Hanya kerana daging babi Jang memeluk Islam

on 11 September 2012

Waktu baru menunjukkan pukul 10.00 pagi di Beijing, China. Waktu solat Jumaat masih tiga jam lagi. Seorang laki-laki dilihat mendekati masjid.

Lelaki itu sejenak berdiri ragu di depan masjid. Ada rasa enggan untuk melangkahkan kaki ke dalam masjid, apalagi setelah melihat tulisan di pintu gerbang masjid yang ditulis dalam bahasa Cina, Inggris dan Arab berbunyi “Hanya untuk Muslim.”

Tapi lelaki itu menepis keraguannya dan memberanikan diri memasuki masjid.“Ada yang boleh saya bantu?” tiba-tiba seorang lelaki menyapanya, imam masjid itu.“Saya ingin menjadi seorang muslim,” ujar lelaki yang disapa.

Imam masjid tersenyum dan menyambut lelaki yang ingin masuk Islam itu. Dia membawanya ke pejabat “Komuniti Muslim” yang terletak di dekat bangunan masjid. Sang imam menyerahkan tiga buku kecil tentang Islam. Dia ingin lelaki itu lebih mempelajari tentang agama Islam, agama yang ingin dipeluknya.

Lelaki muda itu ternyata bukan hanya membaca semua buku tersebut, tapi membaca banyak buku lainnya tentang Islam. Dia pun sering mengajak beberapa imam di masjid untuk berdiskusi untuk membuktikan bahawa dia tahu apa yang ingin dia lakukan.

Akhirnya, seorang imam memimpinnya mengucapkan dua kalimat syahadat dan lelaki muda itu rasmi menjadi seorang muslim.

Lelaki itu adalah Jang, yang setelah masuk Islam mengganti namanya menjadi Salim. Setelah bersyahadat, Salim menceritakan mengapa ia ingin menjadi seorang muslim.

“Semuanya berawal dari daging babi,” kata Salim sambil tersenyum.Ajaran Islam untuk makan makanan secukupnya, termasuk larangan makan daging babi, membuat dia rasa ingin tahu Salim dan mendorongnya untuk mencari tahu lebih jauh tentang Islam.

“Saya meneliti jurnal-jurnal perubatan dan membaca banyak buku untuk mencari jawabannya,” ujar Salim.

Dia menemukan jawabannya mengapa Islam mengharamkan daging babi. Islam memandang babi najis kerana haiwan itu pemakan segala atau omnivora. Babi tidak membedakan antara daging atau tumbuhan dalam kebiasaan makannya. Berbeza dengan lembu  yang hanya makan tumbuhan. Sejumlah ilmuwan juga mengatakan bahwa makan daging babi, boleh menyebabkan sedikitnya 70 macam penyakit pada manusia.

“Saya menemukan kesimpulan yang sama dalam pengubatan tradisonal Cina yang tidak merekomendasikan makan daging babi dan menyebutnya sebagai daging yang paling tidak sihat dan berbahaya,” tutur Salim.

Atas pengalamannya itu, Jang tertarik dengan agama Islam dan memutuskan untuk masuk Islam. Ia kini menjadi sebahagian dari komuniti Muslim di Cina yang menurut data resmi jumlahnya lebih dari 30 juta orang.

Islam sudah bertambah di  negeri China melalui para pedagang, di era Dinasti Tang sekitar 1300 tahun yang lalu. Bahkan catatan sejarah ada yang menyebutkan bahwa sahabat-sahabat Rasulullah Muhammad Saw pernah mengunjungi China.

Meski komuniti Muslim di China cukup besar, mereka kerap menjadi target penindasan dan diskriminasi pemerintah China yang berhaluan komunis. Tetapi siapa yang boleh menghalangi cahaya Islam dan hidayah yang Allah Swt berikan pada umatnya. Jang atau Salim adalah salah satu contohnya. Ia mendapatkan hidayah itu dengan latar belakang yang unik, hanya kerana masalah daging babi.

Mungkin ini lelaki yang paling beruntung

Lelaki ini sangat beruntung...
Dia memenangkan undian US$181 juta...
Dan dua hari kemudian dia menemukan cintanya...

[untung.jpg]

Wanita ini sengaja bakar beg Hermes Birkin

Hermes Birkin, beg ini jadi idaman banyak wanita di seluruh dunia. Banyak yang rela masuk daftar tunggu berbulan-bulan dan mengeluarkan wang ratusan ribu dollar, demi mendapatkannya. Namun, Francesca Eastwood justru membakar tas tersebut dan ternyata ia sengaja melakukannya!

Bersama dengan kekasihnya, Tyler Shields, puteri dari aktor Clint Eastwood itu, bekerja sama untuk membakarnya. Mereka memang ingin membuat koleksi foto indah dari kerosakan beg mewah yang terbuat dari kulit buaya berkualiti tinggi tersebut.

Tyler Shields yang berprofesi sebagai fotografer, mengungkap kalau dirinya dan Francesca melakukannya atas nama seni. Karya-karya foto Shields, seperti dilansir dari Daily Mail, dipamerkan minggu lalu di pameran bertajuk Mouthful di Los Angeles, Amerika Syaikat.

Terlihat dari koleksi foto,beg Birkin tersebut bukan hanya dibakar tapi juga digergaji. Beg Birkin tersebut diketahui seharga US$100.000 . Terbuat dari kulit buaya dan berwarna merah, sangat cantik dan sayangnya, berakhir tragis.

Ini bukan kali pertama Shields membuat rangkaian photographic art dengan membakar benda mewah. Sebelumnya, pada Januari lalu, ia juga membakar kasut koleksi butik Christian Louboutin.

Sumber : http://kosmo.vivanews.com

Aneh...2000 orang pernah bermimpi didatangi oleh lelaki ini

IkadaNews - Ceritanya berlaku pada tahun 2006 ketika ada seorang wanita menemui psikiaterinya. Dia mengatakan bahawa dia sering bermimpi di datangi oleh seorang lelaki yang bahkan belum pernah dia temui dalam hidupnya. Kemudian dia menggambar sketsa wajah lelaki tersebut. Hingga pada suatu ketika datang seorang pesakit yang berbeza berjumpa psikiareri tersebut, dia melihat gambar sketsa tersebut dan mengatakan bahawa dia juga pernah bermimpi didatangi oleh lelaki itu .

Lalu psikiateri berinisiatif untuk menyebarkan gambar sketsa lelaki tersebut ke berbagai tempat. Dan yang sungguh mengejutkan bahawa dia menerima laporan bahawa seramai 2000 orang pernah bermimpi didatangi oleh lelaki ini.







In January 2006 in New York, the patient of a well-known psychiatrist draws the face of a man that has been repeatedly appearing in her dreams. In more than one occasion that man has given her advice on her private life. The woman swears she has never met the man in her life. That portrait lies forgotten on the psychiatrist’s desk for a few days until one day another patient recognizes that face and says that the man has often visited him in his dreams. He also claims he has never seen that man in his waking life. The psychiatrist decides to send the portrait to some of his colleagues that have patients with recurrent dreams. Within a few months, four patients recognize the man as a frequent presence in their own dreams. All the patients refer to him as THIS MAN. From January 2006 until today, at least 2000 people have claimed they have seen this man in their dreams, in many cities all over the world: Los Angeles, Berlin, San Paulo, Tehran, Beijing, Rome, Barcelona, Stockholm, Paris, New Delhi, Moscow etc. At the moment there is no ascertained relation or common trait among the people that have dreamed of seeing this man. Moreover, no living man has ever been recognized as resembling the man of the portrait by the people who have seen this man in their dreams. Several theories have been developed to explain the mysteriously recurring presence of this man in the dreams of different people who are not related in any way. The following theories are the ones that elicit the greatest interest among the dreamers themselves.

ARCHETYPE THEORY
According to Jung’s psychoanalytic theory, this man is an archetypal image belonging to the collective unconscious that can surface in times of hardship (emotional development, dramatic changes in our lives, stressful circumstances etc.) in particularly sensitive subjects.

RELIGIOUS THEORY
According to this theory this man is the image of the Creator, that is to say one of the forms in which God manifests himself today.
This is the reason why his indications and the words he utters during the dreams should be decidedly followed by the dreamers.

DREAM SURFER THEORY
It is the most interesting theory and the one that has the greatest implications, but it has also the lowest scientific credibility.
According to this theory this man is a real person, who can enter people’s dreams by means of specific psychological skills.
Some believe that in real life this man looks like the man in the dreams. Others think that the man in the dreams looks completely different from his real life counterpart. Some people seem to believe that behind this man there is a mental conditioning plan developed by a major corporation.

Wow..wanita ini buat gaun pengantin dari jersey kelab kesayangannya Manchester City


Kita semua mengetahui bahawa fans fanatik dari sebuah kelab bola sepak selalu menyokong pasukan kesayangannya tersebut dalam segala hal, menyanyikan lagu kelab, dan tak lepas dari jersey pemain idolanya.
Namun, Karen Bell dari Bury, Greater Manchester, mempunyai cara yang lebih ‘Fanatik’ untuk menujukkan kesayangannya terhadap kelab Manchester City, yakni membuat sebuah gaun pengantin dari jersey bekas The Citizen untuk dipakai pada upacara pernikahannya.



Dan sementara sebahagian besar pasangan langsung menuju tempat eksotis setelah upacara pernikahan, Karen (38) dan suaminya Simon (49) yang juga seorang fans The Citizen malah bergegas ke stadium Etihad untuk menonton kelab kesayangan mereka beraksi.
Karen, mengatakan bahawa mereka memutuskan untuk menikah hanya dalam waktu empat minggu sebelum upacara pernikahan dilangsungkan.
“Ini adalah hari pertandingan sehingga Simon mengatakan aku harus muncul menggunakan jersey City. Itulah yang membuat saya berfikir dan memutuskan untuk melakukan ini. Kami ingin melakukan sesuatu yang berbeza keraa sebelumnya kami berdua masing-masing sudah pernah menikah,” tutur Karen kepada Mail Online.
Selanjutnya, Karen menghabiskan waktu selama tiga minggu menjahit koleksi baju lama Manchester City milik Simon sejak dari tahun 80-an, untuk membuatnya menjadi gaun pengantin.



Pasangan ini kemudian menikah di Chester sebelum menuju ke Manchester untuk menonton pertandingan Manchester City melawan Stoke, yang dimenangkan oleh The Citizen dengan skor 3-0.
“Semua orang menghentikan kami pada jalan masuk hanya untuk mengambil foto gaun yang saya pakai. Itu sangat brilian, orang-orang tak hentinya membelikan kami minuman.” ucap Karen.


Tato Mandarin Yang Seharusnya hebat Justru Berakhir Memalukan


Mentato bahagian tubuh dengan menggunakan huruf atau kata dari bahasa Mandarin, Korea atau Jepun dianggap sebagai sebuah trend. Namun sayang dibalik hal itu, banyak dari mereka yang mengaplikasikan tato bermotif 'oriental' tersebut tidak menyadari apa makna dibalik kata-kata yang ada. Hasilnya niatan membuat kata-kata yang menarik justru berbalik menjadi sesuatu yang lucu atau tidak bermakna sama sekali.

Hal inilah yang kemudian cuba dikompilasi oleh blog Hanzi Smatter. Blog yang didirikan oleh seorang netter asal China bernama Tian Tang ini mengumpulkan berbagai foto mengenai penggunaan kata atau tulisan yang salah dalam pembuatan tato yang dilakukan oleh orang Barat dengan tujuan untuk memberikan edukasi kepada para penggunanya.

Dari kata yang seharusnya berarti 'penjahat' tapi menjadi 'tukang pengadu', dari yang seharusnya 'pemberani' menjadi 'pembuat peti mati', berikut ini adalah foto-foto tato menggunakan tulisan bahasa Mandarin, Korea maupun Jepun yang ternyata salah interpretasi.


Tato seorang lelaki yang ternyata berarti 'Babi emas' karena memakai simbol 'babi'. 


Tato yang ini bermaksud menulis simbol kata 'keberanian' di tubuhnya, tapi sayangnya malah menjadi 'kesalahan besar' dalam artian yang sebenarnya. 

     
Tato di sebelah kiri sejatinya berarti 'tidak takut apapun' namun berubah menjadi 'tukang peti mati'. Sementara di kanan kemungkinan dimaksudkan berarti 'kiri dan kanan' namun berubah menjadi 'aliran tangan'. 


Tulisan ini dimaksudkan berarti 'saya seorang dewi' tapi sayangnya simbol yang ada ditulis dalam satu baris bukannya dua baris. 


Simbol ini diharapkan menimbulkan arti 'kesetiaan' kepada pemakainya, sayangnya ketika diartikan berbunyi 'mie'. 


Yang satu ini berniat menunjukkan 'kekuatan' walau pada akhirnya cuma berarti 'binatang kecil'. 

    
Aneh, pesan yang ingin disampaikan di foto sebelah kanan sebenarnya adalah 'penjahat', tapi justru berarti 'tukang pengadu'. Sementara tato di sebelah kanan berarti 'semak belukar'.

(as/Hanzismatter)

Apa yang anda boleh buat lepas makan KFC?

Agak-agak boring sambil tunggu kawan siap makan KFC
anda boleh buat macam di buat dalam gambar ini....




amacam ok tak...

Bertahun-Tahun Makan, Baru Kali ini Tahu Belum Berlabel Halal....

Roti yang sudah terkenal enak, sudah ramai yang memakannya . Tapi s roti ini tidak mempunyai sijil Halal.


Roti ini tidak mendapat sijil halal dari Majlis Ugama Indonesia

Roti ini belum boleh mendapat label halal kerana dari berbagai bahan yang digunakan dalam pembuatan roti, baik dalam roti ,adunan roti mahupun roti kering/biskuit dan krackers, ada beberapa bahan yang perlu dicermati asal-usulnya. Pertama adalah sumber lemak atau shortening yang digunakan. Bahan tersebut berasal dari lemak atau minyak, baik yang berasal dari tumbuhan mahupun haiwan. Lemak yang berasal dari haiwan tentu saja mengundang kecurigaan, apakah dari haiwan yang halal ataukah haram. Untuk industri roti di tanah air kemungkinan besar memang menggunakan shortening dari minyak sawit. Namun demikian, untuk roti-roti tertentu kadang-kadang juga menggunakan shortening haiwan, kerana bahan tersebut dapat menghasilkan roti dengan rasa yang lebih gurih dan lembut.

Lemak yang berasal dari haiwan boleh berupa lemak sapi (tallow), lemak babi (lard) atau lemak susu (cream). Untuk lemak babi sudah cukup jelas statusnya. Sedangkan lemak sapi, meskipun haiwannya halal, tetapi jika tidak disembelih menurut aturan Islam maka lemak sapi tersebut juga akan menjadi haram.

Bahan pengembang atau pelembut yang berupa turunan lemak atau asam amino juga perlu dikaji lebih lanjut, apakah bersumber dari bahan halal ataukah haram. Sebab pada kenyataannya bahan-bahan tersebut sampai saat ini masih diimpor dari negara lain. Kebanyakan dari negara-negara non muslim.

Bahan yang juga perlu dicermati dari segi kehalalan adalah kandungan yang ditambahkan ke dalam roti. Bahan-bahan tersebut perlu diteliti, apakah halal ataukah tidak. Keju adalah salah satu bahan yang sering digunakan untuk campuran roti. Meskipun berasal dari susu, namun proses pemisahan keju dan cairan susu (whey) menggunakan renet. Renet adalah sejenis enzim yang memecah protein, sehingga kejunya akan menggumpal dan terpisah dari cairannya. Rennet ini bisa berasal dari fermentasi (microbial rennet), lambung anak sapi atupun lambung babi.

Di Mauritius wanita gemuk kebanggaan keluarga,wanita kurus memalukan keluarga

Warga di Mauritius, sebuah negara kepulauan di barat daya Samudera Hindia, memiliki tradisi turun temurun untuk membuat anak perempuan menjadi gemuk. Caranya dengan memaksa mereka untuk makan.

Namun, ketika ini tradisi tersebut mendapat banyak tentangan dari kalangan muda Mauritius.

Wanita bernama Mariam Mint Ahmed, 25, yang menentang tradisi tersebut. Dia mengatakan tradisi bernama leblouh ini adalah tradisi yang berbahaya dan perlu dihapuskan.

“Saya mengenal ramai wanita muda tidak berdosa yang digemukkan diluar kemahuan mereka dan kebanyakan dari mereka mengalami sakit tekanan darah tinggi dan penyakit jantung,” ujarnya seperti dilapor dari stesen berita CNN.

Tradisi ini didasarkan pada anggapan warga Mauritius bahawa perempuan gemuk adalah simbol kecantikan dan kemakmuran. Sementara wanita kurus dianggap tidak menarik dan aib bagi keluarga kerana dianggap tidak mampu memberinya makan.

Mint Ahmed mengatakan bahwa wanita di Mauritius telah banyak menderita akibat tradisi leblouh. Mereka dipaksa memakan makanan dalam jumlah banyak serta dipaksa untuk meminum berliter-liter susu lembu atau kambing.

Mint Ahmed menceritakan bagaimana seorang gadis dihukum oleh keluarganya jika tidak menghabiskan makanannya. Salah satu metodenya dalah dengan menekan kayu di ibujari tangannya. Siksaan ini menurutnya sangat menyakitkan.

Salah satu yang pernah merasakan leblouh adalah Selekeha Mint Sidi. Dia mengaku disiksa oleh ibunya hingga dia mahu makan.

“Ibuku mulai menggemukkan saya ketika saya berumur 13 tahun. Dia biasanya memukuli saya hingga saya mahu memakan couscous yang berminyak dan daging kambing besar. Saya kira perut saya akan meledak kala itu,” ujarnya Mint Sidi.

Mint Sidi mengatakan bahawa dia kerap memuntahkan makanannya kerana perutnya tidak kuat lagi menampungnya. Namun, orang bertugas mengawasi leblouh menganggap itu hal biasa dan normal pada wanita muda.

Mar Jubero Capdeferro, yang bertugas pada program gender di badan PBB di Mauritius mengatakan bahawa tradisi leblouh menjadi semakin berbahaya akhir-akhir ini ketika para orang tua mengganti susu unta dengan bahan kimia untuk menggemukkan binatang.

“Ketika mereka nanti tua, umur 40 dan 50an, mereka tidak akan boleh bergerak, mereka akan menderita hipertensi, diabetes, dan banyak penyakit lainnya,” ujarnya.

Menurut kajian Asosiasi Solidaritas Sosial, sebuah badan untuk para korban tradisi di Mauritius, hanya tujuh peratus gadis kota yang menjalani leblouh, sementara di desa mencapai 75 peratus. Menurut organisasi ini, wanita desa masih memegang teguh tradisi ini.

“Sangat sulit untuk menghapuskan tradisi leblouh di Mauritius. Tradisi ini telah berakar dalam fikiran dan jiwa para Ibu di Mauritius, terutama di daerah pedesaan dimana warga desa dengan pendidikan rendah mengikuti secara buta tradisi ini,” ujar Lemrabott Brahim, seorang pengamat sosial di Mauritius.

Cara nak buat six pack tanpa bersenam

Bahagian perut berbentuk six pack adalah idaman ramai lelaki.Sayangnya untuk mendapatkan six pack body shape memerlukan pengorbanan dan keringat, kerana perlu melakukan senaman seperti  sit-up, curl-up dan lain-lain. Sebahagian lelaki  memilih jalan yang paling mudah untuk mendapatkannya dengan menanam implant silicon berbentuk six pack pada bahagian abdomen mereka.

image

Video menarik..Menari Dengan Mode Pakaian Selama 100 Tahun Dalam Waktu 100 Saat


Video Youtube yang berdurasi 100 saat ini, dibuat untuk merayakan pembukaan pusat perbelanjaan Westfield baru di London Timur, dengan menampilkan mode berpakaian dari sepuluh dekad.

Dalam video ini, enam pakaian ditampilkan untuk setiap dekad, sementara dua orang penari melakukan tarian khas pada setiap dekad tersebut.





Sumber : dailymail

Aduh..begini rupanya cara cikgu tadika menggunakan patung untuk pendidikan seks

Tadika di Zhengzhou sejak 2008 telah memulakan kelas pendidikan seks, dan menggunakan anak patung "sebenar" untuk menerangkan sifat ilmu dan pengetahuan seks. Gambar menunjukkan anak patung untuk mengajar kanak-kanak melalui pengetahuan guru.



Inilah buku yang lebih mahal daripada kereta Ferrari

Maranello – Ini mungkin buku yang tidak  anda temui di sembarang kedai buku atau perpustakaan di sekitar Anda. Harganya  lebih mahal dari sebuah kereta Ferrari.

Penerbit buku dengan judul The Official Ferrari Opus ini disebut sebagai buku automotif paling eksklusif yang pernah dibuat.

Memang isinya apa ? Buku setebal 852 halaman ini berisi koleksi gambar dan data kereta Ferrari. Agar makin eksklusif, di sampul bukunya terdapat logo kuda  dengan berlian. Wow…

Selain mendapatkan buku ini, setiap pembelinya nanti akan diberi gambar dirinya bersama replika kereta Formula 1 yang digunakan oleh bekas pelumba Ferrari dan juara dunia 7 kali, Michael Schumacher.

Dan untuk menambah nilai eksklusifnya, seperti detikOto kutip dari The New York Times, Khamis  penerbit hanya memperbolehkan satu buku untuk satu negara. Jadi para pembeli harus bersaing untuk mendapatkannya.

Isi buku ini kebanyakan meliputi kegiatan lumba Ferrari di Formula 1 tahun ini. Selain itu buku ini juga akan memuat tanda tangan asli dari bos Ferrari Luca di Montezemolo dan investor Ferrari yang memfasilitasi pembangunan Ferrari Dunia Abu Dhabi, Al Mubarak.

Sementara buku pertama yang dicetak akan dileong dengan penawaran tertinggi yang hasilnya akan digunakan untuk amal.

Namun bagi yang ‘tidak rela’ mengeluarkan wang sebanyak itu untuk membeli sebuah buku, Ferrari khabarnya akan menyediakan buku ini dalam bentuk digital untuk dibaca di iPad atau iPhone dan bolehdidapatkan di iTunes.

Enzo Diamante edition sendiri bukanlah buku koleksi Ferrari pertama yang dikeluarkan. Sebelumnya juga sudah ada edisi lain yang dinamakan Enzo edition yang juga dicetak sebanyak 400 eksemplar. Buku ini masing-masing dijual dengan harga US$ 37.500 .

Ada lagi Cavallino Rampante edition yang dicetak sebanyak 500 eksemplar dan dijual dengan harga US$ 7.000. Sementara Classic edition yang ditandatangani oleh pembalap Formula 1, Felipe Massa dan Fernando Alonso dilepas dengan harga yang lebih murah, yakni ‘hanya’ US$ 4.100 adan dicetak sebanyak 4.100 buah.

Hebat pakaian suami kakak ni...

[FOTO] Gadis Remaja Ini Stress Jadi Simbol Seks setelah Upload Foto di Internet


Mungkin ini boleh mengingatkan pengguna internet terutama kaum perempuan agar berhati-hati ketika memposting foto di dunia maya, bila tak ingin hal yang menimpa Angie Varona ini terjadi lagi. Gadis itu sampai stress, tidak mahu lagi bersekolah, bahkan sempat berniat bunuh diri, gara-gara fotonya tersebar luas di internet dan menjadi foto-foto rekayasa oleh orang jahil sampai tersebar di situs-situs porno.

Awalnya, seperti dilaporkan ABC News, ia meletakkan foto itu di situs Photobucket untuk dikirim kepada kekasihnya. Saat itu, ia masih berusia 14 tahun. “Ketika Anda berumur 14 tahun, Anda tidak sedar apa yang Anda lakukan boleh menjadi masalah,” kata Varona dalam wawancara khusus di acara ABC News Nightline, seperti dikutip the Daily Mail, Khamis, 10 November 2011.

Malangnya, foto bikininya itu lalu direkayasa orang jail dan diposting di pelbagai situs porno atau iklan pornografi. Ini menjadi awal bencana.





Kini, jika Anda menaip nama Angie Varona di Google images, bakal muncul 65 ribu gambar Varona dengan pose vulgar. Tetapi harus diingat, tidak semuanya foto asli dia. Hal ini telah menyebabkan dia menjadi bahan ejekan teman-teman sekolahnya.

Tak tahan dengan situasi ini, Varona lalu memilih bersekolah di rumah. Ia mengakui hidupnya hancur gara-gara kesalahannya sendiri. “Orang-orang mengatakan saya pantas mendapatkan apa yang akan terjadi. Mereka berkata akan memperkosa saya jika bertemu kerana saya yang mahu dan minta,” ujar Varona .

Kerana terlampau stress, ia pernah lari dari rumah, memakai ubat terlarang, dan bahkan nekad hendak bunuh diri. Keluarganya mengakui peristiwa ini menjadi mimpi buruk mereka. Mereka lalu menghubungi FBI, namun tak ada yang boleh mereka lakukan.

Kini, Verona tidak mahu lagi menggunakan akaun Facebooknya. “Itu sebuah luka yang tidak sembuh,” kata sang ayah, Juan Varona. Ia mengaku setiap kali membuka Internet, tragedi yang menimpa puterinya itu kembali membuat ia sedih. [Tempo]

Minah rempit sebenar

Melihat aksinya dalam gambar nie agaknya terasa 
tercabar mat-mat rempit diluar sana...
agak-agak ada yang berani tak...

bukan gaya superman tapi gaya jerung balik pasar


Perempuan tu tiba-tiba buka seluar dan menari dalam keadaan telanjang



Kejadian ini berlaku di sebuah taman di ibu kota daerah Shanxi .Kelakuan wanita tersebut telah mengejutkan orang ramai.Dia yang berjalan bersama anjingnya tiba-tiba membuka seluar dan menari.Kejadian membuat ramai yang berkumpul.Dengan tidak ada perasaan malu dia kemudiannya memakai seluar semula dan berlalu pergi bersama anjingnya.

bk-betul ke tak betul perempuan ni....

Nakal kuda ni,mentang-mentang yang naiknya awek cun






APAKAH INI MANUSIA BERTAMADUN?

Mereka kata mereka masyarakat kelas dunia,masyarakat yang berilmu.Mereka kata mereka lebih maju daripada negara lain.Cuba kita lihat apakah ini manusia bertamadun?Belah lidah supaya bercabang.
Mereka sanggup mendera diri sendiri kononnya hendak menunjukkan mereka hebat.
Manusia macamni ialah manusia yang lupa pada darjatnya.Apakah darjat mereka lebih tinggi daripada haiwan,setaraf atau lebih rendah?Sebab itulah kita perlu menitik beratkan didikan agama agar generasi akan datang tidak terpengaruh dengan kerja-kerja manusia yang sebegini.

Lelaki ini digelar 'The Hardware Store'kerana doktor jumpa paku,duit syling,tembaga berkarat didalam perutnya


Requelme Abanto, lelaki Peru baru beberapa hari lalu harus menjalani pembedahan di perutnya.

Para doktor di kota Cajamarca memutuskan membedah Requelme setelah mereka menemukan sebuah lubang dalam perut Requelme.

Namun para doktor di rumah sakit Cajamarca jadi terkejut ketika mengoperasi perut Requelme. kerana dalam perut Requelme terdapat berbagai barang ‘berat’ seperti paku, duit syiling, kabel tembaga berkarat dan potongan logam, yang mana semua seberat 900 grams.


“Kami terus berfikir kalau itu kerana radang usus buntu, namum kami begitu terkejut dengan apa yang kami temukan – sebuah lubang di perutnya,” ujar Carlos Delgado, dokter bedah.

“Mereka meengelarku "The Hardware Store' ,” ujar Requlme di hospital di daerah Peru bagian utara.

Menurut Dr. Carlos, para ahli sedang meneliti kesihatan mental Requelme sejak dirinya dalam masa penyembuhan.

Requelme sendiri adalah seorang pekerja kontrak dan sudah punya kebiasaan makan besi sejak berbulan-bulan. Bahkan kepada televisyen Peru, Channel 9, kemungkinan dirinya bakal melakukannya di hadapan publik sebagai ‘olah raga’.

“Aku menelan 17 paku di bulan Febuari dan tidak mati,” ujarnya. “5 inci (12,7 cm), semuanya dalam 1 hari,” ujar lelaki26 tahun itu, seperti diberitakan metro.co.uk.-
sumber : metro.co.uk

[Pelik] Kelab bola cari pemain bola berdasarkan bentu kemaluannya

Umumnya orang akan mengatakan kalau syarat mutlak yang diperhatikan dalam memilih pemain bola adalah posture tubuh yang tinggi, bentuk kaki, bentuk tubuh yang kuat dan lainnya, tapi belum pernah kita mendengar salah satu kriteria penting dalam pemilihan calon pemain bola profesional berdasarkan bentuk kemalunnya (Mr P) nya, tapi itulah yang terjadi di China, di salah satu kelab sepak bola terkenal dinegara tersebut memasukan kriteria unik tersebut dalam syarat utama.



Tianjin Football Club salah satu yang menerapkan syarat ukuran dan bentuk penis pemain dalam memilih pemain. Mereka percaya faktor ini sangat dominan pengaruhnya pada perjalanan karier para pemain sepak bola top dunia. Seperti dikutip dari BBS Forum Cina Professor Sun Zixue dari Oriental Medicine Hospital Integrative Medicine Reproductive Center’s Daerah Henan mengungkapkan alasan itu masuk akal kerana alasan fisiologis dan hormon. Seperti diketahui hormon utama lelaki adalah testosteron, 95% dari yang disekresikan oleh sel-sel di testis dan 5% disekresikan oleh kelenjar adrenal.

Sebahagian besar anak laki-laki dengan organ produksi pendek tapi tebal dan scrotums tegang memiliki tingkat normal hormon laki-laki. Selain itu, testosteron tidak hanya sebuah elemen dalam ghairah seksual lelaki, juga memungkinkan laki-laki untuk memiliki tulang yang lebih tebal, otot-otot, membantu tubuh menghilangkan kelebihan lemak, bahkan cepat pulih secara fizik, dengan yang terpenting adalah testosteron yang menyediakan tubuh atlet lebih aktif dalam pertandingan. Kerana bolasepak adalah salah satu diatur, pertandingan beradab, semakin kuat dan agresif, semakin besar peluang untuk mencapai kemenangan.

Kajian moden telah menunjukkan bahwa atlet dengan kadar testosteron tinggi memiliki kemampuan atlet yang relatif lebih kuat. Agak ini yang membuat ramai pemain bolasepak mempunyai skandal dengan perempuan lain seperti Waune Rooney.-ruang hati.com

Di Korea, Artis Yang Ingin Terkenal Harus Rela Jual Diri


Ternyata tidak seperti yang kita liat, dunia hiburan di Korea ternyata hampir bahkan lebih rosak dari pada yang disangkakan ini terbukti dari banyak pengakuan dari artis atau penyanyi di sana yang menyatakan bahawa jika ingin menjadi terkenal maka harus jual diri. Salah satunya penyanyi Taiwan, Estrella Lin mengungkapkan buruknya industri hiburan di Korea Selatan. Estrella mengaku ia pernah diminta melakoni hubungan seks jika mahu dirinya terkenal.

 Menurut sebuah sumber, Estrella merupakan bekas personel grup 3EP Beuaties. Untuk berkarier di Korea, ia bergabung di sebuah agensi artis.

 Agensinya tersebut pernah menawarinya untuk menjual tubuhnya demi kepopulerannya. Estrella diminta berhubungan seks dengan para bos di dunia hiburan.

 “Aku dipaksa untuk menghibur para investor dengan seks. Tapi aku tidak mahu melakukannya. Aku tidak takut diprotes orang Korea kerana pengakuanku ini, kerana apa yang aku katakan memang benar,” ujar Estrella.

 Bukan hanya diminta menjual tubuh, ia juga harus memalsukan tahun kelahirannya. Perempuan kelahiran 1980 itu dianggap terlalu tua, sehingga harus mengubahnya menjadi 1985.

 Kini Estrella sudah kembali ke Taiwan. Ia pun membuat buku yang isinya tentang keburukan industri hiburan di Negeri Gingseng tersebut.

 Sebelum Estrella mengungkapkan keburukan industri hiburan di Korea, kes serupa juga pernah terungkap di negeri tersebut. Kes jual tubuh oleh para artis itu terungkap melalui aksi gantung diri bintang serial Boys Before Flowers Jang JaYeon. Jang JaYeon dikhabarkan bunuh diri kerana dipaksa melakukan hubungan seks dengan para investor.

 Setelah kematian Jang JaYeon itu, kajian pun dilakukan Komnas HAM Nasional Korsel pada para selebriti. Komnas HAM melakukan kajian terhadap 111 aktris lama dan 240 aktris baru. Dari kajian itu, sekitar 60 peratus responden melaporkan telah mendapat rayuan seksual dari orang-orang yang boleh mempengaruhi karier mereka.Atas pertanyaan spesifik yang diajukan Komisi HAM Nasional, 22 peratus artis yang diwawancara mengaku mereka pernah ‘dipaksa atau diminta’ oleh agen-agen mereka untuk memberikan kenikmatan seksual. Sedangkan lebih dari enam peratus mengaku pernah mengalami kekerasan 
sumber

Hebat betul hiasan kereta Lamborghini ini sampai polis pun geram














Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved