Tulis tak serupa bikin punya orang

on 13 September 2012

Cuba perhatikan beg yang disandang kakak ni...
dan kemudian perhatikan tangannya....
tak serupa bikin punya orang

Minum 10 Liter Coca Cola, Seorang Ibu Tewas


TRIBUNNEWS.COM, ADELAIDE - Seorang ibu beranak lapan meninggal setelah meneguk 10 liter minuman ringan Coca Cola dalam sehari. Demikian kesimpulan koroner yang menyelidiki sebab kematian wanita tersebut di New Zealand.
Menurut laporan harian Otago Daily Times, Natasha Harris yang berusia 30 tahun menderita gagal jantung dan menurut suaminya disebabkan kerana begitu banyaknya Coca Cola yang diminumnya dalam sehari.
Harris dilaporkan muntah-muntah sebanyak enam kali dalam seminggu beberapa bulan menjelang kematiannya yang tiba tiba di bulan Februari 2010, namun pada awalnya Harris mengatakan muntahnya disebabkan kerana dia stress. Bila dia tidak minum Coca Cola, Harris akan merasa lemas dan suka marah-marah.
Suami Harris, Chris Hodgkinson mengatakan kepada koroner (seseorang yang bertugas menyelidiki dan memberikan keterangan resmi mengenai sebab kematian), David Crerar bahawa Harris  menegukk 10 liter Coca Cola setiap hari."Hal pertama yang dilakukannya di pagi hari adalah minum Coke, dan yang terakhir sebelum tidur juga adalah minum minuman yang sama." kata Hodgkinson.
Ahli patologi, Dr Dan Mornin di depan sidang koroner mengatakan bahwa Harris besar kemungkinan menderita hypokalemia   iaitu kurangnya potassium di dalam darah  kerana tingginya konsumsi Coca Cola.
Dia mengatakan Harris meninggal kerana gagal jantung, dan kebiasaannya minum Coca Cola, dan juga asupan gizi yang buruk serta terlalu banyak kafein, menyebabkan kematiannya.
"Semua makanan dan minuman akan berguna bila merupakan bahagian dari pola makan yang seimbang ditambah dengan gaya hidup aktif," kata pernyataan tersebut.


Percaya tak kaki yang secantik ini milik seorang lelaki?






 Rasa-rasa kaki lelaki atau perempuan....
mari kita tengok siapa pemilik kaki yang canti ini...
v


v


v


v



v


ini dia pemilik kaki tersebut





Penyembur nyamuk yang paling brutal

Penyembur nyamuk biasanya hanya berisi bahan-bahan kimia atau ubat untuk membunuh nyamuk. Akan tetapi Johannes Vogl mencipta penyembur nyamuk dengan menambah bahan yang aneh sekali . Dia membuat penyembur nyamuk agar boleh mengeluarkan api seperti pemetik api.



Cipta Masjid bergerak



Seorang imam di sebuah masjid di Paris, Hassen Bounamcha menghasilkan sebuah masjid mudah alih yang boleh dibawa ke mana-mana dan dibina dalam masa singkat untuk kemudahan musafir menjalani ibadah solat.




Dia yang juga pereka sambilan mengatakan ciptaannya itu setinggi dua meter dengan dikenali sebagai Mihrabox seumpama struktur mihrab di masjid yang dihasilkan daripada kertas keras, papan lapis dan plastik polisterin.


Harga sebuah model berharga RM1779 dan untuk versi kanak-kanak RM272.(link)

Inilah yang akan terjadi bila tiada semangat kesukanan







LETAK MAKLUMAT IKLAN
Bila semangat kesukanan hilang dan tak mahu mengaku kalah
maka timbullah sikap begini...orang sebegini adalah orang yang lemah
didalam perjuangan.....
Apakah yang patut di buat keatas lelaki ini?

Biar betul baby ni



Gempak...Remaja Buang Air Kecil Di Bakul Sampah Buat Hakim Terkejut


Seorang remaja Texas yang sedang menjalani proses pengadilan membuat hakim terkejut ketika ia dengan selambanya membuka seluar lalu buang air kecil di tempat sampah dalam ruang mahkamah.

Awal September kelmarin nampaknya menjadi hari yang buruk bagi hakim Kerry Russell, kerana ia harus menghadapi seorang tahanan remaja berusia 17 tahun, Corey Webb, yang merupakan salah satu tahana paling mengesalkan sepanjang hidupnya.

Webb yang ditahan kerana menembak seorang polisiketika berusaha lari dari sebuah lembaga untuk remaja, sudah cukup membuat hakim kesal dengan segala celotehan bernada tingginya selama pengadilan berlangsung, ia bahkan sempat bertanya apakah ia boleh memecat peguamnya.

Ketika proses pengadilan memasuki masa istirahat untuk makan siang, perilaku remaja menyebalkan yang satu ini makin menjadi-jadi. Webb membuka seluarnya dan berjalan ke arah tempat sampah di dekat hakim lalu buang air kecil disitu. Hakim dan polis yang melihat kejadian itu nampak tidak percaya dengan apa yang baru saja mereka lihat.

Hakim itu -yang seandainya diperbolehkan mungkin sudah melemparkan tukulnya ke arah kepala Webb- lalu menegur Webb: "Saya tidak tahu bagaimana diri anda dibesarkan, tapi membuang air kecil di dalam sebuah tempat sampah dalam ruang pmahkamah adalah tindakan yang tidak tepat. Ini adalah pembicaraan kita yang ke dua. Tidak akan ada pembicaraan yang ketiga."

Ketika sidang dilanjutkan kembali, Webb memasuki sidang atas tuduhan 'buang air kecil sembarangan' sebagai tambahan dari tuduhan kes yang sebelumnya telah menimpanya.




sumber: newslite.tv

[Gila] Murid dihukum berdiri ditempat sejuk sampai mati kesejukkan

Berita Unik kali ini tentang Student in China Died by Teacher Punishment. Seorang pelajar di China meninggal dunia kerana hukuman yang diberikan oleh  guru sekolah. Hukuman yang diberikan kepada Zhang Jixing (14), seorang pelajar sekolah menengah pertama iaitu berdiri dilapangan sekolah ketika cuaca di Kota Weifang sedang musim dingin


 Dengan suhu udara mencapai 14F atau –10C, berakibat fatal. Zhang Jixing ditemukan dalam keadaan tewas kerana kedinginan. Hu Daofa, sang guru yang memberikan hukuman, seakan lupa dengan anak didiknya. Dengan sikap acuh, dia meninggalkan muridnya yang sedang dihukum untuk pergi minum-minum bersama kawan-kawannya.

Kematian Zhang Jixing menyulut emosi orang tuanya. Mereka tidak terima atas perlakuan yang diterima sang anak. Zhang Jixing diberi hukuman oleh Hu Daofa kerana ketahuan cuba lari dari sekolah. Saat ini kepolisian China sudah menangkap Hu Daofa beserta Kepala dan Wakil kepala Sekolah kerana usaha mereka untuk menutup kes ini dengan memberikan sejumlah wang kepada orang tua mangsa.

[Bacalah] Surat terbuka anak yang digugurkan kepada ibunya

Untuk

Bondaku tersayang...

 Bonda...

Bagaimana khabar bonda hari ini? Semoga bonda baik-baik saja...nanda juga di sini baik-baik saja bonda... Allah sayang sangat sama nanda. Nanda menulis surat ini untuk bonda, sebagai bukti cinta nanda sama bonda....

Bonda, ingin sekali nanda menyapa perempuan yang telah merelakan rahimnya untuk nanda diami walaupun hanya sesaat...

Bonda, sebenarnya nanda ingin lebih lama hidup di rahim bonda, ruang yang kata Allah paling kukuh dan paling aman di dunia ini... tapi rupanya bonda tidak menginginkan kehadiran nanda, jadi sebagai anak yang baik, nanda pun rela menukarkan kehidupan nanda demi kebahagiaan bonda. Walaupun dulu, waktu bonda meluruhkan nanda, sakit SANGAT bonda....badan nanda rasanya seperti tercabik-cabik... dan keluar sebagai gumpalan darah yang menjijikan apalagi hati nanda, ngeri, merasa seperti aib yang tidak dihargai dan tidak diinginkan.

Tapi nanda tidak kecewa  bonda... kerana dengan begitu, bonda telah menghantarkan nanda untuk bertemu dan dijaga oleh Allah bahkan nanda dirawat dengan penuh kasih sayang di dalam syurga Nya.

Bonda, nanda mahu cerita, dulu nanda pernah menangis dan bertanya kepada Allah, mengapa bonda menggugurkan nanda saat nanda masih berupa wujud yang belum sempurna dan membiarkan nanda sendirian di sini? Apa bonda tidak sayang sama nanda? Bonda tidak ingin mencium nanda? Atau jangan-jangan kerana nanti nanda nakal dan suka membuat sembarangan? Lalu Allah beritahu, bonda kamu malu sayang... kenapa bonda malu? Kerana dia takut kamu dilahirkan sebagai anak haram... anak haram itu apa ya Allah? Anak haram itu anak yang dilahirkan tanpa ayah... Nanda bingung dan bertanya lagi sama Allah, ya Allah, bukannya setiap anak itu pasti punya ayah dan ibu? Kecuali nabi Adam dan Isa? Allah yang Maha Tahu menjawab bahawa bonda dan ayah memproses nanda bukan dalam ikatan pernikahan yang sah dan Allah Redhai. Nanda semakin bingung dan akhirnya nanda putuskan untuk diam.

Bonda, nanda malu terus-terusan bertanya kepada Allah, walaupun Dia selalu menjawab semua pertanyaan nanda tapi nanda mahu bertanya kepada bunda saja, pernikahan itu apa ? Kenapa bonda tidak menikah saja dengan ayah? Kenapa bonda membuat nanda menjadi anak haram dan mengapa bonda mengusir nanda dari rahim bonda dan tidak memberi kesempatan nanda hidup di dunia dan berbakti kepada bunda? Maaf ya bonda, nanda banyak bertanya... nanti saja bonda beritahu bila kita bertemu.

Oh ya Bunda, suatu hari malaikat pernah mengajak jalan-jalan nanda ke tempat yang katanya bernama neraka. Tempat itu sangat menyeramkan dan sangat jauh berbeza dengan tempat tinggal nanda di syurga. Di situ banyak orang yang dibakar pake api ..minumnya dengan nanah dan makannya buah-buahan aneh, banyak durinya...yang paling parah, ada perempuan yang ditusuk dan dibakar seperti satay, ngeri sungguh nanda melihatnya.

Tiba-tiba malaikat berkata sama nanda, Nak, kalau bonda dan ayahmu tidak bertaubat kelak di situlah tempatnya...di situlah orang yang berzina akan tinggal dan disiksa selamanya. Seketika itu nanda menangis dan berteriak-teriak memohon agar bonda dan ayah jangan dimasukkan ke situ.... nanda sayang bonda... nanda rindu dan ingin bertemu bunda... nanda ingin merasakan lembutnya belaian tangan bonda dan nanda ingin kita tinggal bersama di syurga... nanda takut, bonda dan ayah kesakitan seperti orang-orang itu...

Lalu, dengan lembut malaikat berkata... nak,kata Allah kalau kamu sayang, mahu bertemu dan ingin ayah bundamu tinggal di syurga bersamamu, tulislah surat untuk mereka... sampaikan berita baik bahawa kamu tinggal di syurga dan ingin mereka ikut, ajaklah mereka bertaubat dan sampaikan juga khabar buruk, bahawa jika mereka tidak bertaubat mereka akan disiksa di neraka seperti orang-orang itu.

Saat mendengar itu, segera saja nanda menulis surat ini untuk bunda, menurut nanda Allah itu baik bonda.... Allah akan memaafkan semua kesalahan makhluk Nya asal mereka mahu bertaubat nasuha... bunda taubat ya? Ajak ayah juga, nanti biar kita boleh berkumpul bersama di sini... nanti nanda jemput bonda dan ayah di padang Mahsyar ... nanda janji mahu bawa minuman dan payung buat ayah dan bonda, soalnya kata Allah di sana panas sangat bonda... barisannya juga panjang, semua orang sejak zaman nabi Adam kumpul disitu... tapi bonda jangan khuatir, Allah janji, walaupun ramai kalau bonda dan ayah benar-benar bertaubat dan jadi orang yang baik, pasti nanda boleh bertemu bonnda dan ayah.

Bonda, kasih kesempatan buat nanda ya.... biar nanda boleh merasakan nikmatnya bertemu dan berbakti kepada orang tua, nanda juga mohon  sama bonda...jangan sampai adik-adik nanda mengalami nasib yang sama dengan nanda, biarlah nanda saja yang merasakan sakitnya dipersia-siakan . Tolong ya bunda, kasih adik-adik kesempatan untuk hidup di dunia menemani dan merawat bunda saat bunda tua kelak.

Sudah dulu ya bonda... nanda mahu main-main dulu di syurga.... nanda tunggu kedatangan ayah dan bunda di sini... nanda sayang sangat sama bonda....muach!

sumber : http://gratisanlounge.blogspot.com


bk-pertama kali aku baca surat ini..aku menangis..kalau benarlah surat begini boleh dihantar,aku pasti siibu akan berteriak akibat menyesal keatas perbuatannya.

Gempak ..kereta ni enam ekzos



Ngeri..gambar kemaluan wanita dibakar kerana curang



Wanita ini dikatakan telah berlaku curang kepada suaminya dan telah tertangkap.Kemaluannya telah dibakar oleh suaminya yang sedang marah.

sumber gambar : xtremesick

Cuba lihat kemera ini ..canggih bentuk pistol



[Gambar] Awek cuba bunuh diri dalam bas





Wanita ini cuba membunuh dirinya ketika di dalam bas dengan
memotong urat nadinya.Nasib baik kejadian ini dilihat oleh penumpang lain yang
kemudiannya menelefon pasukan penyelamat dan wanita  itu terus dihantar ke
hospital....

Doktor Tertua Di Dunia



Dr Walter Watson yang di gelar 'Papa Doc' merupakan doktor yang tertua didunia.Dia telah menyambut kelahiran 18,000 bayi.Dia yang berusia 100 berasal dari Georgia ,AS.Dia yang menjadi doktor selama 63 tahun telah menyambut kelahiran anak daripada generasi nenk hingga ke cucu sebuah keluarga.Pesakitnya yang paling tua berusia 77 tahun Sabra Allen dan telah merawatnya selama 59 tahun.Dia juga telah menyambut 17 kelahiran ahli keluaganya termasuk anak dan cucunya.(link)



Telur walaupun direbus 30 minit tapi masih ada ulat yang hidup didalamnya

Walaupun dah di rebus selama 30 minit tetapi masih ada lagi ulat yang hidup didalam telur rebus ini..


dan ini videonya



Gejala Mengguna Puting Berlebihan

puting susu Pictures, Images and Photos
Ada di antara anak -anak kita yang begitu sukar untuk 'melepaskan' puting daripada mulutnya.Gejala penggunaan puting secara berlebihan :
  • Gigi beralih posisi iaitu tertolak kedepan menyebabkan gigi bawah dan atas bahagian depan tidak bertemu dengan baik
  • Kerosakan gigi(bahagian depan) berlaku jika puting bayi di celup kedalam bahan manis sebelum dihisap
  • Anak anda mungkin cenderung untuk bernafas melalui mulut berbanding hidung.Keadaan ini boleh menyebabkan mereka mengalami masalah air liur meleleh berpanjangan
  • Anak anda juga tidak dapat menggunakan sepenuhnya pergerakan lidah bagi menghasilkan semua sebutan dengan baik
  • Menghisap terlalu lama melebihi enam atau tujuh tahun (ketika gigi kekal sedang tumbuh) boleh mengakibatkan masalah gigi dan mulut

Buat repilika Mona Lisa daripada batu permata

Seorang kolektor perhiasan China, yang mungkin memiliki wang yang sangat banyak, telah menciptakan sebuah replika Leonardo da Vinci "Mona Lisa" dengan 100.000 karat perhiasan.

Ramai seniman telah mencuba untuk meniru karya da Vinci menggunakan semua jenis bahan yang pelik seperti, dari cawan kopi, potongan roti bakar dan bahkan komponen motherboard, tapi tidak ada yang pernah membuat replika menggunakan permata mewah seperti ini. Nama artis tersebut tidak diketahui, semua yang terungkap adalah bahawa dia seorang kolektor perhiasan yang telah menghabiskan lima tahun terakhir bekerja pada lukisan ini dan 30 tahun untuk mengumpulkan semua batu permata yang diperlukan.  Ribuan permata yang digunakan untuk membuat lukisan "Mona Lisa" sampai sekitar 100.000 karat.

Ini replika dari Mona Lisa,ketika ini dipamerkan di sebuah pusat perbelanjaan di Kota Shenyang, China.





Suami isteri yang kemaruk dengan James Bond

Pasangan suami isteri ini menghabiskan 3000 euro untuk mengubah halaman depan rumahnya menjadi  set filem James Bond.

Simon dan Anggie melakukan ini untuk merayakan tahun baru lalu, namun mereka memutuskan untuk tidak membongkarnya sampai pesta tahun baru yang akan datang.

Diantara manequin bond juga ada manequin penjaga perbatasan Jerman Timur, mereka mendapatkan seragamnya di eBay.

Juga ada roket dan gantole lengkap dengan BOND nya.





Kereta campur motosikal

Kenderaan ini telah di cipta oleh Francois Knorreck dan di beri
nama The Snaefell Hybrid Car.Kenderaan ini mengambil masa 10 tahun ,10,000 jam dam 15000 paun
untuk menyiapkannya...








Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved