Jika traffic light merah lama begini,apa yang anda buat?

on 09 September 2012

Jika traffic light merah lama begini apa yang anda akan buat?

cuba perhatikan masa anda di suruh berhenti sewaktu lampu merah..


anda rasa masa itu terlalu lama...
yang ini lagi lama....

jadi apa yang perlu kita lakukan jika terjadi begini???

sumber : taukahkamu.com

Guni berisi mayat

Di sangkakan sampah rupanya ada mayat didalam karung guni ini......














Bentuk pisau yang unik

Bentuk-bentuk pisau yang amat unik.....













Bila dunia berbentuk kotak










Audi A8 versi baru?

memang unik...versi traktor.




Berhati-hati ini bukan minuman ringan tapi liquid cleaner





Sekali pandang pasti ramai yang ingat ini minuman ringan kerana gaya bungkusannya hampir sama dengan bungkusan minuman ringan...

sumber gambar : stomp.com.sg

Bila makanan macamni disajikan sanggupkah kita makan?

Kalaulah makanan  begini disajikan  sanggupkah kita memakannya?






Harga yang perlu dibayar oleh remaja ini untuk kelihatan cantik

Kesakitan itulah harga yang perlu dibayar oleh
remaja ini untuk merubah wajahnya...







dan lihatlah hasilnya....


Penyakit Langka Membuat Wanita Ini Seperti Burung Flamingo


Seorang wanita digelar 'wanita flamingo' kerana menderita keadaan langka yang membuatnya tak boleh meluruskan kaki. Ia harus mengangkat satu kakinya hingga setinggi dada saat berdiri, sehingga menyerupai burung flamingo.

Joanne Day menderita distonia, iaitu gangguan neurologis gerakan di mana kontraksi otot terjadi secara berkelanjutan yang menyebabkan gerakan berulang atau postur tubuh berputar dan abnormal. Gangguan yang tak biasa ini cukup menyakitkan dan belum diketahui ubatnya.


Joanne mengalami gangguan ini sejak usia 15 tahun kerana kemalangan aneh rollerskating yang membuat satu kakinya meliuk seperti kaki burung flamingo. Kecelakaan yang terjadi pada November 1989 membuat retak di siku kirinya dan memicu penyakit.


Awalnya, liukan tubuh Joanne dimulai ketika bahu kirinya melawan dagu, yang membuatnya terus-menerus seperti sedang menggunakan telefon. Keadaan ini berlangsung selama dua tahun sebelum distonia mempengaruhi bahagian tubuh lain, yang akhirnya menyebabkannya memiliki kaki flamingo sejak empat tahun yang lalu.


Keadaan ini membuat Joanne tak boleh bergerak bebas. Jika ingin berdiri atau bergerak, ia harus mengangkat satu kakinya hingga setinggi dada dengan menggunakan alat bantu jalan. Ia juga harus menggunakan pakaian yang dibuat khusus kerana ia tidak boleh menggunakan seluar panjang, skirt ataupun gaun.



"Sering kali orang bertanya kenapa saya berdiri seperti ini. Saya harus menjelaskan bahawa ini bukan pilihan saya. Tapi kaki flamingo malah dianggap lawak. Saya mencuba menjaga rasa humor tentang hal ini," jelas Joanne Day (37 tahun), seperti dilansir Dailymail.

Joanne mengalami kesulitan ketika keluar kerana ia harus menyeimbangkan kaki. Bila tidak, ia akan sering terjatuh dan boleh menyebabkan kejang dystonic semakin memburuk.

Joanne dianggap satu-satunya orang di Inggris yang menderita gangguan 'kaki flamingo', tetapi ia adalah salah satu dari 70.000 orang di Inggris menderita distonia, gangguan neurolis yang memaksa otot untuk berkontraksi dan menghasilkan postur tubuh yang abnormal.

Pada awalnya ia mengesampingkan operasi pada 'kaki flamingo'-nya kerana operasi boleh menyebarkan 'spam' otot ke berbagai bahagian tubuhnya. Namun setelah musim dingin yang buruk, ia mengalami infeksi di pangkal paha kiri yang menimbulkan rasa sakit yang luar biasa, sehingga dia memutuskan untuk melakukan pembedahan.

Sebelumnya pasulan ahli bedah di Birmingham Queen Elizabeth hospital menolak untuk mengoperasinya kerana prosedur tersebut berisiko menyebabkan Joanne terjebak pada distonia pada bahagian tubuh lain. Namun akhirnya dokter berhasil meluruskan kembali kaki Joanne setelah menjalani 9 jam pembedahan yang melelahkan.

Joanne harus melakukan cangkok kulit kerana kulitnya telah rosak dan harus menghabiskan waktu dua bulan di hospitalsetelah operasi.

"Ini seperti berjudi, tapi saya tahu saya tidak dapat melanjutkannya (tetap dengan kaki flamingo). (Jika tidak dioperasi) itu semakin sulit. Rasa sakitnya sangat luar biasa. Infeksinya tak tertahankan. Hidup saya menjadi sangat keras," jelas Joanne.

Kini Joanne sangat gembira kerana ia sudah boleh memakai pakaian cantik, berdiri dengan dua kaki dan kembali menjalani hidup dengan normal.

Suami paling romantis


Tom Shovelton, lelaki berusia 87 tahun dari Pentre Halkyn,Flintshire, North Wales ini termasuk lelaki yang paling romantis.

Setiap hari sejak menikahi Joan , 83 tahun, dirinya tak lupa menaruh setangkai bunga mawar segar di dekat katil isterinya.

Dan selama 60 tahun pernikahan mereka itu, tak sekalipun Tom absen untuk memberikan ciuman selamat pagi dan juga selamat malam buat isterinya itu.
Pasangan tersebut baru saja merayakan pernikahan diamond mereka yang dirayakan di Autumn Club di Holywell bersama teman-teman mereka sebelum sebuah pesta keluarga yang diselenggarakan di hotel.Aku masih mendapatkan sebuah mawar di samping tempat tidurku setiap hari dan aku selalu mendapat ciuman di pagi hari dan sebelum aku tidur malam.

Kami telah tinggal dan bekerja bersama sepanjang hidup kami, jadi kami tahu bagaimana pentingnya memberi dan menerima. Kami memiliki 60 tahun yang membahagiakan. Aku gak ingin merubah apapun juga,” ujar Joan.

Lalu kira-kira apa  rahasianya hingga pernikahan mereka ini boleh lama?

Menurut yang Tom percaya , jika pasangan membuat gestur  atau tindakan yang tak egois pada pasangan atau seseorang yang mereka cintai, maka semakin sedikit hubungan yang berakhir menyedihkan atau meyakitkan.

Semua orang sebaiknya melakukannya. Aku sangat mencintainya sepenuh hati - aku melakukannya sejak pertama kali bertemu dengannya,” ujar Tom.
Adapun Tom dan Joan bertemu di sebuah pub di Tahun Baru 1946 setelah PD II berakhir.

"Ketika kami pertama berjumpa, aku baru saja meninggalkan Daerah Ketentaraan," ujar Joan.

"Tom adalah seorang petani di Lancashire. Saudariku hendak ke rumah saudaranya Tom dan kami dikenalkan di sebuha pub di Cheshire," cerita Joan lagi seperti dikutip dari Dailymail.co.uk.

Keduanya sempat bercinta selama 2 tahun - dimana mereka kemudian mengetahui kalau mereka memiliki hobi yang sama yaitu hortikultiral dan kemudian melanjutkan hobi mereka itu dengan bekerja sama sebagai penjual tanaman-  dan kemudian menikah di Marton cum Grafton dekat Ripon, York.

Dalam pernikahan mereka itu, mereka dikaruniakan 5 anak, Susan, Tony, Mark dan si kembar  Jayne dan Paul, 10 cucu dan seorang cicit.

[Kerja Gila ] Lelaki kembiri diri sendiri untuk elak berlaku curang kepada isterinya

Rasanya ini adalah mimpi buruk kepada setiap lelaki tetapi bagi petani Colombia Luis Alfonso Sanchez ianya logik untuk dilakukan. Beliau nampaknya tidak lagi menyayangi testikelnya sendiri.

Lelaki berusia 40 tahun ini memutuskan untuk mengembiri dirinya sendiri untuk mengelakkan berlaku curang kepada isterinya yang menolak berhubungan seks dengannya. Dia menggunakan pisau cukur untuk memotong alat kelaminnya.

Sanchez telah melakukan tindakan sedemikian pada beberapa ekor binatang di masa lalu dan percaya bahawa prosedur itu mudah baginya. Dia berkata: "Saya telah mengembiri babi, kucing, anjing dan tiga hari kemudian mereka sembuh.

"Saya fikir itulah yang akan terjadi dengan saya. Saya telah lakukannya pada binatang, jadi saya teruskan, menekan diri saya, dan memotongnya untuk membuang dengan paksa!"

"Ketika saya melihat bahawa saya tidak boleh lagi mengharapkannya (isterinya), maka saya tidak mahu mengganggu dia, saya membuat keputusan untuk memotong buah zakar kerana saya seorang Kristian dan tidak mahu pergi mencari lain (pasangan). "

Sanchez dirawat di hospital Santander di mana Dr Javier Martinez mengatakan ia masih dalam proses penyembuhan: "Dia masih mempunyai escroto-penial hematoma. Dia sudah dilihat oleh jabatan urologi, dan mereka menemui bahawa testikelnya masih ada."

Menurut doktor, luka-luka Sanchez telah mula dijangkiti. Dia sekarang berada di bawah pengawasan ahli urologi dan pakar bedah di University Hospital of Santander, di Bucaramanga, timur laut Brazil.

sumber : unikversiti.blogspot.com

Skodeng pasangan lagi 'gitu-gituan'




Aneh, Rusa Ini Menjaga Angsa yang Sedang Mengeram

RIBUNNEWS,COM, NEW YORK – Sebuah kemesraan hubungan dua jenis binatang yang sangat berbeza. Apa yang dilakukan rusa jantan muda ini sungguh menarik dan akan melahirkan idea cerita menarik tentang binatang.

Seekor rusa selama beberapa hari telah menjaga angsa betina yang sedang mengeram telur di sebuah kompleks pemakaman di New York, bak adegan yang biasanya muncul di film anak-anak.

“Orang-orang mahu mengubahnya jadi kisah Disney,” kata Gina Browning, Direktur Erie County SPCA.Selama empat hari, rusa jantan itu berdiri dan berjaga-jaga di dekat sarang angsa betina Kanada sementara angsa tersebut mengeram telurnya di satu tempat abu mayat di pemakaman Forest Lawn, tempat dimakamkannya presiden Millard Fillmore dan ikon musik rock Rick James.

“Rusa jantan itu nampaknya menjaga angsa betina tersebut, secara alamiah,” kata Administrator Margasatwa Erie County SPCA Joel Thomas. “Ia berdiri tak jauh dari angsa betina itu, tak ada keraguan mengenai apa yang sedang berlangsung.”

Rusa tersebut, yang kelihatan seperti rusa jantan yang mula tumbuh tanduk, tak pernah meninggalkan posnya. Beberapa pegawai pemakaman sedar mengenai keadaan itu setelah haiwan tersebut menempatkan dirinya di antara unggas itu dan seorang pegawai dari satu perusahaan yang menangkap dan menempatkan kembali angsa liar itu. Thomas mengatakan unggas itu telah menimbulkan masalah jika jumlahnya banyak.

“Ketika pegawai itu mendekati angsa tersebut dengan membawa jaring, rusa jantan tersebut menempatkan dirinya di antara pegawai dan unggas tersebut, dan haiwan itu mengulangi perbuatannya beberapa kali,” kata Thomas.

Rusa tersebut, yang menempatkan dirinya sebagai pelindung dari setiap kereta atau pejalan kaki yang mendekati sarang angsa itu, memandang dengan tajam sampai orang yang datang itu berlalu, katanya.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved