Suami tusuk sate,isteri asyik 'ditusuk' jiran sebelah rumah

on 18 September 2012


Amarah HN (31), penjual Sate Padang yang tinggal di Bengkong Sadai, meledak marah. Sebab, saat ia sibuk menusuk sate di jalan, Ys (27), isterinya malah “ditusuk” oleh Jn (28), lelaki selingkuhannya. Parahnya, lelaki selingkuhan istrinya itu adalah tetangganya sendiri. Akhirnya dia melaporkan kejadian tersebut ke PolisBatuampar, Rabu malam sekitar pukul 23.30 WIB.

Jalinan asmara terlarang sang isteri, sebenarnya sudah dicurigai HN sejak seminggu lalu. “Saat itu saya minta ‘jatah’ malam kepada isteri. Saya melihat ada tanda merah atau love bite bekas kucupan di sekujur perut isteri saya,” katanya. Sebagai suami, HN sangat curiga dan menanyakan siapa gerangan yang telah melakukannya. Namun, Ys menjawab kalau tanda merah di sekujur perutnya itu bekas kerokan, lantaran masuk angin.

HN yang tak punya bukti kalau isterinya telah berselingkuh, cuma boleh berdiam diri. “Saya curiga. Diam-diam saya pun mencari siasat bagaimana menangkap basah isteri saya supaya tak boleh mengelak lagi,” terang HN.

Selasa (11/4) malam, HNberangkat berdagang sate Padang. Ia mendorong gerobak satenya keliling di sekitar rumaHNya di Bengkong Sadai. Pukul 23.30 WIB, HN buru-buru pulang. Padahal biasanya dia baru pulang menjelang subuh. Ini dilakukan semata-mata supaya boleh menangkap basah isterinya yang sedang berselingkuh.

“Ketika sampai di rumah, rumah saya sepi. Pintu bilik tidur terkunci dari dalam. Dari sela-sela lubang kunci, saya mengintip ke dalam bilik saya,” ceritanya. Pedagang Sate Padang itu pun nyaris tak percaya ketika menyaksikan adegan mesra antara isterinya dan Jn, tetangganya. “Apa yang saya curigai selama ini jadi kenyataan. Isteri saya saat itu sedang bogel dengan Jn, yang tak lain adalah tetangga kami,” katanya dengan nada pelahan.

Dengan emosi yang meluap-luap, HN menolak pintu biliknya. Selanjutnya, dengan garang ia langsung memukul Jn . Setelah puas melampiaskan amarahnya, malam itu juga isterinya dan Jn dibawa ke Polsekta Batuampar bersama warga.

Ka-SPK Polsekta Batuampar, Brigadir Cakra dan anggotanya menerima laporan tersebut. Lantaran lelaki itu adalah tetangga dekat dan bahkan teman mainnya saat di kampung halaman, mereka akhirnya sepakat untuk berdamai. Namun dengan catatan, Jn harus membuat surat pernyataan yang isinya tidak mengulangi perbuatannya lagi.

Sumber

Berhati-hati beli ayam goreng


Teka ini daging apa?

Ini sebenarnya daging tikus..
bentuk hampir serupa dengan daging ayam..
berhati-hati jika kita membeli ayam goreng , takut terbeli
daging tikus...

Walaupun kelihatan serupa  dengan ayam goreng , dibawah ini sedikit tip untuk membezakan antara ayam goreng tikus dengan ayam goreng sebenar:

1. Dari dagingnya, walaupun sama-sama putih dan rasanya benar-benar hampir sama, akan tetapii daging tikus lebih banyak lemaknya dan seratnya lebih halus daripada ayam goreng sebenar (seperti gambar diatas yang penuh dengan minyak dibahagian paha).

2. Dari kulitnya, perhatikan lebih teliti lagi apakah pori-porinya besar atau kecil. Kalau pori-pori kecil, kemungkinan yang pernah tumbuh adalah bulu. Pori-pori dari bulu (ayam) adalah lebih kasar daripada pori-pori bulu (tikus)

3. Dari harga, kalau harganya terlalu murah, lebih banyak kemungkinan kalau adalah ayam goreng jadian.
Berhati-hatilah kalau membeli ayam goreng.

inilah cara daging goreng tikus di buat..





apabila sudah di goreng bentuknya seperti diatas...


Mata tertusuk pisau


 pehhh...parah betul nie..
mata tertusuk pisau...


Topless Bowery Woman ,wanita yang selamba berjalan tak pakai bra

Wanita ini segera disebut dengan nama "Topless Bowery Woman - Wanita Tanpa Atasan Jl.Bowery" setelah ia berjalan tanpa atasan pada hari Isnin dan muncul keesokan harinya di media-media.

Dia terlihat pertama kali di jalan Bowery oleh Matt Kosoy, berjalan dengan cepat membawa sebuah beg tangan di bahu. Kemudian ia terlihat di jalan 5th dan 69th dekat Central Park sebelum akhirnya dihentikan oleh polis dan dikenakan denda.

Namun menurut hukum Amerika, adalah sah bagi wanita berjalan tanpa atasan di jalanan New York. Pada tahun 1992, Ramona Santorelli dan Mary Lou Schloss dan lima wanita lainnya berhasil menentang hukum yang cuba menahan mereka kerana melakukan hal yang sama.

Komisioner Deputi Informasi Publik New York, Paul Browne mengatakan, "Pengadilan tertinggi negara sudah lama mencadangkan bahawa wanita memiliki hak yang sama dengan lelaki untuk muncul tanpa atasan di depan publik." 

Toyol peha..cara meniru dalam peperiksaan


Periuk tukarkan beras jadi roti


Syarikat pengeluar elektronik Sanyo melancarkan produk terbarunya "periuk" yang boleh
menukarkan beras menjadi roti.Mesin ini boleh mengisar satu cawan beras menjadi tepung kemudian diadunkan dengan air,gluten,ragi dan bahan lain untuk membakar sebuku roti selama 4 jam.'Periuk' ini digelar GOPAN iaitu campuran bahasa Jepun dan Sepanyaol.Gohan dalm bahasa Jepun bermaksud memasak nasi dan pan yang bermaksud roti dalam bahasa Sepanyol.

Nenek Lincah Dari China, 60 Tahun Gemar Menari Ala Striptease

Selama ini tari tiang atau yang dikenal dengan istilah 'pole dance' sangat identik dengan wanita muda yang cantik dan seksi. Tapi seorang nenek di China menghapus Semua anggapan tersebut. Bayangkan saja, di usianya yang sudah beranjak 60, ia membuktikan bahawa tari tiang juga bisa membuat seksi seorang manula. 

Sun Fengqin, asal Nanjing, China, mulai menekuni dunia tari tiang yang lekat dengan aksi striptease, setelah menonton beberapa video. Terpesona dengan keasyikkan serta kemolekan tubuh para penarinya, Fengqin memutuskan untuk belajar seni tari tiang. 

"Tari tiang merupakan tarian yang sangat spesial. Gerakan yang dilakukan disamping tiang terlihat sangat elegan, khususnya ketika seorang wanita menari. Itu sangat terlihat feminin dan menggoda," katanya kepada kantor berita Reuters. 

Namun stigma buruk yang melekat pada penari tiang, membuat Fengqin menyembunyikan keinginannya dari keluarga. Ia pun menjalani hobinya latihan tarian tiang secara sembunyi-sembunyi. 

Seiring berjalannya waktu, hobi 'tabu' tersebut akhirnya diketahui oleh keluarga. Beruntung, walau latar belakang keluarganya berasal dari kalangan yang konservatif, mereka tidak marah atau melarang. Sebaliknya, pihak keluarga, khususnya sang suami, sangat mendukung hobi tersebut. 



Shen Ting, instruktur pengajar dimana Fengquin belajar, mengaku sedikit terkejut ketika menerima Fengquin yang notabene seusia dengan neneknya. 


Meski begitu, Shen Ting mengaku cukup senang memiliki pelajar seperti Fengquin. Menurutnya ia merupakan sosok wanita yang sangat enerjik dan lihai walau usianya sudah manula. 

"Untuk melihat wanita berusia 60 tahun seperti dia diterima di sini dan memiliki semangat tinggi untuk menari, itu menunjukkan bahwa semua orang bisa belajar menari tiang," kata Shenting seperti yang dikutip Huffington Post.



(as/huffingtonpost)

Lagi mahu tunjuk berani









Betul-betul merbahayakan diri pakcik ni...

Hampeh...Seekor Belut Nakal Masuk ke Dalam Penis Seorang Lelaki Ketika Melakukan Spa


Selepas membaca berita ini pasti ada tak nak melakukan spa dengam metode yang bukan-bukan.

Seekor belut nakal menggeliat masuk ke dalam penis seorang lelaki sampai dengan kandung kemihnya setelah melakukan spa kecantikan yang tidak lazim di Cina.

Zhang Nan, 56, sedang mandi dengan belut hidup untuk membersihkan kulitnya dan tidak menyedari ketika seekor belut nakal 'bermain' dengan kejantanannya.

Dia yakin belut akan membuatnya tampak 10 tahun lebih muda dan menyelam ke dalam air, membiarkan belut-belut itu memakan lapisan kulit matinya.

Namun, ketika berbaring di bak mandi spa, Nan merasakan sakit yang tajam dan menyadari ada seekor belut kecil yang masuk dari uretra ke kandung kemihnya.

Nan yang berasal dari Honghu, daerah Hubei, menjelaskan bahawa belut memasuki hujung penisnya. Dia kesulitan mengeluarkannya kerana terlalu licin sehingga akhirnya belut menghilang masuk ke dalam penisnya.

Doktor memerlukan operasi selama 3 jam untuk mengeluarkan belut sepanjang 15 cm lebih. Belut telah mati ketika ditemukan.

Dokter bedah Jin Wang mengatakan walaupun diameter uretra dari penis laki-laki cukup sempit, tapi belut bersifat licin sehingga mampu masuk ke dalam alat kelamin Nan. Tubuhnya bekerja sebagai pelumas membuatnya masuk ke dalam penis dengan mudah.

Sebenarnya, sebelum kes Nan terjadi ada seorang remaja 14 tahun di India yang harus menjalani operasi kecemasan kerana alat kelaminnya dimasuki oleh ikan sepanjang 2 cm. Remaja tersebut mengatakan kejadian tersebut terjadi saat dia buang air kecil, ikan yang dia pegang terlepas dari tangannya dan masuk ke dalam uretranya.

Sumber: Metro Online (idbite.com)

Ajaib! Dua hari Terperangkap di peti sejuk bahagian beku, Ayam Tetap Hidup


CHINA - Menakjubkan! Seekor ayam mampu bertahan hidup setelah dua hari terperangkap di dalam peti sejuk bahagian beku. Padahal secara logik tak ada ayam yang mampu bertahan hidup dalam suhu di bawah 0 darjah celcius.

Seperti dikutip Ananova, Gan Shugen terperanjat ketika mendapati ayam yang terbungkus plastik dengan kaki terikat itu masih hidup, setelah dua hari disimpannya di dalam peti sejuk.Ketika dikeluarkan dari plastik, nampak pula gumpalan kotoran ayam telah membeku menjadi es.

Awalnya dirinya tak tahu jika ayam pemberian keluargatnya itu masih hidup, ketika dimasukkannya ke dalam peti sejuk. "Saya mendengar ada suara-suara lemah, dan ketika membuka peti sejuk, kepala merah ayam itu langsung keluar," ujarnya.

Sementara itu, salah satu ahli peternakan dari China, Li Fazhi mengatakan kejadian itu sangat di luar logik ilmiah. "Jika ayam betina itu terkunci di dalam almari itu masih menakjubkan, tapi kalau bertahan hidup di dalam peti sejuk beku itu sungguh ajaib," ungkap Li.

Anehnya lagi, Gan pun mencuba melakukan percubaan kepada ayam ajaib itu. Gam memasukkan lagi ayam itu selama 20 minit ke dalam peti sejuk, ketika sebuah stesen televisyen datang membuat liputn. Dan ternyata ayam itu tetap hidup!

Kini, Gan pun memutuskan akan menjaga ayam tersebut dan tak akan memotong mahupun memakan ayam ajaib tersebut.(ahm)

http://international.okezone.com

Gila..jumpa kondom dalam pinggan tengah makan nasi



Ayam berleher telanjang

Haiwan berleher panjang tanpa bulu itu menjadi perdebatan ilmuwan dan peternak unggas. Inilah ‘turken’ yang berasal dari kata turkey (kalkun) dan chicken (ayam).

Meskipun dinamai Transylvanian Naked Neck, haiwan ini sebenarnya salah satu jenis ayam. Namun kerana salah satu alasan misteri yang belum disepakati ilmuwan, ramai orang mengira itu perkahwinan dari kalkun dan ayam.

Berdasarkan ujian DNA dari ilmuwan di Roslin Institute, University of Edinburgh, Inggris, peternak unggas tidak perlu panik. Dr. Denis Headon,  menilai keberadaan ayam itu dapat membantu peternak menghasilkan ayam yang sesuai dengan habitat negara beriklim panas.

“Ayam berleher telanjang itu tidak memiliki bulu, tapi mereka berperilaku seperti ayam normal dengan bertelur dan menghasilkan daging yang baik. Yang menarik, mereka ternyata lebih tahan keadaan panas dari ayam normal,” kata Dr. Denis Headon.

Ayam berleher panjang itu pertama kali muncul di Eropah Tengah dan masuk ke England pada 1920.

Kajian terbaru menemukan adanya mutasi genetik secara acak yang menyebabkan kelebihan produksi molekul penghilang bulu, lebih dikenal dengan gen BMP12. Mutasi tersebut pertama kali muncul pada ayam di utara Romania, ratusan tahun lalu. Mutasi gen ini membuat leher unggas menjadi telanjang atau tak berbulu

Secara umum, mutasi genetik buruk bagi perkembangan binatang. Namun, bagi ayam, kemampuan itu membantu mereka bertahan di suhu panas sehingga menghasilkan telur dan daging yang lebih baik.

Ini Dia Foto Pertama Yang Diunggah ke Instagram


Dua tahun lalu, tepatnya pada bulan Oktober 2010, aplikasi Instagram meluncur ke publik. Dan kini aplikasi ini menjadi salah satu aplikasi paling populer di kalangan pengguna Smartphone.

Tapi sebenarnya foto apakah yang pertama kali diunggah (up load) di Instagram? Jika sebelumnya dilansir bahawa foto pertama yang diunggah ke internet adalah sebuah kelompok musik amatur yang jauh dari kata populer. Maka hal yang sama juga terjadi pada Instagram. Bukan Foto Obama atau Justin Beiber, melainkan seekor anjing lucu.

Seperti yang dilansir Daily Mail, Foto tersebut diunggah oleh pemilik sekaligus pendiri Instagram, Kevin Systrom, dua tahun lalu, tepat pada  17 Julai 2010. Pada saat itu, aplikasi yang digunakan masih bernama 'Codename'. dan foto tersebut diunggah sebagai uji coba sebelum akhirnya menyematkan nama Instagram secara rasmi pada Oktober 2010. Foto tersebut diambil Kevin di di Chilako taco yang terletak di Todos Santos menggunakan iPhone miliknya.

"Dua tahun lalu, hari ini, kami menguji dengan menggungah sebuah foto ke dalam aplikasi bernama Codename," ujar Kevin. "Tiga bulan kemudian, pada Oktober 2010, Instagram diluncurkan ke publik."

Sejak kemunculan foto tersebut, banyak pihak yang tertarik untuk memiliki akaun di Instagram. Bahkan yang terbaru, salah satu penyanyi paling kontroversial di dunia, Lady Gaga juga ikut-ikutan memiliki akaun Instagram. Kini sudah 50 juta orang sharing foto di Instagram dan telah banyak foto terupload di Instagram.


Populariti itu bahkan membuat Mark Zuckerberg teruja.Pendiri Facebook itu membelinya. Sejak saat itu Instagram semakin ramai dan banyak sekali foto foto cantik yang diup load dari smartphone.

(as/dailymail)

Keajaiban kata "Sujud" dalam AL-Qur'an


Pada Al-Quran, akan anda temukan bahAwa kata sujud yang dilakukan oleh mereka yang berakal disebutkan sebanyak 34 kali. Jumlah tersebut sama dengan jumlah sujud dalam shalat sehari-hari yang dilakukan pada lima waktu sebanyak 17 rakaat. Pada setiap rakaat dilakukan dua kali sujud sehingga jumlahnya menjadi 34 kali sujud sebagaimana terdapat pada ayat-ayat berikut:


  • Dan (ingatlah) ketika Kami berfirman kepada para Malaikat: ‘Sujud-lah kamu kepada Adam’ …. (2:34)


Ayat ini merupakan ayat ketiga puluh empat pada surat Al-Baqarah, yaitu surat dalam mushaf yang pertama yang menyebutkan masalah sujud yang jumlahnya sama dengan jumlah sujud keseharian.


  • …. kemudian Kami katakan kepada para Malaikat; “Bersujud-lah kamu kepada Adam!” …. (Al-Araf: 11)
  • Dan ingatlah ketika Kami katakan kepada Malaikat: “Bersujud-lah kamu kepada Adam!” …. (AI-Isra: 61)
  • Dan (ingatlah) ketika kami katakan kepada para Malaikat: “Ber-sujud-lah kamu kepada Adam!” … (Al-Kahfi: 50)
  • Dan (ingatlah) ketika Kami katakan kepada para malaikat: “Ber-sujud-lah kamu kepada Adam!” . . . (Thaha: 116)
  • Wahai orang-orang yang beriman, ruku’ dan ber-sujud-lah kamu serta beribadahlah kamu kepada Tuhanmu . . . (AI-Hajj : 77 )
  • Dan apabila dikatakan kepada mereka: “Sujud-lah kamu sekalian kepada Yang Mahapenyayang.” Mereka menjawab: “Siapakah Yang Maha Penyayang itu?” . . . (Al-Furqan: 60
  • Janganlah kalian ber-sujud kepada matahari maupun bulan, dan ber-sujud-lah kamu semua kepada Allah, Zat Yang telah menciptakan keduanya (matahari dan bulan) …. (Fushshilat: 47)
  • Maka ber-sujud-lah kalian kepada Allah dan beribadahlah kalian (kepada-Nya). (Al-Najm: 62)
  • Hai Maryam, taatlah kepada Tuhanmu, sujud dan ruku’lah bersama-sama orang yang ruku’. (Ali Imran: 43)
  • Maka sujud-lah para Malaikat itu semuanya bersama-sama. (Al-Hijr: 30)
  • 12. Maka ber-sujud-lah para Malaikat itu semuanya bersamasama. (Shad: 73)
  • …. Maka semua para Malaikat itu ber- sujud, kecuali Iblis; ia enggan … (Al-Baqarah: 24)
  • …. Kemudian apabila mereka (yang salat besertamu) sujud (telah menyempurnakan satu rakaat) maka hendaklah mereka pindah dari belakangmu (untuk menghadapi musuh). (An-Nisa: 102)
  • …. Lalu Kami katakan kepada malaikat: “Ber-sujud-lah kamu kepada Adam!”, maka mereka ber-sujud, kecuali iblis …. (Al-A’raf: 11).
  • .… Maka mereka ber- sujud, kecuali iblis ….(Al-Isra: 61) 
  • …. Maka mereka ber-sujud, kecuali Iblis. Dan dia adalah dari golongan jin …. (AI-Kahfi: 61).
  • …. Maka mereka ber-sujud, kecuali iblis, ia enggan … (Taha: 116).
  • Berkata iblis: “Aku sekali-kali tidak akan ber-sujud kepada manusia yang Engkau telah ciptakan dari tanah liat kering (yang berasal) dari lumpur hitam yang diberi bentuk.” (Al Hijr: 33).
  • .…. Kecuali iblis, ia berkata: ‘Apakah aku akan ber-sujud kepada orang yang Engkau ciptakan dari tanah?”. (Al-Isra: 61).
  • Allah berfirman: ‘Apakah yang menghalangimu untuk ber- sujud (kepada Adam) di waktu Aku menyuruhmu?” …. (AI-A’raf: i2).
  • Allah berfirman: “Wahai iblis, apakah yang menghalangi kamu sujud kepada yang telah Ku-cipta-kan dengan kedua tangan-Ku?”…. (Shad: 75).
  • Janganlah kalian sujud kepada matahari maupun bulan ( Fushilat: 3 7 )
  • …. Mereka berkata: “Dan siapakah Yang Maka Penyayang itu? Apakah kami harus ber- sujud kepada yang kamu perintahkan kepada kami?” …. (Al-Furqan: 60).
  • Hanya kepada Allah-lah sujud (patuh) segala apa yang di langit dan di bumi …. (AI-Ra’d: 15).
  • Dan hanya kepada Allah-lah sujud segala apa yang ada di langit dan bumi …. (Al-Nahl: 49).
  • Apakah kamu tlada mengetahui, bahwa kepada Allah ber-sujud segala apa yang ada di langit, bumi …. (Al-Haj: 18). 
  • Agar mereka tidak ber- sujud (menyembah) Allah Yang mengeluarkan apa yang terpendam di langit dan di bumi …. (Al-Naml: 25).
  • …. Mereka membaca ayat-ayat Allah pada beberapa waktu di malam hari, sedang mereka juga ber- sujud (sembahyang). (Ali Imran: 113).
  • Sesungguhnya malaikat-malaikat yang ada di sisi Tuhanmu tidaklah merasa enggan menyembah Allah dan mereka bertashbih memuji-Nya dan hanya kepada-Nyalah mereka ber- sujud. (Al-A’raf: 206).
  • Aku mendapati dia dan kaumnya ber- sujud kepada matahari, selain Allah …. (Al-Naml: 24).
  • Dan jika dibacakan Al-Quran kepada mereka, mereka tidak ber- sujud. (Al-Insyihaq: 21).
  • Dan pada bagian dari malam, maka sujud-lah kepada-Nya dan bertasbihlah kepada-Nya pada bagian yang panjang di malam hari. (AI-Insan: 26).
  • Sekali-kali jangan, janganlah kamu patuh kepadanya; dan sujud-lah dan dekatkanlah (dirimu kepada Tuhan). (AI-Alaq: 19).

 Dalam Al-Quran tidak ada kata sujud yang dihubungkan dengan makhluk yang tidak berakal, kecuali satu ayat saja, yaitu dalam firman Allah SWT:


  • Dan tumbuh-tumbuhan dan pohon-pohonan kedua-keduanya sujud kepada-Nya. (Al-Rahman: 6).


Selain dalam ayat tersebut, 34 kata kerja (fi’il) sujud semuanya dihubungkan dengan makhluk berakal.

Sumber: Buku: Al-Qur’an dan Rahasia Angka, Penulis: Dr.Abu Zahra’ An-Najdi

Kebiasaan Aneh Memakan Mayat manusia di Filipina

Suatu daerah di Filiphina mempunyai kebiasaan yang aneh... Iaitu memakan bangkai manusia yang telah mati...













Tempat sampah dimasa hadapan





Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved