Mari kita tengok cara seorang lelaki mencuri laptop

on 15 September 2012








sumber : stomp.com.sg

ini ceritanya....

A man was caught on CCTV stealing a laptop in a restaurant, even though the owner was close by.

The thief can be seen using his feet to drag the bag by its strap towards him, before stealing the laptop inside.

STOMPer Rachel, who saw the video online, said that the incident happened in a restaurant in Manila.

Another STOMPer Hannah, who also saw the video, said:

"Watch how this sneaky guy stole a laptop in a restaurant, right under the nose of the owner.

"Next time you eat in public, beware of your belongings and keep them close to you and within sight.

"Nothing is too big to be stolen...not even a laptop."

Penjenayah selamba tikam mata wanita yang jadi tebusannya (pic + video)


Gila betul penjenayah ni..selamba je dia tikam mata wanita yang menjadi tebusannya




sumber : bestoneoffour.wordpress.com

Aksi buaya telan mangsa






Wanita selamba cabut lari dari salon






A woman demanded for the best dye job and hair treatment at a salon in Choa Chu Kang. Halfway through her dye job, she ran out without paying.

STOMPer Serene said:

"My salon is located in Choa Chu Kang.

"This woman in her 40s came in asking for the best dye and treatment available.

"We told her that it would cost $100 in total and she was okay with it.

"Halfway through dying her hair, she wanted to go to the toilet.

"When I told her there was a toilet in my salon, she was shocked.

"She stayed in the toilet for quite a while.

"When she came out, she said she had to fetch her sister who was waiting outside.

"She ran out of the salon with wet hair, and she didn't pay!

"Beware of her!"

sumber : stomp.com.sg

Wow...Kereta Dilapisi Emas 22 Karat Seberat 80 Kg Dan Berhiaskan Permata


Sebuah kereta versi Tata Nano ditampilkan di kota India, Mumbai.

Kereta  yang dipamerkan perusahaan multinasional terbesar di Negara itu, Tata, 
adalah mobil yang sangat istimewa lantaran dilapisi dengan emas 22 karat seberat 80 kg dan juga 15 kg perak dan bermacam-macam permata.

Kereta  itu dibuat sebagai sebuah tribut, merayakan 5000 tahun pembuatan perhiasan di India.

“Sejak saat ini kereta tu tak dimaksudkan untuk dijual. Kereta tu hanya dimaksudkan   untuk berkeliling untuk  memperlihatkan kemampuan atau skil para pembuat India, dan mungkin mereka adalah orang-orang yang paling tereksploitasi di bisnis ini,” ujar Bhaskar Bhatt, ketua dari Tata group seperti dilansir dari situs fun-on.com.

Adapun perubahan itu meningkatkan nilai kereta litu, dari harga standard sekitar 1,300 Poundstarling menjadi  2.9 Juta Poundsterling.

Wow..pasangan ini pasangan pertama nikah di Stadium Barcelona


Liputan6.com, Barcelona: Pasangan penggemar kelab Barcelona, Iban Anglada dan Sans Sigrid, menjadi pasangan pertama yang menggadakan upacara pernikahan di stadium milik kelab Barcelona, Camp Nou. Demikian dilapor AFP, Isnin (11/7).

Anglada dan Sans saling mengucap janji setia di hadapan 260 tamu pada Sabtu lalu di stadium yang memiliki kapasiti 98.787 orang itu. “Kami ingin sesuatu yang istimewa dan kami fikir ini tempat yang tepat,” kata Sans, yang juga seorang ekonomis. Menurut laporan media Sepanyol, total biaya pernikahan mereka sekitar 60 ribu euro .

Menurut pihak kelab, biaya menggadakan pernikahan di stadium itu boleh berkisar antara 1.800 euro sampai 2.400 euro, tergantung jumlah tamu. Harga untuk pesta dimulai dari 110 euro per orang dan dapat menampung hingga 750 tamu. Untuk tambahan, seperti menghadirkan piala yang dimenangkan Barcelona musim lalu, termasuk Liga Champions, dikenakan biaya 1.500 euro.

“Impian para penggemar Barcelona akhirnya boleh terwujud untuk merayakan pernikahannya di stadium Barca,” kata kelab itu dalam brosur untuk mempromosikan layanan pernikahan di Camp Nou.

Pada Oktober 2010, Barcelona mengumumkan rancnagan mereka menyediakan tempat upacara pernikahan di stadium pada tahun ini. Menurut laporan saluran televisyen TVE, layanan menarik ini sudah ditempah para penggemar El Barca dari China dan Jepun

Rahsia di sebalik tulisan



Setiap manusia ini mempunyai corak tulisan yang berbeza-beza. Walaupun ada yang cuba untuk meniru tulisan orang lain, tapi jika diperhatikan sebaik mungkin pasti ada perbezaannya. Dipercayai, melalui tulisan juga kita boleh belajar mengenali diri seseorang. Wah! Ini sudah bagus kan? Tapi ada syarat mestilah tulisan yang hendak di’baca’ itu mestilah ditulis dalam keadaan tenang. Seandainya ia ditulis dalam mood yang tak tenteram dan tergesa-gesa, mungkin tulisan itu lebih kotor dan hodoh.. Itu tak boleh dikira kerana bentuk tulisan yang tergambar itu bersifat sementara saja.


[Tulisan berubah-ubah]


Ada orang yang bentuk tulisannya tidak pernah berubah-ubah sejak dari dulu lagi. Ha..itu menandakan bahawa dia juga seorang yang sukar untuk berubah. Maknanya dia lebih suka mengekalkan personaliti dirinya yang sedia ada sejak dulu. Sebaliknya jika tulisannya sering berubah-ubah, bermakna dia sentiasa mengalami pembentukan dan pembangunan personaliti dirinya malah dia juga bersikap individual. Dari segi membuat sebarang keputusan, orang yang tulisannya tidak berubah sejak dulu lagi lebih tetap pendirian dan lebih tegas. Manakala mereka yang sering berubah corak tulisan mereka dikatakan lebih mudah untuk berubah fikiran. Bukan bermaksud mereka ini tidak berpendirian langsung tapi keputusan mereka itu masih boleh dipengaruhi oleh orang lain.


[Kecondongan tulisan]


Tegak - Sekiranya tulisannya itu tegak saja bermakna dia seorang yang rajin, bertanggungjawab, pandai bergaul dengan orang lain dan sikapnya amat menyenangkan. Dia juga mampu membuat keputusan dengan wajar dan tepat.


Condong ke kanan - Orangnya bersikap terbuka sama ada dalam pergaulan biasa atau hubungan cinta. Namun dia ini juga sentiasa memerlukan bantuan dan tunjuk ajar daripada orang lain dalam apa juga yang dilakukannya. Dalam erti kata lain, mereka ini kurang yakin dengan tindakan yang diambil dan memerlukan pendapat dan pandangan orang lain untuk menyakinkan diri mereka sendiri. Mereka juga mudah ditimpa perasaan cepat bosan jadi sebab itu cukup pantang kalau mereka kena tunggu lama!


Condong ke kiri - Dia ini seorang yang sensitif walaupun mungkin dari segi luaran nampak dia ini seolah-olah tak kisah sangat. Selain itu, dia juga seorang yang amat berhati-hati dalam apa juga yang dilakukannya kerana dia tidak mahu timbulnya sebarang penyesalan di kemudian hari nanti. Walau bagaimanapun jangan tak tahu, mereka ini seorang yang cukup setia kepada orang yang dicintainya! Cayalah!


[Saiz tulisan]


Besar - Ini menandakan dia seorang yang kurang matang namun dia inginkan orang lain mengikut caranya. Sebab itu mungkin akan timbulnya perselisihan dengan orang sekeliling. Bahkan dia juga amat gembira jika ada orang yang memandang tinggi terhadap keupayaan dirinya.


Kecil - Bentuk tulisan kecil ini menandakan dia seorang yang berfikiran jauh dan bersikap akademik. Selain itu dia juga sebenarnya seorang yang sensitif dan mudah tersentuh jiwanya.


Semakin lama semakin besar - Jika dilihat, mulanya saiz tulisannya taklah besar sangat tapi semakin banyak dia menulis, saiznya bertambah besar. Ini menandakan dia seorang yang berfikiran terbuka tetapi agak kurang berhati hati dalam tindakannya.


Semakin kecil - Ha.. ini pula membawa maksud bahawa dia seorang yang cukup berhati hati tetapi suka menyimpan rahsia. Tapi awas, dia mungkin sanggup berbohong untuk menutup kesalahan dirinya. Kata orang, bohong sunat!


[Bentuk tulisan]


Lebar - Ia menandakan bahawa dia seorang yang aktif dan suka melibatkan diri dalam pelbagai persatuan dan pertubuhan. Selain itu dia juga gemar mengembara sambil bercuti. Tapi nampaknya dia ini kurang bijak dalam menjaga hati teman-teman.


Tulisan kurus - Ternyata dia akan melakukan perkara-perkara yang hanya digemarinya saja.


Tulisan bersegi empat - Otak matematik rupanya dia ni.


Tulisan bulat - Ini menandakan dia seorang yang suka bergaul dan penyayang.


Bersambung - Pemikirannya berdasarkan logik.


Bercerai cerai - Segala tindakannya lebih cenderung mengikut gerak hatinya saja!


[Jarak tulisan]


Tulisan jauh - Sekiranya dia mempunyai jarak antara tulisan agak jauh, bermakna dia sukar didekati dan tak suka orang lain terlalu rapat dengan dirinya. Bukan apa, jika dia mungkin akan bersikap mengongkong atau bergantung pada orang-orang yang rapat dengan dirinya itu.


Tulisan rapat - Memang mudah untuk berdampingan dengan dia ini kerana dia juga berfikiran terbuka.


[Ruangan di tepi] 


Perhatikan ruang yang ditinggalkan pada muka surat itu. Sekiranya :
Ruang kiri kanannya sama, jarak ruang di kiri dan kanan muka surat itu adalah sama besarnya -Itu bermakna dia seorang yang berfikiran optimistik.


Ruang muka surat sebelah kiri kecil - Itu menandakan dia seorang yang amat sensitif sebenarnya!


Ruang muka surat kanan kecil - Sememangnya dia seorang yang rajin namun sukar membuat pertimbangan yang sewajarnya.


Penuh satu muka surat - Ternyata dia seorang yang amat tegas dan mempunyai banyak ide bernas yang boleh dikongsi bersamanya



Warga China Takut dengan Setem Gambar Naga

Untuk menyambut pergantian tahun, pemerintah China kembali mengeluarkan sebuah setem edisi khusus. Setem tersebut menampilkan Naga sebagai modelnya, kerana menurut kalender China tahun ini adalah Tahun Naga Air. 

 Namun sebahagian pihak tidak setuju dengan setem edisi terbaru ini. Apa masalahnya? gambar naga dalam setem ini dianggap terlalu menyeramkan. Rekaan ini langsung menjadi bahan perbincangan hangat di dunia maya. "Naga seharusnya menjadi maskot yang menarik perhatian. Lalu kenapa dibuat begitu menakutkan? Saya rasa saya tidak akan membeli setem edisi ini," ujar salah satu blogger dengan akaun 'YFY Laoyu' seperti diberitakan oleh AFP, Sabtu (7/1/2012).

 Sejarawan China, Zhang Yihe menulis dalam akaun blognya, bahawa ia ketakutan setengah mati melihat setem edisi kali ini. Sementara pereka setem Chen Shaohua, cuba untuk menjernihkan masalah dengan cuba menjelaskan maksud dari desainnya tersebut. Menurutnya, desainnya ini merupakan sebuah desain ulang dari setem tahun 1878, yang terinspirasi dari jubah yang dikenakan oleh Kaisar berkuasa pada masa itu. "Naga merupakan pemimpin dari segala lambang zodiak.

 Naga juga dipercaya boleh membuang energi jahat dan menjauhkan masyarakat dari bencana. Kita memerlukan penggamabaran yang tegas untuk mengekspresikan hal ini," terangnya. Naga sendiri merupakan salah satu dari 12 simbol dalam kalender tradisional China. Naga dipercaya memiliki kemampuan untuk membawa kekuatan, kemakmuran dan keberuntungan. 

 Sumber : http://www.detiknews.com

Berbagai Rasa Garam dari Air Mata Manusia

Dibalik bentuknya yang cantik, botol-botol yang dijual di kedai Hoxton Street Monster Supplies ini berisikan garam paling aneh yang pernah kita lihat.


Bicara mengenai produk organik, garam-garam ini mungkin berada didalam posisi terakhir dari daftar produk yang akan kita cuba. Mereka memiliki lima 'rasa', yang semuanya diklaim dibuat dari air mata manusia asli yang berasal dari keadaan-keadaan yang berbeza. Mulai dari air mata orang yang sedang bersedih (sorrow), air mata orang yang sedang memotong bawang (chopping onions), air mata orang ketawa (laughter), air mata orang marah (anger), hingga air mata dari orang yang sedang bersin (sneezing). Eww...
Apakah semua itu terasa beza di lidah? Menurut produsennya, Halen Mon, ya, setiap 'rasa' memang memiliki rasa asli yang berbeza dan unik. Garam sorrow misalnya, memiliki rasa yang mirip dengan rasa lavender, yang sesuai diguna untuk daging dan organ haiwan. Dan garam sneezingsaya kira, memiliki rasa termasin diantara garam-garam yang lain.
Meskipun aneh, produk ini perlu diakui memang memiliki bentuk kemasan yang cukup indah, yang didesain langsung oleh para desainer di We Made This.

Foto Hitam Putih Bersejarah Ini Telah Kembali Hidup di Masa Sekarang


Sanna Dullaway merupakan seorang seniman asal Swedia yang berhasil membawa foto hitam putih bersejarah kembali ke zaman sekarang dengan menambahkan foto tersebut dengan warna. Hal tersebut dilakukannya untuk mempromosikan dirinya sebagai ‘pemberi kehidupan kepada foto’. Hasilnya, setiap karyanya dinilai telah menarik perhatian media selama beberapa bulan terakhir. Namun, banyak juga yang memperdebatkan hasil kreasinya tersebut.

Hilang sifat keibuan kerana online games

TEMPO Interaktif, New Mexico -Barangkali Rebecca Colleen Christie sudah kehilangan naluri keibuannya. Lantaran asyik bermain video games online, dia rela membiarkan anak perempuannya yang baru berusia tiga tahun, Brandi Wulf, mati kelaparan.

Selama berjam-jam dia duduk di depan komputer dalam rumahnya di kawasan Pangkalan Udara Holloman, Los Crueces, New Mexico, Amerika Syarikat. Janda itu leka dengan permainan bernama “World of Warcraft”.

Sampai-sampai ia tidak peduli dengan gadis kecilnya yang merengek kelaparan. Sebelu pengsan, Brandi sempat memakan kotoran kucing. Rebecca yang panik mendapati Brandi sesak nafas lantas segera memanggil paramedik yang langsung membawa anak bungsunya itu ke hospital.

Para doktor yang memeriksa Brandi pun sangat prihatin. Mereka mengatakan dia kekurangan vitamin lantaran beratnya cuma 10 kilogram. Dalam setahun terakhir saja, berat tubuhnya hanya bertambah setengah kilogram.

Namun, nyawa Brandi tidak tertolong. Menurut penyelidikan Biro Investigasi Federal (FBI), Rebecca biasa bermain games online itu sejak siang hingga petangi. Tragedi itu berlangsung pada 2006 dan November lalu. Pengadilan setempat menghukum Rebecca dengan hukumanan penjara. Ia terbukti bersalah atas dakwaan pembunuhan tingkat kedua dan penganiayaan anak.Anak sulungnya bakal diasuh keluargaya yang lain.

Rebecca mengaku sangat menyesal atas kebodohannya itu. “Saya tidak akan pernah mendapatkan dia (Brandi) lagi, bahkan sekarang saya pun tidak dapat berbicara dengan anak sulung saya,” katanya.

Wahai Wanita, Berhati-hatilah Saat Bercermin Di Tempat Umum

Ketika masuk ke toilet umum di terminal, di lapangan terbang, di restoran, di mall, di spa atau bilik hotel dan fitting room, kebanyakan dari para pengunjung yakin bahwa cermin yang menggantung di dinding kelihatannya seperti cermin biasa. Tapi sesungguhnya mereka tidak tahu apakah itu benar-benar cermin biasa atau cermin 2 arah (orang di belakang cermin itu boleh melihat Anda, dan Anda tidak dapat melihat mereka), seperti cermin pada ruang interogasi balai polis yang sering kita saksikan di filem.


Banyak kes dimana orang  memasang cermin 2 arah di dalam ruang ganti pakaian wanita atau di toilet wanita, terkadang kelakuan nakal oknum disitu tanpa sepengetahuan pemilik atau pengelola toko/mall/resto/hotel/salon/spa. Sangat sulit mengidentifikasi permukaannya hanya dengan melihatnya saja. Bagaimana untuk mengetahuinya dengan pasti apakah cermin itu adalah CERMIN BIASA atau CERMIN 2 ARAH?

Lakukan saja tes sederhana dengan menggunakan kuku jari. Caranya letakkan kuku jari di atas permukaan cermin: : 

1. Jika ADA jarak (gap) antara kuku dan bayangan kuku di cermin, maka bisa dikatakan itu adalah CERMIN BIASA, jadi AMAN!


2. Jika TIDAK ADA jarak (gap) antara kuku dan bayangan kuku, artinya kuku Anda langsung menyentuh bayangan kuku Anda di cermin, maka itu adalah CERMIN DUA ARAH. Segera tinggalkan ruang itu!


Cara alternatif adalah dengan menghembuskan hawa panas lewat mulut kita ke cermin tersebut. Kalau cerminnya cermin biasa akan terlihat jarak dari wap embun yang ada, kalau tidak, berarti itu adalah CERMIN TEMBUS PANDANG.

Bagaimana kalau di depan kaca 2 arah ditambah lagi 1 kaca sehingga kalau jari ditempelkan ke cermin alhasil seperti cermin biasa (ada jarak antara cermin dan kuku), maka satu lagi yang perlu diperhatikan adalah adanya kamera mini di hiasan dinding.

Cara lain:
1. Cermin kaca 1 arah biasanya langsung menyatu dengan tembok.
2. Bawalah lampu picit sorot kaca dan lihat apa ada pantulan cahaya di belakang kaca.
3. Perhatikan warna reflektor kaca, kaca asli bening mengkilat dan kalau cermin 1 arah agak sedikit suram.
Ini cara sedrhana tapi efektif. Anda bisa menyelamatkan diri, anak gadis Anda, atau teman wanita dari "perkosaan visual".

Banyak wanita tidak menyedari telah menjadi korban, seperti kes beberapa tahun lalu ketika sekelompok artis dirakam aktivitasnya saat berganti baju di sebuah toilet studio foto.

Meski Anda bukan artis, hal ini tetap dapat menjadi ALAT PEMERASAN. Teknologi sekarang memudahkan para penjahat atau orang iseng beraksi merekam aktiviti peribadi Anda di toilet dengan telefonl . Bayangkan kalau itu di-upload di internet via facebook atau twitter atau media sosial lain seperti youtube.

Pelik..di tadika ini tak ada gender lelaki atau perempuan

VIVAnews - Sebuah taman kanak-kanak di Sweden, menghindari penyebutan murid berdasarkan definisi gender. Hal ini tidak lain untuk menumbangkan stereotip antara lelaki dan perempuan di masyarakat.

Dilapor dari laman Associated Press,semua murid di TK Egalia, Stockholm, baik laki-laki dan perempuan akan sama-sama dipanggil dengan sebutan "teman". Tidak hanya nama, netralitas gender juga diterapkan pada warna, pilihan buku, hingga penempatan mainan turut diatur.

Di TK ini, anak lelaki bebas bermain masak-masakan sementara anak perempuan juga dapat bermain pedang-pedangan. Jenny Johnsson, salah seorang pengajar, mengatakan bahawa hal ini akan memberikan anak-anak kesempatan untuk menjadi apa yang mereka inginkan.

"Hal ini fantastis, sebab masyarakat selama ini mengharapkan anak perempuan menjadi cantik dan baik hati, sementara anak lelaki diharapkan menjadi jantan dan hebat," ujarnya.

Hal ini telah mengundang pro dan kontra dari masyarakat Sweden. Masyarakat yang kontra menganggap hal ini sudah kelewatan kerana akan membuat kanak-kanak ini mengalami krisis identiti.

"Baiklah, katanya hal ini diterapkan kerana selama ini anak lelaki dianggap lebih 'tinggi' dari perempuan. Namun sebenarnya siapa yang memutuskan hal itu? Lagipula, memangnya main kereta saja ada hubungannya dengan maskulin?"

"Peranan gender yang berbeza sebenarnya tidak bermasalah selama masih sama-sama dihargai," cetus Tanja Bergkvist, seorang blogger yang kerap menyebut kesamaan gender sebagai sesuatu yang gila.

Namun nyatanya hal ini tak mengurangi jumlah pendaftar di TK Egalia. Lotta Rajalin, sang guru besar sekolah bahkan menyatakan hanya ada sepasang orangtua saja yang membatalkan mendaftar.

Rajalin tidak menyangkal perbezaan biologis antara laki-laki dan perempuan. Buktinya, boneka yang dipakai bermain oleh para pelajar benar secara anatomi. "Hal yang terpenting adalah, anak-anak memahami bahawa perbezaan biologis tidak berarti adanya perbedaan kemampuan. Ini adalah tentang demokrasi dan kesamaan manusia," ujar Rajalin.

Sweden adalah negara di Eropa yang dikenal sebagai pelopor pernikahan sesama jenis. Para pasangan homoseksual ini juga diperbolehkan untuk mengambil anak angkat. Negara ini juga terkenal akan aktivis feminismenya yang radikal. (umi)
• VIVAnews

Fesyen terbaru ke ni?


Pemandu yang memegang rekod saman termahal dunia

Seorang pemandu kereta di Switzerland sungguh malang ketika memndu keretanya dalam kelajuan 290 kilometer sejam. Lelaki tersebut ketika ini dikenakan saman sebanyak 660 ribu poundsterling .

Jumlah denda ini dianggap sebagai rekod saman termahal di dunia. Kejadian ini terjadi ketika lelaki berusia 37 tahun yang menolak disuruh berhenti, terlihat dia memandu keretanya sebanyak dua kali dalam kelajuan 145 kilometer sejam. Demikian diberitakan AFP,

Menurut hukum di Switzerland jumlah denda diputuskan berdasarkan atas tingkat kekayaan dan pelanggaran di jalan raya yang dilakukan. Pada kes terakhir ini, juru cakap polis Benoit Dumas mengatakan pihaknya tidak dapat membiarkan siapapun memandu dengan kelajuan 290 kilometer sejam.

Kini kereta lelaki tersebut disita oleh pihak polis dan polisi pun memaksa lelaki tersebut untuk membayar denda harian sebanyak 2,200 poundsterling selama 300 hari.

Lelaki ini boleh dianggap sebagai pemegang rekod saman termahal di dunia. Rekod sebelumnya dipegang oleh pemandu berasal Switzerland yang terpaksa membayar saman sebanyak 185,000 poundsterling.

sumber : http://international.okezone.com

Rupanya penyanyi terbaru group Jepun AKB 48 ini rekaan komputer

VIVAnews - Eguchi Aimi merupakan anggota terbaru group pop asal Jepun, AKB 48. Tak seperti enam anggota lainnya, Eguchi memiliki keunikan. Ternyata, Aimi adalah susuk maya atau rekaan komputer.

Seperti dikutip dari laman Channel News Asia, Eguchi Aimi tampil pertama kali di iklan sebuah perusahaan permen, Glico. Eguchi dan AKB 48 tampil untuk mempromosikan permen baru produksi Glico.

Glico pun kemudian mengakui kalau Eguchi merupakan idola-virtual. Wajah cantik Eguchi Aimi ternyata merupakan gabungan dari enam anggota AKB 48 lain, hasil rekaaan komputer.

Eguchi Aimi memiliki mata Atsuko Maeda dan hidung milik Tomomi Itano. Bentuk wajahnya (outline) mengambil Minami Takahashi. Sedangkan, bentuk mulutnya diambil dari Mariko Shinoda, dan alis dari Mayu Watanabe. Adapun, tubuh seksi dan rambut indahnya diambil dari Yuko Oshima.

Penampilan perdana Eguchi Aimi sangat mengejutkan fans AKB 48. Para fans mengira keindahan Eguchi sebagai keindahan alami, bukan rekaan komputar.

Walau begitu, pengurus AKB 48 dikhabarkan telah mempersiapkan sejumlah langkah untuk mempopularkan karakter rekaan ini. Profil rekaan Eguchi pun diciptakan, dengan biodata palsu dan foto-foto rekaan. Eguchi disebut sebagai gadis 16 tahun asal Saitama.

Eguchi Aimi jelas bukan sosok nyata. Tapi, Eguchi memiliki esensi layaknya idola, sosok yang diciptakan dengan karakter, dan tentu saja penampilan yang dicintai fansnya.

Ini Dia Model Iklan Paling Hot di Afrika



amacam hot tak????

Wow.. Minuman Energi Ini Namanya 'Pussy'


Terdapat minuman energi yang memakai nama tak patut yakni ‘Pussy’ yang dalam bahasa Melayu bererti alat kelamin wanita.

Perusahaan pembuat minuman ini mengatakan, "Nama ini mengejutkan dan menarik perhatian dan itu intinya. Ini merupakan resepi yang menghasilkan hal luarbiasa. Minuman energi premium ini diberi nama dengan percaya diri."

Menurut edisi mingguan LA, minuman ini 100% menggunakan bahan alami dari campuran jus anggur, jeruk, granadilla, lychee dan air ditambahkan 'daun obat terpilih'. Namun Pussy hanya tersedia di Inggris.

Namun nampaknya hanya perlu beberapa waktu hingga minuman ini akhirnya menyebar di seluruh dunia. Untuk 24 tin minuman ini dijual seharga 10,99 GBP.

Gambar yang membuat seseorang merasa sedih apabila melihatnya

Anak-anak kucing ini mati akibat perbuatan kanak-kanak yang sering main tembak-tembak dengan peluru getah dan menyiksa anak kucing itu dengan mengikat leher  dengan tali.



Bayangkan perasaan ibu kucing ini bila melihat anaknya
semua sudah mati





pemilik kucing ini merasa kesedihan kehilangan anak kucing itu


Di suatu desa, 4 ekor anak kucing dari seekor  ibu kucing disiksa sampai mati. Menurut pemilik kucing, pada pagi hari  mereka mendengar tangisan kucing yang memilukan. Mereka segera turun ke halaman dan menemui bahawa anak-anak kucing, 4 ekor, telah disiksa sampai mati, dan (mayatnya) sengaja diletakkan didepan ibunya.

Seekor anak kucing lehernya diikat dengan tali dan badannya direntangkan, dengan dada teriris terbuka menunjukkan jantungnya diiris-iris dan lukanya terlihat. Sementara ketiga ekor anak kucing lainnya, kepala mereka dipijak (sampai remuk).

Menurut pengamatan wartawan, lubang peluru yang ada di kepala anak kucing tersebut berasal dari peluru pistol mainan. Kira-kira, pada malam  seseorang menggunakan pistol mainian untuk memukuli anak-anak kucing tersebut sampai mereka tidak dapat lari, sebelum meneruskan menyiksa anak-anak kucing tersebut sampai mati, dan secara sengaja meletakkan anak-anak kucing  tersebut di sebelah ibu kucing.

Ibu kucing yang malang tersebut terus menjilat bulu-bulu anaknya, seperti berharap hal itu akan menghidupkan kembali anak-anak kucing yang malang itu. Si pemilik kucing sendiri sampai tak mampu berkata-kata, menangis dan berharap penyiksa kucing tersebut dapat ditemukan.

sumber :http://www.kaskus.us

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved