Beli rumah berharga AS$40 juta untuk tamatkan persengketaan

on 08 September 2012

Kalau dah banyak duit..


SAN FRANCISCO: Bilionair, Larry Ellison akhirnya menamatkan sengketa yang berlaku sekian lama dengan jirannya, membabitkan deretan pokok yang tidak terurus apabila dia membeli kediaman jirannya itu dengan harga AS$40 juta (RM120 juta).
Ellison, pengasas Oracle, sebuah syarikat perisian komputer, bertelingkah dengan jirannya di ‘Billionaire’s Row,’ sebuah kawasan kediaman mewah, sejak beberapa tahun lalu mengenai pokok yang didakwanya menghalang pemandangan teluk San Francisco dari kediamannya. Ellison, individu kelima terkaya di dunia, mengadu dua pokok besar pohon kayu merah di bawah bukit dari kediaman mewah seluas 10,000 kaki persegi dan lima bilik tidur miliknya di Pacific Heights menghalang pemandangan indah Teluk San Francisco.

Dia cuba menyaman pasangan suami isteri yang memiliki pokok itu kerana membiarkan tanaman mereka menghalang dia menikmati pemandangan indah itu. Usahanya itu bagaimanapun gagal. Akhirnya Ellison terpaksa menggunakan kekayaannya untuk menyelesaikan isu itu.

Dia membeli kediaman jirannya itu dengan harga RM120 juta. Ellison dikatakan bersetuju membeli kediaman yang mempunyai 22 bilik tidur itu tetapi tidak mempunyai garaj kerana yang penting baginya dia dapat menikmati pemandangan Teluk San Francisco.

Ellison sebelum ini pernah dua kali menawar untuk membeli rumah itu dengan harga RM45 juta tetapi tawaran itu ditolak. - Agensi

Apa kakak ni buat dengan berus gigi gergasi ini?


Hippopotamuses at Shanghai Zoo have their teeth brushed three times a week – and the animals seem to enjoy that!
1That’s How They Brush Hippos’ Teeth


.






.





.






.






.





.






.






2That’s How They Brush Hippos’ Teeth
3That’s How They Brush Hippos’ Teeth
4That’s How They Brush Hippos’ Teeth
5That’s How They Brush Hippos’ Teeth

Kesian awek ni









LETAK MAKLUMAT IKLAN

Terbaru..Melamar Kekasih Di Kereta api Bawah Tanah Dengan Bantuan Kumpulan Koir

Hari biasa bagi Lucy Rogers dengan kekasihnya yang menggunakan kereta api dalam perjalanan pulang dari tempat kerjanya. Sampai segalanya menjadi mengejutkan kerana sang kekasih melamarnya di kereta api bawah tanah London tepatnya di Watford Junction Selasa minggu kelmarin.


Ketika sekelompok penumpang di kereta api mulai bernyanyi lagu Bill Withers yang berjudul Lovely Day dengan spontan., Rogers tidak tahu bahawa ada sesuatu yang luar biasa. Bahkan, gadis 26 tahun tahu bahawa aksi tersebut merupakan sebahagian dari flash mob. Ia tidak sedar sampai kekasihnya, Adam King, muncul dan berlutut dihadapannya.

Ternyata King telah merencanakan usulan rumit sejak April, meminta teman dari paduan suara Adam Street Choir untuk membantu memberikan kejutan pada Rogers. Kelompok itu telah berlatih selama berbulan-bulan bahkan King sampai membangun replika kereta api untuk memastikan segala sesuatunya berjalan sempurna.

Bahkan dengan perencanaan yang matang, ada beberapa faktor dia tidak boleh mengendalikan: “Hanya 3 minit saja untuk saya dan paduan suara naik ke kereta api dan menemukan Lucy,” kata King. Dan ketika Rogers memutuskan untuk berkereta untuk bekerja pada hari H-nya, King harus diam-diam melepas bateri keretanya untuk memastikan bahwa kekasihnya akan naik kereta api.
Rogers dan King tidak mengharapkan keterlibatan cerita unik mereka menjadi terkenal -. Dilihat lebih dari 500.000 kali di YouTube sejak Khamis, Melamar dengan bantuan flash mob yang telah menjadi sensasi virus terbaru.


Trend gila di Jepun,ibu hamil ambil gambar dalam keadaan telanjang

Entah apa yang terjadi pada dunia ini. Semakin tua usia dunia semakin aneh-aneh perangai penghuninya. Di Negara Jepun ketika ini sedang trend dengan ibu hamil yang pergi ke studio photo untuk diambil gambarnya dalam keadaan telanjang. Tapi bukan bererti mereka pergi ke tempat studio photo untuk pengambilan gambar porno, melainkan untuk mengabadikan momen disaat mereka masih mengandung bayi sebelum melahirkan.Trend ini sangat menjadi kegilaan di Jepun, para ibu muda khususnya wanita yang pertama kali mengandung ingin mengabadikan bagaimana bentuk tubuhnya ketika masa kehamilan.

Trend ini dimulai ketika penyanyi pop kenamaan Jepun “Hitomi” yang melancarkan album terbarunya dengan sampul dirinya hamil tanpa mengenakan pakaian. Gambar sampul album tersebut dipasang pada papan billboard yang terletak di lokasi ramai dengan pejalan kaki. Gambar album tersebut mampu menarik perhatian dan dalam satu minggu laku 10,000 keping album cdnya.

Kumiko Yoda, seorang ibu yang baru melahirkan anak pertamanya, mengakui bahawa dirinya juga melakukan pengambilan gambar telanjang. Ini semua ajakan kawannya yang juga pernah ibuat ganbar telanjang ini.

Dia pada mulanya ragu akan hal tersebut, tapi kerana dalam hatinya ingin mengabadikan momen tubuhnya ketika masih hamil, dia ikut serta untuk pemotretan.Pada mulanya dia hanya ingin di foto bahagian perutnya saja, tapi kerana diyakinkan oleh studio photo “Ixchel” dia pun menerima untuk di photo tanpa pakaian.

Ixchel adalah tempat studio photo terkenal di Tokyo yang melayani pemotretan ibu hamil. Natsuko Takada, pemilik Ixchel mengatakan bahawa dalam satu bulan dia  menerima 10 ibu hamil yang ingin di foto tanpa pakaian bahkan pernah sampai 70 ibu hamil. Bagi para ibu hamil yang ingin diabadikan fotonya, mereka harus mengeluarkan kos sebanyak 35,000 yen atau $368.2, untuk pemotretan yang dilakukan kurang daripada 2 jam.

sumber : http://ikikatta.blogspot.com

Penat..malu nak duduk takut nampak 'rekahan bon...' (ada cara penyelesaiannya)


Bagi mereka yang penat berjalan-jalan tapi malu nak duduk.Kerana takut ternampak 'rekahan bon...' kerana seluar longgar.Ramai antara kita yang menghadapi masalah ini.Tapi tak apa sekarang ada cara nak menyelesaikan masalah ini.Lihat gambar untuk mengetahui caranya....


          gunakan  tape sahaja ..pastikan saiz yang lebar..mudah bukan 

Cara paling mudah untuk menukar komputer anda kepada komputer yang berjenama.

Inilah dia nenek yang teruja nak jadi ratu cantik

image
sampai tok sami punterpesona melihatnya…..

Shopping @ paper bag yang sangat unik

Sungguh kreatif dan sangat unik....





















Pelik...Pegawai bank letak jawatan untuk jadi bomoh

CAPE TOWN – Seorang pegawai bank Britain, Thomas Heathfield (gambar) sanggup meletakkan jawatan untuk menjadi seorang bomoh selepas dia menjalani latihan tiga bulan bersama beberapa pakar di sebuah desa di pedalaman Afrika Selatan, lapor sebuah akhbar semalam.

Heathfield, 32, menari tarian tradisi suku kaum tempatan setiap malam pada pukul 2.30 pagi dan memuntahkan darah kambing untuk lulus latihan perbomohan tersebut.

Dia juga perlu tidur di dalam semak, memakai jubah tradisional dan memburu bahagian badan haiwan yang disembunyikan penduduk tempatan.

Setelah menamatkan ujiannya, Heathfield diiktiraf sebagai bomoh atau sangoma di Afrika Selatan dan dia turut diberi nama tempatan, Gogo Mndawe dalam satu upacara pada minggu ini.

“Sukar untuk saya mempercayainya tetapi saya akhirnya selesai menjalani latihan ini,” kata Heathfield.

Ibu bapanya yang tinggal di Berkshire, England turut menghadiri upacara tersebut.

Menurut lelaki itu, dia rela melalui proses sukar untuk menjadi bomoh kerana mahu mengubah nasib malangnya sejak sedekad lalu termasuk ditinggalkan oleh beberapa teman wanitanya. – Agensi


[Gila] Pekerja KFC berendam di sinki basuh pinggan setelah penat bekerja

Setelah menjalani penat bekerja, ketiga perempuan dari Anderson, California, itu melepaskan seragam kerja mereka untuk berbikini dan  rileks dengan berendam bersama di sinki cuci pinggan restoran yang dipenuhi dengan air hangat. Mereka kemudian  mengabadikan apa yang mereka lakukan dengan mengambil foto yang hasilnya kemudian dipamerkan di MySpace.

Tulisan yang ditulis di bawah foto di antaranya adalah 'haha KFC showers!' dan 'haha we turned on the jets.' Manager restoran yang bernama Cheri menjelaskan, "Para pekerja perempuan itu telah mendapat teguran atas tindakan mereka."




Cheri menerangkan telah memerhatikan foto-foto yang dimuat di situs MySpace.com saat jam makan malam. Foto-foto yang dipasang bulan lalu itu memuat 3 perempuan yang berendam di dalam sinki cuci pinggn dengan mengenakan bikini.

"Saya terkejut ketika melihat foto itu," kata Cheri. Menurut Cheri, kemungkinan tak ada manager restoran yang bertugas ketika foto-foto itu diabadikan.

Ketiga perempuan itu dilaporkan lebih dulu menutup restoran sebelum berendam. Dalam halaman  MySpace, salah satu di antara mereka menyebut diri sebagai pekerja berusia 17 tahun di Anderson KFC.

"Saya pekerja KFC, mereka adalah sahabat terbaik dan keluarga saya," kata salah satu pekerja di dalam situs itu. Walaupun foto-foto itu sempat beredar di publik, foto-foto itu saat ini hanya dibuka aksesnya secara terbatas. Insiden ini berlangsung hanya 4 bulan setelah seorang pekerja Burger King di Ohio dipecat kerana berendam dengan bbuih sabun di sinki cuci pirnggan restoran.

Best of Photoshop Artwork













Hah...Wanita ini Melepas Bajunya di Jalanan

Entah kenapa gadis ini dengan tiba-tiba membuka bajunya di jalanan ramai. Nampaknya seperti si gadis mengalami tekanan mental yang tinggi sehingga melakukan hal yang memalukan ini.






Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved