Terserang Penyakit Aneh, Model Ini Botak Seketika

on 06 September 2012

Georgia Van Cuylenburg dikenal sebagai seorang model rambut dan juga artis pendatang baru di Los Angeles, Amerika Syarikat. Wanita berusia 24 tahun ini merantau dari kampung halamannya di Melbourne, Australia untuk cuba nasibnya di dunia hiburan.

Namun sayangnya bagi seorang model seperti Georgia yang mempertaruhkan penampilan sebagai aset, dewi fortuna nampaknya lari dari sisinya. Ia mulai kehilangan rambut di seluruh tubuhnya, termasuk kepala.


Alopecia areata, adalah nama penyakit yang menghampiri model cantik berambut perang tersebut. Penyakit ini menyebabkan keguguran rambut secara tiba-tiba dan dihidap oleh 5 juta orang di Amerika.

Kisah hidupnya ia bagi kepada para penonton TV ABC. Ia mengatakan bahawa kecantikannya terletak pada keindahan rambutnya, dan itulah yang membuat ia terus dipanggil untuk bekerja sebagai model.




Masa remajanya yang dia habiskan di Melbourne, ia dikenal sebagai gadis aktif yang perfeksionis. Aktiviti menyanyi, band hingga pasukan renang diikutinya. Iapun sempat menjalani gaya hidup anorexia di umur 18 tahun namun dengan mengikuti terapi, ia kembali sihat seperti sedia kala.

Hidup di LA, ia tampil dalam beberapa iklan, acara anak-anak hingga menjadi pengisi suara. Hingga pada suatu pagi saat ia mandi, gumpalan tebal rambutnya jatuh ke lantai bilik mandi bagaikan wig yang lepas.

Ia menenangkan diri dan beraktiviti seperti biasa. Mengikuti audition dan kembali pulang di petang hari. Namun ia sedar bahawa ia telah kehilangan rambutnya. Ia pun mulai mencari penyembuhan, mulai dari terapi akupuntur di kepala, hingga terapi kimia yang membuat kulit kepalanya terasa seperti terbakar.

Semua cara ia lakukan demi memunculkan kembali rambut-rambut yang telah hilang. Melihat hal ini, sang kekasih memfilemkan perjalanannya dalam mendapatkan mahkotanya kembali. Video ini kemudian diberi judul 'Baby Let Your Hair Hang Down', yang memperlihatkan momen-momen bahagia hingga sedih selama mengidap penyakit langka tersebut.

Sedar bahwa perawatan yang dijalaninya tak kunjung membawa hasil, iapun memutuskan untuk membotakkan habis kepalanya. Ironisnya, setelah melakukan hal ini, sedikit demi sedikit rambut mulai tumbuh kembali di kepalanya. "Aku tidak menangis saat aku kehilangan rambutku, namun aku menangis saat rambutku tumbuh kembali," ujarnya seperti dilansir Dailymail.

Sejak saat itu, ia mulai terbuka dengan keadaannya. Ia pun banyak berbagi dengan orang-orang yang memiliki penyakit serupa dengan dirinya. "Selama hidupku, aku ingin dikenal sebagai artis, atau si gadis lucu atau si cantik. Namun saat aku menyedari kekuatanku dengan menjadi orang yang jujur, aku dikenal sebagai gadis dengan penyakit alopecia, dan itu hal yang menakjubkan."

Hobi aneh sepasang suami-isteri, mengumpulkan sisa makanan para selebriti


Semua yang disentuh berubah menjadi emas!. Mungkin itu adalah istilah yang tepat bagi para selebriti di dunia. Dari mulai pakaian yang dikenakan sampai ke sisa makanan pun mempunyai nilai yang fantastis!.

Michael dan Francesca Bannet. Sepasang suami isteri di Inggris ini memiliki hobi yang pelik kerana hobi mereka berdua adalah mengumpulkan sisa-sisa makanan para selebiriti dunia.

Namun, siapa sangka jika hobi yang terbilang aneh ini justeru boleh menghasilkan wang.
Baru-baru ini mereka berhasil melelong secuil puding sisa makanan Pangeran Charles dengan harga 300 poundsterling.

Sisa puding pewaris takhta Kerajaan Inggeris ini merupakan salah satu koleksi yang dimiliki Michael dan Francesca. Keduanya bahkan membuka museum untuk menyimpan berbagai makanan sisa para selebriti dunia dari berbagai kalangan. Sangat menarik bukan?

Menurut berita yang dilapor dari Dailymail, mereka mengoleksi makanan sisa selebriti dunia, ketika berniat mengumpulkan wang demi membantu biaya pengubatan anak-anak yang terserang kanser pada 2004 lalu. Dan anda pasti dapat menebak bahawa keduanya mendapatkan kejayaan besar dari hobi yang aneh ini.

IKLAN APAKAH ini ?






IKLAN APAKAH ini ??? 




Jom tengok proses mengeluarkan 3kg cacing pita daripada seorang budak












3Kg cacing dalam badan..bayangkan....


Nak keluarkan duit disuruh jawab soalan matematik dulu

Bagaimana kalau mesin ATM tempat ramai orang nak keluarkan
duit ,tiba-tiba menyuruh anda menjawab soalan matematik
sebelum di benarkan mengeluarkan duit...
Agak berapa panjang barisan..dan banyak mesin yang rosak kena hentak...

amacam kalau ada syarat begini...


Jom kita lihat penjara yang membenarkan ibu memelihara anak didalamnya

Ini adalah Lembaga Pemasyarakatan, atau penjara wanita  Santa Martha Acatitla di Mexico. Sekitar 50 anak kanak-kanak tinggal bersama ibu-ibu mereka yang sedang menjalani masa hukuman penjara disana. Biasanya anak-anak dibawa keluar penjara setelah berumur 6 tahun, akan tetapi dari pengalaman mereka, apabila anak-anak tidak berada disana, sering terjadi pergaduhan atau kerusuhan antara tahannan wanita itu.Oleh kerana itu pihak Lembaga Pemasyarakatan membiarkan anak-anak tetap berada disana.

Disatu sisi membiarkan anak-anak dekat dengan ibu mereka adalah hal yang sangat baik untuk tetap dapat mengawasi pertumbuhan anak mereka, disisi lain Penjara bukanlah tempat yang baik bagi perkembangan psikologi anak. 6 Tahun adalah waktu yang terlalu panjang bagi seorang anak kecil untuk tinggal di penjara.












Aksi gaduh pembantu kedai dengan pencuri






Aiks..kat Seven Eleven dah ada jual G-Strings






sumber : stomp.com.sg

STOMPer Gstrung was surprised to see female undergarments being sold at a 7-11 store. They were displayed prominently near the counter, said the STOMPer.

Wrote the STOMPer:

"What's with 7-11 selling g-strings over the counter?!?

"Are you kidding me?

"The store is located at Newton.

"Okay, granted, it's displayed near the condom section, so it's in the 'correct' category, but still...g-strings?

"I know 7-11 is a 'store and more' but this is kinda pushing it.

"Furthermore it's displayed so prominently at the counter and the colours are so bright. How to miss it...

"Don't recall seeing this sold in other 7-11s. Passed by the one at Novena today and didn't see such a thing."

Kerana majalah resepi salah tulis jumlah bahan,4 orang keracunan


Sebuah majalah di Sweden memberi resepi buat para pembacanya yang ingin mencuba resepi kek yang baru.

Namun setelah menerbitkan sekitar 10 ribu salinan, majalah tentang makanan tersebut, Matmagasinet meminta maaf dan terpaksa mengambil kembali majalah mereka setelah sebanyak 4 orang pembaca mereka keracunan kerana kesalahan yang dibuat dalam menuliskan jumlah bahan yang dipakai dalam pembuatan kek appel.

Ulla Cocke, selaku chief editor menjelaskan, ”Ada kesalahan dalam resepi untuk kek itu. Bukannya menulis 2 genggam kacang nutmeg malah tertulis 20.”

Pihak editor telah mengirim surat sebanyak 50.000 kepada subscriber dan memasukan leaflet dalam majalah yang dijual di kedai, memberitahukan untuk berhati-hati menggunakan nutmeg.

”Kami fikir itu sudah cukup. Kami tak mengira kalau orang akan membuat dan makan kek ini. Kebanyakan nutmeg boleh membuat rasa jadi pahit dan tak karuan dan tak mudah boleh bertahan dari nutmeg yang terlalu banyak,” jelas Ulla Cocke lagi.

Seperti yang diberitakan femalefirst.co.uk ke 4 orang yang menderita keracunan itu sedang dalam tahap penyembuhan.

Ikan yang hanya mahu diberi makan dengan botol susu sahaja

Pada pameran di taman di salah satu pusat kota China, mereka memberikan makan ikan melalui botol bayi..
Setiap botol dijual sebesar RMB 10. Ramai orangtua dan pasangan muda dengan senang hati membeli  agar dapat memberi makan ikan tersebut kerana menganggap pekerjaan ini menyenangkan dan lucu.









Nak kamu makan burger macam ni?

boleh????

Video cara bunuh diri ditunjukkan kepada pelajar 14 tahun

INILAH.COM, London – Seorang aktivis eutanasia Australia berhasil mengejutkan dunia. Aktivis ini menunjukkan video menggambarkan cara bunuh diri pada pelajar 14 tahun. Seperti apa?

Dr Philip Nitschke yang memiliki jolokan Dr Death ini mendemonstrasikan mesinnya memberi suntikan mematikan dalam video itu. Daily Mail melaporkan, video itu telah ditunjukkan pada pelajar berusia 14 tahun di seluruh Inggris.

Tindakan Dr Death membuat kemarahan internasional. Dalam video juga terdapat  dirinya memberi bantuan pada metode bunuh diri tersebut. Bahagian itu mendapat kecaman dari para pemimpin gereja sebagai ‘undangan melakukan bunuh diri’.

Keputusan memasukkan Dr Death dalam video itu dikutuk kempen yang melawan tindak tersebut. Psikologi pun memperingatkan, hal itu boleh mendorong remaja  mengakhiri hidup mereka sendiri.

Pada video itu, Nitschke dilaporkan menunjukkan cara bunuh diri  termasuk menggunakan beg berisi helium yang ditempatkan di atas kepala, ubat Mexico, morfin dan ‘Pil tidur DIY‘.

Filem berdurasi 20 minit itu dibuat oleh kelas video berbasis Bristol yang memasuk filem pendidikan untuk sekolah-sekolah di Inggris.

Sejadah bercahaya,makin terang bila arah kiblat betul

 Soner Ozenc, telah menciptakan sebuah sajadah yang sangat unik. Apa yang membuat unik?  Sajadah ini boleh mengeluarkan cahaya dan cahaya tersebut akan semakin terang apabila arah dari sajadah secara benar menghadap ke kiblat (Mekah). Semakin betul arah kiblat, maka semakin terang sajadahnya.



Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved