Inilah pasukan bolasepak yang menang pertama kali sejak 18 tahun mengikuti pertandingan

on 30 Ogos 2012


American Samoa, pasukan bolasepak antarabangsa ini memenangkan pertandingan pertama mereka dalam waktu 18 tahun.

Dalam 30 kekalahan berturut-turut yang mereka alami, baru tahun ini mereka boleh mengalahkan lawan mereka, Tonga dengan jaringan 2 -1.

American Samoa ini pernah mendapatkan gelaran pasukan bolasepak Internasional terburuk sedunia kerana nyaris tak pernah sama sekali menang selama mereka mengikuti pertandingan bola sepak.

Bahkan menurut khabar, ketika mereka memenangkan pertandingan itu, seluruh pemain dan juga pelatih merayakan kemenangan itu seolah-olah mereka memenangkan piala utama atau major championship.

American Samoa ini bahkan berada dalam urutan terakhir dalam daftar pasukan internasional dari Fifa.

Di 2001, American Samoa kalah sangat teruk dengan Australia dengan skor 31-0, sebuah kekalahan yang sangat memalukan dalam sejarah bolesepak antarabangsa.

Thomas Rongen, pelatih pasukan tersebut mengatakan kemenangan itu sekarang ini bakal menjadi sebahagian dari sejarah bolasepak mereka.

“Mungkin kami punya kesempatan untuk melakukan sesuatu yang special di sini diatas pertandingan satu ini, tapi marilah menikmati (kemenangan) yang satu ini saat ini,” ujar si pelatih.

tercucuk chopstick







Li Jingchao 14 bulan sedang bermain-main dengan sebatang penyepit selepas dia terjatuh. Dia mula mencucuk sebatang kayu chopstik ke dalam hidungnya sehingga begitu dalam dan tertembus ke dalam otaknya.


"Ia masuk ke dalam otaknya, empat sentimeter penyepit berada di dalam tengkoraknya," Dr Sun Wei memberitahu CNN.


Ibu budak lelaki itu tidak melihat kejadian itu berlaku, tetapi berkata dia datang berlari apabila mendengar budak lelaki itu mula merengek.






"Saya sedang membasuh pinggan mangkuk. Saya berlari dan nampak dia terbaring di atas tanah. Dia tidak berhenti menangis dan saya ternampak sebatang penyepit makanan tersangkut di dalam hidungnya."


Pada mulanya ibu bapanya membawa kanak-kanak itu ke sebuah klinik tempatan, tetapi doktor teragak-agak untuk membuang penyepit itu, bimbang ia mungkin menyebabkan perdarahan yang teruk. Setelah didesak seorang ahli keluarga yang bimbang, ia menghulurkan bantuan dengan memandu ratusan batu ke Beijing di mana dia boleh dirawat dengan sempurna di sebuah hospital besar bandaraya.






"Saya hanya berfikir yang ia sudah tiada harapan, anak lelaki saya akan mati," bapanya, Li Guanglai berkata. "Semasa 10 jam memandu saya berasa tertekan. Saya hampir tidak bernafas. Saya memandang anak lelaki saya dan badan sebelah kanannya tidak bergerak. Dia telah lumpuh."


Doktor-doktor bedah di hospital itu bersedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan, kepala budak lelaki dicukur sekiranya mereka perlukan untuk melakukan pembedahan bagi menghentikan pendarahan dalam otak. Bagaimanapun, apabila mereka cuba untuk menarik penyepit keluar, ia hanya meluncur keluar. Tiada pendarahan atau sebarang komplikasi.


Doktor menyatakan jika penyepit tercucuk jauh lebih dalam, ia boleh menimbulkan perdarahan yang banyak, dan jika ia telah termasuk lebih sedikit ke sebelah kiri atau kanan, budak lelaki boleh akan kekal lumpuh.


"Kedudukan penyepit itu adalah amat...amat bertuah untuk beliau," Doktor Sun berkata.(link)









Bahaya..letak cecair dadah di payudara untuk perangkap mangsa


A woman from the gang demonstrating how the drug is smeared on her breast. (Pic / Internet)

Singaporean men are among tourists being targeted by a gang of female criminals in Phuket, Thailand.

The gang of women, known to target Chinese men specifically, will seduce their victims, drug them, then make off with their valuables.

A group of Hong Kong reporters recently unveiled how the women drug their victims.

The women would smear their breasts and cleavage area with a colourless and odourless drug before they seduce the men to bed.

"Men always go for these places first," one of the woman said.

According to the women, the men would lick these areas and quickly lose consciousness. The women will then make off with the man's material valuables.

Through these ways, the head of the gang, also a woman, is said to make about HK$1 million (about S$160,000) a year.

Besides putting drugs on their bodies, they are also known to slip drugs into the drinks of their victims.

One of them, a Singaporean man, described to reporters how he was slipped drugs and lost his valuables to a woman in Phuket.

The woman had approached him at a nightspot and flirted with him. Soon after, the man downed his glass of beer and fell into a stupor. By the time he woke up, the woman had disappeared with his valuables.

Local police have since arrested six women believed to be connected to the recent spate of such crimes in Phuket.

Source: Lianhe Wanbao, 3 November 2011.

Source: Women gang drugging men in Phuket - inSing.com

Gila! Ribuan Orang Ikuti Ritual Kematian Untuk Hilangkan Stress


Semakin banyaknya persaingan hidup membuat tingkat tekanan hidup ketika ini semakin berat, semakin banyak masalah dan problem kehidupan dihadapi, bila tidak bijak dan pandai menguruskannya maka tidak mustahil bolehmengakibatkan  gangguan kejiwaan bahkan boleh bunuh diri .

Kenyataan itulah yang akhirnya menjadi sebuah inspirasi bagi Jung Loon ketika mendirikan Coffin Academy yang bertujuan membantu mereka yang memiliki masalah hidup berat agar boleh membantu mengurai masalah tadi dengan cara mengingat kematian. Sebuah pelatihan menjalanai prosesi kematian menjadi trend dan acara pokok di Akademi ini.


Manusia seringkali lupa bahwa suatu saat nanti pasti mati, cepat atau lambat. Dan bila ajal sudah menjemput apapun yang kita miliki di dunia akan kita tinggalkan, harta dan orang orang yang kita cintai semua kita tinggalkan. Dengan mengingat dan menjiwai kematian akhirnya diharapkan boleh mengimbangi ambisi seseorang yang berlebihan dan cenderung menimbulkan tekanan batin yang hebat bila tidak mencapainya.

Peserta pelatiahan kematian digambarkan benar benar seolah olah mati dan akan dimakamkan, mereka diberikan pakaian kematian dan dimasukan kedalam peti mati dan seolah dihantar menuju tempat peristirahatan terakhir. Semua ini dimaksudkan agar alam bawah sadar mereka menyedari hidup ini tidak langgeng.

Menurut LA Times menyebutkan setiap orang dikenai biaya US$ 25  untuk boleh mengikuti proses ritual kematian ini. Ribuan orang sangat begitu antusias mendaftar dan berbaris untuk boleh mengikuti pelatihan prosesi kematian ini dari seluruh Korea Selatan mahupun luar negeri.

Sebagai penggagas Jung ingin mereka yang sering depresi boleh lebih menjiwai kematian, dimana kematian merupakan sebuah akhir perjalanan hidup di dunia, hingga akhirnya mereka boleh mengurangi tekanan hidup yang semakin berat kerana ambisi juga kenyataan hidup yang diraih masih belum sesuai dengan harapan yang diinginkan.

Sebetulnya dalam konsep Islam kita ambil sebagai contoh, hal seperti ini juga ditemui, yaitu tentang pentingnya mengingat mati, oleh kerananya salah satu tujuan ziarah kubur adalah membantu kita mengingatkan bahawa suatu hari kelak kita akan bernasib seperti mereka yang lebih dahulu menemui ajal sebelum kita.

Tidak ada yang boleh mengetahui bila kita bakal mati? Mati benar benar hak multak Tuhan dan kita hanya boleh berusaha agar terhindar, misal lebih berhati hati. Oleh  karena tidak seorangpun mengetahui bila maut menjemput kita, mari kita sedari saat kita lupa bahawa semua yang hidup bakal mati hingga akhirnya juga menjadi buah fikir hidup dan segala kemewanan serta kekuasaan dan kebahagiaan dunia bukan segalanya.

Sumber : Ruanghati.com

[Gambar] Orang yang digantung dikhalayak ramai




Kejadian ini dikatakan berlaku di Lebanon..
punca tak tahu....

Baju pelik untuk orang pelik





Tetap gembira walaupun hidup macam ini










Heboh awek telanjang di universiti

Universitas Kristian (UK) Petra merahsiakan identiti perempuan yang telanjang bulat. Ketika ini, perempuan yang fotonya sudah beredar luas tersebut sudah ditangani oleh pusat kaunseling.

"Kami belum boleh memberi statement soal hal itu. Identiti yang bersangkutan belum boleh kami berikan. Kerana pihak yang berkenaan sedang ditangani oleh pusat kaunseling," terang Humas UK Petra, Ajeng Dyah Puspitasari melalui SMS.

Sebelum itu dikhabarkan bahawa perempuan tersebut seorang mahasiswi di salah satu jurusan di kampus yang ada di kawasan Siwalankerto. Khabar itu beredar melalui pesan berantai yang salah satunya diterima oleh seorang alumni.

Banyak versi yang beredar melalui pesan berantai. Versi pertama, perempuan tersebut adalah mangsa pemerkosaan yang berhasil meloloskan diri.

Versi kedua menurut mahasiswi setempat, perempuan itu melepas bajunya di area parking teksi dekat bnagunan W.

Sementara versi yang lain yang juga dari pesan berantai kerana stress setelah tidak sanggup mengerjakan tugas serta stress kerana mengetahui kekasihnya bermesraan dengan mahasiswi di kampus. Namun khabar dari pesan berantai itu belum boleh diakui kebenarannya.

Foto perempuan itu membuat gegar setelah beredar melalui BlackBerry Messenger (BBM). Ada dua foto yang beredar. Perempuan yang bertubuh tinggi itu cuba hendak masuk ke kampus, namun dihadang oleh pengawal keselamatan.

Yang pertama si perempuan yang dihadang pengawal membelakangi kamera dan latar belakang kampus Petra terlihat. Orang yang mengambil gambar perempuan telanjang itu mengabadikan kejadian dari balik tingkap kereta.

Di foto kedua, si perempuan bogel itu dibawa keluar dari kampus. Sehingga bahagian -maaf- alat vitalnya terlihat siapapun yang ketika itu sedang melintas di depan kampus.

Bagaimana perasaan anda jika tiba-tiba ada dawai keluar dari perut?

Perasaannya tertekan dan takut untuk berkahwin kerana khuatir bakal suaminya tidak dapat menerima
penyakit aneh yang dihadapinya.Begitulah perasaan yang dihadapi oleh seorang wanita bernama Noorsyaidah
40 tahun.Pada mulanya Noorsyaidah seorang yang ceria serta ringan tangan membantu orang lain,namun ketika berusia 22 tahun iaitu pada tahun 1991 ,penyakit aneh telah menimpanya.Dawai keluar daripada perutnya.Nmaun dia tetap tabah menghadapi segala dugaannya.Dia menjadi seorang guru dan dengan mengajar dia dapat melupakan penyakit anehnya ini......








Lagi gambar awek brutal selamba je potong leher kambing

Melihat gambar dibawah macam dah menjadi satu
trend.Bunuh binatang ambil gambar siarkan di internet.Yang 
membuat kerja-kerja ni semua pakai baju lawa-lawa....






Inilah 3 Wanita Penting di Sejarah Teknologi


Ada Lovelace-Grace Hopper-Jean Bartik


Jean Bartik

Bernama panjang Betty Jean Jennings, perempuan yang sering dipanggil Jean Bartik ini adalah salah satu dari ramaiperempuan yang bekerja di ENIAC.

Setelah lulus dari jurusan matematik di Northwest Missouri State Teachers College, ia 'dibeli' oleh University of Pennsylvania untuk bekerja pada Army Ordnance di Aberdeen Proving Ground pada 1945.

Di sana ia bertemu Kay McNulty, dan menjadi salah satu programer pertama ENIAC. Program yang dihasilkannya pertama kali pada waktu itu digunakan untuk menghitung lintasan balistik.

Bartik terus bekerja di ENIAC saat program buatannya itu telah menjadi salah satu program komputer paling penting yang dipasarkan.

Ia juga ikut mengerjakan BINAC dan UNIVAC I, komputer generasi pertama.Ia kemudian menjadi editor untuk Penerbit Auerback, lalu pindah lagi untuk bekerja pada Data Decisions yang didanai oleh Ziff-Davis Publishing).

Namanya diabadikan sebagai nama museum di Northwest Missouri State University.

Grace Hopper

Laksamana Hopper bukanlah programer perempuan pertama, tetapi ia adalah perempuan pertama yang lulus dari Yale dengan gelar Ph.D di bidang matematik. Ia juga merupakan perempuan pertama yang mencapai pangkat Admiral di Angkatan Laut AS.

Selain menciptakan compiler komputer pertama pada 1952, Laksamana Hopper mengembangkan COBOL (Common Business-Oriented Language). Ia pula yang pertama kali mempopularkan istilah bug dan debugging yang istilah itu sebenarnya tersebut saat ia berusaha mengusir seekor penyegat dari komputer yang ia gunakan untuk bekerja.

Ia juga berperanan penting dalam penciptaan bahasa pemrograman FLOW-MATICuntuk komputer UNIVAC I dan II.

Ada Lovelace

Augusta Ada King, atau Countess of Lovelace adalah anak dari penyair Lord Byron dan Anne Isabella Milbanke. Ia adalah seorang ahli matematik yang dikenal dengan julukan "puteri jajaran genjang". Ia mengajar matematik dan ilmu pengetahuan kerana tidak mahu menjadi penyair seperti orangtuanya.
Ia mantap berkecimpung di dunia teknologi pada 1843 saat ia menerjemahkan karya pemrograman komputer Luigi Menabrea di mesin analisis Charles Babbage.

Ketika ini, catatan terjemahannya itu diyakini sebagai algoritma pertama yang berfungsi untuk dapat diproses mesin. Hal itulah yang membuat Ada Lovelace dianggap sebagai seorang programer komputer pertama.
Namanya juga digunakan sebagai nama bahasa pemrograman yang dihasilkan oleh Jabatan Pertahanan Amerika Syarikat pada 1980.Nama Lovelace terkenal di kalangan anak-anak perempuan pecinta teknologi.

Rokok pertama di dunia


"Old Joe" merupakan brand rokok yang pertama kali muncul didunia dan pertama kali muncul pada perusahaan rokok RJ Reynolds (Richard Joshua Reynolds) pada tahun 1913.


Camel - Salah satu brand rokok, yang diakui dunia  dan telah menjadi standard kualiti antarabangsa. Kronologi industri tembakau Amerika dan sampai hari ini dibagi kepada dua waktu utama iaitu sebelum "Camel" dan setelah "Camel". Pencipta Camel adalah RJ Reynolds Tobacco Company (RJR), Richard Joshua Reynolds turun dalam sejarah tidak hanya sebagai seorang pengusaha yang berjaya, tetapi juga sebagai pemasar berbakat.

Ini dia design terkini seluar dalam wanita

image
image
image
image
image

Sayang anak payudara di seterika sampai leper

Tidak pernah dibayangkan di benak kita kalau seorang ibu akan menyetrika payudara anak nya setiap hari sampai leper dengan alasan untuk melindungi anak tersebut. Akan tetapi hal ini merupakank kejadian yang banyak dilakukan oleh ibu-ibu kepada remaja di Cameroon, Afrika.


Caroline Nkeih dengan spatulanya yang dibakar dan dipakai untuk menyetrika payudara anaknya

Walaupun tidak umumkan kepada oramg awam, tetapi banyak sekali kejadian payudara-payudara remaja wanita di Afrika  di seterika oleh ibunya sendiri. Payudara mereka di seterika setiap malam atau bahkan dua kali sehari dengan spatula (kayu belati), palu, batu, dan sejenisnya yang telah dipanaskan diatas arang, sampai payudara nya hilang dan menjadi rata.


 Ibu yang sedang membakar batunya sebelum di seterika ke payudara anaknya

Beberapa remaja wanita tersebut mengenakan pengikat agar payudara anak mereka tidak membesar . Yang lebih mengerikan lagi, payudara-payudara mereka itu diseterika oleh ibu kandung mereka sendiri. Alasan ibu-ibu itu membuat begitu kepada payudara anakanya adalah agar anak-anaknya tidak menarik perhatian para laki-laki sehingga mereka akan terhindar dari di perkosa dan hamil di usia remaja. Bahkan menurut Caroline Nkeih, seorang ibu yang sanggup  menyetrika payudara anaknya.Hal ini dilakukan kerana kasih sayang  terhadap anak nya. Akibat kejadian ada keluarganya yang hamil pada usia 12 tahun menyebabkan dia menyetrika payudara anaknya, Endam,ketikat dia berusia 10 tahun.


Alat-alat yang digunakan untuk menyetrika anak-anak remaja tersebut

Di Cameroon,  40 % penduduknya adalah remaja berusia dibawah 14 tahun dan banyak sekali kejadian yang melanggar hak asasi manusia di negara tersebut. Termasuk didalamnya diskriminasi terhadap wanita, memperkerjakan anak dibawah umur, dan perdagangan manusia terutama anak kecil. Kekerasan Dalam Rumah Tangga (KDRT) sudah menjadi kebiasaan di sana.


 Payudara yang gepeng setelah disetrika berkali-kali

Kejadian menyeteriak payudara adalah rahsia antara ibu dan anak.Mereka saling berahsia tentang kelakuan ini.

UNFPA bekerja sama dengan organisasi bukan kerajaan di Cameroon, untuk memperkenalkan undang-undang seks kepada para remaja dan orang tuanya. Sekaligus mereka juga berusaha mengusulkan peraturan untuk mengenakan hukuman 10- tahun penjara terhadap pelaku penyetrikaan payudara ini.

United Nations Population Fund [UNFPA] sebuah organisasi di Amerika melaporkan bahawa kejadian ini meningkat menjadi 24 % di Camerron dari usia mula dari umur 9 tahun. Dari kajian yang mereka lakukan, sekitar 4 juta remaja sudah di seterika payudaranya di usia dini.

Wartawan Wahington Post, Amerika, pernah melihat seorang anak kecil di jalan yang mempunyai bekas luka di sekitar payudara. Dia pun lalu berbicara dengan beberapa wanita dewasa setempat, dan mereka mengakui bahawa kejadian penyetrikaan payudara adalah suatu hal yang biasa. Hal ini dilakukan untuk melindungi anak remaja tersebut dari perkosaan, penyakit AIDS, dan sebagainya.

bk-manusia semakin pelik

Buat gambar dengan duit dollar





Semua ini menggunakan duit kertas dollar yang sebenar.....


Pelik Perempuan Ni Sanggup lelong diri di eBay demi amal


TRIBUNNEWS.COM - Sebuah situs, BeautifulPeople.com, dilarang berpromosi di eBay setelah memasang perempuan cantik bernama Heather Seychelle (25) untuk dijadikan teman dan wangnya disumbangkan untuk amal. Demikian dilansir The Sun, Rabu (7/12/2011).

Situs eBay menarik lelong yang katanya untuk amal bagi lembaga Christian Aid dengan alasan kandungan itu masuk kategori "dewasa". Situs yang berbasis di Los Angeles itu menawarkan Seychelle dan model lelaki bernama Dorion Renaud (33) untuk dijadikan teman.

"Saya bujang dan bergabung di situs itu untuk mencari cinta dan menemukan lelaki yang tepat," kata Seychelle sembari menambahkan jika alasan eBay tak masuk akal menarik tawaran itu kerana wangnya akan digunakan untuk amal.

"eBay menyalahkan kami dengan mengatakan memasang konten dewasa di situs itu padahal kami hanya memasang foto-foto orang yang bergabung di situs kami dengan harapan kami boleh mencari dana amal bagi Christian Aid," kata Greg Hodge, direktor manager situs tersebut.

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved