Jika anda seorang majikan sanggup anda membuat orang gaji seperti ini?

on 14 September 2012




sumber : stomp.com.sg

Sampai macam ni sekali mereka memperlakukan orang gaji mereka.Apa salahnya duduk sekali.Kalau malu nak join..baik tak payah bawa dia....baca kisahnya di bawah ini....

There were still seats available in the cafe, but a family apparently did not allow their maid to sit with them. Instead, she stood in a corner, said STOMPer benji.

The STOMPer tells us more (Apr 16):

"I spotted this family at Marina Square, in the cafe Bao Today.

"They apparently asked the maid to stand at one side.

"Maid abuse?

"Initially I noticed a figure standing behind me after the family came in.

"The family noticed that I took pictures of them, so they asked her to sit down. But she was still left at the corner.

"I approached her to offer her a drink but she just shook her head. Tears were welling up in her eyes. 

"She said she was part of that family.

"She looked like she was quite new.

"The family finished their food and left, but their maid did not eat a single bite."

Restoran Jepun Dengan Pelayan Super Seksi

Restoran Jepun Dengan Pelayan Super Seksi . Sebuah restoran di Tokyo, mempunyai  pelayan yang “specal”. sekilas pandang mungkin terlihat biasa saja. tapi bila kita perhatikan..  kelihatan pelayannya seksi gila.. Tetapi setelah di amati.. selidik punya selidik ternyata mereka adalah PONDAN.




Akhirnya anjing ini berjumpa dengan orang yang boleh membantunya






pandai anjing ni..di carinya polis untuk meminta bantuan
untuk mencari tuannya...

Adik ni buat projek tak senonoh depan komputer


kemaruk betul adik ni dengan komputer sampai nak bergerak ke toilet
pun susah.....

Kisah Cikgu

Seorang cikgu tertidur didepan kelas ,ketika terbangun ia menyuruh murid -muridnya pulang."Tadi cikgu sudah berjanji dengan Putera Charles untuk bertemu di alam mimpi."kata sebagai alasan.
Keesokan hari ada seorang murid tertidur didalam kelas dan clikgu itu mengejutkan muridnya dengan memukulnya dengan pembaris."Kenapa kamu tidur didalam kelas!,"tanya cikgu itu."Saya juga ada berjanji dengan Putera Charles di alam mimpi,cikgu," jawab murid itu.
"Baiklah apa yang Putera Charles katakan kepada kamu?"tanya cikgu
"Putera Charles tu kata dia tak bertemu cikgu semalam".:jawab murid itu.Cikgu itu pun tersipu-sipu malu.

Anda rasa patut tak dapur restoran macam ni?

image
Adakah patut dapur restoran macam ni? Toilet diubah suai menjadi dapur…..

Budak sekolah buat kerja tak senonoh dibawah kolong flat




sumber : stomp.com.sg

After seeing this girl in uniform kiss a boy under the block of flats in the Chai Chee estate, STOMPer Raymond thinks that parents need to keep a closer eye on their children. 

Said the STOMPer:

"This photo was taken at Chai Chee estate. 

"The girl is even wearing her school uniform. 

"She is behaving inappropriately. 

"I think parents should keep an eye on their kids."

T-shirt Hitler, Trend Baru Remaja di Thailand


T-Shirt yang menampilkan kartun dari Adolf Hitler telah menjadi trend baru yang ‘wajib dimiliki’ oleh para remaja di Thailand.
 Butik-butik di ibukota Thailand, Bangkok, mulai menjual T-Shirt dengan gambar wajah sang diktator Nazi Jerman yang merupakan dalang pemusnahan etnis Yahudi, dalam bentuk Teletubbies, Panda atau Ronald McDonald.
 Namun, T-Shirt telah membuat kemarahan para pelancung asing, saat melihat baju dengan gambar lelaki yang membunuh jutaan orang dengan memasukkan mereka kedalam kem kontroversi.
 Salah satu butik cuba untuk membuat pembenaran atas T-Shirt buatan mereka, dengan mengatakan bahawa ini telah menjadi trend dan sangat popular pada orang muda setempat.

“Beberapa orang asing marah, ketika melihat T-shirt dijual. Mereka datang ke kedai saya dan mengeluh. Ini bukan berarti saya menyukai Hitler, tapi dia nampak lucu dan baju tshirt ini sangat popular pada orang-orang muda..” tutur Hut, sang pemilik kedai.
 “Anda tidak ingin melihat kenangan masa Nazi yang mengerikan dipermainkan dengan cara ini. Ini jelas melukai perasaan setiap orang Yahudi dan setiap orang yang beradab.” tutur Itzhak Shoham, duta besar Israel untuk Thailand yang merupakan salah satu dari penentang T-shirt ini.

Bahkan, kartun dari Hitler ini tidak hanya terbatas pada pakaian. Patung  juga muncul di jalanan-jalanan Bangkok.
 Rejim Nazi Hitler diperkirakan telah membunuh setidaknya enam juta orang Yahudi dalam Holocaust.

Beberapa inci daripada kematian

Lelaki ini hampir dilanggar oleh keretapi yang bergerak dengan pantas.Nasibnya agak baik kerana dia tidak terperanjat atau jatuh.Lelaki ini sebenarnya tidak sedar bahawa keretapi sedang bergerak dibelakangnya kerana leka mengambil gambar dan hanya menyedari selepas keretapi itu melintasinya.









Perusahaan Israel Cetak Kalimah "Bismillahirrahmanirrahim" Pada Tisu Bilik Mandi


WartaNews - Perusahaan Dallal Israel mencetak kalimah "Bismillahirrahmanirrahim" dengan kaligrafi Kufy untuk produk mereka, termasuk serbet kertas dan tisu bilik mandi sebagai langkah provokatif terhadap perasaan umat Islam, Nawaret melaporkan (29/9).

Kalimah "Bismillahirrahmanirrahim" terlihat jelas pada produk perusahaan itu. Perusahaan mendistribusikan produk tersebut ke restoran-restoran sejumlah perusahaan di Israel. Tindakan ini membangkitkan kemarahan di Palestin dan mendorong mereka menuntut perusahaan itu segera menghilangkan syiar Islam dari produk mereka.

Situs "Jaffa" menegaskan bahawa Gerakan Islam Arab dalam garis merah "Palestina 48" sangat marah dan menganggapnya telah menyinggung aqidah Islam melalui penggunaan bentuk dan kata-kata dari simbol Islam untuk komersil."

Penggunaan dengan sengaja simbol-simbol ini untuk komersil telah melecehkan dan menyinggung perasaan umat Islam, terutama produk tersebut adalah tisu kamar mandi.

Kelompok Gerakan Islam menuntut management perusahaan Dallal Israel untuk menghapus kalimat "Basmalah" yang digunakan sebagai bungkus tisu dan tuala bilik mandi kerana termasuk penghinaan jelas terhadap Islam.

Gerakan ini telah menuntut permintaan maaf rasmi dari perusahaan atas tindakan tersebut.

Perlu disebutkan bahwa penggunaan simbol-simbol Islam dalam rangka untuk menghina bukanlah hal yang baru bagi perusahaan-perusahaan Israel, tetapi mereka dengan sengaja dan merencanakannya untuk menyakiti perasaan umat Islam dan memprovokasi mereka. (*/amh)

3 Tanda Anda Salah Pilih Kekasih

Kadang-kadang wanita tidak mengetahui bahawa mereka sedang menjalin hubungan yang salah. Mungkin Anda sudah merasakan salahnya hubungan ini, namun ramai dari wanita yang masih mempertahankan hubungan.

Tidak pernah bertengkar atau tidak bergaduh bukan bererti hubungan Anda merupakan hubungan yang baik untuk diteruskan. Ada faktor lain yang mendukung bahawa dia bukan orang yang tepat bagi Anda. Seperti dilansir dari She Knows, inilah tiga tanda Anda salah memilih kekasih.

1. Memiliki Tujuan Hidup yang Jauh Berbeza

Ada yang kata, perbezaan semestinya bukan menjadi masalah, justru dapat melengkapi. Namun jika perbezaan terlalu jauh dan menyangkut prinsip hidup Anda akan sulit untuk disatukan. Misalkan saja, si dia tidak ingin punya anak setelah menikah nanti atau dia ingin pindah ke kota lebih kecil kerana tidak tahan dengan tekanan di ibu kota. Sedangkan Anda ingin segera memiliki anak setelah menikah dan Anda ingin mengembangkan karier, sehingga tidak mungkin untuk ikut pindah ke kota kecil. Hal-hal serupa yang membuat hubungan sulit untuk boleh sukses. Mungkin pada awalnya Anda dan si dia tidak mempermasalahkannya, namun waktu terus berputar dan keputusan harus segera dibuat. Bagus jika kedua pasangan boleh berkompromi, jika tidak? Maka hubungan akan sulit dipertahankan.

2. Tidak Pernah Bicara dari Hati ke Hati

Saling berbagi tentang impian dan cita-cita merupakan momen paling membahagiakan. Ketika Anda dan si dia tidak pernah tahu apa yang diinginkan kekasih, begitu pun sebaliknya maka Anda berada dalam hubungan yang salah. Ini bukti Anda ataupun si dia tidak menganggap penting dan tidak mengizinkan dia ataupun Anda masuk ke kehidupan yang lebih dalam.

3. Tidak Menyukai Keluarga atau Teman-teman Anda

Tentu hubungan tidak akan berjalan sempurna ketika si di tidak menyukai keluarga dan teman-teman Anda. Ketika diajak berkumpul dengan mereka, si dia menolak mentah-mentah. Padahal keluarga serta sahabat Anda merupakan orang penting di hidup Anda. Hidup pun terasa semakin lengkap jika kekasih dan sahabat boleh berkumpul bersama. Untuk itu, jangan habiskan waktu Anda hanya untuk memujuknya agar mahu menerima keluarga dan teman-teman Anda.

Demi Projek Seni, Isi Rumah Dihujani 200 Liter Air Setiap Minit


Sebuah rumah dikorbankan jadi media seni dimana setiap minitnya, rumah dan barang-barang yang ada didalam rumah dilimpahi air sebanyak 200 liter setiap minit selama 1 bulan.

Adapun eksibisi itu ditampilkan untuk umum, dimana barang-barang termasuk tilam, foto-foto di dinding,lukisan-lukisan, beg dan karpet semuanya jadi basah kuyup.

Dan pastinya , cat dinding rumah jadi lembab dan bau. Kerana secara bertahap terdegradasi dan memburuk dari pembusukkan yang disebabkan oleh banyaknya air, sebahagian besar peralatan hancur.

Masyarakat diperbolehkan melihat dapur, bilik tidur dan bilik mandi dengan menggunakan jaket hujan.

Adapun karya itu, berjudul “I Wish You Hadn’t Asked“ dibangun di Sydney oleh sekelompok seniman tempatan sebelum dikapalkan ke Denmark.

Bangunan The Glue Society, merupakan bahagian dari festival tahun ini, Sculpture By The Sea yang diselenggarakan di Aarhur.

Dan dalam festival itu ada 3 hadiah, termasuk hadiah utama Sculpture By The Sea dan juga Nordea Bank Foundation.

James Dive, 31 tahun dari The Glue Society, Sydney mengatakan,”Rumah itu adalah mengenai momen dalam sebuah hubungan ketika sesuatu dikatakan atau dilakukan, yang tidak boleh dicabut kembali dan kebusukan sudah masuk/ menyusup.

Seiring waktu, rumah itu berubah perlahan menjadi lingkungan yang bermusuhan dan tak nyaman. Ideanya adalah agar rumah itu menjadi tempat dimana kamu enggan berada disana.” seperti dilapor dari situs Orange.

Kerusi yang dibuat dengan membakarnya

Designer dari Belgium bernama Kaspar Hamacher, telah membuat kerusi perabot dengan cara membakarnya. Dan menamakan ciptaannya ini Ausgebrannt.







canggih!!!

Cara kahwin macam ni pun ada

Sehati sejiwa...sanggup sama-sama menahan sakit
demi untuk mencari kelainan dalam perkahwinan....





macam nipun ada...


Adoi! mak sakitnya







LETAK MAKLUMAT IKLAN

Heboh Baju Transparant Supermodel Gegarkan Cannes

Usia bukan penghalang bagi supermodel dunia, Heidi Klum untuk tampil seksi dan menjadi pusat perhatian. Setidaknya, itulah yang dilakukan Klum saat menghadiri pesta di  Festival Film Cannes.

Wanita berusia 38 tahun ini, dengan berani mengenakan gaun malam super seksi. Baju yang terbuat dari bahan sheers itu tampak tembus pandang dan memperlihatkan jelas bahagian tubuh model asal Jerman tersebut. Tentu saja, malam itu, Klum menjadi sorotan lantaran pakaian tipisnya yang mengundang imajinasi nakal kaum lelaki. 

Sejumlah fotografer dengan cepat mengabadikan ibu empat anak itu saat berjalan di karpet merah. Klum juga tidak merasa risau dengan pakaiannya yang tembus pandang. Dengan penuh percaya diri, wanita yang sedang mengurus perceraiannya ini, tersenyum lebar saat berpose. 

Ia melengkapi penampilannya dengan kasut stiletto perak, nyaris senada dengan gaunnya. Rambutnya yang pirang, disanggul sederhana namun mengesankan. 

Seperti dikutip dari Daily Mail, dengan gaya busananya yang sangat menyita perhatian publik itu, sepertinya Klum sudah siap menerima kritikan. 

Gaun Klum juga sempat menyita perhatian, ketika ia menghadiri premiere film "Paperboy". Ia mengenakan gaun panjang, dan bahagian belakang gaunnya mengenakan bahan tipis yang memperlihatkan punggungnya. 

Ia pun dibanding-bandingkan dengan Nicole Kidman yang mengenakan gaum merah dengan bahagian belakangnya terbuka.

Sumber : http://showbiz.vivanews.com

Petir suka betul dengan pakcik ini sampai tujuh kali kena sambar


Roy adalah seorang Virginia Forrest Ranger yang memiliki daya tarik luar biasa untuk petir atau lebih tepatnya petir mempunyai daya tarik terhadapnya. Selama 36 tahun kariernya sebagai ranger, dia tersambar petir sebanyak tujuh kali dan selamat setiap kali tersambar. Ketika mendapatkan sambaran petir ketujuh, dia mencatatkan dirinya dalam Guinness Book of World Records:

Pada tahun 1942, pertama kali tersambar petir mengenai kaki dan kukunya yang besar.
Pada tahun 1969, serangan kedua membuat alisnya terbakar dan membuatnya pengsan.
Padatahun 1970, dia tersambar petir lagi dan membuat bahunya terkoyak.
Pada tahun 1972, rambutnya terbakar dan merendam kepalanya untuk mendinginkannya.
Pada tahun 1973, petir kembali menyambar dengan merobek topinya dan membakar kepalanya dan melemparnya keluar dari trak dan merosakkan kasut kirinya.
Pada tahun 1976, membuatnya cedera pada pergelangan kaki.

Pada tahun 1977, sambaran terakhir yang membawanya kehospital dengan dada dan perut terbakar.
Isterinya juga tersambar sekali ketika tiba-tiba sebuah petir menyambarnya ketika dia dan suaminya sedang menjemur baju di halaman belakang. Pada tanggal 28 September 1983, Roy meninggal pada usia 71 tahun, dilaporkan tertembak oleh senapang shotgun yang tidak ada hubungannya dengan petir.

Macam ni David Arumugan (Alleycats) pun kalah

daily_picdump_640_97

Comfirm David Arumugan kalah dengan perempuan ni......

Gambar seorang gadis membunuh anak itik dengan kakinya

Inilah kekejaman seorang gadis yang membunuh anak itik
dengan kakinya...





masih boleh senym lagi....


Melihat gambar ini agaknya patah tak tulang abang ini?

car-plane-crash-hurt-pics-18
Berani betul abang ini menyerahkan badan…rasa-rasa patah berapa tulangnya atau tak patah langsung….

Gila dan pelik]..Bunuh anak kerana lebih mesra dengan ibu


Seorang lelaki membunuh anaknya, Xiah, yang baru berusia tujuh bulan semata-mata kanak-kanak itu lebih mesra dengan ibunya.


Pendakwa raya berkata, Larry Greene menengking dan menumbuk dada anaknya kerana bayi itu menangis ketika menjaganya di kediaman mereka di Queens. Xiah tidak bernafas beberapa minit kemudian dan meninggal dunia di Hospital Queens, kanak-kanak keempat yang meninggal dunia akibat didera ibu bapa dalam tempoh lima minggu.

Xiah memiliki kesan lebam di kepala, dua di leher dan lima di dada yang disahkan bekas tumbukan orang dewasa.

Ibu Xiah, Cassandra Nady, meminta Greene, 20, menjaga anaknya di kediamannya di St Albans.

“Dia mendakwa anak saya jatuh ketika disusukan tapi hakikatnya jauh sama sekali,” kata Cassandra.

Pendakawa raya berkata, mereka memiliki rakaman pengakuan Greene yang mengaku memukul anaknya kerana marah Xiah lebih mesra dengan ibunya.

Kakak Greene, Laquana Greene, 25, tak yakin adiknya sanggup melakukan perkara sekejam itu.

“Larry seorang yang baik dan tidak mungkin sanggup melakukannya. Ini hanya satu salah faham,” katanya.

Greene didakwa melakukan pembunuhan kelas kedua dan jika didapati bersalah boleh dipenjara maksimum 25 tahun.

Pendakwaraya Queens, Richard Brown berkata, Xiah kanak-kanak kesembilan didera penjaga sejak sembilan bulan lalu.

“Tiada alasan terhadap tindakan tidak berperikemanusiaan ini,” tegas Brown.

sumber : mran3238.wordpress.com

Walah, Inilah Pertandingan Miss World Cilik

VIVAnews - Bagi sebahagian besar wanita, mengambil bahagian dalam pertandingan kecantikkan menjadi hal yang membanggakan.

Itulah yang membuat Pam Boon, bekas Miss India Commonwealth, membuat satu pertandingan kecantikkan bagi para remaja perempuan. Pemenang akan mendapat gelaran Miss World cilik.

Pesertanya berusia dua tahun hingga usia sekolah rendah. Mereka akan dinilai dalam hal keperibadian, penampilan dan sandiwara. Di kategori penampilan, remaja-remaja cilik dinilai berdasarkan pakaian dalam formal, olahraga dan kategori fashion.

Di bahagian ‘gadis cilik cantik’, peserta akan mengenakan gaun pesta dan berjalan di catwalk bersama ibu mereka.

Tiap peserta wajib membayar £100 . Pemenang pertandingan akan memperolehi hadiah termasuk konsol game Nintendo Wii serta voucher belanja. Final kecantikan cilik rencananya bakal diadakan di London Oktober nanti.

Pam yang kini berusia 50 tahun, menegaskan pertandingan Miss World cilik semata-mata untuk hobi. “Ini agar anak-anak menikmati diri mereka sendiri. “

Ia yakin bahwaa pertandingan ini sesuai dengan usia anak. Anak tak perlu menggunakan riasan tebal.”Banyak peserta tidak perlu maskara. Orang tua sangat suka mempamerkan anak-anak mereka,” ujarnya seperti dikutip dari Mirror.

Pertandingan kecantikan anak mendapat kritikan dari aktivis keselamatan anak sebagai sesuatu yang merosak dan merugikan anak.

Lucie Russell, aktivis badan amal kesihatan mental anak Young Minds, menyatakan, “Pertandingan ini mungkin memiliki efek merugikan pada anak yang terlibat.”

Lebih dari itu, lanjutnya,ia akan menghasilkan pesan berbahaya bagi anak lain bahawa penampilan adalah hal terpenting.

Michael Connellan, dari Institut Keluarga dan Anak, menambahkan orang tua harus menjaga anak agar tak mengalami hal yang belum sesuai usia mereka. “Anak harus dijaga agar mereka tak mengalami hal yang terlalu banyak di usia terlalu muda”.

Tak urung Menteri Sosial dan Perawatan Kesihatan Britain Emily Thornberry mengatakan. “Sangat disayangkan. Anak perempuan harus didorong melakukan hal yang lebih baik dari pada sekadar memakai lipstik dan kasutbbertumit tinggi pada usia empat tahun.

Sejuk-sejuk pun dia masih tunjuk skill







Dia ini sebenar seorang 'street performence'..dia sedang menunjukkan kebolehannya
walaupun sejuk persembahan tetap dijalankan biarpun tiada orang yang menonton....


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved