PELIK..peserta pertandingan ratu cantik disingkirkn kerana terlalu seksi

on 01 September 2012


Tiga peserta telah disingkirkan dari pertandingan kecantikan Miss Italia tahun ini, setelah foto mereka dengan pose seksi muncul.

Alice Bellotto dikeluarkan dari pertandingan kerana gaun tidur merah muda ini

Alice Bellotto, 22, adalah yang pertama tersingkir keluar setelah juri melihat gambar-gambar menggodanya dengan gaun tidur merah muda.

Jejak Bellotto yang merupakan wakil dari wilayah Veneto, segera diikuti oleh Miss Curvy Italia Raffaella Modugno (23) dari Rome. Setelah juri menemukan foto dirinya dalam pakaian dalam sutera berpose seksi di sofa kulit, serta fotonya berpose dalam korset berenda hitam yang transparant.


Model ketiga yang terkena ‘kad merah’ adalah Tiziana Piergianni (26) yang adalah Miss Liguria Itali, dari Genoa, yang merupakan salah satu dari segelintir ibu tunggal yang ikut dalam pertandingan ini.

Gambar dan rakaman video dirinya yang berpose topless itu ditemukan di web oleh penyelenggara, dan akibatnya dia juga dikeluarkan dari pertandingan yang akan diadakan di Montecatini Terme di Tuscany minggu depan.


“Aku benar-benar marah ketika dikeluarkan dari pertandingan ini. Sejauh yang saya lihat, foto-foto itu adalah seni dan artistik. Saya adalah seorang model, dan itu yang saya lakukan, jadi di mana letak masalahnya?.” tutur Bellotto.

“Keluarga saya tahu semuanya mengetahui gambar-gambar tersebut, dan 100% menyokong saya. Namun semuanya telah terjadi, dan ini menyebabkan saya mendapatkan lebih banyak tawaran pekerjaan.” tambahnya.

Sementara itu, Modugno dan Piergianni tidak tersedia untuk memberi komen, tapi teman-teman mereka mengatakan bahawa keduanya merasa kecewa setelah dikeluarkan dari pertandingan kecantikan yang mereka pandang sebagai batu loncatan untuk merintis karier di dunia hiburan.Juri mengatakan bahawa foto pakaian dalam Raffaella Modugno bertentangan dengan syarat pertandingan.


Sejumlah pemenang Miss Itali saat ini telah menjadi artis, dan beberapa dari mereka tampil di acara TV popular. Bahkan banyak dari mereka tampil pada saluran TV yang dimiliki Perdana Menteri Italia, Silvio Berlusconi.

”Peraturan nombor lapan dengan jelas menyatakan bahawa setiap peserta yang berpose terlanjang atau berpose provokatif semuanya disingkirkan’. jelas seorang juru cakap untuk Miss Itali.


Sumber : dailymail

Lawak..reporter tv ini guna kondom untuk cover mikrofon


Seorang reporter TV dari China Central Television bernama Shi Jinbin menggunakan mikrofon yang tertutup kondom saat meliput berita secara live badai tropika yang terjadi di Rongchen, Shandong, China bagian utara.

Adapun hal itu dilakukan Shi Jinbin untuk menghindari agar mikrofonnya tetap kering.

Tadinya pihak tv belum menyedari hal itu hingga mereka memperhatikan ada sesuatu yang lain di mikrofon yang digunakan Shi Jinbin.

Akhirnya mereka memotong atau menghentikan (laporan) Shi Jinbin setelah mengetahui kalau mikrofon itu tertutup kondom.

Pastinya stesen TV menolak memberikan komen mengenai masalah itu.

Gila babi..lelaki ini selamba campak mesin basuh dari tingkat 8 apartmentnya


Seorang lelaki di Jerman mencampakkan mesin basuh dari tingkat 8 apartmentnya.

Gunther Koenig, 48 tahun terlalu malas membawa turun mesin basuhnya yang sudah tua dari tingkat 8 apartmentnya ke tingkat bawah.

Dia akhirnya mencampakkan mesin basuh itu dari apartment Freiburgnya.
Mesin basuh itu hancur berkeping-keping dan juga membuat lubang retakan yang luas disekitar area tempat mesin basuh itu jatuh sehingga menyebabkan jalan disekitarnya ditutup untuk sementara waktu hingga pecahan-pecahan itu boleh dibersihkan.

“Aku tak ada hal yang perlu diributkan tentang ini– aku sudah cek dan tak ada seorangpun dibawah sebelum aku menjatuhkannya,” ujar Koenig.

Kelakuan Gunther ini membuatnya berurusan dengan polis.

sumber : metro.co.uk

Kasihan, Kanak-kanak 5 Tahun Hidap Anoreksia


VIVAnews - Seorang anak perempuan berusia lima tahun dilarikan kehospital akibat anoreksia. Kes ini menambah daftar panjang anak perempuan di bawah umur di Inggris yang menderita gangguan pola makan akibat terobsesi langsing.

Seperti dikutip dari mirror.co.uk, sedikitnya 98 anak perempuan usia 5-7 tahun, 99 anak usia perempuan usia 8-9 tahun, dan 1.900 anak perempuan usia 10-15 tahun menderita kes serupa dalam tiga tahun kebelakangan ini.

Data statistik itu memperlihatkan betapa model dan selebriti kurus yang dicitrakan majalah dan televisyen tak hanya meracuni wanita remaja dan dewasa, tapi juga anak-anak yang masih sangat muda. Sebuah kajian yang dilakukan sebuah lembaga tempatan menyebut, ramai anak perempuan usia di bawah 14 tahun yang menjalani diet.

“Anak-anak itu melihat gambar-gambar di majalah tentang gambaran selebriti yang sangat kurus. mereka lalu berfikir bagaimana caranya menjadi seperti mereka,” kata Susan Ringwood, seorang aktivis sosial. “Semakin banyak anak yang mencuba mengubah diri menjadi langsing seperti model di majalah.”

Mengiringi kes itu, brand fashion ternama Toshop menuai kritik keras lantaran menampilkan model kurus untuk iklan produknya. Pilihan model ini dikhuatirkan akan semakin meningkatkan kes ini.
Selain kes anoresia pada anak di bawah umur, sejumlah aktivis juga menyoroti merebaknya salon kecantikan khusus anak di negara itu. Tak sekadar potong rambut, salon untuk anak usia 13 tahun ke bawah ini menawarkan jasa perawatan kecantikan seperti facial, manicure, pedicure, creambath, hair spa, hair style, waxing, make up, tanning, hingga piercing.

Di tengah pembahasan mengenai isu eksploitasi seksualitas anak-anak, pemerintah setempat menyerukan langkah-langkah perlindungan terhadap kepolosan anak-anak, terutama anak perempuan. Perlindungan itu meliputi aturan untuk mengawall cara berpakaian dan gaya anak-anak.

Pembaca Berita di Perancis dilarang menyebut perkataan facebook dan twitter

TRIBUNNEWS.COM, PERANCIS - Pemerintah Perancis mengumumkan peraturan yang melarang kata ‘Facebook’ dan ‘Twitter’ diucap atau disebutkan di televisyen atau radio. Peraturan tersebut didasarkan atas sebuah dekrit tahun 1992 yang melarang nama perusahaan komersial dipromosikan dalam rancangan berita.

Dilaporkan Antara, kerana peraturan baru tersebut para pembaca berita di televisyen Perancis kini dilarang menyebut Facebook dan Twitter kecuali dua nama media sosial itu sangat penting atau berkaitan erat dengan berita yang ditayangkan.

Sayangnya peraturan baru itu memberi implikasi atau kesan yang lebih jauh. Akibat penetapan itu stesen televisyen atau radio Perancis kini tidak boleh lagi meminta para penonton setianya untuk, misalnya, mem-’follow’ mereka di Twitter.

Lebih jauh lagi,peraturan itu membatasi stesen televisyen dan radio Perancis menhubungi para pendengar online, satu kecenderungan yang kian penting di dunia telekomunikasi dewasa ini yang identik dengan kecepatan dan sifatnya yang interaktif.

Christine Kelly, juru cakap France’s Conseil SupĂ©rieur de l’Audiovisuel (CSA), sebuah lembaga pengawas penyiaran Perancis, penetapan peraturan baru itu sudah tepat.

“Mengapa hanya  Facebook, yang bernilai jutaan dolar, padahal banyak jejaring sosial baru yang sedang berjuang untuk dikenal,” tanyanya.

“Ini hanya tentang persaingan yang sihat. Jika kita membiarkan Twitter dan Facebook disebutkan dalam siaran, itu seperti mengiklankannya. Jejaring sosial lain akan mengeluh, ‘mengapa bukan kami?’,”katanya.

Beginilah Pola Trek Mouse Para Gamer

Gambar-gambar ini mungkin terlihat semacam ‘seni abstrak’ yang dibuat seorang seniman dengan tingkat tinggi.

Namun sebenarnya gambar-gambar ini adalah trek mouse yang menunjukkan gerakan mouse para gamer di layar PC mereka saat memainkan game selama berjam-jam.

Para gamer mendownload perangkat lunak IOGraph ke PC mereka, dan duduk bermain sementara gerakan mouse mereka dirakam.

“Rupanya, ada sedikit tradisi menggunakan IOGraph saat bermain game,” tulis Geekosystem, dimana game seperti Minecraft, World of Warcraft dan Counter-Strike semua menunjukkan pola yang sangat berbeda.


Pola ini dari game Counter Strike, menunjukkan pola mouse yang bergerak ke segala arah saat pemain mempertahankan hidupnya


Ini dari game strategy Minecraft, dimana pemainnya berpusat pada tengah layar dalam membangun wilayahnya


ini merupakan pola dari Game RPG World of Warcraft, dimana pemain menggunakan senjata dan sihir untuk menyerang lawan mereka

Kaki 'Berotak' Pertama Dunia Pengubah Kehidupan


London – Seorang lelaki mengalami pemotongan kaki akibat kanser tulang. Berkat kaki buatan revolusioner ini, kehidupan lelakiini berubah drastik.

David Johnson (19) menjadi lelaki pertama dunia yang mendapat kaki buatan yang mampu 'berfikir'. Kaki ini membuat Johnson boleh berjalan secara alami mengikuti gerak tubuh. Kaki buatan ini dirancang merasakan bahagian tubuh lain, bukan menerima perintah pengguna.

"Kaki ini memberi lebih banyak kendali dan memberi saya kemampuan berjalan seperti semulajadi" ujarnya seperti dilaporkan Dailymail.

"Kerana kaki buatan ini menggantikan otot yang 'hilang,' kaki ini mampu membantu saya naik tangga atau bangun dari kerusi serta berjalan di tanah datar," lanjutnya.

Perangkat bertenaga bateri ini menggunakan teknologi bionik canggih yang mampu mengadaptasi langkah, kecepatan dan jenis medan serta mampu membantu mencegah terjatuh. Kaki buatan ini merupakan hasil perusahaan Islandia Ossur.

Kaki buatan ini rasmi dilancarkan di Science Museum London dan telah digunakan German Health Service serta swasta lain yang bergerak di bidang kesihatan di Eropah.

"Power Knee memberi harapan baru mereka yang mengalami pemotongan kaki," ujar juru bicara perusahaan itu.

Perangkat ini mendorong pengguna menjadi lebih aktif dan mahu melakukan aktiviti yang mereka inginkan, katanya.[zonamaya]

Satu-Satunya Surat Khabar Di Dunia yang Masih Menggunakan Tulisan Tangan


Satu-Satunya Surat Khabar Di Dunia yang Masih Menggunakan Tulisan Tangan

Hanya orang-orang yang punya seni menulis indah yang boleh melakukannya. Ini adalah salah satu proses dimana sebuah surat khabar akan diterbitkan. Wanita ini menulis naskah berita yang nantinya akan masuk pada proses pencetakan.

Kegiatan ini berlangsung di sebuah surat khabar "The Musalman" di India. Nampaknya ini adalah satu-satunya surat khabar di dunia yang masih menggunakan tulisan tangan.

Burung perlu disiksa sebelum di jadikan makanan



Burung Ortolan, seekor burung yang menjadi santapan dalam menu ini. Burung ortolan adalah burung yang panjangnya enam inci dan beratnya sekitar 2gram. Warnanya hijau zaitun dan kuning, dengan sentuhan merah di sana sini dan sangat cantik.

Cara penyajiannya :
 Burung yang telah ditangkap, matanya dibutakan dengan ditusuk, kemudian di beri makan secara paksa dalam sangkar yang sempit sampai tidak dapat bergerak dan kerana di beri makanan secara paksa, badannya mengembang sampai dua atau empat kali ganda ukuran biasanya. Setelah dirasa cukup, burung ini akan ditenggelamkan dalam Armagnac (jenis minuman keras)

Setelah itu, burung ini disajikan dengan dibakar, dan dimasukkan kedalam mulut dalam keadaan kepala diluar. Kemudian menggigitnya, sehingga kepalanya terlepas dan  mengunyah tubuhnya kerana tulangnya sudah lembut.

Cara zirafah bergaduh sesama sendiri




LETAK MAKLUMAT IKLAN

Jambatan yang paling cool di dunia









Wanita Ini Kahwin Dengan Tembok dan Pagar Kebun


Kes Eija-Riitta Berliner boleh dikatakan paling unik atau ‘gila'!. Bagaimana mungkin manusia boleh jatuh cinta pada tembok (dinding) bahkan kemudian menikahinya. Eija-Riitta Berliner-Mauer, 54, namanya pun bererti Tembok Berlin, Jerman, memutuskan menikahi tembok Berlin pada 1979. Eija dikatakan berpenyakit Objectum-Sexuality. Menurut doktor, keadaan Mrs Berliner-Mauer, telah berakar pada masa dia kanak-kanak lagi.



Ia mengaku jatuh cinta pada benda ketika berumur 7 tahun, ketika ia pertama kali melihat telivisyen. Kemudian ia mengumpulkan gambar-gambar, ia menabung agar boleh membeli gambar-gambar dan ditampal di dinding, Lalu pada 1979 dia melihat tembok Berlin dan jatuh cinta.

Jadi, Eija sama sekali tidak pernah jatuh cinta pada manusia, dan ia tetap perawan kerana tak pernah melakukan hubungan seks dengan manusia. Tembok Berlin pada awalnya dibangun tahun 1961 oleh Russia untuk menghentikan pencerobohan dari Jerman Timur menuju Barat.


Namun ketika tahun 1989 tembok Berlin diruntuhkan, ketika semua orang bersuka cita kerana hilangnya tembok penghalang, ‘sang isteri' Eija Riitta histeria namun tak dapat berbuat apa-apa. Setelah ‘kematian suaminya', Eija Riitta pun jatuh cinta lagi dengan kekasih barunya, pagar kebun. 


sumber

[HOT]Wanita yang berkata "Perkosa dan Nodailah Aku !!!"



Hey para wanita..
 Kami disini lelaki-lelaki yang bertanggung jawab yang selalu menginginkan kau para wanita..

 Tolong jaga hati, jaga suasana dan jaga fikiran kami para lelaki..

Hey para wanita..
 Tak pernah terfikir oleh kami untuk menodai mu..

 Tak pernah terfikir oleh kami untuk menyakiti mu..

Hey para wanita..
 pernahkah ada seorang wanita yang memperkosa seorang lelaki..

 pernahkah ?? belum pernah dan mungkin tidak ada..

 Kenapa ?
Yaa..Kerana kami disini SELALU DAN MENJAGA AURAT KAMI..

 dan sebaliknya, pernahkah ada seorang lelaki menodai dan bahkan memperkosa seorang wanita..
 waaw !!! banyak sekali !!!
 Kenapa ?? Kenapa ??
 yaa..Kerana kalian lah kami berfikiran untuk berbuat seperti itu..

 Jangan salahkan kaum laki 100%..
 Ada sebab dan ada akibat..

 Banyak seorang lelaki berpikiran berbuat seperti itu kerana kalian.
 kerana kalian !!!
 kerana kalian cuba membuat para lelaki-lelaki ini NAFSU..

WHY ??
 kerana kalian para wanita JARANG DAN TIDAK MENJAGA AURAT KALIAN AGAR SELALU TERTUTUP..
itu lah sebab..
 dan kerana itu yang membuat kami para lelaki berfikiran seperti bukan kami aslinya..
 dan itulah akibat..

 jangan salahkan kami..
 lihatlah diri kalian para wanita !!!
 sudahkah kalian para wanita MENUTUP AURAT MU !!
 sebelum kami para lelaki MENODAI MU !!
 HAI PARA WANITA TUTUPLAH AURAT MU !!!!

PESAN: 
 "PARA LELAKI !!! HORMATI WANITA JIKA KAU INGIN KEHORMATANNYA



sumber

Seorang gadis Kristian bertekad memakai jilbab selama satu tahun

Ana McKenzie mempunyai seorang teman yang cuba untuk meniru gaya hidup wanita Muslim di Amerika. Namanya Spencer Wall, seorang gadis muda dari Texas Barat, siswa tahun keempat jurusan bahasa Inggris dan sosiologi. Ia menceritakan mengenai gadis itu.


Saya pertama kali memperhatikan Spencer Wall di kelas agama dan masyarakat pada akhir semester lalu. Ia bukanlah jenis yang banyak bercakap, tapi kain yang menutupi rambut, leher, dan tengkuknya, membuat dirinya kelihatan menonjol di dalam kelas yang besar.

Biasanya saya hanya melihat dia sekilas saja, tanpa perhatian sama sekali. Tapi, ketika ia menceritakan kepada teman-teman di kelas mengenai keputusan yang dia buat pada 27 April, saya mulai memperhatikannya dengan seksama.

Wall seorang gadis usia 20-an tahun. Dia memutuskan untuk mengikuti ciri khas dan cara berpakaian wanita Muslim selama 1 tahun yang dimulai pada akhir April kelmarin.

Ia menggunakan tudung dan pakaian dengan potongan longgar ke mana pun dia pergi dan tidak memakan babi atau alkohol di tempat umum. Ia menghindari kontak mata dan fizik dengan laki-laki dan meniru kebiasaan anggun, seperti berjalan dengan lengan yang merapat di sisi tubuh atau menyilangkannya di depan untuk menutupi dadanya.

Saya melihat Wall melakukan aktivitasnya sehari-hari ketika kami bertemu di Kerbey Lane baru-baru ini.

Dia mengenakan kerudung dengan corak warna hijau dan biru, baju hitam berlengan panjang dan skrit panjang berwarna biru laut.. Hanya memperlihatkan kulitnya beberapa inci saja.

“Beberapa orang yang melewati kami berusaha tidak menampakkan rasa ingin tahu mereka. Hanya berusaha melihat sekilas-sekilas. Tapi kebanyakan orang, bahkan tidak menyembunyikan pandangan yang berlebihan atau menyolok.”

Wall dilewati oleh sekelompok orang yang berbaris mencari tempat duduk, dan mereka semuanya memandangi belakang kepalanya ketika dia berlalu.

“Hal itu tidak mengejutkan saya,” kata Wall ketika saya bercerita tentang kelompok itu. “Tapi, cuba lihat ke sekeliling. Mereka bukan satu-satunya yang begitu,” ujarnya.

Dia menegaskan bahawa apa yang dilakukannya itu bukanlah sebuah eksperimen sosial, tapi lebih pada pengalaman belajar peribadinya. Sebagai seorang wanita kulit putih yang berasal dari sebuah kota kecil di Texas Barat, Wall mengatakan,d ia ingin tahu seperti apa rasanya menjadi sebahagian dari komuniti “minoriti ”

“Saya tidak mewakili wanita Muslim atau komuniti Muslim,” katanya. “Saya hanya ingin tahu seperti apa rasanya ‘berjalan dengan memakai sepatu mereka’ selama beberapa waktu.”

Sebelumnya, Wall sudah mempersiapkan diri untuk “pengalaman belajar”-nya, kalau-kalau orang bertanya kepadanya. Pertanyaan yang biasa diajukan, “Kamu berasal dari mana?”

Ia menghindari hal-hal seperti itu, maka sekarang jika orang bertanya mengenai pakaiannya, langsung saja dijawabnya bahwa dia bukan Muslim. Tapi, mengenakan hijab kerana ia memilih untuk melakukannya.

Penjelasan seperti itu tidak seluruhya keliru, sebab sebagaimana Wall berkata, ia tidak boleh keluar rumah tanpa mengenakannya.

“Beberapa waktu lalu saya pernah mencuba untuk tidak mengenakan tudung selama 24 jam,” katanya. “Saya malah tidak sanggup melakukannya, meskipun selama kurang dari setengah hari.”



Wall mengatakan, ia mendapatkan reaksi yang berbeza-beza ketika mengenakan hijab. Suatu waktu pernah seorang lelaki menlanggar barang yang dipamerkan di Wal-Mart kerana lelaki itu memandanginya. Ada juga sekelompok laki-laki langganan restoran tempatnya bekerja menolak dilayani olehnya. Kelompok itu juga memanggilnya dengan sebutan yang menghina. Tapi, seringkali dia dihindari dengan cara yang terhormat.

“Saya tidak kata tidak ada lelaki yang mendekati saya. Mereka mendekati saya, tapi dengan cara yang berbeza sekarang.” katanya. “Lebih sopan, tidak terlalu terang-terangan.”

Pengalaman telah mengajarkan Wall untuk memperhatikan hal-hal kecil yang membuat gaya hidup Muslim tradisional sulit diikuti di Amerika Syarikat.

Suatu hari di kedai pakaian, Wall harus meminta selembar penutup untuk menutupi lubang antara lantai dan pintu bilik agar dia boleh menutupi kakinya ketika berganti pakaian. Pekerjaannya sebagai pelayan juga harus menghadapi situasi yang canggung kerana sifat pekerjaannya yang harus melakukan kontak fizik dengan orang asing, yang mana hal itu terlarang untuk wanita Muslim.

Wall akhirnya boleh memahami privasi semacam itu dan menghormatinya. Mungkin hasil yang tidak terduga dari pengalamannya adalah keyakinannya yang bertambah terhadap agama Kristian yang dia anut.

Agama Islam memerintahkan pengikutnya untuk solat lima kali sehari, ibadah pertama dimulai pukul 5 pagi. Meskipun Wall belum meniru kebiasaan itu, dia mengatakan mungkin di waktu depan dia akan melakukannya dan lebih sering.

“Kamu kan tahu, kita hidup dalam masyarakat yang tidak acuh terhadap aktiviti keagamaan harian,” katanya. “Dari pengalaman ini, saya semakin peduli dengan Tuhan.”

Aku nak relaks

Anak Kecil Mirip Bart Simpson

Bristol -- Schaeffer McLean, anak yang berusia lapan tahun asal Bristol Inggris, benar-benar menjiwai kebiasaan tokoh bartun Bart Simpson. Ke mana pun ia pergi, papan luncur pemberian sang ayah selalu setia menghantarkannya. Baik di dalam mahupun di luar rumah. "Dia akan meluncur walaupun itu hanya ke ruang tamu," kata Eve, ibunya.

Mclean sangat mahir memainkan  papan luncur di usia yang masih sangat kecil. Beberapa trik sulit dengan mudah dilakukannya dalam sekali gerakan. Suatu hari, saat Mc Lean berusia empat tahun, ibunya membawa anak yang aktif itu ke sebuah taman permainan papan luncur.

"Tanpa canggung ia langsung meluncur dan membuat beberapa trik yang mustahil buat anak yang seumurnya," ujar Eve memuji anaknya.

Diam-diam Eve rajin mengabadikan kemahiran anaknya bermain papan luncur dan menguploadnya ke situs YouTube. Hasilnya cukup mengejutkan, anak yang sudah mulai mengenal papan luncur sejak dua tahun itu boleh mengumpulkan 13 juta penonton. Kini ia punya saluran YouTube sendiri. Pelanggan setianya tak kurang dari enam ribu penonton.

"Belakangan saya mulai membuat video yang diiringi musik, hasilnya 40 ribu penonton dalam satu hari," katanya. McLean gembira dengan sambutan penggemarnya di dunia maya. "Lucu banyak orang yang tiba-tiba ingin kenal dengan saya," ujarnya. "Dengan papan luncur, saya ingin meraih cita-cita sebagai pemain profesional."

Sumber : http://www.tempo.co 

Reaksi Masyarakat Ketika Pertama Kali Mencuba Eskalator di Negara Mereka [Video]


Inilah reaksi super heboh masyarakat (kemungkinan Iraq) ketika mencuba eskalator pertama di negara tersebut. Dan nampaknya, banyak yang kesulitan dalam membezakan antara eskalator dengan treadmill.


Pakai macam ni jual apa pun laku





sumber gambar : mran3238.wordpress.com

Adakah anda masih ketawa bila melihat 'ending' video ini?

Tujuan nak buat lawak tapi lawak dengan salah orang.Kejadian ini tidak pasti sama ada benar ataupun tidak tapi kalau begini 'endingnya' lawak ini......sia-sia saja.






Ekstrim!! Foto X-Ray Menunjukkan Remaja 13 Tahun ini Hampir Kehilangan Otaknya





So close: The X-rays taken after Xiaolin Niu, 13, fell and a hook missed his brain by a whisker.

These are the amazing X-ray images that show how a 13-year-old boy cheated death when a razor sharp hook missed his brain by two millimetres in a bizarre accident. Xiaolin Niu slipped on the icy playground at his school in Xianghai, north eastern China, and fell face down on to a steel hook attached to a broken heater that had been dumped on the tarmac. ‘It hurt a lot but I tried to be brave,’ said Xiaolin.

‘The hook was originally much longer so the school called out an engineer who cut off most of it with a welder, which was a bit frightening.’ Head surgeon Yan Shijun from nearby Changchun emergency hospital explained: ‘The hook pierced his skull but was turned to the side by the impact. ‘But any movement would have sent it into his brain and he could have died on the spot. ‘We managed to extract it very carefully. ‘He has lost his right eye but he’s very lucky to be alive at all,’ he added.

Walah,Lelaki Ini Kejar Perempuan Supaya Boleh Gigit Jari Kaki


TRIBUNNEWS.COM - Seorang perempuan benar-benar tidak beruntung setelah seorang lelaki menyerangnya dan ingin menggigit jari kakinya.

Perempuan dari Dalian, sebuah daerah di Daerah Liaoning, China, mengatakan lelaki itu berumur kira-kira berusia 25 tahun dan berpakaian sangat rapi.

Ia mengatakan si lelaki mengejarnya ketika ia sedang naik tangga di sebuah gedung apartment dan kemudian menangkapnya. Perempuan ini sungguh terkejut kerana si lelaki menarik kasutya dan menggigit duajemari kakinya.

Si lelaki aneh ini kemudian berhasil melarikan diri setelah si perempuan memukulinya dengan botol plastik. Ini bukan kes pertama terjadi. Polis di Wuhan, Provinsi Hubei, menangkap pria yang menjilat kaki 10 perempuan setelah merompak mereka.

Sumber: China Daily

[Ngeri] Gadis China yang kakinya kebelakang seperti ayam

XIAO FANG ,seorang gadis dari China yg mengalami suatu kecacatan pada kakinya .
Kecacatan  Xiao berlaku ketika berumur 7 tahun yang mengalami satu kemalangan yang sangat mengerikan dan mengakibatkan kerosakan yang sangat parah pada kaki gadis manis ini.

Xiao Fang, 22, menderita luka mengerikan dalam kemalanganl ketika dia berumur tujuh yang menyebabkan kakinya harus berputar dengan cara yang salah
Dokteor bedah berhasil untuk tidak menmotong kakinya, namun doktor meresahkan hal tentang kakinya yang mulai berubaah arah yang tidak seperti kaki pada umumnya Fang, sekarang telah berumur 22 tahun .Dia telah mengalami mimpi buruk akan kakinya selama 15 tahun.

Tapi akhirnya dia menjalani operasi perbaikan pada anggota tubuhnya.

Fang telah hidup dengan keadaan dirinya selama 15 tahun dan trauma kecelakaan itu pada kakinya telah membuat mereka tumbuh dari bentuk umumnya

Pembedahan itu berjaya dan kakinya diluruskan dan surplus nya tulang lutut dihapus.
Tendon di kakinya juga diperpanjang oleh doktor bedah untuk memungkinkan baginya untuk berjalan.
Kedua kaki sekarang di gips dan Fang telah diberitahu oleh doktor dia akan boleh berjalan dengan normal ketika tulang telah sembuh sepenuhnya.

Jutawan sewa lapan model berpakaian seksi untuk protes hakim


TAIWAN - Seorang jutawan di Taiwan menyewa lapan orang model untuk memprotes para hakim yang enggan meneruskan kes hukum penggigitan kaki seorang pembantu rumah  oleh seekor anjing Peking.

Hakim menolak meneruskan kes ini kerana merasa telah bosan. Pasal kes tersebut kini menjadi bahan tertawaan orang ramai. Demikian lapor Orange.

Wang Xuan, pemilik anjing tersebut, menyewa para model untuk melakukan aksi protes dengan memakai pakaian minim dengan mengusung isu “keadilan” di luar pejabat  pengadilan. Kerana masalah kompensasi yang tidak sebanding dengan insiden penggigitan tersebut.

 Sekarang hakim sudah “membuang” kes tersebut dari jadual persidangan, dan meminta Xuan dengan tetangganya Bai Lianping yang juga seorang jutawan mencapai kesepakatan bersama untuk mencapai penyelesaian kes ini.

 "Ini telah menjadi lawak dan pengadilan bukanlah tempat bermain bagi orang kaya," kata juru cakap pengadilan.(rhs)

Lelaki Ini Dipenjara kerana Gigit Ular


Ular sawa di Sacramento ini harus dijahit setelah terluka akibat gigitan manusia.

SACRAMENTO, KOMPAS.com —Seorang lelaki Sacramento, California, Amerika Syarikat, harus masuk tahanan gara-gara menggigit seekor ular sawa. 

Menurut polis, ular sawa itu harus menjalani operasi setelah mengalami dua luka gigit.

Ceritanya, pada Khamis (1/9/2011), polis mendapat panggilan dari kawasan Del Paso Heights, sekitar pukul 18.30 waktu setempat. "Seseorang yang melewati jalan itu melihat seorang lelaki di atas jalan dan diduga menjadi korban penyerangan," papar Sersan Andrew Pettit dari polis setempat.

Ketika tiba di lokasi, polis menemukan David Senk (54) masih tergeletak. Ternyata, kata polis, Senk bukanlah korban.

Seorang lelaki kemudian mendekat polis dan menuduh Senk menggigit seekor ular sawa berukuran sekitar 1 meter. "Ada dua luka bekas gigitan pada tubuh ular itu," kata Pettit.

Senk kemudian ditahan atas dugaan membuat cacat seekor ular. Dia ditahan dengan jaminan 10.000 dollar AS .

Dalam wawancara dengan KXTL-TVSenk mengatakan tidak ingat apa-apa soal kejadian itu dan dia mengaku mengalami masalah dengan minuman beralkohol.

"Bila Anda bertemu pemiliknya, tolong katakan saya minta maaf. Saya mahu membayar biaya pengubatannya," kata Senk di sel tahanannya.

Ular malang itu diserahkan ke Layanan Perawatan Satwa Sacramento. Akibat "serangan" Senk, ular itu kehilangan sejumlah tulang iga.

Menurut petugas, ular berumur dua tahun itu mengalami luka cukup parah. "Boleh dilihat dari hatinya dan sepanjang sisi badannya," kata Gina Knepp, manager tempat perawatan satwa itu.

"Belum ada yang mengaku memiliki ular itu sampai saat ini," ujar Knepp.

Sumber :AP

Sombong..Wanita ini lebih rela dipenjara daripada membuat kerja


ROMA - Kebanyakan orang mungkin akan memilih bekerja beberapa jam sehari sebagai imbalan atas pembebasan, daripada ditahan 29 tahun penjara. Namun tidak demikian halnya dengan Patrizia Reggiani.

Bekas istri Maurizio Gucci, ahli waris keluarga Gucci, memilih duduk di sel penjara yang penuh sesak, daripada merendahkan dirinya dengan bekerja.
Seperti dikutip dari BBC, Reggiani pernah mengatakan bahawa ia lebih baik menanggung duka di dalam kereta mewah Rolls-Royce, daripada merasa gembira di atas basikal.

Dan ia sepertinya masih kukuh dengan pandangan tersebut. Wanita yang mendapat julukan Janda Hitam ini dimasukkan ke penjara kerana membunuh sang suami.
Selama 13 tahun terakhir Reggiani menghabiskan waktu di penjara San Vittore di Milano. Hakim menawarkan pembebasan dengan syarat bekerja di luar tembok penjara. Namun Reggiani yang saat ini berusia 63 tahun, menolak.

Kepada hakim ia mengatakan tidak pernah bekerja sepanjang hidupnya, dan tidak berencana untuk melakukannya sekarang. Kerana tawaran pembebasan telah ia tolak, Reggiani pun harus kembali melewatkan waktu di selnya di penjara San Vittore.
Ternyata bagi wanita yang pernah mengatakan perbelanjaannya sebesar US$ 630.000 per tahun tidak akan cukup baginya, merana di penjara lebih baik daripada bekerja.

Kesian...wajah wanita ini terbakar semasa menjalani pembedahan di kepala


Florida, Betapa malangnya nasib seorang wanita, saat sedang menjalani operasi biopsi rutin untuk menangani kista di kepalanya, tiba-tiba saja daerah mukanya tersambar sengatan api yang membuat wajahnya terbakar hebat.

Wajah Kim Grice (29 tahun) tiba-tiba saja mengalami kebakaran hebat kerana 'flash fire' yang dibuat oleh alat prosedur biopsi kista menyambar bahagian mukanya. Saat itu, Grice sedang menjalani operasi rutin kerana kista yang ada dikepalanya.

Petugas kebakaran bergegas menuju bilik bedah di North Okaloosa Medical Centre dan Grice langsung diterbangkan menggunakan helikopter ke unit luka bakar University of South Alabama.


Pegawai di hospital tersebut belum mengungkapkan apa yang menyebabkan api menyambar. Kebakaran biasanya berasal dari peralatan bedah yang menggunakan panas, seperti alat-alat laser dan yang berbahan bakar alkohol dan oksigen.

"Saya menandatangani surat bahawa mereka boleh melakukan apapun yang mereka perlu lakukan dengan operasi rutin, tapi saya tidak menandatangani surat yang membuat wajah anak saya terbakar," ujar Ann, ibunda Grice pada Northwest Florida Daily News seperti dilapor Dailymail..

Ann mengatakan puterinya dirawat di rumah sakit kerana memiliki tiga kista yang harus diangkat dari kepalanya. Ia menjalani operasi pada Selasa lalu.

"Dia mengatakan pada saya, saat dia terbangun semua orang di sekitarnya histeria. Ia tidak tahu apa yang terjadi padanya. Saya masih tidak membiarkannya melihat atau menyentuh wajahnya. Dia adalah gadis yang sangat cantik, anak tunggal saya dan saya tidak punya jawaban untuknya," jelas Ann.

Menurut Ann, mata Grice tampak membengkak. Ia juga merasa mual dan masih nampak terkejut.

"Dia mengalami sakit kepala dan doktor akan mengeluarkan tiga kista dan biopsi, tetapi operasi berjalan buruk dan puteri saya sekarang berada di unit luka bakar dengan spesialis luka bakar dan saya masih tidak tahu apa yang terjadi. Tidak ada yang memberitahu saya, mengapa dan bagaimana hal ini terjadi padanya," tutur Ann.

Doktor mengatakan Grice menderita luka bakar tingkat dua di wajah dan lehernya. Hospital meminta maaf atas insiden tersebut.

"Kami sedang melakukan kajian menyeluruh untuk sepenuhnya memahami apakah yang terjadi, untuk mencegah peristiwa seperti itu dari terjadi lagi," kata seorang juru cakap hospital.

Menurut Mark Bruley, wakil presiden untuk kecelakaan dan penyelidikan forensik di konsultasi kesehatan, ECRI Institute, mengatakan ada sekitar 550 hingga 650 tahun kebakaran bedah, meskipun kurang dari 30 kes yang mengakibatkan pesakit cedera.
(mer/ir)

Video mereka yang bernasib baik

Inilah di antara mereka-mereka yang bernasib baik.....










Lawak-lawak..buaya kena penjara


Biasanya seorang manusia penjahat yang dimasukkan ke dalam penjara. Namun di Sydney, seekor buaya yang berbahaya pun boleh juga dimasukkan penjara.

Seperti diberitakan BBC, polis di utara Australia menangkap seekor buaya air masin yang panjangnya mencapai 2,4 m. Buaya tersebut dimasukkan dalam sel yang sudah tidak digunakan agar membahayakan keselamatan warga sekitarnya. Meski demikian, polis merawat buaya tersebut dengan baik agar dapat tetap hidup.

Buaya tersebut ditangkap setelah sempat mengancam nyawa seorang nelayan di daerah tersebut. Meski demikian belum jelas sampai bila buaya tersebut menghuni penjara tersebut.

Wanita ini selamba calarkan kereta jirannya















sumber : stomp.com.sg

STOMPer Scratch To Win has sent in a video of a woman caught scratching a car. He said this is the actual footage showing Hoo Siew Cheng, 35, who was fined $1,000 for scratching her neighbour's car after a feud.

Said the STOMPer:

"Yes this video is authentic.

"I got it from the owner got permission from him to upload this clip.

"This is the first time that this video has been uploaded."

According to The Straits Times report, Hoo, an operations manager, had been feuding with the owner of the car, Madam Lim Cheng Yong, who lived directly above her.

She blamed Madam Lim, who is in her 50s, for making loud noises at night and for water seeping through the ceiling.

Madam Lim then began discovering scratches on her car in January last year. After installing a hidden video camera in her car, she caught Hoo scratching the left side of the vehicle in front of Block 190, Punggol Central, at 9.35pm on May 7 2010.

Hoo pleaded guilty to committing mischief by damaging the paintwork of the car with a sharp object.

She was fined $1,000 and ordered to pay Madam Lim $500 in compensation.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved