Gadis comel yang mengutip botol untuk hidup

on 24 Ogos 2012



Lihat wajah gadis comel ini semuanya dilakukan untuk sesuap nasi
dan sara hidup.Tak ada perasaan malu dan segan...


Wanita Ini Fobia Dengan Tangga Selama 38 Tahun


Louise Wilson (Daily Mail)

VIVAnews - Kepala Louise Wilson, 43, langsung terasa sakit dan berputar-putar, tangannya berpeluh, dan perutnya mual tiap kali berada di dekat tangga. Baginya, tangga adalah sesuatu yang sangat menyeramkan dan ia merasa kembali sihat bila tak berada di sekitar anak tangga.

Akibat fobianya pula, selama 38 tahun Louise harus melewatkan banyak hal dalam hidupnya. Dia harus menolak banyak pekerjaan kerana pejabatnya tidak menggunakan lift. Wanita ini juga hanya boleh bertemu guru anaknya ditingkat bawah sekolah.

Dalam salah satu episode yang paling mengerikan, Louise harus bersimpuh sambil menyeret tubunya menuruni tangga. Saat itu, lift di kedai yang dia kunjungi mati sehingga semua pengunjung harus turun tangga.

“Saat itu saya berusia 20-an, dan saya hampir mencapai tingkat paling atas. Namun lift tiba-tiba berhenti . Semua orang yang ada didalamnya harus turun melalui tangga,” katanya. Dengan rasa panik sekaligus malu, dia duduk bersimpuh sambil menyeret tubuh menuruni anak tangga satu persatu sambil menempel di dinding.

Rasa takut yang dikenal sebagai bathmophobia telah dia derita sejak berusia lima tahun. Ketika cilik, Louise jatuh dari anak tangga saat bermain. Dari situ, Louise yang trauma lantas mengembangkan ketakutan naik tangga. Semakin dewasa, ketakutannya akan tangga makin bertambah hingga akhirnya tak dapat menaiki tangga sama sekali.

Bathmofobia, menurut ahli, paling banyak disebabkan pengalaman negatif yang berhubungan dengan benda curam, seperti jatuh di bukit atau tangga.

Ibu satu anak ini mulai berfikir mengatasi fobianya saat sang anak mengajaknya bercuti mengunjungi istana yang memiliki tangga. Setelah mengunjungi seorang hipnoterapis, warga Coventry Inggris mengetahui dirinya fobia terhadap kecuraman terbuka.

Russel Hemming, hipnoterapis mengatakan, “Awalnya dia mengeluh takut ketinggian. Tapi setelah beberapa sesi, ketakutan yang paling utama adalah terhadap tangga, terutama tangga terbuka.” ujarnya seperti dikutip Daily Mail.

Dalam beberapa minggu setelah proses pemulihan mental atas trauma, perlahan ketakutan berlebih Louise mulai memudar. Kini, Louise dapat naik-turun tangga dengan normal. “Saya akhirnya merasa boleh hidup dengan normal sekarang,”

Dengan dirinya yang baru, Louise mengaku dapat bepergian bersama keluarga tanpa khuatir memutar otak bagaimana caranya menghindari tangga. “Saya masih belum 100 peratus merasa nyaman di dekat tangga, tapi bisa mengendalikannya. Saya harap dalam beberapa waktu lagi saya takkan terganggu lagi.”

Adegan yang tak sanggup di lihat

12954844236098414

Mungkin akibat dah tak tahan sangat. Dia lepaskan saje-saje dah tak peduli orang lain..
Namun kesian perempuan ini..malu....

Mari kita lihat cara anak kecil meminta sesuatu daripada orang tuanya







budak-budak kalau nak sesuatu akan berusaha
memujuk orang tuanya walaupun dengan cara gambar
diatas

Bas sekolah 2 tingkat yang sangat luarbiasa





Hebat betul bas sekolah ni..
agaknya ni satu-satunya di dunia..

Demi mencari sesuap nasi,nenek 70 tahun angkat 100 galon air sehari

Bayangkan seorang nenek yang hanya memiliki berat badan 37,5 kg dengan usia yang sudah senja ini harus menjadi kuli menghantar air mineral yang memiliki berat  yang semesti tidak sepadan diangkat  oleh orang tua seperti dia, namun hal itu tetap dilakukan demi membiayai hidup keluarganya, kerana nenek ini menjadi punca mencari rezeki untuk membiayai kehidupan keluarganya.

Kebanyakan kita hanya tahu mengeluh apabila disuruh mengangkat bebanan yang berat ,walaupun itu pekerjaan kita tetapi tidak bagi nenek ini.Tanggung jawab mesti diteruskan walaupun bebanan itu berat.

Kisah berlaku di sebuah kota Beijing China, dimana seorang nenek yang bernama Gao Meiyun yang berusia 70 tahun mesti bekerja keras membanting tulang sebagai kuli mengangkat air mineral dan menghantar kerumah-rumah demi membiayai kehidupan anaknya yang cacat  dan membayar rawatan cucunya yang cacat mental.

Keadaan anaknya yang cacat  yang tak boleh berbuat banyak apa-apa untuk membantu nenek ini, sehingga nenek ini sumber mencari rezeki untuk kehidupan mereka. Mereka yang tinggal di Shijingshan District Yangzhuang Middle District Beijing mengenali nenek ini sebagai 'Wanita penghantar air'

Bayangkan segalon air mineral yang beratnya 20 kg lebih harus diangkat dan dihantarkan si nenek yang hanya memiliki berat badan 37,5 kg tersebut, sehari si nenek boleh mengangkat dan menghantar lebih dari 100 galon dari tempat tuannya bekerja ke pelanggan yang memesannya. Kerana berat bebanan yang di angkatnya hari-hari  membuat badannya yang kurus menjadi semakin bongkok.Dia mula bekerja dari pukul 6.00 pagi sehingga 10 malam.

Kesabaran dan semangat nenek ini membuat hati tertanya-tanya adakah aku sanggup melakukan apa yang dilakukannya sewaktu seusia dengannya nanti?






sumber : ruanghati.com

Gila..rappers ni tabur duit sebanyak US$250,000 di kelab tarian bogel





Rapper terkenal Lil Wayne dan Drake pergi ke sebuah kelab tarian bogel di Miami. Mereka menukar wang sebanyak USD250 000 kepada wang kertas USD1. Sampai di kelab Wayne dan Drake "membuat hujan" dengan 250 000 keping wang USD1 tersebut.

Bentuk patung yang digunakan untuk doktor bersalin membuat pratikal









[Malang] Baru beli kereta dah ditimpa batu besar sehinggakan pemandunya meninggal

Takdir memang sebuah misteri yang tidak ada yang mengetahui bila akan menimpa kita, samada baik  ataupun buruk..  Secanggih manapun teknologi yang ada ketika ini belum ada yang bioleh yang menentukan secara betul bila kita akan menemui ajal.

Beginilah sebuah kejadian yang tragik yang terjadi menimpa seorang lelaki bernama Hu yang memandu sebuah kereta yang baru sahaja dibeli dan baru keluar dari  showroom.Lelaki mengalami nahas ini ketika melintasi jalanan di pegunungan Qingtian, daerah Zhejiang di bahagian timur China.

Jalan yang sempit memang sangat berbahaya dan berisiko, namun siapa yang menyangka sebuah batu besar seberat kurang lebih 2 tan menjunam kebawah tepat menimpa kereta yang dipandu Hu dan akhirnya pula menyudahi riwayat hidupnya dengan penuh tragik.Mengurut surat khabar tempatan People Daily menyebutkan pertolongan polis dan pasukan penyelamat hanya tiba selepas empat jam kemudian selepas kejadian .

Hikmah yang boleh kita ambil dari kisah  ini adalah, tidak ada yang mengetahui bila kita bakal meninggal, bila kita bakal susah ataupun bila rezeki juga jodoh datang dan pergi, namun lebih baik kita selalu mempersiapkan  diri sekarang sebelum segala kemungkinan dalam hidup kita datang menghampiri.-ruanghati.com

Kerusi di taman berbentuk seperti keyboard








Wanita ini dibuang kerana guna alat bantuan seks ketika bekerja



MOOSIC - Seorang perempuan mengatakn, dirinya dipecat dari pekerjaannya di sebuah kilang makanan  kerana mengenakan alat bantu seks berupa penis buatan saat bekerja.

Pauline Davis, perempuan dari Pennsylvania, Amerika Syarikat (AS) mengajukan dakwaan terhadap Perusahaan J&J Snack Foods kerana melakukan pemecatan terhadapnya. 

Pada awalnya, Davis mengenakan alat bantu seks itu kerana dirinya hendak menjalani operasi kelamin. Alat bantu seks itu pun disembunyikan di dalam pakaiannya, namun kerana penis buatan itu, Davis yang bekerja sebagai petugas pemeriksaan makanan, terpaksa dipecat dari pekerjaannya.

Menurut peguam Davis, Lalena J. Turchi, penis buatan milik Davis disembunyikan di dalam pakaiannya dan hal itu tidak akan mengganggu dirinya atau orang lain yang bekerja. 

Keluhan pertamanya dilontarkan kepada Equal Employment Opportunity Commission di Philadelphia. Davis mengatakan mengalami diskriminasi gender saat bekerja di J&J Snack Foods. Davis langsung menuntut pembayaran kompensasi atas pemecatan yang dilakukan oleh perusahaan itu. Demikian seperti diberitakan Daily Mail, Sabtu (14/1/2012).'

Perempuan berusia 45 tahun itu juga mempertanyakan akan adanya petugas lelaki yang melakukan terapi hormon dengan mengenakan pakaian perempuan. Namun, lelaki itu tidak pernah didakwa.(AUL)

Penyeludupan iPad dan iPhone4 Melalui Flying Fox


Sekelompok orang tertangkap sedang menyelundupkan iPad dari Hong Kong melalui perbatasan kota Shenzen, China. Yang paling menarik perhatian adalah cara mereka menyeludupkan barang tersebut. Yakni melalui tali yang membentang di antara kedua perbatasan seperti pada permaianan flying fox. Wow!

Tali flying fox tersebut dipasang di tingkat 21 rumah salah seorang pelaku pada ketinggian sekitar 300 meter. Selanjutnya, produk Apple yang telah dimasukkan ke dalam tas, dipasangkan pada tali tersebut dan dipindahkan dari Hong Kong ke China dengan cara 'melayang' di udara.

Polisi mengendus praktik penyeludupan ini kerana mencurigai keberadaan tali yang membentang di antara perbatasan Hong Kong dan China tersebut. Setelah menyelidikinya, pasukan polis pun berhasil menangkap enam orang pelaku.

Diketahui, para pelaku tak hanya menyeludupkan iPad tetapi juga iPhone 4. Tidak disebutkan berapa unit iPad dan iPhone 4 yang diseludupkan. Namun polis memberikan keterangan bahawa total nilai barang seludupan tersebut lebih dari USD 50 ribu.

Meski melanggar hukum, namun tindakan para pelaku dinilai 'cerdik'. Agaknya mereka terdorong mencari cara kreatif untuk menghindari sistem pajak. Untuk diketahui, Hong Kong dan China menjalankan sistem pajak yang berbeza.

Tentunya, dengan cara ini mereka boleh meraup keuntungan dengan membeli barang elektronik dari pasar Hong Kong yang tidak terlalu membatasi, untuk kemudian menjualnya di tempat lain.

sumber: detik

Bila akal digunakan dengan bijak

Bila akal digunakan dengan bijak semua perkara yang 
mustahil mungkin boleh terjadi...


untuk sementra oklah....

Reaksi customer bila tikus palsu masuk kedalam bilik persalinan

















sumber gambar : stomp.com.sg




Arkib Blog

 
© borak kosong All Rights Reserved