Kenapa boleh jadi macam ni?

on 28 Ogos 2012

Cuba lihat kereta ini kenapa boleh jadi sampai macam ni..






sampai tembus....

Jangan buat pop corn macam uncle ni

Jangan buat pop corn macam uncle ni..
kalau tidak begini jadinya..




Pelukis yang melukis sambil berjalan

Untuk mendapatkan ilham, seniman melakukan berbagai cara. Pelukis bernama Joko Wasis ini, misalnya. Merasa duduk di satu tempat membatasi kreativitinya, pelukis asal Yogyakarta ini melukis sambil berjalan sejauh 30 kilometer dari Tamansari, Yogyakarta, menuju Pantai Parangtritis, Bantul.

Foto Pelukis Yang Melukis Sambil Jalan Kaki


Sepanjang perjalanan, Joko melukis yang kemudian lukisan itu diberi judul Jeritan Anak Lampu Merah. Jelas. Lukisan ini terinspirasi dari peristiwa yang ditemui Joko disepanjang jalan. Banyak warga Yogyakarta yang merasa aksi Joko ini menghiburkan.

[Pelik] Tarian Shuffle ganti silat di majlis perkahwinan (VIDEO)

Makin hilang budaya kita jika generasi kita mengamalkan budaya barat ini...






WOW !! Kain ini terbuat daripada susu


Seorang pereka pakaian dari rumah mode Mademoiselle Chi-Chi, membuat sejumlah koleksi pakaian dari bahan yang tak lazim. Desainer yang berbasis di Hanover, Jerman ini membuat pakaian dari susu.

Huffington Post mencatat, Domaske mengolah susu lembu hingga menjadi benang fiber yang dapat digunakan sebagai bahan tekstil.
Penggunaan serat susu sebagai bahan pembuatan kain telah ditemukan sejak era 1930-an, namun Domaske mampu membuat kain dari serat susu ini selembut sutera.
Idea ini muncul dari hasil eksperimen Domaske yang juga berprofesi sebagai microbiologis. Dengan basis ilmu microbiologi yang dikuasainya, Domaske mengolah air susu di sebuah laboratorium di kota Brehmen.


Setelah dimasukkan dalam mesin khusus, susu kemudian dipanaskan dan diproses hingga membentuk untaian benang. Hasilnya, lalu dipintal menjadi gulungan benang.

Seperti diberitakan Oddity Central, Domaske menemukan ketertarikannya pada dunia fashion dari sang nenek, seorang pembuat topi. Minatnya terhadap dunia Fesyen harus berbenturan dengan bakatnya di bidang sains yang membantunya meraih hadiah di berbagai pertandingan.
Setelah menamatkan pendidikannya, Domaske hijrah ke Tokyo dan memulai kariernya sebagai seorang desainer. Pulang ke kampung halaman, Domaske kembali mempelajari microbiologi sambil mengelola bisnis pakaian yang didirikannya.
Kain dari serat susu yang diolah Domaske dinilai lebih berkualitas dari benang sutera, kerana dapat diproduksi tanpa menggunakan pestisida.
Proses pembuatannya pun tergolong ramah lingkungan dan lebih jimat belanja Kain dari susu mengandung protein, hingga Anda dapat mencucinya secara normal.

Anak ini keterlaluan tarik puting ibunya didepan orang awam


Lawak betul anak orang utan ini,ditariknya puting ibunya..


Ilmuwan: Rahsia Umur Panjang Adalah Rajin Belanja

Zhunan, Taiwan, Kalau hanya ingin punya umur panjang, tak usah bingung memilih herbal atau ramuan tertentu yang belum tentu aman dimakan Menurut penelitian, rahsia umur panjang sebenarnya sangat sederhana yakni sering-sering pergi berbelanja.

Sedikitnya ada 3 alasan yang membuat hobi belanja boleh membuat seseorang awet muda dalam arti lebih jarang kena penyakit mematikan. Salah satunya adalah, belanja melibatkan aktivitas fizik kerana harus berjalan kaki minimal menyusuri lorong-lorong supermarket.

Dibandingkan tidak pernah bergerak sama sekali, aktiviti fizik yang tergolong ringan ini tentu sangat bermanfaat. Berbagai penyakit serius mulai dari kegemukan hingga serangan jantung banyak dipengaruhi oleh faktor aktiviti fizik, yakni kurang banyak bergerak.

Alasan berikutnya menyangkut kesihatan mental, keraa belanja umumnya bersifat rekreatif sehingga boleh meredakan stres. Makin rendah kadar stres, makin kecil risikonya untuk terkena serangan jantung mahupun gangguan pola makan yang boleh memicu kegemukan.

Alasan terakhir adalah asupan nutrisi, kerana seseorang yang rajin belanja cenderung memiliki lebih banyak stok makanan segar di rumahnya. Orang-orang yang jarang belanja mengandalkan makanan yang disimpan di peti sejuk, yang tidak segar dan kadang nutrisinya sudah berkurang.

Satu kajian yang dilakukan oleh National Health Research Institutes di Zhunan, Taiwan membuktikan hal itu. Menurut kajian yang melibatkan 1.850 responden itu, orang yang setiap hari belanja risikonya untuk mati muda 27 peratus lebih rendah dari orang yang tidak pernah belanja.

Dari seluruh responden yang dilibatkan, 50 peratus di antaranya tidak pernah atau sangat jarang pergi berbelanja. Sekitar 22 peratus  responden pergi belanja 2-4 kali/pekan dan sisanya 17 peratus menyempatkan diri untuk pergi belanja setiap hari.

“Fakta ini sangat menyenangkan, tapi saya tidak akan menyimpulkan bahawa belanja bikin umur panjang. Keraktor -individual orang-orang yang hobi belanja lebih mempengaruhi umur panjang,” ungkap Prof S Jay Olshansky dari University of Illinois seperti dikutip dari Healthday, Khamis (7/4/2011)

Sumber :http://www.detik.com/

"Mojito shoe", Kasut unik dengan bentuk abstrak

Sepintas bentuknya memang tak seperti kasut,  bentuknya  seperti untaian rumput laut yang meliuk-liuk, namun nyatanya in adalah kasut. Kasut unik bernama “Mojito shoe.” yang dirancang oleh seorang seniman London bernama Julian Hakes.

 Kasut unik ini dibuat dari Carboon fiber, sehingga jangan takut akan patah, kerana dijamin kekuatanya. Walaupun bentuknya sangat aneh dan abstrak, namun ternyta kasut ini laris . Bahkan rumor yang beredar, Si perancang sendiri sampai penat untuk memenuhi permintaan kasut  tersebut. Padahal Julian Hakes niatnya hanya membuat kasut tersebut untuk promosi, namun ternyata malah jadi produk yang terlaris.



Kisah gadis patung moskot

Patung moskot selalunya  sangat menarik perhatian para pengunjung


Tetapi apabila dia membuka topeng itu ternyata dia seorang gadis manis. 

Dibalik wajah bertopeng itu tersembunyi kecantikan dan kekerasan hidup untuk mencari sesuap nasi.


Setelah berehat kerana beratnya topeng itu dan penat seharian berlenggang dengan beban berat topeng.Dengan bersemangat si gadis mengangkat beban berat topeng mobil itu di atas kepalanya.

Dengan susah payah si gadis bertopeng  berjalan ke arena pameran. Nampaknya tak ramai orang tahu kalau di balik topeng itu terdapat wajah gadis muda.

Dia menghibur banyak orang. Tapi dia tidak boleh membuka topeng untuk memperlihatkan kecantikan dan daya tarik dirinya yang sesungguhnya, seperti yang dilakukan gadis-gadis model di auto show.


Dengan sabar dan tekun melayani foto untuk gadis pengunjung


Dengan tanpa perasaan seorang pemuda di belakang maskot yang memutar topeng besar itu.


Kecantikan wajahnya tertutupi oleh topeng yang berat dan panas menyiksanya


Pemuda ini tidak tahu bahawa yang sedang dirangkul adalah seorang gadis. .



Gadis itu keluar dan kembali melepas lelah.


Dia terlihat basah kuyup oleh keringan. Tapi udara segar mungkin akan mengembalikan tenaganya untuk bertugas


Beberapa fotografer profesional yang mengambil gambargadis-gadis model di auto show berdiri di dekatnya. Ada yang meminta izin mengambil gambar, tapi gadis maskot menolak dengan sopan.


Dia kembali ke dalam lokasi pameran. Dia melihat model yang bertubuh lebih ideal dan lebih cantik darinya berpose bersama mobil. Mungkinkah ada perasaan iri di hatinya…?


Selalu sabar dan setia melayani foto para pengunjung. Pria, wanita, anak-anak, orang dewasa, botak dan rambut panjang dilayani tanpa terkecuali.


Inilah hidup yang harus dijalani, bahwa bekerja mencari sesuap nasi adalah sesuatu yang melelahkan


Setelah seharian melakukan tugas n yang panas dan berat Dipegangnya topeng besar, duduk mencangkung, lalu membuka baju luarnya.


Kerja keras yang panas dan melelahkan


Dari hujung jalan dia hanya boleh menyaksikan keramaian di sekitarnya


Berkomunikasi dengan sesamanya dengan tulus


Melihat..bilakah aku akan jadi begini...


"Bilakah aku dapat seperti mereka untuk tampil tidak sekedar membawa beban berat di kepala, Tetapi dapat dengan ceria bergaya di depan mobil mewah itu??"

Namun yang pasti tugas mesti diteruskan demi untuk sesuap nasi....


Pasangan yang bikin panas di jalanraya

image
Bikin panas betul pasangan ini.Orang lain sibuk kerana jalan sesak ,mereka ini pulak sibuk beromen

Melekat di belakang lori

Ini gambar kemalangan yang membabitkan seorang pemuda
yang melekat di belakang lori....






Bang ini spender perempuan bukan laki-laki punya



abang-abang jangan bagi malu kaum...

[Kesian]17 tahun berat 19kg

Riri Nuraini, gadis yang berasal daripada Bandung berbeza dengan gadis seusianya. Di usianya yang telah 17 tahun, gadis malang itu hanya memiliki berat badan s 19 kilogram dan dia juga lumpuh.




walaupun hidup tak seberapa..walaupun tersenyum (dalam
hati siapa yang tahu) si ibu tetap melayan kerenah sianak.
IBU KAULAH SEGALANYA....AL-FATIHAH UNTUK IBU YANG TERSAYANG


Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved