Jom kita intip awek pakai tuala

on 04 September 2012


siapakah gerangan awek ini yang cuba mengoda jejaka ini?







kelihatan dia cuba menjatuhkan tualanya...


mari kita siapah gadis ini...


v



v



v




v




v



oooo..rupanya ko ye jang buat suspen je....


Kasihan Burung Kecil Ini, Ditipu Burung Besar Agar Diberi Makan




Agaknya burung kecil ini mengira si burung besar adalah anaknya

Macam ni baik tak payah pakai baju











Kalau macam nilah gaya berpakaian baik bogel je..
tak payah pakai baju lansung....bila dah nampak benda 'terlarang'
pandai pulak malu....

Beginilah cara anak orang kaya habiskan masa percutian


Musim cuti merupakan saat yang paling menyenangkan bagi para siswa. Untuk sesaat mereka boleh terlepas dari penatnya aktiviti belajar di sekolah. Bagi siswa yang keluarganya berkocek pas-pasan, sebagian besar lebih sering dihabiskan di rumah. Namun tidak dengan mereka yang berlabel 'anak orang kaya'.

Dari liburan di kapal pesiar mewah, traveling ke pulau yang ekosits dengan pesawat jet pribadi, hingga keliling kota menggunakan kereta sport super mewah, berikut ini adalah gambaran bagaimana anak-anak orang kaya menghabiskan masa liburannya.

Foto-foto ini dikompilasi dari situs Tumblr dengan judul 'Rich Kids of Instagram' dan dilansir oleh halaman Daily Mail.



Liburan di kapal pesiar mewah. 


Well, disaat kebanyakan mungkin kesulitan mencari makan, justru mereka berlebihan. 


Tidak perlu angkot jika sudah ada Bentley di tangan. 


Tidak perlu berdesak-desakan dengan orang lain jika boleh mandi di kolam renang pribadi. 


Kunci jadi anak orang kaya tentu saja punya kereta yang glamor. 


Apa saja yang diinginkan tersedia, termasuk minuman keras. 

    
Liburan di tempat eksotis (kiri), perhiasan gelang dari desainer ternama. 


Mainan khusus untuk orang kaya, bersenang-senang dengan jet air. 


Santai di rumah yang dianggap 'sederhana'. 



Jika koleksi kaca mata dianggap biasa, bagaimana dengan yang emas ini?

    
Hmm, wang bukan masalah. Entah berapapun yang dihabiskan hanya dalam waktu beberapa minit.

(as/dailymail)

Wanita dilanggar sehingga terpelanting tetapi masih hidup

Bila Tuhan berkehendak apapun yang mustahil bagi kita tidak mustahil bagi Tuhan, tak terkecuali maut kerana kelahiran, kematian dan rezeki hanya Tuhan yang menentukan. Seperti rakaman video berikut dari sebuah kamera CCTV yang merakamkan kejadian yang mendebarkan dimana sebuah kereta yang  dipandu laju telah melanggar seorang wanita dari belakang sehingga terpelanting.

Daripada rakaman CCTV ini kita mengira wanita tersebut cedera parah dan meninggal dunia. Kejadian ini berlaku   disebuah jalan di Brazil pada 2 Oktober lalu ketika wanita iru balik dari kerja.

Seorang saksi  Ana Christina Santana, 55 tahun mengakuterkejut atas kejadian tersebut. pemandu kereta itu sendiri adalah wanita dan menangis tak henti henti kerana merasa bersalah dan takut atas pelanggaran yang melibatkan dirinya. Mangsa yang di tolongnya ternyata hanya luka ringan dan selamat. Semua itu terjadi atas kekuasaan Tuhan.















Kisah Gadis Cantik Yang Wajahnya Sembuh Setelah Rosak Akibat Alergi Parasetamol

Eva Uhlin, gadis Sweden berusia 19 tahun akhirnya selamat dari kerosakan wajah total setelah terkena alergi parasetamol. Perlu waktu 4 tahun untuk membuat kulit wajahnya normal dari alergi kulit mematikan tersebut.

Eva tak pernah menyangka menderita alergi ubat mematikan yang dikenal sebagai Toxic Epidermal Necrolysis. Selama bertahun-tahun ketika sedang demam dirinya terbiasa memakan parasetamol.

Ubat analgesik ini terkenal paling aman dan bukan salah satu obat penyebab alergi dari penyakit Toxic Epidermal Necrolysis.

Kejadiannya bermula pada tahun 2005 ketika Eva berusia 15 tahun. Kala itu sedang masa cuti dan Eva mengalami demam. Seperti biasa Eva lalu memakan ubat demam parasetamol.



Namun ketika bangun esok paginya, wajah Eva penuh lecet-lecet hingga menyebar ke seluruh tubuhnya. Kulitnya melepuh seperi terbakar. Dia juga mengalami sakit di bagian dada, lengan, punggung dan perut.

“ketika itu benar-benar menakutkan, saya tidak tahu apa yang salah dan saya tidak tahu apa yang terjadi. Ketika bercermin aku benar-benar tidak mengenali wajahku sendiri,” kata Eva seperti dilapor dari Telegraph.

“Rasanya seperti ada yang berjalan di bawah kulitku, saya benar-benar terkejut Aku tidak percaya apa yang terjadi. Aku sudah minum parasetamol berkali-kali sebelumnya,” tambahnya.


Dokter menduga kemungkinan ada virus di tubuhnya ketika demam dan kombinasi dari virus dan ubat ini menciptakan reaksi yang aneh. Kemudian selama bertahun-tahun Eva melakukan perawatan di Swedia’s University Hospital of Linkoping.

Profesor Folke Sjoeberg, salah seorang doktor yang merawatnya mengatakan, Eva sangat beruntung boleh pulih dari keadaan yang langka ini. Toxic Epidermal Necrolysis atau dikenal juga dengan sindrom Lyell membunuh 40 peratus penderitanya. Efek samping ubat merupakan faktor utama penyebab sindrom ini.

Penyakit Eva berangsur pulih keranna kesabaran dan sikap positifnya. Pengubatan yang dilakukan sangat hati-hati kerana infeksi yang muncul berbeza-beza.

Penyakit ini biasanya paling banyak mengalami masalah saluran pernaFasan atas, mulut melepuh yang membuatnya tak boleh makan dan hanya boleh isa melalui salur makan, mata bengkak dan bahkan ada yang hingga menyebabkan buta..

Meski kini kulitnya telah pulih dan Eva boleh beraktiviti normal dia tetap harus memeriksakan air matanya dua kali sehari dan menjadi sensitif terhadap cahaya matahari.

Penyakit ini adalah salah satu penyakit alergi kulit yang mematikan selain Sindroma Steven Johnson. Rasio penderita Toxic Epidermal Necrolysis adalah satu diantara sejuta orang. Penyakit ini boleh menimpa siapa pun dari semua kelompok umur.

Extreme !!! Kayu Tembus Badan Abang Ni






Abang ni ambil kesempatan betul


Melukis seperti 'printing'

Louise Naunton Morgan melukis menggunakan marker pen secara dot(titik) seperti komputer 'printing'








Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved