Ais dibuat daripada batu

on 10 September 2012




Di Sweden,penduduknya memotong Batu Alam Nordik berbentuk kubus untuk digunakan sebagai ais batu.Batu ini terkenal dengan kemampuannya untuk menyimpan suhu dingin dengan cukup lama.

Seorang ibu dilanggar kereta ketika cuba lari kembali ke supermarket untuk ambil anaknya yang tertinggal

Sebuah peristiwa mengejutkan, seorang ibu turun dari keretanya dan berlari kembali ke supermaket di Ohio USA kerana teringat anak perempuannya yang tertinggal. Namun apa yang terjadi, sebuah kereta dari arah depan melanggar ibu tersebut hingga tersungkur ke jalan. Berikut foto-foto ekslusif yang tertangkap kamera CCTV:








Jangan buat kerja bodoh macam perempuan ni

Dah tak ada kerja agaknya....


Aksi percintaan burung di udara







Cinta betapa indahnya.....


Ini Dia Penemu Minuman Segar, Bubble Tea

REPUBLIKA.CO.ID, Bubble tea adalah minuman yang menyegarkan. Teh segar yang dicampur dengan jelly warna hitam kemudian diblender. Tahukah Anda siapa penemu minuman ini?

Banyak spekulasi beredar di internet soal siapa yang menemukan bubble tea. Tapi di antara spekulasi itu ada satu gerai teh dan pemiliknya yang umumnya diterima sebagai penemu minuman  ini.

Anda boleh menemukannya kalau Anda singgah ke Chun Shui Tang tea house di Taichung, Taiwan. Pendiri Chun Shui, Liu Han-Chieh, dikenal di negaranya sebagai perempuan yang menemukan bubble tea.

Bagaimana ceritanya: Menurut Han-Chieh, idea membuat bubble tea datang padanya di awal 1980-an. Ia mengunjungi Jepun dan di sana ia melihat banyak minuman kopi yang disedut dingin. Padahal, kopi kan terkenal kerana dminum panas atau hangat.

Han-Chieh kemudian mencuba minuman teh yang disajikan dingin. Pada 1988, manager pengembangan perusahaannya, Lin Hsiu Hui, ketika mesyuarat membuka makanan pencuci mulutnya. Makanan itu adalah puding khas Taiwan yang terbuat dari tepung tapioka dengan rasa manis.

Hui, iseng, menyampur potongan puding itu ke dalamteh ais Assamnya dan meminumnya. Inilah, sepanjang sejarah, minuman bubble tea yang terkenal dan banyak gerainya di francias

"Semua orang di mesyuarat itu menyukai campuran teh dengan puding tapioka itu. Kami memutuskan mencuba menjualnya di gerai teh kami. Hasilnya fantastis. Teh kami terkenal dalam waktu singkat," kata Hui.

Bahkan setelah 20 tahun, kini bubble tea menyumbang pemasukkan 80-90 peratus di gerai teh Hui dan menjadi minuman kebanggaan Taiwan. Sekarang, kedai bubble tea boleh ditemui di sudut-sudut jalan di Taiwan. 'Virusnya' menyebar ke Jepun, Korea Selatan, China .

Tapi ada yang berbeza dengan gerai bubble tea milik Hui. Bila sekarang banyak gerai yang memblender teh tersebut, maka Hui lebih memilih mengaduknya secara manual. Ini, kata dia, untuk membangkitkan rasa khas dari teh dan campurannya.

Doktor yang paling banyak bedah payudara

Seorang dokter yang menyukai pisau dan hobi olah raga melempar pisau ini tercatat sebagai pengoperasi payudara terbanyak sedunia dalam Guinness World Records.


Memiliki payudara yang indah adalah impian setiap wanita. Meskipun tidak harus dipamerkan secara langsung, namun umumnya mereka yang memiliki payudara kencang memiliki rasa percaya diri yang cukup tinggi dalam bersosialisasi dan berinteraksi di depan umum.

Seorang doktor spesialis payudara bernama Dr. Ted Eisenberg (58th) yang sampai sekarang masih tercatat sebagai doktor yang telah melakukan operasi payudara terbanyak di dunia dan tercatat dalam Guinness World Records. Dia telah melakukan 3.460 operasi, dan angka ini akan terus bertambah seiring dengan keinginan wanita untuk selalu memiliki payudara yang hebat.

“Saya benar-benar mencintai pekerjaan saya,” kata doktor yang membuka ruang klinik di Philadelphia ini. “Pekerjaan ini membuat saya menjadi yang paling beruntung di dunia kerana saya boleh melihat sesuatu yang indah sekaligus menjaga yang indah itu menjadi tetap indah.”

Ramai wanita dari berbagai kalangan – termasuk celebrities, foto model dan bintang film porno, yang menjadi langganan tetapnya. “Mereka membiarkan tangan saya menyentuh bahagian yang sehari-harinya tertutup itu. Namun tangan saya tidak boleh berlama-lama kerana di luar sana banyak sekali yang menunggu untuk saya sentuh,” kata Ted yang sengaja membuat kita iri.

Apa kegiatan Dr. Ted di sela-sela waktu luang?
“Saya menyukai pisau! Olah raga favorit saya adalah lempar pisau yang memerlukan tumpuan tinggi untuk boleh menyentuh titik tengah dalam lingkaran. Ini sangat membantu saya berkonsentrasi ketika saya menggunakan pisau bedah.”

Hebat..Isteri Perdana Menteri Turki menolak untuk berjabat tangan dengan Menteri Luar Negeri Perancis


Isteri Perdana Menteri Turki menolak untuk berjabat tangan dengan Menteri Luar Negeri Perancis, kerana berjabat tangan atau menyentuh secara sengaja kepada Orang yang Bukan Mahram adalah haram dalam Islam .

 Setelah menjabat tangan Erdogan, Kouchner (Menteri Luar Negeri Perancis) , lalu membungkuk untuk menjabat tangan isterinya namun tidak diterima kerana telah diketahui hal tersebut sebagai kesopanan atau moralitI untuk menjaga kesucian muslimah !, Kouchner Menyodorkan lagi untuk ke-2 kalinya namun tetap tidak sambut tangannya.

 Meskipun sebagai isteri Perdana Menteri namun beliau tetap bangga akan ajaran agamanya yang memuliakan dirinya sebagai perempuan muslimah..


 Hadits Ma’qil bin Yasar radhyiallahu ‘anhu :
 Ertinya:
 “Andaikata kepala salah seorang dari kalian ditusuk dengan jarum besi, itu lebih baik baginya daripada menyentuh wanita yang tidak halal baginya”. (HSR. Ar-Ruyany dalam Musnadnya no.1282, Ath-Thobrany 20/no. 486-487 dan Al-Baihaqy dalam Syu’abul Iman no. 4544 dan dishohihkan oleh syeikh Al-Albany dalam Ash-Shohihah no. 226)

 Semoga menjadi pelajaran bagi Kaum muslimah yang MEMBACA ini dan berusaha untuk segera mengamalkannya.Semoga Allah merahmatimu dengan Islam yang memuliakan dirimu wahai saudariku.

 Sumber: http://forum.bnat-alyom.com/t5672.html

[Kerja Gila] Ukir tatoo di jantung

Betul-betul semakin gila dunia ini.Sampai dijantung pun diukir tatoo...Walaupun mengeskpresikan cinta melalui tatoo bukanlah hal yang baru di zaman sekarang ini, akan tetapi jika tatto di jantung lain lagi persoalannya bukan? Cukup Unik dan Menarik bukan? Sebuah Website mewujudkan hal ini menjadi nyata buat anda pengemar tatto yang ingin mengekspresikan cinta dalam bentuk yang lebih ekstrim.
Laman tersebut mengatakan "cara ini tidak lah begitu bahaya akan tetapi lebih berbahaya lagi jika tidak mengekspresikan cinta sejati anda".

Waktu yang di gunakan untuk mengukir tattoo itu selama 3 jam dengan bayaran $9000 sampai $12000 bergantung kepada kesulitannya. Setelah selesai anda akan di berikan foto dan rakaman video dengan sountrack "Vikunja" mengabadikan kenangan semasa pembedahan tersebut.

Jangan takut jika anda mengalami perceraian setelah membuat tattoo kerana akan ada diskaun khusus perceraian jika anda boleh membuktikan pasangan anda berlaku curang. Dalam beberapa kes, mereka memberi rekomen untuk menutup tattoo lama dengan yang baru.

Cara orang luar negara menikmati banjir

Foto-foto ini diambil di Belarus,  di kawasan Minsk yang pada 24 Juli lalu ketika banjir. Sebhagian warga cuba mengambil kesenangan dengan menikmati banjir dengan cara masing-masing. Seperti dua laki-laki ini yang bergembira  main jetski menyusuri jalan-jalan yang bertakung air.





Alasan kenapa orang suka ambil gambar close up

Gamabr close up selalu disukai oleh orang
apabila mengambil gambar.Tetapi kenapa alasannya ye...

v



v



v

Sebab kalau tidak diclose up, lain lagi hasilnya, scroll ke bawah !


V


V


V


V


PECAH LUBANG LAK NANTI


Hebat,Gadis 12 Tahun Selamatkan 5 Nyawa

VIVAnews - Seorang anak perempuan berusia 12 tahun yang digelar ‘Penyelamat Kecil’ menyelamatkan nyawa lima orang, bahkan setelah kematiannya. Hal ini terjadi setelah orangtua si anak mengambil sebuah keputusan berani untuk mendermakan organ putri mereka.

Sebagaimana dilapor dari laman Dailymail , gadis baik hati bernama Karis May Darling itu meninggal pada April lalu setelah terkena bakteria Streptococcus A yang berkembang menjadi radang otak. Orangtua Karis yang berduka lantas memutuskan untuk menyumbangkan jantung, hati, ginjal, dan pankreas putri mereka kerana yakin itulah yang diinginkan Karis.

“Karis sangat senang menolong orang lain. Pendermaaan organ ini dapat menolong lima keluarga lain dari kehilangan orang tersayang, dan bila ia tahu ia pasti akan sangat senang. Karis kini hidup dalam diri lima orang yang ditolongnya, dan hal itu membuat kami merasa nyaman,” kata sang ayah, John Darling.

Karis yang suka menyanyi dan menari ini mengeluh sakit telinga pada suatu pagi di bulan April. Sang ibu membawanya ke doktor, yang mendiagnosanya sebagai infeksi dan hanya memberinya antibiotik. Sakit telinganya memang hilang, namun muncul lagi seminggu kemudian dan membuat keadaan Karis memburuk pada malam harinya. Sang ibu lantas membawanya ke Basildon University Hospital.

“Para dokter memberi putriku antibiotik kerana menemukan infeksi dalam darahnya, sehingga kami tak berfikir itu penyakit yang serius. Putriku kemudian mengeluhkan sakit di kepalanya, namun ia masih mampu berbicara,” kata Kerri Darling, sang ibu yang ternyata juga didiagnosa mengidap kanser payudara.

Keadaan Karis memburuk setengah jam kemudian akibat pembengkakan pada otaknya. Ia lantas dirujuk ke Great Ormond Street Hospital setelah para doktor berusaha mempertahankan hidupnya menggunakan mesin. Sayang usaha ini sia-sia karena Karis akhirnya meninggal akibat mati batang otak.

Hati Karis didonorkan pada seorang gadis remaja bergolongan darah langka yang hanya sesuai dengan milik Karis. Sebahagian hatinya didermarkan pada seorang bayi perempuan, sementara sebahagian lainnya pada seorang anak laki-laki. Satu ginjalnya ditransplatasikan pada seorang anak perempuan, sementara ginjal satunya pada seorang lelaki dewasa.

Kini, keluarga asal Corringham, Essex ini mendirikan sebuah yayasan yang dinamai Karis May Darling Foundation. Yayasan ini menawarkan pelatihan drama professional dan pelatihan olahraga bagi anak-anak yang kurang mampu membayar pelatih profesional.

Mengenai jenis program yang ditawarkan yayasan, Kerri mengungkapkan bahwa idea ini terdetik kerana Karis sempat akan mendaftar ke sebuah agen pencari bakat ke London.

“Selain suka tampil di panggung, putriku juga sangat menyukai jujitsu. Agaknya inilah yang ia inginkan, membantu anak lain melakukan apa yang mereka suka. Dia benar-benar gadis kecil dengan hati yang besar, dan kami akan selalu sangat bangga padanya.”

Penjara pun kena rompak

Sekumpulan penyamun berjaya memecah masuk sebuah penjara di Belanda dan melarikan pelbagai peralatan termasuk peti televisyen milik banduan, ketika pesalah dibawa keluar untuk melakukan aktiviti kemasyarakatan pada hujung minggu.


Jurucakap pejabat pendakwa raya yang mengesahkan kejadian itu berkata ini adalah rompakan kedua di penjara di bandar Hoorn, 42 kilometer ke timur laut Amsterdam itu, dalam tempoh enam minggu.

“Kami hairan bagaimana sebuah penjara yang dikawal rapi boleh disamun dan tiada tangkapan dibuat pihak polis sehingga kini,” katanya.   ~~Reuters

Aksi bangau culik anak Alligator






Jangan gelak tengok gambar ini


Kari paling pedas di dunia



Sebuah restoran di Manhattan AS menjual masakan kari paling pedas di dunia yang di kenali Phaal Curry Challenge. Tukang masak di Restoran Brick Lane Curry ini terpaksa memakai topeng semasa menyediakannya kerana hidangan itu mengandugi 10 cili paling pedas di dunia.






Kari ini akan dihidangkan bersama ayam ,kambing,biri-biri,keju dan sayuran.Setiap pelanggan yang berjaya menghabiskan hidangan kari ini akan mencatatakan namanya di Plat Kemasyhuran Kari Phaal,memenangi sebuah trofi dan gambar kan disiarkan di internet.(link)



Subhanallah..Inilah Masjid Yang Berdinding Dua Kalimah Syahadah



Sejak dirasmikan 2010 lalu, bangunan ini sudah mencuri perhatian tidak hanya warga sekitar tetapi juga di dunia maya. Masjid yang terletak di Padalarang ini termasuk to 5 "Building Of The Year 2010" oleh National Frame Building Association.

Acara terbesar yang melibatkan para arkitekdi seluruh dunia ini menempatkan Masjid Al Irsyad dalam kategori religious architecture. Menurut ArchDaily, situs arkitek terpopular, Masjid Al Irsyad cukup popular di antara tempat ibadah yang lain dan hanya dikalahkan oleh Gereja Tampa Covenant, Florida, Amerika Syarikat.

Jika umumnya masjid memiliki kubah atau menara, tidak dengan Masjid Al Irsyad. Masjid yang dirancang oleh Ridwan Kamil, arkitek Indonesia ini direka mirip Ka'bah, berbentuk kubus dengan warna abu-abu. Rekaanya sederhana, tidak banyak ornamen namun tetap memiliki keindahan tersendiri.

Dinding masjid terbuat dari batu bata yang disusun sedemikian rupa sehingga membentuk celah yang terbaca sebagai dua kalimat syahadah.

Selain memiliki fungsi artistik, lubang-lubang ini juga berfungsi sebagai ventilasi udara. Menjelang malam ketika lampu di dalam masjid mulai dinyalakan, sinar lampu akan menerobos celah ventilasi sehingga jika dilihat dari luar tampak seperti masjid yang memancarkan cahaya berbentuk kalimat syahadah. Sangat mengagumkan.

Keindahan tidak hanya tampak dari luar masjid. Di dalam masjid terdapat 99 lampu bulat berukir asmaul husna yang jika dinyalakan, cahayanya akan membentuk siluet nama-nama suci Allah SWT. Terasa sekali kemegahannya.

Masjid Al Irsyad juga seolah ingin mendekatkan kita pada alam. Lantai tepi mimbar dimanfaatkan untuk kolam di lantai. Suara gemericik air kolam memberikan suasana teduh yang dapat menambah ketenangan ketika beribadah.

Dinding di belakang mimbar juga dibiarkan terbuka sehingga jama'ah dapat menikmati pemandangan Padalarang yang menyegarkan.

Didirikan di atas lahan seluas 1.100 meter persegi, masjid berkapasitas 1.500 jama'ah ini selain menjadi tempat ibadah juga menjadi tujuan wisata tak hanya bagi para sekitar Bandung dan Jakarta tetapi juga mancanegara.

Berikut Untuk Detail foto di dalam masjidnya :




sumber : Vivanews forum

Wow ! Baru 23 tahun dah jadi nenek

Muda -muda lagi dah jadi nenek...
..

BUCHAREST: Seorang wanita yang mencatat nama sebagai nenek paling muda di dunia menceritakan pengalamannya membesarkan anak sejak berusia 12 tahun, semalam.

Ibu kepada dua anak, Rifca Stanescu, berkata mana-mana gadis tidak sepatutnya mengikut langkah dia memiliki anak pada usia terlalu muda.

Bagaimanapun, anak sulung Rifca, Maria, melahirkan zuriat pertamanya, Ion, ketika baru berusia 11 tahun.

Kata Rifca, 23, dia berkahwin dengan penjual barang kemas, Ionel Stanescu, ketika dia baru berusia 11 tahun, manakala lelaki terbabit 13.“Perkahwinan dilangsungkan kerana bapa mahu menjodohkan saya dengan seorang pemuda lain yang tinggal di kampung berbeza,” katanya.

Bersama suami dan cucunya Ion

Walaupun berkahwin tanpa restu, kata Rifca, ibu bapanya memaafkan perbuatannya apabila dia melahirkan Maria.Anak kedua Rifca, Nicolae, lahir setahun kemudian.

Kata Rifca, sejak awal dia memujuk Maria supaya meneruskan pembelajaran sehingga dewasa bagaimanapun, gadis itu kemudian berhenti sekolah dan berkahwin pada usia 10 tahun.

 “Enam bulan kemudian, Maria melahirkan Ion,” katanya.Kini berusia dua tahun, Ion tetap mendapat kasih sayang daripada Rifca.

Bagaimanapun, katanya, masih ada yang terbuku di hatinya.“Pengalaman menjadi nenek memang menyeronokkan, tetapi saya terkilan kerana sepatutnya Maria mampu mendapat kejayaan lebih baik daripada ini,” katanya.

Pasangan suami isteri minta peguam menyuruh anaknya keluar rumah


ROMA - Orangtua seharusnya senang jika anaknya berada di rumah, tapi tidak dengan orangtua satu ini. Mereka ingin mengambil tindakan melalui hukum agar anaknya keluar dari rumah.

Pasangan suami isteri yang memiliki anak lelaki berusia 41 tahun ini ingin sekali mengusirnya yang sudah memiliki pekerjaan. Sebabnya, meski sudah dewasa, sang anak masih meminta pakaiannya dicucikan.

Orangtua mengatakan anak mereka sebenarnya sudah memiliki pekerjaan yang layak dengan penghasilan besar, tapi mereka kesulitan untuk membuat anaknya tersebut pindah rumah.

Akhirnya, mereta telah meminta peguam untuk meminta anak yang masih bujang itu keluar dari rumah dalam 10 hari. Jika tidak, kenya akan berlanjut ke pengadilan.

"Kami tidak bisa seperti ini terus. Istri saya sudah stres menghadapi masalah ini dan dia baru saja keluar rumah sakit," ujar sang ayah seperti dilansir Orange, Jumat (23/9/2011).

"Dia memiliki pekerjaan yang baik tapi dia tetap tinggal di rumah dan ingin pakaiannya dicuci dan disetrika dan makanan selalu disediakan. Dia memang tidak ingin pergi dari rumah," lanjutnya.

Tampaknya kasus anak yang enggan keluar dari rumah orangtua meski sudah dewasa, kerap terjadi di Italia.

Berdasarkan hasil kajian baru-baru ini, sekira 48 peratus warga Itali berusia 18-39 tahun enggan keluar dari rumah orangtua mereka.(rhs)

[Gambar mesti lihat] Kanak-kanak mati akibat dipukul dengan tukul besi

Christine Schürrer (born June 30, 1976, in Hannover) is a German citizen who murdered two Swedish children and seriously injured their mother with 15 blows to the head with a hammer after attacking them in their home in Arboga, Sweden, on March 17, 2008.

The reason for the murders has been identified as jealousy, since Schürrer had dated the children's stepfather whilst he was on holiday on the Greek island of Crete in 2006 where she was working at a local hostel.



Beginilah keadaan kanak-kanak yang dibunuh oleh mereka yang
mempunyai hati binatang...
dan
di bawah pula keadaan mayat budak ini setelah
dibuat pembedahan dan lihat kesan daripada
pukulan itu.


kesan retak akibat pukulan..
dan perhatikan pula gambar dibawah
betapa comelnya budak ini....


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved