Mengambil gambar itu mengasyikkan

on 29 Ogos 2012

Betapa asyiknya jurugambar-jurugambar ini mengambil
gambar.Bermacam-macam gaya yang dilakukan agar dapat
posisi yang menarik sehingga....








 pak cik ini terlupa nak tutup apa yang sepatutnya di tutup..


Bekas 'Dewa Gitar' kini menyeru untuk Islam

REPUBLIKA.CO.ID, TORONTO – Dulu, Bilal Philips pernah digelar “Dewa Gitar” di negerinya, Kanada.  Kini, dia menyerukan agar kaum Muslim sesedikit mungkin mendengarkan petikan gitar, kerana “terlalu banyak muzik akan menutup hati dari seruan Allah.”


Philips menyatakan, larangan itu bukan hanya untuk gitar, tapi semua aliran musik. “Hati yang diisi dengan muzik tidak akan memiliki ruang untuk kata-kata Tuhan,” tulisnya dalam bukunya,  Contemporary Issues. Buku ini membahas persoalan-persoalan aktual umat Islam, mulai dari perkaHwinan anak di bawah umur, pemukulan isteri, poligami, dan membunuh kaum murtad, hingga homoseksual.

Philips berpendapat, Islam tidak melarang semua muzik. Namun, muzik yang dianjurkan adalah yang dinyanyikan kaum lelaki dan anak perempuan belum dewasa. Lagu-lagunya pun berisi kandungan yang dapat diterima umum. “Instrumen bertali sebaiknya dihindari,” ia melanjutkan.

Philips adalah imigran asal Jamaica. Masuk ke Kanada di usia 11 tahun, dia mengambil pendidikan gitar. Dia bermain di kelab malam selama belajar di Universiti Simon Fraser di British Columbia.  Namanya makin terkenal setelah itu.

Di puncak kepopularannya, jiwanya gelisah. Dia memutuskan mengasingkan diri dari hiruk-pikuk muzik negerinya dan mengikut ayahnya yang juga tenaga ahli di Canadian Colombo Plan berpindah ke Malaysia, menjadi penasihat menteri pendidikan. Di Malaysia itu, dia dikenal sebagai “Jimi Hendrix dari Sabah”.

Tapi setelah memeluk Islam pada tahun 1972, dia meletakkan gitarnya untuk selamanya. Dalam biografi di  web dia mengatakan, “ketika saya menjadi seorang Muslim, saya merasa tidak nyaman melakukan hal ini dan menyerah baik secara profesional mahupun peribadi.”Bagi banyak orang, muzik menjadi sumber hiburan dan harapan dari Allah. Musik membawa mereka ketenangan untuk sementara, seperti ubat. “AL Quran, kata-kata Allah yang penuh dengan bimbingan, juga boleh memainkan peranan itu.”

Apa yang anda buat jika jumpa orang parking macam ini?

1
Ini jenis manusia yang tamak dan pentingkan diri sendiri.Sepatut dia kena ambil dua tiket parking kerana dia ambil dua petak.Kerana kebodohannya menyusahkan orang lain….

Gambar lelaki yang mengambil kesempatan ini telah menjadi heboh diblog dan forum di China

Wuhan, China - Pameran automotif selalu diramaikan oleh para wanita SPG cantik mulus seksi yang berdiri di samping kereta atau motor yang dipamerkan. Namun tidak sedikit dari mereka yang terusik oleh segelintir lelaki yang ingin memanfaatkan kesempatan dalam kesempitan.


Seperti lelaki berbaju T-shirt kuning satu ini, seperti dilansir China Car Times, menjadi paling heboh di blog-blog dan forum internet minggu ini.

Lelaki tersebut memanfaatkan situasi,iaitu mengambil gambar bahagian tubuh SPG cantik mulus seksi yang terbuka. Kejadian itu terjadi pameran automotif Wuhan Auto Show, China yang berlangsung minggu lalu.

Untuk mendapatkan sebuah gambar foto SPG cantik mulus seksi, ia menggunakan handphonenya. Selang beberapa saat kemudian, sang model pun baru menyedari jika seseorang ingin berbuat nakal padanya.

Si model yang risih dengan aksi lelaki ini langsung menegurnya dan lelaki tersebut langsung pergi mengambil gambar untuk koleksinya sendiri.? (Sumber)

Terburu-buru, Wanita Ini Terpaksa Melahirkan di Dalam Teksi

Kelahiran seorang bayi menjadi sebuah momen bahagia bagi orangtuanya, terlebih saat ia lahir dengan sihat tanpa kurang apapun. Dalam beberapa situasi, orangtua juga akan sangat bersyukur jika boleh melahirkan bayinya dengan selamat, di dalam teksi misalnya.

Wanita Inggris bernama Faye Branighan awalnya dikunjungi oleh ibunya. Namun ketika ibunya datang, sang suami, Stepen Axelborough khuatir isterinya yang sedang hamil besar itu sudah siap melahirkan. Ia meminta sang isteri untuk segera pergi ke rumah sakit Queen Elizabeth di Gateshead menggunakan teksi tersebut.

Faye yang masih berusia 22 tahun tersebut mengatakan: " Aku sudah tahu bayiku mahu keluar. Aku boleh merasakan kepalanya." Ia juga mengatakan bahawa dirinya sudah menelefon pihak rumah sakit namun malah melahirkan di dalam teksi Dean Taxis.

Pemandu teksi, Peter Wakefield tidak merasakan hal aneh saat memulai harinya, Selasa pagi itu. Ia hanya tahu saat menghantar seorang wanita ke rumah putrinya, tiba-tiba ada seorang lelaki keluar dari rumah dengan panik dan meminta untuk menghantar istrinya ke rumah sakit.

Teksi model Vauxhall Vectra tersebut dibawa dengan laju dan melanggar beberapa lampu merah, seperti yang diakui oleh sang pemandu. namun setelah sampai di area parking rumah sakit, bayi Faye sudah lahir.

"Aku berdiri dengan ayah si bayi melihat belakang kereta saya dengan dua pintu terbuka dan perawat mengerubungi. Saya tidak percaya, saya pikir saya sudah melihat segalanya," ujar Peter menambahkan.

Sang bayi yang dinamakan Lucas lahir sihat dengan berat 2,7 kg. Iapun diperbolehkan pulang bersama orangtuanya tujuh jam selepas kelahiran di pintu parking rumah sakit.


Sumber : http://wolipop.detik.com

Wah,Puding ‘Payudara’, Menjadi Kesukaan di Jepun

INILAH.COM,Jakarta – Jepun memang terkenal sebagai negara yang kreatif dalam segala hal. Bahkan sebuah puding berorientasi sekspun dipasarkan sebagai jualan.

Puding ini dimasukkan dalam bungkusan kreatif dengan gambar wanita yang mengenakan bra. Cara memakan pudingnya adalah dengan membuka bra tersebut, seperti melucuti pakaian wanita.

Agar-agar yang terbuat dari susu ini memang diasosiasikan bentuk payudara wanita, lengkap dengan putingnya yang memiliki rasa cherry.

Terbukti dari mereka yang pernah mencobanya merasa ketagihan. Puding ini digambarkan sangat milky, manis, dan membuat bibir terasa berlendir.

Untuk membelinya, harga yang ditawarkan berkisar 400 Yen dan tersedia di hampir seluruh supermarket dan departement store di Jepun.

Sementara itu, di Jepun, beberapa pengeluar makanan telah membuat produk ini sejak 2009.

Salah satu yang paling top adalah Jello, yang memiliki varian bernama wanita Jepun, seperti Kimiko, Ayumi, Keiko, dsb dengan karakter berbeza-beza dari wajah, warna rambut, dan ukuran ‘payudara

Jadi Jutawan Kerana laman web ciptaan sendiri dibeli AS$100 juta


NEW JERSEY, Amerika Syarikat (AS) - Seorang gadis, Catherine Cook dan dua saudara lelakinya, David serta Geoff bergelar jutawan selepas laman web ciptaan mereka, MyYearbook dibeli pada harga AS$100 juta (RM296.6 juta) oleh pihak laman jaringan sosial Latin, Quepasa, lapor sebuah akhbar semalam.

David mendapat idea untuk menghasilkan laman web berkenaan semasa dia dan kakaknya menyelak buku tahunan sekolah mereka pada 2005.

Ketika itu, dia berusia 15 tahun, manakala Catherine setahun lebih tua.

Buku tahunan sekolah di AS menyimpan gambar dan nama para pelajar senior selain maklumat mengenai pelbagai pertubuhan serta aktiviti sesebuah sekolah yang dicetak pada setiap tahun.

David dan Catherine kemudian berusaha untuk mencipta buku tahunan digital di Internet dan menamakan laman web tersebut, MyYearbook.

Dalam tempoh enam tahun MyYearbook beroperasi, adik-beradik Cook memperoleh pendapatan AS$17 juta (RM50.5 juta) dengan laman web mereka berjaya menarik minat 70 juta pengguna dan ia dilihat sebanyak 1.2 bilion kali sebulan.

Pada Rabu lepas, Quepasa mengumumkan pengambilalihan MyYearbook berjumlah AS$100 juta dengan AS$82 juta (RM244 juta) melibatkan pemberian saham Quepasa, manakala baki AS$18 juta (RM53.5 juta) lagi dibayar secara tunai. - Agensi

sumber : kosmo online

Hantu Pasangan Suami-Isteri yang Mati Dua Tahun Dulu Muncul Lagi


TRIBUNNEWS.COM - Seorang jurnalis Lianhe Wanbao bernama Zheng Jia Xin mengatakan temannya mengambil foto dengan latar belakang sepasang kekasih sedang bercakap di stesen kereta api Bukit Timah, Singapura, Selasa malam, minggu lalu. Demikian dilapor The Star.

Namun ketika ia memeriksa foto di rumah, pasangan yang difotonya bukan pasangan yang ada di dalam foto. Pada lain kesempatan warga Singapura bernama Liao Ting Yao (27) pada 17 Julai menelusuri rel tersebut. Ia duduk sampai pagi hingga 18 Julai dan mengambil foto dari rel kereta api.

Saat ia melihat foto itu ia terkejut kerana ia tak melihat seorang pun yang duduk di sana saat mengambil foto tersebut. Foto ini kemudian menjadi sensasi di Singapura. Menurut cerita, pasangan ini meninggal dunia dalam kecelakaan kereta api di lokasi tersebut sekitar dua tahun silam. Hantu ini selalu muncul dalam waktu dua tahun terakhir.

Ini Dia Tempat Cuci Kereta Termahal Sedunia, Sekali Cuci 7,200 Poundsterling

Gurcharn Sahota,berumur 30 tahun warga Negara Inggris itu merupakan pemilik dan pencetus idea untuk menawarkan cuci kereta dengan harga yang sangat mahal.

Pun Gurcharn sendiri merupakan lulusan akauntan, dan dirinya menawarkan servis cuci kereta dengan harga 7,200 Poundsterling.

Dia menggunakan satu set perlengkapan atau peralatan yang terdiri dari 100 macam pembersih kereta dan juga wax yang harganya sendiri bernilai 8,200 Poundsterling per tiub.

Dan untuk mencuci kereta, Gurcharn perlu sekitar 250 jam untuk membersihkan kereta.

Selain wax dan 100 macam pembersih kereta, Gurcharn juga memiliki alat pendeteksi lecet dengan menggunakan sebuah mikroskop yang biasanya digunakan polis bahagian forensik yang berharga 5 ribu Poundsterling.



Dengan harga semahal itu, kereta-kereta yang dicuci di tempat Gurcharn bukanlah kereta murah. Kereta yang biasa dicuci Gurcharn adalah kereta mewah seperti Rolls Royce, Ferrari, Maseratis, Lamborghuni dan Jaguar.

Dan Gurcharn menawarkan pelayanan itu sejak 5 tahun lalu di Dubai, dimana pelangggan utamanya merupakan orang-orang warga negara Inggris yang ada di sana.

JENIS-JENIS TEH YANG UNIK


Cigarette Tea Bags
Teh yang dilihat seperti rokok ,tapi kalau di letak di air panas,sebenarnya teh dan rasanya seperti rokok.  



Ineeka Tea Bags
Bentuknya seperti bag tangan.Ada tempat pegang..



tPod Tea Bags
Bahagian atasnya perahu kertas



Tea Forté
Bentuknya unik , seperti piramid yang diastasnya ada daun: 


Tea Stick

  

T Bag


 Tea To Go Sticks


Maum Tea Bags


Tea Stick Stirrer


Lighting Tea Bag


Hanger Tea


Herbal Tea Bags


Origami Tea Bags


BLOOMING TEA



Mari kita lita lihat hasrat ular sawa nak telan anjing yang tak kesampaian







Wanita bogel ni nekad nak terjun dari pencawang elektrik






agaknya dah kecewa dengan hidup...

Apa yang pelik pada gambar ni?


Pulak..sebuah kedai pakaian dalam suruh pekerja letak lebel ukuran payudara mereka di baju


Sebuah kedai lingerie atau pakaian dalam menyuruh para pekerja wanita gunakan tag atau lebel ukuran payudara mereka.

Menurut perusahaan itu, Change yang berlokasi di Sweden metodenya sendiri bersifat sukarela dan bertujuan untuk membantu para pelanggan memilih ukuran tepat untuk acuan mereka berbelanja lingerie yang mereka inginkan.

Namun para pekerja mengeluh kalau mereka merasa tertekan ketika mengenakan tag atau lebel yang memperlihatkan ukuran lingerie mereka seperti ukuran cup bra mereka.

“Kami pernah kedatangan seorang lelaki tua hidung belang yang menatapi ukuran braku.

Kenapa semua orang harus tahu akan itu? Para lelaki yang menjual seluar dalam tak harus memperlihatkan ukuran mereka,” keluh seorang pekerja wanita di kedai itu.

Susann Haglund, CEO dari Change mengatakan, tag atau lebel-lebel itu awalnya disarankan oleh para pekerja sendiri.


Pun tag-tag atau lebel-lebel itu bertujuan untuk membantu pembeli memilih lingeri yang ingin mereka beli dengan memperlihatkan ukuran lingerie mana yang kira-kira sesuai buat body mereka.

“Aku tak mengerti kenapa hal ini boleh terlihat sebagai cara yang memalukan. Aku yakin ada yang merasa seperti itu, tapi memakai tag atau lebel ukuran cup bra benar-benar bersifat sukarela,” ujar Susann lagi.

Entah itu bersifat sukarela atau tidak, yang pasti pihak Commercial Employees” Union (Perserikatan Pekerja Komersial) mengatakan penggunaan tag kepada karyawan itu boleh jadi illegal dan mereka mengancam untuk menyaman perusahaan itu.

Wanita ini hidup senang kerana punggungnya besar


VIVAnews - Memiliki tubuh bahagian belakang yang seksi dan menarikadalah aset menambah kecantikan seorang wanita. Namun bagaimana jadinya bila punggung atau bontot tiga kali lebih besar daripada ukuran normal?

Punggung Dionne Washington tergolong spesial dengan ukuran di luarbiasa. Dia memiliki punggung selebar 160 cm, dan seluas 450 cm dengan berat 140 kg. Bahkan diperlukan empat orang mengangkat punggungnya ketika ditimbang.

Sempat merasa terkucil semasa kecil akibat punggung besar, kini Dionne menganggapnya adalah aset terbesarnya. "Bontot saya terbesar di dunia. Dulu saya membencinya, tapi sekarang menjadi sebahagian tubuh favorite saya," ujarnya, dikutip mirror.co.uk.

Wanita 35 tahun ini memiliki berat badan 222 kg dan tinggi badan 162,5 cm. Dengan kata lain, bentuk badannya 4 kali lebih besar dari bentuk badan wanita rata-rata.

Besar tubuhnya menempatkan dirinya pada risiko kolesterol, diabetes, dan jantung. "Saya tidak peduli. Saya suka tubuh saya dan tidak akan mengubah apa pun," ia menambahkan. Dia bahkan berencana memperbesar ukurannya.

Untuk memperbesarkanya, ia bahkan memakani 9000 kalori setiap harinya-- tiga kali lebih banyak dari asupan kalori wanita ideal. "Semakin banyak yang saya makan semakin besar keindahan yang saya dapat," ujarnya.

Dulu, wanita yang besar di Texas, Amerika Syarikat, ini minder dengan tubuhnya. Saat kecil, tubuhnya kurus namun mulai membesar saat ia memasuki dewasa "Tiba-tiba, ukuran jeans saya bertambah dari 12 menjadi 18, lalu 20 menjadi 22, sedangkan bagian atas tubuh saya berukuran 14. Teman-teman sekolah saya sangat kejam dan memanggil saya dengan sebutan Big Bum Bertha, Butt Head dan Bottom Feeder," ujarnya.

Ia pun mengaku malu dan selalu duduk di kerusi paling belakang saat di sekolah. "Dan saya selalu menunggu semua orang ke luar kelas kerana punggung saya selalu terjebak di kerusi," ia menambahkan.

Pelajaran olahraga pun menjadi mimpi buruk. "Bahkan saya meminta ibu untuk menuliskan surat bahawa saya menderita kram dan sakiti lutut," ungkapnya.

Ia pun harus meninggalkan sekolah dengan perasaan tertekan dan tidak percaya diri, "Saya benci tubuh saya." Ketidakpercayaan dirinya pun memberikan motivasi untuk berdiet. Namun sayangnya, segala macam cara yang pernah dicuba tidak membuahkan hasil. "Ibu mengatakan mungkin ini berhubungan dengan faktor genetik kerana beberapa sepupu saya juga memiliki punggung yang besar," ujarnya.

Akhirnya, ia pun kerap bersembunyi dalam gaun-gaun besar untuk menutupinya. Baginya, masa-masa kuliah adalah salah satu mimpi buruk dalam kehidupannya. Ia merasa tak ada seorang lelaki

Sekalinya ada lelaki yang mengajaknya keluar, hal itu dilakukan kerana lelaki tersebut bertaruh dengan teman sekelasnya. "Ini membuatku hancur dan semakin kehilangan rasa percaya diri." ungkapnya.

Tidak ada yang boleh ia lakukan untuk memperkecil bokongnya. Doktor mengatakan diet tak akan bekerja pada tubuhnya, sedut lemak dapat dilakukan tapi diperlukan operasi berulang untuk memperbaiki kulit dan memakan biaya yang sangat besar.

Punggung besarnya membuat dirinya kesulitan mendapatkan pekerjaan yang lebih layak. Ia pun merasa semakin hancur.

Tahun 2008 menjadi titik baliknya. Kekasih keduanya menyadarkan bahawa big is beautiful. "Ia mengatakan bahawa saya wanita besar yang cantik," ujarnya.

Dari kekasihnya, ia mengetahui ada sekolompok wanita besar yang bangga terhadap bentuk badannya dan berkumpul di sebuah forum di internet. Dari sanalah ia bertemu wanita yang bahkan lebih gemuk darinya dan bangga mempamerkan lemak-lemak tubuhnya di dalam balutan lingerie.

Ia pun memberanikan diri memposting gambar punggungnya di situs tersebut. Tak disangka, ia menarik minat banyak orang untuk membeli gambar punggunggnya tersebut.

"Saya pun menjual foto dan video punggung saya secara online. Saya ditawarkan keanggotaan khusus hingga £20 per bulan dengan mengirim 30 foto. Untuk tambahan mereka mendapat video dan saya kenakan biaya tambahan untuk chatting," ujarnya.

Dionne pun membangun kerajaannya, dan berhasil mendapatkan 15.000 penggemar. Dengan pendapatan ia mampu membeli apartment, kereta, bercuti, membayar seorang desainer kerana punggungnya.

Ia pun semakin bangga dengan bentuk tubuhnya walaupun menemukan beberapa kesulitan dalam memakai fasilitas publik seperti toilet umum, kamar pas, bas, kerusi di foodcourt.

Bahkan ia menerima banyak lamaran dari para fansnya, namun semua ditolaknya. "Saya menikmati situs kencan, dan berharap menemukan lelaki yang menyukai saya kerana kepintaran saya," ujarnya.

Untuk saat ini, dirinya mengaku tidak akan mengubah bentuk badannya. "Saya mendapatkan ribuan penggemar kerananya. Saya tak pernah meminta hal ini. Jika orang bertanya, saya akan menjawab lebih besar lebih baik," ujarnya.

Sakit Malaria? UbatiPakai Stoking Kaki


LONDON, KOMPAS.com - Sekilas, stoking kaki yang lembab dan bau tidak bermanfaat dan cenderung dijauhi manusia. Namun, berdasarkan kajian Fredros Okumu, peneliti dari Ifakara Health Institute Tanzania, aroma stoking kaki, baik alamiah dan buatan, digunakan untuk mencegah merebaknya penyakit menular yang disebabkan nyamuk, iaitu salah satunya malaria.

Seperti diberitakan Livescience, 13 Julai, aroma bau-bauan semacam stoking kaki busuk mampu memikat nyamuk malaria dan mengarahkannya ke perangkap. Sehingga, nyamuk berbahaya ini tidak lagi berkeliaran di ruangan tertutup.

Selain nyamuk Anopheles, perangkap dengan aroma stoking kaki ini juga boleh digunakan untuk menangkap laba-laba.

Di negara membnagun, nyamuk malaria masih menjadi momok mematikan yang membunuh jutaan warga.

Pemuda berciuman dengan patung seks depan orangramai

Seorang Pemuda Berciuman Mesra dengan patung seks depan orang ramai Di Taman Guangzhou .

Spot : A man kiss a girl doll, At a park guangzhou, A man kiss a girl doll, So astonish! This doll loos like a hot girl!.

 Bk- pelik semakin pelik...tak dapat dengan manusia dengan patung pun jadi....

Pelatih dan anjing dipecat kerana hamil

Dua anjing betina polis India dipecat kerana hamil , padahal kedua anjing betina itu adalah anjing pengesan yang sangat handal.

Keputusan pemecatan yang dikeluarkan oleh kepolisian pusat Chhattisgarh, India, bukan hanya anjing saja yang di pecat, tetapi kedua pelatih anjing itu juga ikut dipecat kerana dianggap lalai sehingga anjing-anjing itu jadi hamil.

Kedua pelatih anjing menafikan tuduhan itu dan menyalahkan kurangnya kandang punca terjadinya masalah ini.

Anjing pengesan bernama Seema dan Liza dibebas tugaskan setelah melahirkan anak-anak anjing padahal sebelumnya keduanya selalu mendapat pujian dari para atasan kerana kecekapan mereka mengesan dan menghidu baihan letuan ataupun dadah.

Tapi kini kedua haiwan tersebut terpaksa dikandangkan, kerana salah satu persyaratan yang harus dipatuhi adalah anjing pengesan kepolisian Chhattisgarh tidak bolehk hamil.

Akibat insiden tak diharapkan itu, komandan kepolisian memerintahkan penyelidikan untuk mengungkap penyebab 'kebocoran' dalam keamanan yang ketat sehingga kedua anjing tersebut boleh hamil.

Menurut salah satu pelatih anjing yang ikut dipecat, Mohan Gupta, insiden ini terjadi kerana kurangnya kandang yang ada di pusat polis Chhattisgarh.

"Kami selama ini tidak menyedari hingga akhirnya kami melihat perut kedua anjing ini membesar. Saya hanyalah seorang pelatih. Bagaimana mungkin saya bertanggung jawab atas anjing-anjing yang hamil ini?" katanya. (Yahoo News - Foto Ist)

Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved