menurutnya, keluarga Salleh terpaksa menolak tawaran kerajaan berpindah berikutan tidak mempunyai pendapatan tetap bagi membayar sebahagian harga subsidi rumah ditawarkan.


sumber : mymetro

‘Tuisyen’ dagang tubuh


KUALA LUMPUR: Bagi menarik lelaki hidung belang melanggani pekerja khidmat seks warga China dan Vietnam yang baru tiba di Malaysia, sindiket pemerdagangan manusia menganjurkan ‘sekolah mini’ kursus bagi mempelajari bahasa tempatan bagi memudahkan komunikasi.
Antara perkataan yang diajar ialah abang, sayang, cinta, saya bersih, kacak, atas atau bawah dan baring.
Bagaimanapun, jika gagal menguasainya dalam masa tiga hari, mereka dipukul
Harian Metro difahamkan, setiap wanita yang baru tiba di Malaysia diajar bapa ayam bertutur beberapa bahasa tempatan, termasuk Bahasa Malaysia bagi memudahkan mereka berkomunikasi dengan pelanggan.


Malah, wanita yang berjaya menguasai bahasa tempatan mampu meningkatkan pendapatan kerana lebih disenangi pelanggan. Tambahan pula, pelanggan dilaporkan lebih puas dengan layanan pelacur yang boleh berkomunikasi berbanding rakan sekerja yang hanya menggunakan bahasa isyarat.
Perkara itu didedahkan wanita dari China, Yen, 24, yang pernah berkhidmat dengan sindiket terbabit sejak setahun lalu.

sumber : mymetro

Wanita nekad terjun tingkap


KOTA KINABALU: Bimbang dicekup polis, seorang wanita warga asing disyaki pelacur yang menunggu pelanggan di sebuah bilik di hotel bajet, nekad terjun melalui tingkap dari tingkat satu bangunan berkenaan di Kampung Air, di sini, malam kelmarin.
Tindakan itu menyebabkan kaki kiri wanita berusia 20-an itu cedera sebelum dihantar menggunakan ambulans ke Hospital Queen Elizabeth (HQE) bagi mendapatkan rawatan.

Sebelum kejadian, wanita terbabit cuba melarikan diri selepas hotel itu diserbu sepasukan polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Kinabalu, selepas menerima maklumat mengenai kewujudan kegiatan tidak bermoral, jam 10.30 malam.


Pemangku Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Superintendan M Chandra berkata, anggota IPD Kota Kinabalu yang mendapat maklumat kemudian bergegas ke lokasi bagi menjalankan siasatan.

“Sebaik tiba di lokasi kejadian, polis mengesan seorang wanita disyaki pelacur sedang menunggu pelanggan dipercayai bagi melakukan aktiviti tidak bermoral di tingkat satu hotel berkenaan.


“Bagaimanapun, wanita terbabit terlebih dulu menyedari kehadiran polis keluar melalui tingkap sebelum terjun dari tingkat satu bangunan terbabit,” katanya ketika dihubungi, semalam.



Chandra berkata, tindakan itu menyebabkan wanita itu terbaring di atas jalan raya selepas kakinya cedera.

“Bagaimanapun, wanita itu cuba bangun dan mahu melarikan diri, tetapi ditahan polis,” katanya.


Beliau berkata, pemeriksaan polis menemui tujuh kondom termasuk satu yang sudah digunakan. “Wanita itu direman mengikut Seksyen 372 B, Kanun Keseksaan kerana mencari langganan bagi maksud persundalan,” katanya.

sumber : mymetro

Seorang Lelaki Menghabiskan satu Dekad Mengambil Gambar Keluarga China dan Hartanya

http://www.sekilasnews.com/wp-content/uploads/2012/10/11-500x399-300x239.jpg

Qingjun Huang, 42 tahun, telah menghabiskan hampir satu dekad meminta banyak keluarga di China untuk mengeluarkan semua barang-barang mereka di luar rumah sehingga ia boleh mengambil gambar nya.

Ia beralasan bahawa untuk melihat bagaimana gaya hidup keluarga seseorang berbeza dengan orang lain, dan berapa banyak perubahan mereka dari waktu ke waktu.

“Kebanyakan orang berfikir apa yang saya lakukan tidak normal. Ketika saya menjelaskan saya ingin mengambil foto, dan memnita mereka mengeluarkan semua barang keluar rumah mereka tampak hairan, namun jika saya sudah menjelaskan mereka pun dapat memenuhinya, “kata Huang.

Foto Huang menggambarkan modernisasi yang telah menyebar seperti api di China.

“Dalam sepuluh tahun terakhir, China telah mengalami tingkat pertumbuhan yang cepat, saya ingin kembali dan melihat apa efeknya pada kehidupan mereka,” kata Huang.

Ia juga menyatakan bahwa ia ingin memperluas jangkauan projek, berharap agar para pengusaha besar berpose untuknya dalam waktu dekat.

Projek ini benar-benar berarti kerana dari harta keluarga masing-masing yang digunakan dalam kehidupan sehari-hari, Anda dapat merasakan perasaan yang nyata untuk kehidupan orang-orang China,” tambah Huang.

Tampar muka untuk awet muda

http://terbongkar.com/wp-content/uploads/2012/10/16eeb__menampar-wajah-cara-wanita-thailand-hilangkan-kerutan.jpg

Percaya atau tidak, menampar wajah jadi metode alternatif di dunia kecantikan. Orang yang ditampar khabarnya akan lebih awet muda kerana kedutan di wajah berkurang.

Menampar wajah adalah salah satu teknik kecantikan yang dipraktikkan pada salon Tata Massage di San Fransisco. Teknik ini dipercayia mampu menghilangkan kedutan, memperkecil pori-pori, dan membuat wajah terlihat tidur.

Mawan Sombuntham, pemilik Tata Massage, mengklaim bahwa isetrinya Tata boleh membuat wajah terlihat cantik dengan menamparnya.

“Dia melakukannya padaku dan aku langsung boleh melihat perbezaannya,” ucap Smbuntham pada NY Daily News.

Bagaimana cara tamparan yang dilakukan Tata?

Menggunakan tangannya, Tata akan menampar bagian pipi, dahi, dan janggut pelanggan kemudian melihat perubahan pada wajah mereka.

“Teknik ini sebenarnya telah ada sejak 100 tahun,” jelas Sombuntham. “Masalahnya tak semua orang bisa mempelajarinya karena guru (yang mengajarkan teknik ini) sangat selektif saat memilih murid. Dia hanya akan mengajarkan teknik ini pada 10 murid selama hidupnya.”

Berkat ilmu yang dimiliki istrinya, akhirnya pasangan ini membuka salon kecantikan “Tata Massage” pertama yang menawarkan teknik menampar wajah di wilayah Hemisphere. Tempat lainnya adalah di Thailand, tempat Tata mempelajari teknik tamparannya.Pelanggan hanya harus membayar sebesar USD 350 .

Bahkan, ada lagi rahasia kecantikan yang akan dikembangkan Tata dan suaminya. Setelah metode kecantikan tampar wajah, Tata akan kembai belajar pada gurunya untuk memperdalam ilmu memukul pantat.

“Ini adalah ilmu kebijaksanaan Thailand,” kata Sombuntham. “Memukul dan menampar akan membuat pantat berbentuk indah.”

Gadis Ini Operasi Tambah Kelopak Mata Kerana Terobsesi Selebriti Hollywood

http://3.bp.blogspot.com/-PNA_M5LvEys/UImNWXTWLnI/AAAAAAAAUpE/F_d1opgyt_0/s320/Operasi%2Bplastik.jpg
Gadis Ini Operasi Tambah Kelopak Mata Kerana Terobsesi Selebriti Hollywood. Kecantikan selebriti Hollywood memang begitu mendunia dan tidak sedikit orang yang iri ingin memilikinya. Wanita Korea Selatan adalah salah satunya, mereka sangat terobsesi akan kecantikan selebriti Hollywood dan berani melakukan operasi plastik untuk mendapatkan figur cantik yang diidamkan.

Operasi plastik yang paling sering dilakukan wanita di Korea Selatan adalah operasi pembuatan lipatan kelopak mata. Mata gadis Asia yang umumnya kecil dan tidak memiliki lipatan mata dibuat jadi tampak lebih besar dan bulat dengan operasi yang biasa disebut Blepharoplasty ini.
operasi plastik
Seiring dengan berkembangnya musik K-pop, kini Korea Selatan menduduki tempat teratas dalam hal operasi plastik per kapita mengalahkan Brazil. Dalam wawancara yang dilakukan oleh pembawa acara asal Inggris Charlet Duboc kepada anggota band K-pop bernama D-Unit, diketahui bahwa gadis Korea sudah terbiasa melakukan operasi plastik untuk nampak cantik dan seakan menjadi tradisi sebagai hadiah dari orang tua untuk hari kelulusan anaknya.

"Karena penampilan khas mereka, tampilan ideal kami adalah seperti orang Barat," ujar penyanyi tersebut seperti dilansir dari Daily Mail. Menurutnya, tampilan ideal tersebut adalah memiliki mata bulat yang besar, hidung mancung, dan wajah bulat.

Operasi pembuatan lipatan mata dilakukan dengan memotong bagian kulit kelopak mata dan mengambil lemak berlebihan, lalu merekatkan otot dan kulit kembali. Setelah operasi dilakukan, mata pasien akan tampak lebih besar dan bulat.

Walaupun fenomena operasi lipatan mata saat ini sedang heboh di Korea Selatan, tetap ada beberapa pihak yang tidak mendukungnya. Salah satunya adalah acara Seoul Fashion Week yang menampilkan model dengan wajah natural tanpa sentuhan operasi plastik

Sudah meninggal masih tetap update status di facebook


Sudah meninggal masih tetap update status di facebook. Misteri ini tetap menjadi misteri, silahkan sahabat teka apa yang sebenarnya terjadi!

Lihat kronologi lengkapnya sebagai berikut:

Update status 1

Seram..!! Sudah Meninggal Masih Bisa Update Status Facebook [ www.BlogApaAja.com ]

Update status 2

Seram..!! Sudah Meninggal Masih Bisa Update Status Facebook [ www.BlogApaAja.com ]

Update status 3, beliau menulis note

Zoom update status noteownerfacebook

Seram..!! Sudah Meninggal Masih Bisa Update Status Facebook [ www.BlogApaAja.com ]

Ditangkap Mencuri, Seorang Ibu Diikat Di Tiang Jemuran


Ketangkap Mencuri, Seorang Ibu Diikat Di Tiang Jemuran

Ditangkap Mencuri, Seorang Ibu Diikat di Tiang Jemuran - Tak hanya dihakimi, ibu empat anak ini bahkan dicukur serta diikat ke tiang jemuran. Beruntung,polis setempat segera turun dan mengamankan pelaku. Peristiwa yang terjadi di kompleks pasar tradisional Panyula di Kelurahan Panyula, Kecamatan Tanete Riattang Timur ini langsung menggegerkan warga setempat.

Awalnya pelaku yang berinisial RA ini datang dengan menggunakan motor miliknya, dan langsung mencungkil pintu salah satu kios dengan sebilah golok. Warga setempat yang telah mengintai gerak-gerik pelaku, langsung melakukan penangkapan. Meski sempat kabur, namun pelaku berhasil dibekuk hingga menjadi bulan-bulanan warga.

"Sering sekali dia itu mencuri di sini. Sudah banyak warung yang dibongkar dan baru malam ini ditangkap," ujar Sanatang, salah seorang warga dengan nada emosi. Tak hanya dipukuli, rambut ibu empat anak ini bahkan dicukur dan badannya diikat di tiang jemuran dengan menggunakan tali seadanya.

Pihak polis yang menerima laporan terkait peristiwa ini langsung mengamankan pelaku, dan membawanya ke Markas Kepolisian Sektor (Mapolsek) Tanete Riattang untuk mempertanggungjawabkan perbuatannya. Selain pelaku polisi juga menyita sebilah golok serta  motor milik pelaku.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved